..ja uudet tilalle. Laitan tänne tekniikkapuolelle, kun näkyvyys kysymyksestä huono rojektiosastolla..
Siis kun pitäisi vaihtaa piuhojen suojat uusiin ja on liittimet päissä valmiina kiusanpäiten. Vanhat suojathan ovat halkeilleet ja kovettuneet lähes käyttökelvottomaksi. Millä tavalla onnistuisi parhaiten? Joku ehdotti jo kurkkuputkea, joka leikataan auki, mutta eihän piuhat sisällä pysy tiukassa mutkassa ilman nippusiteitä tms vai liimautuuko kurkkuputkimikälie kiinni itsestään(tuskin)?
Olen jo valmistautumassa kolvaamaan joka ikisen johdon sen jälkeen kun pätkästään poikki ja uutta suojaa/kutistesukkaa päälle..ei siinä muuta mutku ne liittimet joita on leveämpää ja paksumpaa kuin abikot, prkl.
Konetilan sähköjohtojen suojaus? Vanhat hapertuneet..
Valvoja: ffp jäsenet
Se kurkkutorvi tuntuu halkaistunakin pysyvän aika hyvin kiinni, ainakaan mulla nuo johdot eivät pullahtele putken kyljestä ulos. Jos pullahtaa, niin pieni nippuside putken ympärille. En kuitenkaan usko tuon olevan mikään ongelma kun putkien pituus ja paksuus on mitoitettu oikein.
Yksi vaihtoehto olisi myös sellainen johtospiraali, mutta tuon asennus on tosi työlästä kun spiraali täytyy kieputtaa johdon ympärille.
Kolmas vaihtoehto voisi olla teippi, jota kieto johtonippujen ympärille. Ainakin mulla nuo johdot oli niputettu alunperin (tehtaalla) sellaisella mailateipin oloisella kangasteipillä. Tosin ajan mittaan sekin alkaa repsottamaan.
Yksi vaihtoehto olisi myös sellainen johtospiraali, mutta tuon asennus on tosi työlästä kun spiraali täytyy kieputtaa johdon ympärille.
Kolmas vaihtoehto voisi olla teippi, jota kieto johtonippujen ympärille. Ainakin mulla nuo johdot oli niputettu alunperin (tehtaalla) sellaisella mailateipin oloisella kangasteipillä. Tosin ajan mittaan sekin alkaa repsottamaan.
Jos ne johdot haluaa työntää halkaisemattomaan kurkkutorveen, niin tuota varten ei tarvitse johtoja katkoa. Pistokkeista kun saa pientä hienomekaanikon ruuvaria käyttäen työnnettyä ne kontaktiosat pois.
Tuolla saa siis irrotettua pistokkeesta sen pistokkeen muovisen runko-osan. Sen jälkeen pistokkeet jo sopivatkin läpi lähes mistä tahansa putkesta. Aika näpräämistä tuo on ja varovainen saa olla ettei riko niitä pistokkeita. Pari johtoa kuitenkin tuolla konstilla pujottelin paikalleen menestyksellä.
Tuolla saa siis irrotettua pistokkeesta sen pistokkeen muovisen runko-osan. Sen jälkeen pistokkeet jo sopivatkin läpi lähes mistä tahansa putkesta. Aika näpräämistä tuo on ja varovainen saa olla ettei riko niitä pistokkeita. Pari johtoa kuitenkin tuolla konstilla pujottelin paikalleen menestyksellä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa