Alustasarja corradoon
Valvoja: ffp jäsenet
Alustasarja corradoon
On jo jonkin aikaa tehnyt mieli laskea corradoa lähemmäs tien pintaa, mutta en oikein tiedä mihin sitä kannattaisi rahojaan laittaa.
Autolla ajan talvellakin, joten säädettävä alusta vois olla hyvä, niin voi talveksi vähän nostaa, ja sitten taas kesällä tiputtaa alemmas.
Mutta noista säädettävistä alustoista kun en mitään tiedä, niin miten tuo säätö käytännössä tapahtuu, ja onko se iso homma (ts. viitsiikö sitä vekslailla edes takaisin)?
Ja tietysti, mikä sarja olisi kohtalaisen hyvä, mutta ei kovin kallis?
Kovin isoa madallusta en ajatellut, ehkä joku 40 mm.
Autolla ajan talvellakin, joten säädettävä alusta vois olla hyvä, niin voi talveksi vähän nostaa, ja sitten taas kesällä tiputtaa alemmas.
Mutta noista säädettävistä alustoista kun en mitään tiedä, niin miten tuo säätö käytännössä tapahtuu, ja onko se iso homma (ts. viitsiikö sitä vekslailla edes takaisin)?
Ja tietysti, mikä sarja olisi kohtalaisen hyvä, mutta ei kovin kallis?
Kovin isoa madallusta en ajatellut, ehkä joku 40 mm.
Itse ostin viime syksynä samasta syystä www.autovaruste.net eli pirnetworksilta JOM korkeussäädettävän alustan.
Oli edullinen ja tähän mennessä olen ollut myös tyytyväinen.
Eikä se säätö mikään järin suuri projekti ole.
Oli edullinen ja tähän mennessä olen ollut myös tyytyväinen.
Eikä se säätö mikään järin suuri projekti ole.
katselin tuota jomia, mutta jäi vaivaamaan että mitä mahtaa tarkoittaa tuo "K/S 20-75mm/40mm"
Tuosta saisi sen kuvan että takana on kiinteä 40mm ja vain edessä säädettävä. Käsitinkö jotain väärin?
http://www.autovaruste.net/alusta/jom/jom.htm
Tuosta saisi sen kuvan että takana on kiinteä 40mm ja vain edessä säädettävä. Käsitinkö jotain väärin?
http://www.autovaruste.net/alusta/jom/jom.htm
Eli olet käsittenyt oikein, mutta siellä on kahta eri vaihtoehtoa joko tuolla
tai sitten myös takaa säädettävällä
Vw Corrado ei VR6 K/K 20-75mm/20-60mm GWVW110806 559,-
tuo kyseinen minulla(kin) on.
Ainakin silloin niillä oli myös FK:lta joku vastaavan tyyppinen satsi mitä ei ollut listioissa mutta sillä oli vähän korkeampi hinta. Tossa vähän jutteluakin noista Jom:in alustoista
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=jom
tai sitten myös takaa säädettävällä
Vw Corrado ei VR6 K/K 20-75mm/20-60mm GWVW110806 559,-
tuo kyseinen minulla(kin) on.
Ainakin silloin niillä oli myös FK:lta joku vastaavan tyyppinen satsi mitä ei ollut listioissa mutta sillä oli vähän korkeampi hinta. Tossa vähän jutteluakin noista Jom:in alustoista
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... hlight=jom
Katos vaan, katselin jotenkin ristiin että molemmissa olis ollut kiinteä tuo takapää...
Täytyypä pistää harkintaan tuo sarja.
Tup 75mm madallus kuulostaisi kyllä jo aika isolta. Olisko corradossa ollut vakiona maavara 12 cm niin kyllä sen tuolla aika hyvin saa tonttiin :)
Käsittääkseni auto pitää muutos katsastaa, jos siihen laittaa madallusta, mutta miten tollasen säädettävän alustan kanssa sitten?
Ja onko laissa jotain minimiä maavaralle?
Täytyypä pistää harkintaan tuo sarja.
Tup 75mm madallus kuulostaisi kyllä jo aika isolta. Olisko corradossa ollut vakiona maavara 12 cm niin kyllä sen tuolla aika hyvin saa tonttiin :)
Käsittääkseni auto pitää muutos katsastaa, jos siihen laittaa madallusta, mutta miten tollasen säädettävän alustan kanssa sitten?
Ja onko laissa jotain minimiä maavaralle?
Minimi on se mitä navasta kaareen mitataan katsastuksessa ja lain mukaan maksimissaa 51 mm alkuperäisestä. Eli katsastukseen pitää mennä minimi/50 mm madalluksella. Täydellä madalluksella ei ole laillista mennä, mutta eipä noilla katsastusasemilla ole vertailukohtaa alkuperäiseenkään missään, eli omantunnon mukaan ja siten että eivät hylkää mataluuden takia. Muista myös että laki määrää minimin kantavien rakenteiden etäisyyden pinnasta.
EDIT: TüV-todistus kannattaa ottaa mukaan varmuuden vuoksi, itse otin Sciroccoon (joka oli sen verran vanha että ei olisi mitään kyllä vaadittu) mukaan, 60/40 sarjassa luki TüV-lapussa 35 mm ja sarjassa oli sokkasäätö, että sillai.
EDIT: TüV-todistus kannattaa ottaa mukaan varmuuden vuoksi, itse otin Sciroccoon (joka oli sen verran vanha että ei olisi mitään kyllä vaadittu) mukaan, 60/40 sarjassa luki TüV-lapussa 35 mm ja sarjassa oli sokkasäätö, että sillai.
Kai se maavara on jotain 8 cm ? en tosta ihan varma..
Sinäänsä jos viet esim. A-veccu 1.6 gls katsastukseen ja auto on vedetty tonttii niin huomaahan sen erkkikin että ei siellä ole alkuperäisiä jousia.
Itse en kyllä jaksais vääntään kättä vaan samantien hoitais sen saman tien kuntoon niin ei tarvii joka vuos jännäillä katsastuksen kanssa.
Sinäänsä jos viet esim. A-veccu 1.6 gls katsastukseen ja auto on vedetty tonttii niin huomaahan sen erkkikin että ei siellä ole alkuperäisiä jousia.
Itse en kyllä jaksais vääntään kättä vaan samantien hoitais sen saman tien kuntoon niin ei tarvii joka vuos jännäillä katsastuksen kanssa.
Itsellä kanssa 60/40 madallus Corradossa tullessa ja sen etulippa raapi kyllä joka kiveykseen, silti meni rekisteröintikatsastuksesta läpi ja ilman mitään mutinaa alustasta, eikä tullut kyllä merkintää mihinkään. Vuosikatsastuksessa kyllä kyseli, että oliko nämä alla auton tullessa, riitti kun sanoi "joo". Tuodessa siinä vielä roikkui katti 5 cm maasta, mutta sekään ei haitannut menoa. Rullille ajassa kyllä raapi ja kirskui pakoputken suojapelti nosturiin kiinni.
Ilmeisesti tuoniautossa madallus on sellainen seikka mitä ei katsota ollenkaan, saa olla se mikä on.
Mitä tuota MikaJ:n kuvia katsoo, niin hällä on vielä ehkä sentin pari alempana kun tuo oma 60 mm keulassa, onko se sitten 70-80 mm madallettu?
Ilmeisesti tuoniautossa madallus on sellainen seikka mitä ei katsota ollenkaan, saa olla se mikä on.
Mitä tuota MikaJ:n kuvia katsoo, niin hällä on vielä ehkä sentin pari alempana kun tuo oma 60 mm keulassa, onko se sitten 70-80 mm madallettu?
Tästä päästään kysymykseen että viittisikö porukka mittailla etäisyyksiä navasta kaarenreunaan? Ne ketkä tietää varmasti että mikä satsi autossa on, ja mielellään ne kenellä on vakioalusta.
Ei muuten, mutta meinasin ostaa uudet jouset/iskarit ja ne eivät todennäköisesti ole korkeussäädettävät. Tietäisi vähän että millaisia kattelee, koska toi on aika passeli korkeus.
Ei muuten, mutta meinasin ostaa uudet jouset/iskarit ja ne eivät todennäköisesti ole korkeussäädettävät. Tietäisi vähän että millaisia kattelee, koska toi on aika passeli korkeus.
30 cm takana ja edessä 31 cm. Jouset pudottavat 50 mm myyjän mukaan ja ovat Eibachin tekeleet. Spaxin tolpat. Ostin käytettynä.
Mulla olis muuten kellarissa VR6 Raadon 60-70 mm puottavat Spaxin jouset. Tolpat on omassa käytössä.
Tuolta näkyy mite ne pudottaa VR6:sta. Toinen ja kolmas kuva sisältävät nuo Spaxin jouset. Ovat kuulema suht jäykät. Muissa kuvissa eri alusta. Kiinnostaako jota kuta?
http://www.corrado-database.nl/index.ph ... do&id=1113
Mulla olis muuten kellarissa VR6 Raadon 60-70 mm puottavat Spaxin jouset. Tolpat on omassa käytössä.
Tuolta näkyy mite ne pudottaa VR6:sta. Toinen ja kolmas kuva sisältävät nuo Spaxin jouset. Ovat kuulema suht jäykät. Muissa kuvissa eri alusta. Kiinnostaako jota kuta?
http://www.corrado-database.nl/index.ph ... do&id=1113
Viimeksi muokannut Levis, 24.11.2005 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muista myös että laki määrää minimin kantavien rakenteiden etäisyyden pinnasta.
Minkä etäisyyden, ja minkä kantavien rakenteiden?
TüV-todistus kannattaa ottaa mukaan varmuuden vuoksi...
Mikä tuollainen todistus on?
oon aika noob mitä tuunaukseen tulee :)
Ja sitä vielä että mitä eroa on tavallisen ja vr6 alustalla?
Onko vr6 niin paljon painvampi että vaati "järeämmän" alustan?
Tuo 31 cm mitta on ulkonäöllisesti aika passeli. Vielä kun olisi mukava kaupunki nopeuksissa ajaakin! Mutkista tuo alusta tykkää, mutta ei kaupungista ja etenkään mukulakivestä! Olisi kiva päästä jonkun muun Corradon kyytiin joka on madallettu saman verran. Ihan vertailuna, että voiko oikeilla palikoilla/rahalla saada mukavan madalluksen!
Juu kävin tossa ajamassa tampereella hämeenkadun läpi. Pelkäsin, et autosta tippuu kaikki osat matkalle kuten myös hampaista paikat. Toista kertaa en kyllä mene ajamaan tuota. Jyppilän pienen pätkän mukulakiviä kyllä menee ihan mukavasti. Raumalla taas saa väistellä noita hidasteita keskustassa. Mut si ku pääsee ajelee tosiaan lujempaa ni sit on kivaa. :) Ja näyttäähän se hienolta.
^ No mikäs näissä oikeissa takaiskareissa oikein on, kun itsellä päjähti täysin sama lappuun, ja ajossa sitä ei sitten huomaa millään, eikä iskari vuoda. Minen niitä vielä vaihda, kun ei kerran missään töyssyssä edes huomaa, vaikka kuin yritän.
Johtuukohan tuo iskarin tehoeron havainnointi jäykistä jousista tai muusta, mutta kun mittarin mukaan sitä on, että varmaan sitten sitä onkin.
Johtuukohan tuo iskarin tehoeron havainnointi jäykistä jousista tai muusta, mutta kun mittarin mukaan sitä on, että varmaan sitten sitä onkin.
Niin muuten tuli tossa mieleen että
mulla on ylimääräiset tolpat ja jouset jos joku tarvii, mulla ne seisoo vaan ylimääräisenä. En osaa yhtään sanoa missä kunnossa ne on mut ihan hyvin ne pelas silloin kun ne oli alla. vaihdoin ne pois kun itse halusin säädettävät. ja noi oli tiputettu vähän jo turhankin alas.
Että jos joku nyt tarvii niin keksitään jotain.
mulla on ylimääräiset tolpat ja jouset jos joku tarvii, mulla ne seisoo vaan ylimääräisenä. En osaa yhtään sanoa missä kunnossa ne on mut ihan hyvin ne pelas silloin kun ne oli alla. vaihdoin ne pois kun itse halusin säädettävät. ja noi oli tiputettu vähän jo turhankin alas.
Että jos joku nyt tarvii niin keksitään jotain.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa