G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Joo tuos Hestec voisi olla ihan hyvä ostos, niitä taitaa olla erilaisia ja eri hintaisia.
Tuolla keskustelua Hestecistä: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=10052.0
Tuolla keskustelua Hestecistä: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=10052.0
Megasquirtteja on noihinkin laitettu. Oikeastaan ei eroa toiminnoiltaan digifantista, muutakuin edukseen. Kaikki samat anturoinnit, paitsi lisänä vielä kaasuläpän kytkimien tilalle potikka (myös nakutunnistinta voi käyttää).
Itse laittaisin Megan, koska tuollaiseen rivineloseen ei mielestäni Vems, Hestec yms tuo mitään lisäarvoa. Lisäksi samaan aikaan korvaisin jakajan suorasytkällä, turha sitä jakajaa sielä on pyöritellä.
Itse laittaisin Megan, koska tuollaiseen rivineloseen ei mielestäni Vems, Hestec yms tuo mitään lisäarvoa. Lisäksi samaan aikaan korvaisin jakajan suorasytkällä, turha sitä jakajaa sielä on pyöritellä.
http://kennyscarstyling.fi/g60.html
Tuossa linkissä olevassa autossa on 3" putki ainakin tekstien mukaan. Onko jollain tietoa että onko siinä ihan kokonaan 3" putki. Meinaa se akselin ylitys kohta on aika ahdas ja tuskin putkea on vedetty akselin alta. En viittinyt kuitenkaan soittaa tuohon numeroon ja kysyä miten putki on tehty. Jos ostan 3" putki tarpeet ja sitten jos ei mahdukkaan niin sit otta kupoliin;) Ei kuitenkaan ole niin paljoa ylimääräistä rahaa että olis varaa ostaa putkia kahteen kertaan;D.
Helppohan se olis kattoa mahtuuko jos olis monttu tai edes tunkki;D Joo mut jollain on kokemusta 3" putkesta mk2 golffissa niin infoo tänne. Paikka jossa asennan/teen putken on 3 tunnin ajomatkan päässä joten ei sinnekkään viitsi lähteä kattomaan jos tietoakin saa täältä.
Tuossa linkissä olevassa autossa on 3" putki ainakin tekstien mukaan. Onko jollain tietoa että onko siinä ihan kokonaan 3" putki. Meinaa se akselin ylitys kohta on aika ahdas ja tuskin putkea on vedetty akselin alta. En viittinyt kuitenkaan soittaa tuohon numeroon ja kysyä miten putki on tehty. Jos ostan 3" putki tarpeet ja sitten jos ei mahdukkaan niin sit otta kupoliin;) Ei kuitenkaan ole niin paljoa ylimääräistä rahaa että olis varaa ostaa putkia kahteen kertaan;D.
Helppohan se olis kattoa mahtuuko jos olis monttu tai edes tunkki;D Joo mut jollain on kokemusta 3" putkesta mk2 golffissa niin infoo tänne. Paikka jossa asennan/teen putken on 3 tunnin ajomatkan päässä joten ei sinnekkään viitsi lähteä kattomaan jos tietoakin saa täältä.
Luit varmaan ton: http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=26732& ... megasquirt
Hyllyssä noita tulppia on kaikissa valveutuneissa varaosamyymälöissä... :-)
www.mdcomprex.com
0440-892 782 / Miko
www.mdcomprex.com
0440-892 782 / Miko
Tuosta imusarjasta on ollut puhetta että sekin ahdistais ja ei olisi kauheesti varaa "viilailla" sitä niin olisiko se turbo audin imusara käypä peli ton orginellin tilalle? Jossain oli juttua vissiin siitä mutta en nyt löytänyt. Minkä mallin koneesta sellanen kannattaisi hankkia?
Edit: Olenkohan mä vaan nähnyt unta tosta imusarja jutusta;D?
Edit: Olenkohan mä vaan nähnyt unta tosta imusarja jutusta;D?
^et oo nähny unta :)
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/imusarja.html
tuossa oli jotain imusarjasta
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/imusarja.html
tuossa oli jotain imusarjasta
Niin tuo audin sarja näyttää aika järkäleeltä. Ja ihan remmi vetoiseen sarja tulis.
MikaJ: Sä olet pelannut noitten sarjojenkaa niin mitä sinä suosittelisit ton vakio imusarjan tilalle. Mikä sarja olis helpoin muokata vakion tilalle? Jos uutta imusarjaa meinaa niin joka tapauksessahan sitä joutuu muokkaa, ei vissiin ole mitään järkevää neljä sylinterisen imusarjaa olemassa tuon vakio sarjan tilalle?
MikaJ: Sä olet pelannut noitten sarjojenkaa niin mitä sinä suosittelisit ton vakio imusarjan tilalle. Mikä sarja olis helpoin muokata vakion tilalle? Jos uutta imusarjaa meinaa niin joka tapauksessahan sitä joutuu muokkaa, ei vissiin ole mitään järkevää neljä sylinterisen imusarjaa olemassa tuon vakio sarjan tilalle?
Kävin penkittämässä autoni ja samalla olisi pitänyt säätää sytkää.. Palikoita G60 vm 1990 on 68mm ahdinpyörä, RS-lähtö, dopin lastu, 2,5' putkisto katista, vapaavirtaussuodatin ja alumiiniimuputki..
Eka penkitys antoi 112 kw ja bensanpaineen säätämisen jälkeen 120 kw sen jälkeen sanottiin että sytkää ei voi säätää koska alkaisi nakuttaa. Huomauttivat myös että lastu taitaa olla ihan surkea. penkityspaikka ST-Motors juvanmalmilla.
Mitä tälle koneelle nyt pitäisi tehdä kun 200 heppaa pitäs saada?
Eka penkitys antoi 112 kw ja bensanpaineen säätämisen jälkeen 120 kw sen jälkeen sanottiin että sytkää ei voi säätää koska alkaisi nakuttaa. Huomauttivat myös että lastu taitaa olla ihan surkea. penkityspaikka ST-Motors juvanmalmilla.
Mitä tälle koneelle nyt pitäisi tehdä kun 200 heppaa pitäs saada?
Eikös toi imu ja vissiin pakosarja todettu hieman ahdistavaksi. Ja joku nokkakeppi voisi auttaa ja kannen muokkaus. Noista kansi asioista en osaa sanoa mitä kannattaa tehdä.
120kw on 163hp eli melkein vakio tehot. Paljos se ahdin ahtaa? Onko sulla mittaria? Ai niin 160 oli vakio teho koneelta;) Mut silti tuntuu uupuneelta. Mitäs vääntö arvoja sait?
120kw on 163hp eli melkein vakio tehot. Paljos se ahdin ahtaa? Onko sulla mittaria? Ai niin 160 oli vakio teho koneelta;) Mut silti tuntuu uupuneelta. Mitäs vääntö arvoja sait?
G-Mies: kuinka paljon oli ahtoja vedossa? Jotain vikaa on motissa, sytkän ajoitus, nokan ajoitus...
Noilla palikoilla pitäisi olla lähemmäs 200hp/270Nm jos kone/ahdin on kunnossa, ja ruoka ei Dopin kauppaamalla lastulla lopu kesken. Mulla kuumalla koneella tuo karvan vajaa 200hp, ja mustaa tulee putkesta kun ahtopaineet heittää yli baarin.
Pakopuoli katille asti on ihan kohtuullisen hyvä, verrattuna siihen mitä muuten pakoputki on.
Noilla palikoilla pitäisi olla lähemmäs 200hp/270Nm jos kone/ahdin on kunnossa, ja ruoka ei Dopin kauppaamalla lastulla lopu kesken. Mulla kuumalla koneella tuo karvan vajaa 200hp, ja mustaa tulee putkesta kun ahtopaineet heittää yli baarin.
Pakopuoli katille asti on ihan kohtuullisen hyvä, verrattuna siihen mitä muuten pakoputki on.
Hmmm. Ei se Dopilta ostettu lastukaan voi kovin huono olla, eli lähtisin hakemaan vikaa muualta. MikaJ penkitti jo samalla lastulla ja lisäennakolla se karvan vaille 200 heppaa ilman kovin isoja muutoksia. Olisko olleet lastun myynti aikeissa, eli vetävät vähän omiaan, että saadaan lastu myytyä.
Miten perustelivat että kone alkaa nakuttaa, jos kerran täällä on vedetty reilusti ennakkoa ihan yleisesti ja kaikilla melkein toimii (Leviksellä taisi olla vähän liikaa). Lisäksi se kone ei ala nakuttaa muutenkaan, sillä nakuanturi vetää sytkää myöhemmälle tarvittaessa, mutta liialla menee varaohjelmalle.
Miten perustelivat että kone alkaa nakuttaa, jos kerran täällä on vedetty reilusti ennakkoa ihan yleisesti ja kaikilla melkein toimii (Leviksellä taisi olla vähän liikaa). Lisäksi se kone ei ala nakuttaa muutenkaan, sillä nakuanturi vetää sytkää myöhemmälle tarvittaessa, mutta liialla menee varaohjelmalle.
Mulla koneen nakutusta ei todella havainnut ajossa lainkaan. Tai ainakaan minä en havainnut. TUossa penkissä jossa kävin kuuli sen todelle selvästi, tuuletus oli coolerille suht heikkoa ja alkoi heti nakutus. Nyt olen säätänyt sytkän niin, että ennakkoa on lisätty noin 1 cm vauhtipyörästä katottuna. Paljonkohan se on asteina..?
sytkää ei voi säätää koska alkaisi nakuttaa.
miksei?
Ja jos lastu huono olisi,luulisi että joku olisi jo asiasta huomauttanut. Tuntuu suhteellisen monessa pirssissä olevan lastu tuolta länsi-suomesta...
Viimeksi muokannut JanneV, 2.8.2005 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkälaisia putkia teillä on Corroissanne?
Pitäisi uusia katilta taaksepäin koko putki?
Tuleeko liian kovat äänet jos ottaa sen arkkuvaimentimen pois ennen viimmeistä pönttöä?
Tuli viellä yksi ylläri matkan varrelle pitää ostaa uusi "välijäähdytin".
Onko järkeä laittaa (jos löytyy) Rally:n jäähdytin ja meneekö se suoraa kiinnikkeiden kanssa Corroon?
Laittakaa linkkejä Kiitos!!
Edit: Virheiden korjaus
Pitäisi uusia katilta taaksepäin koko putki?
Tuleeko liian kovat äänet jos ottaa sen arkkuvaimentimen pois ennen viimmeistä pönttöä?
Tuli viellä yksi ylläri matkan varrelle pitää ostaa uusi "välijäähdytin".
Onko järkeä laittaa (jos löytyy) Rally:n jäähdytin ja meneekö se suoraa kiinnikkeiden kanssa Corroon?
Laittakaa linkkejä Kiitos!!
Edit: Virheiden korjaus
Tuleeko liian kovat äänet jos ottaa sen arkkuvaimentimen pois ennen viimmeistä pönttöä?
Minun mielestä tulee. Poistin omani ja nyt pitäs tilalle keksiä jotain pientä ja tehokasta.
Onko järkeä laittaa (jos löytyy) Rally:n jäähdytin ja meneekö se suoraa kiinnikkeiden kanssa Corroon?
Mahtuminen riippuu ainakin siitä, onko autossa ilmastointi.
Ja tuosta omasta voisi ottaa vinkkejä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=29556
Kuvat on huonoja, mutta josko joskus saisi paremmat otettua, kun puskurin ottaa tieltä pois... samalla vähän fiksaa tuota asennusta paremmaksi.
Kuvat on huonoja, mutta josko joskus saisi paremmat otettua, kun puskurin ottaa tieltä pois... samalla vähän fiksaa tuota asennusta paremmaksi.
vikakoodit
itse käytin autoa autosähköliikkeessä , mutta todettiin että vikakoodeja ei Corraadostani pysty lukemaan.
Digifant 1 ja 2 ohjelmia on Corroissa käytetty , mutta itsellä oli tuo 1 :nen joka selviää mustanlaatikon liittimestä, itsellä oli muistaakseni 27 napaa , kun tuossa Digifant 2 :ssa on (muistaakseni) yksi napa enemmän.
Autoni -91 , ja luulisi olevan tuo vikamuisti ja myöhäisempi ohjelmaversio , mutta kun ei vaan ole.
Olisiko tuo digifant 2 ohjelma sitten käytetty tuossa 16 venttiilisessä versiossa ? ...tiedä häntä.
Digifant 1 ja 2 ohjelmia on Corroissa käytetty , mutta itsellä oli tuo 1 :nen joka selviää mustanlaatikon liittimestä, itsellä oli muistaakseni 27 napaa , kun tuossa Digifant 2 :ssa on (muistaakseni) yksi napa enemmän.
Autoni -91 , ja luulisi olevan tuo vikamuisti ja myöhäisempi ohjelmaversio , mutta kun ei vaan ole.
Olisiko tuo digifant 2 ohjelma sitten käytetty tuossa 16 venttiilisessä versiossa ? ...tiedä häntä.
Joku perketi taisi kysellä sitä, että millaisessa momentissa G:n hihnan akselin pultti alkaa luistaa, noh koitin mitata sitä Bilteman momentilla. Lukema on paljo alle minimi 28 Nm, yksi kierros on 14 Nm ja sitä saa ruuvata aina toista kierrosta 7 Nm asti, eli todella herkästi pyörii. tuo 7 Nm ei liene kovin kova momentti. Pitänee koittaa hihnaspraytä, kun sellaista on hyllyssä. Hihna on muistaakseni 1725, ja sen kanssa saa taistella toden teolla, että menee paikalleen, mutta silti noin herkkä luistelemaan...
Ahdot nousee tuonne baarin kieppeille, mitä eilen koitin huudattaa, eli ei sieltä paljoa voi olla hukassa...
Tänään poistelin myös ilmanputsarista sen "refleksiputken" siitä laatikosta. Kahtotaan, jos auttaa mitään. Ihmeellisiä rakenteita ne keksii.
Ahdot nousee tuonne baarin kieppeille, mitä eilen koitin huudattaa, eli ei sieltä paljoa voi olla hukassa...
Tänään poistelin myös ilmanputsarista sen "refleksiputken" siitä laatikosta. Kahtotaan, jos auttaa mitään. Ihmeellisiä rakenteita ne keksii.
Kyllä Karmann tehdas teki ne kaikki, kuten myös Scirocot.
Karmann History www.karmann.com kirjoitti:The VW Corrado was built in Osnabrück from 1988 to 1995.
2.5" putkisto on todistetusti ainakin yli 300hv laitteessa ahdistava. Putkisto sisälsi yhden vaimentimen ja oli suunniteltu mahdollisimman vähän virtaavaksi.
Alle tuon teho 3" putkella ei saa varmaan muita hyötyjä kuin pörinän :)
Itsehän laitoin 3tuumaista 8v-mottiin kun sattui olemaan varastossa turhana..
Alle tuon teho 3" putkella ei saa varmaan muita hyötyjä kuin pörinän :)
Itsehän laitoin 3tuumaista 8v-mottiin kun sattui olemaan varastossa turhana..
Muistaaksesi? Muistaako joku? :)
http://www.g-lader.info/zahnriementest.jpg
ahnriemen getestet: Je steiler die Kennlinie, desto länger hält der jeweilige Zahnriemen die jeweilige Zugkraft aus, d.h. auch umso schwingungsfester ist der Zahnriemen.
Toothed belt tested: The more steeply the characteristic, the longer bears the respective toothed belt the respective traction power, i.e. also the oscillation is the toothed belt
Osaako joku kertoa tuosta testistä jotain? Ei oikein ymmärrä? Onko tuo ylin sitten paras? Omassa autossa taitaa olla tuo alin. Onkos se vakio hihna sitten tuo 9,5 mm vai joku muu?
http://www.g-lader.info/zahnriementest.jpg
ahnriemen getestet: Je steiler die Kennlinie, desto länger hält der jeweilige Zahnriemen die jeweilige Zugkraft aus, d.h. auch umso schwingungsfester ist der Zahnriemen.
Toothed belt tested: The more steeply the characteristic, the longer bears the respective toothed belt the respective traction power, i.e. also the oscillation is the toothed belt
Osaako joku kertoa tuosta testistä jotain? Ei oikein ymmärrä? Onko tuo ylin sitten paras? Omassa autossa taitaa olla tuo alin. Onkos se vakio hihna sitten tuo 9,5 mm vai joku muu?
ne on 8mm ja 10mm letkut siinä.
Edit: tyytyväinen? :)
Ne oli ainakin mulla molemmat 8 mm letkua. Vaihdoin molemmat samalla. Nyt yön jälkeen pääsee testaamaan vaikutti käyntiinlähtemiseen. Jos tuo letku sitten hikoili paineita seisottuaan ja siksi ei sitten käynnisty ekalla?
Ahdinkin pitäs taas irrottaa. Alkanut tihkumaan hihnapyörän akselista öljyä. Varmaan tuo hihnan lyheneminen edesauttoi asiaa? Voiko se akseli sitten kulua niin paljon ajan myötä, ettei uudet tiivisteetkään pidä? Tuolla tuli 5000 km ajettua huollon jälkeen.
Edit: ainakin tänä aamuna auto lähti ekalla yrityksellä käyntiin. tutkitaan lisää.
Kuinka pitkä on ahdinpyörän pultti? Omasta se on katki ja olisi ihan mukava tietää kuinka paljon siitä on katkennut. Huomenna irroitan ahtimen ja vien sen jollekin joka sen jämän sieltä saa pois. Varmaan olisi ihan hyödyllistä kertoa koneistajalle kuinka syvästi sitä voi porata.
Samalla yksi ahtimen kiinnitysruuvin reikä saa uudet kierteet ja varmaan isomman pultin. Vai voiko tuota alumiinia muuten korjata kuin tehdä isompi reikä ja uudet kierteet? Jostain öljyletkun luota olevasta reiästä oli kierteet menneet.
Samalla yksi ahtimen kiinnitysruuvin reikä saa uudet kierteet ja varmaan isomman pultin. Vai voiko tuota alumiinia muuten korjata kuin tehdä isompi reikä ja uudet kierteet? Jostain öljyletkun luota olevasta reiästä oli kierteet menneet.
Kiitostasvaainfosta.
Onkohan tuo Dopin tiedossa? Siis tuo jousenkiristely homma. Hän sen ahtimen taas mulkaisee läpi. Onko tuo akseli yksi niistä osista jotka sanovat morot ahtimen poikiessa, eli kallis? Vai voisikohan joltain löytyä parempi tilalle?
Taas olis, pakonsanelema, tilaisuus tehdä tuo kanavien aukaisu ahtimen sisään, mutta jotenkin hirvittää itse tuota alkaa purkamaan. Vaikka ohjeetkin mulla on.
Onkohan tuo Dopin tiedossa? Siis tuo jousenkiristely homma. Hän sen ahtimen taas mulkaisee läpi. Onko tuo akseli yksi niistä osista jotka sanovat morot ahtimen poikiessa, eli kallis? Vai voisikohan joltain löytyä parempi tilalle?
Taas olis, pakonsanelema, tilaisuus tehdä tuo kanavien aukaisu ahtimen sisään, mutta jotenkin hirvittää itse tuota alkaa purkamaan. Vaikka ohjeetkin mulla on.
Ei tartte purkaa ahdinta tuota stefaa kun vaihtaa. Dopille jopa tänään jäi tuollainen yksi stefa ylitse kun kävin hakemassa sarjasta muut pois, ellei se jo sitä kerenny hukkaamaan. Se voi myös vuotaa holkin ja akselin välistä, siinä on sellainen holkki akselin päällä mikä sitten hinkaa stefaan. Sen kun ottaa pois (lähtee kun purkaa jakopään) niin saa hyvin stefan väännettyä pois.
Toi stefan kiristäminen on vähän sellainen vippaskonsti, lyhentää tietenkin myös stefan ikää plus kuluttaa akselia vielä enemmän kuin normaalisti.
Toi stefan kiristäminen on vähän sellainen vippaskonsti, lyhentää tietenkin myös stefan ikää plus kuluttaa akselia vielä enemmän kuin normaalisti.
Luulis että osui enemmän kuin sopivasta tuo, että se stefa jäi sulta yli. Miko kyllä tietää, että mulla se vuotaa. Tympeetä ku vuotaa. Ei tullut sitten sitä toista dynotustakaan tehtyä nyt kun se vuotaa.
Samalla taitaa mennä sitten ne ohjurien kumitkin uusiksi ku auto seisoo.
HIeman vuotaa myös tuo kannessa oleva liitos nestettä, tuo muovinen jossa on nuo lämpöanturit kiinni. Liimalla se näyttäs olevan tiivistetty aiemmin.
Edit: Kirjottelin tossa joku aika sitten Wikiin tietoa PG:stä, noin puolet sivun sisällöstä. Jos joku viittis tarkistaa kirjoitinko omiani! http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori
Samalla taitaa mennä sitten ne ohjurien kumitkin uusiksi ku auto seisoo.
HIeman vuotaa myös tuo kannessa oleva liitos nestettä, tuo muovinen jossa on nuo lämpöanturit kiinni. Liimalla se näyttäs olevan tiivistetty aiemmin.
Edit: Kirjottelin tossa joku aika sitten Wikiin tietoa PG:stä, noin puolet sivun sisällöstä. Jos joku viittis tarkistaa kirjoitinko omiani! http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori
O rengas oli paikallaan, mutta lisänä oli liimaa. Kuuluuko siinä o-renkaan paikan urassa olla kolo sisäreunassa. Eli siinä muovissa on kolo uran vieressä.
Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla kun nuo ohjurin kumit vaihtaa? Nostimet? Vag vai varaosapuljusta?
Edit: Ostin Laakkoselta o.kumit. 3,50€ kpl. Mitä lie sitten tarvikkeet maksavat. Venttiilin nostimet olivat 28€ kpl!!
Motonetista:
1,6/1,8 8.85-- PAININ HYDR. . . . . . . . . . . . . . . . . 25-1295 8.90 ?
Kannattaako nuo vaihtaa? Ei se mitään säksätä, ainakaan ihmeemmin. Kevyt trallatus kuuluu. Samalla aukasulla menis?
Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla kun nuo ohjurin kumit vaihtaa? Nostimet? Vag vai varaosapuljusta?
Edit: Ostin Laakkoselta o.kumit. 3,50€ kpl. Mitä lie sitten tarvikkeet maksavat. Venttiilin nostimet olivat 28€ kpl!!
Motonetista:
1,6/1,8 8.85-- PAININ HYDR. . . . . . . . . . . . . . . . . 25-1295 8.90 ?
Kannattaako nuo vaihtaa? Ei se mitään säksätä, ainakaan ihmeemmin. Kevyt trallatus kuuluu. Samalla aukasulla menis?
Jo 3800Nm? Eikös se ole pirun huono tulos noin yleisesti ottaen. Tilannetta korjaa se että onneksi lastuviritetyssä pelissä on jo 1500rpm kohdalla about 200Nm viäntöä.
Tuossa mun koneesta mitattuja käyriä väännettynä selkeämmiksi.
Toivotaan nyt kun saan koneen takaisin keulille että maksimit olisi 300Nm, vaikkei ne varmaan niin paljoa noussu.
Ilmeisesti kukaan muu kuin INA ei edes tee noita nostajia, ei ole ainakaan koskaan tullut vastaan? Mutta joitan venttiilin kumeja löytyy varmasti jos jonkinnäköistä harakiria, joten siinä on perusteltua käyttää orggista jos ei tiedä mikä tarvikkeesta on laadukas.
Tuossa mun koneesta mitattuja käyriä väännettynä selkeämmiksi.
Toivotaan nyt kun saan koneen takaisin keulille että maksimit olisi 300Nm, vaikkei ne varmaan niin paljoa noussu.
Ilmeisesti kukaan muu kuin INA ei edes tee noita nostajia, ei ole ainakaan koskaan tullut vastaan? Mutta joitan venttiilin kumeja löytyy varmasti jos jonkinnäköistä harakiria, joten siinä on perusteltua käyttää orggista jos ei tiedä mikä tarvikkeesta on laadukas.
Ina nostimet tuli, 9 € kpl tai jotain. Ahtimesta oli hihnapyörän kiila poikki, laakerissa hieman välystä ja stedat menee uusiksi molemmat. Akseli ei ole kulunut ja hyvältä näytti sisältäkin, kuulema. EI öljy vuotoja erikoisemmin. Hyvä homma. Täytyy vaan irrotuttaa se katkennut pultti ja uudet kierteet kannakkeeseen.
KAnnattaako kampiakselin stefa vaihtaa samalla ku jakopäänhihna? Ei se märkä ole ole, mutta kuivahkoa öljymömmöä siinä ympärillä on. Toivottavasti ei muuten putoa se jakopäänsuojan keskimmäinen kiinnityspultti sinne ahtimen tukiraudan alle. Muuten saa irrottaa imastoinninkompuran ja sen raudan pois. Miksi se pultti pitääkin olla irrallinen? Ihan varmasti putoaa kasatessa...
Mites muuten, kannattaako vesipumppua vaihtaa? Onkai se jossain siinä vieressä vai?
Mites muuten, kannattaako vesipumppua vaihtaa? Onkai se jossain siinä vieressä vai?
Tuli autoon lisää taas voimaa. EI ole Corradoni ennen näin hyvin kiihtynyt. Vaihtui ahdinpyörä toiseen. Edellinen pyörä oli kulunut tai jo alunperin uriltaan huonon mallinen. Vääntö tasoittui ja yläkierroksilla on taas ihan eri meno päällä. Uusi hihna ja ahdinpyörä teki kummia! Edelliseen dynotukseen verrattuna ero on aikamoinen. En tiedä tuleeko syksyllä enää toiste käytyä. Kiitokset vaan Dopille kun tuon ahdinpyörän pito parani.
Eikös kukaan ole sitä momenttia hihnapyörän pultista mitannut? Omassa kun se tuntui olevan liki olematon, vaikka hihna on julmetun kireällä ja ahdot on kyllä kohdillaan kierroksillakin. Ahdinpyörääkin on ajettu vasta kymppitonnin verran.
Jännää tämä tehon tuntuma, reilun kuukauden kun oli ajanut vain Sciroccoa, niin Corrado tuntui lentävän siihen verraten...
Jännää tämä tehon tuntuma, reilun kuukauden kun oli ajanut vain Sciroccoa, niin Corrado tuntui lentävän siihen verraten...
Viimeeksi vähän mittailin kun vaihdoin 70mm hihnapyörän 65milliseen. Lopputulos oli mulla sellainen että hihnan kireydellä ei ollut mitään vaikutustas asiaan. Sillä normaalilla 68mm hihnalle tarkoitettulla melkein uudella hihnalla oli ihan sama momentti kuin niin lyhyellä kuin mahdollista (se kiristäjän jousi on ihan piukassa nyt). Olisiko ollut jotain 30Nm mulla vaadittava voima mikä liikutti hihnapyörää, ja jostain syystä sillä saman merkkisellä uudella kireämmällä hihnalla voima oli pienempi (varmaan kova pintakerros joka pienen käytön jälkeen kuluu pois, contitechin hihna).
Onkos muuten hyötyä säädettävästä nokkapyörästä jos on vakio nokka? Viritystason ollessa se mitä MDComprex tarjoaa ;)
Onnistuuko tuosta alkuperäisestä sen helposti tekemään? A Asconassa mulla on säädettävä tehty poraamalla kolmen kiinnityspultin reikää isommiksi...
Corradossahan siinä nokassa on vain yksi pultti ja kiila akselissa.
Onnistuuko tuosta alkuperäisestä sen helposti tekemään? A Asconassa mulla on säädettävä tehty poraamalla kolmen kiinnityspultin reikää isommiksi...
Corradossahan siinä nokassa on vain yksi pultti ja kiila akselissa.
Hemmetisti kasvoi moottorin imuäänet ihan vain sen "imutorven" ottamalla pois, vaikea uskoa, että enää isoa eroa tulee jos laittaa kartiofoltterin. Nyt nuo imuäänet ylittää kaupunkinopeudessa jo pakopörinät, eli kyllä ne jotain on osanneet suunnitella tuohon hengitykseen, nimittäin imuäänien vaimennuksen. Yllätyin, että miten iso vaikutus sillä suppilolla onkin, mutta helkatin ahdas se kyllä on ja vaikuttaa varmasti.
78 mm olis vakio mun google taidoilla. http://www.polog40.co.uk/history/g-lader.html
1,6 kerroin vakiolle.
Moottori 6.000 rpm:
G-ahdin:
87 mm 9.100 r.p.m.
75 mm 10.560 r.p.m.
72 mm 10.980 r.p.m.
70 mm 11.280 r.p.m.
68 mm 11.640 r.p.m.
65 mm 12.180 r.p.m.
62 mm 12.720 r.p.m.
60 mm 13.200 r.p.m.
http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/g60-tuning.htm
Ompas halpa tuo leveämpi hihna rattaineen.
1,6 kerroin vakiolle.
Moottori 6.000 rpm:
G-ahdin:
87 mm 9.100 r.p.m.
75 mm 10.560 r.p.m.
72 mm 10.980 r.p.m.
70 mm 11.280 r.p.m.
68 mm 11.640 r.p.m.
65 mm 12.180 r.p.m.
62 mm 12.720 r.p.m.
60 mm 13.200 r.p.m.
http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/g60-tuning.htm
Ompas halpa tuo leveämpi hihna rattaineen.
MikaJ:mites toi ahtimen porttaus käytännössä tapahtuu? olisko sulla kuvia siitä? tulee kohta ahtimen huolto eteen niin voisi vähän tsiikata tota ahdinta ja niitä kanavia..
Levis: en tiedä, miten ahtoi noin paljon, tavallisesti se on 0.8-1.1 bar ~6500rpm, vaihtoin öljyt tänään ja kokeilin melkein heti että voisiko öljyt vaikuttaa noin paljon..
Levis: en tiedä, miten ahtoi noin paljon, tavallisesti se on 0.8-1.1 bar ~6500rpm, vaihtoin öljyt tänään ja kokeilin melkein heti että voisiko öljyt vaikuttaa noin paljon..
MikaJ:mites toi ahtimen porttaus käytännössä tapahtuu? olisko sulla kuvia siitä? tulee kohta ahtimen huolto eteen niin voisi vähän tsiikata tota ahdinta ja niitä kanavia..
Tästä viestiketjusta pitäs löytyä tiedot tuohon hommaan.
Mitenkähän öljyn vaihto voi vaikuttaa ahtopaineiden muodostumiseen? Ainoa yhteys öljyllä ja ahtimella jonka keksin, on huohotus ahtimelle, mutta en ymmärrä miten se vaikuttaisi
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa