G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.7.2005 6:48

^ pääosinhan tuo PG:n oma ruisku on ilmeisesti täysin riittävä isommillekin tehoille, mitä sitä hyvää vaihtamaan. Ainut ongelma on varmaan räätälöidyn lastun tekeminen, kun sitä ei taida joka pajasta saada.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 29.7.2005 9:40

Kuinkahan paljon maksimi ahdot putoaa kun parannetaan virtauksia... Sain vihdoin mittarin takaisin ja viimekesänä ahdot nousi n 1,1-1,2 ja nyt ei millään nouse yli 0,95.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 29.7.2005 10:05

Olen tässä pohtinut moneen otteeseen, että olisko järkevä investoida 2500 e Hestec:kiin jotta ton ahtimen saisi kunnolla toimimaan.
Onko kellään kokemusta kyseisestä vempaimesta. Antaako rahoille vastinetta??
Onko kellään kokemusta kyseisestä M45 toiminnasta vakio ohjauksella??

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 29.7.2005 12:38

Joo tuos Hestec voisi olla ihan hyvä ostos, niitä taitaa olla erilaisia ja eri hintaisia.

Tuolla keskustelua Hestecistä: http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=10052.0

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.7.2005 14:52

Megasquirtteja on noihinkin laitettu. Oikeastaan ei eroa toiminnoiltaan digifantista, muutakuin edukseen. Kaikki samat anturoinnit, paitsi lisänä vielä kaasuläpän kytkimien tilalle potikka (myös nakutunnistinta voi käyttää).

Itse laittaisin Megan, koska tuollaiseen rivineloseen ei mielestäni Vems, Hestec yms tuo mitään lisäarvoa. Lisäksi samaan aikaan korvaisin jakajan suorasytkällä, turha sitä jakajaa sielä on pyöritellä.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 29.7.2005 15:37

Hestec tahtoo olla vähän eilispäivää... Samaan rahaan saa huomattavasti kehittyneempiäkin.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 29.7.2005 23:37

http://kennyscarstyling.fi/g60.html

Tuossa linkissä olevassa autossa on 3" putki ainakin tekstien mukaan. Onko jollain tietoa että onko siinä ihan kokonaan 3" putki. Meinaa se akselin ylitys kohta on aika ahdas ja tuskin putkea on vedetty akselin alta. En viittinyt kuitenkaan soittaa tuohon numeroon ja kysyä miten putki on tehty. Jos ostan 3" putki tarpeet ja sitten jos ei mahdukkaan niin sit otta kupoliin;) Ei kuitenkaan ole niin paljoa ylimääräistä rahaa että olis varaa ostaa putkia kahteen kertaan;D.

Helppohan se olis kattoa mahtuuko jos olis monttu tai edes tunkki;D Joo mut jollain on kokemusta 3" putkesta mk2 golffissa niin infoo tänne. Paikka jossa asennan/teen putken on 3 tunnin ajomatkan päässä joten ei sinnekkään viitsi lähteä kattomaan jos tietoakin saa täältä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.7.2005 23:54

Muistini mukaan kaverin turbo kakkakopassa olisi ollut 3" putki edestä taakse, voin kysellä kun nään että oliko akselin ylitys myös samaa kokoa.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 29.7.2005 23:59

^ Olisi todella kiva jos kysyt. Koska putkien oston ajankohta alkaa olla käsillä.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 30.7.2005 17:03

Onko kellään kokemusta MegaSquirt asennuksesta ja säädöistä?
Saisin ostaa valmiin ohjainyksikön 200e.
Eli onko kukaan laittanut omaansa kyseistä yksikköä?
Niin ja onko jollain omassaan Eaton M45 kiinni??

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 30.7.2005 17:18


ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 31.7.2005 10:30

saako mistään netistä tilattua nuita bochin W6DP0 tulppia?
perkele ku ei kerkee viikolla käydä missään liikkeissä ja tuntuu olevan nii hankalaa saada täällä oulun korkeudella tilattua nuita tarvikeliikkeisiin =)

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 31.7.2005 12:33

Hyllyssä noita tulppia on kaikissa valveutuneissa varaosamyymälöissä... :-)
www.mdcomprex.com

0440-892 782 / Miko

vekkuli
-
Viestit: 191
Liittynyt: 6.8.2003 21:23

ViestiKirjoittaja vekkuli » 31.7.2005 13:22

kyllä tuo hestec on vielä ihan tätä päivää, ja kehitystäkin tapahtuu.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 31.7.2005 23:16

Tuosta imusarjasta on ollut puhetta että sekin ahdistais ja ei olisi kauheesti varaa "viilailla" sitä niin olisiko se turbo audin imusara käypä peli ton orginellin tilalle? Jossain oli juttua vissiin siitä mutta en nyt löytänyt. Minkä mallin koneesta sellanen kannattaisi hankkia?

Edit: Olenkohan mä vaan nähnyt unta tosta imusarja jutusta;D?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 31.7.2005 23:36

^et oo nähny unta :)
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/imusarja.html
tuossa oli jotain imusarjasta

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 31.7.2005 23:41

Kappas, kiitos paljon;)

Ei muuta kuin ostaa "uutta" imusarjaa;)

E: Mulle voi tarjota raakile imusarjaa josta pystyy muokkaa sopivan tohon pg koneeseen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.7.2005 23:56

Muutama kuva imusarjoista, 1 , 2.
Jos tollasta Audin sarjaa lähtee sinne tunkemaan, kannattaa mitata tulipellin ja kannen välinen alue. Että se mahtuu sinne väliin, varsinkin turbo vehkeissä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 1.8.2005 0:13

6syl diesel sarja mahtuu paremmin kuin orggis, eli Suomeksi vie vähemmän tilaa.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 1.8.2005 0:56

Niin tuo audin sarja näyttää aika järkäleeltä. Ja ihan remmi vetoiseen sarja tulis.

MikaJ: Sä olet pelannut noitten sarjojenkaa niin mitä sinä suosittelisit ton vakio imusarjan tilalle. Mikä sarja olis helpoin muokata vakion tilalle? Jos uutta imusarjaa meinaa niin joka tapauksessahan sitä joutuu muokkaa, ei vissiin ole mitään järkevää neljä sylinterisen imusarjaa olemassa tuon vakio sarjan tilalle?

G-Mies
-
Viestit: 22
Liittynyt: 29.11.2004 17:40

ViestiKirjoittaja G-Mies » 2.8.2005 14:11

Kävin penkittämässä autoni ja samalla olisi pitänyt säätää sytkää.. Palikoita G60 vm 1990 on 68mm ahdinpyörä, RS-lähtö, dopin lastu, 2,5' putkisto katista, vapaavirtaussuodatin ja alumiiniimuputki..

Eka penkitys antoi 112 kw ja bensanpaineen säätämisen jälkeen 120 kw sen jälkeen sanottiin että sytkää ei voi säätää koska alkaisi nakuttaa. Huomauttivat myös että lastu taitaa olla ihan surkea. penkityspaikka ST-Motors juvanmalmilla.

Mitä tälle koneelle nyt pitäisi tehdä kun 200 heppaa pitäs saada?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 2.8.2005 14:21

Eikös toi imu ja vissiin pakosarja todettu hieman ahdistavaksi. Ja joku nokkakeppi voisi auttaa ja kannen muokkaus. Noista kansi asioista en osaa sanoa mitä kannattaa tehdä.

120kw on 163hp eli melkein vakio tehot. Paljos se ahdin ahtaa? Onko sulla mittaria? Ai niin 160 oli vakio teho koneelta;) Mut silti tuntuu uupuneelta. Mitäs vääntö arvoja sait?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 2.8.2005 14:31

Ei se pakosarja ihan surkein voi olla... Omassa on ihan vakio sarja ja hyvin se hengittää... Imupuolella ja kannessa on paljon parannettavaa...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.8.2005 14:56

G-Mies: kuinka paljon oli ahtoja vedossa? Jotain vikaa on motissa, sytkän ajoitus, nokan ajoitus...

Noilla palikoilla pitäisi olla lähemmäs 200hp/270Nm jos kone/ahdin on kunnossa, ja ruoka ei Dopin kauppaamalla lastulla lopu kesken. Mulla kuumalla koneella tuo karvan vajaa 200hp, ja mustaa tulee putkesta kun ahtopaineet heittää yli baarin.

Pakopuoli katille asti on ihan kohtuullisen hyvä, verrattuna siihen mitä muuten pakoputki on.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.8.2005 15:01

Hmmm. Ei se Dopilta ostettu lastukaan voi kovin huono olla, eli lähtisin hakemaan vikaa muualta. MikaJ penkitti jo samalla lastulla ja lisäennakolla se karvan vaille 200 heppaa ilman kovin isoja muutoksia. Olisko olleet lastun myynti aikeissa, eli vetävät vähän omiaan, että saadaan lastu myytyä.

Miten perustelivat että kone alkaa nakuttaa, jos kerran täällä on vedetty reilusti ennakkoa ihan yleisesti ja kaikilla melkein toimii (Leviksellä taisi olla vähän liikaa). Lisäksi se kone ei ala nakuttaa muutenkaan, sillä nakuanturi vetää sytkää myöhemmälle tarvittaessa, mutta liialla menee varaohjelmalle.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 2.8.2005 15:10

Tuntuu kyllä tosiaan aika oudolta toi, tietenki jos ahdin ei ahda niin kuin sen pitäisi niin siinä ratkaisu.

Itsellä on 68mm hihnapyörä, lastu, isompi cooleri, vapaavirtaussuodatin ja kaikenlisäksi paska putkisto ja penkitys tulos oli 186hp ja 262nm.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.8.2005 18:40

Mulla koneen nakutusta ei todella havainnut ajossa lainkaan. Tai ainakaan minä en havainnut. TUossa penkissä jossa kävin kuuli sen todelle selvästi, tuuletus oli coolerille suht heikkoa ja alkoi heti nakutus. Nyt olen säätänyt sytkän niin, että ennakkoa on lisätty noin 1 cm vauhtipyörästä katottuna. Paljonkohan se on asteina..?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 2.8.2005 22:01

sytkää ei voi säätää koska alkaisi nakuttaa.


miksei?

Ja jos lastu huono olisi,luulisi että joku olisi jo asiasta huomauttanut. Tuntuu suhteellisen monessa pirssissä olevan lastu tuolta länsi-suomesta...
Viimeksi muokannut JanneV, 2.8.2005 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sumppi
-
Viestit: 53
Liittynyt: 15.12.2003 16:37

ViestiKirjoittaja Sumppi » 2.8.2005 22:08

itellä oli tuo sytkän ennakko 21 astetta pienen remontin jälkeen kun tein eikä nakuttanut...

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 2.8.2005 23:53

Minkälaisia putkia teillä on Corroissanne?
Pitäisi uusia katilta taaksepäin koko putki?
Tuleeko liian kovat äänet jos ottaa sen arkkuvaimentimen pois ennen viimmeistä pönttöä?

Tuli viellä yksi ylläri matkan varrelle pitää ostaa uusi "välijäähdytin".
Onko järkeä laittaa (jos löytyy) Rally:n jäähdytin ja meneekö se suoraa kiinnikkeiden kanssa Corroon?
Laittakaa linkkejä Kiitos!!
Edit: Virheiden korjaus

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.8.2005 0:13

Tuleeko liian kovat äänet jos ottaa sen arkkuvaimentimen pois ennen viimmeistä pönttöä?

Minun mielestä tulee. Poistin omani ja nyt pitäs tilalle keksiä jotain pientä ja tehokasta.

Onko järkeä laittaa (jos löytyy) Rally:n jäähdytin ja meneekö se suoraa kiinnikkeiden kanssa Corroon?

Mahtuminen riippuu ainakin siitä, onko autossa ilmastointi.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 3.8.2005 6:26

Mahtuminen riippuu ainakin siitä, onko autossa ilmastointi


ei kai nyt sentään.

Se oli se ralleyn cooleri sen kokoinen,että saattaisi sopia suht helposti. Mutta tuon "suoraan corron kiinnikkeisiin" voinee unohtaa..

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 3.8.2005 6:49

Ja tuosta omasta voisi ottaa vinkkejä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=29556

Kuvat on huonoja, mutta josko joskus saisi paremmat otettua, kun puskurin ottaa tieltä pois... samalla vähän fiksaa tuota asennusta paremmaksi.

G-Mies
-
Viestit: 22
Liittynyt: 29.11.2004 17:40

ViestiKirjoittaja G-Mies » 3.8.2005 9:41

Eli tehoa on 120,7 Kw, max rengas teho 96,6 Kw ja vääntöä 237,61Nm.. Ahdot oli mittarin mukaan noin 14 psi ~1 bar.

Moottori tosin liikku aika paljon että paljonko voisi vaikuttaa jos vaihtas noi tyynyt?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.8.2005 9:55

Eipä pitäisi vaikuttaa moottorikiinnikkeet koneen toimintaan.

Katso nyt ensin vikakoodit, sytkän ja nokka-akselin ajoitus. Jotain vikaa on jossain.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 3.8.2005 10:27

^ Itse olen ymmärtänyt, että Corradoissa ei saisi kuin ABS:än tietoja koneelta, olenko väärässä?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 3.8.2005 10:30

^ Ihan kun oisin itsekkin jostain saanut moisen tiedon?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.8.2005 10:39

Omasta autosta ei saanut ainakaan vag comilla mitään tietoa ulos edes Laakkosen laitteilla. Kai sillä ledin vilkuttelulla jotain muuta saa?

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

vikakoodit

ViestiKirjoittaja VekeV » 3.8.2005 11:08

itse käytin autoa autosähköliikkeessä , mutta todettiin että vikakoodeja ei Corraadostani pysty lukemaan.
Digifant 1 ja 2 ohjelmia on Corroissa käytetty , mutta itsellä oli tuo 1 :nen joka selviää mustanlaatikon liittimestä, itsellä oli muistaakseni 27 napaa , kun tuossa Digifant 2 :ssa on (muistaakseni) yksi napa enemmän.
Autoni -91 , ja luulisi olevan tuo vikamuisti ja myöhäisempi ohjelmaversio , mutta kun ei vaan ole.

Olisiko tuo digifant 2 ohjelma sitten käytetty tuossa 16 venttiilisessä versiossa ? ...tiedä häntä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.8.2005 13:38

Joku perketi taisi kysellä sitä, että millaisessa momentissa G:n hihnan akselin pultti alkaa luistaa, noh koitin mitata sitä Bilteman momentilla. Lukema on paljo alle minimi 28 Nm, yksi kierros on 14 Nm ja sitä saa ruuvata aina toista kierrosta 7 Nm asti, eli todella herkästi pyörii. tuo 7 Nm ei liene kovin kova momentti. Pitänee koittaa hihnaspraytä, kun sellaista on hyllyssä. Hihna on muistaakseni 1725, ja sen kanssa saa taistella toden teolla, että menee paikalleen, mutta silti noin herkkä luistelemaan...

Ahdot nousee tuonne baarin kieppeille, mitä eilen koitin huudattaa, eli ei sieltä paljoa voi olla hukassa...

Tänään poistelin myös ilmanputsarista sen "refleksiputken" siitä laatikosta. Kahtotaan, jos auttaa mitään. Ihmeellisiä rakenteita ne keksii.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 7.8.2005 14:41

Pitänee koittaa hihnaspraytä,


en suosittele...oma kokemukset on aina johtaneet kauheanpaa vinkumisee ja hihnan vaihtoon.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 10.8.2005 21:04

Off Topic:
Miten Karmann Corrado eroaa "tavallisesta" varustelussa, koneelta ym?
Onko totta, että kyseiset Corradot ovat koottu käsityönä Karmanin tiloissa?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 10.8.2005 21:13

Eikös karmannin tehdas ole valmistanut corradot? Tässä uskossa ainakin itse olen.

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 10.8.2005 21:33

mistäs tuon erottaa onko normi vai karmann corrado? Mulla lukee ainakin siinä vaihdekepin alla olevassa muovihärpäkkeessä karmann..

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.8.2005 21:41

Kyllä Karmann tehdas teki ne kaikki, kuten myös Scirocot.

Karmann History www.karmann.com kirjoitti:The VW Corrado was built in Osnabrück from 1988 to 1995.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.8.2005 9:59

3" putki 60mm madalletussa mk2:ssa ei mene taka-akselin ja pohjan välistä helpolla. nosturilla kun on pyörät ilmassa mahtuu mutta maahan laskettaessa jää lepäämään putken päälle.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.8.2005 13:29

No onko tuossa 3" röörissä yleensäkään mitään järkeä? Osaako joku perustella minulle? Siis vaikka verrattuna 2,5" putkeen, joka sekin on jo melko isoa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.8.2005 13:37

2.5" putkisto on todistetusti ainakin yli 300hv laitteessa ahdistava. Putkisto sisälsi yhden vaimentimen ja oli suunniteltu mahdollisimman vähän virtaavaksi.
Alle tuon teho 3" putkella ei saa varmaan muita hyötyjä kuin pörinän :)
Itsehän laitoin 3tuumaista 8v-mottiin kun sattui olemaan varastossa turhana..

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 11.8.2005 14:51

Voisko joku vääntää mullekkin putken samalla kun tekee omansa maksaisin hyvin. Kaupassa halvin putki kustantaa 450e (SCR) tai Walkeri on halvempi 350 e mutta olis kiva saada samalla kunnon pörinät.
Asustelen Naantali/Seinäjoella joten voin tulla kyseiseltä alueelta hakemaan putken.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.8.2005 12:26

Minkä kokoinen bensaletku sopii tuohon bensanpaineensäätimeen? Jos sen nyt saisi vahdettua joku päivä. Ei ole tönäriä kotosalla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.8.2005 13:03

ne on 8mm ja 10mm letkut siinä.

Edit: tyytyväinen? :)
Viimeksi muokannut Warmaster, 15.8.2005 15:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.8.2005 13:43

Muistaaksesi? Muistaako joku? :)

http://www.g-lader.info/zahnriementest.jpg
ahnriemen getestet: Je steiler die Kennlinie, desto länger hält der jeweilige Zahnriemen die jeweilige Zugkraft aus, d.h. auch umso schwingungsfester ist der Zahnriemen.
Toothed belt tested: The more steeply the characteristic, the longer bears the respective toothed belt the respective traction power, i.e. also the oscillation is the toothed belt
Osaako joku kertoa tuosta testistä jotain? Ei oikein ymmärrä? Onko tuo ylin sitten paras? Omassa autossa taitaa olla tuo alin. Onkos se vakio hihna sitten tuo 9,5 mm vai joku muu?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.8.2005 22:38

ne on 8mm ja 10mm letkut siinä.

Edit: tyytyväinen? :)

Ne oli ainakin mulla molemmat 8 mm letkua. Vaihdoin molemmat samalla. Nyt yön jälkeen pääsee testaamaan vaikutti käyntiinlähtemiseen. Jos tuo letku sitten hikoili paineita seisottuaan ja siksi ei sitten käynnisty ekalla?

Ahdinkin pitäs taas irrottaa. Alkanut tihkumaan hihnapyörän akselista öljyä. Varmaan tuo hihnan lyheneminen edesauttoi asiaa? Voiko se akseli sitten kulua niin paljon ajan myötä, ettei uudet tiivisteetkään pidä? Tuolla tuli 5000 km ajettua huollon jälkeen.

Edit: ainakin tänä aamuna auto lähti ekalla yrityksellä käyntiin. tutkitaan lisää.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.8.2005 22:17

Kuinka pitkä on ahdinpyörän pultti? Omasta se on katki ja olisi ihan mukava tietää kuinka paljon siitä on katkennut. Huomenna irroitan ahtimen ja vien sen jollekin joka sen jämän sieltä saa pois. Varmaan olisi ihan hyödyllistä kertoa koneistajalle kuinka syvästi sitä voi porata.

Samalla yksi ahtimen kiinnitysruuvin reikä saa uudet kierteet ja varmaan isomman pultin. Vai voiko tuota alumiinia muuten korjata kuin tehdä isompi reikä ja uudet kierteet? Jostain öljyletkun luota olevasta reiästä oli kierteet menneet.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.8.2005 22:31

M10x28 väittää Etka.

Ahtimen akseli tosiaan voi olla sen verran uralla ettei uusikaan stefa meinaa kunnolla pitää. Jos näin on, niin stefan jousen kiristäminen auttaa hieman asiaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.8.2005 22:48

Kiitostasvaainfosta.

Onkohan tuo Dopin tiedossa? Siis tuo jousenkiristely homma. Hän sen ahtimen taas mulkaisee läpi. Onko tuo akseli yksi niistä osista jotka sanovat morot ahtimen poikiessa, eli kallis? Vai voisikohan joltain löytyä parempi tilalle?

Taas olis, pakonsanelema, tilaisuus tehdä tuo kanavien aukaisu ahtimen sisään, mutta jotenkin hirvittää itse tuota alkaa purkamaan. Vaikka ohjeetkin mulla on.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.8.2005 23:15

Ei tartte purkaa ahdinta tuota stefaa kun vaihtaa. Dopille jopa tänään jäi tuollainen yksi stefa ylitse kun kävin hakemassa sarjasta muut pois, ellei se jo sitä kerenny hukkaamaan. Se voi myös vuotaa holkin ja akselin välistä, siinä on sellainen holkki akselin päällä mikä sitten hinkaa stefaan. Sen kun ottaa pois (lähtee kun purkaa jakopään) niin saa hyvin stefan väännettyä pois.

Toi stefan kiristäminen on vähän sellainen vippaskonsti, lyhentää tietenkin myös stefan ikää plus kuluttaa akselia vielä enemmän kuin normaalisti.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.8.2005 23:31

Luulis että osui enemmän kuin sopivasta tuo, että se stefa jäi sulta yli. Miko kyllä tietää, että mulla se vuotaa. Tympeetä ku vuotaa. Ei tullut sitten sitä toista dynotustakaan tehtyä nyt kun se vuotaa.

Samalla taitaa mennä sitten ne ohjurien kumitkin uusiksi ku auto seisoo.

HIeman vuotaa myös tuo kannessa oleva liitos nestettä, tuo muovinen jossa on nuo lämpöanturit kiinni. Liimalla se näyttäs olevan tiivistetty aiemmin.

Edit: Kirjottelin tossa joku aika sitten Wikiin tietoa PG:stä, noin puolet sivun sisällöstä. Jos joku viittis tarkistaa kirjoitinko omiani! http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.8.2005 8:16

Se vesinippa on tiivistetty alunperin O-rinkulalla, maksaa vw:lläkin varmaan vajaan euron. Joku on säästänyt rahoja kun se on ruvennut vuotamaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.8.2005 15:24

O rengas oli paikallaan, mutta lisänä oli liimaa. Kuuluuko siinä o-renkaan paikan urassa olla kolo sisäreunassa. Eli siinä muovissa on kolo uran vieressä.

Mitäs muuta kannattaa vaihtaa samalla kun nuo ohjurin kumit vaihtaa? Nostimet? Vag vai varaosapuljusta?

Edit: Ostin Laakkoselta o.kumit. 3,50€ kpl. Mitä lie sitten tarvikkeet maksavat. Venttiilin nostimet olivat 28€ kpl!!

Motonetista:
1,6/1,8 8.85-- PAININ HYDR. . . . . . . . . . . . . . . . . 25-1295 8.90 ?

Kannattaako nuo vaihtaa? Ei se mitään säksätä, ainakaan ihmeemmin. Kevyt trallatus kuuluu. Samalla aukasulla menis?

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 23.8.2005 23:01

Osta tarvikeliikkeestä Ina merkkikiset nostimet. Pitäisi olla samat, kuin alkuperäiset nostimet. parivuotta sitten sain tinkaamisen jälkeen tarvikeliikkeestä 7e kpl. Kyseiset nostimet . eli 8-10 e/ kpl on hyvä hinta.

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

Levis

ViestiKirjoittaja VekeV » 24.8.2005 12:32

Paras vääntö saavutetaan Pg:ssä jo 3800r/min, tuollaisen huomasin ! : ), vai olenko väärässä ?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.8.2005 13:45

Jo 3800Nm? Eikös se ole pirun huono tulos noin yleisesti ottaen. Tilannetta korjaa se että onneksi lastuviritetyssä pelissä on jo 1500rpm kohdalla about 200Nm viäntöä.

Tuossa mun koneesta mitattuja käyriä väännettynä selkeämmiksi.

Toivotaan nyt kun saan koneen takaisin keulille että maksimit olisi 300Nm, vaikkei ne varmaan niin paljoa noussu.

Ilmeisesti kukaan muu kuin INA ei edes tee noita nostajia, ei ole ainakaan koskaan tullut vastaan? Mutta joitan venttiilin kumeja löytyy varmasti jos jonkinnäköistä harakiria, joten siinä on perusteltua käyttää orggista jos ei tiedä mikä tarvikkeesta on laadukas.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.8.2005 16:22

Ina nostimet tuli, 9 € kpl tai jotain. Ahtimesta oli hihnapyörän kiila poikki, laakerissa hieman välystä ja stedat menee uusiksi molemmat. Akseli ei ole kulunut ja hyvältä näytti sisältäkin, kuulema. EI öljy vuotoja erikoisemmin. Hyvä homma. Täytyy vaan irrotuttaa se katkennut pultti ja uudet kierteet kannakkeeseen.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.8.2005 19:29

KAnnattaako kampiakselin stefa vaihtaa samalla ku jakopäänhihna? Ei se märkä ole ole, mutta kuivahkoa öljymömmöä siinä ympärillä on. Toivottavasti ei muuten putoa se jakopäänsuojan keskimmäinen kiinnityspultti sinne ahtimen tukiraudan alle. Muuten saa irrottaa imastoinninkompuran ja sen raudan pois. Miksi se pultti pitääkin olla irrallinen? Ihan varmasti putoaa kasatessa...

Mites muuten, kannattaako vesipumppua vaihtaa? Onkai se jossain siinä vieressä vai?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 7.9.2005 13:42

Onko olemassa 8v-kanteen imusarjaa, jossa olisi suuttimien paikat? Idea olisi tutkia kahdeksan suuttimen toimintamahdollisuuksia.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 17.9.2005 18:39

passatilla otin varttimailin 16.785. 131.20km/h. pudasjärven lentokentällä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.9.2005 22:54

Tuli autoon lisää taas voimaa. EI ole Corradoni ennen näin hyvin kiihtynyt. Vaihtui ahdinpyörä toiseen. Edellinen pyörä oli kulunut tai jo alunperin uriltaan huonon mallinen. Vääntö tasoittui ja yläkierroksilla on taas ihan eri meno päällä. Uusi hihna ja ahdinpyörä teki kummia! Edelliseen dynotukseen verrattuna ero on aikamoinen. En tiedä tuleeko syksyllä enää toiste käytyä. Kiitokset vaan Dopille kun tuon ahdinpyörän pito parani.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 19.9.2005 8:09

Eikös kukaan ole sitä momenttia hihnapyörän pultista mitannut? Omassa kun se tuntui olevan liki olematon, vaikka hihna on julmetun kireällä ja ahdot on kyllä kohdillaan kierroksillakin. Ahdinpyörääkin on ajettu vasta kymppitonnin verran.

Jännää tämä tehon tuntuma, reilun kuukauden kun oli ajanut vain Sciroccoa, niin Corrado tuntui lentävän siihen verraten...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.9.2005 8:22

Viimeeksi vähän mittailin kun vaihdoin 70mm hihnapyörän 65milliseen. Lopputulos oli mulla sellainen että hihnan kireydellä ei ollut mitään vaikutustas asiaan. Sillä normaalilla 68mm hihnalle tarkoitettulla melkein uudella hihnalla oli ihan sama momentti kuin niin lyhyellä kuin mahdollista (se kiristäjän jousi on ihan piukassa nyt). Olisiko ollut jotain 30Nm mulla vaadittava voima mikä liikutti hihnapyörää, ja jostain syystä sillä saman merkkisellä uudella kireämmällä hihnalla voima oli pienempi (varmaan kova pintakerros joka pienen käytön jälkeen kuluu pois, contitechin hihna).

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 19.9.2005 8:33

Itse itseäni lainaten:
Bilteman momentilla. Lukema on paljo alle minimi 28 Nm, yksi kierros on 14 Nm ja sitä saa ruuvata aina toista kierrosta 7 Nm asti, eli todella herkästi pyörii. tuo 7 Nm ei liene kovin kova momentti.


Eli lienee vähän liian huono tulos.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 21.9.2005 22:07

Meneekö tehot yli 200hv jos laittaa nokka-akselin(272 ast.) ja säädettävän nokkapyörän? nyt paikoillaan 68mm AP, Dopin lastu, imuputki + filtteri.

auto on rallye golf.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 22.9.2005 20:09

no nyt toi nokkapyörä ja akseli paikollaan.. millaisia ajoituksia, ennakoita olette käyttäneet ku on virinokka tms.?

Markus
-
Viestit: 53
Liittynyt: 24.7.2003 21:05

ViestiKirjoittaja Markus » 23.9.2005 9:09

passatilla otin varttimailin 16.785. 131.20km/h. pudasjärven lentokentällä.


Onkohan netissä tuloksia tuolta? Millä myllyllä se corrado oli, ja kuinka nopeaa veti? Melkein joutu lähtä golffia tuonne kokeileen, mut kun pakkasta oli vain -2,5c niin lähin pirralla.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.9.2005 9:24

Nokka-akselin valmistajan ilmoittamat ajoitukset, tai niistä ainakin pitää lähteä liikkeelle. Kai se on remmiahdettuun koneeseen tarkoitettu 272nokka?

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 23.9.2005 13:18

^^ Sininen Corrado on 1.8 16v, 17.389 ja 131.72 km/h.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.9.2005 17:30

entisestä 8v gti golffista jäi ylimääräiseksi.. säädin tänään mutta ei ruennut toimimaan, mikä lie..

pitänöö huomenna vaihtaa vakionokka tilalle jos ei rupea toimimaan.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.9.2005 18:49

Vaparin nokassa on liikaa overlappia, ei siitä muuta haittaa ole kuin ahtopaineen lasku. Mutta voi muuttaa moottorin hyötysuhdetta sen verran ettei enää toimi vanhalla lastulla.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.9.2005 19:07

ookke, kellotin tänä aamuna kännyn kellolla 6.7s 0-100 (vakio 8.6s). eli kyllä siellä vetoja on mutta tyhjäkäynti on humppaava, ei pysy käynnissä jos käyttää 4000 rpm yli ja löysää kaasun. saisi edes pysymään käynnissä ni sekin olisi hyvä

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 23.9.2005 19:14

Mulla on tuolla tallissa vielä varmaan Donan vanha nokka,tosin kaasuropelli pelistä. Ei nykinyt ja kävi tasaseen,kun oli mulla kiinni.Mutta vaihdoin sen pois kun ei ollut mitään hajua seoksista ja sain orkkis nokan...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.9.2005 19:20

paljokos siinä on asteita? jos ei oo kallis ni vois ostaa..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.9.2005 23:03

Onkos muuten hyötyä säädettävästä nokkapyörästä jos on vakio nokka? Viritystason ollessa se mitä MDComprex tarjoaa ;)
Onnistuuko tuosta alkuperäisestä sen helposti tekemään? A Asconassa mulla on säädettävä tehty poraamalla kolmen kiinnityspultin reikää isommiksi...

Corradossahan siinä nokassa on vain yksi pultti ja kiila akselissa.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 23.9.2005 23:25

No eikös golffissaki oo sellainen nokkayörä. siitähän on helppo tehdä säädettävä pyörä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 24.9.2005 7:22

Hemmetisti kasvoi moottorin imuäänet ihan vain sen "imutorven" ottamalla pois, vaikea uskoa, että enää isoa eroa tulee jos laittaa kartiofoltterin. Nyt nuo imuäänet ylittää kaupunkinopeudessa jo pakopörinät, eli kyllä ne jotain on osanneet suunnitella tuohon hengitykseen, nimittäin imuäänien vaimennuksen. Yllätyin, että miten iso vaikutus sillä suppilolla onkin, mutta helkatin ahdas se kyllä on ja vaikuttaa varmasti.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.9.2005 12:27

Kyllä ne imu äänet kasvoi sen poistolla, mutta eron huomaa lähinnä kenkiessä. 2000 rpm alueella ei kyllä tarvi edes kenkiä.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 24.9.2005 23:02

mikäs tollasessa g60 koneessa on toin ahtimen pyörän vakio koko ja onko kukaan ikinä ihmetelly että mikä on ahtimen kierros luku milläkin pyörä koolla...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 25.9.2005 4:03

78 mm olis vakio mun google taidoilla. http://www.polog40.co.uk/history/g-lader.html
1,6 kerroin vakiolle.

Moottori 6.000 rpm:
G-ahdin:
87 mm 9.100 r.p.m.
75 mm 10.560 r.p.m.
72 mm 10.980 r.p.m.
70 mm 11.280 r.p.m.
68 mm 11.640 r.p.m.
65 mm 12.180 r.p.m.
62 mm 12.720 r.p.m.
60 mm 13.200 r.p.m.

http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/g60-tuning.htm

Ompas halpa tuo leveämpi hihna rattaineen.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 11.10.2005 21:48

tuossa kokeilin tänään miten nousee ahtopaineet--> ~6200 rpm 1.2 bar.
nopeus 4 vaihteella ~160km/h.

autossa rosterin ahtimen imukäyrä+filsu, lastu, 68mm AP.
Saisko ahdot nousemaan tuonne 1.4bar jos vaihtais putkiston paremmin virtaavaksi? ajattelin 2,5" putkea 2 vaimentimella ja virikatilla.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 11.10.2005 22:11

Ei sitä putkiston vaihdolla saa enempää ahtamaan.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 11.10.2005 22:13

no olisko vinkkiä miten saisi ahtamaan enempi?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 11.10.2005 22:13

pasatti kaipais putkistoa! mistähän syncroon sais putken kun ei oikeen kataloogit tunne ko. automallia.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 11.10.2005 22:17

taisi olla supersprintillä takavennin ja välivaimentimet syncro golffin (mk2). hintaa en muista mutta kalliita ovat.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.10.2005 23:08

Pienempi hihnapyörä lisää ahtoa, kuten myös ahtimen porttaus.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.10.2005 23:33

tuossa kokeilin tänään miten nousee ahtopaineet--> ~6200 rpm 1.2 bar.
nopeus 4 vaihteella ~160km/h.

Mites toi noin paljon voi ahtaa?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 12.10.2005 1:11

MikaJ:mites toi ahtimen porttaus käytännössä tapahtuu? olisko sulla kuvia siitä? tulee kohta ahtimen huolto eteen niin voisi vähän tsiikata tota ahdinta ja niitä kanavia..

Levis: en tiedä, miten ahtoi noin paljon, tavallisesti se on 0.8-1.1 bar ~6500rpm, vaihtoin öljyt tänään ja kokeilin melkein heti että voisiko öljyt vaikuttaa noin paljon..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 12.10.2005 9:21

MikaJ:mites toi ahtimen porttaus käytännössä tapahtuu? olisko sulla kuvia siitä? tulee kohta ahtimen huolto eteen niin voisi vähän tsiikata tota ahdinta ja niitä kanavia..

Tästä viestiketjusta pitäs löytyä tiedot tuohon hommaan.

Mitenkähän öljyn vaihto voi vaikuttaa ahtopaineiden muodostumiseen? Ainoa yhteys öljyllä ja ahtimella jonka keksin, on huohotus ahtimelle, mutta en ymmärrä miten se vaikuttaisi

hanes80
-
Viestit: 39
Liittynyt: 22.9.2005 21:58

ViestiKirjoittaja hanes80 » 12.10.2005 16:07

vaikuttaaks toi huohotin putki ahtopaineisiin

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.10.2005 3:16

Huohotinputkihan on ahtimen imupuolella. Ei kai se siis niitä paineita ainakaan hukkaa?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 14.10.2005 15:28

Kiihtyvyys:(mitattu mittarilla)

0-60km/h 2.69s
0-80km/h 4.5s
0-100km/h 7.07

ajotietokoneessa oli ahtopaineiden kohdalla lukema 2280 eli 1,28bar ~6800rpm.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.10.2005 16:19

6800 rpm? Miten se noin kiertää, mikä lastu? Eikös tää dopin lastu stoppaa 6500 rpm kohtaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa