VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Voiskos joku osaavampi kertoa, että mikä se on se letku mihin voi laittaa sen suodattimen? Onko se tuo huohottimen letku minkä tilalle voi vaihtaa sen suodattimen. Anteeksi etten osaa kysyä oikein, mutta toivottavasti ymmärsitte kysymyksen.
ja sitten jos siihen saisi jonkinlaista opastusta/kuvaa niin aina parempi.
ja sitten jos siihen saisi jonkinlaista opastusta/kuvaa niin aina parempi.
Huohotinletkuhan se, miksi sun sinne pitää suodatin laittaa?
"Koska isoilla pojillakin on".. Itse laittaisin sinne mielummin keruusäiliön.. Perusletkun kanssa jo porukka valittaa kun kaikissa Vr6 haisee lämmin öljy.. puhumattakaan jos siinä on joku suodatin pelkästään. Kaikki öljy suodattimesta pakosarjaan.
"Koska isoilla pojillakin on".. Itse laittaisin sinne mielummin keruusäiliön.. Perusletkun kanssa jo porukka valittaa kun kaikissa Vr6 haisee lämmin öljy.. puhumattakaan jos siinä on joku suodatin pelkästään. Kaikki öljy suodattimesta pakosarjaan.
ihan kokeilu mielessä ajattelin kylläkin laittaa... Mutta sitten eli kun on tukittu tuo bensahäyryjen takaisin kierrätys letku, niin pitääkö tämä liitin olla kiinni?
http://www.lataakuva.fi/?v=211220gfg.jpg
vai vaikuttaako tuo sitten mitenkään?
http://www.lataakuva.fi/?v=211220gfg.jpg
vai vaikuttaako tuo sitten mitenkään?
Elementti on kyllä asian ytimessä... Itsellä oli jonkin aikaa irti tuo huohotinletku kun ei ollu sopivaa mistä laittaa rosteriseen imuputkeen, oli aika vinkerät aromit kabiinin puolella aina kun joutui autolla pysähtymään, sisäilman tuuletin kun tuppaa imeksimään ne sauhut sisuksiin. :D En suosittele suodatinta siihen. Keruusäiliö on hyvä.
Tuota semmoista, että voitteko kertoa mitä kaikkea pitää vaihtaa jakopään yhteydessä?
Mainitkaa jos jotain jäi tästä listasta pois.
Ylä ja ala osat jakopäästä, venttiilikopantiiviste, termostaatti+tiiviste.
Tarviaako siinä ottaa imusarjaa irti? ja kannattaako vaihtaa siihen tiiviste samalla?
Itse en vielä ole vaihtanut kertaakaan jakopäätä, mutta tekemällä oppii :)
Mainitkaa jos jotain jäi tästä listasta pois.
Ylä ja ala osat jakopäästä, venttiilikopantiiviste, termostaatti+tiiviste.
Tarviaako siinä ottaa imusarjaa irti? ja kannattaako vaihtaa siihen tiiviste samalla?
Itse en vielä ole vaihtanut kertaakaan jakopäätä, mutta tekemällä oppii :)
imusarjan tiiviste, kampiakselin stefa ja kytkin jos huonossa kunnossa. tietysti jakoketjun kiristimet yms.. ellei ne kuuluneet tuohon ylä / ala osiin
"* 021 109 503 D - upper timing chain
* 071 109 513 - upper timing chain guide rail
* 021 109 509 E - upper timing chain tensioner rail
* 021 109 507 B - upper timing chain tensioner bolt (comes with copper crush washer N 013 827 1)
* 021 109 465 B - lower timing chain
* 021 109 469 - lower timing chain guide rail
* 021 109 467 - lower timing chain tensioner rail
* 068 198 171 - rear main oil seal"
"The procedure assumes that the transmission, clutch, flywheel, upper intake manifold and other small parts (coilpack, TB, airbox ...) have been removed from the car and that other steps necessary to remove these have also been performed."
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6
Tuossa loistava ohje jos et ole katsonut
"* 021 109 503 D - upper timing chain
* 071 109 513 - upper timing chain guide rail
* 021 109 509 E - upper timing chain tensioner rail
* 021 109 507 B - upper timing chain tensioner bolt (comes with copper crush washer N 013 827 1)
* 021 109 465 B - lower timing chain
* 021 109 469 - lower timing chain guide rail
* 021 109 467 - lower timing chain tensioner rail
* 068 198 171 - rear main oil seal"
"The procedure assumes that the transmission, clutch, flywheel, upper intake manifold and other small parts (coilpack, TB, airbox ...) have been removed from the car and that other steps necessary to remove these have also been performed."
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6
Tuossa loistava ohje jos et ole katsonut
Joo kiitoksia neuvosta. Sitten semmoista että kaveria rupee pikkuhiljaa ottaa pattiin yks juttu.. Elikkäs joka kerta kun auton käynnistää, niin kierrokset käy 2000-2200kierroksessa ja sitten tippuu normaaliin.. Kylmiltäänkin tekee saman. Missä vika? Apua kaivataan nopeasti. Ei se oikeen kuulosta terveelle ku -14 asteen pakkasella kone huutaa heti vähän aikaa 2000kierrosta.
Joo kiitoksia neuvosta. Sitten semmoista että kaveria rupee pikkuhiljaa ottaa pattiin yks juttu.. Elikkäs joka kerta kun auton käynnistää, niin kierrokset käy 2000-2200kierroksessa ja sitten tippuu normaaliin.. Kylmiltäänkin tekee saman. Missä vika? Apua kaivataan nopeasti. Ei se oikeen kuulosta terveelle ku -14 asteen pakkasella kone huutaa heti vähän aikaa 2000kierrosta.
Taitaa olla ihan ominaisuus näissä? Ainakin kaverin ex-vr6 ja molemmat omat vr6 tekee tämän näyttävän käynnistyksen :D Pitää hiaman tutkia, vaikuttaako siihen jos pitää virtoja hetken päällä vai starttaako heti ym..
Joo.. eli tuohon käynnistyksen ongelma selvisi. Vikana oli tyhjäkäyntimoottori. Eli kun otti liittimen pois ni käynnisty pitkää, mutta ei noussu kierrokset. Itelläni meni tuo moottori tukkeeseen, niin aamulla kun käynnistin, niin ei meinannu pysyä käynnissä. Kun otin tuon saman liittimen irti niin rupesi toimimaan. Pitänee viikonloppuna putsata tuo. Onko kukaan putsannut tuota ennen? Hyviä ohjeita/vinkkejä?
Hmmm, pitänee itselläkin kattoa tyhjäkäyntimoottori että onko kui saissea täynnä...
Nostetaanpa pöydälle öljynjäähdytys... Toiset tykkää että alkuperäinen öljy/vesi-jäähdytin on hyvä ja riittävä, toiset tykkää jotta pitäisi olla parempi, ei nyt ruveta sitä jeesustelemaan.
Kattelin tossa kaikenlaisia sivuja ja pisti silmään että tuohon alkuperäiseen jäähdyttimeen tuleva ryöstölaippa maksaa hunajata + vr6-lisä päälle... Onko mahdollista ottaa öljy jäähdyttimeen jostain muualta, tahi onko mahdollista ottaa koko alkuperäinen poies ja korvata jollain muulla?
Ideoita?
Vai sohaisinko käteni kyynerpäitä myöten paskaan...
Nostetaanpa pöydälle öljynjäähdytys... Toiset tykkää että alkuperäinen öljy/vesi-jäähdytin on hyvä ja riittävä, toiset tykkää jotta pitäisi olla parempi, ei nyt ruveta sitä jeesustelemaan.
Kattelin tossa kaikenlaisia sivuja ja pisti silmään että tuohon alkuperäiseen jäähdyttimeen tuleva ryöstölaippa maksaa hunajata + vr6-lisä päälle... Onko mahdollista ottaa öljy jäähdyttimeen jostain muualta, tahi onko mahdollista ottaa koko alkuperäinen poies ja korvata jollain muulla?
Ideoita?
Vai sohaisinko käteni kyynerpäitä myöten paskaan...
Pakko kuitenkin sivuta jeesustelua :) Jos ajaa paljon radalla on ehkä syytä tehdä öljynjäädytykselle jotain. Mutta ainakin katuajossa öljynlämmöt on itellä pysyneet hyvin tossa 100 +-10 ast. Mitäs muulla porukalla nuo lämmöt ovat olleet?
Tuo ryöstölaippa näyttäis vr6 koneissa olevan omanlaisensa joten siitä hinta taitaa muodostua, ja jos sellaista hommaa niin sitten se termostaatillinen malli.
(mutua/muistelua: Joltain foorumilta löysin joskus juttua että jonkin diesel koneen öljyn/veden lämmönvaihdin sopisi tuohon vr6 vaihtimen tilalle ja on hieman isompi/tehokkaampi.)
Tuo ryöstölaippa näyttäis vr6 koneissa olevan omanlaisensa joten siitä hinta taitaa muodostua, ja jos sellaista hommaa niin sitten se termostaatillinen malli.
(mutua/muistelua: Joltain foorumilta löysin joskus juttua että jonkin diesel koneen öljyn/veden lämmönvaihdin sopisi tuohon vr6 vaihtimen tilalle ja on hieman isompi/tehokkaampi.)
Öljyn lämmöt, noh, näin -30 pakkasilla kestää yht. noin 15min tyhjäkäynnillä(korotetuilla kierroksilla [~1500] + pari km rauhallista ajoa) että lämmöt nousevat siihen 50'c.
Kesällä puolestaan oli ongelmia öljyn lämpöjen kanssa. 30 asteen helteillä n. 120km vauhdissa lämmöt näytti ~120. Eräs päivä näytti jopa 140 astetta (mitähän kuuluu männänrenkaille jos näytti oikein?), mutta kun laitto kytkimen pohjaan niin lämmöt yhtäkkiä vilahtikin jossain 110. Mitähän lie sekoillut...
Ja, kun auton sain viime tammikuussa niin leudoilla pakkasilla oli kokoajan 116 astetta.
Tämän syksyn jälkeen (oli jakopää remontti, samalla vaihtu mm. kampiakselin stefa) lämmöt on pysytelly kiltisti pikku kiihdyttelylläkin siinä 90 asteen nurkilla.
Kesällä puolestaan oli ongelmia öljyn lämpöjen kanssa. 30 asteen helteillä n. 120km vauhdissa lämmöt näytti ~120. Eräs päivä näytti jopa 140 astetta (mitähän kuuluu männänrenkaille jos näytti oikein?), mutta kun laitto kytkimen pohjaan niin lämmöt yhtäkkiä vilahtikin jossain 110. Mitähän lie sekoillut...
Ja, kun auton sain viime tammikuussa niin leudoilla pakkasilla oli kokoajan 116 astetta.
Tämän syksyn jälkeen (oli jakopää remontti, samalla vaihtu mm. kampiakselin stefa) lämmöt on pysytelly kiltisti pikku kiihdyttelylläkin siinä 90 asteen nurkilla.
AD lta myös etu abs anturit 12e kpl. Onhan se ADnkin osat tarviketta siinä missä motonettikin
E: Mimmosella hintaa löytys vr6 kansia käytettynä? kunnolla ei väliä kunhan ei ole halki..
E2: Viime talvena kyselinkin tosta EDS, eli se jarruttaa luistavia pyöriä. Omassa golffissa en ainakaan huomaa mitään vaikututusta jos renkaat sutii liikkeelle lähdettäessä. ABS ääni kyllä kuuluu aina jos pyörät sutii.
E: Mimmosella hintaa löytys vr6 kansia käytettynä? kunnolla ei väliä kunhan ei ole halki..
E2: Viime talvena kyselinkin tosta EDS, eli se jarruttaa luistavia pyöriä. Omassa golffissa en ainakaan huomaa mitään vaikututusta jos renkaat sutii liikkeelle lähdettäessä. ABS ääni kyllä kuuluu aina jos pyörät sutii.
Topcatti katsele myynti palstaa, joku tais myydä jopa koko konetta 150e hintaan :) Eli eiköhän 50-100e ole sopiva hinta.
Itsellä öljynlämmöt pysyy talvella ihan normilukemissa, mutta kesällä reippaammassa ajossa meinaa kivuta ylöspäin.
Siitä vaan sarjaa öljynjäähdytykseen.
Itsellä öljynlämmöt pysyy talvella ihan normilukemissa, mutta kesällä reippaammassa ajossa meinaa kivuta ylöspäin.
Siitä vaan sarjaa öljynjäähdytykseen.
Viime talvena kyselinkin tosta EDS, eli se jarruttaa luistavia pyöriä. Omassa golffissa en ainakaan huomaa mitään vaikututusta jos renkaat sutii liikkeelle lähdettäessä. ABS ääni kyllä kuuluu aina jos pyörät sutii.
itse myös olen miettinyt, kun ei kuulu mtn EDS ääntä liikkelle lähtiessä. Edellisessä vr6 kyllä sen kuuli selvästi. Onko se paskana vai otettu pois?
Edit: Siis eihän sieltä mtn abs ääntä pidä kuulua. Eikä tuo EDS ole mikään luiston esto, se tasaa kovemmin pyörivää pyörää alle 40km/h vauhdissa.
Öljynlämmöt jotain 88-95 näillä keleillä. Kesällä jotain 110c luokkaa.. Vwvortexilla oli joskus topikki missä kerrottiin että turha säikkiä jos ne öljynlämmöt on 140c, aika kuumaa sai olla että pitäisi huolestua/ruveta toimenpitensiin.
Onko totta, ettei kaikissa vr6 golffeissa ole abs:siä? Autodatan mukaan vw golf 92-93vr6 golffeissa ei olisi.. Vasta 94-ja siitä eteenpäin olisi Abs-jarrut. Aika jännä sillä itelläni on vm92 ja on absit mutta ei vieläkään toimi.
E: osaatteko sanoa mikä vikana kun eivät pääse vikakoodeja ottamaan. Sanoivat vaan ettei toimi? Johdot on kunnossa.
E: osaatteko sanoa mikä vikana kun eivät pääse vikakoodeja ottamaan. Sanoivat vaan ettei toimi? Johdot on kunnossa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Onko totta, ettei kaikissa vr6 golffeissa ole abs:siä? Autodatan mukaan vw golf 92-93vr6 golffeissa ei olisi.. Vasta 94-ja siitä eteenpäin olisi Abs-jarrut.
Kaikissa "tehdaslähtöisissä" vr6 golf: eissa on abs jarrut. Näistä autodata:n virheistä on vast' ikään ollut juttua mm. jarrulevyjen paksuuksista, tällä foorumilla.
Voi olla että abs-boksi on sökö kun ei saa kerta yhteyttä... Tosin oon huomannu että osaan bokseista ei saa yhteyttä uudemmilla vag-comin ohjelmilla ja jotkin riemurasiat vaatii yhteyden nopeuksien/viiveiden muuttamista, eli jos on joku vag-com guru lähistöllä niin pyydä tarkastaa...
Abs-pumpun voi testata vag-comilla mikäli saa siihen boksiin yhteyden... Oon joskus testannu toiminnan käyttämällä pumppua suoraan akulla.
Abs-pumpun voi testata vag-comilla mikäli saa siihen boksiin yhteyden... Oon joskus testannu toiminnan käyttämällä pumppua suoraan akulla.
Nyt tarvittas neuvoja.. alkaa olee keinot lopussa. Elikkäs veerasta käyty läpi kaikki abs anturit,kehät johdot, boksi ja kaikki muukin. liikkeessä "laittoivat" kuntoon eli vaihettiin joka nurkkaa uudestaan anturit ja kehät ja vedettiin uudet johtosarjat ja uusi boksi. katsoivat myös, että on kaikki muut kunnossa. Remontti makso 1200 euroa ja toimihan ne kaksi päivää ku rupes palaa taas abs vikavalo.
Vie takas sinne liikkeeseen että ei toimi. Jos yden vr6 hinnan olet tuosta rempasta kertaalleen jo maksanut.
Eikös tämä ollut edellisellä sivulla? Mikä niissä Abseissa rassaa? Itsellä odottaa taka-anturin vaihtoa niin pitäisi toimia.. Vaihdellaan sitten kun tulee lämpöset kelit :)
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Edelliseen sama vastaus kuin aina ennenkin. Vv-suodatin kannattee jättää sinne kaupan hyllylle... Oli vaikka mallia öljytty. Maf ei tykkää herkkua ja huonolla pidolla huohotin höyryistä kyllästetty imuputki ja imusarja kerää mukavan strösselikuorrutteen sisuksiinsa ajan kuluessa.
Vakioon suodatinkoteloon tarpeellinen määrä reikiä sekä siirtää sinne imuilman lämpötila-anturin niin saa ehki sen 3 hepoa niiden ajansaatossa kadonneiden hepokaakkien korvaajaksi ;)
Suolatkaa nyt tämä sitte vielä tähän päälle :D
Vakioon suodatinkoteloon tarpeellinen määrä reikiä sekä siirtää sinne imuilman lämpötila-anturin niin saa ehki sen 3 hepoa niiden ajansaatossa kadonneiden hepokaakkien korvaajaksi ;)
Suolatkaa nyt tämä sitte vielä tähän päälle :D
"A Vr6 car is equipped with a stock airbox from the factory. It is popular to replace the stock paper filter with a K&N. This is nice as it can be washed and reused. However, it has been tested that a fresh paper filter actually flows better than a K&N. There are minimal gains to be had by cutting the lower portion of the box and grinding the webbing from the upper portion."
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6.
"VR6 autossa on varastossa ilmanottoboksiin tehtaalta. On suosittu korvata varastossa paperi suodatin K & N. Tämä on mukava, koska se voidaan pestä ja käyttää uudelleen. Kuitenkin se on testattu, että tuore suodatinpussi todellisuudessa virtaa parempi kuin K & N On olemassa pieni hyöty on ollut leikkaamalla alaosaan laatikko ja jauhamalla hihnastoa yläosan." Suodatinpussi ei helevetti..
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6.
"VR6 autossa on varastossa ilmanottoboksiin tehtaalta. On suosittu korvata varastossa paperi suodatin K & N. Tämä on mukava, koska se voidaan pestä ja käyttää uudelleen. Kuitenkin se on testattu, että tuore suodatinpussi todellisuudessa virtaa parempi kuin K & N On olemassa pieni hyöty on ollut leikkaamalla alaosaan laatikko ja jauhamalla hihnastoa yläosan." Suodatinpussi ei helevetti..
Itsellä oli vapari, korvasin sen orggisboksilla, alaosa täyteen reikiä, 2 imuputkea pois ja 1.8t imuilmalämpöanturi. Samanlaiset äänet lähtee ja tuntuu olevan enemmän vetoja persdynossa! Vielä kun laittaisi jonkin paremman suodattimen sinne laatikkoon..
Vakionahan näissä oli jotain -15mm taimuuta vastaavaa tehtaalta. Hommaat sinne haluamallasi madalluksella olevan kiinteän sarjan tai coiloverit. Halvat tai kalliit.
Vakionahan näissä oli jotain -15mm taimuuta vastaavaa tehtaalta. Hommaat sinne haluamallasi madalluksella olevan kiinteän sarjan tai coiloverit. Halvat tai kalliit.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
"A Vr6 car is equipped with a stock airbox from the factory. It is popular to replace the stock paper filter with a K&N. This is nice as it can be washed and reused. However, it has been tested that a fresh paper filter actually flows better than a K&N. There are minimal gains to be had by cutting the lower portion of the box and grinding the webbing from the upper portion."
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... werful-Vr6.
"VR6 autossa on varastossa ilmanottoboksiin tehtaalta. On suosittu korvata varastossa paperi suodatin K & N. Tämä on mukava, koska se voidaan pestä ja käyttää uudelleen. Kuitenkin se on testattu, että tuore suodatinpussi todellisuudessa virtaa parempi kuin K & N On olemassa pieni hyöty on ollut leikkaamalla alaosaan laatikko ja jauhamalla hihnastoa yläosan." Suodatinpussi ei helevetti..
Et kai tosissaan käännä google translatorilla tekstejä ja toimi niitten tekstien mukaisesti.. pikku kauhuskenaariot jos teet niin vwvortexin kans niin varmasti auto räjähtää :D
tossa teksitssä sanotaan että puhdas tavan suodatin virtaa paremmin kuin K&N(? en kyllä usko tuohon ihan, vallankin kun meinaan turbottaa omani tulevaisuudessa niin en todellakaan anna olla vakioputsaria paikallaan siinä vaiheessa..
Mikä tästä puuttuu?
Terve. Tarttisin hieman apua. Kyse on vuoden -92 vr6 golffista. Oletan, että kuvan ruskeasta liittimestä puuttuu jotain. Jos olen oikeassa nii mikä siitä puuttuu ja mihin sen toinen pää menee? Kiitos etukäteen.
http://i1075.photobucket.com/albums/w42 ... f3/VR6.jpg
http://i1075.photobucket.com/albums/w42 ... f3/VR6.jpg
Mitäpäs veikkaisitte että jos jäähdytysjärjestelmästä on puuttunu 1-2l nestettä ja autolla on ajettu ilman sitä paria litraa, niin minkähänlaisessa kunnossa kansi on. Eikös järjestestelmässä kumminki ole +10l nestettä? Ei ainakaan öljykorkkiin tule vaahtoja, ei näy päästöissä muuta kun että käy rikkaalla jne. Termostaattikotelo siis vuotaa. Siis kysymys se että jos autossa kerta on yli 10l niitä nesteitä ja litra pari puuttuu niin onkohan miten vaarallista...
?
Moottorinnopeusanturi G28.Jos kyseisen anturin välistä falskaa öljyä
niin toimiiko anturi silloin niinkuin pitäisi.Meinaan vaan että o-rengas
varmaan rikki.
Voiko aiheuttaa tehon/väännön/kaasunvastaamis ongelmia kun
kone lämpiää?
Kylmällä koneella auto toimii hienosti mutta heti kun moottori on lämmin
niin autosta tulee hirmu laiska.Olen aiemmin sivulla 36 kirjotellut samasta
viasta mikä poistui mutta palasi puolentoista kuukauden jälkeen.
Sit toinen kyssäri että kun tarkistin tulpat niin kaikki muut tulpat oli märkiä
paitsi 1sylinterin tulppa mikä oli ihan kuiva.eli mikä mättää,pitääkö
tulppien olla kuivia vaiko märkiä kierteiden kohdalta?Onko joku sylinteri mykkä?
niin toimiiko anturi silloin niinkuin pitäisi.Meinaan vaan että o-rengas
varmaan rikki.
Voiko aiheuttaa tehon/väännön/kaasunvastaamis ongelmia kun
kone lämpiää?
Kylmällä koneella auto toimii hienosti mutta heti kun moottori on lämmin
niin autosta tulee hirmu laiska.Olen aiemmin sivulla 36 kirjotellut samasta
viasta mikä poistui mutta palasi puolentoista kuukauden jälkeen.
Sit toinen kyssäri että kun tarkistin tulpat niin kaikki muut tulpat oli märkiä
paitsi 1sylinterin tulppa mikä oli ihan kuiva.eli mikä mättää,pitääkö
tulppien olla kuivia vaiko märkiä kierteiden kohdalta?Onko joku sylinteri mykkä?
Moi!
Tilasin eilen NGKlta iridium tulpat tämän dynokäppäryn perusteella:
http://www.densoiridium.com/dynochart.php?id=3
Minne ne 20hv on hävinnyt ennen näitä tulppia?
NGKn tulpat oli Ebaystä 50€ kotiin toimitettuna.
Tilasin eilen NGKlta iridium tulpat tämän dynokäppäryn perusteella:
http://www.densoiridium.com/dynochart.php?id=3
Minne ne 20hv on hävinnyt ennen näitä tulppia?
NGKn tulpat oli Ebaystä 50€ kotiin toimitettuna.
Co 0.6+ kokoajan. Mitään tyyppivikoja esim?
E: vr6 vissiin samanlaiset iskarit kun muissa golffeissa, eli http://slamit.net/product/7451/v-maxx-c ... iii--vento käy?
E2: Onko joku tehny ite putkistoo vr6? jotain "piirrustusta"?
E: vr6 vissiin samanlaiset iskarit kun muissa golffeissa, eli http://slamit.net/product/7451/v-maxx-c ... iii--vento käy?
E2: Onko joku tehny ite putkistoo vr6? jotain "piirrustusta"?
Abs ohjain yksikkö boksin johtosarjasta yksi pinni oli mennyt poikki. Kyllä tuli tuskailtua etteikö näitä nyt ollenkaan saada toimimaan. Ekaks vietii boksi tarkistettavaksi ja se oli ehjä. sitten katottiin anturit ja vastakappaleet ja sen jälkee pumppu. Kaikki toimi. Alettiin purkamaan uudestaan koko johtosarjaa ja kaveri vahihgossa huomass sen pinnin olevan poikki.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -block-VR6
Siis 2.3bar ahtoja ja ei ole vaihdettu yhtään mekaanista osaa, muutakun laskettu puristuksia?
Siis 2.3bar ahtoja ja ei ole vaihdettu yhtään mekaanista osaa, muutakun laskettu puristuksia?
Antza12: Vois olla moottorin tukikumit yks vaihtoehto...
topcatti:
Oliskohan sellanen 8-12e/kpl , riippuu hakeeko mätänetistä vai jostain muualta.
Huomioi että joudut irrottamaan nokat pois, jotta se onnistuu, joudut irrottamaan ylemmän jakopääketjun... Mielestäni helpoiten onnistuu irroittamalla nokkien ketjupyörät, omastani en ainakaan saanu ketjua pois ilman että olisin irroittanut ketjupyörää(pyörät).
Ei se loppuunsa paha rasti ole :)
Itse ainakin pidän tuota venakopan tiivistettä aikalailla kertakäyttö tavarana, olen vaihtanu joka kerta kun kopan avaan, kun ei se niin kallis ole. Ei ole omasta mielestä sen vitutuksen arvonen säästö jos sattuu vanha tiiviste vuotamaan kun olet saanut auton kasattua -> pura uudestaan ja kasaa uudella tiivisteellä -.-
Mitään en kyllä mistään tiedä, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa...
topcatti:
Oliskohan sellanen 8-12e/kpl , riippuu hakeeko mätänetistä vai jostain muualta.
Huomioi että joudut irrottamaan nokat pois, jotta se onnistuu, joudut irrottamaan ylemmän jakopääketjun... Mielestäni helpoiten onnistuu irroittamalla nokkien ketjupyörät, omastani en ainakaan saanu ketjua pois ilman että olisin irroittanut ketjupyörää(pyörät).
Ei se loppuunsa paha rasti ole :)
Itse ainakin pidän tuota venakopan tiivistettä aikalailla kertakäyttö tavarana, olen vaihtanu joka kerta kun kopan avaan, kun ei se niin kallis ole. Ei ole omasta mielestä sen vitutuksen arvonen säästö jos sattuu vanha tiiviste vuotamaan kun olet saanut auton kasattua -> pura uudestaan ja kasaa uudella tiivisteellä -.-
Mitään en kyllä mistään tiedä, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa...
Viimeksi muokannut Noppis, 21.2.2012 8:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei tarvi irrottaa kokonaan nokkia jos nostajat haluu vaihtaa. Onnistuu niinkin että ketju ja ketjupyörät on paikallaan, vetää vaikka vielä nippusiteen ketjupyörän reijästä pitämään ketjua paikallaan ettei hyppää ja tarkistaa jaon varmuudeksi homman jälkeen. Sen öljykiristimen koneen takapuolelta joutuu kyllä ottamaan irti niin tulee vähän pelivaraa kun nokkia nostelee.
Mikä mahtaa olla golffissa vikana. Käynnistyksen jälkeen kun lähtee ajoon, pätkii/nykii aika pahasti.
Parikuukautta sitten muutaman kerran, ensimmäisen kilometrin aikana. Nyt huomattavasti rajummin ja pitemmän matkaa saa ajaa ennenkuin rauhottuu.
Ajan siis tasakaasulla, 20-60km/h, niin tuntuu aivan siltä kuin ottaisi virrat pois päältä. Sit taas veto palautuu ja sen vuoksi nykäsee ikävästi.
Puolayksikkö noin 1kk vanha, tulpat ja tulpanjohdot noin 5-6kk vanhat.
Muuten ei mitään ongelmia. Taitaa olla aivan sama, että onko moottori lämmin vai ei, nykiminen ilmenee silti starttauksen jälkeen. Jonkin aikaa ajettua pätkiminen loppuu. Kovemmin kiihdyttäessä, eikä suuremmilla kierroksilla pätkimistä ilmene.
Itelle tuli mieleen lämpötila-anturi? Voiko olla se, kun ei ole ulkolämpötilalla mitään väliä, eikä moottorin lämpötilalla. Eikä lohkolämmittimestä ole hyötyä tähän.
Jos kuitenkin anturin vaihdan, niin minkävärinen se niistä on? Osanumeroa?
Toinen mikä tuli mieleen on kaasuläpän asentotunnistin?
Oisko kellään mitään vinkkiä heittää tähän.
En ole nyt hetkeen kattonu vikakoodeja, mutta tuskin sieltä mitään löytyykään. Ainakaan tähän asiaan.
Parikuukautta sitten muutaman kerran, ensimmäisen kilometrin aikana. Nyt huomattavasti rajummin ja pitemmän matkaa saa ajaa ennenkuin rauhottuu.
Ajan siis tasakaasulla, 20-60km/h, niin tuntuu aivan siltä kuin ottaisi virrat pois päältä. Sit taas veto palautuu ja sen vuoksi nykäsee ikävästi.
Puolayksikkö noin 1kk vanha, tulpat ja tulpanjohdot noin 5-6kk vanhat.
Muuten ei mitään ongelmia. Taitaa olla aivan sama, että onko moottori lämmin vai ei, nykiminen ilmenee silti starttauksen jälkeen. Jonkin aikaa ajettua pätkiminen loppuu. Kovemmin kiihdyttäessä, eikä suuremmilla kierroksilla pätkimistä ilmene.
Itelle tuli mieleen lämpötila-anturi? Voiko olla se, kun ei ole ulkolämpötilalla mitään väliä, eikä moottorin lämpötilalla. Eikä lohkolämmittimestä ole hyötyä tähän.
Jos kuitenkin anturin vaihdan, niin minkävärinen se niistä on? Osanumeroa?
Toinen mikä tuli mieleen on kaasuläpän asentotunnistin?
Oisko kellään mitään vinkkiä heittää tähän.
En ole nyt hetkeen kattonu vikakoodeja, mutta tuskin sieltä mitään löytyykään. Ainakaan tähän asiaan.
topcatti kirjoitti:Ja tuosta tuli mieleen, eikä liity aiheeseen mitenkään, saako auton moottorin siirtää takapenkille ja tehdä autosta takavedon, ilman 5 vuoden paperi sotaa ja 10000e lupia? ": D"
Kysyppäs katsastusasemalta tai trafilta. Siellä ne tietää mitä saa tehdä ja antavat myös hyväksynnän. Käsittääkseni täällä ffp:llä ei moisia valtuuksia ole, eikä täällä aina tiedetäkkään.
buubaa
Tuli muuten mieleen että mikähän jako mahtaa tossa syncro mallin nelivedossa olla? 70/30?
AWDwikin mukaan:
In normal conditions, this is a front wheel drive vehicle. In normal driving conditions 95% of torque transferred to front axle. Because viscous coupling is considered to be "slow" (some time is needed for silicone fluid to warm-up and solidify), 5% of torque is transferred to rear axle at all times to "pre-tension" the viscous coupling and reduce activation time. The coupling locks when slipping occurs and up to near 100% of torque is automatically transferred to rear axle. In on-road conditions the car will not move if one front wheel and one rear wheel lose traction.
Enkö ymmärrä tota tekstiä vai voiko muka syncrosta tulla melkein takapotku? Tosin se selittäisi kyllä hauskuuden talvella xD
No siis joo, kuormituksessa pelaa ongelmitta. Tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmia. Käyntiin lähtee normaalisti.
En millään usko, että jodoissa olis vika. Kuitenkin aika tuoreet ja orkkikset.
Ei näytä olevan mitään väliä, onko ulkona nollakeli vai 30 astetta pakkasta, pätkii silti.
Useamman kilometrin ajon jälkeen nykiminen loppuu, mutta jos sammutat auton ja käynnistät heti uusiksi niin yleensä taas pätkii. Lohkolämppärikään ei vaikuta.
Puolapaketti, niinkun mainitsin, on vaihdettu uuteen 1kk sitten. Pätkiminen jatkuu edelleen.
Alkutalvesta auto pätki startin jälkeen pari kertaa ensimmäisen 500metrin matkalla. Nyt pätkii paljon enemmän ja pidemmän ajan. Pahenee vain.
Heti kun auto alkaa puutumaan, eli tuntuu siltä kun virrat ottais pois, (tämä kestää noin 2sekuntia) ja sitten taas "palautuu normaaliksi" niin nykäsee kovasti. Jos kesken "puutumisen" polkasee kaasun pohjaan, niin lähtee kyllä heti vetämään.
Nyt kun rupesin miettimään niin tuntuu siltä, että ois joku kierrosalue millä pätkii. Kierrokset matalalla, arviolta jossain 1100-2500rpm.
Aika mystinen homma.
Mikä noista lämpötila-antureista on se joka eculle antaa tiedon?
Jos ei teiltä mitään fiksumpaa ideaa tule, niin aattelin nyt lähteä liikenteeseen vaihtamalla ton lämpötila-anturin, putsaamalla kaasuläpän ja sen asentotunnistimen. Vaihtamalla pa-suodattimen ja sitte vielä vaikka sen pumpun.
En millään usko, että jodoissa olis vika. Kuitenkin aika tuoreet ja orkkikset.
Ei näytä olevan mitään väliä, onko ulkona nollakeli vai 30 astetta pakkasta, pätkii silti.
Useamman kilometrin ajon jälkeen nykiminen loppuu, mutta jos sammutat auton ja käynnistät heti uusiksi niin yleensä taas pätkii. Lohkolämppärikään ei vaikuta.
Puolapaketti, niinkun mainitsin, on vaihdettu uuteen 1kk sitten. Pätkiminen jatkuu edelleen.
Alkutalvesta auto pätki startin jälkeen pari kertaa ensimmäisen 500metrin matkalla. Nyt pätkii paljon enemmän ja pidemmän ajan. Pahenee vain.
Heti kun auto alkaa puutumaan, eli tuntuu siltä kun virrat ottais pois, (tämä kestää noin 2sekuntia) ja sitten taas "palautuu normaaliksi" niin nykäsee kovasti. Jos kesken "puutumisen" polkasee kaasun pohjaan, niin lähtee kyllä heti vetämään.
Nyt kun rupesin miettimään niin tuntuu siltä, että ois joku kierrosalue millä pätkii. Kierrokset matalalla, arviolta jossain 1100-2500rpm.
Aika mystinen homma.
Mikä noista lämpötila-antureista on se joka eculle antaa tiedon?
Jos ei teiltä mitään fiksumpaa ideaa tule, niin aattelin nyt lähteä liikenteeseen vaihtamalla ton lämpötila-anturin, putsaamalla kaasuläpän ja sen asentotunnistimen. Vaihtamalla pa-suodattimen ja sitte vielä vaikka sen pumpun.
Eli itellänikin pätki juuri noilla kierrosalueilla "miedolla" kaasulla ja nyt kun vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin ja sen virtaliittimen niin nykiminen hävisi. Kokeile vaikka putsata se tyhjäkäyntimootori. Itellä autto muutaman kerran puhistus ennen kuin hajos kokonaan. Ja kierrokset ei heijjaa vaikka ottaa liittimen irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa