Kovien nostajien kova soundi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Kovien nostajien kova soundi

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 9:07

Kertokaapas omia kokemuksia kovista nostajista ja kannen äänistä 8-venasissa ja 16-venasissa koneissa. Pitääkö mekkalaa kuin zetor että ihan hävettää ajella? Olisko jollain ääninäytteitä :)

Ite päätin laittaa 16v projektiini kovat nostajat ja odotan innolla sitä meteliä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.10.2008 12:07

Ite päätin laittaa 16v projektiini kovat nostajat ja odotan innolla sitä meteliä.

Miksi?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 12:20

Minen tykkää hydroista. Virikone, kovat kupit MUST!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2008 12:37

Anteeksi maalaisuuteni, mutta missä vaiheessa pitää vaihtaa kiinteisiin nostajiin kun ei hydrauliset enää toimi?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 16.10.2008 12:40

^Toi kans hiukan kiinnostaa?
Tai ylipäätänsä miksi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2008 12:42

Hydrauliset ei toimi suurilla käyntinopeuksilla.

Mutta mikä on suuri? Onkohan uusissa moottoripyörissä kiinteitä nostajia vielä? Nehän kiertää niimmaanprkeleesti...

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 16.10.2008 13:36

Tietääkseni tarpeeksi jyrkät nokat vaativat hydraulisista luopumista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2008 13:48

Niinpä tietysti. Samalla lailla niiden nopeus kasvaa...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 14:12

Niin ja mietin että kuinkahan tollanen hydro pysyy vauhdissa mukana kun kiekkoja on se 8000.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2008 14:22

Eikös esim. KR:ssä toimi nostimet vielä 7000 kohdalla?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 16.10.2008 14:34

Itellä on punaraja muistaakseni 7800 ja hydrauliset nostajat.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.10.2008 14:38

Taitaa VW:n omista kovistanostajista lähteä säätölevyt enemmin liikkeelle, kuin hyd. nostajien rpm raja tulee vastaan.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 15:46

Ny ei lähe ku on säätö alapuolella.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 16.10.2008 16:31

Niin meinasin kanssa kokemuksesta että alle 8000rpm ei tartte 16v:ssä..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 17:45

Nii... paljon rundia, äksyt nokat... Missä se raja menee sillon.

Noita hydroja ei taida olemassa mitään "performance" -tyyppinä, eli kevyempi kuin vakio jne.

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Hydrauliikan lyhyt oppimäärä

ViestiKirjoittaja lade » 16.10.2008 18:31

http://www.bildon.com/catalog/DetailsLi ... &SubNav=64

Itselleni on tulossa tollaset. On kevyemmät kuin alkuperäiset. Sekä noin 100% jäykemmät ja tiiviimmät. Ei painu alas edes pylväsporakoneella. Vanhoja voipi "litkutella" sormin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.10.2008 19:35

Onko se massa ongelma vai se että öljy tirskahtaa pois liian rajulla nostonopeudella?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 16.10.2008 20:27

Tervetuloa kuuntelemaan volvon 5-sylinterisiä bensamoottoreita, tuossa vuoden 2000 jälkeen niissä on ollut kovat nostajat. Ja todetakseni, ihan hiljaiset ovat :)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 20:50

Jotenkin mulla on jääny jokin harhakuvitelma että niistä hydroista on osaks luovuttu ja ruvettu uudestaan käyttään kovia. Siis tää seuraava on ihan mutua ja varmaan tosi hämärää muistikuvaa, mutta jossakin tojotissa tms. on kovat nostajat ja välys säädetään vaihtamalla eri korkuinen nostaja?

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

hydraulit...

ViestiKirjoittaja lade » 16.10.2008 21:02

Hydraulisissa kierrosten noustessa ongelmana on tosiaan massa sekä öljyn vuotaminen, jolloin nostaja alkaa "pettää" eli nokan nosto ei enää välity venttiilille saakka nostajan painuessa kasaan.
Toisaalta katumoottorissa, jota ei muutenkaan ole järkevää yrittää pyörittää yli 7500r/min ei massa tule ongelmaksi, hyvälaatuinen hydrauli ei petä ja nokan nosto on kokonaan käytössä kun venttiilivälys on nolla.


http://www.youtube.com/watch?v=i_NpzU4p ... re=related

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.10.2008 21:12

Hemmetin näppärä video. Aikamoista kumia on venttiilikoneisto elävässä elämässä. Tai ainakin jouset...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.10.2008 0:08

Noi Laden nostajat tais olla 2.8 24v V(r)6 nostajat. Vwvorteksilla oli juttua noista, kunhan löydän sen...

Tossa http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4068801

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 17.10.2008 12:39

OIkein säädetty mekaaninen venttiilikoneisto ei pidä yhtään sen kummempaa ääntä kuin hydraulinenkaan.

Hydraulinostajat pysyvät mukana näissä vw audi perusvekottimissa, myös miedoilla virinokilla 8100 kierrokseen saakka, sen jälkeen alkaa hattuja halkeilla.

Kevyet hydraulikupit ovat raskaita heikompia, ja halkeamia alkaa esiintyä nopeammin.

e: onhan nokat myös mekaanisille nostajille? Jos on hydronokat ja mekaaninen nostaja, niin ei oo pelkoo, että toimii.

Toki tuollasena viripalikkakauppiaanahan tän sä tiesitkin?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.10.2008 13:37

e: onhan nokat myös mekaanisille nostajille? Jos on hydronokat ja mekaaninen nostaja, niin ei oo pelkoo, että toimii.

Toki tuollasena viripalikkakauppiaanahan tän sä tiesitkin?


No totta juu ja aikoinaan seurasin sivusta kun kaverin manta oli kovilla nostajilla ja hydraulisella nokalla. Ei keinuvivut kestäny ja kalkatus oli aikamoinen. Ittellä ei oo koskaan ollu sekasin eikä tuukkaan olemaan.

Oma 8v virinokalla, kovilla nostajilla ja jäykemmillä jousilla pitää kyllä rujompaa ääntä kuin aikoinaan vakiona hydroilla. Välykset on säädetty Cranen ohjearvoihin mutta se vaan pitää ääntä.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 18.10.2008 22:53

Mulla rupes mk1 gti:n mekaaninen venttiilikoneisto pitämään ihan järkyttävää rälkätystä kun erehdyin laittamaan valvolinen saranarasvat koneeseen. Ei sillä viittiny ajaa, vitutti laskea uudet öljyt jätetörppöön..

Mite^
-
Viestit: 19
Liittynyt: 1.2.2007 19:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mite^ » 19.10.2008 9:32

Eikös noissa kilpakoneissa ja hydr.nostimissa oo ollu sellasta ongelmaa että ei kestä kierrättää yli 7.5t ja öljynpaineet voi sekoittaa nostajia.
Viimeksi muokannut Mite^, 6.5.2009 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 19.10.2008 13:55

Nyt tietenkin tulee mieleen noiden öölien vaikutus ääniin. Lipsahtanee hiukan sivuun alkuperäsestä, mutta onkohan täällä voorumilla sakkia joka käyttää redlinen moottoriöljyjä? Vai onko niin kallista ettei kukaan raaski ostaa. MT90-lootaöljyy kehutaan kyllä mutta moottoriöljyt ja niiden vaikutus mihinkäkin.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.10.2008 1:53

Kilpakoneissa ei kylla oljynpainetta mihinkaan nosteta, koska siita ei ole kuin haittaa... Mutta hydraulisia nostimia ei kayteta yksinkertaisesti siita syysta, etta niilla ei saada lahellekkaan yhta nopeasti venttiileita auki. Jos halutaan kunnon taytos sylinteriin, niin venttiili pitaa saada mahdollisimman nopeasti auki, ja myohaan kiinni.

Toki mekaaniset aina pitaa kovempaa aanta, mutta ei ole viela vastaan tullut hairitsevan kovalta kuulostavaa konetta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa