G60 öljypumpun muokkaus 16v:hen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

*TEME*
-
Viestit: 23
Liittynyt: 28.12.2004 23:52

G60 öljypumpun muokkaus 16v:hen

ViestiKirjoittaja *TEME* » 23.1.2006 8:22

Mitenkäs toi G60 öljypumpun muokkaus 16v:hen onnistuis.
Kun tuol tekstien puolella oli et:

Öljypumpun tuoton parantaminen?

PG:n (G60) pumppu on muuten sama kuin GTI koneissa, mutta sisä mitoissa on eroa. Rattaat on 10mm korkeemmat kuin muissa koneissa, akseli ja ulkomitat täsmää täysin.

Ja kun tollanen g60 öljypumppu tuli, akseleissa olikin eroa. Eli g60 akseli on kuin tasapää ruuvari(yhtä paksu, mutta erillainen pää) ja tos vanhassa 16v öljypumppun akselinpäässä on rattan urat.

Eli onko noita g60 öljypumppuja kahta lajia? Vai mites toi pumppu olis muokattavaissa 16v:seen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.1.2006 12:26

G60 on 8V kone, niissä on erillainen se öljypumpun akseli kuin 16V koneissa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.1.2006 13:39

Akseli on vaihdettavissa. Se lähtee esim prässillä todella kevyesti. Mekaanisilla nostajilla olevissa ainakin bensoissa on 26mm rattaat. Hydraulikantisissa 30mm ja käsittääkseni aina öljytykillisissä 36mm. Siis 8V 2.0, 16V:et, G60 ja TDi ainakin.

*TEME*
-
Viestit: 23
Liittynyt: 28.12.2004 23:52

ViestiKirjoittaja *TEME* » 23.1.2006 17:07

Tota akselin vaihtamista ittekkin miettiny. Pitäisikö tuota öljypumpussa olevaa ratasta lämmittää ennnen prässiä vai voiko kuumuus pilata sen. Ja mitenkä hyvin uudelleen liitetty ratas pysyy kiinni, ettei ala vain pelkkä akseli pyöriä.

Onko kellään kokemusta.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.1.2006 22:04

Ei tartte lämmittää... Ja pysyy kyllä. Kokemuksella.

Siinä 16V:ssä on sama pumppu kuin G60 noin niinkuin tuotoltaan. Ylipaineventtiilin rajaa en tiedä.

Edit: Ilmeisesti viimeksi räpeltämässäni 16V oli ei orig. pumppu...
Viimeksi muokannut toniha, 25.1.2006 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.1.2005 1:20

ViestiKirjoittaja juu » 24.1.2006 23:12

Tässä oma kokemukseni......
Itselle laitoin 16v 1.8 kr moottoriin pg koneen pumpun.(ratas "alkuperäisessä" pumpussa 30mm korkea ja halkaisia noin 32,7mm,siis pitäis olla alkuperäinen? kai?pumpussa merkinnät 026.115.153.Moottorissa siis myös öljysuihku suuttimet lohkossa.ruiskii siis männän alle)
PG:n pumpussa(paketissa merkintä 037 115 105) akseli tosiaan erilainen ja rattaat taisi olla 6mm korkeammat kuin
omassa 1.8 gti 16v pumpussa.
vaihdettiin siten että ensin pumppu osiksi. akseli rattaineen käteen,
koko paketti "kylmä spreillä" kunnon jäähän ja
sitten hiukan kuumennusta pillillä VAROVASTI rattaaseen ..
Ja niin nytkähti ulosvetäjällä helposti pois.
Asennus niin että 16v boori akseli syvä jäähän ja uuden pg:n
pumpun ratas kevyesti kuumaksi ja tyrkkäys paikoilleen..meni kevyesti..
toiminut jo normaali ajossa jonkun aikaa..
Millä mitoilla mahtaa olla diesel:lin pumput?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa