Turbo mk2 1.8 16v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

To-mi
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 9:23

Turbo mk2 1.8 16v

ViestiKirjoittaja To-mi » 23.5.2005 22:30

Eli ois tarkoituksena asentaa -98 Audi a3:sen vakio turbo tommoseen 1.8 16v PL koneeseen. Tavoite on saada se pelaamaan jokapäiväisessä ajossa ja tehoakin vois tulla hieman lisää. Mitä ongelmia/asioita todennäköisesti tulee vastaan tai on otettava huomioon ennen aloittamista! Jonkun verran oon lueskellu turbojuttuja mutta on hieman ristiriitaisia juttuja tuolla niin oisko joku tehny tämmösen projektin tai edes lähelle!! Eli ei haeta mitään turbohirmua tyyliin 300hv. Tarkoitus olisi pärjätä omalla KE-Jetillä ja vakiomännillä. Onko toivoakaan onnistua???

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.5.2005 22:38

pg:n veivit vaan koneeseen ja menox

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.5.2005 22:42

ööh.. ei ihan noin helposti käy.
Pg:n veivit 136mm
Kr/pl veivit 144mm
Itselläni on pg:n männät ja veivit ja lohkosta sipaistu muutamia millejä poies että puristukseksi on saatu 8:1.
Ilman lohkosta sipaisua puristukset 6.5:1
Lueskeles tuota mun rojektia tuolta projektiosastosta jos olisi hiukan apua.
sitten käytä tätä topiccia jos vaivailee asiat mieltä tai pistä privaa.

Tuossa samaisessa koneessa on kokeiltu k-jettiä ja muuten pelasi mutta yli 5000rpm meni laihalleen(0,6bar paineella),
Jos k-jetillä teet, tulet luultavasti tarvitsemaan jonkinlaista lisärikastusta.
16v Vakiomännistä olen kanssa kuullut aika paljon pahaa että kannattaa harkita niitten vaihtamista.
On kyllä tiedossa eräs henkilö jolla oli vakio 16v männät 8v koneessa ja tehoa koneessa oli 350hv.
Että kyllä nekin kestää mutta nakuttaa ei saa.

To-mi
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 9:23

ViestiKirjoittaja To-mi » 23.5.2005 23:17

Onkos tossa KE:ssä mitään eroa turbotusta ajatellen tohon K:hon verrattuna? Onks toi kankien vaihto pelkän puristuksien laskun takia? Entä jos laittaa paksumman kannen tiivisteen? Millaiseen tulokseen sillä pääsee?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.5.2005 23:23

kankien vaihto ihan sen takia että ne kestävät enemmän kuin nuo 16v:n omat. En tiedä millaiseen tulokseen pääset paksummalla tiiviisteellä, ehkä hyvään ehkä et.
Minusta se ei vaan ole oikea tapa pudottaa puristuksia..
tuntuu hurjalta että kun se on kahden pinnan välissä niin ainahan se ensimmäisenä pyrkii poistumaan sieltä :)
On tuosta kyllä hieman kokemuksiakin yhdessä opelissa ja parissa nismossa ja tuntuu noita tiivisteitä menevä.
KE:ssä ei minun tiettääkseni ole ratkaisevia eroja verrattuna tuohon "normi"k-hon.
Itelläni olisi kyllä siihen se isompi määränjakaja ylimääräisenä joka voisi olla ratkaiseva.

To-mi
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 9:23

ViestiKirjoittaja To-mi » 23.5.2005 23:43

Mites toi sytkäpuoli? Kelpaako sellaisenaan? Entä käykö öljypohja muista vw moottoreista?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.5.2005 8:29

sytkä kyllä menee ihan sellaisenaan. Öljypohjista en tiedä mitä eroja mutta ei sitä ainakaan tämmöisen projektin takia kannata vaihtaa.

Edit: se on nyt vaan niin helppo laittaa itekkin se paluu.
Viimeksi muokannut Warmaster, 24.5.2005 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.5.2005 11:51

td:n öljypohjassa on se turbon paluuöljyn reikä vakiona...

To-mi
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 9:23

ViestiKirjoittaja To-mi » 24.5.2005 15:29

Tätä juuri hain eli täytyypä etsiä semmonen öljypohja jostain puoli ilmaiseksi... Mites muuten onko kukaan käyttäny tommosta A3 vakiopakosarjaa mk2:ssa?? Se näytti aikas hyvältä mutta täytyy nyt mallailla ensin ennenkuin ostaa. Ei veis tilaa niin paljon...

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 24.5.2005 15:39

20v sarja ei käy 16v koneeseen.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 24.5.2005 20:45

Se 1.8t:n sarja on kyllä aika karmea ilmestys. Varsinkin K04:selle tarkoitettu insinöörin idioottikeksintö.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 24.5.2005 20:50

Eikös tuolla teksteissä tai jossain oo se karvahattu-projekti, mikä vois vastata moneen kysymykseen?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 24.5.2005 21:31

Mainos: multa saa halvat pg veivit jos kiinnostaa...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.5.2005 13:54

eikös PL oo vähäpäästöinen?

To-mi
-
Viestit: 129
Liittynyt: 23.7.2003 9:23

ViestiKirjoittaja To-mi » 29.5.2005 14:15

Eipä tuo mun ole ainakaan!

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.5.2005 19:31

no se on sitte vaan etu =)

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 30.5.2005 19:45

Multa löytyisi myös kokonainen alakerta PG männillä ja veiveillä, juuri laakeroitu. Victor reinzin peltisen kannentiivarin saat kaupan päälle :)

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ööö

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 12.10.2005 23:17

eikös toi PL motti ole katilla (129hepoa) ?? eli vähäpäästöinen

taas KR ilman kattia (139hepoa)...

tai ainakin omien tietojeni mukaan...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 13.10.2005 8:53

vaikka katti löytyy ei tarkoita automaattisesti että on vähäpäästöinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa