Virtalukon lukkopesän irroitus & rattilukko?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tolind
-
Viestit: 43
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

Virtalukon lukkopesän irroitus & rattilukko?

ViestiKirjoittaja tolind » 14.3.2007 19:10

Eipä mennyt Cabrio katsastuksesta läpi, rattilukko ei toiminutkaan. Nyt pitäisi virtalukon rungosta saada lukkopesä irti, virtalukon runko on jo irti pöydällä. Haulla selvisi sen verran että johonkin kohtaan tuota runkoa pitää porata reikä ja reiän kautta painaa jotain klipsiä. Mutta mihin kohtaan porataan??

Rattilukon kieli tulee esiin vain noin pari milliä, tuolla tavalla se ei voi millään yltää siihen uraan johon sen tulisi lukossa ollessaan ylettää. Tähänkin varmaan joku osaa vastata että miksi näin.

Jos ei halua julkisesti laittaa auton "varastamisohjeita" niin priva tai toni.lindfors at kolumbus.fi tavoittavat. Autohan oli siis Mk1 Cabrio -88

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.3.2007 19:32

No uudesta lukkopesästä sen näkee missä kohdassa se linkku on on. Vai luuletko korjaavasi vanhan?

tolind
-
Viestit: 43
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja tolind » 14.3.2007 20:03

Tuohan on muuten tietenkin totta, en tajunnutkaan. Pitää aamulla hakea uusi lukkopesä ja katsoa siitä. Sitä tosin mietin että onko se lukkopesän vika jos ei rattilukko pelaa?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 14.3.2007 20:07

Eipä sitä oikein näe ennenkuin on purkanut sen palasiksi.

Marko T
-
Viestit: 80
Liittynyt: 21.2.2007 10:34

ViestiKirjoittaja Marko T » 15.3.2007 23:22

Kyllähän sen auki saa mutta onko vaivan arvoista. Itse aikoinaan hetken tappelin sen kanssa ja hain suosiolla toisen tilalle. Uusi vaan suosiolla purkaamolta tai jostain. Ainut miinus on että avain on eri lukkoihin ja virtalukkoon. Jossei sitten vaihda kaikkia mutta eipä taida kannattaa...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 16.3.2007 8:41

Kaikki muut lukot voi sarjoittaa todella helposti. Haittoja saattaa muutaman tarvita, mutta niitähän saa vanhoista lukoista, joita kaikilla on nurkissa... ;)

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 16.3.2007 20:09

Minkäslainen operaatio tuo on -96 vuoden passattiin? En ole vielä pahemmin perehtynyt, mutta vaihtaa pitäisi. Välillä jumittaa rattilukko päälle, ei tahdo avaimella aueta.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 16.3.2007 20:19

Samanlainen ku kakkikseenkin.

Jouni
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 18:33

ViestiKirjoittaja Jouni » 14.11.2010 22:37

Rattilukon kieli tulee esiin vain noin pari milliä, tuolla tavalla se ei voi millään yltää siihen uraan johon sen tulisi lukossa ollessaan ylettää. Tähänkin varmaan joku osaa vastata että miksi näin.

Itellä kakkosjettassa just sama vika. Meinasin aluksi että vaihdan koko rattilukon entisestä varaosa-autosta pelastettuun, mutta siinäkin oli sama vika. Lukkopesän irrotettuani huomasin että vika on nimenomaan siinä lukkopesässä. Lukkopesän takaosan pitäisi liikkua sisäänpäin kun avaimen ottaa pesästä, vaan eipä liikkunut. Syynä pieni putkisokka, joka ei ollut aivan paikallaan, mutta jonka sai ruuvimeisselillä lyötyä oikeaan paikkaan lukkopesää senkummemmin avaamatta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 38 vierailijaa