Kytkinkö paskana?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

fface
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.10.2005 14:53

Kytkinkö paskana?

ViestiKirjoittaja fface » 19.10.2005 11:23

Kuuluu kamala ääni kun on vaihtanut vaihdetta ja päästää kytkintä ylös. Siis nimenomaan siinä vaiheessa kun kytkin alkaa ottamaan kiinni. Sama kun tekee vaikka moottorijarrutusta ja laittaa pienempää silmään, niin taas mitä enemmän on kierroksia ja nostaa kytkintä, niin sitä enemmän "vinkuu". Mikä tätä autoa vaivaa? Kenties painelaakeri, kenties vaihdelaatikko. Josko muillakin olis ollut samaa vaivaa!?!?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.10.2005 14:51

Jos painelaakeri on paskana, niin se pitää ääntä sillon, kun on kytkin pohjassa.

Veikkaisin, että sulla on kytkinlevy niin kulunu/ kulunu jotenki epätasasesti, että pitää ääntä luistaessa.

Laatikossa on tuskin mitään vikaa, jos ei kerran pidä ääntä ajettaessa vaihteella.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.10.2005 17:31

^äläpä, mulla piti entinen auto ääntä kytkin YLHÄÄLLÄ, pohjassa ääni vaimeni ja painelaakeri paskana.

Saku
-
Viestit: 278
Liittynyt: 1.12.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Saku » 19.10.2005 17:37

Paljonkohan kustantaa kytkinremppa 1.8T Passattiin? Edes noin riittää? Mulla meni varmaan kans kytkin paskax äsken... Pkl! Ei ota enää pykäliä kunnolla päälle...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.10.2005 19:17

Kytkin voi perjaatteessa olla hajalla kahdella tavalla: joko se ei irrota tai sitten se luistaa. Jos se ei irrota, niin vaihteita voi olla vaikea saada silmään, silloin vika on muualla kuin itse levyssä.

fface: kokeileppa luistattaa kytkintä esim. yrittämällä lähteä kakkosella paikaltaan. Kuuluuko ääntä?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.10.2005 19:25

Multa irtos sellanen pyöreä iso teräslanka sokka. En nyt yhtään muista mitä osaa se piti paikallaan, mutta todella pahaa ääntä se piti. En muista tuliko ääni vaihde päällä vai kytkintä painaessa. Rempan tein itse, mutta en muista tarkemmin enää.

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 19.10.2005 19:47

Taitaa se sokka pitää juurikin painelaakeia paikoillaan.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.10.2005 20:00

Painelaakerihan on laatikon perä päässä? Se muuten tais pitää sitä painelevyä paikallaan johon se laatikon akseli osuu vai sanotaanko sitä laakeriksi?
Viimeksi muokannut Levis, 21.10.2005 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Saku
-
Viestit: 278
Liittynyt: 1.12.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Saku » 20.10.2005 7:50

Missäs mulla vika. Ei ota pykäliä päälle. Auto sammuksissa 1. silmään ja auto käyntii kytkin alhaalla. Lähtee vetämään samalla hetkellä eteenpäin pikkuhiljaa? Levy vai paineasetelma? Monenko tunnin projekti? Montako saturaista köyhempi?

antti k
-
Viestit: 43
Liittynyt: 30.5.2004 20:28

ViestiKirjoittaja antti k » 20.10.2005 14:47

Jos kytkin ei "irrota" niin itse lähtisin ensin etsimään vikaa muualta kuin levystä tai asetelmasta. Jos nestevälitteinen niin ilmaa järjestelmässä tai jotain vuotoja kenties? Vaijeripelissä varmaan auttaa sen vaijerin kiristys.
Tarkemmin kun muisteli niin eihän se rautalankasokka sitä painelaakeria pitänytkään.

Matzi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.3.2005 21:51

ViestiKirjoittaja Matzi » 21.10.2005 11:52

Kaverin kanssa vaihdettiin audi 80 2.0E vm. 94 koko kytkin asetelma ja aikaa meni n.15h joutu ottamaan koko myllyn pois että sai vaihdettua, kysyin hintaa jostain firmasta, olis tullu maksamaan jonku 250-300€

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 21.10.2005 22:15

Jos kytkin ei "irrota" niin itse lähtisin ensin etsimään vikaa muualta kuin levystä tai asetelmasta. Jos nestevälitteinen niin ilmaa järjestelmässä tai jotain vuotoja kenties? Vaijeripelissä varmaan auttaa sen vaijerin kiristys.


Ei pidä välttämättä paikkaansa. Itse jouduin tekemään kytkinremontin
uusiksi, kun uusi kytkinpaketti ei irroittanut. Vika löytyi motonetin
kytkinlevystä, yksi niitti oli jotenkin oudosti löysässä..

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 21.10.2005 23:32

Minulla hajoaa kytkin epäsäännöllisesti, mutta usein. Toissa kerralla hävisi veto, kun VW:n vaihtokytkimestä lähti niitit. Viime kerralla oireena oli se, että vaihteita ei lopulta saanut päälle. Joku tuntematon osa oli mennyt kytkinlevyn väliin. Olisikohan se tuntematon osa ollut sitten joku edellisen kytkimen niiteistä. En ole jaksanut vanhoihin osiin enempää perehtyä, vaan kassan kautta olen lähtenyt taas uutta kytkintä rikkomaan.

Saku
-
Viestit: 278
Liittynyt: 1.12.2004 20:42

ViestiKirjoittaja Saku » 22.10.2005 7:50

Nyt selvis n. hinnat yhdestä paikasta 312€ kytkinlevy ja työarvio 6h -> n. 400€ ja vauhtipyörä jos on mennyt 930€! Paljonko muilla km kun kytkin ruvennut vit...lemaan? Mulla n150tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa