VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt hävisi mittari kun rampille hiljensin, eli nopeus kierros bensa vedenlämpö ajotietokone ja mittariston merkkivalot hävisi, kuului naps sulakepoksista ja näkyi nro 16 sulkake palaneen, eli mittariston merkkivalot climatronic jne. laitoin uuden sulakkeen ja se palo samantien kun virrat laitto...elikkä ilmeisesti ottaa maihin jostain. Jos joku taistellut saman ongelman kanssa niin vinkkejä kaipaisin.
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Mikäs vois olla vikana kun syö soppaa niin hemmetisti?
Edellinen vr6 golffi meni aina 7-8l/100km pintaan ja jos toririnkiä ajettiin niin illan keskikulutus silti jotain 9-10l/100km.
Nyt tämän Venton kun hain niin alkuun oli koko ajan max 9l/100km, mutta nyt jos ajaa tosi varovasti niin voi päästä sinne 10-11l/100km pintaan.. Perusajossa menee 12-13 pintaan..
Bugrun reissullakin keskikulutus oli 12,5/l100km..
Pari viikkoa sitten luin vikakoodit ja siellä oli nakutusanturin vikakoodi, pitäisi tarkistaa nyt onko se tullut uudestaan ja onko muitakin.. Ideoita?
Juuri vaihdettua osaa:
Bensapumppu
Lamdba
Tulpat
Virranjakajan kansi&pyörijä
Kaasuläppä putsattu
Edellinen vr6 golffi meni aina 7-8l/100km pintaan ja jos toririnkiä ajettiin niin illan keskikulutus silti jotain 9-10l/100km.
Nyt tämän Venton kun hain niin alkuun oli koko ajan max 9l/100km, mutta nyt jos ajaa tosi varovasti niin voi päästä sinne 10-11l/100km pintaan.. Perusajossa menee 12-13 pintaan..
Bugrun reissullakin keskikulutus oli 12,5/l100km..
Pari viikkoa sitten luin vikakoodit ja siellä oli nakutusanturin vikakoodi, pitäisi tarkistaa nyt onko se tullut uudestaan ja onko muitakin.. Ideoita?
Juuri vaihdettua osaa:
Bensapumppu
Lamdba
Tulpat
Virranjakajan kansi&pyörijä
Kaasuläppä putsattu
Hohhohhoo! Pakko mainita tuosta moniurahihnan kiristimestä vaikka onkin aiemmin ollu juttua... Jumankekka, motonetissä koko kiristin melkeen 80e ja laakeri maksaa vain 2.90e :D Jos vaikka vaihtais tuon laakerin ;)
Muistaako kukaan vauhtipyörän pulttien kiristysmomenttia? Entä kytkinasetelman pulttien momentti?
Tänään lähtee osaa tilaukseen oikein urakalla, pääsee ensviikolla autoa kasaamaan... Siihen se loma sitten menee ;)
Muistaako kukaan vauhtipyörän pulttien kiristysmomenttia? Entä kytkinasetelman pulttien momentti?
Tänään lähtee osaa tilaukseen oikein urakalla, pääsee ensviikolla autoa kasaamaan... Siihen se loma sitten menee ;)
Kiitokset momenteista!
Kyllä näkyy löytyvän, tosin ei varaosa-hakua käyttäen.
Otin laakerin irti tuosta muovisesta rullasta niin näkyi laakerin ulkokehällä olevan numero 6203 kun hetken sitä hankasi puhtaaksi. Motonetistä löytyy muista tuotteista hakusanalla "laakeri" heti ensimmäisellä rivillä tuo 6203 tyyppi... Täysin sama laakeri, mittasin vielä mauserilla jotta täsmää, ja hinta tosiaan tuo 2.90e :>
Mitat laakerille siis 40/17x12mm. Eli ulkokehä/sisäkehä x 'leveys'
Kyllä näkyy löytyvän, tosin ei varaosa-hakua käyttäen.
Otin laakerin irti tuosta muovisesta rullasta niin näkyi laakerin ulkokehällä olevan numero 6203 kun hetken sitä hankasi puhtaaksi. Motonetistä löytyy muista tuotteista hakusanalla "laakeri" heti ensimmäisellä rivillä tuo 6203 tyyppi... Täysin sama laakeri, mittasin vielä mauserilla jotta täsmää, ja hinta tosiaan tuo 2.90e :>
Mitat laakerille siis 40/17x12mm. Eli ulkokehä/sisäkehä x 'leveys'
Kiitos tiedosta. Kyseessä siis tämä laakeri.
Niin ja nuo momentit lainasin autowikistä, vr6 moottorin tiedoista, mutta on kyllä ihan paikkaansa pitäviä.
Niin ja nuo momentit lainasin autowikistä, vr6 moottorin tiedoista, mutta on kyllä ihan paikkaansa pitäviä.
Onnistuuko VR6 golffiin kannentiivisteen vaihto ilman vaihelaatikon irrottamista?
Elikkä saako sen alakerran jotenkin lukittua, että se ei pysty pyörähtämään?
ja nokka-akseleihin eikös ne nokan rattaat mene vain yksinpäin kiinni?
Joku kannentiivisteen vaihtanut voisi kertoa mitä erikoistyökaluja tarvii ja mitenkä sen helpoiten vaihtaa...
Kuvat ovat eduksi!
Kiitos etukäteen, kauhia kiire olis!
Elikkä saako sen alakerran jotenkin lukittua, että se ei pysty pyörähtämään?
ja nokka-akseleihin eikös ne nokan rattaat mene vain yksinpäin kiinni?
Joku kannentiivisteen vaihtanut voisi kertoa mitä erikoistyökaluja tarvii ja mitenkä sen helpoiten vaihtaa...
Kuvat ovat eduksi!
Kiitos etukäteen, kauhia kiire olis!
Onnistuuhan se.Onnistuuko VR6 golffiin kannentiivisteen vaihto ilman vaihelaatikon irrottamista?
Elikkä saako sen alakerran jotenkin lukittua, että se ei pysty pyörähtämään?
ja nokka-akseleihin eikös ne nokan rattaat mene vain yksinpäin kiinni?
Kyllä se siellä pysyy omillaankin. Rattaat menee vain yksinpäin.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4054146-DIY-MKIV-VR6-Headgasket-Replacement-ReinstallationJoku kannentiivisteen vaihtanut voisi kertoa mitä erikoistyökaluja tarvii ja mitenkä sen helpoiten vaihtaa...
Voi sitä rahan ropinaa mikä noihin uppoaa ;)
Ittellä meni justiinsa lomarahat veeraan että hulina kävi :D
Jäi muuten tuo minun kysymys unholaan:
Tietääkö kukaan mitenkä vetari purkautuu? Sisempää puolta yritän saada osiksi, sieger-rengas/vastaava kyllä lähti vetarin päästä irti mutta enempää en saanu sitä purettua :D Apuja tyhmälle?
Kiitos.
Ittellä meni justiinsa lomarahat veeraan että hulina kävi :D
Jäi muuten tuo minun kysymys unholaan:
Tietääkö kukaan mitenkä vetari purkautuu? Sisempää puolta yritän saada osiksi, sieger-rengas/vastaava kyllä lähti vetarin päästä irti mutta enempää en saanu sitä purettua :D Apuja tyhmälle?
Kiitos.
No ei noihin nyt niin "älyttömästi" uppoa.
2.9 klooni = työtä (5-10hp), 1.8t anturi 30€ (4hp), pako- ja imusarjaporttaus = työtä (5-10hp), 3" putkisto 400-600€? (10hp), lastu 150€ (5-10hp), 268 (DRC jenkeistä veroineen,tulleineen yms) nokat 300€ (5-10hp), kevennetty vauhtipyörä 120€, hihnapyörät kokosarja 180€.
Ja jotkut tunkee tonneja johonkin vanteisiin ja hifeihin tai 300-400€ peltisarjoihin tai kartiofilttereihin...
2.9 klooni = työtä (5-10hp), 1.8t anturi 30€ (4hp), pako- ja imusarjaporttaus = työtä (5-10hp), 3" putkisto 400-600€? (10hp), lastu 150€ (5-10hp), 268 (DRC jenkeistä veroineen,tulleineen yms) nokat 300€ (5-10hp), kevennetty vauhtipyörä 120€, hihnapyörät kokosarja 180€.
Ja jotkut tunkee tonneja johonkin vanteisiin ja hifeihin tai 300-400€ peltisarjoihin tai kartiofilttereihin...
Noppis kirjoitti:Tietääkö kukaan mitenkä vetari purkautuu? Sisempää puolta yritän saada osiksi, sieger-rengas/vastaava kyllä lähti vetarin päästä irti mutta enempää en saanu sitä purettua :D Apuja tyhmälle?
Sisempi irtautuu kun irrotat suojakumin klemmarin ja sen sokan vetoakselin sisäpäästä. Tällöin nivel lähtee (tai pitäisi) ihan vetämällä akselin päästä. Ulomman nivelen saa lyömällä irti. Puukalikalla tai jollain muulla naarmuttamattomalla tampilla kunnon mojautus vetonivelen keskikappaleeseen ja AVOT.
Itse nivelen saa sitten purettua kun kääntää sen nivelen keskiosan ihan linkkuun, ja kuulat yksitellen ottaa paikoiltansa pois.
Ja tietenkin, bensa on parasta pesuainetta. :D
Mitkä olikaan Syncro golffin perän välitykset, meinaan onko se nyt VR6 ja esim G60 eri välityksellä, hommasin perän ja se olikin lähtöisin G60 syncrosta, ja nyt koe ajolla takapää alko pyoriin paljon nopeempaa, elikkäs ei ole oikea välitys tuo nykyinen.
Olisko kellään oikeeta välitystä tai koko perää voisin tuon nykyisen vaihtaa/myydä?
Käykös sharanin perä golffin alle sehän on ainakin vr6:lla varustettu?
Auto on Vr6 golf III vm 96 johonka se perä pitäisi saada.
Olisko kellään oikeeta välitystä tai koko perää voisin tuon nykyisen vaihtaa/myydä?
Käykös sharanin perä golffin alle sehän on ainakin vr6:lla varustettu?
Auto on Vr6 golf III vm 96 johonka se perä pitäisi saada.
Onkos muuten välttämätöntä käyttää kansi koneistamolla tuon kannentiivisteen vaihdon takia?
Paljonko mahtaa kustantaa, jos käyttäs sen kannen sitten siellä pajalla?
Isot pojat on kertoneet jotta kannattaisi käyttää koneistamolla aina kun kannen irroittaa... Mutta tiedä tuosta sitten jotta kannattaako.
Kannen oikasu itselläni maksoi 80e eräällä koneistamolla Kajaanissa.
Nyt vaan pitää odotella kansipahvia Saksmannien seudulta.
Nyt purkausi vetonivel, piti ulosvetäjällä nykästä levälleen :D
Kuulat putosi kyydistä itsekseen :o
1.8t anturissa on erillainen kiinnitys kuin Vr6:sen, siksi se on parempi laittaa putsarin ja kaasuläpän väliin ja sieltä ei myöskään koneen/imusarjanlämpö huijaa anturia.
DIY Miten sen saa Vr6:n imusarjaan. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ht=1.8+iat
DIY Miten sen saa Vr6:n imusarjaan. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ht=1.8+iat
Saahan sen. Ensiksi otat sulakerasian kannen pois, sitten otat sulakerasian alapuolella olevan suojamuovin pois. Seuraavaksi sulakerasian molemminpuolin on sellaiset valkoiset klipsit, joista vedät itseesipäin, molemmat auki. Sitte ensiksi nostat koko hökötystä hieman ylöspäin, sitte vedät itseespäin ja pudotat alas.
Oli kyllä ihan ajankohtaista tehdä jakopäänremppa ~190tkm:n kohdalla. Kiristimen laahain tms kulunut metallille asti ja niitit luonnollisesti metsästettävä öljypohjasta. Yläpään iso laahain myöskin murtunut keskeltä pultin kohdalta ja menossa hyvää vauhtia poikki. Kytkin oli ihan ookoo painelaakeria lukuunottamatta mikä oli aivan loppu ja piti kyllä ulinaakin jo.. Mutta pientä kivaa remppaa tällee helteessä. :D
Ja tosiaan golffissakin pitää ne molemmat flektit pyöriä samaan aikaan.
Ja tosiaan golffissakin pitää ne molemmat flektit pyöriä samaan aikaan.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
058905379 näyttäs olevan tossa VWvorteksin topicissa numero 1.8t IAT:lle
Morje!
Nyt tarvittais hieman apua. Oman veeran jakopää rupes rallattamaan tossa pariviikkoa sitten vaikka entinen omistaja tehnyt siihen jakopään noin 40tkm sitten. Ja on myös ilmeisesti vaihtanut kaikki alapään hilutkin kun on kerran kytkimenkin hilutkin uusittu.
No availin tossa eilen sen verran konetta että sain yläpään jakohilppeet näkyville ja huomasinkin että kiristimen laahaimen muovi osa oli käytännössä kokonaan hävinnyt??ketju oli hinkannut ilmeisesti jo vähän aikaan pelkkään siihen kiristimenlaahaimen metalli osaan. Laahain ja ketju näyttivät muuten tosiaan ihan hyvä kuntoisilta ja vaihdetuilta.
Kysymys kuuluukin onko mitenkään mahdollista vaihtaa pelkkä kiristimen laahain ilman että tarvitsisi ottaa alapäätä ja näin ollen laatikkoa pois? vituttaa jo tarpeeksi seisottaa kesäautoa tallissa kesällä koko ajan, kun talvella olis kyllä aikaa.
Kiitoksia jos joku jaksois lukea =)
Nyt tarvittais hieman apua. Oman veeran jakopää rupes rallattamaan tossa pariviikkoa sitten vaikka entinen omistaja tehnyt siihen jakopään noin 40tkm sitten. Ja on myös ilmeisesti vaihtanut kaikki alapään hilutkin kun on kerran kytkimenkin hilutkin uusittu.
No availin tossa eilen sen verran konetta että sain yläpään jakohilppeet näkyville ja huomasinkin että kiristimen laahaimen muovi osa oli käytännössä kokonaan hävinnyt??ketju oli hinkannut ilmeisesti jo vähän aikaan pelkkään siihen kiristimenlaahaimen metalli osaan. Laahain ja ketju näyttivät muuten tosiaan ihan hyvä kuntoisilta ja vaihdetuilta.
Kysymys kuuluukin onko mitenkään mahdollista vaihtaa pelkkä kiristimen laahain ilman että tarvitsisi ottaa alapäätä ja näin ollen laatikkoa pois? vituttaa jo tarpeeksi seisottaa kesäautoa tallissa kesällä koko ajan, kun talvella olis kyllä aikaa.
Kiitoksia jos joku jaksois lukea =)
Ei taida kyllä pystyä vaihtamaan tota kiristimen laahainta millään ilman et ottaa laatikon ja sen alemman suojan pois.. Sehän kääntyy siitä alaspäin ja on vielä sellasessa tapissa sieltä toisesta päässä.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409
Tuosta kohta 24 ja 25
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409
Tuosta kohta 24 ja 25
Jees eipä siinä auta sitten kun ruveta laatikkoa irroittamaan. Osaisko joku kertoa pää piirteittäin miten kannattaa veerassa homma tehdä mahdollisimman pienellä työllä ja hutiloinnilla?Jos sattuu olemaan joku auttava linkki niin sekin olis erittäin hyvä :)
Keula on jo purettu tieltä eli syylärit ja muut.
Keula on jo purettu tieltä eli syylärit ja muut.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2703042
Tuosta saa suuntaa vaikka onkin MKIV-mallista. Kannattaa ainakin pistää ylös mikä pultti menee mihinkin ja että vetarin laippa tulee aika nihkeesti vauhtipyörän ohi. Laatikon kannakekin on melkosesti tiellä kun irrottelee laatikon kannaketta. Ja muista uusia vauhtipyörän pultit.
Tuosta saa suuntaa vaikka onkin MKIV-mallista. Kannattaa ainakin pistää ylös mikä pultti menee mihinkin ja että vetarin laippa tulee aika nihkeesti vauhtipyörän ohi. Laatikon kannakekin on melkosesti tiellä kun irrottelee laatikon kannaketta. Ja muista uusia vauhtipyörän pultit.
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Voiko MK3 syncro goffiin vaihtaa vaihdelaatikkoon sen kulmavaihteen jostain g60 mallista kun sen välitys lienee 20/21 ja tuossa vr6:ssa sitten se 21/16, rupeeko takapää pyöriin eri vauhtia verrattuna etupäähän, jos siellä on 21/20 välitys molemmissa päissä?
ei tunnu löytyvän mistään ehjää 16/21 välityksellä olevaa perää ja olis kuitenkin olemassa toimiva 21/20 perämurikka.
ei tunnu löytyvän mistään ehjää 16/21 välityksellä olevaa perää ja olis kuitenkin olemassa toimiva 21/20 perämurikka.
Kulmavaihde ja takaperä on oltava samalla välityksellä.
Luulisin että kaikki 02C kulmavaihteet käy laatikoihin kiinni ihan samalla tavalla.
Tosin Vr6 syncro takaperä on "kuulema" järeämpää tekoa kuin G60/muut syncro takaperät.
Edit, ainakin takaperän kuoret näyttäs olevan samat kaikissa.
Mitäs sulta on hajonnut siitä?
Luulisin että kaikki 02C kulmavaihteet käy laatikoihin kiinni ihan samalla tavalla.
Tosin Vr6 syncro takaperä on "kuulema" järeämpää tekoa kuin G60/muut syncro takaperät.
Edit, ainakin takaperän kuoret näyttäs olevan samat kaikissa.
Mitäs sulta on hajonnut siitä?
Siitä on menny hammasrattaat paskaksi elikkä pikku hampikkaasta on 4 hammasta ja isommasta 2 poikki, ja nyt sit sain saksasta mukamas toimivan perän niin koe ajolla heti pauketta perästä, ja eiku takas talliin ja ölpät ulos ja sormi öljypropun reikään niin siellähän majailli taas muutamia hampaita, ja en jaksa uskoa että tuossa mun vajaassa 100m koe ajossa ne hampaat katkeis, elikkä oli jo valmiiksi paskana.
Mistä löytyis pelkät hampikkaat perään 16/21 tai sitten se kulmavaihde / sen välitys 21/20?
Juu ja kuoret on tismalleen samanlaiset tuosa vr6 ja g60 mallin perässä.
Mistä löytyis pelkät hampikkaat perään 16/21 tai sitten se kulmavaihde / sen välitys 21/20?
Juu ja kuoret on tismalleen samanlaiset tuosa vr6 ja g60 mallin perässä.
En saanut apua sivun 32 vaihteistoon koskevaan kysymykseeni.
Tietääkö kukaan miksi tämän uuden VR6 moottorin automaattivaihteistosta puuttuu anturin G38 (vaihteiston pyörimisnopeusanturi) paikka kokonaan? Vaihteisto menee ilman tuota kai ns. "limp modeen". Joudunko asentamaan vanhan moottorin vaihteiston takaisin autoon vai onko muita vaihtoehtoja? Poraamalla reiät anturille vaihteistoon menee varmasti metalliroskaa.
Tietääkö kukaan miksi tämän uuden VR6 moottorin automaattivaihteistosta puuttuu anturin G38 (vaihteiston pyörimisnopeusanturi) paikka kokonaan? Vaihteisto menee ilman tuota kai ns. "limp modeen". Joudunko asentamaan vanhan moottorin vaihteiston takaisin autoon vai onko muita vaihtoehtoja? Poraamalla reiät anturille vaihteistoon menee varmasti metalliroskaa.
Etkaa plärätessä, näyttäs et 21/20 on 4 koneissa ja 16/21 vr6 koneissa.
Jos ei rattaitaa VW:ltä, sit voi olla aika kalliit teetättää.
No olisko tietoo mikä firma suomessa moisia rattaita tekis, ei tieten ihan joka pajalla onnistu, saataisin selvitä pelkän 16 piikkisen rattaan teolla toinen näyttäis selvinneen tuon toisen perän koe ponnistuksesta.
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Jos on koneella ajettu +250tkm niin pitääkö tehdä 800e jakopää remppa vai riittääkö jos vaihtaa ketjun kiristimet? Ja noista kiristimistä sen verran että tarviiko siihen sen kummempaa muuta kun että räikällä heittää uuden kiinni?
Onko 3 ja 5 ovisissa etuovissa erilaiset sähköikkunan osat?
Ei oo tosta auton madaltamisesta kokemusta, eli jos haluaisin vr6 vakioalustasta joku -30mm alaspäin, niin mitä mun pitää ostaa?
Onko 3 ja 5 ovisissa etuovissa erilaiset sähköikkunan osat?
Ei oo tosta auton madaltamisesta kokemusta, eli jos haluaisin vr6 vakioalustasta joku -30mm alaspäin, niin mitä mun pitää ostaa?
Toinen moottori autoon.
Elikkäs oletteko tehnyt tällaista työtä että vaihdatte pelkästeen moottorin kokonaisena pakettina jostain muusta omaan autoonne ?
Pitääkö tehdä jotain muutakin kuin laittaa sähköpiuhat ja vesiputket kiinni ?
Itse vaihdoin tänään otin oman vaihdelaatikkoni siihen vaan, ja kun kaikkia paikalla oli niin ei helv..tilläkään käyntiin :O Vaikka luulis kyllä ?
Kertokaahan mahtavat vr6-Tietäjät jos olette tällaila tehnyt
Kiitos paljon.
Pitääkö tehdä jotain muutakin kuin laittaa sähköpiuhat ja vesiputket kiinni ?
Itse vaihdoin tänään otin oman vaihdelaatikkoni siihen vaan, ja kun kaikkia paikalla oli niin ei helv..tilläkään käyntiin :O Vaikka luulis kyllä ?
Kertokaahan mahtavat vr6-Tietäjät jos olette tällaila tehnyt
Kiitos paljon.
Nonni, tuli soitto koneistamolta... Venttiilinohjurit ihan holot, seetit myös väljät ja venttiilivarret kuluneet... WTF? Korjaustyö ilman venttiileitä 410e! Huhhuh, no köyhää se vain koskettaa.
Mietin vain että 240tkm mittarissa ja venttiilinnostimet vaihtokunnossa, samaten venttiilivarren kumit, ohjurit ja seetit ihan saissena... Normaalia kulumista?
Mietin vain että 240tkm mittarissa ja venttiilinnostimet vaihtokunnossa, samaten venttiilivarren kumit, ohjurit ja seetit ihan saissena... Normaalia kulumista?
Kyllä oli homma vaihtaa nuo jakopään hilppeet, mut tulipahan tehtyä. Veera kehrää taas hienosti ja kuulee hienosti kaikki muut kilinät ja rahinat :D Kaikenkaikkiaan tuli vaihdettua jakopään osien lisäksi, kytkin, kampiakselin stefa, venttiilikopan tiiviste, yks vesiputki missä oli pari reikää ja termostaattikoppahässäkkä kokonaisuudessaan kun murtu sisäpuolelta ihan sormin nyppimällä.
Vielä palatakseni tuohon 1.8t imuilman lämpöanturiin... Löysin sattumoisin jonku eestiläisen firman mistä löytyy ~20€ hintaan anturia.
Tässä linkki:
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/11340/7028,169241,0,1/921310
Onko tuo nyt oikeaa mallia oleva anturi veeran ilmanputsarinkoteloon asennettavaksi?
Vähän kyllä epäilyttää tuo firma jotta saako tuolta oikeasti tilaamansa tavarat, mutta voihan sitä huvikseen kokeilla :D
Tässä linkki:
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/11340/7028,169241,0,1/921310
Onko tuo nyt oikeaa mallia oleva anturi veeran ilmanputsarinkoteloon asennettavaksi?
Vähän kyllä epäilyttää tuo firma jotta saako tuolta oikeasti tilaamansa tavarat, mutta voihan sitä huvikseen kokeilla :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa