G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
Ei toi ISV reroute kit sitä venaa poista, se vaan letkuttelee sen painepuolelle, jotta ei vuotele painetta hukkaa. Osat toteutuksee löytyy myös motonetistä. Bahn Brenneristä löytyy kyllä kiitettävästi valmispalikkaa ja hintaki vaikuttaa kohtuulliselta, mutta muista että tulli rankasee sitten 22% alvilla ja 3% oli muistaakseni lisävero moottorin osille sekä rahdit tietty.
Veikkaisin noilla 210-225hv moottorilta..
Jätä perus PG lohko ja pistä ne rahat kannen laittoon. Tai sitte samantien 16v tekniikkaan rakentamaan. Tuntuu kaikki valittavan tuon 8v kannen virtausta/potentiaalia..
Ja olikos niin että joissain G60 koneissa oli vihreät suuttimet jotka tuottaa vähän enemmän.
Itsellä 68ap, dopin lastu, supersprint putkisto ilman kattia, K&N paneelisuodatin muokatussa kotelossa. Ja rallyessähän on jo iso cooleri. Noilla pääsi yli 200hv..
Jätä perus PG lohko ja pistä ne rahat kannen laittoon. Tai sitte samantien 16v tekniikkaan rakentamaan. Tuntuu kaikki valittavan tuon 8v kannen virtausta/potentiaalia..
Ja olikos niin että joissain G60 koneissa oli vihreät suuttimet jotka tuottaa vähän enemmän.
Itsellä 68ap, dopin lastu, supersprint putkisto ilman kattia, K&N paneelisuodatin muokatussa kotelossa. Ja rallyessähän on jo iso cooleri. Noilla pääsi yli 200hv..
Vihreitä näyttää olevan passateissakin.
Vortexilta löysin tällaisen kommentin tuotosta:
Stock Green G60 is 245cc at 3bar.
Grey G60 are 305cc at 3bar.
Ei kai nuo harmaatkaan ihan hirveästi riitä..250hp, tai onhan se jo aika paljon geestä. :)
Nuo ammattimiehet varmaan osaa sanoa paremmin mitä kannelle tarvii thedä, että se oikeasti virtaa ja siitä vakioimusarjasta sitten ei kai kovin virtaavaa tee millään. Siis toistan tässä vain mitä täältä ja muualta on tullut luettua.
Vortexilta löysin tällaisen kommentin tuotosta:
Stock Green G60 is 245cc at 3bar.
Grey G60 are 305cc at 3bar.
Ei kai nuo harmaatkaan ihan hirveästi riitä..250hp, tai onhan se jo aika paljon geestä. :)
Nuo ammattimiehet varmaan osaa sanoa paremmin mitä kannelle tarvii thedä, että se oikeasti virtaa ja siitä vakioimusarjasta sitten ei kai kovin virtaavaa tee millään. Siis toistan tässä vain mitä täältä ja muualta on tullut luettua.
täytyykin ruveta oikee tutkii noita suuttimia mitä ne on laittanut.!
Jos joskus olis vaikka niin paljon rahaa että sais hommattua suuttemet ja säätimen.
itsellä ei ole mitää hajua tuollaisten hinnoista. että voisiko joku vähän valottaa aloittelijaa.?
olen lukenut että g:hen on laitettu saabista suuttimia.?
Niin eikö toi 250hp ole jo tosi kova geestä? näin olen ainakin ymmärtänyt.
Jos joskus olis vaikka niin paljon rahaa että sais hommattua suuttemet ja säätimen.
itsellä ei ole mitää hajua tuollaisten hinnoista. että voisiko joku vähän valottaa aloittelijaa.?
olen lukenut että g:hen on laitettu saabista suuttimia.?
Niin eikö toi 250hp ole jo tosi kova geestä? näin olen ainakin ymmärtänyt.
Jossain lähteissä mitä löysin, väitettiin et harmaat on pienempituottoiset, mut pitäis olla suuremmat. Jossain sanottiin et noi harmaat on samat kuin S2 audissa. Varmaan voi jostain Saabista löytyä sopivia, pitää olla samalla ohmiluvulla ja tietenkin fyysinen koko..
Vanhoista käytetyistä ei varmaan kovin paljon kannata maksaa, kuluuhan nekin. Ilmeisesti jostain n. alk. 50-100e/kpl saa uusiakin koosta riippuen.
Tietävämmät varmaan puuttuvat jos korjattavaa, ettei sokea ohjaa toista...
Vanhoista käytetyistä ei varmaan kovin paljon kannata maksaa, kuluuhan nekin. Ilmeisesti jostain n. alk. 50-100e/kpl saa uusiakin koosta riippuen.
Tietävämmät varmaan puuttuvat jos korjattavaa, ettei sokea ohjaa toista...
http://www.snstuning.co.uk/g60.php tuolla näyttäis olevan punaisia suuttimia myynnissä. Myös lastu niille suuttimille sitten samasta paikkaa.
Tonnarin suuttimia voisi soveltaa, 75milliset ja korkeaohmiset.Varmaan voi jostain Saabista löytyä sopivia, pitää olla samalla ohmiluvulla ja tietenkin fyysinen koko..
Tuohon hintaan saa jo koko sarjan käytettyä pelikuntoisia 2.3T Saabin suuttimia jossa tuotto ~370cc.Vanhoista käytetyistä ei varmaan kovin paljon kannata maksaa, kuluuhan nekin. Ilmeisesti jostain n. alk. 50-100e/kpl saa uusiakin koosta riippuen
mistä nuita saabin suuttimia kannattaa kysellä?
Tuolta kuuppa klubilta niitä kannattaa kysellä ja katsoa myyntipalstaa: http://foorumi.saabclub.fi/
Itseasiassa kun puhetta tuli niin itselläkin on jäänyt yhdet LH 2.3T tonnarin suuttimet yli eli niitä voi kysellä yv jos kiinnostaa.
Noita saabin käyttökelpoisia suuttimia on ainakin LH2.3T(~340cc) tonnarissa, trionic tonnarissa(~350cc) ja femmoissa ruskeat suuttimet (~370cc). Nuo tuotot on vähän ulkomuistista, mutta tuolta kuuppa klubilta nuo oikeat tuotot saa kaivettua jos tarvetta.
Mitä tulppia tuohon mystiseen koneeseen suositellaan. Ei tahdo kestää mitkään muut kun Boschin superplussat... Mutta nuo on Audin 1.8T koneesta peräisin että jos löytyisi sellaiset jotka tähän on kuin luotu. Alkuperäiset varaosatulpatkaan (Bosch platina) ei kestänyt kuin muutaman päivän. Ja Champion monikärkitulpat jotka oli tuohon tarkoitettu ei kestänyt kun muutaman viikon.
G-ahtimen uusi tuleminen: http://www.ausleidenschaft.de/ ?
Onkos www.bar-tek-tuning.com tuttu kenellekään putiikkina, palvelut, toiminta..
Onkos www.bar-tek-tuning.com tuttu kenellekään putiikkina, palvelut, toiminta..
Passatti lähtee tostaina huoltoon, ja siihen mennessä täytyisi saada uusi käyttöhihna ahtimelle. Onko kellään tietoa kuinka pitkän hihnan pitää olla 68mm ahdinpyörän ja ilmastoinnin kanssa? Kysessä siis G60 Passat.
Laitoin viime viikon maanantaina jo tilaukseen eräästä liikkeestä mutta eipä ole vielä näkynyt... Pikaista vastausta tarvitaan!
Laitoin viime viikon maanantaina jo tilaukseen eräästä liikkeestä mutta eipä ole vielä näkynyt... Pikaista vastausta tarvitaan!
Edelleen painitaan tulppaongelman kanssa... Onko mitään muuta toimivaa vaihtoehtoa kun tuo W6DPO? Ei tahdo mistään liikkeestä hyllystä löytyäkkään... Ja jos ja kun löytyy tilaamalla niin hinta on n.20€/kpl joka ei kuitenkaan ole ongelma loppujen lopuksi.. Olisi mukava kokeilla jotain muutakin vaihteeksi.
Tulppakokemiksia Geen kanssa?
Tulppakokemiksia Geen kanssa?
Siis onko sulla jotain ongelmia tuon orkkistulpan kans? Vai onko se vaan hinnasta kiinni?
Itse yritin yhden kesän muilla tulpilla mutta ei siitä vaan tullut mitään. Ainakin Densoja(2 viikkoa ja pimeni) ja Champiooneja itsekin kokeilin mutta Dopilta sitten uudet alkuperäiset kun ei paikallisista varaosapuljuista sellaisia saanut.
Itse yritin yhden kesän muilla tulpilla mutta ei siitä vaan tullut mitään. Ainakin Densoja(2 viikkoa ja pimeni) ja Champiooneja itsekin kokeilin mutta Dopilta sitten uudet alkuperäiset kun ei paikallisista varaosapuljuista sellaisia saanut.
Eipä se pääasiassa hinnasta ole kiinni vaan saatavuudesta... Aina joutuu tilata.
Ja sitä ei ole vielä tullut kunnolla kokeiltua. Koneremontin jälkeen tuli laitettua nuo alkuperäiset mutta ei kestänyt. Sen jälkeen on kyllä säädetty sytytys ym, että pitäisi nyt kokeilla uudella onnella. Champpionia on kokeiltu ja taisi kestää ehkä viikon ja sitte pimeni kolme heti kerralla startatessa.. On nyt Audin 1.8T orggistulpat kiinni ja on kestänyt. Mutta varmasti toimisi paremmin sellaisilla mitkä sinne kuuluu..
Ja sitä ei ole vielä tullut kunnolla kokeiltua. Koneremontin jälkeen tuli laitettua nuo alkuperäiset mutta ei kestänyt. Sen jälkeen on kyllä säädetty sytytys ym, että pitäisi nyt kokeilla uudella onnella. Champpionia on kokeiltu ja taisi kestää ehkä viikon ja sitte pimeni kolme heti kerralla startatessa.. On nyt Audin 1.8T orggistulpat kiinni ja on kestänyt. Mutta varmasti toimisi paremmin sellaisilla mitkä sinne kuuluu..
No noihin vitettyihin g60 koneisiin jossain suosittelevat sitä g40 polon orkkistulppaa, elikkä W5DPO.
Semmoiset ainakin itse ajattelin seuraavaksi ettiä, kunhan nyt jossainvälissä tulee aika uusia nykyiset, jotka ovat siis nuo W6PDO:t eli orkkikset. Hyvin on täällä tosin nuo orkkikset pelannu tähän asti, mutta mullahan onkin tuo vähän "matalaviritteisempi" ;)
Semmoiset ainakin itse ajattelin seuraavaksi ettiä, kunhan nyt jossainvälissä tulee aika uusia nykyiset, jotka ovat siis nuo W6PDO:t eli orkkikset. Hyvin on täällä tosin nuo orkkikset pelannu tähän asti, mutta mullahan onkin tuo vähän "matalaviritteisempi" ;)
Täältä ainakin: http://www.g-laderseite.de/eshop/produc ... ucts_id=99
Vähän halvempi, muttei löydy Finlandiaa lähestysmaista: http://www.shop-chrom-store.de/pi62/pd390.html (olis samat tulpat ku Lamboissa... rispektiä esson baarissa, mut entäs jos omistatat Countachin, ylpeiletkö et on samat tulpat ku polossa? :D )
Vähän halvempi, muttei löydy Finlandiaa lähestysmaista: http://www.shop-chrom-store.de/pi62/pd390.html (olis samat tulpat ku Lamboissa... rispektiä esson baarissa, mut entäs jos omistatat Countachin, ylpeiletkö et on samat tulpat ku polossa? :D )
Vakio ahdinpyörä on 78mm. Veikkaisin että sulla on 68 siellä kiinni. Se kun on aika yleinen jos kerran on vaihdettu.
edit. Ja noi allekirjoitukset on muuten forumin säännöissäkielletty ;)
edit. Ja noi allekirjoitukset on muuten forumin säännöissäkielletty ;)
Sorry kauheesti allekirjoitus ei tuu toistuu on vaan kiva olla edes jotenkin kohtelias.
Juu olen pyörän tiedon lukunut jo moneen kertaan en vaan löytänyt sitä.
Eli ongelma on ahtojen puute 0.6 bar löytyy eli apuja kiitos.
Tämän koko palstan selannut läpi.
Kokeilin puhaltamalla että ainakaan niin ei vuoda tyhjäkäynti moottori läpi onko ok.
Mitään ihmeellistä ääntä ei kuulu siis ainakaan hihnan vinkunaa tai muuta.
Mistä lähden etsimään vai ahdin korjaukseen.
Juu olen pyörän tiedon lukunut jo moneen kertaan en vaan löytänyt sitä.
Eli ongelma on ahtojen puute 0.6 bar löytyy eli apuja kiitos.
Tämän koko palstan selannut läpi.
Kokeilin puhaltamalla että ainakaan niin ei vuoda tyhjäkäynti moottori läpi onko ok.
Mitään ihmeellistä ääntä ei kuulu siis ainakaan hihnan vinkunaa tai muuta.
Mistä lähden etsimään vai ahdin korjaukseen.
Apua passat g60 kenkuilee eli eilen aamulla lähdin tallille tarkastamaan nokan ajoituksen,poika ei saannut turha vyötä kiinni jouduin pysäyttämään jonka jälkeen laitoin auton käyntiin tuntui käyvän aivan sika rikkaalla kiersi noin 600rpm ja onneksi oli alamäki niin kakkosella sain auton juuri ja juuri liikkeelle sitten yht äkki alkoi toimimaan ihan normaalisti.
Tallilla tarkistin ajoituksen se oli ok ja starttasin auton ja kävi samalla tavalla kuin aamulla ihan sika paksulla eikä kiertänyt.
Aloin etsimään vikaa ei ole löytynyt.Kipinää saa ja bensaa aivan liikaa ei edes lupaa kun kastaa tulpat heti.
Vaihdettu sininen ns ruiskun lämpötila anturi lambda ja tulpat.
Hyviä vinkkejä kiitos
Mikä muu vaikuttaa bensan saantiin kun boksi,lämpötila anturi,lambda.
Mites tuo bensan paine anturi.
Bensaa tulee ja reilusti ja kipinä myös kunnollinen mutta ei edes lupaa.
Tallilla tarkistin ajoituksen se oli ok ja starttasin auton ja kävi samalla tavalla kuin aamulla ihan sika paksulla eikä kiertänyt.
Aloin etsimään vikaa ei ole löytynyt.Kipinää saa ja bensaa aivan liikaa ei edes lupaa kun kastaa tulpat heti.
Vaihdettu sininen ns ruiskun lämpötila anturi lambda ja tulpat.
Hyviä vinkkejä kiitos
Mikä muu vaikuttaa bensan saantiin kun boksi,lämpötila anturi,lambda.
Mites tuo bensan paine anturi.
Bensaa tulee ja reilusti ja kipinä myös kunnollinen mutta ei edes lupaa.
En tarkoittanut vi::::: hyvä että korjaamot saa töitä.
Toki tämä korjattiin itse.
Vika oli moottorin johtosarjassa joku joskus korjannut halpis liittimillä oli muuten kettumainen löytää.
Nyt jälkikäteen googlemalla löytyi projekti kertomuksia missä epäillään samoja ongelmia.
Eli jos epäilee niin kannattaa (ehkä) tutkia siinä imusarjan ja imusarjan imuputken johtoja kovettuu lämmöstä ja voi poiketa tai suurin osa johdon karvoista poikki.
Toki tämä korjattiin itse.
Vika oli moottorin johtosarjassa joku joskus korjannut halpis liittimillä oli muuten kettumainen löytää.
Nyt jälkikäteen googlemalla löytyi projekti kertomuksia missä epäillään samoja ongelmia.
Eli jos epäilee niin kannattaa (ehkä) tutkia siinä imusarjan ja imusarjan imuputken johtoja kovettuu lämmöstä ja voi poiketa tai suurin osa johdon karvoista poikki.
Löytyykö G60 Golffiin tai Rallyeen rosteri tai alumiini ahtoputkisarjaa? Ja sopivaa mutkaa ahtimen ja ilmanputsarin väliin? Vai kannattaako vaan lähteä itse väsäämään/vääntämään? Mielummin valmista sarjaa laiskana miehenä etsin..
Ja peltipakosarjoja saa suositella myös..
edit: Okei, tuolta löytyi, mutta oli niin järkyttävän ruma että mielummin pidän siistinä orkkiksena.
Ja peltipakosarjoja saa suositella myös..
edit: Okei, tuolta löytyi, mutta oli niin järkyttävän ruma että mielummin pidän siistinä orkkiksena.
Oon joihinkin törmännyt. Rallyeen löytyi ebaysta/saksasta joitakin letkusarjoja Samcoa tai muuta letkua esi. tässä ainakin yksi Jotain aluputkeakin olen tuolla nähnyt. Ahtimen ja putsarin väliin löytyy vähän joka viripuljulta pätkää, on lyhyttä suoraa, pidenpää mutkaa, paksumpaa mutkaa, "ansaugkit g60" hauksi.
Peltisarjaa en ole nähnyt kuin parilta valmistajalta, jotenkin melko hintaisia.. Tai sehän on ihan miten tottunut rahaa käsittelemään. Racelandtuning tais joka ebay.de:ssä silloin tällöin ilmoittelee syncron peltisarjoista, tais olla 499e hinta.
Jospa noista on jotain apuja 'masennukseen'...
Peltisarjaa en ole nähnyt kuin parilta valmistajalta, jotenkin melko hintaisia.. Tai sehän on ihan miten tottunut rahaa käsittelemään. Racelandtuning tais joka ebay.de:ssä silloin tällöin ilmoittelee syncron peltisarjoista, tais olla 499e hinta.
Jospa noista on jotain apuja 'masennukseen'...
Onko G60 passatissa MFA:lle on oma paineanturi vai näyttääkö mittaristo ECU:n mapin tietoa?
Mulla mittaristo näyttää 255 aina kun mennään ylipaineelle. Eipä tuo mihkää vaikuta jos kyseessä on vain mittaristossa oleva sekoileva anturi, mutta jos tuo taasen on ECU:n näkemys asiasta niin sehän täytyy korjata.
Mulla mittaristo näyttää 255 aina kun mennään ylipaineelle. Eipä tuo mihkää vaikuta jos kyseessä on vain mittaristossa oleva sekoileva anturi, mutta jos tuo taasen on ECU:n näkemys asiasta niin sehän täytyy korjata.
nyt en passatista mene vannomaan, mutta eiköhän sinne mittaristoon mene se ali/ylipaineletku ihan niinkuin PG-golffissakin. Mittaristön takana on siis paineanturi,voihan se näyttää omiaan,mutta tod näköisesti sieltä on se letku irti/poikki.? Eli yhtäkuin pieni vuoto ahtojärjestelmässä. Kannattaa tarkistaa.
Tosta mittariston taakse tulevasta alipaineletkusta puheenollen, tuleeko sitä pitkin tieto pelkästä ahtopaineesta vai liittyykö se myös ton kulutusmittarin toimintaan?
Ajattelin että voisikos sen letkun ottaa kokonaan jälkiasenteisen ahtopainemittarin käyttöön jos se ei muuta infoa siihen MFA:lle anna kun sen ahtopaineen?
Ajattelin että voisikos sen letkun ottaa kokonaan jälkiasenteisen ahtopainemittarin käyttöön jos se ei muuta infoa siihen MFA:lle anna kun sen ahtopaineen?
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Onko kellään tietoa mistä muista vw malleista löytyy g60 passattiin sopiva ilmastoinnin kompura?
Riippuu vuosimallista, mutta mikäli -92 tai vanhempi, niin ainakin:
VW Golf G60, VW Golf Rallye, VW Corrado G60 eli kaikki missä on PG- tai 1H-moottori... Saattaa olla että Corradon KR- ja 9A-moottorin kompura käy myös, mutta miksi niillä olisi sitten eri osanro, jos kävis 1:1...
Osanumerohan on: 357 820 803 A (PG ja 1H)
Halpa kuin saippua; päälle 700e.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Jep, pitää käytettynä katella. Millasia coolereita porukka on noiden pasuunoiden keulalle laittanu? Yks rallye cooleri pyöris hyllyssä ja kävi sitte semmonenki mielessä, että mitenköhä tuo ilmastointilaitteisto mahtuu mahtuu olemaan noiden suurempien coolereiden kanssa?
Näky tänään jotai menneen paskaksi ku kerää paisariin painetta aivan helvetisti leikkö kansipahvi sitte porsinu tai neste ei vaan jostain syystä kierrä.
Tänään pistin uuden termarin ja kokeilin konetta. Lämpiää vieläki eikä neste kierrä. Sen jälkeen otin vanhan vesipumpun pois ja kunnossa oli sekin. Missä lie tukos ku neste ei tunnu kiertävän ollenkaan koska alavesiletku ei lämpiä ollenkaan. Pitää huomenna tutkia lämppärin kenno.
Näky tänään jotai menneen paskaksi ku kerää paisariin painetta aivan helvetisti leikkö kansipahvi sitte porsinu tai neste ei vaan jostain syystä kierrä.
Tänään pistin uuden termarin ja kokeilin konetta. Lämpiää vieläki eikä neste kierrä. Sen jälkeen otin vanhan vesipumpun pois ja kunnossa oli sekin. Missä lie tukos ku neste ei tunnu kiertävän ollenkaan koska alavesiletku ei lämpiä ollenkaan. Pitää huomenna tutkia lämppärin kenno.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-1295
8,90€/kpl
samalla kun nokka-akselin nostaa pois, niin vaihtaa sen pikkusen isompi nostoiseen ;)
8,90€/kpl
samalla kun nokka-akselin nostaa pois, niin vaihtaa sen pikkusen isompi nostoiseen ;)
Kiitos nopeasta vastauksesta! Eihän tuo remppa tulekkaan läheskään niin kalliiksi kun pelkäsin. Ehti jo vähän ruveta jänskättämään ku rakas paskatti alkoi "hieman" nakuttamaan..
Edit: Osat laitettu tilaukseen, pistin tulemaan samalla venttiilin ohjurinkumit ja huohotinkotelon tiivisteen. Ensi viikolla sit kiroillaan ja yritetään saada nuo osat vaihdettua.
Edit: Osat laitettu tilaukseen, pistin tulemaan samalla venttiilin ohjurinkumit ja huohotinkotelon tiivisteen. Ensi viikolla sit kiroillaan ja yritetään saada nuo osat vaihdettua.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Habba
PostPosted: 7.3.2010 13:02 Post subject:
Juvonen: TIlasin MDComprexilta nuo nostajat. En tiedä ovatko samaa tavaraa sitten?
Eipä MDComprexilta vielä huonoa tavaraa ole tullut, joten enpä olisi huolissani. Motonetissä se on vähän fifti-sixti, että antaako myyjä sulle laatuosan vai jonkun laaduttoman, molempia tuntuu löytyvä eikä niille tehdä mitään eroa siellä. Ainakin joissakin pienemmissä varaosaliikkeissä katotaan itekkin mitä myydään.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Tuommoisen nähnyt joskus ennenkin, voi olla toki vaikka sama kuva. Ei voi kaikkea vanha muistaa... Ei ole oikeastaan sen jälkeen, kun raadosta luovuin, eli vajaaseen kolmeen vuoteen Geelaadereita tullut selailtua paljoa mistään.
En usko että tuosta varsinaista hyötyä on... Ko. autoon on asennettu todennäköisesti mekaanisen bypassin tilalle alipainetoiminen, ulospuhaltava venttiili TAI tuo mekaaninen bypass on ohjattu puhaltelemaan ulkoilmaan. Tuo toinen imuletkuhan lähtee tuosta kohtaa ahtimen imupuolelta, mihin tulee se bypassin ilman paluukiertoputki.
Tekijä ei ole nähtävästi halunnut tulpata tuota ahtimen imupuolen toista päätyä, kuten monesti on tapana, kun bypasseja vaihdellaan / muuten vaan rävelletään. Ehkä tekijä on elänyt siinä pelossa, että ahtimen imupuoli rupeaisi ahdistamaan vain toisesta päästä auki ollessaan?
Eiköhän tuommoisen saa tehtyä joka jannu, joka osaa leikellä kotelon kansia, muovihitsata, kitata, hioa ja maalata...
En usko että tuosta varsinaista hyötyä on... Ko. autoon on asennettu todennäköisesti mekaanisen bypassin tilalle alipainetoiminen, ulospuhaltava venttiili TAI tuo mekaaninen bypass on ohjattu puhaltelemaan ulkoilmaan. Tuo toinen imuletkuhan lähtee tuosta kohtaa ahtimen imupuolelta, mihin tulee se bypassin ilman paluukiertoputki.
Tekijä ei ole nähtävästi halunnut tulpata tuota ahtimen imupuolen toista päätyä, kuten monesti on tapana, kun bypasseja vaihdellaan / muuten vaan rävelletään. Ehkä tekijä on elänyt siinä pelossa, että ahtimen imupuoli rupeaisi ahdistamaan vain toisesta päästä auki ollessaan?
Eiköhän tuommoisen saa tehtyä joka jannu, joka osaa leikellä kotelon kansia, muovihitsata, kitata, hioa ja maalata...
Brittilehdissä tuota ilmaottosarjaa on myyty kauan, eli tuossa ei ahdista ilman saanti G:tä, kun imee raitisilmansa molemmista päistä. Kiinnostaa tuossa kyllä, miten on toteutettu paineiden rajaus, bypass/dumppi vai mitä.. Ainakin tuossa näkyy et, esim tyhjäkäynti venttiilikin ottaa suoraan raitisilmaa.
^tarkoitit varmaan että tyhjäkäyntiventtiili huohottaa suoraan ulos järjestelmästä :)?. Huonona puolenahan tuossa on se, ettei laaderi saa voitelu lainkaan. Meinaan tuota öljyistä huohotusilmaa, siitä se laaderi tykkää. oikeesti. Saattaahan tuo muutaman heposen tietty tuodakin, koska ahtimeen tulee pelkästään kylmää? ja raikasta ilmaa.. ja onhan se pirun hienon näköinen :)
Ei, kun nimenomaan, tyhjäkäyntiventtiili ottaa ilman suoraan ulkoilmasta. (Toki Geessä se toimii ylipaineventtiilinäkin...) Normaalistihan tyhjäkäyntimoottori siis toimii tyhjäkäynnillä, aka. alipaine-alueella ja tyhjäkäyntimoottorin läpi moottori imee tarpeen vaatiessa ilmaa kaasuläpän ohi (nostaa siis tyhjäkäyntiä, kun kierrokset laskevat kylmällä koneella liian alas). :)
Ja btw. ei se tyhjäkäyntiventtiili "huohota". Huohotin on siinä venttiilikopan päällä. ;) Ja voihan siitä toki vetää letkun tuohon laaderin imuputkeen, vaikka tuollaisen setupin tekisikin.
Heposista en mene sanomaan mitään. Järjellä mietittynä ainakin tuo Laaderin toinenkin pääty vain on aivan riittävän suuri reikä imuilmalle. Eihän se ilmanputsarikotelon alkuperäinen imureikäkään ole sen suurempi... (taitaa olla itse asiassa jonkin verran pienempi) Ja se kotelo ei ole todellakaan ensimmäinen ahdistava tekijä ko. laitteessa. Viitaten huippuhienosti virtaavaan vakio kansi-imusarjapakettiin :) Virtasikohan se nyt kaikki 130 heppaa vakiosetupilla. :D
Ja btw. ei se tyhjäkäyntiventtiili "huohota". Huohotin on siinä venttiilikopan päällä. ;) Ja voihan siitä toki vetää letkun tuohon laaderin imuputkeen, vaikka tuollaisen setupin tekisikin.
Heposista en mene sanomaan mitään. Järjellä mietittynä ainakin tuo Laaderin toinenkin pääty vain on aivan riittävän suuri reikä imuilmalle. Eihän se ilmanputsarikotelon alkuperäinen imureikäkään ole sen suurempi... (taitaa olla itse asiassa jonkin verran pienempi) Ja se kotelo ei ole todellakaan ensimmäinen ahdistava tekijä ko. laitteessa. Viitaten huippuhienosti virtaavaan vakio kansi-imusarjapakettiin :) Virtasikohan se nyt kaikki 130 heppaa vakiosetupilla. :D
Itse noita jo aikoinaan ihmettelin. =D Oishan ne hienon näköiset jos ei muuta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102002&highlight=
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=102002&highlight=
Vaihdettiin eilen nuo nostajat Passattin. Homma meni muuten hyvin mutta ihmeteltiin kaverin kanssa että missä on neljäs nokka-akselin laakerikaula? :D Loiskelevyssäkin oli paikat neljännen kaulan kiinnityksen paikoille. Nuo neljä kappaletta oli numeroitu 1, 2, 3 ja 5. Neljännen kaulan kohdalla oli joku anturi(?) ja näytti siltä että siitä kohdilta olisi joku pieni pala lohjennut irti. Valitettavasti kuvia tästä saan postattua vasta maanantaina. Miksi tuossa moottorissa ei ole kuin neljä laakerikaulaa?
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
ihmetytti tuossa yllä olevassa kuvassa että mihin toi huohotus letku on oikein vedetty kun se siinä kiinni on edelleen?? itse laitoin vaparin kiinni G päähän ja huomasin että se rupes ahdistamaa kauheesti ilman saantia kun vakio imuputki rupes imemää itteään kasaa ku painaa kaasua. eli se vaatii aika paljon vissii ilmaa hengittääksee kunnolla, näinköhän riittää edes vakio putsarikotelo?
Koitin ilman mitään putsaria niin kone herää kuin uusi :D
Mitä siihen nyt oikee sitte laittais suodattmaa ilmaa??
Tuollanen versio missä se saa ilmaa molemmista päistä voisi kyllä olla ihan ok myös jos vaan saa huohotuksen vielä siihen mukaan.
Ihmetttelen aina ku kaikki sanoo että G tarvii ihan välttämättä tuon huohotus voitelun, siinähän on ihan oma voitelu omasta takaakin, sen takiahan on se teräspunosletku mistä öljy menee sinne, vai meneekö siinä sitte ne tiivisteet muka hajalle ilman tota?
Koitin ilman mitään putsaria niin kone herää kuin uusi :D
Mitä siihen nyt oikee sitte laittais suodattmaa ilmaa??
Tuollanen versio missä se saa ilmaa molemmista päistä voisi kyllä olla ihan ok myös jos vaan saa huohotuksen vielä siihen mukaan.
Ihmetttelen aina ku kaikki sanoo että G tarvii ihan välttämättä tuon huohotus voitelun, siinähän on ihan oma voitelu omasta takaakin, sen takiahan on se teräspunosletku mistä öljy menee sinne, vai meneekö siinä sitte ne tiivisteet muka hajalle ilman tota?
G:lle menevä öljyletku ei voitele muutakuin laakerit, huohotusöljy voitelee lamellit. Vakiosuodatinkotelo ahdistaa aika hyvin, siitä ainakin mulla hyvät todisteet penkissä mitattuna. Suodatin sinänsä ei ahdista, vaan koteloon tehdyt imuäänien vaimennukset. Kaikkein huonoin yhdistelmä oli penkissä mitattuna vakio imuputki ilman suodatinkoteloa, tehot tippui totaalisesti. Samahan tapahtuu jos tuohon laittaa kartiofilsun päähän.
Älkää ajako G-autoillanne ilman kunnollista ilmansuodatinta, se on erittäin nopea ahtimen turma.
Älkää ajako G-autoillanne ilman kunnollista ilmansuodatinta, se on erittäin nopea ahtimen turma.
Siitä ilmansuodatinkotelosta lähtee vetämällä pois se "kiihdytyssuppilo" Sit on iso aukko keulaa kohti. Ja ahtimen ja kotelon välisen putken voi kikkailla vaikka näin. itselle ei tulis pieneen mieleenkään laittaa tehosuodattimia tuohon. Kerran hetken ollut ja uudessa ahtimessa alkoi heti näkyä pisteitä. Ja mitään eroa ei ollut vakiosuodattimeen. (kuin koko...)
Itselläni on kiinni pienempi ahdinpyörä ja vapaavirtaussuodatin, äänet on kyllä todella törkeät,
varsinkin kun kääntyy tuosta kotitieltä isommalle tielle ja vähän joutuu vedättämään että saa nopeuden sopivaksi, AIVAN HIRVEÄÄ ÄÄNTÄ, jotain kiimaisen ja kurkkukipuisen mölyapinan ja kynsillä liitutauluun -äänen väliltä :S
Pakko saada jollain hiljennettyä noita ääniä.
Liekö ahtimessa vikaa?
Autolla on ajettu 230tkm ja minä olin tietääkseni ensimmäinen joka vaihtoi ahdinpyörän pienempään.
varsinkin kun kääntyy tuosta kotitieltä isommalle tielle ja vähän joutuu vedättämään että saa nopeuden sopivaksi, AIVAN HIRVEÄÄ ÄÄNTÄ, jotain kiimaisen ja kurkkukipuisen mölyapinan ja kynsillä liitutauluun -äänen väliltä :S
Pakko saada jollain hiljennettyä noita ääniä.
Liekö ahtimessa vikaa?
Autolla on ajettu 230tkm ja minä olin tietääkseni ensimmäinen joka vaihtoi ahdinpyörän pienempään.
oletko koittanut millasta ääntä ahdin pitää ilman suodatinta??
se vasta on kiva ääni ^^
itellä kun oli vapari kiinni en huomannut mitään ihmeellisiä ääniä ahtimen puolelta, ehkä jotain kun mottorijarrutti, noh heh ehkä pönttö pitää sen verran hyvin metelit yllä kun sieltä on vähän otettu pois pönttöjä :D
ja lisää lähtee
ÄÄNET ON KIVOJA ^^
mitä niitä ääniä hävetä?
sillon niitä voi hävetä jos on sellanen "pakoputki viritteinen" kisanen amisauto joka ei liikahda edes. G60 kyllä liikkuu!!
se vasta on kiva ääni ^^
itellä kun oli vapari kiinni en huomannut mitään ihmeellisiä ääniä ahtimen puolelta, ehkä jotain kun mottorijarrutti, noh heh ehkä pönttö pitää sen verran hyvin metelit yllä kun sieltä on vähän otettu pois pönttöjä :D
ja lisää lähtee
ÄÄNET ON KIVOJA ^^
mitä niitä ääniä hävetä?
sillon niitä voi hävetä jos on sellanen "pakoputki viritteinen" kisanen amisauto joka ei liikahda edes. G60 kyllä liikkuu!!
Tänään tulikin vaihdettua noi nostajat. Febin paketissa nostajat INA:n leimalla. Vaihtokin muutaman tunnin homma pienen takkuamisen kanssa.
Näiden kokemuksien jälkeen voin vinkiksi antaa että jättäkää kone siihen asentoon että nokkapyörän kiila jää ylöspäin. Helpottaa huomattavasti nokkapyörän kiinnittämistä nokka-akseliin. Merkkasin valkoisella tussilla nokkapyörään ja remmiin oikean asennon sekä virranjakajan pyöriän akselille merkin että pysyy jako kohdillaan koottaessa.
Rupesi käymään paljon nätimmin. Suosittelen.
Näiden kokemuksien jälkeen voin vinkiksi antaa että jättäkää kone siihen asentoon että nokkapyörän kiila jää ylöspäin. Helpottaa huomattavasti nokkapyörän kiinnittämistä nokka-akseliin. Merkkasin valkoisella tussilla nokkapyörään ja remmiin oikean asennon sekä virranjakajan pyöriän akselille merkin että pysyy jako kohdillaan koottaessa.
Rupesi käymään paljon nätimmin. Suosittelen.
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 2.5.2010 14:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Pitäis varmaan itekki käydä nostajat hakemassa ku taitaa alkuperäiset olla kalkattelemassa ja mittarissa kohta 210k... Mietin tuossa josko sitä vähän rankempaa nokkakeppiä laittais samalla. Millasia nokkia porukka on käyttäny noissa ja onko ajossa paljonki eroa vakio keppiin verrattuna?
Tais tänään mennä lambda pimeäksi ku pari kertaa aikasemmin polttanu putkessa ja nyt töistä lähtiessä kävi rynkyttämällä ja lambdan piuhan irrottaminen ei vaikuttanu käyntiin millään lailla.
Tais tänään mennä lambda pimeäksi ku pari kertaa aikasemmin polttanu putkessa ja nyt töistä lähtiessä kävi rynkyttämällä ja lambdan piuhan irrottaminen ei vaikuttanu käyntiin millään lailla.
bensatukki
G60 polttoainetukin päädyssä on letkulähto jonka päässä anturi. Minkälainen anturi kyseessä ? Onko anturikiinnikkeen kautta sidonnainen lämpöön? Onko kenelläkään anturin teknisiä tietoja ?
Letkun alla tukin päässä myös sisäkierre.Onko tämä ollut huollon tarpeisiin ?
Letkun alla tukin päässä myös sisäkierre.Onko tämä ollut huollon tarpeisiin ?
Jotkut ilmeisesti käyttäneet 16 asteen sytkäennakkoa, mutta miten se on säädetty? Ohjehan on että sinisen lämpöanturin johto irti, kierrokset 2000-2500 ja ennakkoa 6 +-1 astetta. Tai sitten anturin johto kiinni 20-30 astetta. Itelläni ei toivookaan että pelais muuten kun tuolla 6 asteen ennakolla. 10 astettakin aiheuttaa jo helevetillisen paukkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa