Alustasarja corradoon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

Alustasarja corradoon

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 22.11.2005 18:30

On jo jonkin aikaa tehnyt mieli laskea corradoa lähemmäs tien pintaa, mutta en oikein tiedä mihin sitä kannattaisi rahojaan laittaa.

Autolla ajan talvellakin, joten säädettävä alusta vois olla hyvä, niin voi talveksi vähän nostaa, ja sitten taas kesällä tiputtaa alemmas.
Mutta noista säädettävistä alustoista kun en mitään tiedä, niin miten tuo säätö käytännössä tapahtuu, ja onko se iso homma (ts. viitsiikö sitä vekslailla edes takaisin)?

Ja tietysti, mikä sarja olisi kohtalaisen hyvä, mutta ei kovin kallis?

Kovin isoa madallusta en ajatellut, ehkä joku 40 mm.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 22.11.2005 20:06

Kovin isoa madallusta en ajatellut, ehkä joku 40 mm


eipä tuolla korkeudella talvella mitään ongelmia ole.Eli kyllä se kiinteäkin tuohon tarkoitukseen taitaa sopia...(oma mielipide)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.11.2005 20:46

Papereiden mukaan mulla on tiputettu 40mm, ja korkealla etulipalla maavara edessä vajaa 8cm. Nyt on ollut kivaa välillä ajaa täällä sivuteillä kun kaistan keskellä on ollu 10cm korkea jäätynyt loskavana.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 23.11.2005 8:24

Itse ostin viime syksynä samasta syystä www.autovaruste.net eli pirnetworksilta JOM korkeussäädettävän alustan.

Oli edullinen ja tähän mennessä olen ollut myös tyytyväinen.

Eikä se säätö mikään järin suuri projekti ole.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 23.11.2005 10:19

katselin tuota jomia, mutta jäi vaivaamaan että mitä mahtaa tarkoittaa tuo "K/S 20-75mm/40mm"
Tuosta saisi sen kuvan että takana on kiinteä 40mm ja vain edessä säädettävä. Käsitinkö jotain väärin?
http://www.autovaruste.net/alusta/jom/jom.htm

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 23.11.2005 11:17

Eli olet käsittenyt oikein, mutta siellä on kahta eri vaihtoehtoa joko tuolla
tai sitten myös takaa säädettävällä

Vw Corrado ei VR6 K/K 20-75mm/20-60mm GWVW110806 559,-

tuo kyseinen minulla(kin) on.

Ainakin silloin niillä oli myös FK:lta joku vastaavan tyyppinen satsi mitä ei ollut listioissa mutta sillä oli vähän korkeampi hinta. Tossa vähän jutteluakin noista Jom:in alustoista
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=jom

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 23.11.2005 12:52

Katos vaan, katselin jotenkin ristiin että molemmissa olis ollut kiinteä tuo takapää...

Täytyypä pistää harkintaan tuo sarja.

Tup 75mm madallus kuulostaisi kyllä jo aika isolta. Olisko corradossa ollut vakiona maavara 12 cm niin kyllä sen tuolla aika hyvin saa tonttiin :)

Käsittääkseni auto pitää muutos katsastaa, jos siihen laittaa madallusta, mutta miten tollasen säädettävän alustan kanssa sitten?
Ja onko laissa jotain minimiä maavaralle?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 23.11.2005 13:41

Minimi on se mitä navasta kaareen mitataan katsastuksessa ja lain mukaan maksimissaa 51 mm alkuperäisestä. Eli katsastukseen pitää mennä minimi/50 mm madalluksella. Täydellä madalluksella ei ole laillista mennä, mutta eipä noilla katsastusasemilla ole vertailukohtaa alkuperäiseenkään missään, eli omantunnon mukaan ja siten että eivät hylkää mataluuden takia. Muista myös että laki määrää minimin kantavien rakenteiden etäisyyden pinnasta.

EDIT: TüV-todistus kannattaa ottaa mukaan varmuuden vuoksi, itse otin Sciroccoon (joka oli sen verran vanha että ei olisi mitään kyllä vaadittu) mukaan, 60/40 sarjassa luki TüV-lapussa 35 mm ja sarjassa oli sokkasäätö, että sillai.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 23.11.2005 14:32

Kai se maavara on jotain 8 cm ? en tosta ihan varma..

Sinäänsä jos viet esim. A-veccu 1.6 gls katsastukseen ja auto on vedetty tonttii niin huomaahan sen erkkikin että ei siellä ole alkuperäisiä jousia.

Itse en kyllä jaksais vääntään kättä vaan samantien hoitais sen saman tien kuntoon niin ei tarvii joka vuos jännäillä katsastuksen kanssa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.11.2005 15:32

80mm minimi maavara, eli -40mm Corradossa rupee jo hakemaan sitä laillisuuden rajaa. Ei oo tullut koskaan mitattua Corradosta ajovalojen korkeutta, mutta ne on onneksi sen verran korkealla ettei varmaan tuu sivikki efektiä.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 23.11.2005 17:19

Jaa... mulla on käsittääkseni saksassa 60mm madallettu raato ja meni katsastuksesta läpi juuri viikko sitten. Siin minimirajoilla ky oli.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 23.11.2005 20:01

Itsellä kanssa 60/40 madallus Corradossa tullessa ja sen etulippa raapi kyllä joka kiveykseen, silti meni rekisteröintikatsastuksesta läpi ja ilman mitään mutinaa alustasta, eikä tullut kyllä merkintää mihinkään. Vuosikatsastuksessa kyllä kyseli, että oliko nämä alla auton tullessa, riitti kun sanoi "joo". Tuodessa siinä vielä roikkui katti 5 cm maasta, mutta sekään ei haitannut menoa. Rullille ajassa kyllä raapi ja kirskui pakoputken suojapelti nosturiin kiinni.

Ilmeisesti tuoniautossa madallus on sellainen seikka mitä ei katsota ollenkaan, saa olla se mikä on.

Mitä tuota MikaJ:n kuvia katsoo, niin hällä on vielä ehkä sentin pari alempana kun tuo oma 60 mm keulassa, onko se sitten 70-80 mm madallettu?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.11.2005 21:14

Tästä päästään kysymykseen että viittisikö porukka mittailla etäisyyksiä navasta kaarenreunaan? Ne ketkä tietää varmasti että mikä satsi autossa on, ja mielellään ne kenellä on vakioalusta.

Ei muuten, mutta meinasin ostaa uudet jouset/iskarit ja ne eivät todennäköisesti ole korkeussäädettävät. Tietäisi vähän että millaisia kattelee, koska toi on aika passeli korkeus.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.11.2005 21:43

30 cm takana ja edessä 31 cm. Jouset pudottavat 50 mm myyjän mukaan ja ovat Eibachin tekeleet. Spaxin tolpat. Ostin käytettynä.

Mulla olis muuten kellarissa VR6 Raadon 60-70 mm puottavat Spaxin jouset. Tolpat on omassa käytössä.
Tuolta näkyy mite ne pudottaa VR6:sta. Toinen ja kolmas kuva sisältävät nuo Spaxin jouset. Ovat kuulema suht jäykät. Muissa kuvissa eri alusta. Kiinnostaako jota kuta?
http://www.corrado-database.nl/index.ph ... do&id=1113
Viimeksi muokannut Levis, 24.11.2005 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 24.11.2005 0:18

Muista myös että laki määrää minimin kantavien rakenteiden etäisyyden pinnasta.

Minkä etäisyyden, ja minkä kantavien rakenteiden?

TüV-todistus kannattaa ottaa mukaan varmuuden vuoksi...

Mikä tuollainen todistus on?

oon aika noob mitä tuunaukseen tulee :)

Ja sitä vielä että mitä eroa on tavallisen ja vr6 alustalla?
Onko vr6 niin paljon painvampi että vaati "järeämmän" alustan?

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 24.11.2005 3:09

Itellä ainakin kun sääti alustan -4cm niin hyvin meni katastuksesta läpi... eli maavara etulipasta oli tällöin juuri se 8cm. Ja Vr6:ssa taitaa olla raideväli vähän leveämpi ja samoin iskarin yläpäät vahvempia?

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 24.11.2005 11:28

Eikös tuo 8cm ole juurikin tuosta kantavasta rakenteesta? Eihän tuo etulippa ole kantava osa kuten ei käsittääkseni myöskään katti?
Itse otin lipan pois sen vuoksi, että olisi tod. näk. hajonnu tuol katsastuksessa. Helmat oli kyllä kans melko lähellä lähtöä.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 24.11.2005 18:30

Aivan, eli lippa saa laahata maata kunhan akselit (tai mikä siellä sitten alimpana onkaan) on 8 cm maasta...

Täytyy nyt vielä sitten miettiä sitä kiinteääkin madallusta kun kuitenkin säästäisi parisataa siinäkin. Ottaa sitten vaikka etulipan talveksi irti...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.11.2005 20:08

Kyllä se lippa siitä ihan itsestäänkin sitten irti lähtee jos on liian matala.

Mutta tuo 8senttiä kyllä pitää olla maavaraa joka paikasta, paitsi tuollaisista kumilärpäkkeistä. Eli myös mm. roiskeläpät saavat olla matalemmalla, mutta ei pakoputki/helmat/mikään muu.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 24.11.2005 21:15

30cm edessä ja 31cm takana. Näin lukee rekisteriotteessa.
Elikkäs Leviksen kanssa taidetaan olla samoilla korkeuksilla. TÜV Papereissa, jokka tuli auton mukana, puhutaan 60mm madalluksesta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.11.2005 21:59

31cm edestä, 32cm takaata. Eli kait se sitten jotain 50mm on todellisuudessa, senttiä enempää tosta en enää viitsisi tiputtaa.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 24.11.2005 22:40

Ky toi välil tuntuu et on liian matalalla ku työpaikan "parkkitaloon" ei pääse ilman että katti raapasee maata. Tyyli ennen tarkoitusta sanovat poijjaat. :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 24.11.2005 23:05

Tuo 31 cm mitta on ulkonäöllisesti aika passeli. Vielä kun olisi mukava kaupunki nopeuksissa ajaakin! Mutkista tuo alusta tykkää, mutta ei kaupungista ja etenkään mukulakivestä! Olisi kiva päästä jonkun muun Corradon kyytiin joka on madallettu saman verran. Ihan vertailuna, että voiko oikeilla palikoilla/rahalla saada mukavan madalluksen!

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 24.11.2005 23:21

Juu kävin tossa ajamassa tampereella hämeenkadun läpi. Pelkäsin, et autosta tippuu kaikki osat matkalle kuten myös hampaista paikat. Toista kertaa en kyllä mene ajamaan tuota. Jyppilän pienen pätkän mukulakiviä kyllä menee ihan mukavasti. Raumalla taas saa väistellä noita hidasteita keskustassa. Mut si ku pääsee ajelee tosiaan lujempaa ni sit on kivaa. :) Ja näyttäähän se hienolta.

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 25.11.2005 10:10

Kiitoksia näistä.

Tänään pitää käydä leimalla. Pitää toivoa että olis iskarit niin valmiit että sais hyvän teko syyn ostaa tuon sarjan :)

TheEnemy
-
Viestit: 40
Liittynyt: 28.10.2005 16:02

ViestiKirjoittaja TheEnemy » 25.11.2005 16:01

No niin siinä sitten kävi että oikealta takaa oli iskari vähän huono. Tuli tosin vain korjauskehotus...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 28.11.2005 12:40

^ No mikäs näissä oikeissa takaiskareissa oikein on, kun itsellä päjähti täysin sama lappuun, ja ajossa sitä ei sitten huomaa millään, eikä iskari vuoda. Minen niitä vielä vaihda, kun ei kerran missään töyssyssä edes huomaa, vaikka kuin yritän.

Johtuukohan tuo iskarin tehoeron havainnointi jäykistä jousista tai muusta, mutta kun mittarin mukaan sitä on, että varmaan sitten sitä onkin.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 28.11.2005 12:58

Niin muuten tuli tossa mieleen että

mulla on ylimääräiset tolpat ja jouset jos joku tarvii, mulla ne seisoo vaan ylimääräisenä. En osaa yhtään sanoa missä kunnossa ne on mut ihan hyvin ne pelas silloin kun ne oli alla. vaihdoin ne pois kun itse halusin säädettävät. ja noi oli tiputettu vähän jo turhankin alas.

Että jos joku nyt tarvii niin keksitään jotain.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa