Vr6:sen jarruista
Valvoja: ffp jäsenet
Vr6:sen jarruista
Nyt on alkanut näytästämään ja tunnostamaan vähä siltä, että jarrut alkaa oleen melko lopussa.. Takana on kuultavissa jopa pienimuotoista "rohinaa" kun jarruttaa.. Eli oon nyt aatellu sitte tilata uuvet jarruvermeet, mutta mitä mulla pitää siis tilata? Uudet jarrulevyt vai uudet jarrupalat? Meinaan ku toi käsijarrukaan ei ota oikein ollenkaan ni onko siihen erikseen jarrupalat?
-
- -
- Viesti:
Joo eli täytynee ruveta tilaamaan uudet jarruvermeet tohon autooni. Kattelin noita takajarrulevyjä ja huomasin että olihan ne palat piruvie raapinu levyihin melkoset jurmut. Eli ilmeisesti ainakin taakse laitan sekä uudet levyt että palat, saa nyt nähdä.. Kattelin tuolta motonetin sivuilta noita ja jäi askarruttamaan yks homma. Eli siellähän oli vr6:seen tarjolla sekä "varoittimella" olevia etujarruopalasarjoja että ilman... Kummatkoha tuohon nyt pitää sitte olla?
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Oisko muuten mitään hyviä neuvoja tohon jarrupalojen vaihtoon liittyen.. Aattelin tuossa viikonloppuna laittaa palat paikoilleen ja ompa ensimmäinen kerta siinäkin hommassa. Siispä kaipailisin joitan neuvoja jotka kenties helpottaisivat kautta välttäisivät ongelmien syntymistä!! Onko mitään linkkejä etc...?
Takapään palat? Eihän tuo paha ole. Satulan yksi pultti auki. (alempi) nostat satulan ylös eli käännät ylöspäin. Kun on ylhäällä nykäset sivulle ja rasvailet liukutapit ym... Palat poies. Pyörität männät sisään. (tähän tarvitset jonkun työkalun). Putsaat teräsharjalla paskat poies. uudet kuparitahnat ja kasaat päin vastasessa järjestyksessä. Ja jos ei keksi miten palat vaihdetaan ku näät ne jarrut. VIE KORJAAMOLLE! Maksaa jokusen kympin ja on pienempi päänvaiva.
Ei jarrulevyjen vaihtoon mitään oppaita tarvita. Vanne irti ja tutkimaan. Ei oo todellakaan mikään paha homma. Kuparitahnalle en keksi muuta tarkotusta, kun laittaa sitä vanteen ja jarrulevyn kosketuspinnan väliin, niin ei vanteet jumitu niin tiukkaan paikalleen. Muualle en sitä menis laittamaan.
Jos intoa riittää niin käsijarruvaijerit saattaa olla menny huonoks. Tosin niitten vaihto vaatii melkein auton nostamista jonkun verran.
Edit: Niin tuli mieleen, että niihin liukutappeihin sitä tahnaa vois tietysti laittaa. Tosin vaseliini ajaa saman asian.
Jos intoa riittää niin käsijarruvaijerit saattaa olla menny huonoks. Tosin niitten vaihto vaatii melkein auton nostamista jonkun verran.
Edit: Niin tuli mieleen, että niihin liukutappeihin sitä tahnaa vois tietysti laittaa. Tosin vaseliini ajaa saman asian.
Mistäköhän johtuu ku mulla laahaa oikeat takajarrupalat koko ajan levyä vasten?? Liukutapit katoin ja ne kyllä liikku ihan hyvin.. Voisko laahaus johtua jarrunesteen vuodosta?? Kattelin että vois olla vähän jarrunestettä siinä tiivisteen päällä tai sitte se oli vain vettä.. Joka tapauksessa siinä oli sellanen pieni reikä siinä tiivisteessä..oikein pieni mutta kumminkin. Voisko siis tällainen pikku vuoto vaikuttaa tohon laahaukseen vai mikä avuksi??
^vettähän se vain oli, ei saatz...vie toveri ihmeessä autosi ammattilaisen/siitä tietävän käsittelyyn, se valaisee sulle todellisen kunnon autostasi,kun tuntuu ettei mikään siinä ole ok.
ei viitti avautua enempää vaikka mieli tekis....
^^laita vaseliinia paloihin ei tappeihin se toimii,,ainakin mulla. eikä muuten tarvi huomenna kysellä et miks jarrut vinkuu... ei vinku ei....
ei viitti avautua enempää vaikka mieli tekis....
^^laita vaseliinia paloihin ei tappeihin se toimii,,ainakin mulla. eikä muuten tarvi huomenna kysellä et miks jarrut vinkuu... ei vinku ei....
Tän topicin kirjoittamiseen on nyt käytetty aikaa ainakin 2x se, mitä palojen vaihtamiseen ois menny ;)
Omat jarrupalat vaihdoin samalla, kun talvirenkaatkin. Aikaa meni yhteensä n. tunti.
Yleisin syy tuohon palojen hankaamiseen taitaa olla jumittava käsijarrun akselitappi. Eli se mikä siinä satulassa kääntyy, kun vedät jarrukahvasta.
Ps. Minä nukuin yöni hyvin...
Omat jarrupalat vaihdoin samalla, kun talvirenkaatkin. Aikaa meni yhteensä n. tunti.
Yleisin syy tuohon palojen hankaamiseen taitaa olla jumittava käsijarrun akselitappi. Eli se mikä siinä satulassa kääntyy, kun vedät jarrukahvasta.
Ps. Minä nukuin yöni hyvin...
Yleisin syy tuohon palojen hankaamiseen taitaa olla jumittava käsijarrun akselitappi
...just noin! Toi on se G3:n vakkariongelma takajarruissa. Uutta satulaa vaan, tosin se lienee satkun paikkeilla per puoli (vai oliko enemmänkin?)... Onnex sentään on vaihto-osa eli jotain saat takasin vanhasta jos tarvikkeena sen uuden ostat. Jos Volkkarilta taas, niin ne ei tietenkään mitään vanhasta hyvitä... Nitkuttelemalla sitä vanhaa tuskin saat aikaan muuta kun tekohengitystä.
Ja jos uutta satulaa laitat niin kannattaa purkaa se satula ja laittaa sinne akseliin rasvanippa niin moista ongelmaa ei enää vastaan tuu, itellä "nipotettu" (!) kummatkin takasatulat eikä enää sen jälkeen oo jumittanu...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”