Polo -99 1.6 74kW käy rikkaalla, ei koodeja!?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

Polo -99 1.6 74kW käy rikkaalla, ei koodeja!?

ViestiKirjoittaja juttu » 7.4.2014 8:06

Moro!

Ihme auto..katsastukset aina OK, kulkee normiajossa OK tasakaasulla, mutta
- ylämäkeen tai muuten kuormitettaessa menee "syöttö isolle", antaa järjestään liikaa ainetta, ihan kuin ryyppy päällä kokoajan!?
Kone on lie AFT 4-pisteruisku, 8venaa.

Jos konetta kierrättää paikallaan vaihde vapaalla, kaikki ok 2/3-kaasuun asti, mutta kun survasee tallan pohjaan niin alkaa turraamaan, kiekat 4500 ja laskee hissukseen 4000 ja alle, röpöttää, tukehtuu..kun kaasun nostaa, meinaa sammua/tukehtua, käy kolmella vähän aikaa, kiekat 500..600.

1. Jos vika olisi Lambda, tuohan pomppaisi leimalla aina ja oireilisi muutenkin kuin kuormitettaessa?
2. Lämpöanturi - paitsi että tyhjäkäynti ja normiajelu tasakaasulla toimii
3. Kaasuläpän sopeutus, voiko olla vaan ylärekisteri pielessä?
4. Voiko EGR aiheuttaa? Missä se etes on tässä koneessa?

Edit: Niin ja 98:lla ajettu auto.

Jeesiä?
Viimeksi muokannut juttu, 8.4.2014 15:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 7.4.2014 13:06

Koita katsoa testerillä lämpöanturin arvoja. Samanlaisessa oli ongelmia just sen takia.

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

ViestiKirjoittaja juttu » 7.4.2014 20:59

Kokeilin ottaa lambdan liittimestä auki - ei mitään vaikutusta käytökseen ?

..noh pitää mennä testerille, jospa sitäkautta sais ainakin lambdan suljettua vikalistalta pois...

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

ViestiKirjoittaja bastu » 8.4.2014 10:52

Nokan asentotunnistin vaihtoon. Kaverin borassa sama oire ennenkun anturi hajos ja antoi vikakoodinkin. Kone pelaa pelkän kampuran anturin varassa mutta juurikin yläkierroksilla oireilee/kuormituksessa.

Edit: tosin borassa ei tuota aft konetta ole.

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

ViestiKirjoittaja juttu » 8.4.2014 15:13

Joopa..

kävin pakotestissä - arvot OK.

Vanhoja vikakoodeja ei ollut kuin se imuilman lämpöanturi, jonka liittimen irrotin eilisiltana kokeeksi..tuloksetta.

bastu
-
Viestit: 31
Liittynyt: 17.3.2010 19:36

ViestiKirjoittaja bastu » 8.4.2014 21:38

Mites toimii maffin johto irroitettuna? Aft:ssä pitäs moinen olla.

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

ViestiKirjoittaja juttu » 8.4.2014 22:25

Pitääpä kokeilla huomenna..

Mitähän kanavia tai sensorinumeroita ne lämpöanturit on tossa..? Testerimies oli hukassa kun 256 eri kanavaa voi valita...

Jaa löytyhän ne tuolta.. http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html
, mutta mitähän ne arvot pitäis olla - kaippa nekin täältä voorumilta löytyy..
Ryhmä 011 lie imuilma..tai 006..ja 007 on ilmanpaine..001 moottorin lämpö..
Viimeksi muokannut juttu, 9.4.2014 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 8.4.2014 22:27

Helpoin varmaa ois testerin kaa katella arvoja ajaessa jne. Ei tartte arpoo missä vika ois.

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

ViestiKirjoittaja juttu » 9.4.2014 13:00

MAFfin johto irti - ei ota edes 4000rpm kun alkaa tukehtumaan..

Eli syöttää VIELÄ enemmän lotinaa koneeseen ilman ilmamäärämittausta!?

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

ViestiKirjoittaja juttu » 10.4.2014 13:55

Maf avattu ja putsattu, kaasuläppä samoin, ei olleet etes ryönässä...

Maf 1-3 napojen välissä n 12.9V tasakaasulla 3000rpm asti, mutta kun kaasuläpän avaa täysin auki, jännite tipahtaa 10.9V ..onkohan ok? Akku on hyvä ja latauskin pelaa, tuo kuumalangan syöttöjännite lie tulee eculta..

Edit: Sytkän ajoituslampulla katsoin, ennakko kasvaa kierrosten myötä, mutta urku auki ennakko pienenee puoleen siitä mitä se on esim 2000rpm!? Ecu haluaa palamatonta soppaa lisää katille, eli lambdan mielestä kone on laihallako? Voisko olla?

juttu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.4.2014 7:44

ViestiKirjoittaja juttu » 10.4.2014 16:51

Puristukset oli kunnossa, 1 pytyn tulppa oli hieman ruskeampi kuin muut..kaikki hiukka mustia kaulaltaan (vasemmainen on ykkösen tulppa)

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa