Autossa tämä http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... a-02r.html setti 10kg vauhtiksella. Paketilla ajettu 13tkm ja alkanu kytkin luistamaa 4 ja 5 vaihteella, vääntöä 400nm koneessa.
Tarkoitus olisi koittaa sorvata vauhtipyörää keveämmäksi, paljonko uskaltaa ottaa tavaraa pois?
Vauhtipyörän sorvaus
Valvoja: ffp jäsenet
Vääntö ei tipu mihinkään, vauhtipyörän paino ei vaikuta moottorin vääntöön/tehoon. Liikkellelähdössä sen huomaa parhaiten jos reilusti keventää, sammuu helpommin auto valoihin. Se on sitten ihan kuskista kiinni että mikä on sopiva paino, joku ajaa 2kilosella ilman ongelmia ja toinen valittaa 10kilosta liian kevyeksi.
Tuskin mitään eroa huomaisit suorityskyvyssä, muuten kuin ehkä vaihde vapaalla kaasutellessa pinkaisee kierrokset nopeammin.
-yleensäottaen vaikuttaa tietysti minkälaisen vehkeen vauhtipyörästä paino pois otetaan, jonkun muutenkin hitaasti kiihtyvän vehkeen hiljalleeen nousevaan kierrosnopeuteen ei paljoa vaikutusta, mutta sitten jos joku kiihdytysauton moottori joka kelaa hetkessä kierrokset tappiin niin inertia voimilla vaikutus onkin iso.
Silläkin on merkitystä mistä ne kilot pois ottaa, sisäkehältä otettaessa vaikutus mitätön.
Ja kuten sanottu niin tehoon ja vääntöön tuolla ei ole vaikutusta kuin aivan hetkellisesti eli sen energian mitä raskaampi vauhtipyörä ottaa kiihtyessään niin hidastuessaan antaa sen takaisin -tämä takaisin anto tulee juuri tuossa aiemmin puhutussa liikeelle lähdössä avuksi..
Mutta tietysti kun äärimmäistä suorituskykyä lähdetään hakemaan niin kaikki mahdollinenhan pienenpienikin parannus sitä tehdään -mutta jossain käyttöautossa kannattaako.
-yleensäottaen vaikuttaa tietysti minkälaisen vehkeen vauhtipyörästä paino pois otetaan, jonkun muutenkin hitaasti kiihtyvän vehkeen hiljalleeen nousevaan kierrosnopeuteen ei paljoa vaikutusta, mutta sitten jos joku kiihdytysauton moottori joka kelaa hetkessä kierrokset tappiin niin inertia voimilla vaikutus onkin iso.
Silläkin on merkitystä mistä ne kilot pois ottaa, sisäkehältä otettaessa vaikutus mitätön.
Ja kuten sanottu niin tehoon ja vääntöön tuolla ei ole vaikutusta kuin aivan hetkellisesti eli sen energian mitä raskaampi vauhtipyörä ottaa kiihtyessään niin hidastuessaan antaa sen takaisin -tämä takaisin anto tulee juuri tuossa aiemmin puhutussa liikeelle lähdössä avuksi..
Mutta tietysti kun äärimmäistä suorituskykyä lähdetään hakemaan niin kaikki mahdollinenhan pienenpienikin parannus sitä tehdään -mutta jossain käyttöautossa kannattaako.
Täytyykö paineasetelma vaihtaa, jos vaihtaa kytkinlevyn jämäkämpään? Sopiiko nykyinen paineasetelma tämän levyn kaveriksi: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... wheel.html
Minkälainen on ajaa 4 lapainen jousitettu sintterikytkin?
Minkälainen on ajaa 4 lapainen jousitettu sintterikytkin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa