VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Itellä on alta 2000 kierroksen käynti epätasainen, ei kuitenkaan pätki. Tyhjäkäynti on ihan ok ja isommilla kierroksilla toimii hienosti. Alan epäilemään tota kaasuläppää ongelman aiheuttajaksi vaikka onkin putsailtu ja kalibroitu pariin otteeseen. Tuo jostain syystä haluaa kalibroida itteensä joskus vaikka ei oo tehnyt mitään..
On tullu vaihdettua jo tulpat johtoineen, sytytysboksi, se sininen lämpötila-anturi ja tuo pa-suodatinkin. :)
Jos sen kaasuläpän irrotat niin anna sen kalibroida ittensä. Jos ei muuten niin akun johto irti joksikii aikaa niin se tekee sen automaattisesti. Pitää sellasen kivan vinkunan kalibroinnin ajan.
Niin ja odb2 veeroissa ei tuota tyhjäkäyntimoottoria enää ole vaan kaasuläppä hoitaa sen hommat.
On tullu vaihdettua jo tulpat johtoineen, sytytysboksi, se sininen lämpötila-anturi ja tuo pa-suodatinkin. :)
Jos sen kaasuläpän irrotat niin anna sen kalibroida ittensä. Jos ei muuten niin akun johto irti joksikii aikaa niin se tekee sen automaattisesti. Pitää sellasen kivan vinkunan kalibroinnin ajan.
Niin ja odb2 veeroissa ei tuota tyhjäkäyntimoottoria enää ole vaan kaasuläppä hoitaa sen hommat.
Noniin, tänään selvis jotain tosta ongelmasta. Kerrankin oli aikaa ja valoisaa tutkia vähän tota vehjetta.
Auto käynnissä otin lämpötilaantureitten liittimet järjestyksessä irti, sinisen kun irrotin niin kierrokset laski, eli selvis et mikä niistä on ecun anturi. Kierrokset siis oli tyhjäkäynnillä vähän korkeammalla, koska moottori ei ollut vielä normaalissa lämmössä ja kun liittimen irrotin niin kierrokset laski. Muutaman sadan metrin testilenkillä, liitin irrotettuna, ei mitään vaikutusta tähän ongelmaan.
Seuraavaks nappasin sitte kaasuläpän asentoanturin liittimen irti, niin kierrokset nous tietysti, ja kävi noin 1400rpm tyhjäkäyntiä. Pieni koeajo, eikä muuten pätkinyt yhtään. (JEE)
Tietty kierrokset oli korkeammalla kun normaalisti, mutta silti sillä alueella ois pitäny pätkiä/nykiä. Eli siis vika on mitätodennäköisimmin siinä, mitä aluksi epäilinkin, eli asentoanturissa.
Mites sen puhdistus? Voiko sen purkaa atomeiksi ja mitä sille kannattaa tehdä?
Tän liittimen räpläilyn jälkeen ei muutenkaan pätkinyt enää läheskään niin paljon.
Kalibroiko se nyt sitte jo itteään vai häh. Huomenna pitää liitin puhdistaa kunnolla ja tutkia, onko johto kunnossa.
Onko kenelläkään perhealbumia siinä hollilla, mistä vois kertoa osanumeron.
Kiitos nyt jo auttaneille! :)
Edittiä: Tarpeeksi kauan kun googlettelin eri sanoja englanniksi, niin löyty se osanumero. Tilasin uuden asentotunnistimen 32euron hintaan, kotiin toimitettuna.
Auto käynnissä otin lämpötilaantureitten liittimet järjestyksessä irti, sinisen kun irrotin niin kierrokset laski, eli selvis et mikä niistä on ecun anturi. Kierrokset siis oli tyhjäkäynnillä vähän korkeammalla, koska moottori ei ollut vielä normaalissa lämmössä ja kun liittimen irrotin niin kierrokset laski. Muutaman sadan metrin testilenkillä, liitin irrotettuna, ei mitään vaikutusta tähän ongelmaan.
Seuraavaks nappasin sitte kaasuläpän asentoanturin liittimen irti, niin kierrokset nous tietysti, ja kävi noin 1400rpm tyhjäkäyntiä. Pieni koeajo, eikä muuten pätkinyt yhtään. (JEE)
Tietty kierrokset oli korkeammalla kun normaalisti, mutta silti sillä alueella ois pitäny pätkiä/nykiä. Eli siis vika on mitätodennäköisimmin siinä, mitä aluksi epäilinkin, eli asentoanturissa.
Mites sen puhdistus? Voiko sen purkaa atomeiksi ja mitä sille kannattaa tehdä?
Tän liittimen räpläilyn jälkeen ei muutenkaan pätkinyt enää läheskään niin paljon.
Kalibroiko se nyt sitte jo itteään vai häh. Huomenna pitää liitin puhdistaa kunnolla ja tutkia, onko johto kunnossa.
Onko kenelläkään perhealbumia siinä hollilla, mistä vois kertoa osanumeron.
Kiitos nyt jo auttaneille! :)
Edittiä: Tarpeeksi kauan kun googlettelin eri sanoja englanniksi, niin löyty se osanumero. Tilasin uuden asentotunnistimen 32euron hintaan, kotiin toimitettuna.
kyllä tuo uusi tyhjäkäyntimoottori vaikuttaa kulutukseen aika paljon. Eilen ajettiin kaupungissa 5km ja matka-ajoa 40km 80km/h:n vauhtia, niin kulutus oli kotipihassa 7.2l/100km.
E: tiedättekö mikä voi vielä olla kun nuo kierrokset alkoivat silloin tällöin heijjaamaan/nousemaan ja kun kaasua painelee niin rauhottuu. Olisiko kaasuläppä? Onko vaikea puhdistaa? Kuvia?
E: tiedättekö mikä voi vielä olla kun nuo kierrokset alkoivat silloin tällöin heijjaamaan/nousemaan ja kun kaasua painelee niin rauhottuu. Olisiko kaasuläppä? Onko vaikea puhdistaa? Kuvia?
Kaasuläppä on helppo puhdistaa. Parit letkut ja imuputki irti ja se on neljällä pultilla imusarjassa kiinni.
Tohon tyyliiin
Tohon tyyliiin
ja tulpat kannattaa panna orkkikset eli ngk BKR 5 EKU.
itellä ollu esim.motonetin densot,jotka ovat aivan sudet verrattuna noihin.
jos lompsa on lyönnissä laita BKR 5 EKUP platinamallit.
ja vaihda myös ilmansuodatin samalla.sit uusintamittaukseen,niin kattellaan sit että tarviiko vaihdella kalliita lambdoja tai katalysaattoreita.
ja lämpöanturi kun on rikki,on hyvin vaikeeta päästä missään ajossa alle 10litraan sadalla.
itellä ollu esim.motonetin densot,jotka ovat aivan sudet verrattuna noihin.
jos lompsa on lyönnissä laita BKR 5 EKUP platinamallit.
ja vaihda myös ilmansuodatin samalla.sit uusintamittaukseen,niin kattellaan sit että tarviiko vaihdella kalliita lambdoja tai katalysaattoreita.
ja lämpöanturi kun on rikki,on hyvin vaikeeta päästä missään ajossa alle 10litraan sadalla.
Ehkä aloittaisin taas vikakoodien luvulla, sieltä selviää jo aika paljon.
Itse tilasin Ebaystä tommoset NGKn tulpat BKR 5 EIX. 6kpl iridiumeja siis 50€ toimitettuna Briteistä kotiin asti. En kyllä persdynossa huomaa juurikaan eroa edellisiin 10tkm ajettuihin Boschin 4-kärkisiin.
Tämän innoittamana lähdin siis näitä kokeilemaan. Densoja nyt en kummiskaan omaan autooni huoli. Ihmetyttää vaan minne tuosta vakiokäyrästä on hävinnyt loputhevosvoimat? Saako tälläisen 5hp parannuksen jos siellä on ollut väärät/loppuun ajetut tulpat ja laittaa vain ehjät tilalle.
Mitäs teillä kulutukset näyttää? Itsellä tuntuu että vie enemmän kun edellinen vr6. Tosin se oli Golf, nyt on Vento. Jos varovasti ajaa niin päästään 8l/100km, mutta normisti ja pitemmältä ajalta olen laskenut 9-10l/km kulutuksen. Toki nyt talvella kylmäkäynnistyksillä on vaikutuksensa.
Tänään pääsin ekaa kertaa ajamaan kattoluukku auki tänä vuonna, oli sen verran hyvä keli =)
Itse tilasin Ebaystä tommoset NGKn tulpat BKR 5 EIX. 6kpl iridiumeja siis 50€ toimitettuna Briteistä kotiin asti. En kyllä persdynossa huomaa juurikaan eroa edellisiin 10tkm ajettuihin Boschin 4-kärkisiin.
Tämän innoittamana lähdin siis näitä kokeilemaan. Densoja nyt en kummiskaan omaan autooni huoli. Ihmetyttää vaan minne tuosta vakiokäyrästä on hävinnyt loputhevosvoimat? Saako tälläisen 5hp parannuksen jos siellä on ollut väärät/loppuun ajetut tulpat ja laittaa vain ehjät tilalle.
Mitäs teillä kulutukset näyttää? Itsellä tuntuu että vie enemmän kun edellinen vr6. Tosin se oli Golf, nyt on Vento. Jos varovasti ajaa niin päästään 8l/100km, mutta normisti ja pitemmältä ajalta olen laskenut 9-10l/km kulutuksen. Toki nyt talvella kylmäkäynnistyksillä on vaikutuksensa.
Tänään pääsin ekaa kertaa ajamaan kattoluukku auki tänä vuonna, oli sen verran hyvä keli =)
Viimeksi muokannut Elementti, 29.2.2012 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun vanhan ja uuden tulpan ero on tätä luokkaa, sen huomaa menossa ja kulutuksessa :)
minä vaihtasin sen vitosen ilmansuodattimen ja 30-40 euron tulpat ennenkun lukisin yhtäkään obd1 pohjasta hurlumheivikakoodia.
menee ihan normi huoltotoimenpiteinä.noiden vaihdosta ei ainakaan sitä kuuluisaa haittaakaan voi olla.
itse huomasin ihan konkreettisesti eron loppuunajetuissa boscheissa uusiin densoihin ja sitä myöten uusiin ngkn tulppiin.ja densoilla ajoin muuten noin 3000 kilometriä.
voin myydä vähän käytettynä ne vaikka 15 eurolla jollekkin :D
edit. ja muuten,kun lambda on totaalisen sökönä (olet itse kolhaissut mittapäähän,krhm,ronkkiessasi katin sisuksia) on hyvin hyvin vaikeaa päästä alle 20 litran kulutukseen missään ajossa. nimimerkillä kokemusta on:)
no,uudella boschin anturilla siitä selvittiin,ja auton käytös totaalisen muuttunut.liekö ihme,kun rikkinäisessä anturissa oli numerot 6/92..
menee ihan normi huoltotoimenpiteinä.noiden vaihdosta ei ainakaan sitä kuuluisaa haittaakaan voi olla.
itse huomasin ihan konkreettisesti eron loppuunajetuissa boscheissa uusiin densoihin ja sitä myöten uusiin ngkn tulppiin.ja densoilla ajoin muuten noin 3000 kilometriä.
voin myydä vähän käytettynä ne vaikka 15 eurolla jollekkin :D
edit. ja muuten,kun lambda on totaalisen sökönä (olet itse kolhaissut mittapäähän,krhm,ronkkiessasi katin sisuksia) on hyvin hyvin vaikeaa päästä alle 20 litran kulutukseen missään ajossa. nimimerkillä kokemusta on:)
no,uudella boschin anturilla siitä selvittiin,ja auton käytös totaalisen muuttunut.liekö ihme,kun rikkinäisessä anturissa oli numerot 6/92..
Terve!
Eka auto hakusessa ja nyt ois tarjolla halvalla 94 vuosimallin Golf VR6. Kovasti kiinnostas kyseinen purkki. Halpahan tuo auto on sen takia ettei ole leimaa. Vikalistaan kuuluu mm. Pohjan ruosteet, yms "normaalit" jutut jotka hoituu kaveriporukan voimin, mutta sitten kiinnostas tietää kuinka vakavia vikoja nää muut vikalistassa mainitut kohdat on. Elikkäs seuraavia:
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä: "Merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia". Mitäs tää merkitsee? Onko vakava/kallis korjata
Sit päästöjä.. Lambda-arvo 1,05, ja Happi (02) pitoisuus 1,04. Mikäs tollasia arvoja vois aiheuttaa?
Autolla ajettu pikkasen reilu 200 000, mitä veikkaatte onko jakopää missä kunnossa? Ei tietoo onko koskaan tehty mitään isompaa remonttia.. Mitä muuta kannattas pitää mielessä kun tollasta autoo tutkii osto aikeissa?
Kiitos jo etukäteen!
Eka auto hakusessa ja nyt ois tarjolla halvalla 94 vuosimallin Golf VR6. Kovasti kiinnostas kyseinen purkki. Halpahan tuo auto on sen takia ettei ole leimaa. Vikalistaan kuuluu mm. Pohjan ruosteet, yms "normaalit" jutut jotka hoituu kaveriporukan voimin, mutta sitten kiinnostas tietää kuinka vakavia vikoja nää muut vikalistassa mainitut kohdat on. Elikkäs seuraavia:
Lukkiutumaton jarrujärjestelmä: "Merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia". Mitäs tää merkitsee? Onko vakava/kallis korjata
Sit päästöjä.. Lambda-arvo 1,05, ja Happi (02) pitoisuus 1,04. Mikäs tollasia arvoja vois aiheuttaa?
Autolla ajettu pikkasen reilu 200 000, mitä veikkaatte onko jakopää missä kunnossa? Ei tietoo onko koskaan tehty mitään isompaa remonttia.. Mitä muuta kannattas pitää mielessä kun tollasta autoo tutkii osto aikeissa?
Kiitos jo etukäteen!
Jos on vaan läppäri ja vac-com yms ohjelma, kannattaa vilkasta vikakoodit.
ABS, anturi sökö, johto poikki, abs-yksikkö/pumppu sökö tai sit väljä pyöränlaakeri.
Jos ei ole ikinä jakopäätä vaihdettu. Niin se on vaihtokunnossa nyt tai noin 70-90tkm päästä. Riippuen kuuluuko "rapinaa". Rapinaa voi myös pitää apukuskinpuolella moniurahihnan kiristimen laakeri.
Moniurahihnakin on ilmastoituihin yllättävän arvokas.
Jos se on suorasytkä versio, kannttaa katella puolapakettia, ettei se ole mistään halki. Uusi pyörii jossain 200e kieppeillä.
Muutenhan noissa on ihan G3 perusominaisuudet :)
ABS, anturi sökö, johto poikki, abs-yksikkö/pumppu sökö tai sit väljä pyöränlaakeri.
Jos ei ole ikinä jakopäätä vaihdettu. Niin se on vaihtokunnossa nyt tai noin 70-90tkm päästä. Riippuen kuuluuko "rapinaa". Rapinaa voi myös pitää apukuskinpuolella moniurahihnan kiristimen laakeri.
Moniurahihnakin on ilmastoituihin yllättävän arvokas.
Jos se on suorasytkä versio, kannttaa katella puolapakettia, ettei se ole mistään halki. Uusi pyörii jossain 200e kieppeillä.
Muutenhan noissa on ihan G3 perusominaisuudet :)
Allright, kiitoksia! Luulen että vois olla parempi ostaa vaikka puolentoistatuhannen euron VR6 nettiauton kautta, sellanen johon on jakopää tehty ja leimaa löytyy yms, kun ostaa tuo ja alkaa korjailemaan, rahaa sais varmasti uppoon tuon erotuksen verran : ) VR6 jokatapauksessa polttelis kovasti ensimmäiseks ajokiksi..
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Allright, kiitoksia! Luulen että vois olla parempi ostaa vaikka puolentoistatuhannen euron VR6 nettiauton kautta, sellanen johon on jakopää tehty ja leimaa löytyy yms, kun ostaa tuo ja alkaa korjailemaan, rahaa sais varmasti uppoon tuon erotuksen verran : ) VR6 jokatapauksessa polttelis kovasti ensimmäiseks ajokiksi..
Aikoinaan Vr kolffia laittaessa tuli vastaan jobbarin ilmoitus ja sain tingittyä tuon jakopää sekamelskan samaan hintaan.
ps. Hinta jäi alle pyynnin =D
huoltoo
Kohta alkaa nuo kelit lämpenemään niin vois ruveta kaivelemaan verkun talviteloilta ja vähä huoltoa siihen.
-öljyt, suodatin
-ö-pohjantiiviste(vuotaa)
-antureita jos on rikki
-tulpat(ei hajuakaan millon vaihdettu, kuinkahan karstottuneet lie)
-bensasuodatin
Leima on onneksi tuore, meni heittämällä läpi kehujen kera :)
Mutta siis meinasin tulpat tilata ja ö-pohjan tiivisteen eBay:n kautta edullisemmin.
Huomasin tuossa että noita NGK BKR 5 EKUP platinaa on valmiina sarjoina moneen autoon tuolla, löytyy mm vr6 vento vr6 golf golf iv v6 jne. Onko näissä mallikohtaisissa sarjoissa siis kärkivälit säädetty moottorikohtaisesti vai miksi näissä on pieniä hinta eroja?
asiasta kuitenkin kukkaruukkuun niin itsella 92 vm vr6 AAA moottorilla eli varmaankin nämä käy heittämällä:
http://viewitem.eim.ebay.fi/6-NGK-PLATI ... 04770/item
-öljyt, suodatin
-ö-pohjantiiviste(vuotaa)
-antureita jos on rikki
-tulpat(ei hajuakaan millon vaihdettu, kuinkahan karstottuneet lie)
-bensasuodatin
Leima on onneksi tuore, meni heittämällä läpi kehujen kera :)
Mutta siis meinasin tulpat tilata ja ö-pohjan tiivisteen eBay:n kautta edullisemmin.
Huomasin tuossa että noita NGK BKR 5 EKUP platinaa on valmiina sarjoina moneen autoon tuolla, löytyy mm vr6 vento vr6 golf golf iv v6 jne. Onko näissä mallikohtaisissa sarjoissa siis kärkivälit säädetty moottorikohtaisesti vai miksi näissä on pieniä hinta eroja?
asiasta kuitenkin kukkaruukkuun niin itsella 92 vm vr6 AAA moottorilla eli varmaankin nämä käy heittämällä:
http://viewitem.eim.ebay.fi/6-NGK-PLATI ... 04770/item
kyllä ne menee heittämällä. kuvassa tosin on väärät tulpat,mutta sehän on vain kuva.
ero noilla platinamalleilla on tavallisiin miltei tuplasti pidempi kestoikä, ja valmistajan väitteet paremmasta kipinästä. noilla pitäs mennä 50-60000km kun tavalliset on sen 20-30000km.
kärkiväliasiaan sen verran että EKU vr densot, EKUissa kärkiväli oli huomattavasti pienempi ja tasaisempi kaikissa kuudessa tulpassa. en säätäny ite väliä,panin kiinni suoraan laatikosta. toimii.
vw vaihtoi tulpat platinamallisiin ehkä monestakin syystä,mutta epäilisin vaihdon "helppoutta" vr6 moottorissa pääsyyksi. eikös ne 95-96 muuttunut platinoiksi?
ero noilla platinamalleilla on tavallisiin miltei tuplasti pidempi kestoikä, ja valmistajan väitteet paremmasta kipinästä. noilla pitäs mennä 50-60000km kun tavalliset on sen 20-30000km.
kärkiväliasiaan sen verran että EKU vr densot, EKUissa kärkiväli oli huomattavasti pienempi ja tasaisempi kaikissa kuudessa tulpassa. en säätäny ite väliä,panin kiinni suoraan laatikosta. toimii.
vw vaihtoi tulpat platinamallisiin ehkä monestakin syystä,mutta epäilisin vaihdon "helppoutta" vr6 moottorissa pääsyyksi. eikös ne 95-96 muuttunut platinoiksi?
huoltoo
tulpista vielä, mistähän näissä mallikohtasissa paketeissa tulee tuo hintaero kuintekin kyseessa sama BKR5EKU tulppa.
http://viewitem.eim.ebay.fi/6-NGK-PLUGS ... 72145/item
http://viewitem.eim.ebay.fi/SPARK-PLUGS ... 20021/item
ja puljukin on sama mikä niitä toimittaa...ei kyllä enää paha hinta kyseiselle tulpalle 20€ toimitettuna.
http://viewitem.eim.ebay.fi/6-NGK-PLUGS ... 72145/item
http://viewitem.eim.ebay.fi/SPARK-PLUGS ... 20021/item
ja puljukin on sama mikä niitä toimittaa...ei kyllä enää paha hinta kyseiselle tulpalle 20€ toimitettuna.
Jaa siis se moniurahihnan puoleinen näissä poikittaiskoneisissa? :)
Siivapyörä pois, öljypohja pois ja kutakuinkin on jo stefa melko liki kädessä. Tuo kampiakselin hihnapyörän pultti on sitten _tiukassa_, joten kannattaa varata heti kerralla kunnon paineilmavärkit vaikka jostain lainaan. Lähes mahdoton saada normi pulttipyssyllä saati jollain jatko-helvetillä.
Siivapyörä pois, öljypohja pois ja kutakuinkin on jo stefa melko liki kädessä. Tuo kampiakselin hihnapyörän pultti on sitten _tiukassa_, joten kannattaa varata heti kerralla kunnon paineilmavärkit vaikka jostain lainaan. Lähes mahdoton saada normi pulttipyssyllä saati jollain jatko-helvetillä.
Joo, ei lähde kuningaspultti irti helpolla. V8 koneissa tottunu että hylsy+jatko runkopalkkia vasten ja startilla naksaus.... kolinan loputtua etsitään jatko ja hylsy.
Vr6... startti hyyty, ei jaksanu edes pyöritttää. Eli reilusti lämpöä ja kunnon pulttipyssyt.
Samalla kannattaa vaihtaa alua tilalle. Oma odottaa vielä hyllyssä kun en ite saanut sitä pulttiä auki... :/
Vr6... startti hyyty, ei jaksanu edes pyöritttää. Eli reilusti lämpöä ja kunnon pulttipyssyt.
Samalla kannattaa vaihtaa alua tilalle. Oma odottaa vielä hyllyssä kun en ite saanut sitä pulttiä auki... :/
Nyt ois NGK normaalit tulpat vaihdettu, edelliset oli +30k ajetut densot; ei vaikutusta.
co menee 0.40, HC 0 ja lambda pyörii 1.01-1.02.... Ja kyllä lämmitin sillein että katti sulatti pari kk vanhat massat pohjasta. Voiko joku suutin olla esim jumissa? Voiko lambda olla "vähän" rikki? Kulutus on normaali. Jos seos on nuin hyvä niin eikö tuo vähän viittais että katti ois paskana?
Ja pieni kevennys;
E: ainiin, kun auto oli jäähtyny pari min niin lämmöt katin eestä 130'c ja katin takaosasta 90'c
co menee 0.40, HC 0 ja lambda pyörii 1.01-1.02.... Ja kyllä lämmitin sillein että katti sulatti pari kk vanhat massat pohjasta. Voiko joku suutin olla esim jumissa? Voiko lambda olla "vähän" rikki? Kulutus on normaali. Jos seos on nuin hyvä niin eikö tuo vähän viittais että katti ois paskana?
Ja pieni kevennys;

E: ainiin, kun auto oli jäähtyny pari min niin lämmöt katin eestä 130'c ja katin takaosasta 90'c
noihan ovat tosi hyvät arvot. onko tuo co 0,40 tyhjäkäynnillä? tyhjäkäynnillä raja 0,5 ja kierroksilla väh 2000rpm 0,3.
en kyllä usko että vika on katissa saati lambdassa.
tästä on hyvä tehdä työkalu rälläkän ja dremelin avustuksella noiden tulpanjohtojen turvalliseen irrottamiseen.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-1903
en kyllä usko että vika on katissa saati lambdassa.
tästä on hyvä tehdä työkalu rälläkän ja dremelin avustuksella noiden tulpanjohtojen turvalliseen irrottamiseen.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-1903
Vaihteiston perän poskilaakerit voi ainakin alkaa vollottamaan mikäli menossa, aika epätodennäköistä tosin. Kasvaako ulina esim. mutkaan ajettaessa?
Itsellä etupyörän laakeri oli muussina, enkä havainnut välystä kun vasta ihan lopussa kun kuulat oli menny päreiksi... Eivät edes pajalla huomanneet laakerivikaa vaan epäilivät laatikon poskilaakeria :o (Arvatkaa kuka vaihtoi laatikon autoon autokorjaamon diagnoosin johdosta... Turhaan. -.- ) :D Että aina ei kannata uskoa kaikkea mitä pajalla sanotaan, opin kantapään kautta tuon.
ABS vikahan vois olla vaikka kosketushärö, anturi/kehä huonosti kiinni, johtovikaa?
En tiedä sitten tosta iskarin yläpäästä...
Itsellä etupyörän laakeri oli muussina, enkä havainnut välystä kun vasta ihan lopussa kun kuulat oli menny päreiksi... Eivät edes pajalla huomanneet laakerivikaa vaan epäilivät laatikon poskilaakeria :o (Arvatkaa kuka vaihtoi laatikon autoon autokorjaamon diagnoosin johdosta... Turhaan. -.- ) :D Että aina ei kannata uskoa kaikkea mitä pajalla sanotaan, opin kantapään kautta tuon.
ABS vikahan vois olla vaikka kosketushärö, anturi/kehä huonosti kiinni, johtovikaa?
En tiedä sitten tosta iskarin yläpäästä...
En osaa sanoa kuuluuko muilla vaihteilla, takapyörän laakerit vaihdoin kesällä > löysty > kiristin > löysty ja sitten vaihdoin uudet pari kk sit ja nyt ne on toiminu. Etupyöränlaakerit on vaihdettu ~12k km sitten, tosin laatua motonet ja käytin jossain korjaamolla. Öljyä oli ainakin kuukaus sitten mutta pitänee tarkistaa.
kun liittimen irroitus ei vaikuta mihinkään mitenkään. ja vagcom.
mutta asiaan. mitenkäs tarkka tuo syncro on pyörien koosta etu ja takaakselilla. eli paljon voi olla erikokoiset renkaat?
asiaa rupesin pohtimaan kun on 4mm pintaa kahdessa renkaassa ja toiset onkin uudet. ottaako vielä noin pienestä ihteensä toi viskokytkin?
mutta asiaan. mitenkäs tarkka tuo syncro on pyörien koosta etu ja takaakselilla. eli paljon voi olla erikokoiset renkaat?
asiaa rupesin pohtimaan kun on 4mm pintaa kahdessa renkaassa ja toiset onkin uudet. ottaako vielä noin pienestä ihteensä toi viskokytkin?
huoltoo
Noniin nyt on golffi huollettu, kylläpä parani moottorinkäynti kun vaihto tulpat ja puhdisti virranjakajan. Öljytkin pysyy nyt koneessa kun vaihdoin uuden öljypohjantiivisteen. Tarkistin huoltokirjasta niin vanhoilla tulpilla(ngk bkr5eku) oli ajettu jo yli 80tkm, alkoi olla melko kuluneet. Uudet samanlaiset niin huomasi kyllä eron jo.
Osista kiitos www.osamies.fi puljulle, osat tuli kolmessa päivässä perille, löytyi vielä kaikki tarvittava samasta paikasta. Suosittelen!
Osista kiitos www.osamies.fi puljulle, osat tuli kolmessa päivässä perille, löytyi vielä kaikki tarvittava samasta paikasta. Suosittelen!
Röpöttää
Mikähän mahtais olla verkussa vikana kun nykii kiihdytyksissä jos kierroksia alle 2500 välillä joutuu reippaasti korkeilla kierroksilla lähtemään risteyksessä ettei ala röpöttämään, ihan kuin katkoisi kipinää, Myös bensa maistuu mukavasti..
Osia on uusittu tähän mennessä ne perinteiset Virranjakajan kansi, Pyörijä, Tulpanjohdot ja tulpat, Lämpötila-anturi kaikki liittimet konehuoneessa käyty läpi kontaktisprayllä ja hapettumia poistettu,, korjaantu ABS vika tällä :)
Vikakoodin luvussa antoi viaksi kampiakselin-asentotunnistimen "ei signaalia"
ja nakutusanturilta oikosulku.
Mittasin kampuran anturin ja näyttä 602 ohmia mikähän noissa on ohjearvona?
Löytyykö kytkentäkaaviota netistä liittyen tuohon anturiin?
auto siis -93vm
Osia on uusittu tähän mennessä ne perinteiset Virranjakajan kansi, Pyörijä, Tulpanjohdot ja tulpat, Lämpötila-anturi kaikki liittimet konehuoneessa käyty läpi kontaktisprayllä ja hapettumia poistettu,, korjaantu ABS vika tällä :)
Vikakoodin luvussa antoi viaksi kampiakselin-asentotunnistimen "ei signaalia"
ja nakutusanturilta oikosulku.
Mittasin kampuran anturin ja näyttä 602 ohmia mikähän noissa on ohjearvona?
Löytyykö kytkentäkaaviota netistä liittyen tuohon anturiin?
auto siis -93vm
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
http://kossu.daug.net/kuvat/143.jpg
Onkos mulla joku erikoinen sisustus autossa, kun nuo käsinojat on tuollaset tasaset. En muista montaa vastaavaa nähneeni ja nekin on ollu color concept malleissa ja omani ei sellanen oo.
Onkos mulla joku erikoinen sisustus autossa, kun nuo käsinojat on tuollaset tasaset. En muista montaa vastaavaa nähneeni ja nekin on ollu color concept malleissa ja omani ei sellanen oo.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Olisiko joku edellinen omistaja vaihtanut sitten colour conceptin ovipahvit autoosi?
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 24.3.2012 13:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuoms: Itselläni on tällainen ovipahvi: http://www.lataakuva.fi/?v=2103201211.jpg
Elementti kirjoitti:Tuoms: Minkälaiset penkit sulla sitte on? Onko samaa sarjaa?
Siitä en kyllä osaa sanoo ovatko samaa sarjaa, kun ei oo tullut tutustuttua niin paljoo. Mitä tossa kattelin niin vaikuttais Highline-mallin sisustalta.
Penkit on tuollaset -> http://kossu.daug.net/kuvat/144.jpg
Joo pirun huono kuva, mut vaihdekepinnuppi on "jalopuinen" ja pussi nahkaa.
Mitenkään ottamatta kantaa eri jarrusatuloiden laatuun, kannattaa uudet takasatulat purkaa ja laittaa niihin rasvanipat käsijarruvivun voitelemiseksi. Sen jälkeen satulat kasaan ja kiinni. Se käsijarrutapin jumittaminen on se ongelma joka niissä heti kohta uusissakin ilmenee ja ainakin itsellä (silloin kun VR6:lla ajelin) ongelmat sen suhteen katosivat tyystin heti ko. toimenpiteen tehtyäni.
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Ite tykkään siitä nahkaisesta bägiratista. Laittaisin sen jos olisi airbägit. Voit toki muutoskatsastaa ne airbägit pois? Laita uus samanlainen ehjä nahkaratti :P
Suoraan menee kaikenmaailman tuning/ralliratit oikealla sovittella. Uudempien kakkisten ratit, muut mk3 ratit, Passattien ratit ainakin.. Avo 3,5 ratti menee myös.
Suoraan menee kaikenmaailman tuning/ralliratit oikealla sovittella. Uudempien kakkisten ratit, muut mk3 ratit, Passattien ratit ainakin.. Avo 3,5 ratti menee myös.
http://aijaa.com/007629930037
Laittakaas paremmaks :)
Laittakaas paremmaks :)
Kellään mittoja Golf 3 Vr6 bensansuodattimesta, pituus, halkasija ja letkujen lähdöt. Ja onko lähdöt ihan klemmari kiristeiset vai jollain kierteellä?
Viimeksi muokannut Slantsix, 6.4.2012 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Ostakaas joku tollanen turbo-sarja ja kertokaa montako km kesti, paljon tuli tehoja :)
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Nyt tarvittas kipeesti apua. Eli auto sammuilee itekseen ja Tekee sitä sekä tyhjäkäynnillä, että ajossa. Tyhjäkäynnillä sammuessaan lähtee normisti käyntiin, mutta ajossa sammuessa pitää startata ja pitkään.. Lämpimänä toimii normaalisti. Missäköhän vika? tulpat?puola?startti?? Ja auto nykii juuri ennen kuin sammuu ajossa.
Ja kerrottakoon vielä ettei vikakoodien luenta auta. Ei saa yhteyttä autoon jostain syystä.
Ja kerrottakoon vielä ettei vikakoodien luenta auta. Ei saa yhteyttä autoon jostain syystä.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Noh, ideoita lämpömittarin 70ast pysähtymiseen, vai onko ominaisuus? Ehjiä antureita vaihdeltu ristiin ja rastiin, eikä vaikuta mihinkään. Ecu näkee lämpötilaksi ihan normaalin, mutta miksi mittaristo ei reagoi samallalailla? Häiritsee vaan silmää kun ei lämpimälläkään koneella nouse ylemmäksi.
Viimeksi muokannut Sami-, 12.4.2012 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa