1.8t pätkii
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t pätkii
Hakua on käytetty tämän selvittämiseen. Paljon samanlaisia ongelmia tuntuu olevan, mutta en ole paikallistanut vikaa.
Auto siis passat -97 1.8t koneella. Alkoi nykimään ajossa. Nyt tekee myös tyhjäkäynnillä. Aivan sama onko kylmä vai lämmin kone. Melkeinpä lisääntyy vain koneen lämmetessä. Ei kyllä pysty ajaa, sen verta rajusti tuo nykäisee. Starttaa hyvin ja käy tyhjäkäyntiä, mutta pätkäsee vähän väliä. Ei anna vikakoodeja. Mafin piuhan irroittamalla pätkiminen loppuu.
Vaihdoin mafin mutta ei vaikutusta. Tulpat noin 10 tkm ajetut. VCDS ohjelmalla katsoessa 2 sylinterin ignion voltage muita suurempi. Antaako tuo jotain viittaa? Vaihdoin puolia keskenään 2 ja 3 pytyn välillä, mutta ei vaikuttanut siihen arvoon. Painetesti tehty ja turbon imuputken vuoto tukittu, josta hieman suhisi. Imusarjan alle vaihdettu jo aikaisemmin yleinen mureneva putki. VCDS ohjelma tuntui myös kaatuvan aina jonkin ajan kuluttua, kun sitä käytin. Lastukin tuohon joskus aikanaan laitettu. Forgen bypass löytyy ja sekin putsattu sekä voideltu. Tuntui olevan aika jumissa. Tälläkään ei vaikutusta.
Tyhjäkäynnillä kaasua polkiessa reilusti pätkiminen ei tunnu yhtä selvästi mutta sitä esiintyy. Ajossa kun ahdot nousee pätkiminen vain pahenee. Sytyksenohjausyksikkö vaihdettu 2 vuotta sitten kun kävi kolmella.
Mistähän tuota vikaa lähtisi seuraavaksi selvittämään? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Turbo rikki tai jokin halkeema? Ecu vikaa? Lambda? Puolat?
Auto siis passat -97 1.8t koneella. Alkoi nykimään ajossa. Nyt tekee myös tyhjäkäynnillä. Aivan sama onko kylmä vai lämmin kone. Melkeinpä lisääntyy vain koneen lämmetessä. Ei kyllä pysty ajaa, sen verta rajusti tuo nykäisee. Starttaa hyvin ja käy tyhjäkäyntiä, mutta pätkäsee vähän väliä. Ei anna vikakoodeja. Mafin piuhan irroittamalla pätkiminen loppuu.
Vaihdoin mafin mutta ei vaikutusta. Tulpat noin 10 tkm ajetut. VCDS ohjelmalla katsoessa 2 sylinterin ignion voltage muita suurempi. Antaako tuo jotain viittaa? Vaihdoin puolia keskenään 2 ja 3 pytyn välillä, mutta ei vaikuttanut siihen arvoon. Painetesti tehty ja turbon imuputken vuoto tukittu, josta hieman suhisi. Imusarjan alle vaihdettu jo aikaisemmin yleinen mureneva putki. VCDS ohjelma tuntui myös kaatuvan aina jonkin ajan kuluttua, kun sitä käytin. Lastukin tuohon joskus aikanaan laitettu. Forgen bypass löytyy ja sekin putsattu sekä voideltu. Tuntui olevan aika jumissa. Tälläkään ei vaikutusta.
Tyhjäkäynnillä kaasua polkiessa reilusti pätkiminen ei tunnu yhtä selvästi mutta sitä esiintyy. Ajossa kun ahdot nousee pätkiminen vain pahenee. Sytyksenohjausyksikkö vaihdettu 2 vuotta sitten kun kävi kolmella.
Mistähän tuota vikaa lähtisi seuraavaksi selvittämään? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Turbo rikki tai jokin halkeema? Ecu vikaa? Lambda? Puolat?
Sulla on joko joku sytytyspuola rikki tai sitten juurikin tuo itse mainitsemasi sytytysyksikkö rikki.
Kummastakaanhan nämä ei yleensä vikakoodeja anna, kun itse puola harvoin hajoaa (pulttikiinnitteiset puolat taitaa olla sulla, kun tuon ikäinen on?) ja sytytysyksikkö ei anna muuten vaan mitään koodia.
"puolavika" on yleensä näissä pulttikiinnitteisissä puolissa siellä puolan sisällä häiriönpoistajassa, jota ei käsittääkseni erikseen saa. Mutta eipä nuo puolat kalliita ole, alkuperäisenä n.45e/kpl.
Itsellä 2kpl mennyt joskus noita pulttikiinnitteisiä 1.8t puolia vaihtoon.
Eli lottoamalla jompaakumpaa nyt vaihtelemaan sitten.
Kummastakaanhan nämä ei yleensä vikakoodeja anna, kun itse puola harvoin hajoaa (pulttikiinnitteiset puolat taitaa olla sulla, kun tuon ikäinen on?) ja sytytysyksikkö ei anna muuten vaan mitään koodia.
"puolavika" on yleensä näissä pulttikiinnitteisissä puolissa siellä puolan sisällä häiriönpoistajassa, jota ei käsittääkseni erikseen saa. Mutta eipä nuo puolat kalliita ole, alkuperäisenä n.45e/kpl.
Itsellä 2kpl mennyt joskus noita pulttikiinnitteisiä 1.8t puolia vaihtoon.
Eli lottoamalla jompaakumpaa nyt vaihtelemaan sitten.
Testasin tuon sytytysyksikön ja samanlaiset resistansit antoi ulos jokaisesta pinnistä tällä ohjeella.
http://www.youtube.com/watch?v=YYpTwRYV1_I
http://www.youtube.com/watch?v=YYpTwRYV1_I
Niin ja eihän näistä pulttikiinnitteisistä (vanhan mallisista) puolista se itse puolaosa hajoa juuri koskaan. Häiriönpoistaja särkyy, siksi ei anna useimmiten vikakoodiakaan, koska järjestelmä "näkee" että puola toimii normalisti. Kipinä vaan roiskii väärässä paikassa.
Kyllä noita uudemman mallin puolia on jonkin verran mennyt. Eikai niistä muuten olisi kampanjoita yms...
Kyllä noita uudemman mallin puolia on jonkin verran mennyt. Eikai niistä muuten olisi kampanjoita yms...
http://uk-mkivs.net/forums/t/394834.aspx
Tuolla ohjetta Boschin 4D0 905 351 kipinävahvistimen aukaisuun ja korjaukseen
Tuolla ohjetta Boschin 4D0 905 351 kipinävahvistimen aukaisuun ja korjaukseen
Re: 1.8t pätkii
mitkä ns paremmat puolat punaset? kävisi 2001 vuoden 1.8t:hen
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa