Jossakin aiemmassa viestiketjussa JariN selitti muuttuvapituisen imun toimintaa melko tyhjentävästi. Kiitos siitä. Nyt toivoisin jonkun tietävän selittävän automaattisen ketjunkiristimen toimintaa:
- toimiiko kiristin mekaanisella jousella, sähkömagneettisesti vaiko hydraulisesti(öljynpaineella)?
- onko kiristys päällä koko ajan?
- kiristyykö ketju sekä ylhäältä että alhaalta?
- vaikutetaanko ketjun kiristyksellä imun ajankohtaan?
- mitkä ovat rikkinäisen kiristimen "oireyhtymät"?
- kuinka kuluvia ovat nämä puolikuun muotoiset "kiristinlaipat"?
- onko ketju "ikuinen" vai onko silläkin vaihtoväli?
Automaattisen ketjunkiristimen toiminta DOHC-koneessa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja asiahan ei riipu esim. moottorin valmistajasta yhtään...
Eli voisin kertoa että vanhassa Citroën BX:ssä jakoketju kiristettiin öljynpaineella. Toivottavasti vastasi kysymykseen :)
Olen kuullut että viallinen nokkaketjut kiristys (löysä) saisi aikaan kilistävän äänen kun kaasu nostetaan ja kierrokset putoaa.
Eli voisin kertoa että vanhassa Citroën BX:ssä jakoketju kiristettiin öljynpaineella. Toivottavasti vastasi kysymykseen :)
Olen kuullut että viallinen nokkaketjut kiristys (löysä) saisi aikaan kilistävän äänen kun kaasu nostetaan ja kierrokset putoaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa