kone heiluu liikaa
Valvoja: ffp jäsenet
kone heiluu liikaa
Tossa koneen vaihdon yhteydessä tuli huomattua, että koneen etummainen kannakekumi (vissiin hydraulinen) antaa periksi todella paljon jolloin kone jää joksikin aikaa heilumaan. Tuo ominaisus pitäisi kitkeä pois, mutta miten? Vaihdanko kumin toisenlaiseksi ja jos laittais jonkinlaisen iskarin?
Golfin ja Jetan vanhan mallinen etukannatin on aika pop. Melko vaikea vaan löytää. Mäkin metsästin varmaan puoltoista vuotta sellasta. Nelisen kuukautta sitten tärppäs romiksella.
Löytyhän se kuva koneelta: http://anagonda.com/temp/2.jpg
Tuo ei siis ole mun yksilö... Tuli vaan joskus netissä vastaan niin otin talteen.
Toinen keino on se, että jos se vanha hydraalinen kumityyny ei ole revennyt siitä yläpultin kohdalta niin täytä se vaikka sikaflexillä.
http://anagonda.com/temp/199.161HD.jpg Tuosta näkee millaset kammiot siellä on. Eli siis toi vasemmanpuoleinen. Toi oikea oli jonkin tuningfirman valmistama mikä maksoi jotain 200e tms. Eli toi kuva nyt on hiukkasen tumma, mutta pari tollasta itsekkin avanneena voin kokeilla suomentaa. Eli ylhäällä toi kumi on n. 5mm paksu ja sen alla kammio mistä menee pieni käytävä ton lautasen ohi keskikammioon. Sitten toi alhaalla oleva musta osa on myöskin muistaakseni kammio. Noi kaikki ainakin pitäis saada täytettyä. Joudut aika monta reikää kylkeen poraamaan jos haluat ton aivan täyteen. Toi on sitten prässätty silleen kiinni, että sitä ei saa ehjänä purettua. Ainakaan mä en ilman rälläkkään onnistunut :)
Löytyhän se kuva koneelta: http://anagonda.com/temp/2.jpg
Tuo ei siis ole mun yksilö... Tuli vaan joskus netissä vastaan niin otin talteen.
Toinen keino on se, että jos se vanha hydraalinen kumityyny ei ole revennyt siitä yläpultin kohdalta niin täytä se vaikka sikaflexillä.
http://anagonda.com/temp/199.161HD.jpg Tuosta näkee millaset kammiot siellä on. Eli siis toi vasemmanpuoleinen. Toi oikea oli jonkin tuningfirman valmistama mikä maksoi jotain 200e tms. Eli toi kuva nyt on hiukkasen tumma, mutta pari tollasta itsekkin avanneena voin kokeilla suomentaa. Eli ylhäällä toi kumi on n. 5mm paksu ja sen alla kammio mistä menee pieni käytävä ton lautasen ohi keskikammioon. Sitten toi alhaalla oleva musta osa on myöskin muistaakseni kammio. Noi kaikki ainakin pitäis saada täytettyä. Joudut aika monta reikää kylkeen poraamaan jos haluat ton aivan täyteen. Toi on sitten prässätty silleen kiinni, että sitä ei saa ehjänä purettua. Ainakaan mä en ilman rälläkkään onnistunut :)
Mä mietin itse sorvaavani nailonista tollasen... Eli tolppaporaan nailonit kiinni ja "taltalla" jyrsimään. En ole vielä tota omaa purkanut, koska se on autossa kiinni. Mutta jostain on jäänyt päähän kuva, että toi pusla onkin kaksi osainen. Eli vähän niin kuin kaksi prikkaa tossa reiässä. Keskellä siis ilmaa.
EDIT: Periaatteessahan toi voi olla vaikka kiinteä toi "kannatin". Koska eikös siellä palkin(?) (mihin siis toi kannatin tulee kiinni) päissä ole vielä kumit välissä että ei täristä.
EDIT: Periaatteessahan toi voi olla vaikka kiinteä toi "kannatin". Koska eikös siellä palkin(?) (mihin siis toi kannatin tulee kiinni) päissä ole vielä kumit välissä että ei täristä.
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
kyllä volkkarin koneet on niin surkealla tavalla kiinni että en ihmettele yhtään että porukalla meinaa tulla koneet pellistä läpitte.
pitäisi ehdottomasti (?? tai jotkut öky-vibramountit tms??) olla kunnon pitkittäistuki kannesta jousitolppaan tms. lisäksi kyllä tekisin koneelle ja laatikolle ylimääräiset kannatinpisteet etupuolelle ehkä...
iskarit ja muut viritelmät voi kyllä pistää vaikka...............roskiin... :)
pitäisi ehdottomasti (?? tai jotkut öky-vibramountit tms??) olla kunnon pitkittäistuki kannesta jousitolppaan tms. lisäksi kyllä tekisin koneelle ja laatikolle ylimääräiset kannatinpisteet etupuolelle ehkä...
iskarit ja muut viritelmät voi kyllä pistää vaikka...............roskiin... :)
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Kaikkiin volkkarin vakiokattiloihin riittää orkkikset EHJÄT kumityynyt. Reilulle 300Nm patille ei tarvinnut muuta kuin juuri tuo em. -84 mallinen kumityyny eteen. Ei täristä eikä jyristä. G60 oikeatakatyyny mikä on hydraulinen ja käytössä myös ilman iskaria olevissa 16Vpeleissä, pohjasi noilla väännöillä, mutta sinne laitoin sen perus 1.3/1.6/1.8-> kumityynyn.
Minulla ja kaverin golffissa on kummassakin juurikin tuollainen vanhanmallinen kannatinkumi ja sellaista ei kyllä tahdo löytyä mistään. Esim. merkkiliikkeen vastaus ei siinä semmosta ole ollutkaan noh myyjä mukaan ja kurkistus pellin alle ups. onhan siellä :) Mutta ei löytynyt heiltä. Onneksi täällä syrjäseudulla on noita kyläseppiä joka sano että siihen kai kävis caddyn kumityyny??? niitä sit löytyy varaosaliikkeestä, en vaan kyllä tiedä käykö, mutta uskoisin että käy... Korjatkaa viisaammat mikäli olen väärässä.
Pitää nostaa tätä vanhaa keskustelua ylös. Eli itellä toi kumityyny (hydraulinen) olis kans vaihtokunnossa ja tarkempaa tietoa noista eri mallien sopivuuksista corroon kaipailis. Vielä kun on hieman hakusessa se että mikä tyyny se tarkalleen on... auton alta se suoraan näkyy ja kuskin puolella. Onko se tuo oikeatakatyyny mistä Kaahari mainitsi??
Tietoa tosta caddyn kumityynystä??
Tietoa tosta caddyn kumityynystä??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa