-89 16v GTI Golffini on ollut nyt pakkasilla (-23C) hiukan vaivalloinen käynnistyjä, tänään kun yritin käynnistää se lupaili ja hörähtikin, mutta sammui sitten, no yritin uudelleen ja teki startatessa pienen stopin, jolloinka nollasi esim. ajotietokoneen kellon "0:00" asetuksiin eikä kyllä enää jaksanut käynnistää, viittaisi akkuun joka on vissiin sitten huono, se vaan on ostettu 2kk sitten uutena.
Autoni ei kyllä ollut lämppärissä kun kokeilin käynnistää, mutta luulisi että akussa olisi sen verran poweria että jaksaisi pyörittää pitempään kuin kaksi pientä yritystä!??
Vai onko sitten latauksessa jokin vika, kun esim. käynnistän auton joskun jää latuauksen merkkivalo palamaan ja sitten kun polkaisen kaasua se häviää eikä tule takaisin, olisiko sitten jokin vika laturissa vai startissa??
Kertokee jotka ovat painineet moisten onkelmien kanssa.
G2 Vaivalloinen käynnistys...
Valvoja: ffp jäsenet
Latausvalon sammuminen vasta kaasun painalluksella viittaisi laturin herätteen puutteeseen. Tosin Boschilainen kyllä alkaa lataamaan ilmankin kaasua polkaisemalla.
Itse aloittaisin tutkimalla startin ja akun sekä laturin väliset johdotukset. Myös akun varaustilan voisi mitata ominaispainomittarilla. Voihan se akkukin olla viallinen yksilö.
Itselläni oli hieman saman tapaisia ongelmia hiljattain, parkkipaikalla startti ei jaksanut pyörittää lainkaan ekalla yrittämällä. Toisella kertaa se juuri jaksoi pyörähtää käymään. Sittemmin tuo on taas startannut moitteetta pakkasillakin, tosin akun navat välissä putsasin vaikka ihan puhtailta näyttivätkin. Saa nähdä josko tuokin oire vielä palaa. Tuo temppuilukin tapahtui käyntilämpöisellä koneella.
Itse aloittaisin tutkimalla startin ja akun sekä laturin väliset johdotukset. Myös akun varaustilan voisi mitata ominaispainomittarilla. Voihan se akkukin olla viallinen yksilö.
Itselläni oli hieman saman tapaisia ongelmia hiljattain, parkkipaikalla startti ei jaksanut pyörittää lainkaan ekalla yrittämällä. Toisella kertaa se juuri jaksoi pyörähtää käymään. Sittemmin tuo on taas startannut moitteetta pakkasillakin, tosin akun navat välissä putsasin vaikka ihan puhtailta näyttivätkin. Saa nähdä josko tuokin oire vielä palaa. Tuo temppuilukin tapahtui käyntilämpöisellä koneella.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No, akkuni on joku DELPHI ta DELHI ja 55 kokoluokkaa, kävin tänään mittauttamassa tuon latauksen huoltamolla ja laturi lataa ja akussa on virtaa eli sitten on syynä joko ne liitokset tai sitten startti, siis eikun tutkimaan.
Auto oli yön yli lämpimässä autotallissa ja sieltä lähti kyllä käyntiin, joskin sai hiukan aikaa sahata kun ei heti hörähtänyt käymään ja kun käynnistyi haisi aikas paljon bensa, osko meinannut tukehtua kakkuunsa kun piti poljeskella kaasua että käynnistyisi.
Auto oli yön yli lämpimässä autotallissa ja sieltä lähti kyllä käyntiin, joskin sai hiukan aikaa sahata kun ei heti hörähtänyt käymään ja kun käynnistyi haisi aikas paljon bensa, osko meinannut tukehtua kakkuunsa kun piti poljeskella kaasua että käynnistyisi.
Eikös tuo latauksen merkkivalon palamaan jääminen oo aikalailla ominaisuus kakkakoppa golfeissa? Itellä ei sillon golfiaikoina ruennu lataamaan boschilainen, ennenkuin polkas vähäsen kaasua, ja muistelen, et monella muullakin on ollut sama homma...
Edit.
Taitaapa muuten polonenkin tehdä samaa, eli jää toi latauksen valo palamaan käynnistyksen jälkeen, ja pitää käyttää kierroksia, et alkaa lataamaan.
Edit.
Taitaapa muuten polonenkin tehdä samaa, eli jää toi latauksen valo palamaan käynnistyksen jälkeen, ja pitää käyttää kierroksia, et alkaa lataamaan.
Ennemmin jetassani latausvalo sammui heti kun käynnisti. oli kierrokset mitkä tahansa. Nykyään olen huomannut, että valon sammuminen vaatii polkaisun. Laturilta lähtevät johdot näyttävät itselläni huonolta, joten pitääpä kuori uutta piuhaa tilalle. (nykyiset kun ovat laturissa kiinni muutamalla homeenvihreällä säikeellä :D )
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Marko kirjoitti:Auto oli yön yli lämpimässä autotallissa ja sieltä lähti kyllä käyntiin, joskin sai hiukan aikaa sahata kun ei heti hörähtänyt käymään ja kun käynnistyi haisi aikas paljon bensa, osko meinannut tukehtua kakkuunsa kun piti poljeskella kaasua että käynnistyisi.
Just samat ongelmat ku mulla!! Vaihda vaan ne maakaapelit!!
Just samat ongelmat ku mulla!! Vaihda vaan ne maakaapelit!!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa