Golf II käynti ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

Golf II käynti ongelma

ViestiKirjoittaja j-m-s » 22.2.2006 16:33

En löytänyt vastausta vaikka etsiskelin ahkerasti mut. eli kylmäny käynnistää niin kone käy vaan 3sylinterillä parin minuutin kaasun pitäminen puolessa välissä niin viimeinenki sylinteri lähtee mukaan ja käy normaalisti. olen joskus kuullut huhua että vois johtua jostain hiililanka tulpanjohdoista?

jake80
-
Viestit: 5
Liittynyt: 21.2.2006 19:59

ViestiKirjoittaja jake80 » 22.2.2006 16:51

Broidin Golf III oli käynnistämis ongelmia tossa vuosi sitten. Osia vaihdeltiin enemmän ja vähemmän. Lopulta viaksi paljastui puolan johto.

Eli hyvinkin paljon mahdollista että sinunkin tapauksessa vika on tulpanjohdoissa tai puolanjohdossa.

Voisit kokeilla seuraavaa: täräytä auto käyntiin iltahämärässä, suihkuttele sumutuspullolla vettä tulpanjohdoille. Jos läpilyöntejä näkyy (jos kipinöi) johdot tulee vaihtaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 22.2.2006 18:36

jos kaasuttimen pulldown rasia sökö tai imusarjan esilämmitin siili sökö moottori käypi kolmen pytyn lailla vaikka kysymys onkin päin persettä olevasta kaasutin-ilma-bensa-kylmyys-vapaus-suuruus häsmäköistä. Jos se kerran käy vain muutaman minuutin tuollalailla "kolmella" niin vika voisi olla silloin tuolla imusarjan tiivisteestä taaksepäin...

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 22.2.2006 19:56

noh.. pitänee alkaa tutkia mitäs sieltä löytyy... jos kuitenki ensin katsois noi tulpanjohdot

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.2.2006 23:12

Ihan ensiksi aloittaisin virranjakajan kannesta ja pyörijästä sekä tulpista. Seuraavaksi sitten johtojen kimppuun.

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 23.2.2006 0:13

lisätään nyt vielä tähän et putkesta tulee aika mustaa savua ja maa mustana kun on saanut koneen käymään

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 23.2.2006 19:16

Musta savu = liikaa bensaa. <-- kaasutin?

Tummansinertävä savu = öljyä seassa. <- venttiiligummit? yms.

j-m-s
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.2.2006 14:20

ViestiKirjoittaja j-m-s » 23.2.2006 22:36

ei ainakaan syö öljyä joten se voisi viitata tuohon kaasuttimeenki... eikö golffeissa yleensä ole kaasutin puolella vikaa?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.2.2006 20:37

näissä pierburgeissa kyllä... kannattaa alkaa huoltaminen sillä että tarkastaa jokaisen alipaineletkun kunnon sekä kiinnityksen niin hyvin kuin se on mahdollista kaasarin ollessa paikallaan.

Jos mitään merkittävää ei löydy joutunee kaasarin irroittamaan imusarjasta, jonka jälkeen imusarjassa oleva esilämmitin siili kannattaa todeta toimivaksi näin: Tarkasta imusarjan esilämmittimen siilen johdon kiinnitys. kytke virta, siilen tulisi lämmetä n. 120 asteiseksi muutamassa minuutissa, jollei lämpie niin osa vaihdettava. Tuon lämpömittarin löytää hyvin varustetuista yleismittareista...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa