Ensimmäinen auto hakusessa
Valvoja: ffp jäsenet
Ensimmäinen auto hakusessa
Hello vaan kaikki!!!
Elikkäs kuten jo otsikko kertoo niin ihka ensimmäinen auto olisi hakusessa.
Vaatimuksena;
-hinta max 10.000€
-diesel
-automaatti
-farmari
-ilmastointi (mieluiten automaatti)
Plussaa jos löytyy nahkasisustaa, kattoluukkua, voimaa (lastulla tai ilman), sadetunnistinta ym. tilpehööriä
Jotain olen jo katsellut, mutta niistä ei tässä sen enempää. Kokemusta kun ei mistään ole niin aika vaikea on lähteä mitään vertaamaan mihinkään.
Elikkäs kuten jo otsikko kertoo niin ihka ensimmäinen auto olisi hakusessa.
Vaatimuksena;
-hinta max 10.000€
-diesel
-automaatti
-farmari
-ilmastointi (mieluiten automaatti)
Plussaa jos löytyy nahkasisustaa, kattoluukkua, voimaa (lastulla tai ilman), sadetunnistinta ym. tilpehööriä
Jotain olen jo katsellut, mutta niistä ei tässä sen enempää. Kokemusta kun ei mistään ole niin aika vaikea on lähteä mitään vertaamaan mihinkään.
Täältä ääni passat 3b/bg variantille!
Itse rapiat viisi vuotta passatin omistaneena en voi kuin suositella kyseistä autoa. Mitään vikaa tai ongelmia ei ole ollut koko mainittuna aikana. Toki on sitä saanut joitakin poikkeuksia lukuunottamatta saanu lukea netistä kun jotkut volkkarin haukkuu maasta taivaaseen. Liekö sitten ollut käyttäjässä vikaa vai saanut jonkun maanantaimallin käsiinsä :) Kävin nyt muutama viikko sitten hakemassa uuden passatin pihaan ja edellinen siirtyi nyt aluksi ainakin tutun käyttöön. Vaihdon syy ei suinkaan ollut se että autossa jotain ongelmia olisi ollut vaan ihan kilsojen takia vaihdoin kun oli bensakone ja kilsoja tuli jo mittariin 340tkm. Nyt omistuksissa siis 2003 mallinen 2.0 96kw koneella oleva passat millä rullattu 155tkm. Ja tilaakin noissa passateissa tuntuu olevan ihan riittävästi, jos enempi tilaa kaipaa niin pitää jo kait pakuun siirtyä ;) Ja mitä tulee tuohon tehopuoleen niin lastullahan moni on lisäponeja hankkinut. Tietysti en tiedä onko sulla ajatuksissa jotain tyyliin +300hv? :D
Noh, mutta siis eiköhän mun kanta tullu selväksi, vw passat 3B/BG tdi variantti :)
Itse rapiat viisi vuotta passatin omistaneena en voi kuin suositella kyseistä autoa. Mitään vikaa tai ongelmia ei ole ollut koko mainittuna aikana. Toki on sitä saanut joitakin poikkeuksia lukuunottamatta saanu lukea netistä kun jotkut volkkarin haukkuu maasta taivaaseen. Liekö sitten ollut käyttäjässä vikaa vai saanut jonkun maanantaimallin käsiinsä :) Kävin nyt muutama viikko sitten hakemassa uuden passatin pihaan ja edellinen siirtyi nyt aluksi ainakin tutun käyttöön. Vaihdon syy ei suinkaan ollut se että autossa jotain ongelmia olisi ollut vaan ihan kilsojen takia vaihdoin kun oli bensakone ja kilsoja tuli jo mittariin 340tkm. Nyt omistuksissa siis 2003 mallinen 2.0 96kw koneella oleva passat millä rullattu 155tkm. Ja tilaakin noissa passateissa tuntuu olevan ihan riittävästi, jos enempi tilaa kaipaa niin pitää jo kait pakuun siirtyä ;) Ja mitä tulee tuohon tehopuoleen niin lastullahan moni on lisäponeja hankkinut. Tietysti en tiedä onko sulla ajatuksissa jotain tyyliin +300hv? :D
Noh, mutta siis eiköhän mun kanta tullu selväksi, vw passat 3B/BG tdi variantti :)
No mikäs vika hakukriteereissä? Farmari, koska minulla on kaksi koiraa. Automaatti, koska tulee paljon maantieajoa työn takia ja samasta syystä se diesel. Ei todellakaan kiinnosta mikään 3-korinen golffi, mitä tuntuu olevan joka ikisellä juuri kortin saaneella. Eikä kyllä edes työnkään takia sellainen käy.
Siinähän ne ensimmäisessä postauksessa jo tuli. Ei merkitystä merkillä. Tosin japseista ei taida paljoa löytyä vaihtoehtoja. Audi, VW, Mersu, BMW, Volvo tms. Kuten sanottu, kun ei ole kokemuksia mistään niin täältä vähän kaipailen ehdotuksia ja samalla jos vähän kerrottaisiin, että millaisia vikoja ym. autoissa ollut.
Mikä/mitä on 3b/bg?
Sano nyt jotain omia mielipiteitä minkälaisen auton haluat? vag, jaappaanialainen..?
Siinähän ne ensimmäisessä postauksessa jo tuli. Ei merkitystä merkillä. Tosin japseista ei taida paljoa löytyä vaihtoehtoja. Audi, VW, Mersu, BMW, Volvo tms. Kuten sanottu, kun ei ole kokemuksia mistään niin täältä vähän kaipailen ehdotuksia ja samalla jos vähän kerrottaisiin, että millaisia vikoja ym. autoissa ollut.
Täältä ääni passat 3b/bg variantille
Mikä/mitä on 3b/bg?
Passat 3B(G) http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... .932005.29
Ei mitään vikaa, yleensä vaan mitä olen katellut niin kaikki hommaa ekaks autoks parilla tonnilla v12 bemarin tai jaappaani coupen.
Ei mitään vikaa, yleensä vaan mitä olen katellut niin kaikki hommaa ekaks autoks parilla tonnilla v12 bemarin tai jaappaani coupen.
http://www.nettiauto.com/4443341
-Ei ole joka teinillä.
-Diesel, ilmastointi ja se tomaatti.
-Koirat mahtuu komeesti takapenkille.
-Pomo lopettaa morjestamisen työpaikan pihassa.. kuten myös varmaan naapuritkin ja muut heippa tutut.
-Työpaikan kahvilassa kauhistellaan kuinka paljon ainetta se sun romusi vie, ennen kuin lyöt faktat pöytään, mistä seuraakin jonkinlainen huutoitkuraivarikohtaus työtovereiden keskuudessa "EI VOI VIEDÄ NIIN VÄHÄN MUNKIN AUTO VIÄ NIIN PALJON PRKL!!"
No farmarihan tuo nyt ei ole.
-Ei ole joka teinillä.
-Diesel, ilmastointi ja se tomaatti.
-Koirat mahtuu komeesti takapenkille.
-Pomo lopettaa morjestamisen työpaikan pihassa.. kuten myös varmaan naapuritkin ja muut heippa tutut.
-Työpaikan kahvilassa kauhistellaan kuinka paljon ainetta se sun romusi vie, ennen kuin lyöt faktat pöytään, mistä seuraakin jonkinlainen huutoitkuraivarikohtaus työtovereiden keskuudessa "EI VOI VIEDÄ NIIN VÄHÄN MUNKIN AUTO VIÄ NIIN PALJON PRKL!!"
No farmarihan tuo nyt ei ole.
http://www.nettiauto.com/bmw/530/4463162
siinähän ne kaikki kriteerit täyttyy. Sadetunnistin ja navi/tv näyttäis kuvien perusteella puuttuvan, mutta lähestulkoon kaikki muut siinä sitten onkin. Jos niitä vielä lisäksi kaipaat niin tervetuloa täältä autoa hakemaan :)
Samanlaiseen varustetasoon et pääse tuossa hintaluokassa Volsuilla.
Volkkaristit ei herneitä
edit.
siinä toinen. Ei kyl mitään kokemuksia remsuista
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4380856
siinähän ne kaikki kriteerit täyttyy. Sadetunnistin ja navi/tv näyttäis kuvien perusteella puuttuvan, mutta lähestulkoon kaikki muut siinä sitten onkin. Jos niitä vielä lisäksi kaipaat niin tervetuloa täältä autoa hakemaan :)
Samanlaiseen varustetasoon et pääse tuossa hintaluokassa Volsuilla.
Volkkaristit ei herneitä
edit.
siinä toinen. Ei kyl mitään kokemuksia remsuista
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4380856
Mä mietin ihan samaa. Mutta tosiaan, itse lähtisin etsiskelemään jotain http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4489927 tälläistä highline varusteltua passattia.
Tai vaikka http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=162152
Tai vaikka http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=162152
Itse olin lähes vastaavassa tilanteessa joku aika sitten, eli piti saada auto jossa on tilaa eikä diesel maksanut samaa mitä bensa..
Itselleni tuli Passat 3BG 1,9TDi 4motion Highline, koska sellainen tupsahti tarjolle..
Tosin olin liian hätäinen auton hankintani suhteen, koska hetki sen jälkeen tarjolle olisi tullut Mersu 320 cdi, jossa olisi ollut (lähes) kaikki varusteet (sadetunnistin taisi puuttua), eikä tilakaan olisi ollut pienempi. Ja tunnetusti noillahan ajaa aika suuria kilometrilukemia. (Isälläni on vastaavassa lähes 700 tkm mittarissa, ja lisää tulee koko ajan)
Tuollainen mersu olisi ollut paljon pienempi polttoaineen kulutukseltaan kuin tuo Passat, mutta aina ei voi voittaa. (Isälläni ei ole kevyin kaasujalka, mutta vie helposti vähemmän kuin Passat)
Itselleni tuli Passat 3BG 1,9TDi 4motion Highline, koska sellainen tupsahti tarjolle..
Tosin olin liian hätäinen auton hankintani suhteen, koska hetki sen jälkeen tarjolle olisi tullut Mersu 320 cdi, jossa olisi ollut (lähes) kaikki varusteet (sadetunnistin taisi puuttua), eikä tilakaan olisi ollut pienempi. Ja tunnetusti noillahan ajaa aika suuria kilometrilukemia. (Isälläni on vastaavassa lähes 700 tkm mittarissa, ja lisää tulee koko ajan)
Tuollainen mersu olisi ollut paljon pienempi polttoaineen kulutukseltaan kuin tuo Passat, mutta aina ei voi voittaa. (Isälläni ei ole kevyin kaasujalka, mutta vie helposti vähemmän kuin Passat)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
tuo topcattin linkkaama passatti ei oo highlineä nähnykään :)
Eikö nuo kaikki ole myydessä highlinea ;)
Tuohon aloitusviestiin, komppaan myös tuota 3b/ 3bg pasuunaa, automaattina kannattaa tarkistaa huoltohistoriasta tomaatin öljynvaihdot onko tehty vai ei ja lukemani ja kuvitelmani mukaan on helpompi pysyttäytyä noissa 1,9- 2,0 tdi koneisissa, kun on kuulemma (essonpaarissa kuulin) niissä v6 koneisissa (joissain vuosikerroissa) nokka- akseli vikaa, vikaa, vikaa...
Automaatin osalta, jos ei öljynvaihtoja ole tehty, tuurilla (ei se keskisen vesan kauppa) kestää, tai sitten ei.
Sittenhän tuohon 3b/ 3bg:n kuuluu ne normi 95-> A4 diudin perussynnit, eli etutukivarret ja "vesivahingot".
H**vatan hyvä ja halpa auto ajaa, jopa sellaisena pensaveekuusnelivetomotionina, kuin joskus omistin.
ps. nuita liki tasan parilitraasia taitaa vähempi olla, kun puski päälle jo 3c- korinen, enkä tiedä onko 3bg 2.0tdi automaattia edes olemassa.
kuvitelmani mukaan on helpompi pysyttäytyä noissa 1,9- 2,0 tdi koneisissa, kun on kuulemma (essonpaarissa kuulin) niissä v6 koneisissa (joissain vuosikerroissa) nokka- akseli vikaa, vikaa, vikaa...
Automaatin osalta, jos ei öljynvaihtoja ole tehty, tuurilla (ei se keskisen vesan kauppa) kestää, tai sitten ei.
Sittenhän tuohon 3b/ 3bg:n kuuluu ne normi 95-> A4 diudin perussynnit, eli etutukivarret ja "vesivahingot"
Nonnii! Johan oli "myyntipuheet". Toivottavasti et työksesi myy autoja (??) :D
Eli siis nuo 3b / 3bg passatit voi unohtaa. Tuollainen mb vaikuttaisi ihan fiksulle tai ainakin sitä osattiin paremmin täällä markkinoida.
Kysymys, mix automaatti jos maantieajoa? Eix sitä sen verran jaksa vaivata keppiä että saa maantienopeuden mittariin? Automaatin ymmärtää kun kylillä pyörii enemmän.
Jaksaahan sitä, mutta kun on aikanaan kaaduttu "komeasti" moottoripyörällä niin toi automaatti on huomattavasti helpompi ajaa ja vähemmän alkaa koskea tuohon "kytkin jalkaan"
Samanikäisiä ja saman verran rullattuja passatteja ajaneena ei voi kun suositella C5 korista Audi A6:sta. Vaikka pitäisi olla periaatteessa sama auto ku passatti mutta joku siinä kyydissä on vaan parempaa. Ei se ihan pelkkää imagoa ole se hintaero.
http://www.nettiauto.com/audi/a6/4004455
Näitähän näkyy olevan kaupan todella hyvin. Onhan näissä omat tyyppivikansa sitten, mutta missäpä käytetyssä ei ois.
http://www.nettiauto.com/audi/a6/4004455
Näitähän näkyy olevan kaupan todella hyvin. Onhan näissä omat tyyppivikansa sitten, mutta missäpä käytetyssä ei ois.
Melkoinen murheenkryyni vaan taitaapi olla toi 2,5 litranen kutonen. Toisin kuin eräällä toisella aiemmin mainitulla saksalaismerkillä. Jopa opel ja parin vuoden päästä toyotakin alkaa käyttämään sen diesel-moottoreita.
Ei herneitä vieläkään...
edit
tuolla sitä oikein "ylistetään". Jokainen vetäköön sitten omat johtopäätökset on hyvä vai huono tekniikka
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117149
Ei herneitä vieläkään...
edit
tuolla sitä oikein "ylistetään". Jokainen vetäköön sitten omat johtopäätökset on hyvä vai huono tekniikka
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117149
Pakko vähän kommata tohon yhteen kommenttiin vielä että en mä ainakaan oo joutunu koskaan vaihtaan passattiini vielä mitään tukivarsia ja ollut sentään madallettu auto eli luulis kovemmille joutuvan. Ja mitä tulee tohon vesivahinkohommaan niin aika usein kyseessä on se akkukaukalossa sijaitseva poistoaukko mikä menee tukkoon roskista 3b mallissa helpommin, 3bg mallissa on sitten jo sellinen kaukalon suojmuovi joka estää hiukan roskien sinne pääsemistä. Mutta 3bg tarkistan hyvin väliajoin siittä huolimatta että siellä ei oo roskia. Ton aukon kun muistaa pitää puhtaana niin voisin väittää että aika monta vesivahinkoa ois jääny pois :)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuollainen mb vaikuttaisi ihan fiksulle tai ainakin sitä osattiin paremmin täällä markkinoida.
Kannattaa käydä lukemassa tuolta mersuvoorumeilta, ennen kuin...
Kymppitonnilla saa kymppitonnin auton ja jos itse olisin valintatilanteessa, vaaka kallistuisi helposti tuonne passatin puolelle.
Audilla tahtoo vanhempanakin olla Audin hinta.
Nuita kirjoittamiani vesivahinko / automaattivaivoja ei kohdalleni sattunut ('02 passat, v6 tiptronic 4motion). Ja tuohon hakemaasi diesel- automaattiyhdistelmään suosittelen sitä nelivetoa.
Hieman edistystä tuli tänään, kun jouti käydä paria autoa koeajamassa. Toinen oli tuollainen bmw farmari ja toinen joku passat. Äkkiseltään on pakko kyllä myöntää, että on niillä vaan eroa kuin yöllä ja päivällä. Jos näistä kahdesta pitäisi valita niin vaaka kallistuisi ehdottomasti tuohon farkku bemariin. Hieman on toki takakontti pienempi kuin passatissa (tai sitten ei) liekö johtuu paljon kaltevammasta takalasista (?) tai mistä lie, mutta olihan se kuitenkin ihan eri planeetalta. Aika erikoinen muutenkin koko takaluukku, josta tuntui aukeavan pelkkä ikkuna tai sitten koko luukku. Luukku vieläpä sähköllä auki ja samasta napista meni kiinni. Kaikki muutenkin toimi sähköllä, penkkejä ja rattia myöten. Jopa niskatuetkin. Ei vaan volkkarissa ollut sellaista. Myyjä oli kovasti sitä mieltä, että mistään passatista et löydä samanlaisia varusteita. Tiedä sitten.
Noh, kiirehän tässä ei ole mihinkään, joten jatketaan katselua. Kuinkas audi-rintamalla? Onko samoja "herkkuja" kuinka saatavilla? Kuinkas nyt sitten tuo 2,5 litrainen V6? Onko se todellakin niin huono mitä väittävät?
Noh, kiirehän tässä ei ole mihinkään, joten jatketaan katselua. Kuinkas audi-rintamalla? Onko samoja "herkkuja" kuinka saatavilla? Kuinkas nyt sitten tuo 2,5 litrainen V6? Onko se todellakin niin huono mitä väittävät?
Mitä enemmän niitä "herkkuja" siihen autoonsa haluaa sitä enemmän saa myös korjattavaa, mutta tää vain mun mielipide :) Jos nyt esimerkkinä pitäs kertoo edellisestä autokaupastani niin mulla oli kiikarissa volvo v70 2.4 170hv -03 aj. 180tkm sekä toisena vaihtoehtona oli nykyisin siis omistuksissa oleva passattini 2.0 96kw 155tkm ajetulla koneella ja 03 mallia. Näistä volvo oli huomattavasti enemmän varusteltu mm. Tehdasnavia, nahkasisustaa ymymym. Hintaeroa näillä autoilla ei keskenään ollut laisinkaan. Kaikista volvon herkuista huolimatta päädyin passattiin! Ja osasyy oli ihan siinä että volvoissa on kuulemani mukaan vähän tyyriimmät huollot/varaosat. Eli omalla kohdallani kun autoa lähden vaihtamaan niin seuraan myös auton huoltojen ja osien hintoja. En suinkaan siis ryntäile parhaan varustelutason perässä autoa ostamaan :) Mutta mutta siis tämä taas mun mielipide asiaan!
Itse kun olin uutta käytettyä autoa hankkimassa, katsoin läpi MB:n E-sarjan, BMW:n 5-sarjan ja 3BG passatin farmariversiot läpi. MB olisi pitänyt ottaa W211 korina, kun edellisellä tuntuu olevan hieman mätäongelmia. Mutta W211 farmarina ja nelivetona, niin hinta pompsahti. Kaverini on BMW:llä huoltoneuvojana ja hänen kanssa hetken keskustelu E61 mallin "ominaisuuksista", siihen loppui bemarin katselut. Sitten päätettiinkin ostaa näistä vaihtoehdoista se halvin ja alkeellisin, eli Passat 3BG. Sitten pystyikin hieman korottamaan rimaa ja katsomaan varustetason kohdilleen. Highline 96kw, 4-motion, musta vähän päälle satku ajettu. on kaiken maailman sähköpenkkiä, xenonia, navia, nahka/alcantara verhoilua, sadetutkaa, tehdastummia laseja, irrotettavaa koukkua eberiä ym. Ainoa homma on se, että VAG ei ole ikinä osannut tehdä automaatti askia, eikä osaa vieläkään.
Laiskahan tämä oli, mutta kyllä se nyt kirmaa jo eri malliin. 3BG tahtoo muuten automaattina syödä enemmän evästä kun turbiinilukko menee päälle vasta vähän päälle yheksässäkympissä. Kasikympin nopuedessa siis luistaa hieman, noin litran verran.
Laiskahan tämä oli, mutta kyllä se nyt kirmaa jo eri malliin. 3BG tahtoo muuten automaattina syödä enemmän evästä kun turbiinilukko menee päälle vasta vähän päälle yheksässäkympissä. Kasikympin nopuedessa siis luistaa hieman, noin litran verran.
hetken keskustelu E61 mallin "ominaisuuksista", siihen loppui bemarin katselut.
No eipä tuolla kymppitonnilla vielä mitään E61:ä ostella. Enkä kyl oikein muutenkaan ymmärrä tuota ajatusmaailmaa. Jos siis yksi malli koko mallistosta on paska ja siihen riittää yhden ihmisen mielipide niin älä turkkanen missään nimessä laita rahojasi volkkariin. Ehdottomasti suosittelen sitä E39 koppaa.
^Budjetti oli kylläkin enemmän kun 10k€. Nyt sitten jäi rahaa muuhunkin. Eipä BMW tarjonnut tuossa kokoluokassa kuin 5-sarjan farmaria, ja tuo E61 olisi ollut muuten ihan järkevä, mutta varsinkin diesel versioiden vikalista oli hieman liian pitkä, tuli ihan VAG 2,5 tdi mieleen. E39 on muuten ihan ok, mutta suuri kulutus ja vakuutusmaksut ovat miinuksia.
Johan tuossa ensimmäisessä postauksessa lukee;
Määrittele "suuri kulutus". Oman 530dA:n kulutus kesäkelissä cruise ja ilmastointi päällä maantiekulutus 6,1 litraa riippumatta oliko vauhtia satku vai "vähän" enempi. Kaupungissa kun nätisti malttoi ajella niin kulutus oli jotain 8,4 litraa. Talvikulutuksesta ei voi sanoa yhtikäs mitään, koska auto raksuttaa tyhjäkäyntiä sen verran, että hoppista heijaa. Oma vielä lastutettu, tiedä sitten vaikuttaako kulutukseen ylös- vai alaspäin. Vakuutusmaksut (paljon lie sitten bonuksia) on vuodessa vajaa 800€. Kyseessä siis täyskasko.
Jotenkin tuntuu tällä foorumilla olevan tuo bimmeri jonkun sortin kirosana, jota ei pidä tuoda julki. Korkeintaan jos sitä olet mollaamassa niin sitten sen voi mainita. Yleensä vaan ne kenen mielestä se on ihan p***a ei ole koskaan kyseistä merkkiä omistanut. Tuo on itselläni jo viides ja tuskin jää viimeiseksi. Ei sillä, ettäkö ei volsujakin olisi ollut, mutta niistä ei ole ollut läheskään niin hyviä kokemuksia
Vaatimuksena;
-hinta max 10.000€
E39 on muuten ihan ok, mutta suuri kulutus ja vakuutusmaksut ovat miinuksia.
Määrittele "suuri kulutus". Oman 530dA:n kulutus kesäkelissä cruise ja ilmastointi päällä maantiekulutus 6,1 litraa riippumatta oliko vauhtia satku vai "vähän" enempi. Kaupungissa kun nätisti malttoi ajella niin kulutus oli jotain 8,4 litraa. Talvikulutuksesta ei voi sanoa yhtikäs mitään, koska auto raksuttaa tyhjäkäyntiä sen verran, että hoppista heijaa. Oma vielä lastutettu, tiedä sitten vaikuttaako kulutukseen ylös- vai alaspäin. Vakuutusmaksut (paljon lie sitten bonuksia) on vuodessa vajaa 800€. Kyseessä siis täyskasko.
Jotenkin tuntuu tällä foorumilla olevan tuo bimmeri jonkun sortin kirosana, jota ei pidä tuoda julki. Korkeintaan jos sitä olet mollaamassa niin sitten sen voi mainita. Yleensä vaan ne kenen mielestä se on ihan p***a ei ole koskaan kyseistä merkkiä omistanut. Tuo on itselläni jo viides ja tuskin jää viimeiseksi. Ei sillä, ettäkö ei volsujakin olisi ollut, mutta niistä ei ole ollut läheskään niin hyviä kokemuksia
Jotenkin tuntuu tällä foorumilla olevan tuo bimmeri jonkun sortin kirosana, jota ei pidä tuoda julki.
Heh! Tuon olen tässä itse myös huomannut, mitä olen tätä foorumia selaillut. Sen on pakko kait sitten olla kateutta (?) tai asioista tietämättömyyttä. Ei sillä, että itsekään mistään mitään tietäisi, mutta jotenkin näin sivusta seuranneena on sellainen kuva jäänyt.
Noh! Eipä sitten varmaan itsekään enään tarvitse tänne mitään kirjoitella. Kiire ei pitänyt olla, mutta sen verran ohittamaton ostostarjous tuli, että nyt se auto piti sitten ostaa. Ei tullut volkkaria eikä tullut audia. Jäi jotenkin paha maku suuhun näistä 2,5 litraisen "kehuista" mitä tältä foorumilta on luettavissa. Eikä tullut sitä mersuakaan. Jotenkin ei vaan sen korimallit käynyt omaan silmään. Siinä se nyt pihassa siesoo E39-korinen bemari, siis se tämän foorumin kirosana. Autosta ei sen enempää täällä, koska ketään se tuskin kiinnostaa. Ainoa ehkä on tuo vw_golf.
Kestävä peruspannu ja ryhdikäs yleisilme :)
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4284584
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4284584
Kyllähän auto aina kiinnostaa, koska tuokin oli yksi miettimisistäni vaihtoehdoista.
Hintapolitiikka ja tulevat käyttökustannukset vain jotenkin pelotti, vaikka en edullisimpana autona Passatiakaan pidä niiden puolesta.
Minkäslaisia varusteita tuossa nyt sitten on, kun monenlaista vehjettä liikkuu jos tuo noin 10 000 euroa on sellainen hankintahinta.
Hieman käyttökokemuksia ja mielipidettä korin tiloista voisit jakaa, kun en bemarisivuille viitsisi sitä varten mennä. Itselläni mukana kulkee sakemanni ja vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii.
Hintapolitiikka ja tulevat käyttökustannukset vain jotenkin pelotti, vaikka en edullisimpana autona Passatiakaan pidä niiden puolesta.
Minkäslaisia varusteita tuossa nyt sitten on, kun monenlaista vehjettä liikkuu jos tuo noin 10 000 euroa on sellainen hankintahinta.
Hieman käyttökokemuksia ja mielipidettä korin tiloista voisit jakaa, kun en bemarisivuille viitsisi sitä varten mennä. Itselläni mukana kulkee sakemanni ja vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii.
Kaverin piti tulla männäviikolla tutkimaan E39:n webaston sielunelämää minun talliini, mutta tulo peruuntui kun bimmei oli pukannut öljynsä pihalle. En ole nyt kysellyt onko vika selvinnyt. Ihan ihteänikin kylmäsi kun tuosta kuulin, tosin toivotaan että kyse on jostain huohotusputken jäätymisestä tms. muuten voi olla kallis keikka. (Auto kasikoneella...)
Bemarit on mahtavia autoja, mut köyhällä on realiteetit ja niihin ei mene tuore BMW. Veljelle valkattiin E61 525 Bemari muuttoautoksi ja se menee vähemmällä bensalla matka-ajossa kuin mitä hänen aikaisempi A6 2.5 V6 tdi tippi hori dieseliä...
Emännän 3B syncro tdi on ollut pikkuvioistaan huolimatta mukava tuttavuus, paljon autoa 7000 eurolla. Neliveto, ilmastointi ja polttoainelämmitn on löydyttävä seuraavastakin autosta. Passatissa nämä ominaisuudet yhdistyvät n. 5 litran kulutukseen matkapainotteisessa ajossa.
Bemarit on mahtavia autoja, mut köyhällä on realiteetit ja niihin ei mene tuore BMW. Veljelle valkattiin E61 525 Bemari muuttoautoksi ja se menee vähemmällä bensalla matka-ajossa kuin mitä hänen aikaisempi A6 2.5 V6 tdi tippi hori dieseliä...
Emännän 3B syncro tdi on ollut pikkuvioistaan huolimatta mukava tuttavuus, paljon autoa 7000 eurolla. Neliveto, ilmastointi ja polttoainelämmitn on löydyttävä seuraavastakin autosta. Passatissa nämä ominaisuudet yhdistyvät n. 5 litran kulutukseen matkapainotteisessa ajossa.
Itsellänikin on ensimmäisen auton ostaminen edessä ja siksi kysynkin apua.
Olen katsellut nyt VW:n Passat ja Bora -autoja. Autot ovat vuosimallia 98-->
Kumpi olisi parempi? Ja kummassa on enemmän tyyppivikoja?
Passatissa on ainakin paremmat tilat.
Ja mikä olisi "sopivasti" ajettu auto? Onko yli 250 000km liikaa.
Budjettina on 5000-6000 euroa.
Olen katsellut nyt VW:n Passat ja Bora -autoja. Autot ovat vuosimallia 98-->
Kumpi olisi parempi? Ja kummassa on enemmän tyyppivikoja?
Passatissa on ainakin paremmat tilat.
Ja mikä olisi "sopivasti" ajettu auto? Onko yli 250 000km liikaa.
Budjettina on 5000-6000 euroa.
Noniin hyvä että löyty valmis aihe, kun itsellä ihan sama homma mietinnän alla. Ensimmäinen auto siis.
Pidemmän aikaa oon kuolannut noita Golf mk2 Gti:tä. Nettiautossa seurannu hintoja yms. Nyt kuitenkin vähän houkuttais myös mk3 VR6. Olisko mielipiteitä kumpi näistä nyt olis "Järkevämpi" ekaks autoks? Vakuutusmaksuissa tai muissa maksuissa kauheeta eroo? Hyviä ja huonoja puolia molemmista ois hyvä tietää. Kovasti kiinnostas toi mk2 gti tosiaan, ei niitä vaan hirveesti tunnu olevan myynnissä, ja suuri osa aika romuja.. Pitkään säästäny rahaa niin ei huvittais hukkaan heittää.
Maksimi hinta ois siinä 2-3 tuhatta euroa.
Saa muuten tarjota noita kyseisiä autoja jos on myynnissä.
E: Ja sen verran vielä että autoa tullaan toden näköisesti vähän madaltamaan, jotain hyvää vannetta tms. Ja taitoa korjata ja huoltaa itse löytyy kyllä. MK2 on vaan niin nätti oikeilla vanteilla ja tontissa.
Pidemmän aikaa oon kuolannut noita Golf mk2 Gti:tä. Nettiautossa seurannu hintoja yms. Nyt kuitenkin vähän houkuttais myös mk3 VR6. Olisko mielipiteitä kumpi näistä nyt olis "Järkevämpi" ekaks autoks? Vakuutusmaksuissa tai muissa maksuissa kauheeta eroo? Hyviä ja huonoja puolia molemmista ois hyvä tietää. Kovasti kiinnostas toi mk2 gti tosiaan, ei niitä vaan hirveesti tunnu olevan myynnissä, ja suuri osa aika romuja.. Pitkään säästäny rahaa niin ei huvittais hukkaan heittää.
Maksimi hinta ois siinä 2-3 tuhatta euroa.
Saa muuten tarjota noita kyseisiä autoja jos on myynnissä.
E: Ja sen verran vielä että autoa tullaan toden näköisesti vähän madaltamaan, jotain hyvää vannetta tms. Ja taitoa korjata ja huoltaa itse löytyy kyllä. MK2 on vaan niin nätti oikeilla vanteilla ja tontissa.
Viimeksi muokannut HärskiH, 13.2.2012 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän samanlaisen kuvan oon saanut. Lähes vuoden oon seuraillu kakkiskauppoja nettiautossa, mut nyt vasta ihan lähikuukausina "tositarkoituksella" oon alkanu ettiin sellasta jonka vois ihan oikeasti ostaa. Tuntuu että viimekeväänä ja kesänä oli kaikkia herkkuja myynnissä, mutta nyt ei mitään :D varmaan vuodenaika vaikuttaa. Kortti lähestyy.
No kun huomasin topicin vasta nyt ;) Tosin kyllähän täällä muitakin Saabisteja pyörii...Mitä helevettiä? Miksei kukaan ole mainostanut Suabbia? Sehän on tän foorumin ehdoton kestosuosikki? Vai loppuko saapikasmiehiltä usko kun joltakulta särky se suppo ja virmakin meni nurin :)
Tuossa hieman tarjontaa ilmastoiduista Diesel-farkuista automaatilla:
Linkki nettiautoon <12ke
Manuaalilaatikolla vaihtoehtoja on sitten jo enemmän.
Vaikka nuo 2,0Gti:t ja VR6:set ovat varmasti kivalta vaikuttavia ensiautoja, niin tuskin ihan paras vaihtoehto siihen tarkoitukseen.
Söhäistään kepillä volkkaristien pesään ja ehdotetaan ensiautoksi IV Golfia tai Nissan Almeraa.. Ja kun ne on läpikäyty ja laitettu omanmaun mukaiseksi ja harjoiteltu kaikki pienet poppiasennukset ja räpellykset, niin sitten vasta harkitsee kakkosta tai kolmosta.
Kyllähän kolmonen on ihan jees auto ja siisti peli, mutta tuskin ihan ensiautoksi sopiva. Tai ainakaan sen kokemuksen perusteella, jonka omasta mk3 gti:stä sain (oli golf 2,0 gti 20 jahre edition).
Tuollaista hyväkuntoista mk2 gti:tä tai mk3 tuskin ihan tuolla rahasummalla löytyy, kun pitää kuitenkin muistaa se muutama satanen jättää ihan siihen perusmaksuihin, mahdollisista vanteista ja alustasta mainitsemattakaan.
Söhäistään kepillä volkkaristien pesään ja ehdotetaan ensiautoksi IV Golfia tai Nissan Almeraa.. Ja kun ne on läpikäyty ja laitettu omanmaun mukaiseksi ja harjoiteltu kaikki pienet poppiasennukset ja räpellykset, niin sitten vasta harkitsee kakkosta tai kolmosta.
Kyllähän kolmonen on ihan jees auto ja siisti peli, mutta tuskin ihan ensiautoksi sopiva. Tai ainakaan sen kokemuksen perusteella, jonka omasta mk3 gti:stä sain (oli golf 2,0 gti 20 jahre edition).
Tuollaista hyväkuntoista mk2 gti:tä tai mk3 tuskin ihan tuolla rahasummalla löytyy, kun pitää kuitenkin muistaa se muutama satanen jättää ihan siihen perusmaksuihin, mahdollisista vanteista ja alustasta mainitsemattakaan.
jotenki omistaneenaan kakkiksen ja kolmosen ja katsellessa yleisestikkin myynnissä olevia yksilöitä niin jotenki tuntuu että ne kakkikset on koriltaan parempia. :)
mitä eikö ne 3b passatin tukivarret olekkaan heikkoja? :O villi huhu kertoo kohtuullisen luotettavalta taholta että alkuperäisiä tukivarsia on tullu 19 kehitysversiota 3b:n elinkaaren aikana :) nyt vissiin alkanu orggikset kestämään
mitä eikö ne 3b passatin tukivarret olekkaan heikkoja? :O villi huhu kertoo kohtuullisen luotettavalta taholta että alkuperäisiä tukivarsia on tullu 19 kehitysversiota 3b:n elinkaaren aikana :) nyt vissiin alkanu orggikset kestämään
Kyllä mun mielestä eka auto olis hyvä olla sellainen, jolla opetellaan ajamaan. Sit sen jälkeen vasta ne hengenvaaralliset pommit, joita opetellaan korjaamaan.
Itse ainakin ajaisin ennemmin puuhun Mk4 Golfilla, kuin Mk2 Golfilla. Ei sillä, että kaikki ajelisi pitkin kankaita. Itsekään en ajellut silloin juniorina. Mutta kuitenkin, ymmärsitte varmaan pointtini. Että ennemmin se 5ke autoon, kuin 2ke autoon ja 3ke sen korjaamiseen ja "tuunaamiseen".
Itse ainakin ajaisin ennemmin puuhun Mk4 Golfilla, kuin Mk2 Golfilla. Ei sillä, että kaikki ajelisi pitkin kankaita. Itsekään en ajellut silloin juniorina. Mutta kuitenkin, ymmärsitte varmaan pointtini. Että ennemmin se 5ke autoon, kuin 2ke autoon ja 3ke sen korjaamiseen ja "tuunaamiseen".
Eipä halvimmat neloskopatkaan enää montaa tonnia maksa. Eri asia sitten on, kannattaako semmosta mopoa ostaa (tehokkaammat versiot maksavat painonsa verran kultaa). Itse suosittelisin harkitsemaan 90-luvun lopun 9-3 Saabia turbokoneella. Tekniikka kestää, 250 heppaa saatavissa halvalla, ajo- ja talviominaisuudet hyvät sekä turvallisuus kohdillaan.
250 hv. kaksivetoisessa ensiautossa, saakin olla mielellään turvallisuus kohdallaan. Kun olin itse 18-kesäinen, oli varmaankin hyvä, ettei silloin ollut kovin tehokkaita autoja alla. Kun sitä ajotaitoa ja kokemusta ei kerta kaikkiaan ole, on parempi kartuttaa niitä sellaisella autolla, jolla näitä ei voie ulosmitata.
Kyllä mun mielestä eka auto olis hyvä olla sellainen, jolla opetellaan ajamaan. Sit sen jälkeen vasta ne hengenvaaralliset pommit, joita opetellaan korjaamaan.
Itse ainakin ajaisin ennemmin puuhun Mk4 Golfilla, kuin Mk2 Golfilla. Ei sillä, että kaikki ajelisi pitkin kankaita. Itsekään en ajellut silloin juniorina. Mutta kuitenkin, ymmärsitte varmaan pointtini. Että ennemmin se 5ke autoon, kuin 2ke autoon ja 3ke sen korjaamiseen ja "tuunaamiseen".
Täysin samaa mieltä. Ei ne turvavarusteet siellä turhaan ole, vaikket niillä rispektiä saakkaan kaveriporukassa niinkuin vanteilla, madalluksella tai jumalattomalla turbolla. :)
250 hv. kaksivetoisessa ensiautossa, saakin olla mielellään turvallisuus kohdallaan. Kun olin itse 18-kesäinen, oli varmaankin hyvä, ettei silloin ollut kovin tehokkaita autoja alla. Kun sitä ajotaitoa ja kokemusta ei kerta kaikkiaan ole, on parempi kartuttaa niitä sellaisella autolla, jolla näitä ei voie ulosmitata.
Kyllä sillä tehottomalla mopollakin saa oman ja muiden turvallisuuden vaarannettua. Mun mielestä riittävä teho on tärkeä turvallisuus- ja mukavuustekijä, polttoainetaloudellisuutta unohtamatta. Ja voihan sitä ensialkuun ajella vakiopelillä ja aloittaa stagetuksen vasta kokemuksen kartuttua. ;)
Usien vaan se on niin, että jostain pitää tinkiä. Mieluummin itse ostelen / ajelen vanhoilla autoilla, jotka on kohtuullisen hyvässä kondiksessa/ylläpito onnistuu itseltäkin, saati ostaisin 2000 luvun tienoon ajokkeja, joihin palaa varsin helpolla se toimintatonni tai toinenkin.
Ja mun mielestä, kyllä sitä varovaisemmin ajelee just kortin saaneena, kuin nyt, kun kortti on ollut taskussa 12vuotta.
Ja mun mielestä, kyllä sitä varovaisemmin ajelee just kortin saaneena, kuin nyt, kun kortti on ollut taskussa 12vuotta.
Itsellä oli vuosituhannen vaihteessa ekana autona -91 Micra 1.2. Huiput oli 140 km/h jonka sai kelattua nelosella pienen huudattamisen jälkeen. Sillä tuli ajettu pitkin penkkoja "muutaman kerran". Nykyisin oma ajaminen kyllä rauhoittunut aika paljon. Tuo Micra vaan oli/on hengenvaarallinen auto kolari tilanteessa. Ekaksi autoksi mieluummin iso ja laiska kuin pieni ja nuhainen auto.
Kyllähän auto aina kiinnostaa, koska tuokin oli yksi miettimisistäni vaihtoehdoista.
Hintapolitiikka ja tulevat käyttökustannukset vain jotenkin pelotti, vaikka en edullisimpana autona Passatiakaan pidä niiden puolesta.
Minkäslaisia varusteita tuossa nyt sitten on, kun monenlaista vehjettä liikkuu jos tuo noin 10 000 euroa on sellainen hankintahinta.
Hieman käyttökokemuksia ja mielipidettä korin tiloista voisit jakaa, kun en bemarisivuille viitsisi sitä varten mennä. Itselläni mukana kulkee sakemanni ja vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii.
Missä lienee topicin aloittaja, mutta minä voin kertoa jotain omasta.
Omalla oli ostaessa hintaa 9.900€, joten sopinee paremmin kuin hyvin tohon 10k€ hintahaarukkaan. Itsellä siis 99-loppuvuoden 530 diesel M-sport, automaatilla (mallia steptronic). Karalan lastulla. Teholukemat pitäisi olla 240hv/600Nm. Alla jotain listaa varusteista;
- automaatti-ilmastointi
- cruise
- navi
- televisio
- puhelin
- nahkasisusta
- kattoluukku
- ilmajouset
- xenonvalot (alkuperäiset)
- sadetunnistin
- parkkitutka
- sun muuta mitä nyt ei äkkiseltään mieleen tule. Ainoa puute on sähkösäätöiset penkit, mutta mitä olen muutamaa sellaista koitellut niin tuossa mekaanisesti säädettävässä on paljon enempi pituus- ja korkeussäätöä, joten eipä haittaa yhtään sen sähkön puuttuminen.
Käyttökokemukset on tähän asti pelkästään positiivisia. Kilometrejä on itsellä tuohon tullut reilu 40.000 ja ainoa sinä aikana uusittu osa on laturi (300€), joka särkyi juuri sopivasti joulupyhinä. Leimalla käytin, jossa alkoi itku jostain taemman alatukivarren pallonivelestä. Hintaa tuolla alumiini-käikäleellä siis tukivarrella ja pallonivelellä 115€. Siinäpä ne kustannukset sitten olikin noihin kilometreihin. Toki pakolliset muut kulut mukaan.
Korin tilat. No niin. Verraten joskus aiemmin olleeseen V70 Volvoon takakontti on lyhyempi johtuen selvästi enemmän kallistetusta takalasista, mutta tuollainen sakemannin kokoinen koiruus nyt itsellä mahtuu ihan loistavasti siellä kulkemaan. Takajalkatilat on vähän kehnot auton kokoon nähden, mutta sekin on vain takana istujien ongelma. Itsehän en siellä kuitenkaan istu :D Niinkuin sanoit, että mukana kulkee "vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii" niin tuohonkin sopii juuri sen verran.
Itse voin ainakin henk.kohtaisesti suositella tuollaista. Ainoa miinus ehkä tuossa on tuo lastu ja sen tuoma vääntö, joka tappaa tuon vaihdelaatikon jos meinaa kumia poltella, mutta kun sekin ikä on jo ohi niin ei ongelmaa. Voimaa riittää ihan tarpeeksi tuohon koriin ja vertailun vuoksi kävin viime kesänä kokeilemassa saman korimallin vinkkeli kasia, jossa siis 4 litrainen (?) kone. Perstuntumalla se tuo diesel oli kuitenkin hätäisempi, johtuiko sitten sen kasin puuttuvasta turbosta vai mistä lie. Tosin eipä siinä tehoakaan ole kuin se 250 ja vääntöäkin vähempi kuin tuossa. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, varusteita on paljon ikään nähden, käyttökokemukset on positiivisia ja korin tilat on hyvät :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa