G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

"tiedoksi"

ViestiKirjoittaja VekeV » 13.6.2005 13:29

No niin ...nyt testerin perästä päästiin ja oireina oli... Pudotti kolmelle pytylle ja käynti epätasaista.
Vaihdoin autoon Tulpat , kun sen itselle sain Bosch Platinat (juuri ne mitkä siihen kuuluukin) ... ja siitä alkoi vaihtotyö.
Ehkä kaikki ei niin asiallista, mutta !! Lamda , jakaja , puola , Sytytysjohtimet, lämpötilan anturit.

Ja kas vika on tulpassa , joilla on ajettu vajaa 10.000 km <-- niin ! ;-) ... aika ihmeellistä , mutta elämä on.

Jos nyt sitten pääsisi noista nykytyksistä ja käyntihäiriöistä plussana tässä kaikessa on, että onhan tuo sytytyspuoli uusittu , vaikka eihän sitä tiedä jos vaikka joku noista edellisistä jo uudestaan hajoaisi.

Tulppien iästä ollaan monta mieltä ...joku jo heitti , että remmi ja tulpa (100.000) , mutta saa varmaan varautua nykimisiin tuolla vaihtovälillä.
No tiedä häntä , mutta taitaa olla tulpat kompastuskivi tuossa autossa, joka tapauksessa vaikka yksittäinen tapaus tämä itselle sattuva olikin.

Sama juttu se on vähän kaikessa esim. Lamda ... saattaa ihan uutukaisestakin autosta mennä , mutta siihen ei kannata nojautua liikaa , että se on just vaihdettu ;-)

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.6.2005 17:11

Onko kukaan kokeillut Geessä ilokaasuja?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 17.6.2005 14:42

Pitää varmaan itekki käydä ostaa ne uudet tulpat jokupäivä ku ei oo mitää hajua miten paljo näil o ajettu. mitkäs tulpat minä sit pihinä miehenä ostan?

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 17.6.2005 16:16

Osta vaan ne oikeet boschilaiset... ei niitä nyt kuitenkaan ihan joka 10 tkm välein tarvii vaihtaa....

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.6.2005 16:19

Ei siihen ole kuin yhtä sorttia... Maksavat aikalailla samanverran, ostaa sitten tarvikkeena tai originaalina.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 17.6.2005 18:08


jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 19.6.2005 1:46

ei 0le ilmeisesti suomessa kellään myydä kaasusettiä hyllystä?

alkas olla tohon redneck raseen jo hiukka kiirus.

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 21.6.2005 11:29

Olen itse jo jonkin aikaa harkinnu corrado g60 ostoa, mutta alkoi epäilyttämään onko tämä moottori ja ahdin tosiaan niin heikkoja etteivät kestä sitä jos tekee normaaleja moottorijarrutuksia? tai sitä jos kerran tai pari räväyttää rajottimelle. Muuten kyseinen auto olisi aivan unelma ihan oman virityspotentiaalinsakkin vuoksi kun sen 200kaakkia saa irti aivan hetkessä pikku rahalla.

Antakaa joitakin vinkkejä minkälainen yksilö kannattais kattoa jos nyt sattuis ostaa tommosen g60. onko 200 000 liikaa ajettu? ja miten kattoa nopeesti onko ahdin huollettu niinkun sanotaan.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 21.6.2005 11:41

^ Moottori on yksi kestävämpiä mitä on olemassa. Noi volkkarin 1.8 koneet kyllä kestää ja en ole kuullut että noi pg koneet laukee päivittäin. Ja ei se ahdinkaa ole niin herkkä kun siitä puhutaan, tosin se voi olla ihan ahdin kohtaista kuinka se ahdin kestää. Ja hyvin se kestää jos sitä ollaan huollettu säännöllisesti. 200tkm ajettu motti on vielä voimissaan jos kaikki perus rempat on tehty eli öljyt vaihdettu jne. Nyt alat vaan etsimään itselle sopivaa yksilöä.

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 21.6.2005 11:46

Juu. katellu nettiautosta noita niin miltein jokainen joka myy niin ilmottaa että
"ahdin huollettu juuri" tj. kaipa niihin pitää uskoa ja kaipa ne tietää jos on
gladder miehiä, eli tietää että sitä akilleenkantapäätä pitää välillä hoivaa :)

Ja luettuani tämän ketjun sain vasta todellisen innon hommata tuo pg g60
koneinen corrado koska hämmästyin kuinka halvalla siitä saa tehoa irti.
Ahtimen elinikä varmaa pienenee jos koneeseen lykkää kiinni k&n ?
tai ainakin ahtimen huoltokilometri määrä pienenee. vai?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 21.6.2005 11:50

No siis jos laittaa alkuperäiseen ilmanputsari koteloon k&n paneelin ni sit ei ahtimen ikä vähene (luulisin). Mutta jos sinne alkaa tyrkkää kartio suodatinta niin se ainakin kannattaa pestä suht usein ja jos ajaa paljon hiekka teitä niin siitä pääsee pöly ahtimen sisälle ja se ei ole hyvä. Ja ei siitä kartio filsusta ole niin päljon hyötyä että sellanen kannattaa laittaa.

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 21.6.2005 12:01

Selvä, no ei sitä kyl kauheesti oo tullu ajettuu hiekkateillä, mutta olis se kivä
pitää auto semmosena ettei tarvi kokoaika olla perse tulessa ja miettiä
missä ajaa. Varmaan fiksuin ja ensimmäinen viri mitä kannattaa tehä on et
hommaa ton dopen lastun ja ahdinpyörän, sillä saa vissiin jo aika halvalla reilu 20 kakkia pellin alle lisää?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.6.2005 12:03

Se ahdin ei voi olla heikko, meinaan olen antanut ihan surutta pamautella rajoittajalle ajossa. Vielä yli vuoden jälkeen toimii ihan niinkuin juuri huollettuna. Kuukausi sitten peläytti kun hävisi vedot ja alkoi kuulua omituista ääntä, mutta moniurahihnan kiristäjä vaan oli sanonut sopimuksen irti.

Kaikki vapaammin virtaavat -> huonommalla suodatuksella olevat lyhentävät ahtimen elinikää. Paskaa pääsee spiraalien pohjaan enemmän joka sitten toimii hiomatahnana siellä, mutta hyvin huollettu öljyttävä suodatin ei luulisi merkittävästi lisäävän kuormitusta. Elämä on valintoja täynnä.

Alkuperäinen ilmansuodatin kotelo on perseestä, ei edes hengitä vakiokoneelle tarpeeksi. Kartiosuodatin + uusi imuputki on ehdoton viritetylle koneelle.

68pyörä, Dopin lastu, kartiosuodatin, RS-ahtimen lähtö ja uusi cat-back putki. Tuolla reseptillä saadaan normikuntoisesta koneesta 200hp/270Nm irti. Liikkuu jo eri tavalla kuin vakiona, ja alkaa VR6:set näkymään peräpeilissä :)

G60 Corradohan on varmaan luokkaa maailman halvin 'erikoisauto' pitää. Perustuu lähestulkoon täysin G2/G3 autoihin, joten osat ovat todella edullisia. Corradoitakin on tehty sen verran paljon että niidenkin pelti yms osia löytyy taskurahalla. Jos rupeaa vertailemaan tuon G60 Corradon ja S2 Avantin ylläpitokuluja niin täytyy lisätä nolla ässän hintojen perään. Polttoainettakaan se Corrado ei syö kuin nimeksi, emännän hieman rajussakin käytössä menee semmoinen 7,5litraa/100km seka-ajossa, matkassa pääsee alle 6litran.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 21.6.2005 12:06

^ Elikkä noilla eväillä vaan eteen päin ja sitten jos noi viritykset ei riitä niin sitten alkaa lompakko keventyä jos haluaa lisää potkua persiin alle.

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 21.6.2005 12:11

Juu mä oon ittekkin kattellu että ei oo kallis erikoisauto huoltaa / virittää. ja
motonetistäkin katoin perus varaosien hintoja niin ei nekään maksa juuri
mitään. Kattelin jostian sivustolta että viritetty corrado syö vähemman
bensaa kun vakio. joka vaikutti aika erikoiselta :) mutta näin sanottiin.

mistä kyseisiä RS-ahtimen lähtöjä on saataville? jotain sivustoja jos on niin
olis kiva kattoa?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 21.6.2005 12:15

Dopilta saa varmaan noita lähtöjäkin. Tuli tällänen mieleen että jos alkaa joskus tekee lisää mieli tehoa niin tämäkään ei ole todellakaan huono idea.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=corrado

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.6.2005 12:22

http://www.mdcomprex.com/, Eli Dopilta saa G60 viri/tavallista osaa. RS-lähtöjen toimittajan kanssa on ilmeisesti (?) vain ollut ongelmia, mutta pieni kärsivällisyys palkitsee.

Ihmisille jotka eivät arvosta vaparin/remmiahdetun terävyyttä, ja kaipaavat enemmän tehoa 'helpolla'. 1.8t kone sisään isolla ahtimella. Toinen harkinnan arvoinen vaihtoehto on korvata se 1.8t ahdinjärjestelmä Eatonin remmillä, mikäli se Corrado ei ole vähäpäästöinen.

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 21.6.2005 12:24

Toihan se oliskin vasta kuuma tosin mullakun ei ole omaa tallia niin pitäs
tommoset työt tehä jossain etupihalla eli saapi jäädä haaveeksi. Toisaalta
onhan noita talleja parilla kaverilla. Avk:lta jos sais halvalla 1.8 20vt
moottorin niin ei olis paha, kun siinä tuppaa olemaan sitä viritys potentiaalia
myös jonkinverran.

Toisaalta katellaan nyt vaan ensin corradoa ihan omalla g60 koneella ;)

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 21.6.2005 12:27

1.8 20v remmillä. Taidan lähteä hakemaan mottia ja kunnon remmiä;) Voisi olla muuten aika kiva yhdistelmä. No joku saa nyt luvan alkaa väsää sellasta mottia;)

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 21.6.2005 12:41

Mutta siis tämän pienen kyselyn myötä olette kummatkin sitä mieltä että
corrado g60 pihaan ilman huolia.

Vielä kyselisin että miten mikaJ toi sun corrado kulkee? huiput ja kiihtyvyys,
jääkö 325 teinibemarit mennen tullen. :)? entä ootko joutunu tekee jotain
muutoksia vakio alustaan vai onko se tarpeeks jäykkä? Oot ollu ilmeisesti
itse äärimmäisen tyytyväinen omaan corradoos jos kerta oot audiinkin
remmaria jo laittamassa ;)

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 21.6.2005 12:47

Noista kiihtyvyyksistä sen verran mitä on omaa kokemusta. 325 bemari kyllä jää jos noi hilppeet laitat kiinni millä saa sen about 200 kaakkia. Mutta jos on piristetty 16v gti golffi niin tiukille menee.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.6.2005 16:15

Mä oon kateellinen noista mikan kulutuslukemista. Itse en pääse alle 12 litran kaupungissa keskinopeuden ollessa vajaa 30 km/h. Maantiellä n. 8 litraa minimissään!

ilu
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2003 0:22

ViestiKirjoittaja ilu » 21.6.2005 19:55

kyl mulla menee 7,5 matkaajossa . tyttökaveri ajaa allekki. mutta saasen matkaajo kulutuksen sinne 11litraanki jos haluaa.

edit niin tai todellista kulutusta en tiedä kuin luotan tähän "pommin" varmaan volokkarin tietariin =)
Viimeksi muokannut ilu, 22.6.2005 7:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 22.6.2005 3:06

Minuakin rupes huimaamaan noi kulutukset ku ei mullakaan alle 12l satasella oo kaupungissa ikinä menny ja maantielläki menee varmaan joku 8l/100km

Pug309
-
Viestit: 147
Liittynyt: 26.7.2003 14:22

ViestiKirjoittaja Pug309 » 22.6.2005 8:45

Kaikkihan on suhteellista. Jonkun "kaupunkiajo" saattaa olla pienessä kylässä ajelua jossa liikennevaloja ei nimeksikään kun toinen vertaa siihen omaan kaupunkiajoon jossa valoissa seistään joka toinen minuutti. Kyllähän siinä eroja tulee väkisinkin.

Itsellä oli lastutettu gee, työmatka Espoon Leppävaarasta Vantaan Kuninkaanmäkeen kehä 1:tä ja lahdenväylää, ruuhkaa ainoastaan kotimatkalla noin pari kilometriä jolloin mentiin 30km/h. Muuten kehää 80-90 ja lahden motaria 100-130, kulutus tässä ajossa 8,5-9l/100km. 17" pyörillä 0,5 litraa enemmän kuin vastaavasti 15" pyörillä (luonnollisesti samoja nopeuksia ajaen).

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 22.6.2005 9:24

pug309: tuo 15" vs 17" ero voisi johtua osin siitä, että nuo sinun pyörät oli isommat, kun se orkkis 15" (laskurilla 3,5% eroa), vai oliko tuo huomioitu?

Itsellä 215/40-16 renkailla ja matka-ajossa viime viikonloppuna, 600 km välillä Espoo-Kuopio-Imatra, varsin sekalaista maantietä laidasta laitaan, laskimella laskettu kulutus tankilliselle oli 7,0l/100km, auton oma mittari näytti 6,8 l/100km. Normaalisti seka-ajossa pääsee keskimäärin 8-8,5 litran hujakoille tankillisella. Varsin kohtuullisia minusta.

Autossa on nyt lastu ja 68 mm pyörä, sekä ISO cooleri.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.6.2005 10:29

PAljon Helakammo sun keskinopeusmittari näyttää millekin kulutuskeskiarvolle? Se olis ihan mukava tietää aina. Se kuitenkin kertoo sen minkä tyyppistä ajoa on suurimmilta osin tehty. Oma on tosiaan tollasta köröttelyä valoista toiseen. Kotoa ku lähden voin ajaa jopa 300m kun tulee jo eka valotolppa. Toisiin valoihin on 250 m ja nekin aina punaiset.

Mutta ei tuolla omalla autolla pääse alle 7 litran kulutuksen mitenkään. Hetkellinen kulutuskin on jo suurempi mittarin mukaan. Ehkä jos tasan 60 kmh ajaa tasakaasulla ja 5 vaihteella. Voiko tuossa olla jotain vikaa? Pestävä Greeen suodatin on ja sen vaihdolla ei ollut merkitystä kulutukseen.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 22.6.2005 11:17

Taisi tuossa matka-ajossa olla jotain luokkaa 90+ km, eli ensimmäiset kilsat Espoosta kehää 80 km/h, Lahteen motaria 120 km/h, siitä Heinolaan 80 km/h, sitten 100-80 km/h aika 50-50% kuopioon ja sieltä alas Imatralle 30% 100 km/h ja loput 80 km/h. itse ajan aina sen rajoitus + 15 mittarissa, ajotietokone näyttää 7-8 km vähempää nopeutta. Kulutus siis tällä pätkällä tasan 7l/100km. "Kaupunkiajoa" vain muutama kilsa.

80 km/h matkassa pääsee 6,5-6,8 lukemaan. 120 km/h nopeudessa mennään kyllä yli ysin todellista kulutusta. Viikon kun ajoi Lahdesta Espooseen joka päivä, niin tasan kaksi kertaa pääsi edes takas, eli 450 km tankillisella, jolloin matka oli motaria ja kehätien ruuhkaa.

Alkaa epäilyttää, että onkohan mulla kone vähän laihalla. Ajotavat ei kuitenkaan ole kovin maltilliset, rivakkaa kiihdyttelyä ja reilua matkavauhtia kuitenkin.

cossu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.6.2005 11:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja cossu » 22.6.2005 12:09

Helakammo mimmosta hyötyy sait irti tosta sun isosta cuulerista? tuliko siit montaki pollee lisää pellinalle?

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 22.6.2005 12:28

Se on aika pieni cooleri vakiona corrossa. Kyllä siitä isommasta coolerista on varmasti hyötyä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.6.2005 12:29

80-100km/h Helsingistä Turkuun, ajotietokone näytti 5,8litraa mutta todellinen kulutus oli noin 6,3litraa /100km. Aina mä olenkin sanonut että tuossa kikkareessa on jotain vikaa kun ei syö polttoainetta, ja silti todistettavasti on tehoa. Kilometrejä tuolla autolla on 140tkm takana, enemmän ajetuissa on jo marginaalisesti enemmän ohipuhalluksia.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 22.6.2005 17:05

Olisiko ilmastoinnilla merkitystä asiaan? levis?

Jeo_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 11.5.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Jeo_ » 22.6.2005 18:46

minkäs paksusta ja minkä verran tohon corradoon menee sitä alipaineletkua? Ku pitäs uusia ne tossa ahtimen huollon yhteydessä

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.6.2005 19:04

Kyllä ilmastointi lisää kulutusta ainakin 1 litran verran 100 km. Ajotietokoneen mukaan siis. En ole nyt vähään aikaan keskikulutusta tarkkaillut ku aina se samaa näyttää. Mutta tuo 12 litraa on normi kesät talvet 30 km/h keskinopeudella mun ajotavalla.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 22.6.2005 19:14

Ja tuo lastu+pyörä kuitenkin lisää vakioon sen 0,5 litraa ja ylikin, riippuen varmaan paljon miten polkee, mutta matka-ajossakin useita desejä. Ainakin sellainen fiilis jäi.

Yksi mikä on havaittavaa vakioon cooleriin, niin se että tehot ei tunnu "puutuvan" kuumalla säällä ja nyt tosin on ennakkoakin 16 astetta... imuilma on takuulla viileämpää kuin ennen vaihtoa. Liekö kovilla helteillä ennen heittänyt sytkää myöhemmälle herkemmin, vaikka ennakko oli silloin vakio.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.6.2005 21:48

250 km ja 30kmh keskinopeus, kulutus hieman yli 11 litraa. Outoa. Vaikuttukohan se että käänsin hieman sytkää... Vähensin sytysennakkoa karvan verran. Niin vähän ku pystyin. Vai voiko se tosiaan olla tuo sytytys ollut väärin säädetty. Se säädettiin ilman anturien irroitusta ja ilman mitään muutakaan erikoista. Kuhan jakajasta lisättiin noin 10 astetta. Nyt säädin sen ohjeen mukaisesti ja vähensin ennakko niin vähän ku sain vaan jakajan kääntymään.

Pug309
-
Viestit: 147
Liittynyt: 26.7.2003 14:22

ViestiKirjoittaja Pug309 » 23.6.2005 14:19

Helakammo: ei oltu huomioitu kokoeroa, ainoastaan perstuntumalla se, että 17" painoi huomattavasti enemmän kuin 15". Oisko sitä kuuluisaa jousittamatonta massaa... helposti pääsi omallakin johkin 12-13 jos kaupungissa ajeli.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 23.6.2005 19:38

Vanteista sen verran, että omat seitentoistaset heivasin vittuun kun kiihtyvyys karsi. nyt on alla 15" compomotivet ja pelittää niinkuin pitää.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 23.6.2005 21:43

Levis-onko tuo sinun kulutus ihan laskennallinen vai ajotietokoneen mukainen? ei sulla vaan vahingossa ois vaikka vaihdettu nokka-akselia tuohon autoon? olihan sulla sitä ahdintakin modattu...

ja tuosta ennakosta,niin eikö ennakon kasvattaminen periaatteessa vähennä kulutusta?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 26.6.2005 19:00

ajoin 670km tänään, keskikulutus 8.8L/100km keskinopeus 89km.(ajotietokoneen mukaan)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 26.6.2005 20:54

Laskennallinen kulutus on tuo viimeisin 11 litran kulutus. Ajotietokonen on aina 0,5 l optimistisempi. Nyt teimme pidemmän maantieajo reissun ja kulutus oli ajotietokoneen mukaan 8 litraa/100 km. Kilsoja tuli 350. Kunhan tuon tankin saa taas tyhjemmäksi niin mitataan tarkemmat litrat. Nokasta en tiedä, mutta kohta sekin varmaan selvinnee uusien venttiilinnostimien, ohjurikumien jne. myötä.
Viimeksi muokannut Levis, 18.7.2005 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.6.2005 14:51

Poistin nyt ilmanputsarista sen suppilon ja korvasin sen reikään sopivalla letkulla. Äänien en huomannut muuttuneen ja kartiofiltteriin verrattuna äänetön ratkaisu.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 28.6.2005 14:52

^ Volumet mankasta kovemmalle niin ei kuulu kartiofiltterin vihellys;)

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.6.2005 15:14

Levis: Niin isommalla reijällä olevalla letkulla? Ongelma on että se on alunperin liian pieni reikä sille ilmamäärälle minkä se haluaisi imeä. Eikä se kartiosuodatin mitään ääntä pidä, kateellisten panettelua ;)

Nyt kun noista kulutuksista puhutaan niin eilen ajelin Corradolla, ja katsoin viimeisen 1800km keskikulutuksen -> 7,6litraa ajotietokoneen mukaan -> todellista noin 8,1litraa (näyttää puolilitraa liian vähän). Keskinopeus oli ollut 51km/h, varmaan keskiarvolla 30prossaa matka-ajoa nopeudella 120km/h, 30prossaa 70km/h ja loput 40 kaupunkivääntöä.

Ruvennu haisemaan bensalta tuo laitos, ilmeisesti suutintukki ainakin hieman hikoilee paineen säätimen päästä. Nyt ne säästyneet litrat tulee väkisin ulos jostain.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 28.6.2005 15:26

Joo ei se kartiofilsu ainakaan mulla pidä oikein mitään ääntä, ihan pikkasen imu äänet vään korostu mutta ei pidä varsinaista vihellystä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 28.6.2005 16:30

Siis otin sieltä suodatin kotelosta sen putken pois jota pitkin se ilma sisään kulkee. Aukko isontui melkoisesti edelliseen verrattuna eli sisään menon halkaisija suureni. Siihen kurttuputkeen kun keksisi vielä korvikkeen joka taipuisi tarpeeksi koneen elämiseen liittyen.

Kartiosuodatin piti omaan makuu, kahta autoa kuulleena, aivan liian kovaa ääntä. Etenkin se ääni inhotti joka kuulosti ihan kuin olisi jotain vikaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.7.2005 17:46

Olisko mitään järkee laittaa tankkiin jotain ruiskupuolta puhdistavaa ainetta? Ihan vaan ennaltaehkäisevänä tai jotain? Kokemusta? Mulla olis tossa aerosoli pullossakin sellasta ruiskuihin ja kaasareihin tarkoittettua puhdistus ainetta, onko turvallista käyttää? Onko Pg:ssä jotain herkkää osaa tjsp.?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 2.7.2005 10:13

Tolleen sai sen kurttuputken pois... Se on vähän jäykkä mutta ei näkynyt heti hankausjälkiä.

http://koti.phnet.fi/vuolmika/imuputki.jpg

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 2.7.2005 11:25

en laittas puhdistusainetta ennen kuin ongelmia tulee. Osa tankkiin laitettavista aineista on sen verran kovia aineita että ne vievät mukanaan suuttimille paskaa.
Sitten kaadetaan sitä ainetta lisää että saadaan saman aineen aiheuttamat haittavaikutukset pois :)
Kokemuksesta.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.7.2005 11:43

Onkos tuo jotain kallista silikoniletkua?

Jos tankkiin ei kannata mitään laittaa niin miten on tuo aerosoli joka on tarkoitettu ruiskutettavaksi mahdollisimman läheltä kaasuläppää?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 2.7.2005 18:01

On se silikoniletkua. hain kaksi 45 asteen mutkaa ja niistä sai tehtyä kaikki liitokset ja tuon putsarin ja kotelon välisen putken. Oiskohan ne ollu yhteensä n. 80€... Laipat saa sorvautettua jossain koneistamossa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.7.2005 21:24

Just sen hintasta että vois ostaa jos sais 7 oikein lotossa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 2.7.2005 21:31

^ en edes silloin :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.7.2005 0:24

Löytyskö noita mutkia jostain muusta, järkevän hintaisesta materiaalista?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.7.2005 0:31

Normaali jäähdytinletku? Siitä ainakin saa, mutta ei tuon kokoinen todellakaan mitään ilmaista ole siitäkään tuossa kokoluokassa.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 3.7.2005 12:27

Kyllä tuli koluttua kaikki lähialueen (lahti) liikkeet eikä oikein meinannut löytyä. kuorma-autokorjaamolta sais vissiin suoria pätkiä edullisesti. Niistä silikonimutkista jäi senverran yli että niillä sai tehtyä koko ahtoputkiston liitokset.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 3.7.2005 22:04

Harmillista kun ei löydy järkevää vaihtoehtoa järki hintaan. Kumia on hieman vaikeampi mulkata mieleiseen muotoon verrattuna metalliputkiin. Itse en ole valmis sijoittamaan n. 500 mk (kuulostaa isommalta) mihinkään kumin/silikonin palaan. 10€ kuulostaa paremmalta.

Täytyy miettiä jos tuohon saisi metallimutkan jossa olis kumiset päät. Ei taida taipua silti tarpeeksi...

Onkos MXU:lla kanssa vihreä Corrado? Näyttäs konetila vihertävän tuossa palkissa. Yhden toiden COrradon olen Lahdessa nähnyt, vakio kuosissa oli päältä päin, mutta siitäkin on jo aikaa.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 4.7.2005 11:06

On se vihreä... Noita metalliputkia sai kohtuu edullisesti romuttamolta... sain sieltä erilaisia rosteripätkiä ja mutkia...

Ilmanputsarilta imusarjalle tuli koko putkistolle hintaa n. 100-110€ (mukana se silikoniputki) sekä dopilta se taitto ahtimen alle ja uusi välijäähy.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.7.2005 13:29

Mä olen käynyt parista paikasta ettimässä pakoputkea varten tuota 2,5" rosteria ja huonosti on ollut. PAsimetalli oli toinen paikka ja toista en muista. Mistäs sinä niitä löysit? Putken jälkeen cooleri olis seuraava hanke. Ilmastointi vaan rassaa vetojen suhteen edelleen.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 4.7.2005 14:20

Ilmastointi vaan rassaa vetojen suhteen edelleen.


Löydät vaan sopivan kennon tai teetät sellaisen joss on lähdöt samassa päässä eli siellä kuskin alakulmassa...Ei tarvitse pähkäillä niitä putkia .

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.7.2005 15:53

^ Tai vetää ne putket sinne samaan päähän. Helteillä ei toistaseksi ole tullut samaa ilmiötä, mitä viime kesänä aika-ajoin tuntui olevan, eli kone vähän puutui. Ilmeisesti meni sytkä myöhäselle nakutuksen takia. Nyt isolla coolerilla pelaa hyvin.

Millähän saisi mitattua imuilman lämmöt, voisi sitten tehdä jonkun kanssa vertailuja lämpötilaerosta. Esim: ulkolämpötila, ahtimen jälkeinen lämpötila ja coolerin jälkeinen lämpötila. Joku ohut ja pitkäjohtoinen tarmoparianturi, jonka voisi ujuttaa kelmmarin välistä ja lukea yleismittarilla... noita vielä kolme, niin voisi vaihtokytkimellä ohjata mittausta eri paikoista.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 4.7.2005 18:10

Sieltä pasimetallista löytyi...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 4.7.2005 19:19

Siitä toimiston takaa vai jostain muualta kaivoit sitä rosteria? Mutkia ei ainakaan 2,5" koossa ole näkynyt mitä siellä kolmasti olen käynyt 6 kk aikana.

Tuon coolerin voisi ostaa jos sattuu sopivan hinnan ja muodon omaava kohdalle. Teettämistä ei perse kestä.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 4.7.2005 19:31

Suoraa putkea on hyvin mut mutkat on vähän hakusessa... paljon löytyi 3" mutkia ja yksi 60mm mutka. mylläsin koko paikan ja etin kaikki pytyt mistä vähän rosteri kiilsi. Jos on jossain tiedossa meijerin purku niin sieltä löytyy...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 4.7.2005 20:02

Tai vetää ne putket sinne samaan päähän.



Tuollainen asennus kun tuossa HKlla ei taida Levikselle onnistua,juuri sen ilmastoinnin takia. Eli paras vaihtoehto lienee juuri cooleri jossa ne lähdöt saa sinne kuskin alakulmaan tai sitten lähdöt on alaspäin,mutta sitten joutuu jo mälväämään niitä putkia ja lukkopeltiä,että ne saa sopimaan paikoilleen,kuten itselläni. Ehkä sekin korjautuu kun jossain vaiheessa lakkais köyhtymästä ja sais teetettyä juuri oikeanlaisen coolerin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.7.2005 1:01

cooleri jossa ne lähdöt saa sinne kuskin alakulmaan

Mistähän automallista tuollainen voisi löytyä vai meneekö kalleimman kautta eli teettämiseksi?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 5.7.2005 3:01

Sanokaas joku mitä se ennakko corradossa nyt sit vakiona kuuluis olla ja mikä oli se MikaJ:n suosittelema ennakko kun ei nyt silmiin osu.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 5.7.2005 8:54

Viimeksi muokannut MXU, 5.7.2005 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 5.7.2005 8:59

Ja 16 tais olla mikajllä... tuoltahan sen varmistat-> http://koti.mbnet.fi/mjarvela/

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.7.2005 9:13

6astetta on vakio, ja mulla ainakin on vain ollut hyötyä 16asteen ennakosta, tosin kannattaa käyttää järkeä jos itselle laittaa. Jos tuntuu että rupeaa nakuttamaan/tehot aaltoilee niin tiputtaa sen pienemmäksi.

Konetilan siistimisprojektiki on lähtenyt meikälllä käyntiin, kamalan näköinen Geen konetila vakiona. Ei yhtään epämääräisemmin niitä johtoja yms saisi sinne laitettu apinakaan.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 5.7.2005 9:26

^ tähän voisi vielä mainita sen, että tehot aaltoili itsellä vakio coolerilla jo 6 asteessa, nyt isolla coolerilla 16 astetta eikä mitään hätää.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 7.7.2005 22:57

http://reindeer-cruising.com/?sivu=tulokset

Tässäpä vertailua miten paskatilla pärjää tommosella reilulla kahella sadalla metrillä.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 8.7.2005 23:00

Melko kivasti vaikutti aurauskulmien säätö kulutukseen. tipahti
~0.5-1.0 L/100km.

mietenkäs vaikuttaa jos tekis tälleen:
http://www.sebboonline.de/coper/display ... 11&pos=156
siis toi kierrätysventiili homma.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.7.2005 23:37

Siis kierrätysventtiili, tuossahan se tulee samalla tavalla kuin originaalissa? Ainoastaan tyhjäkäyntiventtiili ja moottorin huohotus on erotettu siitä pois. Itse en missään nimessä ottaisi ahtimen paluupuolelta koneen huohotusta irti, koska yhtenä tärkeänä tehtävänä on ahtimen voitelu sillä öljyhuurulla. Monet ketkä on paluukierron ottanut pois ahtimelta, ovat silti vetäneet letkulla huohotuksen ahtimen imupuolelle.

Öljykorkkikin on auki kuvan autossa ;)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 9.7.2005 0:31

Ja se venttiili alkaa aikaa myöten vuotamaan...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.7.2005 18:46

Kuva
Aattelin viimein alkaa tuon putkiston teon ja ostamassa olenkin palstankin kautta 3 kpl 90 mutkia ja 1 kpl 45 mutkan. Tarjota voi. Mutta tuon kuvan mukaista viritelmää olen aikomassa rakentaa ja tuo X-pöntön mahdolliset maksimi mitat kiinnostaisivat.

Mahtuskohan tämä:
Sisäänmeno: 2 1/2”
Ulostulo: 2 ½”
Leveys: 6”
Paksuus: 6”
Vaimentimen pituus: 14”
Kokonaispituus: 20”

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.7.2005 7:14

Nyt en tarkkaan muista kummoinen oma keskipönttö on, mutta tosiaan tyyli on ihan sama kuin sun kuvassa. Mahdollisimman lyhyt, leveyttä saa olla.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.7.2005 19:22

Et Mika pystys mittailee että miten pitkä se sun on? Hyi mitä tekstiä...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.7.2005 22:09

32senttiä, juhlakunnossa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.7.2005 22:17

Mitäs luulisit, mahtuuko:
Vaimentimen pituus: 14”
Kokonaispituus: 20”
Ja sitten 180 asteen mutka joka vie tilaa n. 20 cm? Tuosta pöntöstähän voi pari tuumaa toki pätkästä päädyistä eli 16"= n. 41 cm

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.7.2005 9:54

Toi mun vaimentimen pituus taitaa olla aika tiukka. Siellä ei paljoa enempää tilaa tainut olla jos haluaa sujuvat mutkat. Tosiaan tuo 32senttiä oli vaimentimen pituus ilman lähtöjä. Vaikka tuo tuollainen offroad vehje on niin ei sinne alle paljoa kurkita ilman nosturia, ja muistikuvat mulla on mitä on.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 13.7.2005 23:20

Osaisko joku suositella sopivaa budjettipönttöä tuohon tilaan? Rakennan tosin varmaan ensin tuon "suoralla putkella". Sitten kun se on valmis, voin tarkemmin ottaa mitat millanen noiden mutkien väliin mahtuun. Asennus pitäisi olla suht kivutonta jos reiät pöntössä ovat vaan sisään ja ulostulossa samoissa kohtaa. Jos vaikka äänet pysyis maltillisina ilman sitäkin...

Lauantaina pitäs mennä penkkiin ton auton, mutta ei taida rosterimutkat ehtiä siiheksi Lahteen asti asti, jotta ne ehtisi asentamaan paikalleen. Harmi sinänsä. Mxu lähtee ilmeisesti mukaan myös testaamaan omaa kikotintaan, hieman isommilla muutoksilla mitä omassa autossa on.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.7.2005 14:32

Levis: Varmaan käväisit katsomassa tuon MikaJ:n sivulla olevan kuvan jo? Voisit vaikka koittaa noita Vrtasen Moottorin pönttöjä, jos ne olisi hyviä, vois itsekin sellaset sitten hankkia. Itse en ainakaan simonsseihin koske enää, äänet hirvittää. Ja sinähän taisit olla vähä-äänisen kannalla?

MikaJ: Tuossa kuvassa näkyvä pönttö taitaa olla ihan "oikea" vaimennin? Tuollaisella saisi varmaan varsin kohtuulliset äänet, eikä hirmuista räpinäpönttöä.

Itse olen vasta fiksannut tuota omaa putkea laittamalla keskiosan pitkän suoran 2½" putkesta.

Linkki: http://koti.mbnet.fi/mjarvela/moottori/pakoputki.html

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.7.2005 15:02

Vaimentimen tyypin tiedän aika tarkkaan, kun olen joutunut rälläköimään sen auki (rämisi). Kummassakin päädyssä on villat, ja keskellä ontto tila (kuvastakin näkee että maalit on palanut vain keskeltä). Sisääntulo on sinne keskelle toisella puolella ja ulostulo toisella, eli pakokaasut joutuvat tekemään pari 90asteen käännöstä tuon sisällä. Vaimennusteho on todella hyvä, mutta pakopainetta en ole mitannut (suunnitelmissa on ollut, mutta niin on moni muukin asia...). Ketään ei pahaääniseksi ole tuota haukkunut, todella hiljainen/matala ääni.

Kyllä tuollainen 200heppainen 1.8litranen 'vapari' auto pitää jo aikamoista möykkää, ilman kunnon vaimentimia. Moottorin viritysaste vaikuttaa todella paljon ääneen. Esim. viime kesänä Minissä oli 'vakio' Cooperin 1300cc kone, ja äänet oli yhdellä pikkuisella vaimentimella suhteellisen hiljaisetkin. Eilen asensin saman putken paikoilleen nykyisellä koneella (voidaan jo puhua täysin rata-auton koneesta), ja ääntä riittää maailmassa =).

Käyttöautot saa olla hiljaisia, mutta harrastepeleistä pitää lähteä Möykkää! Kuten eräs autonrakentaja rapakon takaa on sanonut: Jos et voi kuulla sitä, miksi edes vaivautua.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 14.7.2005 15:07

MikaJ: Paljon martelius pyytää sellaisesta kunnon pakosarjasta g60:seen. Lueskelin sun kotisivuja ja alkoi kiinnostaa kunnollinen pakosarja autoon.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.7.2005 15:23

Muistaakseni se ei ollut se hinnakkaampi kuin normaali XXL-sarja. Mutta tuon kanssa ei sitten enää mahdu katalysaattori, pakosarja loppuu mielestäni aika tarkkaan siihen kohtaan mihin normaalisti katalysaattorikin loppuu.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.7.2005 17:04

No jos sen teetättää, niin eikö sitä voida mitoittaa katalysaattorille sopivaksi tekemällä lähdöistä lyhyemmät?

Sumppi
-
Viestit: 53
Liittynyt: 15.12.2003 16:37

ViestiKirjoittaja Sumppi » 14.7.2005 17:12

itse lyhensin tuota marteliuksen pakosarjaa sen verran että sain katin vielä mahtumaan

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.7.2005 21:03

Tuon Virtasen moottorin pönttö harkinnassa juuri onkin, mutta se onkin eri asia mitä ääntä se pitää ja mahtuuko se. Ja suht hiljaista on itsellä tosiaan hakusessa, ei Simonssia enää. Kuhan noi mutkat tulee Matkahuollosta joskus ni alan sitten tekemään putkea.

Takapönttö jäänee ainakin aluksi vakioksi.

Mulla harrasteauto=käyttöauto. Tosin on mulla -72 Asconakin, mutta siitä on nokka leikannut kiinni... Viritin vähän ja hajos öljypumppu toissa kesänä. Nyt se vaan seisoo ja odottaa. 90->120hp sain ulos ja heti hajos. Hieman rapis into siihen vehkeeseen.

Ja jos väki alkaa jotain pakosarjaa kimpassa tilaamaan voisin olla kiinnostunut, tosin hinta ratkaisee ja katti pitää mahtua. Vai voisko noista mitään alennusta saada jos usempi ottaa?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 14.7.2005 22:30

Minulla on corradon alla hartman motorsportin putki joka on vissiin tarkoitettu g2:een. Se on kolmella vaimentimella eikä oo pahaääninen. Se ei tee mitään mutkaa siellä apukuskin puolella...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 15.7.2005 20:55

Mikähän vois olla mulla autossa vikana ku ahdot ei nouse ku 0.5 baariin?
tai mistä vois ettiä vikaa..?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 15.7.2005 21:48

Aikasemmin oli juttua omasta ahtojen puutteesta. tarkista ens alkuun ahtoputkisto ja ne pienet n.4mm letkut.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.7.2005 21:59

Mulla tippu ahdot kanssa yks päivä just tohon 0,5bar,kun hajosi sitä paluukierton läppää liikuttava vipu.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 15.7.2005 22:13

onko se "paluukierron läppää liikuttava vipu" korjattavissa vai ostaako uuden..?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.7.2005 22:27

Se kuluu/löystyy se muovipää,mutta sen saa lukittua paikoilleen. Itse laitoin siihen sellaisen lukkolevyn,joka on tarkoitettu kuulatappiin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.7.2005 22:37

Missäs tollanen juttu on? Jos tarkastas huvikseen sen kunnon, nää vekottimet ku tuntuvat laukeavan aina vuorotellen samoista paikoista...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.7.2005 22:43

kaasuläpän alapuolella n.4cm vipu,jossa on muovipää ja joka liikuttaa sitä paluukierron läppää vai mikä se nyt onkin.Se oli niin löysä,ettei se pysynyt paikoillaan,kun runttasi kaasun pohjaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.7.2005 22:49

Miten sen eheyden voi tarkistaa? Näkeekö sen suoraan jos siinä jotain vikaa on vai hajoaako se sitten kerralla? Ahdot siis eivät ole pudonneet minulta, mutta ajattelin jos sitä kautta voisi vaikka löytyä hieman lisää.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.7.2005 22:58

No kaipa sitä voi kokeilla onko se kuinka löysä. Mulla se lähti irti kun polkas kaasun nopesti pohjaan.Ei se mitenkään ulkoisesti näyttänyt,että olisi ollut rikki.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 15.7.2005 23:13

onko toi iso homma korjata? mitä joutuu purkamaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa