1.8T tyhjäkäyntiongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jussi27
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2004 21:30

1.8T tyhjäkäyntiongelmia

ViestiKirjoittaja jussi27 » 13.5.2005 0:52

Nyt ilmaantui seuraavanlaista:

Kun esim. pysähtyy liikennevaloihin, niin tuntuu kun moottori hytkähtelisi hieman tyhjäkäynnillä. Joskus tyhjäkäynti jää 1000rpm paikkeille (moottori lämmin).
Joskus jos tyhjäkäynnillä polkaisee kaasua hiukan ja päästää polkimen, niin kierrokset tipahtavat normaalia alemmas ja nousevat sitten itsestään takaisin. Vag-Com:illa kattelin ja tyhjäkäynnillä ainakin sytytysennakko seilasi ajoittain muutaman asteen sisällä.

Mikähän tämänlaista vikaa mahtaa aiheuttaa?
Kiitokset vastauksista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.5.2005 1:14

Eikös ennakko vaihtele tilanteen mukaan muutenkin?

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 13.5.2005 11:38

No ensimmäisenä tulee mieleen nää tyyppiviat jotka erinäisiä käyntihäiriöitä tuntuu aiheuttavan: Maf, lambda-anturi, moottorin lämpötila-anturi tai tyhjäkäyntianturi. Ihme jos ei joku noista ole vian aiheuttaja. Vikakoodeja ei vissiin ilmennyt, kun olit kuitenkin vag-comin kanssa heilunut?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 13.5.2005 12:47

Kaasuläppä töhnässä, ei pääse aina palutumaan oletusarvoihin jos on tärpättiä läpän ja rungon välissä. Mulla ainakin oireili noin, joskus vedätyksen jälkeen jopa sammui.

jussi27
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2004 21:30

ViestiKirjoittaja jussi27 » 13.5.2005 19:22

Juu ei vikakoodeja ollut ja kaasuläpänkin puhdistin jo ja "kalibroin". Ei vaikuttanut. Täytyy varmaan kattella noita muita antureita.

He55u
-
Viestit: 24
Liittynyt: 1.9.2003 22:21

ViestiKirjoittaja He55u » 13.5.2005 21:55

itsellä kans AGU ja saman tapaiset oireet eli tyhjäkäynti seilaa.
lambdan ja maffin olen vaihtanu uuteen, ei hyötyä. sen verran olen selville saanu, että seokset on ihan poskeellaan tyhjäkäynnil ja kakkos pyttyyn menee tupla määrä seosta muihin verrattuna, voisko suutin vuotaa? huollossa mitannu ohivuodot, letkut sun muut, mut vikaa ei kuulemma löytyny. koneen lämpö anturi on vaihdettu myös muista syistä.
entä mikä anturi on kaasu läpän vieressä jossa on kaksi "lankaa", onko se imulämmön? vika koodeja ei ole.

VeePee
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.8.2003 15:35

ViestiKirjoittaja VeePee » 28.6.2005 20:58

Onko tähän ongelmaan jo löydetty apua?
Mulla Ocussa on ihan samanlaiset oireet ja "lääkkeet" kiinnostaisivat.

Edit: VAGCOMin mukaan sinne ihan ilmaakin menisi. MAFilla ajettu nyt noin 60tkm. Lambda-anturi on tullu jo vaihdettua eikä ollut vaikutusta.

VeePee
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.8.2003 15:35

ViestiKirjoittaja VeePee » 30.6.2005 7:25

Vika korjaantui lämpötila-anturin vaihdolla. VAGCOMin mukaan antoi lämpimälle koneelle vain noin 60 asteen arvoja.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.11.2005 20:43

Meillä tuo AGU:n (Golf GTI -99) tyhjäkäynti seilaa 900-1500 välillä!Varsinkin, kun esim vauhdista päästää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan, niin jää 1200-1500 tuntumaan. Palautuu hetken päästä normaliin, mutta saattaa kone potkasta tyhjäkäynnillä ja kierrokset nousee 1000-1100, ilman kaasuun koskemista! Kone käy hiukan epämääräisesti tyhjäkäyntiä (välillä käy hienosti ja välillä epätasaisesti).

Nyt on vaihdettu MAF, uusittu koneremontin yhteydessä vesipuolen anturit, vaihdettu bensan paineen säätimeltä lähtevät alipaine letkut by-passille (Forge, mäntä) asti (3kpl letkuja), kaasuläppä kotelo on puhdistettu (ajattelin puhdistaa vielä kertaalleen) ja sopeutettu useaan kertaan, imuilman lämpötila-anturin puhdistin brake cleanerilla suihkuttamalla, EN koskenut fyysisesti..Mikä vielä avuksi?

Pitäisiköhän koittaa vielä uudella moottorin lämpötila-anturilla, uudella lambda-anturilla, yms yms???

Mitenkäs opittujen arvojen nollaus/uudelleen opetus (tjsp??) tehdään vag-com:lla??

E: Kun kaasuläppä on sopeutettu, niin saattaa toimia hetken ok, mutta taas alkaa :(

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.11.2005 5:16

uppista

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.11.2005 18:43

Nonniin! Nyt löytyi vikalista vikakoodi!
Anturi, joka juuri vaihdettiin korjauksen yhteydessä. No, huomenna vaihtamaan takuuseen uusi.

Mieleeni jäi seuraava asia. Onko tuossa AGU koneessa 2kpl lämpö-antureita? Koska näyttäisi olevan yksi tuolla lähempänä kantta ja toinen lähempänä syyläriä!


Vikalista:

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 018 R
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
Coding: 04000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 959 799 H
Component: 01 Zentral-SG Komf.0002
Coding: 04097
Shop #: WSC 01317
2 Faults Found:
00952 - Signal: Drivers Door Open
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -

End -------------------------------------------------------

Jusa_1.8T
-
Viestit: 99
Liittynyt: 24.6.2004 8:38

ViestiKirjoittaja Jusa_1.8T » 21.11.2005 8:43

Hmm... tuolla on myös tuossa käynnistyksenestossa jotain vikaa, kun on Immobilizer vikakoodi! Vai onko joku yrittänyt pölliä autoa Passatin avaimilla :-?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 21.11.2005 8:53

OT lainataas.. voiko jo 88 pasatis olla toi immobilizer kun joku mulle sellaset tarrrat tohon on lyöny? ja miten se siin pelaa ei mitään merkkivaloa oo. vai onko se sellanen pien ledi mikä vilkkuu kun ei avaimet oo? otin meinaa siit piuhat irti kun se meni tilttiin /OT

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.11.2005 18:05

Hmm... tuolla on myös tuossa käynnistyksenestossa jotain vikaa, kun on Immobilizer vikakoodi! Vai onko joku yrittänyt pölliä autoa Passatin avaimilla :-?



Jusa_1.8T: Mistä päättelet, että olisi yritetty pölliä Passatin avaimilla?

E: Muuten, eikös se toinen 2-johtoien anturi olekkin mittarille ja toinen 4-johtoinen (Juuri se viallinen?) menee ECU:lle??

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 21.11.2005 18:27

ARZ:ssa (2001) 4-johtoinen anturi, siis se mikä on moottorin vieressä kuskinpuolella olevassa letkussa, on "tuplalähetin", jonka toinen mittaus menee ECU:lle ja toinen mittariston lämpömittarille. Se 2-johtoinen "anturi" on kytkin jäähdytyspuhaltimen ohjaukseen (korjatkaa jos/kun olen väärässä).
Viimeksi muokannut William, 21.11.2005 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.11.2005 19:34

Eikös se syylärissä vasemmalla puolella alanurkassa oleva kytkin ohjaa flektiä?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.11.2005 22:24

Nyt 4-johtoinen lämpö-anturi uusittu ja vikakoodit on nollattu! Käy toistaiseksi tasaisemmin. eikä anna vikakoodeja.
Erikoista kylläkin, että 2tkm ajettu anturi nyt jo viallinen!

ps. Huomasin, että se 2-johtoinen anturi on ilmastoinnin kompuraan yhteydessä oleva anturi/kytkin!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa