G2,1.8 kaasari jäätää?
Valvoja: ffp jäsenet
G2,1.8 kaasari jäätää?
Viisaammilta taas kysyisin että olisko mahd. Golffissani kaasarin jäätyminen
ongelmana, kun tyhjäkäynti häviää ja käynti röpöttää helvetisti, pakokaasu haisee tosi rikkaalle. Ilmenee maantieajossa muutaman kymmenen kilsan ajon kohdalla yleensä lämpötiloissa n. +5 - -2 . Menee ohi sammuttamalla hetkeksi tai käyttämällä autoa paikallaan.
Golfissa on vapaavirt.suodatin, kannattaisiko talveksi laittaa alkup. suodatin koteloon ja laittaa ilmanotosta vaikka haitariletku menemään johonkin lämpimämpään kohtaan konehuonetta? Olisko Masinolista apua?
ongelmana, kun tyhjäkäynti häviää ja käynti röpöttää helvetisti, pakokaasu haisee tosi rikkaalle. Ilmenee maantieajossa muutaman kymmenen kilsan ajon kohdalla yleensä lämpötiloissa n. +5 - -2 . Menee ohi sammuttamalla hetkeksi tai käyttämällä autoa paikallaan.
Golfissa on vapaavirt.suodatin, kannattaisiko talveksi laittaa alkup. suodatin koteloon ja laittaa ilmanotosta vaikka haitariletku menemään johonkin lämpimämpään kohtaan konehuonetta? Olisko Masinolista apua?
kannattaisiko talveksi laittaa alkup. suodatin koteloon ja laittaa ilmanotosta vaikka haitariletku menemään johonkin lämpimämpään kohtaan konehuonetta?
Kannattais, jos meinaat ajaa sillä autolla talvellakin pysähtelemättä muutaman kilometrin välein sulattelemaan kaasaria.
Mulla oli se peltisuulake josta kone sai lämmintä ilmaa, pultattuna imusarjaan kiinni peltipakosarjan takia.
Siltikin tahtoi vetää nollakelillä kaasarin jäihin, niin en todellakaan ihmettele jos jäätää ilman minkäänlaista lämmitystä.
Se kaasarin rungon lämmitys ei riitä mihinkään.
^ Kumma juttu, tuolla sähkökaasaripelillä ei kyllä tehnyt mitään ilman esilämmitystä. Vaikka se imusarjan siilikin toimii, niin sillä ei ole mitään vaikutusta jäätymiseen.
Kaasarin jäätyessä auto kulki jotenkin rankasti kierroksia käyttämällä, muuten meno oli nykivää eikä tyhjäkäyntiä ollut lainkaan. Kaasua painamalla sai koneen pidettyä käynnissä liikennevaloissa. Hieman ikävä ajettava :)
Tuolloin en oireiden aiheuttajaa tajunnut, vaan &%##ntuneena vein auton Laakkosen pikahuoltoon. Toistaiseksi ainoa kerta ko. lafkassa. Huoltomies ei saanut vikaa koeajolla ilmenemään, mutta todennäköisen vian löysi ja korjasi ruuvilla lukitsemalla imuilmaläpän talviasentoon. Aikaa hommaan meni laskun mukaan 20min, iso plussa ko. huollolle. Kotona korjasin murtuneen imuilmaläpän korvakkeen peltisuikaleella, korjauskulut 0e + Laakkosen laskuttama 141,80mk.
Kaasarin jäätyessä auto kulki jotenkin rankasti kierroksia käyttämällä, muuten meno oli nykivää eikä tyhjäkäyntiä ollut lainkaan. Kaasua painamalla sai koneen pidettyä käynnissä liikennevaloissa. Hieman ikävä ajettava :)
Tuolloin en oireiden aiheuttajaa tajunnut, vaan &%##ntuneena vein auton Laakkosen pikahuoltoon. Toistaiseksi ainoa kerta ko. lafkassa. Huoltomies ei saanut vikaa koeajolla ilmenemään, mutta todennäköisen vian löysi ja korjasi ruuvilla lukitsemalla imuilmaläpän talviasentoon. Aikaa hommaan meni laskun mukaan 20min, iso plussa ko. huollolle. Kotona korjasin murtuneen imuilmaläpän korvakkeen peltisuikaleella, korjauskulut 0e + Laakkosen laskuttama 141,80mk.
No nii joo ku tarkemmin ajattelen ni yhen kerran just ku jääti pahasti (vaan pari kertaa talven aikana) ni oli just jotain 10 astetta pakkasta ja lumipyryinen ammu ku olin kouluun menossa. Ku sai auton tulille ni samantien läksin pihasta ja tuli siin kyl vähän runtattua sitä kaasua ku olin jo myöhässä. Noin kilometrin pääsin ku kone yhtäkkiä hyyty ja kävi just ja just noin 2-300 kierrosta ja sammu. Taas käyntiin ja kävi just ja just. Pari polkasua ja sit hesäsi takasin eloon eikä enää mitään ongelmia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa