VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 9.6.2011 16:59

Ahaa noniin kiitoksia tuollaisesta "hihnasta" ei ole kyllä minkäänlaista tietoakaan ollut. Olen kyllä myös ihmetellyt että millä pirulla se lähtee ylipäätään pyöriin kun ei mitään liittimiä / johtoja sinne mene, mutta nyt se sitten selvisi :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.6.2011 22:16

Käynnistyksen esto takkuili, hiplasin niitä jotain sen johtoja ja se rupes pelittämään ja kun se starttas niin tottakai koneesta kuuluu jotain kauheen kuivaa kahinaa/rohinaa ja tyhjäkäynti on seilaava, jakopää menny?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.6.2011 16:38

Kummasta päästä se rohina kuuluu? Sille on 2 mahdollisuutta, jakopää tai sit moniurahihnan kiristin. Joka pitää kanssa ihan v***moisen rohinan kun se on mennyt.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 10.6.2011 17:02

omasta mielestä kuulu jakopään suunnalta, mutta nyt se rohina loppu kun yön seiso parkissa

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.6.2011 17:06

Kytkin tai paineasetelma, jakopää ei kyllä hiljene itsestään.

jarpki
-
Viestit: 32
Liittynyt: 12.2.2011 0:55

ViestiKirjoittaja jarpki » 10.6.2011 23:35

Nyt hävisi mittari kun rampille hiljensin, eli nopeus kierros bensa vedenlämpö ajotietokone ja mittariston merkkivalot hävisi, kuului naps sulakepoksista ja näkyi nro 16 sulkake palaneen, eli mittariston merkkivalot climatronic jne. laitoin uuden sulakkeen ja se palo samantien kun virrat laitto...elikkä ilmeisesti ottaa maihin jostain. Jos joku taistellut saman ongelman kanssa niin vinkkejä kaipaisin.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 14.6.2011 9:55

Ihan pikainen tiedustelu että onko vr6 corradossa eroa jäähdyttimillä ilmastoiduissa ja ilman ilmastointia olevissa versioissa? Onko niitä edes ilman ilmastointia?

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 14.6.2011 17:00

ETKA ainakin äkkiseltään vilkaisutuna näyttäisi vain yhtä osanumeroa jäähdyttimelle, että taitaa olla sama.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 14.6.2011 18:11

Mikäs vois olla vikana kun syö soppaa niin hemmetisti?
Edellinen vr6 golffi meni aina 7-8l/100km pintaan ja jos toririnkiä ajettiin niin illan keskikulutus silti jotain 9-10l/100km.

Nyt tämän Venton kun hain niin alkuun oli koko ajan max 9l/100km, mutta nyt jos ajaa tosi varovasti niin voi päästä sinne 10-11l/100km pintaan.. Perusajossa menee 12-13 pintaan..
Bugrun reissullakin keskikulutus oli 12,5/l100km..

Pari viikkoa sitten luin vikakoodit ja siellä oli nakutusanturin vikakoodi, pitäisi tarkistaa nyt onko se tullut uudestaan ja onko muitakin.. Ideoita?

Juuri vaihdettua osaa:
Bensapumppu
Lamdba
Tulpat
Virranjakajan kansi&pyörijä
Kaasuläppä putsattu

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 14.6.2011 18:38

Ilmansuodatin vaihtoon vielä. Sen vois kuvitella vaikuttavan.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.6.2011 18:41

Paljon näitten vr6 pitäs kiertää? kun kierrosluku mittari näyttäis että punanen alkaa 6300 mutta itellä ainakin kiertää sen 6700

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 14.6.2011 20:48

Taitaa olla se 6700 aika lähellä vakiokoneissa max rpm. Myös itellä sama..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.6.2011 15:36

Hohhohhoo! Pakko mainita tuosta moniurahihnan kiristimestä vaikka onkin aiemmin ollu juttua... Jumankekka, motonetissä koko kiristin melkeen 80e ja laakeri maksaa vain 2.90e :D Jos vaikka vaihtais tuon laakerin ;)

Muistaako kukaan vauhtipyörän pulttien kiristysmomenttia? Entä kytkinasetelman pulttien momentti?

Tänään lähtee osaa tilaukseen oikein urakalla, pääsee ensviikolla autoa kasaamaan... Siihen se loma sitten menee ;)

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.6.2011 18:18

Saako motonetistä sen pelkän laakerinkin? Millä osanumerolla?

Kiristysmomentteja:

-Sylinterikansi: 40 Nm + 60 Nm + 90° + 90°
-Runkolaakerit: 30 Nm + 90° + 90°
-Kiertokangen laakerit: 30 Nm + 90°
-Vauhtipyörä: 60 Nm + 90°
-Kampiakselin hihnapyörä: 450 Nm
-Sytytystulpat: 25 Nm
-Etunapa: 90 Nm + 45°

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 15.6.2011 21:45

Kiitokset momenteista!

Kyllä näkyy löytyvän, tosin ei varaosa-hakua käyttäen.

Otin laakerin irti tuosta muovisesta rullasta niin näkyi laakerin ulkokehällä olevan numero 6203 kun hetken sitä hankasi puhtaaksi. Motonetistä löytyy muista tuotteista hakusanalla "laakeri" heti ensimmäisellä rivillä tuo 6203 tyyppi... Täysin sama laakeri, mittasin vielä mauserilla jotta täsmää, ja hinta tosiaan tuo 2.90e :>

Mitat laakerille siis 40/17x12mm. Eli ulkokehä/sisäkehä x 'leveys'

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 15.6.2011 22:43

Kiitos tiedosta. Kyseessä siis tämä laakeri.

Niin ja nuo momentit lainasin autowikistä, vr6 moottorin tiedoista, mutta on kyllä ihan paikkaansa pitäviä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 16.6.2011 8:34

Eipä mithään. Juurikin tuo laakeri, en ole testannu että passaako käytännössä mutta kun mitat ja numero sama niin pakkohan sen on passata :) Viikonloppuna motonetistä hakemaan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 16.6.2011 9:09

Perkeles, kertokaas miten tuo vetarin sisempi nivel purkautuu? Keskeltä lähtee sieger-rengas irti, mutta mitäs sitten? Onko tuossa vielä jokin kierre vai mitä helevettiä...?
Kiitos. :D

Ei sattuis kellään olemaan kevennettyä vauhtipyörää? :D

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 16.6.2011 17:55

onko paljoa eroa 2,25'' ja 2,5'' putkella tehollisesti? 2,5 olisi optimaalinen koko 2,8 koneelle.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 16.6.2011 19:30

Jos laitat jonkun todella virtaavan marteliuksen niin voit saada sen 2hp

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 16.6.2011 19:58

Simonssin saisin kohtuu hintaan, kattiahan mulla ei autossa ole. k&n:n ja peltisarjan joukkoon mietin jos hankkisin reilumman röörin mukaan kehään painimaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.6.2011 1:26

2,5" jos on ihan vakio. 3" jos on lastulla, nokilla yms varustettu.
2,25" on pieni.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 17.6.2011 21:02

Mites muuten, vm -92 vr6, maahantuonnin yhteydessä jäänyt otteeseen merkitsemättä vähäpäästöisyys ja maininta katalysaattorista. Katsastusmieshän ei voi vaatia näitä, ellei ole otteessa merkintää, vai?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 17.6.2011 22:47

Nykysissä otteissa ei lue mitään mainintaa päästöistä tai katista, konttorilta käytävä varmistamassa tuo päästöluokka.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 18.6.2011 2:58

Onnistuuko VR6 golffiin kannentiivisteen vaihto ilman vaihelaatikon irrottamista?

Elikkä saako sen alakerran jotenkin lukittua, että se ei pysty pyörähtämään?
ja nokka-akseleihin eikös ne nokan rattaat mene vain yksinpäin kiinni?

Joku kannentiivisteen vaihtanut voisi kertoa mitä erikoistyökaluja tarvii ja mitenkä sen helpoiten vaihtaa...

Kuvat ovat eduksi!

Kiitos etukäteen, kauhia kiire olis!

Momus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.1.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Momus » 18.6.2011 8:39

Onnistuuko VR6 golffiin kannentiivisteen vaihto ilman vaihelaatikon irrottamista?
Onnistuuhan se.
Elikkä saako sen alakerran jotenkin lukittua, että se ei pysty pyörähtämään?
ja nokka-akseleihin eikös ne nokan rattaat mene vain yksinpäin kiinni?

Kyllä se siellä pysyy omillaankin. Rattaat menee vain yksinpäin.

Joku kannentiivisteen vaihtanut voisi kertoa mitä erikoistyökaluja tarvii ja mitenkä sen helpoiten vaihtaa...
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4054146-DIY-MKIV-VR6-Headgasket-Replacement-Reinstallation

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 18.6.2011 14:31

Onko muut käyneet penkissä kattomassa mitä sieltä pellin alta irtoaa?
Kuva
169hv / 217nm
En tiedä jos olisi lähemmäs rajoitinta vetänyt, olisiko sieltä tullut ne loput 5hv?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.6.2011 15:12

En usko, näyttäs ihan vakio Vr6 käyrälle.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.6.2011 17:40

No eikö tuo 20v vanhasta autosta ole suht hyvin jos on säästynyt "vain" 5hp tehohäviöllä tehtaan ilmoittamaan? :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.6.2011 17:48

Samaa mieltä.
Nyt kun lähtökohta on tiedossa. Niin 2.9 klooni imusarja, 1.8t imuilmananturi, pako- ja imusarjan porttaus, 3" pakoputki, lastu, 268 nokat, kevyt vauhtipyörä ja kevyet hihnapyörät. Ja uudestaan dynolle :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 18.6.2011 18:42

Voi sitä rahan ropinaa mikä noihin uppoaa ;)

Ittellä meni justiinsa lomarahat veeraan että hulina kävi :D

Jäi muuten tuo minun kysymys unholaan:

Tietääkö kukaan mitenkä vetari purkautuu? Sisempää puolta yritän saada osiksi, sieger-rengas/vastaava kyllä lähti vetarin päästä irti mutta enempää en saanu sitä purettua :D Apuja tyhmälle?

Kiitos.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.6.2011 19:24

No ei noihin nyt niin "älyttömästi" uppoa.
2.9 klooni = työtä (5-10hp), 1.8t anturi 30€ (4hp), pako- ja imusarjaporttaus = työtä (5-10hp), 3" putkisto 400-600€? (10hp), lastu 150€ (5-10hp), 268 (DRC jenkeistä veroineen,tulleineen yms) nokat 300€ (5-10hp), kevennetty vauhtipyörä 120€, hihnapyörät kokosarja 180€.
Ja jotkut tunkee tonneja johonkin vanteisiin ja hifeihin tai 300-400€ peltisarjoihin tai kartiofilttereihin...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.6.2011 22:42

Noppis kirjoitti:Tietääkö kukaan mitenkä vetari purkautuu? Sisempää puolta yritän saada osiksi, sieger-rengas/vastaava kyllä lähti vetarin päästä irti mutta enempää en saanu sitä purettua :D Apuja tyhmälle?


Sisempi irtautuu kun irrotat suojakumin klemmarin ja sen sokan vetoakselin sisäpäästä. Tällöin nivel lähtee (tai pitäisi) ihan vetämällä akselin päästä. Ulomman nivelen saa lyömällä irti. Puukalikalla tai jollain muulla naarmuttamattomalla tampilla kunnon mojautus vetonivelen keskikappaleeseen ja AVOT.

Itse nivelen saa sitten purettua kun kääntää sen nivelen keskiosan ihan linkkuun, ja kuulat yksitellen ottaa paikoiltansa pois.

Ja tietenkin, bensa on parasta pesuainetta. :D

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 19.6.2011 5:03

Onkos muuten välttämätöntä käyttää kansi koneistamolla tuon kannentiivisteen vaihdon takia?

Paljonko mahtaa kustantaa, jos käyttäs sen kannen sitten siellä pajalla?
Kuopiossa missä on halvin käyttää ja mikä tekee kuopiossa ko. hommia?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.6.2011 5:09

Vr6 kansi on palotilaton, jos on tarpeeksi pitkä viivoitin, sen voi tarkistaa itsekin.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 19.6.2011 13:23

Kui tuo 1.8t anturi eroaa sitte vr6 omasta, mikä tekee siintä sen "paremman"

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 19.6.2011 15:37

Mitkä olikaan Syncro golffin perän välitykset, meinaan onko se nyt VR6 ja esim G60 eri välityksellä, hommasin perän ja se olikin lähtöisin G60 syncrosta, ja nyt koe ajolla takapää alko pyoriin paljon nopeempaa, elikkäs ei ole oikea välitys tuo nykyinen.

Olisko kellään oikeeta välitystä tai koko perää voisin tuon nykyisen vaihtaa/myydä?

Käykös sharanin perä golffin alle sehän on ainakin vr6:lla varustettu?

Auto on Vr6 golf III vm 96 johonka se perä pitäisi saada.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.6.2011 17:50

1.8T anturi on "avoin" eli reagoi nopeammin ja tarkemmin kuin suljettu Vr6 versio. Ja varsinkin kun sen siirtää suodatinlaatikkoon, niin se "lukee" viileämpää ilmaa. Eli se vaikuttaa sytkä ennakoon yms.
Edit, äkkiä mitä Etkaa vilkaisin, niin syncroissa on 2 eri välitystä, 15/21 ja 20/21...

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 19.6.2011 18:29

Laskeskelin entisen hajonneen perän hampaat ja siellä on 16/21 välitys.
Onko kaikissa VR6:ssa sitten tuo sama välitys?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.6.2011 19:10

Prkle, sattu typo, eli 16/21 on useimmissa. Se on ihan laatikosta ja kulmavaihteesta kiinni onko 16/21 vai 20/21.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 19.6.2011 21:47

Mistähän näkis onko sharanin perän sisuskalut yhteen sopivat tuon golffin perän kanssa, eli ne hammasrattaat muuta sinne ei tarvisi vaihtaa?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.6.2011 16:05

Onkos muuten välttämätöntä käyttää kansi koneistamolla tuon kannentiivisteen vaihdon takia?

Paljonko mahtaa kustantaa, jos käyttäs sen kannen sitten siellä pajalla?


Isot pojat on kertoneet jotta kannattaisi käyttää koneistamolla aina kun kannen irroittaa... Mutta tiedä tuosta sitten jotta kannattaako.

Kannen oikasu itselläni maksoi 80e eräällä koneistamolla Kajaanissa.

Nyt vaan pitää odotella kansipahvia Saksmannien seudulta.

Nyt purkausi vetonivel, piti ulosvetäjällä nykästä levälleen :D

Kuulat putosi kyydistä itsekseen :o

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 21.6.2011 15:13

meneekö sit tuo 1.8t anturi heittämäl kiinni? vilkuilin sitä vanhaa, mutta missä sijaitsee tarkelleenottaen, imusarjassa vai putkessa?
10 euroa maksaa mulle tuo 1.8t anturi, ei hintana ole mikää jos sillä jotai irtoaa :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2011 17:59

Vanha sijaitsee yläimusarjassa, 6 pytyn lähdön kohdilla. Vanhan voi jättää paikoileen ja uusi ilmanputsarin boksiin. Johdot joutuu pidentää.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 21.6.2011 18:03

Ei o boksia, kun k&n kiinne, mut kai se asettuu siihen vanhan kohillekin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2011 18:08

1.8t anturissa on erillainen kiinnitys kuin Vr6:sen, siksi se on parempi laittaa putsarin ja kaasuläpän väliin ja sieltä ei myöskään koneen/imusarjanlämpö huijaa anturia.
DIY Miten sen saa Vr6:n imusarjaan. http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ht=1.8+iat

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 21.6.2011 18:42

Joo o, no ei taida olla ihan vaivan arvoista ruveta tuota väkertämään paikalleen, ainenkaan sitten tuohon imusarjaan.. Täytynee vilasta vielä miten se boksi asettuisi tuon suodattimen kanssa

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 22.6.2011 15:44

Jos taas kerran kysyis; saako tota sulakerasiaa jotenkin irrotettua? ajonestolaite sen päällä ja se pitäs saada sieltä hyvin nopeasti helvettiin

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 22.6.2011 16:29

Saahan sen. Ensiksi otat sulakerasian kannen pois, sitten otat sulakerasian alapuolella olevan suojamuovin pois. Seuraavaksi sulakerasian molemminpuolin on sellaiset valkoiset klipsit, joista vedät itseesipäin, molemmat auki. Sitte ensiksi nostat koko hökötystä hieman ylöspäin, sitte vedät itseespäin ja pudotat alas.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.6.2011 10:33

Eilen tuli muuten ARZ:lta tavara Saksasta. Juuri sitä mitä tilasin. 4kg paketti ja postimaksu oli ~23€, ei mielestäni paha hinta =)

21.pv tilaus käsitelty ja 28pv paketti perillä, todella nopeaa toimintaa!

Suosittelen kyllä tuota pytinkiä :>

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.6.2011 16:38

Tuossa kun oli aiemmin puhetta tuosta 1.8t imuilman lämpötila-anturista niin onko mitään haarukkaa että minkä ikäisestä motista tuo anturi passaa vr6seen?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.7.2011 11:40

Itseäni kiinnostaisi sama tieto^^

Missä lämpötilassa toisen flektin kuuluu lähteä pyörimään? siis se pienempi flekti laturin puolella.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 2.7.2011 12:54

Jäähdyttäjän flektien pitäisi pyöriä aina yhtäaikaa, koska ovat hihnalla yhteydessä toisiinsa. Eli jos vain toinen pyörii --> flektien välinen pikkuhihna on poikki.. Näin homma toimii ainakin corradossa, olettaisin että golfissa samalla tavalla.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 2.7.2011 13:23

Oli kyllä ihan ajankohtaista tehdä jakopäänremppa ~190tkm:n kohdalla. Kiristimen laahain tms kulunut metallille asti ja niitit luonnollisesti metsästettävä öljypohjasta. Yläpään iso laahain myöskin murtunut keskeltä pultin kohdalta ja menossa hyvää vauhtia poikki. Kytkin oli ihan ookoo painelaakeria lukuunottamatta mikä oli aivan loppu ja piti kyllä ulinaakin jo.. Mutta pientä kivaa remppaa tällee helteessä. :D

Ja tosiaan golffissakin pitää ne molemmat flektit pyöriä samaan aikaan.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.7.2011 14:18

nonni,sitten siellä on hihna tsökö.tuota tuota.älkää vaan sanoko,että keula aivan atomeiksi ennen kun saapi vaihdettua..?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.7.2011 14:46

älkää vaan sanoko,että keula aivan atomeiksi ennen kun saapi vaihdettua..?

Ei sanota ameriikan voorumin mukaan "kätilönkäsin" voip hihnan vaihtaa.
remove two bolts and get a skinny girls arm to replace the belt lol

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.7.2011 15:02

no jos onnistuvat jenkit vaihtamaan niin kyllä taidan itsekkin yrittää ennen kun purkaan keulan muruiksi..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.7.2011 15:37

058905379 näyttäs olevan tossa VWvorteksin topicissa numero 1.8t IAT:lle

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 2.7.2011 17:37

saisko tähän linkin topikkiiin jossa jenkit vaihtavat flektin remmiä?

kiitosta..

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 2.7.2011 20:56

Jännä juttu miten eritahtiin kuluu jakopää näissä vr6:ssa. Ventoon tehtiin jakopää remppa talven aikana ja jakopäässä ei ollut mitään vikaa vaikka autolla on ajettu 220tkm ja varmasti ei ole aikasemmin jakopäätä rempattu kun on niin tarkka huoltohistoria autosta.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 3.7.2011 11:02

Itsellä kans sama homma oman motin kanssa, 240tkm ajettu eikä kovin paljoa ollu jakopään laahaimet kuluneet... Kukaan ei tiettävästi tuohon ole aiemmin jakopäätä vaihtanut, ellei sitten ennen vuotta 2004 kun auto on Saksasta uitettu...

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 4.7.2011 11:17

Ei pojilla sitten oo ollu jo tuo uudemman mallinen jakopää jo käytössä missä nuo laahaimet kestää ihan eri tavalla. Sehän vaihtu tuossa -96.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 4.7.2011 18:34

Morje!

Nyt tarvittais hieman apua. Oman veeran jakopää rupes rallattamaan tossa pariviikkoa sitten vaikka entinen omistaja tehnyt siihen jakopään noin 40tkm sitten. Ja on myös ilmeisesti vaihtanut kaikki alapään hilutkin kun on kerran kytkimenkin hilutkin uusittu.

No availin tossa eilen sen verran konetta että sain yläpään jakohilppeet näkyville ja huomasinkin että kiristimen laahaimen muovi osa oli käytännössä kokonaan hävinnyt??ketju oli hinkannut ilmeisesti jo vähän aikaan pelkkään siihen kiristimenlaahaimen metalli osaan. Laahain ja ketju näyttivät muuten tosiaan ihan hyvä kuntoisilta ja vaihdetuilta.

Kysymys kuuluukin onko mitenkään mahdollista vaihtaa pelkkä kiristimen laahain ilman että tarvitsisi ottaa alapäätä ja näin ollen laatikkoa pois? vituttaa jo tarpeeksi seisottaa kesäautoa tallissa kesällä koko ajan, kun talvella olis kyllä aikaa.

Kiitoksia jos joku jaksois lukea =)

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 4.7.2011 19:41

Ei taida kyllä pystyä vaihtamaan tota kiristimen laahainta millään ilman et ottaa laatikon ja sen alemman suojan pois.. Sehän kääntyy siitä alaspäin ja on vielä sellasessa tapissa sieltä toisesta päässä.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1264409

Tuosta kohta 24 ja 25

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 4.7.2011 22:19

Jees eipä siinä auta sitten kun ruveta laatikkoa irroittamaan. Osaisko joku kertoa pää piirteittäin miten kannattaa veerassa homma tehdä mahdollisimman pienellä työllä ja hutiloinnilla?Jos sattuu olemaan joku auttava linkki niin sekin olis erittäin hyvä :)

Keula on jo purettu tieltä eli syylärit ja muut.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 5.7.2011 0:03

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2703042

Tuosta saa suuntaa vaikka onkin MKIV-mallista. Kannattaa ainakin pistää ylös mikä pultti menee mihinkin ja että vetarin laippa tulee aika nihkeesti vauhtipyörän ohi. Laatikon kannakekin on melkosesti tiellä kun irrottelee laatikon kannaketta. Ja muista uusia vauhtipyörän pultit.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 5.7.2011 5:12

Me käytettiin ihan suosiolla konetta ja laatikkoa pois autosta kokonaan, purettin keula kokonaan, moottori riipuksiin ja työnnettin kori pois, näin saatiin pakettina lähtemään kone ja aski.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 5.7.2011 10:09

Sama täällä, koko nippu keulalta poikkeen... Ei menny koko hommassa kuin 3h opetellessa + merkkasin vielä kaikki sähköpiuhat siinä samassa. Eli ei pahakaa homma :>

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 5.7.2011 14:42

Kannattaako laittaa motonetin vesipumppua? Ja sopiiko 2,8:n vesipumppu 2,9:iin? Ja mitä muuta kannattaa samalla uusia?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.7.2011 16:26

Itsellä on hyvin toiminut Motonetin vesipumppu. 2.8 pumppu käy 2.9:siin. Samalla kannattaa vaihtaa muoviputki joka menee pumpulta termostaatille, termostaatin kotelo ja termostaatti.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 5.7.2011 21:38

Voiko MK3 syncro goffiin vaihtaa vaihdelaatikkoon sen kulmavaihteen jostain g60 mallista kun sen välitys lienee 20/21 ja tuossa vr6:ssa sitten se 21/16, rupeeko takapää pyöriin eri vauhtia verrattuna etupäähän, jos siellä on 21/20 välitys molemmissa päissä?
ei tunnu löytyvän mistään ehjää 16/21 välityksellä olevaa perää ja olis kuitenkin olemassa toimiva 21/20 perämurikka.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.7.2011 21:48

Kulmavaihde ja takaperä on oltava samalla välityksellä.
Luulisin että kaikki 02C kulmavaihteet käy laatikoihin kiinni ihan samalla tavalla.
Tosin Vr6 syncro takaperä on "kuulema" järeämpää tekoa kuin G60/muut syncro takaperät.
Edit, ainakin takaperän kuoret näyttäs olevan samat kaikissa.
Mitäs sulta on hajonnut siitä?

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 6.7.2011 18:38

Siitä on menny hammasrattaat paskaksi elikkä pikku hampikkaasta on 4 hammasta ja isommasta 2 poikki, ja nyt sit sain saksasta mukamas toimivan perän niin koe ajolla heti pauketta perästä, ja eiku takas talliin ja ölpät ulos ja sormi öljypropun reikään niin siellähän majailli taas muutamia hampaita, ja en jaksa uskoa että tuossa mun vajaassa 100m koe ajossa ne hampaat katkeis, elikkä oli jo valmiiksi paskana.

Mistä löytyis pelkät hampikkaat perään 16/21 tai sitten se kulmavaihde / sen välitys 21/20?

Juu ja kuoret on tismalleen samanlaiset tuosa vr6 ja g60 mallin perässä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.7.2011 8:08

Etkaa plärätessä, näyttäs et 21/20 on 4 koneissa ja 16/21 vr6 koneissa.
Jos ei rattaitaa VW:ltä, sit voi olla aika kalliit teetättää.

Weqqe88
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.2.2010 13:25

ViestiKirjoittaja Weqqe88 » 7.7.2011 15:03

En saanut apua sivun 32 vaihteistoon koskevaan kysymykseeni.

Tietääkö kukaan miksi tämän uuden VR6 moottorin automaattivaihteistosta puuttuu anturin G38 (vaihteiston pyörimisnopeusanturi) paikka kokonaan? Vaihteisto menee ilman tuota kai ns. "limp modeen". Joudunko asentamaan vanhan moottorin vaihteiston takaisin autoon vai onko muita vaihtoehtoja? Poraamalla reiät anturille vaihteistoon menee varmasti metalliroskaa.

poiex
-
Viestit: 39
Liittynyt: 2.10.2008 22:19

ViestiKirjoittaja poiex » 7.7.2011 17:20

Etkaa plärätessä, näyttäs et 21/20 on 4 koneissa ja 16/21 vr6 koneissa.
Jos ei rattaitaa VW:ltä, sit voi olla aika kalliit teetättää.


No olisko tietoo mikä firma suomessa moisia rattaita tekis, ei tieten ihan joka pajalla onnistu, saataisin selvitä pelkän 16 piikkisen rattaan teolla toinen näyttäis selvinneen tuon toisen perän koe ponnistuksesta.

J.Karvonen
-
Viestit: 266
Liittynyt: 3.3.2006 18:43

ViestiKirjoittaja J.Karvonen » 8.7.2011 10:17

Minkäslaisia putkistoja porukka on vaihtanut noihin vr6:iin? Näyttäis olevan ajankohtaista uusia kohta tuo putki kokonaan... Muuttuuko äänet jos laittaa jonku sporttiputkiston (ebaysta halvalla) katista eteenpäin?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 8.7.2011 15:49

Muuttuu varmasti, riippuu vaan mitä ehtii. Ite sain putkistoon sopivan hillityt mörinät kun oli keskipönttö vähän mätä niin korvasin sen pelkällä rosteri putken pätkällä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2011 19:10

No olisko tietoo mikä firma suomessa moisia rattaita tekis, ei tieten ihan joka pajalla onnistu, saataisin selvitä pelkän 16 piikkisen rattaan teolla toinen näyttäis selvinneen tuon toisen perän koe ponnistuksesta.


Kysäse tuolla yleisellä puolella, voi joku tietää/huomata paremmin.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 10.7.2011 20:28

Onko mulla nyt hajonnu se kuuluisa virtalukonpohja, kun jos pitää avaimia virtalukossa vähän aikaa ilman että auto on käynnissä niin enää lähe käyntiin kun työntämällä

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 10.7.2011 21:00

Muuttuu varmasti, riippuu vaan mitä ehtii. Ite sain putkistoon sopivan hillityt mörinät kun oli keskipönttö vähän mätä niin korvasin sen pelkällä rosteri putken pätkällä


Itellä kans vastaava, kuulostaa hyvältä :) Ei oo pyöriny mielessä enää putkistoon investointi..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2011 21:08

2,5" vähintään vakio Vr6, 3" sit piristetylle. Ja kuka nyt verkusta hiljasen haluaa, sitä varten on 1.3 yms kakkikkset :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.7.2011 3:20

Jos on koneella ajettu +250tkm niin pitääkö tehdä 800e jakopää remppa vai riittääkö jos vaihtaa ketjun kiristimet? Ja noista kiristimistä sen verran että tarviiko siihen sen kummempaa muuta kun että räikällä heittää uuden kiinni?

Onko 3 ja 5 ovisissa etuovissa erilaiset sähköikkunan osat?

Ei oo tosta auton madaltamisesta kokemusta, eli jos haluaisin vr6 vakioalustasta joku -30mm alaspäin, niin mitä mun pitää ostaa?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 11.7.2011 7:43

Ei oo tosta auton madaltamisesta kokemusta, eli jos haluaisin vr6 vakioalustasta joku -30mm alaspäin, niin mitä mun pitää ostaa?


Kuva

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 11.7.2011 10:37

Itellä oli jakopää melko lopussa jo 250+tkm jälkeen. ketjut venynyt ja laahaimet valmiita vaihtoon. Ei kyllä pitänyt vielä edes hirveämpää ääntä kylläkään.
Ja osat maksoivat alle 300e, kun itse tein työt

Bondos
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.5.2010 21:25

Toinen moottori autoon.

ViestiKirjoittaja Bondos » 11.7.2011 20:24

Elikkäs oletteko tehnyt tällaista työtä että vaihdatte pelkästeen moottorin kokonaisena pakettina jostain muusta omaan autoonne ?

Pitääkö tehdä jotain muutakin kuin laittaa sähköpiuhat ja vesiputket kiinni ?

Itse vaihdoin tänään otin oman vaihdelaatikkoni siihen vaan, ja kun kaikkia paikalla oli niin ei helv..tilläkään käyntiin :O Vaikka luulis kyllä ?

Kertokaahan mahtavat vr6-Tietäjät jos olette tällaila tehnyt

Kiitos paljon.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.7.2011 22:56

Saako kytkimen sylinteriin mitään tiivisteitä vai pitääkö ostaa koko helevetin sylinteri?

Kyseessä siis se laatikon päällä oleva sylinteri...

Bondos
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.5.2010 21:25

ViestiKirjoittaja Bondos » 12.7.2011 5:43

Juu ite oon ainakin vaihtanut korjaussarjan sinne sisälle.

Ja uusi sylinteri maksaa 60 euroo.

Tai jos tarkoitata sylinterin ja vaihdelaatikonväliin tiivistettä niin siihen ei kuulu semmosta lainkaan kun se ei tarvi.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.7.2011 11:16

Juurikin tuota korjaussarjaa mietin jotta saako sitä, täytynee lähteä kyselemään jotta löytyykö :)

Muistaakos kukaan mistä löytyy kannenpulttien kirimisjärjestys?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.7.2011 12:11

Googlessa näytti heti ekalla kuvasivulla olevan ku nappaat oikeet hakusanat.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 12.7.2011 12:30

kannenpulttien kirimisjärjestys.

Kuva

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.7.2011 17:11

Jätte kiva... Vai mikäseoli. Jaahas, olis varmaan ollu fiksua hakea engelsmannien kielellä tota kirimisjärjestystä :D

Tyhmä kiittää jälleen.

juuj
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.1.2011 18:35

ViestiKirjoittaja juuj » 13.7.2011 16:38

Tuli nyt tilattua ja testattua finn automobilesta 60e lastu. Olen kyllä todella tyytyväinen, ainakin hintaansa nähden!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 13.7.2011 16:46

Dyno laput ennen ja jälkeen :P

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 14.7.2011 8:55

Nonni, tuli soitto koneistamolta... Venttiilinohjurit ihan holot, seetit myös väljät ja venttiilivarret kuluneet... WTF? Korjaustyö ilman venttiileitä 410e! Huhhuh, no köyhää se vain koskettaa.

Mietin vain että 240tkm mittarissa ja venttiilinnostimet vaihtokunnossa, samaten venttiilivarren kumit, ohjurit ja seetit ihan saissena... Normaalia kulumista?

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 14.7.2011 19:51

Liekkö "takuu kilometrit"?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 17.7.2011 13:21

Kyllä oli homma vaihtaa nuo jakopään hilppeet, mut tulipahan tehtyä. Veera kehrää taas hienosti ja kuulee hienosti kaikki muut kilinät ja rahinat :D Kaikenkaikkiaan tuli vaihdettua jakopään osien lisäksi, kytkin, kampiakselin stefa, venttiilikopan tiiviste, yks vesiputki missä oli pari reikää ja termostaattikoppahässäkkä kokonaisuudessaan kun murtu sisäpuolelta ihan sormin nyppimällä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.7.2011 17:42

Vr6 omistamisen ihanuuksia :)

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 17.7.2011 20:45

Sitähän se ja olihan tuo tiedossa jo ostaessa..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.7.2011 15:15

Vielä palatakseni tuohon 1.8t imuilman lämpöanturiin... Löysin sattumoisin jonku eestiläisen firman mistä löytyy ~20€ hintaan anturia.

Tässä linkki:
http://www.varaosat24.com/fi/varasto2/11340/7028,169241,0,1/921310

Onko tuo nyt oikeaa mallia oleva anturi veeran ilmanputsarinkoteloon asennettavaksi?

Vähän kyllä epäilyttää tuo firma jotta saako tuolta oikeasti tilaamansa tavarat, mutta voihan sitä huvikseen kokeilla :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa