G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt ahdin huollettavana Laitilassa. Itse en sitä kerinnyt aukaisemaan kun Dopin palvelu on vaan niin hyvää, että kotiovelta 250 km päästä tullaan ahdinta hakemaan huoltoon! Ilman lisä kuluja vielä. ;)
Todellisuudessa Dopi toi yhden piristetyn 200SX Nipponin kaverille jota tossa äsken kävin hieman testailemassa. Täytyy myöntää, että geilaaderi tuntui aika hyödyttömältä siihen verrattuna. Siitä kun puuttuu tsuih äänikin kokonaan!
Todellisuudessa Dopi toi yhden piristetyn 200SX Nipponin kaverille jota tossa äsken kävin hieman testailemassa. Täytyy myöntää, että geilaaderi tuntui aika hyödyttömältä siihen verrattuna. Siitä kun puuttuu tsuih äänikin kokonaan!
Nyt on ahdin huollettu ja kaikki oli kuulema hyvällä mallilla. Joitain teflonrasvan jämiäkin oli näkyvissä. RS modia ahtimessa ei sitten ollutkaan! Pelkkä RS2. Harmi sinänsä, mutta en kyllä sitä aio enää avata kun sen takaisin käsiini saan. Hieman jos ilmanputsarikoteloa viiltelis ja RS lähdön laittas... Kannattasko se haitari putki vaihtaa johonkin toiseen siitä kotelon ja ahtimen välistä? Poimuttomaan malliin? Vai saakohan siihen mitään kiinni?
Äänet ovat isojen poikien mukaan suurinpiirtein samat aukastulla vakiokotelolla ja kartiosuodattimella :( Lisäksi se alkuperäinen paperisuodatin ei hengitä tarpeeksi, jotain dynovertailuja joskus olen nähnyt, en itse testannut. Mulla oli tehty iso reikä putsarin kylkeen, Suomeen tuonut häiskä oli sen laittanut jo umpeen, eli ei vissiin ainakaan myyntimielessä mielenkiintoista ääntä ollut pitänyt.
Saiskohan tuosta hiljasemman jos rakentaisi vaikka lokarin sisään toisen putken kotelosta, kun nyt boksissa on sellainen onneton putki vain eteenpäin lampun taakse. Silloin ainakaan melua ei luulis tulevan yhtä paljon. Itse en haluaisi tollaista mölyävää kartiofiltteriä kuitenkaan laittaa, koska ilmeisimmin se on tosiaan äänekäs (ja myös aika hintava). Yksi vaihtoehto olisi varmaan tehdä joku boksi kartion ympärille, mutta onko siitä sitten todellista hyötyä äänten suhteen?
No uskon ihan sanallista kuvailua asiasta, eli pörinäfiltteriä en oikein himoitse. Ja hyötyä ilman kunnon imuputkea tuskin on...
Harmi kun ei nyt tullut tänne omia kokemuksia RS-modauksesta, olisi ollut ihan kiva saada infoa tänne, mutta ilman mittauksia olis ollut aika spekulointia tuo vaikutus...
Jos MikaJ tekis tuon joku päivä ja dynottelis painekäppyröiden kera :uD
Harmi kun ei nyt tullut tänne omia kokemuksia RS-modauksesta, olisi ollut ihan kiva saada infoa tänne, mutta ilman mittauksia olis ollut aika spekulointia tuo vaikutus...
Jos MikaJ tekis tuon joku päivä ja dynottelis painekäppyröiden kera :uD
Onhan tässä vastaan ja puolesta niiden äänien kannalta. TOiset tykkää ja toiset ei. Ties vaikka pitäisit? En siis yritä suodatinta kaupata, koska se on menossa ASconaan, mutta testiä voi.
RS1 jäi nyt multa pois matkasta, harmi. Olisin sen kyllä tehnyt, mutta luulin että jos josku on nähnyt vaivaa RS2 tekoon niin RS1 on helppoa ja nopea siihen verrattuna. Pitänee ostaa tuo ahtopaine mittari itsekin jotta näkee ne paineet paremmin. Täytys vaan löytää samannäköinen kuin nuo orkkis öp ja latausmittarit ovat. Ottas tuon latauksen pois ja ahtomittari sen tilalle.
RS1 jäi nyt multa pois matkasta, harmi. Olisin sen kyllä tehnyt, mutta luulin että jos josku on nähnyt vaivaa RS2 tekoon niin RS1 on helppoa ja nopea siihen verrattuna. Pitänee ostaa tuo ahtopaine mittari itsekin jotta näkee ne paineet paremmin. Täytys vaan löytää samannäköinen kuin nuo orkkis öp ja latausmittarit ovat. Ottas tuon latauksen pois ja ahtomittari sen tilalle.
Tossa lahden honkongissakin näkyi olevan jotain ahtomittareita, taisi olla samoja kun itsellä motonetistä ostettu halpis. Tollaisen tarkkuudeta ei ole tietoa, mutta kyllä se nollaa näyttää auton ollessa sammuksissa. Imusarjan paineet huitelee -0,7:sta tuonne 1,0-1,1 hujakoille, että lukemat on likimain sitä mitä pitää. Kytkennänä tekee varmaan vartissa, jos paikka on kerran valmiina.
Löysin ihan mielenkiintoista luettavaa G60 moottorista:
http://volkswagen.msk.ru/engine/pg/g60.pdf
Tuolla velivenäläisillä on muutakin tekstiä, mutta valitettavasti sen ymmärtämysken kanssa tulee ongelmia.
http://volkswagen.msk.ru/engine/pg/g60.pdf
Tuolla velivenäläisillä on muutakin tekstiä, mutta valitettavasti sen ymmärtämysken kanssa tulee ongelmia.
Nyt kun noista suodattaimista on taas alettu keskustelemaan,niin onko tuolla kartiosuodattimen kiinnityksellä jotain suurenpaa merkitystä (toisaalta eipä taida olla tuosta suodattimestakaan suuremmin hyötyä).
Mitä noita kuvia on tullut katseltua netissä,niin on tuolle suodattimelle ollut 4 erilaista asennus tapaa g-hen.
- suoraan tohon orkkis putkeen
- jonkin näkoiseen metalliputkeen,eli ilmeisesti noita mitä dopi myy
- pitemmällä imuletkulla kartiosuodatin vedettu lokarin sisään
- suoraan ahtimeen kiinni
Mitä noita kuvia on tullut katseltua netissä,niin on tuolle suodattimelle ollut 4 erilaista asennus tapaa g-hen.
- suoraan tohon orkkis putkeen
- jonkin näkoiseen metalliputkeen,eli ilmeisesti noita mitä dopi myy
- pitemmällä imuletkulla kartiosuodatin vedettu lokarin sisään
- suoraan ahtimeen kiinni
joku puhui että jos laittaa orkkis letkuun sen kiinni ni se aiheuttaa ilman pyörteilyä jonkun verran eli taitaa olla hyvä vaihto ehto tehä rosterista tai alumiinistä uusi putki.Hyvä vaihto ehto olis varmaan myös vetää se putki lokarin taakse josta se saa ilmaa mutta kannattaa varoa ettei se ime sieltä paskaa.
Äänet vaimenis varmaan aika paljon jos katkasee tuon metallisen putken aika alusta ja lliittää kumi/silikoniletkulla siten että metalliputket jäävät muutaman millin erilleen.... Siis jos tuo ääni häiritsee... Kokeillut en ole mutta luulis ainakin noin resonoivan vähemmän. Se, miltä se sitten näyttää, onkin toinen asia... :-)
Tässä kun kaikkea muuta ollaan mietitty niin mistäs suomesta saa lysholmin ahtimia?
Pienen "asennusoppaan" löydettyäni tuli kauhukuva Miten himpskatissa tuonne kuulerin putket saisi :D
ja urli: http://www.corradocentral.com/lysholm.htm
Pienen "asennusoppaan" löydettyäni tuli kauhukuva Miten himpskatissa tuonne kuulerin putket saisi :D
ja urli: http://www.corradocentral.com/lysholm.htm
ilu: no oikean lastun teettäminen tulee ainakin pakolliseksi + ehkä muuta..
Meikäläistä vaan pelottaa kun pitäisi saada "oikea" kuuleri keulille niin miten putkien vedon kanssa käy... Lisäksi tarvii itse (kunhan projekti alkaa) vaihtaa imusarja, pakopuoli jne...
Odotetaan että MikaJ ja muut nerot alkavat hereilemään:)
Meikäläistä vaan pelottaa kun pitäisi saada "oikea" kuuleri keulille niin miten putkien vedon kanssa käy... Lisäksi tarvii itse (kunhan projekti alkaa) vaihtaa imusarja, pakopuoli jne...
Odotetaan että MikaJ ja muut nerot alkavat hereilemään:)
Miten siinä coolerissa on lähdöt? Akun kulmasta mahtuu myös vetämään putket, eli tyyliin:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=29556
tai kuten Jannella on saabin coolerille putket jostain alakautta.
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=29556
tai kuten Jannella on saabin coolerille putket jostain alakautta.
Ihan vaan huomautuksena, että jos lysholmia harkitsette niin kannattaa kuunnella ensin ääninäyte jostain ennenkuin ahtimen hommaa. Esim. tuolta yllä mainitulta sivulta löytyy ääninäytteet alhaalta.
Minä en ainakaan jaksais tuollaista ininää kuunnella päivästä toiseen...tosin voihan tuo jonkun mielestä olla hienokin ääni.
Minä en ainakaan jaksais tuollaista ininää kuunnella päivästä toiseen...tosin voihan tuo jonkun mielestä olla hienokin ääni.
toi ääni on kyllä aika karu,voi alkaa pitemmän ajan päästä kuullostaa aika v mäiseltä mutta en heti itse kyllästyny ääneen.onko toi bahnbrennerin kitti ihan bolt on tohon g-laderin tilalle???
tolla tavalla pystyis fiksusti toteuttaa siihen lysholmiin ahtoputket ainki miten HelaKammo on itselleen tehnyt
tolla tavalla pystyis fiksusti toteuttaa siihen lysholmiin ahtoputket ainki miten HelaKammo on itselleen tehnyt
pitää kyl aikamoista vinkunaa tuo lysholmin ahdin....
Tuossa näyttäisi että ilmanotto on sielä missä G:ssä on ahdetun ulostulo ja tuo ahdetun ulostulo taas sielä moottorian kohti olevalla sivulla. (asennuskuvissa)
Noista äänistä pääsee eroon kun bitumia vaan tarpeeksi koriin (varsinkin konehuone - ohjaamo väliin)
Mitäs muita G:tä vastaavia (hyötysuhteeltaan siis) olevia ahtimia (ei niitä turboja kiitos ;) löytyy hintahaarukassa alle 2000e?
Taitaapi olla niin että tuo akun kautta veto olisi ainut mahdollinen JÄRKEVÄ vetotapa putkille.. Tulisi jo kesä:P
Tuossa näyttäisi että ilmanotto on sielä missä G:ssä on ahdetun ulostulo ja tuo ahdetun ulostulo taas sielä moottorian kohti olevalla sivulla. (asennuskuvissa)
Noista äänistä pääsee eroon kun bitumia vaan tarpeeksi koriin (varsinkin konehuone - ohjaamo väliin)
Mitäs muita G:tä vastaavia (hyötysuhteeltaan siis) olevia ahtimia (ei niitä turboja kiitos ;) löytyy hintahaarukassa alle 2000e?
Taitaapi olla niin että tuo akun kautta veto olisi ainut mahdollinen JÄRKEVÄ vetotapa putkille.. Tulisi jo kesä:P
Ahdasta siellä akun kulmassa kyllä on, että tommonen 50 mm menee letkun kanssa just ja just. Edestä saa coolerille tehdä tilaa joka tapauksessa poistamalla edestä pystypalkin tai ehkä enemmänkin. Ja tuon flektin joutuu uusimaan, jos cooleri ei mahdu suoraan, sillä se ottaa vastaan heti kun syylaria joutuu siirtämään.
Itse ajattelin sen kuulerin laittaa RS puskuriin niin että näkyy sieltä keskimmäisestä aukosta nätisti ja lähdöt olisi sitten ylempänä näkymättömissä... Ja sain tuon ongelmankin ratkaistua. käyttää ovaalia putkea hieman ahtaissa paikoisa (ilmanottoputki ahtimen ja syylärin välistä ja ahtoputket siitä ahtimen päältä..) Toisaalta pitää miettiä kyllä uusia vaihtoehtoja tuohon
Onkos joku nyt löytänyt valmista letkua tuohon RS-lähtöön? Ilman tuning hinta lisää. Joitain 76 mm toinen pää ja 63 mm toinen tjsp. 120 mm pitkä. Pitäs huomenna jotain tuohon keksiä jotta saa auton taas ajoon.
Mistäs tietää, että moniurahihna on vaihdon tarpeessa? Ei ole mun autoissa ennnen näkynyt moisia...
Tossa on RS2
Mistäs tietää, että moniurahihna on vaihdon tarpeessa? Ei ole mun autoissa ennnen näkynyt moisia...

Tossa on RS2
Mä olen hankkimassa noita letkuja. Peruutin tuon samcon tilauksen kun kuukaudesta toiseen vaan sanotaan että vielä menee kuukausi.... jne... Voin laittaa infoa heti kun saan jostakin noita hommattua. Tuo letkun pätkähän on niin tuolla alhaalla että siellä nyt menee vaikka ihan musta letku, eikä mikään silikoniletku, jos muutkin letkut ovat vakiot. Jos laittaa tavallisen letkun niin silloin tarvii vaan muistaa että on nitriilikuminen että kestää öljyä...
Osta 15cm pitkä pätkä 3" letkua etolasta, kaiva jostain 2½" pakoputken tai minkä hyvänsä pätkä. Änge se 2½" putki lakuperäisen letkun sisään tukemaan rakennetta, ujuta uusi 3" letkun pätkä sen alkuperäisen letkun päälle ja kelmmareilla kiinni. Patentti tuokin, mutta eiköhän se kestä. Sen putken tarkoitus on vain pitää rakenne koossa, virtaukset vaan tuskin on parhaat...
Kuvassa tuo modaus vaikuttaa aika ronskisti tehdyltä, ainakaan murtumien vaaraa ei vähennä tuo epätasainen pintarakenne. Oliskos mahdollista vingulla vetää tasaiseksi tuota?
Kuvassa tuo modaus vaikuttaa aika ronskisti tehdyltä, ainakaan murtumien vaaraa ei vähennä tuo epätasainen pintarakenne. Oliskos mahdollista vingulla vetää tasaiseksi tuota?
Se on nyt noin 40-50 tkm kestänyt tuolla tavalla ja en viitsi lähteä ohentamaan seiniä tasoitusmielessä yhtään. Vähän ahistas sitten jos silottas ja hajois heti. Pystyisi Dremelillä kyllä sen tekemään. Hyvin tuo on ahtanut ja toiminut noin. On ja pysyy siis juuri tuollaisena. Itse olisin kyllä hieman tasaisemmin ottanut! Ahtaa tuo kuitenkin vakiota enemmän ni hyvä se on...
En o mitannut tarkemmin, mutta ton mafin mukaan se nostaa ihan hyvin painetta. Tarkkahan se ei ole, mutta se on mulle riittänyt että isompia lukemia siellä pyörinyt kuin vakiossa. Sillä olen tarkkaillut säännöllisesti paineita, ettei vikaa ole. Ja minä kun tosiaan en ole kierränyt edes 6200 rpm asti niin tiedä mitä se paine sitten 6500 rpm kohdalla. (Muistaakseni suurin saamani lukema on ollut 0,92 bar)
Ku muistas ottaa kuvan noista mun öp ja latausmittreista ja jos joku osais sen perusteella antaa vinkkiä valmistajasta joka näyttäs suht samalta. Ostas sitten ahtop.mittarin.
Ku muistas ottaa kuvan noista mun öp ja latausmittreista ja jos joku osais sen perusteella antaa vinkkiä valmistajasta joka näyttäs suht samalta. Ostas sitten ahtop.mittarin.
Toi lukema on siis tullut vakiosuotimella ja sen vaimenninboxin kanssa ennen 6000 rpm. Se vaan pirun diginäytössä hyppii niin paljon se lukema ettei meinaa keritä kattoa sitä. En ole yrittänyt mitään ennätys lukemaa bongata edes. Toi tuli vaan viimeisimmästä testistä jonka tein ennen huoltoa 2 kk sitten. Huomenna jos sais taas auton tulille.
Mittareista löytyikin kuva ja VDO:n tekeleet näyttäs olevan. Löytyyköhän moisia ahtopaineeseen tarkotettuja valolla ja samalla näöllä.
Edit: Tossa ku kattelin noita kuvia ni huomasin, että RS palikassahan on paksummat rivat ku mun ahtimessa... nythän se heikentää mun virtauksia! ; )
Edit:2 löyty VDO mittari, mutta viisari on väärän värinen. Omassa on oranssit
Mittareista löytyikin kuva ja VDO:n tekeleet näyttäs olevan. Löytyyköhän moisia ahtopaineeseen tarkotettuja valolla ja samalla näöllä.
Edit: Tossa ku kattelin noita kuvia ni huomasin, että RS palikassahan on paksummat rivat ku mun ahtimessa... nythän se heikentää mun virtauksia! ; )
Edit:2 löyty VDO mittari, mutta viisari on väärän värinen. Omassa on oranssit
ja tuskin pieni reikä sitä ahtopainetta ehtii paljon hukata.
edit. sain selville mistä itellä alko se puhina käymään 5000 kierroksen jälkeen. oli pompsahtanu irti se huohotinputki joka menee venttiilikopasta ahtoputkeen.
edit. sain selville mistä itellä alko se puhina käymään 5000 kierroksen jälkeen. oli pompsahtanu irti se huohotinputki joka menee venttiilikopasta ahtoputkeen.
Viimeksi muokannut ilu, 17.3.2005 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"mikälie huohotinputki"
ELi huohotusputki vaan tuttavallisesti.
http://www.ares.fi/
Tuolta löytyi letkuja ja liittimiä. Olivat vaan ne messinkiset pulttiklemmarit turhan kalliita ja en raaskinut niitä ostaa. 7€ kpl, ei kiitos.
Ahtoputki on nyt tosiaan hitsattu ja pitäisi vaan lyhentää se sopivaksi. Olisi kiva nähdä miltä näyttää taitavan hitsarin sauma kääntöpuolelta. Mun sauma ei ainakaan näytä samalta kummallakin puolen...
EI vaan pääse niputtamaan tuota autoa, iski kuumeen päälle. Isäukko päätti säästää sähkölaskussa ja oli irrottanut tallin lämpöpuhaltimen seinästä... Huomasin vasta liian myöhään kun ihmettelin että miksei talli lämpene. Olisipa oma talli.
EI vaan pääse niputtamaan tuota autoa, iski kuumeen päälle. Isäukko päätti säästää sähkölaskussa ja oli irrottanut tallin lämpöpuhaltimen seinästä... Huomasin vasta liian myöhään kun ihmettelin että miksei talli lämpene. Olisipa oma talli.
Netissä/netissäkin on ...kaikenmaailman sovelluksia ilman saattamisesta pyörteilemään imupuolella ! ...onko kukaan ajatellut sitä ?
Pullostakin saa nesteen nopeammin pihalle pyörteellä ... auttaiskohan mitään ? jotkin siivekkeet jotka ohjaisi ilmaa pyörteilemään putkistossa ennen ahdinta ja ahtimen jälkeen...ja matkallakin.
Pakoputkistoonkin tuota on ajatellut ... ja jos siivekkeistä tekisi pakopuolella myös sellaiset, että johtaisi ääntä putkiston seinämille vaimentaen myös ääntä ....mutta tekisi tätä pyörrettä putkistoon joka auttaisi virtausta.
Onko kokemuksia ? heitinpä vaan ilmaan tämänkin ...kun kovasti tätä ilman kulkua pyritään parantelemaan.... ja näiden kokeileminenkin onnistuu kotikonstein ? : )
Pullostakin saa nesteen nopeammin pihalle pyörteellä ... auttaiskohan mitään ? jotkin siivekkeet jotka ohjaisi ilmaa pyörteilemään putkistossa ennen ahdinta ja ahtimen jälkeen...ja matkallakin.
Pakoputkistoonkin tuota on ajatellut ... ja jos siivekkeistä tekisi pakopuolella myös sellaiset, että johtaisi ääntä putkiston seinämille vaimentaen myös ääntä ....mutta tekisi tätä pyörrettä putkistoon joka auttaisi virtausta.
Onko kokemuksia ? heitinpä vaan ilmaan tämänkin ...kun kovasti tätä ilman kulkua pyritään parantelemaan.... ja näiden kokeileminenkin onnistuu kotikonstein ? : )
Pullon pyörättämisessä idea on se että keskeltä pääsee ilmaa pulloon ja neste pääse vapaammin valumaan. Muutenhan pulloon tulee alipainetta kunnes nestettä ei enää tule ja se sanoo "glung", jolloin ilmaa pääsee pulloon ja siten tulee nestettä ja taas "glung"...
Moottorin kaasunvaihtojärjestelmässä harvemmin on nestettä. Eikä se ole pullo.
Virtausvastuksen pitäisi olla mahdollisimman pieni.
Moottorin kaasunvaihtojärjestelmässä harvemmin on nestettä. Eikä se ole pullo.
Virtausvastuksen pitäisi olla mahdollisimman pieni.
Mistä saisi kunnollisia _hiljaisia_ rosteripönttöjä, ja vielä halvalla? Tuskin mistään, ja älämölöröörit voipi unohtaa... Itse tein pikkuisen fiksauksen ihan vaihtamalla sen keskipätkän 2½" kokoon. Suoraa putkea olis justiinsa yhden putken tarpeet, mutta ei ole sitten ylimääräsiä, harmi.
Kyllähän noita rosterisia välipurkkeja saa vaikka motonetistä tai virtasen moottorilta, mutta se laatu, onko sitä?
Kyllähän noita rosterisia välipurkkeja saa vaikka motonetistä tai virtasen moottorilta, mutta se laatu, onko sitä?
Virtalukonpohjan vaihto... tiedoksi tuleville asentajille ( transportterin, viistokeulaisen... onko sellaista mallia T4 ) pohja käy g60:seen... autosähköliikkeessä käyneenä heidän kirjat ei pohjaa kyseiseen automerkkiin tunteneet.
Täytyy sanoa , että japanilaiseen AUTOON vaihtaneena meinas usko loppua omatoimiasentajalta melkein: )... aika vaikeaksi on vaihto tehty.
Joskus kuullut jonkun ihmettelevän ...vaihdosta saanutta laskua, nyt itse homman tehneenä en ihmettele.
Itsekkin hommaan lähdin 15 min asenteella ..... tunaroin ton kanssa melkein kahdeksan tuntia ... kun sai välissä laittaa osia takaisin ja ajella sähköliikkeissä.
Saahan sen vaihdettua , mutta siinä pitää purkaa kaikki ratinympäriltä ja lopuksi vielä ulosvetäjällä(<-autosähköliikkeestä) virtalukko runkoineen pois ohjausakselilta ?
Tuhosin pohjan soittimella, kun en heti viitsinyt/vetänyt akulta suoraan virtaa... aika nopeasti meni tuollaisella mofset 4x60 sisäisellä vahvistimella.
Tyhmyyttähän se oli ! ...nyt "laskun" maksaneena vähän viisaampi.... ja sain sen johdonkin vedettetyä :-)
Täytyy sanoa , että japanilaiseen AUTOON vaihtaneena meinas usko loppua omatoimiasentajalta melkein: )... aika vaikeaksi on vaihto tehty.
Joskus kuullut jonkun ihmettelevän ...vaihdosta saanutta laskua, nyt itse homman tehneenä en ihmettele.
Itsekkin hommaan lähdin 15 min asenteella ..... tunaroin ton kanssa melkein kahdeksan tuntia ... kun sai välissä laittaa osia takaisin ja ajella sähköliikkeissä.
Saahan sen vaihdettua , mutta siinä pitää purkaa kaikki ratinympäriltä ja lopuksi vielä ulosvetäjällä(<-autosähköliikkeestä) virtalukko runkoineen pois ohjausakselilta ?
Tuhosin pohjan soittimella, kun en heti viitsinyt/vetänyt akulta suoraan virtaa... aika nopeasti meni tuollaisella mofset 4x60 sisäisellä vahvistimella.
Tyhmyyttähän se oli ! ...nyt "laskun" maksaneena vähän viisaampi.... ja sain sen johdonkin vedettetyä :-)
Levis kirjoitti oikein ohjeet tohon vaihtoon... voisi löytyä searchilla.
Pieni täydennys:- löytyikin yllättävän helposti->
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... irtaluk%2A
Pieni täydennys:- löytyikin yllättävän helposti->
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... irtaluk%2A
Tuosta pohjasta vielä sen verran , että ....
Myyjä kävi katsomassa ....tuota liitintä ja totesi transportterissa olevan samanlainen.
Liittimen kanta olikin ihan samanlainen , mutta ...itse pohjaosassa oli jotain nystyröitä jotka menee tuohon valumöykkyyn , tuossa transportterin pohjassa ei noita nystyröitä ollut , mutta hyvä niin ilman niitä se sinne kyllä sopi....noin fyysisesti.
Kävin minä varmuuden vuoksi tuota vielä asentajalta kysymässä (toinen joka sen myi+eri paikka) ...että sopiikohan tuo transportterin pohja kun on vähän erinlainen.
Mikä ettei ...oli vastaus , kun liittimen navat ja muoto on samanlainen.
Ainoa mitä nyt ...kai on eroa , on se että mankalta sammuu virrat vasta kun vetäsee avaimen lukosta irti ja takaisin virrat saa taas kun pistää avaimen ja kääntää ekaan asentoon.
Ennen oli sillein että virrat katkesi mankasta kun käänsi avaimen ääriasentoon vasemmalle.
Lisäksi vielä ...kun tuolla edellisessä linkissä joku kirjoitti , että oli sen ruuvin saanut sieltä kaivettua (vr6 corrado) ...on varmaan sitten erinlainen sillä ....IHAN VARMASTI tuota ei kaivettua saa G60 :ssä ilman että purkaa kaiken ...ratin ympäriltä ja virtalukkovaluosa on kädessä irtaimena :-) ... ihan vaan sillä että kukaan ei sitä lähde kaiveleen , mahdotonta ruuvia !
Myyjä kävi katsomassa ....tuota liitintä ja totesi transportterissa olevan samanlainen.
Liittimen kanta olikin ihan samanlainen , mutta ...itse pohjaosassa oli jotain nystyröitä jotka menee tuohon valumöykkyyn , tuossa transportterin pohjassa ei noita nystyröitä ollut , mutta hyvä niin ilman niitä se sinne kyllä sopi....noin fyysisesti.
Kävin minä varmuuden vuoksi tuota vielä asentajalta kysymässä (toinen joka sen myi+eri paikka) ...että sopiikohan tuo transportterin pohja kun on vähän erinlainen.
Mikä ettei ...oli vastaus , kun liittimen navat ja muoto on samanlainen.
Ainoa mitä nyt ...kai on eroa , on se että mankalta sammuu virrat vasta kun vetäsee avaimen lukosta irti ja takaisin virrat saa taas kun pistää avaimen ja kääntää ekaan asentoon.
Ennen oli sillein että virrat katkesi mankasta kun käänsi avaimen ääriasentoon vasemmalle.
Lisäksi vielä ...kun tuolla edellisessä linkissä joku kirjoitti , että oli sen ruuvin saanut sieltä kaivettua (vr6 corrado) ...on varmaan sitten erinlainen sillä ....IHAN VARMASTI tuota ei kaivettua saa G60 :ssä ilman että purkaa kaiken ...ratin ympäriltä ja virtalukkovaluosa on kädessä irtaimena :-) ... ihan vaan sillä että kukaan ei sitä lähde kaiveleen , mahdotonta ruuvia !
Mitä auttaa vauhtipyörän keventäminen / vaihtaminen kevyempään ja onko se kallista?
Lisää koneen kierrosherkkyyttä. Vastaavasti vääntö taas hieman heikkenee. Joku asiallinen sorvarihan kevennyksen voi tehdä. Inhottavinta lienee se, että joutuu ottamaan laatikon pois. MikaJ:hnä muistakseni kirosikin, ettei ole mukavaa tehdä kytkin remppaa.
Kokeile vaikka purkaa se hihnan kiristin irti niin näet hihnan tiukkuuden. Jousta joutuu kohtuu lujaa painamaan että sen saa pois.
Tehonlasku aiheutuu luultavasti nakutuksesta, jos ajat nykyisin 95:lla niin vaihtamalla 98:iin epäilemättä vika korjaantuu. Perusennakkoa voi myös olla liikaa.
Itse oli ennen sitä mieltä että PG:n vauhtipyörä on megalomaanisen painava, mutta kaikki riippuu vertailukohteista. Tuossa Audin ABY-ADU koneissa on noin 15kiloa painava limppu, epäilen että PG:n pyöräkään ei pääse samoihin kymmenlukemiin. Mutta tosiasia on se, että sekin on painava. Omaa kevennysintoa laski epäilyt että miten se kestää sen jälkeen rajoittimeen ajoa, koska sitä omassa käytössä tapahtuu välillä.
Itse oli ennen sitä mieltä että PG:n vauhtipyörä on megalomaanisen painava, mutta kaikki riippuu vertailukohteista. Tuossa Audin ABY-ADU koneissa on noin 15kiloa painava limppu, epäilen että PG:n pyöräkään ei pääse samoihin kymmenlukemiin. Mutta tosiasia on se, että sekin on painava. Omaa kevennysintoa laski epäilyt että miten se kestää sen jälkeen rajoittimeen ajoa, koska sitä omassa käytössä tapahtuu välillä.
Aina voi ottaa sen riskin että ei tasapainoita. Itse olen parin käyttöauton kohdalla tehnyt sen, ja hyvin on pelannut sen aikaa kun itsellä on ollut. Kun sorvaa kaikki valujäljet pois, niin silloinhan se on aika hyvin balansissa. Mutta yhtään raaempaa/arvokkaampaa peliä en uskalla vastaavasti tehdä, kunnon painotus on ehdoton.
Mutta onko kampiakseli+vauhtipyörä tasapainotettu yhdessä nipussa tehtaalta lähtiessä? Jos ne on tasapainotettu erikseen, niin siinä tapauksessa aika huoletta voi laittaa tollasen huolella sorvatun suoraan kiinni.
Ja kuinka tasapainossa kytkin on? Jos täysin tasapainosen paketin haluaa, niin pitäis tasapainottaa kampura kaikkine hilppeineen yhdessä paketissa. Mutta mitäs sitten kun muutat hinnapyöriä tai kytkintä... Se siitä tasapainotuksesta. Tietty voihan kaikki tasapainottaa nollaan, niin tulee ihan kohtuu hyvä paketti, mutta tuli pikkusen kallis paukku. Ja mitä mää asiasta kyselin parista kolmesta paikasta, niin sanoivat, että aika hankalaks menee noitten kytkinten sun muitten hilppeitten tasapainotus. Enkä muutenkaan tiiä onko tällästen perus maamoottorien niin tasapainossa oltavakaan. Eri juttu sit noi +9000r kiertävät hipo-motit.
Jos toi mun kampura katkee tai hajottaa laakerit, niin nielen tappion ja syytän vain itseäni.
Ja kuinka tasapainossa kytkin on? Jos täysin tasapainosen paketin haluaa, niin pitäis tasapainottaa kampura kaikkine hilppeineen yhdessä paketissa. Mutta mitäs sitten kun muutat hinnapyöriä tai kytkintä... Se siitä tasapainotuksesta. Tietty voihan kaikki tasapainottaa nollaan, niin tulee ihan kohtuu hyvä paketti, mutta tuli pikkusen kallis paukku. Ja mitä mää asiasta kyselin parista kolmesta paikasta, niin sanoivat, että aika hankalaks menee noitten kytkinten sun muitten hilppeitten tasapainotus. Enkä muutenkaan tiiä onko tällästen perus maamoottorien niin tasapainossa oltavakaan. Eri juttu sit noi +9000r kiertävät hipo-motit.
Jos toi mun kampura katkee tai hajottaa laakerit, niin nielen tappion ja syytän vain itseäni.
VekeV: kyllä se kiku (vr6 raato) oli sen ruuvin sieltä virtalukosta kaivanu ja oli muuten melkosen kivassa paikassa...
Jos VR6 ja G60 malleissa nuo osat ovat samanlaisia, voi vaan ihmetellä millä sen ruuvin sieltä muka voi pois saada. Edes bitsi, whatever, ristipääpala ei väliin mahdu. Ainakaan mun autossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa