Noniin,
on tullut lueskeltua FFp:n Turbo-FAQ:it ja muut turbo-hommelit ja foorumi läpi.
Vieläkin on jostain syystä epäselvänä se, että mitä osia turbotukseen tarvitsee?
Tottakai on osia jotka kannattaa vaihtaa kestävyyden kannalta, mutta jos verrataan täysin identtisiä autoja, paitsi että toinen on ahdettu.
Mitä osia ahdetussa autossa on, joita ahtamattomassa ei ole?
Vain siis välttämättömimmät osat ja tietysti joku asiasta tietävä voi samaan hengenvetoon listata osat, jotka kannattaa ehdottomasti vaihtaa.
Turbotus ylipäätään
Valvoja: ffp jäsenet
aloitas itsesi sivistäminen tuolta tekstit osiosta, siellä on 8v turbottaminen yms muuta hyvää faktaa.
Sitten jos mieltäsi kaivaa joku vielä niin kysy.
Selittäminen alusta loppuun veisi paljon aikaa ja Tuomas antaisi kickkiä moni sataa sivuisesta sepustuksesta.
Turbottaminen ei ole "pultatataan ahdin kii ja menox", siihen liittyy paljon eri muuttujia ja tekijöitä mitkä pitää selvittä esim moottoria rakennettaessa.
Suosittelen myös selailemaan noita projekti osion juttuja ja searchoimaan tätä turbo-sektiota myös.
Sitten jos mieltäsi kaivaa joku vielä niin kysy.
Selittäminen alusta loppuun veisi paljon aikaa ja Tuomas antaisi kickkiä moni sataa sivuisesta sepustuksesta.
Turbottaminen ei ole "pultatataan ahdin kii ja menox", siihen liittyy paljon eri muuttujia ja tekijöitä mitkä pitää selvittä esim moottoria rakennettaessa.
Suosittelen myös selailemaan noita projekti osion juttuja ja searchoimaan tätä turbo-sektiota myös.
Niin siis ei toimi pelkästään turbon ja pakosarjan asennuksella. Ja täsmennys Lapanderin kysymyksien vastauksien nihkeyteen ei siis johdu mistään ylimielisyydestä. Vaan koska kysymykseen ei ole vastausta. Jotta kysymykseen saisi vastauksen niin jonkun pitäisi kirjoittaa vähintään parin kirjan verran tekstiä, ja sitä taas on kohtuutonta pyytää. Ja AINA kun moottoria aletaan muuttaa niin ensin pitää tietää toivotut tavoitteet. Esim. huipputeho ja vääntö. Millä kierroksilla toivotaan mitäkin tapahtuvan / sopiiko auton välitykset moottorin "ulos antiin". Mihin käyttöön konetta tehdään. Jne.
Jonka jälkeen aletaan suunnittelemaan teoria pohjalla moottoria ja etsimään tietoa joka sopii haluttuun lopputulokseen.
Jonka jälkeen aletaan suunnittelemaan teoria pohjalla moottoria ja etsimään tietoa joka sopii haluttuun lopputulokseen.
Hyvä on. Turbotukseen tarvitaan 1. Turbo (yllättävää) ja mielellään helvetin ISO. 2. Putkea (joitain metrejä ja jos on ekaa kertaa puikko kädessä niin metrejä menee enemmän) 3. Hitsaus vehkeet ja rälläkkä.
4. Lisäksi öljy ja vesi letkut turboon. Ei siihen yksinkertaisimmillaan enempää tarvita jos koneen ei juurikaan tarvi toimia, mutta ois se TURPO :)
4. Lisäksi öljy ja vesi letkut turboon. Ei siihen yksinkertaisimmillaan enempää tarvita jos koneen ei juurikaan tarvi toimia, mutta ois se TURPO :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa