kakkakoppa nykkii!!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

volokkari
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.5.2005 17:40

kakkakoppa nykkii!!!

ViestiKirjoittaja volokkari » 28.5.2005 18:56

mikähän lienee vikana ku nykkii tuo kolffi kylmänä nii pirusti? nykiminen loppuu ku lämmöt on noussut puoleen.. ja joskus lämpimänäkin nykkii vähäsen... -88 1.8 kaasari golffi

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 28.5.2005 20:03

Jos on automaattiryypyllä, niin ryyppy saattaa olla liian laihalla. Sitä saa säädettyä pyörittämällä lämpöjousen koteloa. Helpoiten saa selville ottamalla ilmanputsarikotelon irti ja katsomalla, missä asennossa ryyppyläppä on. Jos lämpötila on n. 10 astetta, kuuluisi läpän olla hiukan raollaan. Jos läppä on täysin ja tiukasti kiinni, ryyppy on selkeästikin rikkaalla. Ylläri! =) Saattaa johtua myös lämpö-aika-anturista, joka sijaitsee kaasarin takapuolella oikealla.

volokkari
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.5.2005 17:40

ViestiKirjoittaja volokkari » 28.5.2005 20:27

Kiitti tiedoista!! pittää ruveta kattelee nuita juttuja kuhan tässä kerkiää...

TET
-
Viestit: 234
Liittynyt: 5.8.2003 11:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja TET » 28.5.2005 22:04

juu melko varmasti on automaattiryyppy rikki! Eli kaks vaihtoehtoa..Korjata se automaattiryyppy tai sit laittaa käsiryyppy minkä tekee varmaan suurin osa ( koska on aika halpa ratkaisu )..Siin on vaan pieni ropleema koska sitä automaattiryypyn korvaussarjaa ei enään saa mistään, ehkä jostain purkamolta vois löytyä..Eli itse joudut hieman soveltamaan, ostat käsiryyppy vaijerin ja revit sen automaattihässäkän pois ja liität sen siihen vaijerin siihen ryyppyvipuun..Hieman kun mietiskelee niin kyl siit saa toimivan sydeemin..Searchilla voi myös löytyä tietoa tuon korjaamisesta, on nimittäin tosi yleinen vika!

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 28.5.2005 22:32

Mulla on muistaakseni ainakin yks tollanen ryyppy jemmassa, jos sattuu tarviimaan..

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 17.10.2005 0:31

vähän off topic ,mutta mulla taas kun auton saan ponnisteluiden jälkeen käyntiin niin ryypy jää niinkuin päälle. Tänää vaa huomasin kun valoihinkin pysähtyy ni kierrokset iha hito korkeella.Noissa 1.6 kakkakopis on onneks kello kierroslukumittarin tilalla!Sitte ku vähä aikaa jurnuttaa sil ni sit ne laskee normaaliks.Aika kaua saa kuiteski. Varmaa se ryypyn säätö auttas? Mahtaako se olla sit joteki paskana. Huomasin vaa tänä aamuna. Enne luulin että iha normaalii ,että nii korkeella kylmällä , mutta nyt ne ei ees laske heti vaa pysyy tosi kaua korkeella (kierrokset)

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 17.10.2005 8:10

Mulla tuo profiilin mukainen kulkine nyki pirusti kylmänä, kävi vajaalla ennenkuin lämpesi. Ja tulpanjohdot, pyörijä ja virranjakajan kansi vaihtoon -> loppui vajaalla käyminen.

Perimmäinen syy oli väärät tulpanjohdot.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.10.2005 10:15

Tuo kierrosten korkealle jääminenhän ei välttämättä johdu ryypystä, vaan siitä Pierburgin automaattisesta tyhjäkäyntikierrosten säädöstä. Tällöin myös kaasupoljin jää hieman normaalia alemmas.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa