G2,1.8 kaasari jäätää?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

G2,1.8 kaasari jäätää?

ViestiKirjoittaja Harry » 16.12.2005 13:02

Viisaammilta taas kysyisin että olisko mahd. Golffissani kaasarin jäätyminen
ongelmana, kun tyhjäkäynti häviää ja käynti röpöttää helvetisti, pakokaasu haisee tosi rikkaalle. Ilmenee maantieajossa muutaman kymmenen kilsan ajon kohdalla yleensä lämpötiloissa n. +5 - -2 . Menee ohi sammuttamalla hetkeksi tai käyttämällä autoa paikallaan.
Golfissa on vapaavirt.suodatin, kannattaisiko talveksi laittaa alkup. suodatin koteloon ja laittaa ilmanotosta vaikka haitariletku menemään johonkin lämpimämpään kohtaan konehuonetta? Olisko Masinolista apua?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 16.12.2005 13:05

No helpoin varmaan olisi laittaa ne alkuperäiskotelot kiinni ja varmistaa että se pakosarjalle ohjaava läppä on kunnossa. Ja tietenkin se haitariputki mikä menee siihen pakosarjalle.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 16.12.2005 13:09

Alkuperäiset systeemit paikalleen ja tarkistaa että se alipaineläppä toimii. Mikä älynväläys sekin on ollut laittaa vapaavirtaussuodatin?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 16.12.2005 14:43

äläs nyt tuohan se tehoja aivan saakelisti :P noihin mitään kannata vaihtaa kun orkkis rojuillakaan ei toimi.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.12.2005 21:18

Kokemuspohjalta sanoisin, ettei taatustu toimi talvella jos kone ei saa lämmintä imuilmaa. Oireet kuulostavat täsmälleen oikeilta kaasarin jäätymiseen.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 16.12.2005 21:53

ja jos on pierburgin tekele niin siinä pitäs olla kaasarin rungolle lämmitys.. sen tehosta en sit tiiä mut ei sekään mahottomiin pysty, orkkis kamat sisään vaan tollasil tötteröillä noissa tee mítään

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 16.12.2005 22:09

kannattaisiko talveksi laittaa alkup. suodatin koteloon ja laittaa ilmanotosta vaikka haitariletku menemään johonkin lämpimämpään kohtaan konehuonetta?

Kannattais, jos meinaat ajaa sillä autolla talvellakin pysähtelemättä muutaman kilometrin välein sulattelemaan kaasaria.
Mulla oli se peltisuulake josta kone sai lämmintä ilmaa, pultattuna imusarjaan kiinni peltipakosarjan takia.
Siltikin tahtoi vetää nollakelillä kaasarin jäihin, niin en todellakaan ihmettele jos jäätää ilman minkäänlaista lämmitystä.
Se kaasarin rungon lämmitys ei riitä mihinkään.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.12.2005 22:25

ihme juttu tää teidän kaasareiden jäätäminen ku mulla ei olu periaatteessa mitään lämmityksiä tos jetas pierburgin aikaan ja toimi hyvin paitsi jos ei ennen liikkeellelähtöä käyttänny paria minuuttia kovemmalla pakkasella ennen liikkeellelähtöä

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.12.2005 22:29

^ Kumma juttu, tuolla sähkökaasaripelillä ei kyllä tehnyt mitään ilman esilämmitystä. Vaikka se imusarjan siilikin toimii, niin sillä ei ole mitään vaikutusta jäätymiseen.

Kaasarin jäätyessä auto kulki jotenkin rankasti kierroksia käyttämällä, muuten meno oli nykivää eikä tyhjäkäyntiä ollut lainkaan. Kaasua painamalla sai koneen pidettyä käynnissä liikennevaloissa. Hieman ikävä ajettava :)

Tuolloin en oireiden aiheuttajaa tajunnut, vaan &%##ntuneena vein auton Laakkosen pikahuoltoon. Toistaiseksi ainoa kerta ko. lafkassa. Huoltomies ei saanut vikaa koeajolla ilmenemään, mutta todennäköisen vian löysi ja korjasi ruuvilla lukitsemalla imuilmaläpän talviasentoon. Aikaa hommaan meni laskun mukaan 20min, iso plussa ko. huollolle. Kotona korjasin murtuneen imuilmaläpän korvakkeen peltisuikaleella, korjauskulut 0e + Laakkosen laskuttama 141,80mk.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 16.12.2005 22:46

toimi hyvin paitsi jos ei ennen liikkeellelähtöä käyttänny paria minuuttia kovemmalla pakkasella ennen liikkeellelähtöä

Kovemmilla pakkasillahan tuota jäätämistä ei tapahdukkaan, kun ilmassa ei ole niin paljon kosteutta.
Pahin jäätämiskeli on juuri tuossa 0ºC tietämillä yhdistettynä lumipyryyn.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.12.2005 22:53

No nii joo ku tarkemmin ajattelen ni yhen kerran just ku jääti pahasti (vaan pari kertaa talven aikana) ni oli just jotain 10 astetta pakkasta ja lumipyryinen ammu ku olin kouluun menossa. Ku sai auton tulille ni samantien läksin pihasta ja tuli siin kyl vähän runtattua sitä kaasua ku olin jo myöhässä. Noin kilometrin pääsin ku kone yhtäkkiä hyyty ja kävi just ja just noin 2-300 kierrosta ja sammu. Taas käyntiin ja kävi just ja just. Pari polkasua ja sit hesäsi takasin eloon eikä enää mitään ongelmia.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 16.12.2005 23:04

jeps. meil intis vaunuissa jääti kaasarit välil.. kiva kun sellanen 10t rottelo hyytyy keskelle tietä

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 17.12.2005 1:02

Hmm mulla on weberi ja ilmansuodatin suoraan sen päällä kiinni eikä mitään imuilman lämmityksiä, eikä jäädy. Toisaalta mä heitän aina litran jäänestoa tankilliseen bensaa...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.12.2005 15:56

^Niin no toi ei olekaan mikään hienomekaaninen Pierburgin valmistama laitos :) Jäänesto saattaa myös tosiaan jotain auttaa, itse en ole moista litkua ikinä käyttänyt, enkä käytä.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 17.12.2005 16:32

Weberi mullakin oli silloin kun tuota jäätämistä tapahtui (2 kertaa), mutta olisi varmasti jäätänyt Pierburgin kaasarikin peltisarjan kanssa.
Auttaako tuo jäänesto tuohon kaasarin jäätämiseen?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 17.12.2005 21:19

kait siitä jotain hyötyy on


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa