Etulaakerin vaihto audi 80 -86.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Etulaakerin vaihto audi 80 -86.

ViestiKirjoittaja Toitsu » 2.1.2006 21:52

Kertokaas konsteja millä olette saaneet keskiön irti? Eli sen mihin tulee jarrulevy kiinni? Kyseessä siis etunavan laakerin vaihto. Istuu kohtuu lujassa...

Mistä sais ostaa sopivan laakerin ulosvetimen tai prässin? Ja mitähän mahtaa maksaa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.1.2006 21:55

Kannattaa suosiolla ottaa koko napa pöydälle, poistaa lukkorenkaat ja sopivalla holkin pärkällä nuijia alasimen tai viilapenkin päällä napa irti. Kasaus päinvastausessa järjestyksessä niin ettei laakeria hakata kuulia vasten.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 2.1.2006 21:57

Tarkoitaa siis että koko tolppa irti ja pöydälle?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 2.1.2006 22:16

No niin ainakin Golfin kanssa olen tehnyt ja siis irrottanut iskarin alapään olkakappaleesta, alapuolelta alapallo kartiostaan irti. Kai se paikallaankin onnistuu, mutta vaihtotyö on huomattavasti nopeampaa ja helpompaa kun osan saa irti ja alasimen päälle nuijittavaksi. Tai sitten kiikuttaa koko navan uusine laakereineen jonnekin kyläpajalle jossa prässillä vaihtavat sen.

Edit: Haittapuolena etupään kulmat joutuu säädättämään tai asettamaan sen iskarin alapään tarkasti kohdilleen. Golfista tuo olkakappale-iskariyhdistelmä ei ainakaan sopinut pois paikaltaan kokonaisena.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.1.2006 22:48

Koko tolppa irti ja prässiin. Se laakeri on aika lujasti kiinni tolpassa.
Audissahan on koko tolppa yhtä puuta, ei katkea niinkuin Golfissa. Camber säädetään alapallosta, joten kulmat ei muutu kun ottaa pallon tolpasta irti.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 2.1.2006 23:00

ookke, kiitos tiedoista, ei muuta kuin tolppa irti huomenissa.. :)

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 3.1.2006 20:22

No niin, tolppa on irti, olisi myös puolittuva niin kuin 89 tyypin audissa, mutta tulipa nyt otettua kokonaisena. Otin jo takalukkorenkaan pois. Onko laakerin sisällä oleva vetarin vastakappale jotenkin kiinni laakerissa vai pelkästään prässätty? Onko laakerin etupuolella samanlainen lukkorengas kuin takapuolella? Lähteekö se palikka jotenkin irti mihin tulee jarrulevy ja rengaspultit kiinni vai onko kiinni juuri siinä vetarin vastakapplaeessa? Eli pitääkö se vetarin vastakappale jotenkin painaa ensin irti?

Ja missäpäin herttoniemen seudulla olisi joku lafka joka voisi prässätä lakrun irti ja uuden tilalle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa