Käytännön kokemuksia 3GB Passat 2.8 4motion:sta?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

kirppu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.8.2003 15:40

Käytännön kokemuksia 3GB Passat 2.8 4motion:sta?

ViestiKirjoittaja kirppu » 20.1.2006 9:56

Iski tuossa tuollainen -02 Passat 2.8 4motion Tiptronic silmään ja kiinnostus heräsi moista kohtaan. Nyt kiinnostaa onko jollakin käytännössä kokemuksia moisesta ja sen +:sta ja -:sta. Viimeisin VW kokemus mulla on kakkos Golffi joten apuja tarvitaan:)

Mr_SMith
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.10.2005 12:24

ViestiKirjoittaja Mr_SMith » 20.1.2006 10:12

Mulla on itella vm-01 farkku (manuaali) ja porukoilla vm-02 sedani (tiptronic)

Hyviä autoja molemmat olleet, tosin tuossa porukoiden autossa on ollut "hiukan" vikoja. Elikkäs autolla ajettu n.20tkm-> Tiptronic tehdasvaihtoon. Lisäksi tuossa on vaihdettu keskuslukituksen "ohjain" kun lukot sekosivat ( peräkontti aukesi, kun ovet laittoi lukkoon). Öljyä nuo v6 koneet syövät jonkin verran ja peräpäästä saattaa hiukan tiputella öljyä. Ajossa molemmat autot ovat mielestäni erittäin hyviä, vääntöä ja pitoa löytyy ihan mukavasti. Ja tuostahan löytyy sitten Torsen, jota hehkutellaan tuolla audifoorumissa ihan kiitettävästi :) Tyytyväinen ainakin itse olen ollut.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 20.1.2006 12:14

itselläni 3b mutta samat hyvät kokemukset mullakin ainut tosiaankin pieni haitta on se että öljyä syö mutta se on kuulemma "normaalia" sitten penkinlämmittimet kannattaa tarkistaa että toimii muita suuria vikoja itselläni ei ole ollut.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 20.1.2006 15:20

mulla on samanvuotisessa golffissa vastaava kone ja 4motion ja niihin olen ollut erittäin tyytyväinen, Passatista muuten en osaa kauheasti sanoa.

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 20.1.2006 15:24

Eikös Golfissa ole VR6 poikittain ja Haldex? Passatissahan on V6 pitkittäin ja Torsen.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 20.1.2006 15:45

^^Golffissa on nimenomaan tuo vr6 kone, nimi on vaan vanhasta muuttunu v6:ksi, eli yhdellä kannella kuten tuo vanhempi vr6:nkin. Ei siis ole samanlainen kone kuin passatissa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 20.1.2006 18:54

ja voimansiirtokin on täysin erilainen, joten vähän huono vertailla keskenään..

wesa
-
Viestit: 262
Liittynyt: 24.7.2003 18:00

ViestiKirjoittaja wesa » 23.1.2006 22:30

Mulla on kans tollainen v6 4-motion 3bg -01 manuaali, vanha oli samanlainen mutta 3b ja olen ollut tyytyväinen. Öljyä tosiaan hiukan kuluu ja remmin vaihto on arvokasta mutta meno on kanssa hyvää. Meillä päin on tuollainen leveekaistatie, ja talvella liukkaalla ja lumisateella kelillä syntyy mukava omakaista siihen keskelle(ja varmasti muillakin nelikoille).

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 23.1.2006 22:55

muistin että toi passatkin oli vr6, sorry

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 24.1.2006 10:12

Paljonkos kulutus maantie sekä keskimäärin kyseiselle passatille. Tietty riippuu nilkan jäykkyydestä, mutta sellaisessa "normi" ajossa :-)

Mr_SMith
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.10.2005 12:24

ViestiKirjoittaja Mr_SMith » 24.1.2006 11:41

Maantiellä manuaali farkulla 7.9-9 litraa, sedani tiptronicilla hiukan vähemmän. seka-ajossa n.10 litraa ja kaupunki ajossa on mennyt 12-15 litraa riippuen kaasujalasta ja ajokelistä ;)

jonppa
-
Viestit: 51
Liittynyt: 3.6.2004 22:43

ViestiKirjoittaja jonppa » 26.1.2006 12:02

Kaverilla on tommonen -01 v6 4 motioni manuaali, eikä siinä ainakaan suurempia vikoja oo ollu. Laadukkaan tuntuinen peli se on. Ainoa mikä ihmetyttää siinä on rekisterikilven takaa pelti ihan mätä. Merkkiliikkeessä sanoivat että tietyn vuosimallin autoissa tyyppivika. Auto on siis sedan.

kirppu
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.8.2003 15:40

ViestiKirjoittaja kirppu » 28.1.2006 9:34

Jaa mielenkiintoinen huomio tuo kilven taustan mätäneminen. Tietääkö joku muukin tuosta ja minkälaisiahan nuo nykyään muuten ovat lahoamaan?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 28.1.2006 16:32

Tuskin moottorilla vaikutusta asiaan joten kerron myös omat havainnot :-) Omassa oli myös kilven takana maali vaihtammassa osoitetta - oikeaa ruostetta ei ollut vaan maali vain oli irronnut kilven kiinnitykseen tarkoitettujen "muovikierteiden" ympäriltä. Projektina oli myös kesällä maalata kylkilistat koriin väriin ja niitä irroittaessani löysin jokaisen listan alta myös maalattavaa. Maali oli irronnut pellistä samallalailla kuin kilven takaa listojen ohjaritappien kohdalta jokaisen listan päästä. Samoista kohtii löytyi myös reilu kerros savea tms. Saven pääsyn listan ja pellin väliin paikallistin pieneen rakoseen 2-puolisen teipin saumoissa (teipin alku ja loppukohta). Kolmas kohta on alustassa takapyörän etupuolella johon eturenkaista lentävät kivet yms. iskeytyvät ja vievät siten massan mukanaan. Tähän ei ainakaan näytä vaikuttavan tehdas roiskeläpät jotka tuossakin ovat olleet paikallaan koko ajan. Muuta hapanta - taka-akselin paikoittaista pintaruostetta lukuunottamatta, en ole löytänyt.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa