Rallin MM-sarja
Valvoja: ffp jäsenet
Rallin MM-sarja
Jos viimeisimpiin huhuihin on luottamista niin näyttäs aika hyvältä näin rallifanin silmin tilanne. Panostus ainakin vaikuttaisi aika suurelta ja ihan asiallisia kuskejakin ovat koittaneet saada projektiin mukaan.
Ihan MM-sarjan kannaltakin melkoisen hyvä uutinen ja näyttää tulevaisuus jo paremmalta, kun ensi vuonna mahdollisesti osassa ralleja on jo 4 merkkiä mukana.
Joskus aiemminkin muistaakseni oli aiheesta topic, mutta en milllään sitä onnistunut löytämään, vaikka millä sanoilla haki, joten aloitetaan nyt sitten huhujen kovasti vahvistuessa uusi.
edit. lisätään nyt tuo linkki myös mikä unohtui pois.
edit2. Muutin tuon otsikon nyt koskemaan koko MM-sarjaa. Vastaa paremmin keskustelua, kun tuo VW nyt on jo ollut mukana tovin.
Ihan MM-sarjan kannaltakin melkoisen hyvä uutinen ja näyttää tulevaisuus jo paremmalta, kun ensi vuonna mahdollisesti osassa ralleja on jo 4 merkkiä mukana.
Joskus aiemminkin muistaakseni oli aiheesta topic, mutta en milllään sitä onnistunut löytämään, vaikka millä sanoilla haki, joten aloitetaan nyt sitten huhujen kovasti vahvistuessa uusi.
edit. lisätään nyt tuo linkki myös mikä unohtui pois.
edit2. Muutin tuon otsikon nyt koskemaan koko MM-sarjaa. Vastaa paremmin keskustelua, kun tuo VW nyt on jo ollut mukana tovin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 10.3.2014 6:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Miksi mä en tuota topicia löytänyt vaikka kuinka koitin hakea? Kyllä tuon luulis löytyvän vw AND mm-ralli haulla, mutta kun ei. Ja vaikka mitä muutakin koitin. Enkä mä ihan väärin muistellut, varsinkaan kun olen itse kyseisen topicin aloittanut aikoinaan... :D
Toki epäonnistuneita esimerkkejä on muitakin kun Toyota, ja ihan rallinkin puolelta. Esim Seat ja Skoda. Tosin tuskin panostivat yhtä paljon kuin Toyota. Toivottavasti kuitenki VW onnistuu paremmin. Ainakin Dakar projekti tuotti erinomaisia tuloksia, mutta eihän se tietysti vielä mitään takaa. Olis aika rouhee jos tekisivät Sciroccosta WRC:n. Mutta nykysääntöjen puitteissa tuo Polo taitaa kuitenkin olla paras aihio kilpurille.
Toki epäonnistuneita esimerkkejä on muitakin kun Toyota, ja ihan rallinkin puolelta. Esim Seat ja Skoda. Tosin tuskin panostivat yhtä paljon kuin Toyota. Toivottavasti kuitenki VW onnistuu paremmin. Ainakin Dakar projekti tuotti erinomaisia tuloksia, mutta eihän se tietysti vielä mitään takaa. Olis aika rouhee jos tekisivät Sciroccosta WRC:n. Mutta nykysääntöjen puitteissa tuo Polo taitaa kuitenkin olla paras aihio kilpurille.
Nonni, nyt se on sitten ihan julkistettukin eli VW tulee vuonna 2013 mukaan rallin MM-sarjaan Pololla:
http://www.wrc.com/news/volkswagen-comm ... ?fid=14623
http://www.volkswagen-motorsport.com/we ... 88&id=4426
http://www.youtube.com/watch?v=xs4donyiQgo
http://www.wrc.com/news/volkswagen-comm ... ?fid=14623
http://www.volkswagen-motorsport.com/we ... 88&id=4426
http://www.youtube.com/watch?v=xs4donyiQgo
http://www.rallye-mad.com/
Tuolta löytyy pätkää tienpäältä... pakko sanoa että näyttää ja kuulostaa maukkaalta.
Tuolta löytyy pätkää tienpäältä... pakko sanoa että näyttää ja kuulostaa maukkaalta.
En yhtään ihmettele, että Ogier menikin VW:lle. Fordin touhu tuskin on vakuuttanut Ogieria juurikaan ja toisekseen Fordilla on rahat sen verran tiukilla, että ei välttämättä olisi edes ollut varaa Ogierille maksaa vaadittavaa summaa.
No itseasiassa ei ne kyllä tällä hetkellä samanlaiset kaikilla ole, ei oikeastaan edes lähelle. Citroenin ja Fordin äänet on ihan erilaiset. Ja Minikin erottuu noista kahdesta selkeästi. Lisäksi Minin paukku on kyllä jotain melko erikoista, varsinkin ei-tehdaskuskeilla oli esim. Jyväskylässä melkoista rätinää kun kaasun nosti.
Omasta mielestä Ford kuulostaa parhaimmalta.
Mutta kuten sanoin, niin eipä niillä äänillä kisoja voiteta, joten turhaanpa niihin keskitytään.
Tuosta vähän Citroenin ääntelyä Jyväskylän testeistä
Fordi taas ääntää Jyskälän testeissä matalampaa eikä ole niin repivä ääni
Sitten vielä Minin pärinää Jyväskylän testeistä. 1.10 jälkeen kuuluu hyvin tuo Minin paukun pärinä.
Minin testien jälkeen kuskit kehui kuinka hyvin Mini hyppää, tiedä sitten miltä se tuntuu, mutta kun tuota testiä katsoi niin ei tuo nyt ainakaan näytä järin rauhalliselta hypyissä... Keuliikin niin pahasti hypätessä, että ei kai tuolta kabiinista välillä näe kun taivasta...
no mitä tehä ku säädökset on kaikille samat? eipä luultavasti pahemmin äänet muutu tehtaiden välillä ku samantyyppiset koneet kuitenkin löytyy. eri asia sit boxerit ja useampi sylinteriset
No itseasiassa ei ne kyllä tällä hetkellä samanlaiset kaikilla ole, ei oikeastaan edes lähelle. Citroenin ja Fordin äänet on ihan erilaiset. Ja Minikin erottuu noista kahdesta selkeästi. Lisäksi Minin paukku on kyllä jotain melko erikoista, varsinkin ei-tehdaskuskeilla oli esim. Jyväskylässä melkoista rätinää kun kaasun nosti.
Omasta mielestä Ford kuulostaa parhaimmalta.
Mutta kuten sanoin, niin eipä niillä äänillä kisoja voiteta, joten turhaanpa niihin keskitytään.
Tuosta vähän Citroenin ääntelyä Jyväskylän testeistä
Fordi taas ääntää Jyskälän testeissä matalampaa eikä ole niin repivä ääni
Sitten vielä Minin pärinää Jyväskylän testeistä. 1.10 jälkeen kuuluu hyvin tuo Minin paukun pärinä.
Minin testien jälkeen kuskit kehui kuinka hyvin Mini hyppää, tiedä sitten miltä se tuntuu, mutta kun tuota testiä katsoi niin ei tuo nyt ainakaan näytä järin rauhalliselta hypyissä... Keuliikin niin pahasti hypätessä, että ei kai tuolta kabiinista välillä näe kun taivasta...
ja lisää uutista. no miten tän nyt ottaa
http://www.hs.fi/urheilu/Jari-Matti+Lat ... 5576221460
ja uudempaa
http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1288479483900.html
http://www.hs.fi/urheilu/Jari-Matti+Lat ... 5576221460
ja uudempaa
http://www.iltasanomat.fi/ralli/art-1288479483900.html
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuolla on kuvia siviiliversio R WRC:stä.
http://volkswagen-motorsport.com/index.php?id=50
http://volkswagen-motorsport.com/index.php?id=50
Nythän se sitten alkaa. Saas nähdä kuinka äijien käy. Panostus vaikuttaisi ainakin olevan riittävällä tasolla ja kuljettajat tunnetusti nopeita.
http://www.volkswagen-motorsport.com/
http://www.wrc.com/
http://www.volkswagen-motorsport.com/
http://www.wrc.com/
Joo, no Latvala nyt on nopea ainakin poistumaan kisasta... Nyt olis sitten korkea aika alkaa pysymään ojien välissä, jos meinaa joskus oikeasti pärjätä. Montessahan ei kannata paljon ladulta luistella, koska ajopuvun voi pistää pesuun samantien mikäli laulu loppuu kesken päivän. Toivotaan parasta. Veikkaan kuitenkin, että Ogier on se potentiaalisempi mestari ehdokas, mikäli auto vaan olisi nopea.
No ei tuo ainakaan huonosti lähtenyt. Ekan pätkän tulokset. Polo keulilla
1. 8 S. OGIER
2. 1 S. LOEB +3.7
3. 10 D. SORDO +20.2
4. 2 M. HIRVONEN +20.7
5. 5 E. NOVIKOV +29.0
6. 6 J. HANNINEN +31.9
7. 11 T. NEUVILLE +33.3
8. 7 J. LATVALA +33.6
9. 22 B. BOUFFIER +38.3
10. 4 M. OSTBERG +48.8
11. 21 M. PROKOP +1:07.6
12. 31 E. LAPPI +1:25.1
13. 24 J. MAURIN +1:59.8
14. 12 M. KOSCIUSZKO 30:05.1 +33.5 +2:33.3
1. 8 S. OGIER
2. 1 S. LOEB +3.7
3. 10 D. SORDO +20.2
4. 2 M. HIRVONEN +20.7
5. 5 E. NOVIKOV +29.0
6. 6 J. HANNINEN +31.9
7. 11 T. NEUVILLE +33.3
8. 7 J. LATVALA +33.6
9. 22 B. BOUFFIER +38.3
10. 4 M. OSTBERG +48.8
11. 21 M. PROKOP +1:07.6
12. 31 E. LAPPI +1:25.1
13. 24 J. MAURIN +1:59.8
14. 12 M. KOSCIUSZKO 30:05.1 +33.5 +2:33.3
Jooh, no sinne se Lappi jäi tokalle pätkälle. Taisi tulla liian isot vauriot ekan pätkän rengasrikossa. Hyvin alkoi, mutta vielä jäi Monte valloittamatta.
Onhan tuo Lappi jo näyttänyt, että rattimies se on. Varsinkin viime vuonna Jyväskylässä meno oli aika huikeaa siihen asti kunnes ohjaustehostin hajosi. Haastoi jopa Ogieria.
Kyllähän tuo VW on panostanut aikalailla isosti ja huolella niin rahallisesti kuin ajallisestikin, joten en nyt yhtään ihmettele vaikka auto olisikin oikeasti heti hyvä. Tosin mikäli ovat voittaja auton onnistuneet rakentamaan heti tähän kisaan mennessä niin täytyy hattua nostaa. En tiedä miten tuolla lähtöpaikasta hyötyy, mutta Ogierhan ajaa vasta kahdeksantena autona.
Onhan tuo Lappi jo näyttänyt, että rattimies se on. Varsinkin viime vuonna Jyväskylässä meno oli aika huikeaa siihen asti kunnes ohjaustehostin hajosi. Haastoi jopa Ogieria.
Kyllähän tuo VW on panostanut aikalailla isosti ja huolella niin rahallisesti kuin ajallisestikin, joten en nyt yhtään ihmettele vaikka auto olisikin oikeasti heti hyvä. Tosin mikäli ovat voittaja auton onnistuneet rakentamaan heti tähän kisaan mennessä niin täytyy hattua nostaa. En tiedä miten tuolla lähtöpaikasta hyötyy, mutta Ogierhan ajaa vasta kahdeksantena autona.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Eiköhän se Löppönen ala määrämään tahdin loppurallille. Mutta huomatkaapas Lapin lisäksi toisen WRC "junnun", Juho Hännisen, vauhti. Ei ollenkaan huonosti piiskaa Siestaa!
Tuo Lappi kyllä tulee varmasti menestymään vielä WRC tasollakin! Jokunen vuosi sitten katselin hänen touhuamistaan kun kaveri ajoi tuota sm2-luokkaa kuten Lappikin. Olihan se kova menemään jo silloin ja omistautumista ja usko itseen tuntui kyllä löytyvän!
Tuo Lappi kyllä tulee varmasti menestymään vielä WRC tasollakin! Jokunen vuosi sitten katselin hänen touhuamistaan kun kaveri ajoi tuota sm2-luokkaa kuten Lappikin. Olihan se kova menemään jo silloin ja omistautumista ja usko itseen tuntui kyllä löytyvän!
Juu, Hänninen ajeli kaksi ekaa pätkää aika mallikkaasti, mutta nyt sitten nelosellakin tuli pataan yli puoltoista minuuttia. Kolmosellakin näyttäs tällä hetkellä tulleen reilu puoltoista minuuttia. Tosin ajanotto tuolla on kyllä sen verran sekaisin, että ei tuosta tilanteesta oikein ota tolkkua kun kolmos pätkällekin joka lähde näyttää eri aikoja.
Tällä hetkellä tämän lähteen ajat ovat ilmeisesti edes jotakuinkin oikein...ehkä...
Tällä hetkellä tämän lähteen ajat ovat ilmeisesti edes jotakuinkin oikein...ehkä...
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Hanuriterveiset Modelle!
Uutisten mukaan VW on panostanut rahallisesti aika merkittäviä määriä ekaan kauteen ja auton kehittelyyn, ilmeisesti ei ole mennyt aivan hukkaan, kun lähtö vaikuttaa näin lupaavalta.
Amatöörien puuhastelua. Etulippakin näyttää kuin olisi pop-niiteillä kiinni. Kyllä on muuten rumat etu-umpiot ja tsiisus noiden ledien kanssa. Parempi vaan että olisi hehkulankapolttimot sulattamassa lunta ja jäätä umioista. Ledeillä saavutettu hyöty polttoaineen kulutuksessa on niin mitätön ja samalla vaarannetaan liikenneturvallisuutta kun ei valot näy lumen ja jään alta. Miksi ihmeessä pitää ajaa pololla? Eikös esim scirocco olisi enemmän racing-henkinen tai olisi edes Golf WRC. Rallye Golffissa oli sentään jotain ideaa, mutta tästä polosta tulee enemmänkin joku ruma MG Metro mieleen. Ja mitä polo wrc:n suorituskykyyn tulee niin on kuulemma enemmän etuveto painotteinen kun fiesta ja eikä edes ylärekisterissä ole samanlaista voiman tuntua kuin fiestassa, ainakin näin suomalainen ralli-ässä sanaili tämän päivän ilttiksessä. Ja kissan viikset sanon minä tämän polo:isen kanssa, en usko että polo pystyisi haastamaan rallye golffia. Paitsi jos rattiin asettuisi ensi kaudella the man himself, a.k.a Kerppenin Vittuleuka. Pelätään pahinta ja toivotaan että vielä jonain päivänä VAG-konserni viisastuisi ja ajatettaisiin sentään rallitallia Audin nimissä.
Et sitten kerrasta uskonut, että kommenttisi ei tuo mitään lisäarvoa tähän keskusteluun. Kyse ei ole siitä, etteikö täällä saisi volkkareita arvostella, mutta jos asiantuntemuksesi ja artikulointitapasi ei riitä rakentamaan asiallista keskustelua aiheesta, niin olisi parempi jättää kommentoimasta. Tuo on vaan turhaa trollausta.
Kaikki näkevät tämän hetkisistä Monten tuloksista, että Polo on kilpailukykyinen laite Fordin ja Sitikan seassa. Kuljettajat tiedetään nopeiksi, luotettavuus selvinnee kauden edetessä.
Muutama kommentti aiheeseen:
Mitä amatöörimäistä on popniitti kiinnityksessä?
Miten ledipolttimot ja EU tyyppihyväksyntävaatimusten mukaiset päiväajovalot liittyy tähän itse rallitoimintaan, tai auton ulkonäköasiat muutenkaa. Kilpa-autot kun varsin usein kehitetään tarkoituksenmukaisiksi, ei design tuotteiksi.
WRC säännöt ovat tällä hetkellä sellaiset, että sekä Golf, että Scirocco ovat koriltaan liian suuria kilpailukykyisen WRC auton pohjaksi. Lisäksi tietysti taustalla ovat markkinoinnilliset tekijät. Sciroccoa mainostetaan VW Motorsportin strategiassa ratapuolella, ja Golffia nyt ostetaan mainostamattakin.
On täysin tarpeetonta verrata uutta WRC poloa yli 20 vuotta vanhan A ryhmäläiseen rallyegolffiin. Pololla kierretään Golfin ympäri ympyrää Monten haastavissa olosuhteissa samalla kun Golfilla yritetään tulla täysillä.
Kaikki näkevät tämän hetkisistä Monten tuloksista, että Polo on kilpailukykyinen laite Fordin ja Sitikan seassa. Kuljettajat tiedetään nopeiksi, luotettavuus selvinnee kauden edetessä.
Muutama kommentti aiheeseen:
Mitä amatöörimäistä on popniitti kiinnityksessä?
Miten ledipolttimot ja EU tyyppihyväksyntävaatimusten mukaiset päiväajovalot liittyy tähän itse rallitoimintaan, tai auton ulkonäköasiat muutenkaa. Kilpa-autot kun varsin usein kehitetään tarkoituksenmukaisiksi, ei design tuotteiksi.
WRC säännöt ovat tällä hetkellä sellaiset, että sekä Golf, että Scirocco ovat koriltaan liian suuria kilpailukykyisen WRC auton pohjaksi. Lisäksi tietysti taustalla ovat markkinoinnilliset tekijät. Sciroccoa mainostetaan VW Motorsportin strategiassa ratapuolella, ja Golffia nyt ostetaan mainostamattakin.
On täysin tarpeetonta verrata uutta WRC poloa yli 20 vuotta vanhan A ryhmäläiseen rallyegolffiin. Pololla kierretään Golfin ympäri ympyrää Monten haastavissa olosuhteissa samalla kun Golfilla yritetään tulla täysillä.
EK 13 sijat 2. ja 3. Eihän tuolla mitään tee.
Juu ei tee mitään, huono auto kun ei ole ykkösenä ekassa kisassaan. Ei oo rahaa panostettu kehittämiseen eikä muuhunkaan. Lopettavat varmaan tämän vuoden jälkeen?
Noniin jos sitten taas palataan todellisuuten eikä trollimaailmaan, niin todella kilpailukykyisen auton ovat kyllä saaneet rakennettua ja äkkiä. Hieno homma.
Mitään sen enempää ja kummemmin tietämättä näistä wrc-autoista mutta eiköhän noissakin ole aivan säädettävissä kumpi pää vetää ja kuinka paljon.
Noniin jos sitten taas palataan todellisuuten eikä trollimaailmaan, niin todella kilpailukykyisen auton ovat kyllä saaneet rakennettua ja äkkiä. Hieno homma.
Ja mitä polo wrc:n suorituskykyyn tulee niin on kuulemma enemmän etuveto painotteinen
Mitään sen enempää ja kummemmin tietämättä näistä wrc-autoista mutta eiköhän noissakin ole aivan säädettävissä kumpi pää vetää ja kuinka paljon.
Uskomattoman kilpailukykyisen paketin on Motorsportin väki saanut aikaiseksi. Eipä tule äkkiä mieleen toista valmistajaa joka olisi heti ollut yhtä kilpailukykyinen eka kisassaan. Tosin Focus taisi olla myös pohja-aika vauhdissa Montessa -99 mutta se ei ollut Fordille eka kilpailu, vain Focuksen debyytti. Joka taisi sitten päättyä hylkäykseen luokituksen vastaisen vesipumpun takia.
Ogier on aika kuha lumellakin, Latvala saa kyllä painaa Ruotsissa kovaa jos meinaa kampoihin laittaa.
Ogier on aika kuha lumellakin, Latvala saa kyllä painaa Ruotsissa kovaa jos meinaa kampoihin laittaa.
Saattaa Ogierin olla pikkusen helpompi käskyttää jos 20tkm testikilometriä takana ja JML:n "pakko" yrittää pysyä edes jotenkin kyydissä hieman isommalla riskillä.
Kunhan oppii auton niksit niin saattaa tulla tulinen taisto ykköskuskin paikasta.
pätkä 14 vissiin ollu kenkkumainen kivi ja katoa kuskeista tullut enempikin.
Kunhan oppii auton niksit niin saattaa tulla tulinen taisto ykköskuskin paikasta.
pätkä 14 vissiin ollu kenkkumainen kivi ja katoa kuskeista tullut enempikin.
Joo siellä on Turinilla vissiin märkää lunta aika rutkasti.
No saapahan Latvala taas selitellä keskeytystään olosuhteilla, tuskin kuskissa taas mitään vikaa oli... :D
Onhan tuolla Ogierilla ihan eri lähtökodat tähän kisaan, joten ei oikein voinut odottaa, että Latvala sen kyydissä pysyy. Mutta ihan oikeasti minä odotin, että Latvala viimeinkin pitää pään kylmänä ja koittaa ajaa maaliin. Mutta kun ei niin ei...
Toinen mikä ottaa pattiin on tuo Hännisen keskeytys. Nyt olis pitänyt antaa niitä näyttöjä ja keskeytys 7. sijalta ei hirveästi auta jatkoa ajatellen. Onneksi sieltä tuli kuitenkin pohjat ja nippu hyviä pätkä aikoja, joten ei tuo nyt ihan katastrofi ollut. Kyllä nuokin vaakakupissa painaa, kun Wilson Rentin autovuokraamo kalustoaan jatkossa jakaa.
No saapahan Latvala taas selitellä keskeytystään olosuhteilla, tuskin kuskissa taas mitään vikaa oli... :D
Onhan tuolla Ogierilla ihan eri lähtökodat tähän kisaan, joten ei oikein voinut odottaa, että Latvala sen kyydissä pysyy. Mutta ihan oikeasti minä odotin, että Latvala viimeinkin pitää pään kylmänä ja koittaa ajaa maaliin. Mutta kun ei niin ei...
Toinen mikä ottaa pattiin on tuo Hännisen keskeytys. Nyt olis pitänyt antaa niitä näyttöjä ja keskeytys 7. sijalta ei hirveästi auta jatkoa ajatellen. Onneksi sieltä tuli kuitenkin pohjat ja nippu hyviä pätkä aikoja, joten ei tuo nyt ihan katastrofi ollut. Kyllä nuokin vaakakupissa painaa, kun Wilson Rentin autovuokraamo kalustoaan jatkossa jakaa.
Valmar Viisel (@paddocknews)
19.1.2013 18.43
#RallyeMonteCarlo Jari-Matti Latvala crashes Polo R WRC
[photo] #WRC #Latvala http://pic.twitter.com/bdURq9gQ
19.1.2013 18.43
#RallyeMonteCarlo Jari-Matti Latvala crashes Polo R WRC
[photo] #WRC #Latvala http://pic.twitter.com/bdURq9gQ
Suht vähän seuraan rallia, mutta miten minusta tuntuu että aina kun satun seuraamaan tuloksia, niin Latvala on keskeyttänyt?
Onkohan tämän miehen paikka kuintenkaan WRC-tasolla? Kaveri on pistäny "miljoonilla" autoja paskaksi.
Onko netissä mitään sivustoa, missä avaisivat vähän tuollaisen nyky WRC:n teknisiä taustoja?
edit) Taitaa se olla. Kuitenkin 26 podium-sijaa WRC-uralla ja nopee kaveri jos pääsee maaliin.
Onkohan tämän miehen paikka kuintenkaan WRC-tasolla? Kaveri on pistäny "miljoonilla" autoja paskaksi.
Onko netissä mitään sivustoa, missä avaisivat vähän tuollaisen nyky WRC:n teknisiä taustoja?
edit) Taitaa se olla. Kuitenkin 26 podium-sijaa WRC-uralla ja nopee kaveri jos pääsee maaliin.
Nyt kun on keskitytty Latvalan mollaamiseen niin kuka on laskenut montako WRC-peliä Novikov on tuhonnut ja montako kartturia on vaihtanut ammattia kyseisen rattimiehen suoritusten vauhdittamana? Ryssien rahaa tuntuu kuitenkin aina riittävän.. :)
Ei siinä, Latvalan tulokset ei ole liiemmin mairitelleet kun varmuus puuttuu, positiivisena puolena tuntuu kuitenkin olevan että pahan konttaamisen jälkeen Jari-Matti on usein seuraavassa kisassa tehnyt ehjän suorituksen. Nyt ei kyllä enää ole varaa sellaiseen :/
Ei siinä, Latvalan tulokset ei ole liiemmin mairitelleet kun varmuus puuttuu, positiivisena puolena tuntuu kuitenkin olevan että pahan konttaamisen jälkeen Jari-Matti on usein seuraavassa kisassa tehnyt ehjän suorituksen. Nyt ei kyllä enää ole varaa sellaiseen :/
Latvala itse kertoo keskeytyksestään
https://www.youtube.com/embed/VvwyJWeZ5FU
https://www.youtube.com/embed/VvwyJWeZ5FU
Nyt kun on keskitytty Latvalan mollaamiseen niin kuka on laskenut montako WRC-peliä Novikov on tuhonnut ja montako kartturia on vaihtanut ammattia kyseisen rattimiehen suoritusten vauhdittamana?
Sormet loppu jo ajat sitten kesken... :D Viime kaudella vähän paremmin tuntui jo Evgenyllä pelit pysyvät lapasessa, mutta silti tahtoo välillä vielä vähän lipsahdella. Viime kaudella "vain" neljä keskeytystä. Toki lipsahduksia tuota enemmän, mutta muulloin päässyt joko suoraan jatkamaan tai sitten super rallilla.
Ei se käsittääkseni ole yhtään kartturia ole saanut alaa vaihtamaan, mutta pari kappaletta on vaihtanut autoa. Ilka Minor taitaa olla kolmas kartturi WRC tasolla. Edellinenkin itseasiassa istui Montessa Novikovin etuautossa. Ei muuten yhtään paskempi kaksikko ollut Novikovilla etuautossa, herrat F. Delecour ja D. Giraudet
Paljon turhempiakin kuskeja tuolla sarjassa kruisailee sponsoreiden rahoilla kui Novikov. Novikovissa kuitenkin potentiaalia menestymäänkin.
Viimeksi muokannut Eemeli, 20.1.2013 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Video Latvalan ulosajosta.
Aika lujasti se kyllä kopsahti.
edit. Ihan samassa kohdassa muuten lipsautti myös Novikov.
Ja tässä vielä vähän ylempää kuvattuna tuo Latvalan tilanne.
Aika lujasti se kyllä kopsahti.
edit. Ihan samassa kohdassa muuten lipsautti myös Novikov.
Ja tässä vielä vähän ylempää kuvattuna tuo Latvalan tilanne.
Viimeksi muokannut Eemeli, 20.1.2013 16:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eiköhän se Polon todellinen kilpailukyky nähdä vasta aikaisintaan Ruotsissa ja sitä seuraavissa kisoissa.
Rahaa on toki poltettu paljon ja testikilometrejä on takana valtava määrä, mutta niin taitaa olla muillakin merkeillä.
Kun tulevissa kisoissa nopeudet kasvaa, olosuhteet on vähän paremmat ja erot mitataan kymmenysosilla eikä minuuteilla, niin nähdään millä tasolla oikeasti ollaan.
Toivotaan menestystä Volkkarille ja toivottavasti ovat kärkikapinoissa jatkossakin, niin on edes vähän mielenkiintoa koko sarjassa.
Rahaa on toki poltettu paljon ja testikilometrejä on takana valtava määrä, mutta niin taitaa olla muillakin merkeillä.
Kun tulevissa kisoissa nopeudet kasvaa, olosuhteet on vähän paremmat ja erot mitataan kymmenysosilla eikä minuuteilla, niin nähdään millä tasolla oikeasti ollaan.
Toivotaan menestystä Volkkarille ja toivottavasti ovat kärkikapinoissa jatkossakin, niin on edes vähän mielenkiintoa koko sarjassa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... iskokeella
ja taas mennään :) repesin tuohon latvalaan taas
ja taas mennään :) repesin tuohon latvalaan taas
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... tti-pohjat
nyt näyttäis latvalallaki olevan vauhtia matkassa. vieläkö pysyis penkkojen välissä
nyt näyttäis latvalallaki olevan vauhtia matkassa. vieläkö pysyis penkkojen välissä
Östberg tosin puskee seuraavilla pätkillä Latvalasta ohi, ellei jotain muutosta saa Latvala ajoonsa toiselle kierrokselle. Toivottavasti nyt pitää sen nuppinsa kurissa ja auton ojien välissä, vaikka takaa tuleekin aika kovaa painetta.
Ogier ajaa hienosti, ei siitä pääse mihinkään. En olis uskonut, että noin nopea on Ogier ja VW Ruotsissa. Meikäläinen taitaa oikeasti nakata nämä sinivalkoiset lasit jorpakkoon ja vedän sinipunavalkoiset Ogier lasit silmille, kuten on jo aiemminkin tehnyt mieli.
Varsin mielenkiintoinen kisa kun sijat 1-4 on periaatteessa vielä ihan auki. Ogierinkaan ei tarvitse tehdä kuin yksi virhe niin jo on pojat ihan niskassa hengittämässä.
Lisäksi Hänninen Neuville kaksikolla on hyvät väännöt menossa. Tosin Hännisen ei kyllä kuuluisi vääntää Neuvillen kanssa. Pitäisi vauhti riittää parempaankin, mutta ei näytä riittävän.
Ogier ajaa hienosti, ei siitä pääse mihinkään. En olis uskonut, että noin nopea on Ogier ja VW Ruotsissa. Meikäläinen taitaa oikeasti nakata nämä sinivalkoiset lasit jorpakkoon ja vedän sinipunavalkoiset Ogier lasit silmille, kuten on jo aiemminkin tehnyt mieli.
Varsin mielenkiintoinen kisa kun sijat 1-4 on periaatteessa vielä ihan auki. Ogierinkaan ei tarvitse tehdä kuin yksi virhe niin jo on pojat ihan niskassa hengittämässä.
Lisäksi Hänninen Neuville kaksikolla on hyvät väännöt menossa. Tosin Hännisen ei kyllä kuuluisi vääntää Neuvillen kanssa. Pitäisi vauhti riittää parempaankin, mutta ei näytä riittävän.
Äärimmäisen varmojen lähteiden mukaan VW on erittäin huolissaan Latvalan ajolinjoista ja onkin päättänyt ottaa varman päälle Latvalan kanssa ja varmistaa maaliin pääsyn laittamalle Latvalan Polon alle huomiseksi uuden tyyppiset renkaat.
Ruotsalainen paparazzi on saanut otettua kuvankin näistä nakeista joita VW testasi Touaregin alla salaa.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/404439_501211276602680_810342746_n.jpg
:D
Jost Capiton mukaan se minkä noilla hävitään ojien välissä voitetaan niiden ulkopuolella...
Ruotsalainen paparazzi on saanut otettua kuvankin näistä nakeista joita VW testasi Touaregin alla salaa.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/404439_501211276602680_810342746_n.jpg
:D
Jost Capiton mukaan se minkä noilla hävitään ojien välissä voitetaan niiden ulkopuolella...
Kovaa tulee Loeb, mutta ei kyllä ajamalla taida kiinni saada Ogieria.
Täältä muuten tulee livekuvaa tällä hetkellä ek19 Kirkener 1:ltä
http://www.svtplay.se/video/1007611/10-2-10-00
Voi olla, että tulee myös Kirkener 2 ja power stage livenä.
edit. No Kirkener 2 tuolta näkyi, mutta power stage ei.
Täältä muuten tulee livekuvaa tällä hetkellä ek19 Kirkener 1:ltä
http://www.svtplay.se/video/1007611/10-2-10-00
Voi olla, että tulee myös Kirkener 2 ja power stage livenä.
edit. No Kirkener 2 tuolta näkyi, mutta power stage ei.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... -ruotsissa
siitähän se ensimmäinen voitto sitten tulikin :) aika hyvin tuommoselta amatöörimäiseltä porukalta. mitäs sitten jos kyseessä olis kunnon ammattilaistiimi?
siitähän se ensimmäinen voitto sitten tulikin :) aika hyvin tuommoselta amatöörimäiseltä porukalta. mitäs sitten jos kyseessä olis kunnon ammattilaistiimi?
mut näinhän se monesti on että mitä tylsemmän ja eleettömämmän näköistä ajaminen on niin yleensä silloin kellokin tykkää. tuttu oli aikoinaan suopunki-rallissa vai tunturissa ajanu yleisöpätkän eleettömän näköisesti. no maalissa oli puhelin soinu että "mitä vit sie oikein teet että ajoit noin hiljaa, tuttu oli vastannu että kato taululle ku tulee ajat." oli vissiin aika reilusti tullu pohjat.
Lisäksi Hänninen Neuville kaksikolla on hyvät väännöt menossa. Tosin Hännisen ei kyllä kuuluisi vääntää Neuvillen kanssa. Pitäisi vauhti riittää parempaankin, mutta ei näytä riittävän.
Itseasiassa Neuville on ollut kantona Hännisen kaskessa aiemminkin. Cyproksen IRCissä Golden Stagella Hänninen oli maalissa muistaakseni sitä mieltä, ettei kukaan tule kovempaa tuota IRC:n "Power Stagea". No, Nönnönön...Neuville tuli:
http://www.youtube.com/watch?v=bI3FO0xHzWA
Oli muuten huikee veto, kun ES:lta suorana seurasi...
Ei se taas huonosti kulje VW Ogierin alla Meksikossakaan.
1. Ogier 0.0
2. Hirvonen +3:32.4
3. Neuville +3:39.9
Latvalan kisa meni vituiksi 500m ajon jälkeen kun tukivarsi napsahti poikki osumasta edellisen auto tielle nostamaan kiveen. Ei toki oikein voi Latvalaa siitä syyttää, mutta siitä huolimatta taas kerran keskeytys. Ei hyvin mene.
Östbergilla ja Hirvosella oli hyvät väännöt 2. sijasta, mutta Östbergin Fordista petti kytkin ja laturi.
Sitten vielä Hirvonen menetti pari minuuttia rengasrikon takia, ja nyt Neuville on aika lähellä, mutta kyllä se pitäisi takana pysyä helposti.
Ogierin vauhtiin ei kyllä pystyneet oikein Hirvonen ja Östbergikään vastaamaan.
Meksikaanoilla on vissin jotain Ogieria tai VW:tä vastaan, kun koittivat sulkea portit voittoon, mutta siitäkin selvisivät.
Ja ex-kenkäkauppias puolestaan fiilistelee.

1. Ogier 0.0
2. Hirvonen +3:32.4
3. Neuville +3:39.9
Latvalan kisa meni vituiksi 500m ajon jälkeen kun tukivarsi napsahti poikki osumasta edellisen auto tielle nostamaan kiveen. Ei toki oikein voi Latvalaa siitä syyttää, mutta siitä huolimatta taas kerran keskeytys. Ei hyvin mene.
Östbergilla ja Hirvosella oli hyvät väännöt 2. sijasta, mutta Östbergin Fordista petti kytkin ja laturi.
Sitten vielä Hirvonen menetti pari minuuttia rengasrikon takia, ja nyt Neuville on aika lähellä, mutta kyllä se pitäisi takana pysyä helposti.
Ogierin vauhtiin ei kyllä pystyneet oikein Hirvonen ja Östbergikään vastaamaan.
Meksikaanoilla on vissin jotain Ogieria tai VW:tä vastaan, kun koittivat sulkea portit voittoon, mutta siitäkin selvisivät.

Ja ex-kenkäkauppias puolestaan fiilistelee.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... malaisille
niin ne amatöörit pelleilee siellä :) mut hienoa kun latvala on kisassa matkassa toisena
no suomalaisittain hyvältä näyttää wrc2-luokan meno lapin johdolla
niin ne amatöörit pelleilee siellä :) mut hienoa kun latvala on kisassa matkassa toisena
no suomalaisittain hyvältä näyttää wrc2-luokan meno lapin johdolla
Siellä volkkari antoi sunnuntai aamuna vähän tasoitusta muille ja päätti, että saavat Latvala ja Ogier kokeilla minkälainen se WRC Polo on ajella etuvetoisena... Ogier ei tykännyt yhtään ja kokeili vaan ekat 10km, mutta Latvala ilmeisesti tykästy niin kovasti, että veti koko ekan pätkän, ekoja mutkia lukuunottamatta, ja seuraavan yli 50km pitkän pätkän siihen perään... Ja turpaan tuli minuutti tolkulla.
edit. Niin muuten taisi ollakin takana ne vetävät pyörät ainakin Latvalla.
"The car suddenly lost drive on a left-hand corner. I carried on in two-wheel drive." Jostain ihmeestä päättelin tuosta että etuveto, mutta eipä siinä tosiaan mitenkään sitä määritellä.
wrc.comin mukaan Ogier auto olisi ollut kaksivetoinen ekalle pätkällä lähtiessä, mutta kytkimestäkin ollut nyt puhetta sen jälkeen.
Onneksi nyt Latvala ei kuitenkaan varmaan putoa kolmatta sijaa kauemmaksi. Olettaen tietysti, että tuo vika saadaan korjattua huollossa.
edit. Niin muuten taisi ollakin takana ne vetävät pyörät ainakin Latvalla.
"The car suddenly lost drive on a left-hand corner. I carried on in two-wheel drive." Jostain ihmeestä päättelin tuosta että etuveto, mutta eipä siinä tosiaan mitenkään sitä määritellä.
wrc.comin mukaan Ogier auto olisi ollut kaksivetoinen ekalle pätkällä lähtiessä, mutta kytkimestäkin ollut nyt puhetta sen jälkeen.
Onneksi nyt Latvala ei kuitenkaan varmaan putoa kolmatta sijaa kauemmaksi. Olettaen tietysti, että tuo vika saadaan korjattua huollossa.
Viimeksi muokannut Eemeli, 14.4.2013 13:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... olkkarilla
jaa tuosta sain toisen käsityksen
edit: liekkö ero olis ollu noinkaan suuri etuvetosella :)
jaa tuosta sain toisen käsityksen
edit: liekkö ero olis ollu noinkaan suuri etuvetosella :)
niin ja herrahan tais haastatteluissa mainita ettei tultu täysillä kun ei tarttenu ja tiimiltä oli tullu käsky että tärkeintä tuoda auto ehjänä maaliin.
ja mitä muutakaan ralli on kuin vauhtia ja vaarallisia tilanteita. joskus sattuu kämmejä ja toinen hyötyy niistä. kävihän lapilleki surkeasti montessa. ainut asia mikä ratkasee on maalin tulojärjestys. olipa se sekuntti tai kymmenen minuuttia
kyllähän herra on viime vuosina todistanu nopeutensa. nyt vielä kun sais loput kilpailut maaliin voittajana niin en pitäis yhtään ihmeenä vaikka oliskin ens kaudella WRC-auton ratissa
ja mitä muutakaan ralli on kuin vauhtia ja vaarallisia tilanteita. joskus sattuu kämmejä ja toinen hyötyy niistä. kävihän lapilleki surkeasti montessa. ainut asia mikä ratkasee on maalin tulojärjestys. olipa se sekuntti tai kymmenen minuuttia
kyllähän herra on viime vuosina todistanu nopeutensa. nyt vielä kun sais loput kilpailut maaliin voittajana niin en pitäis yhtään ihmeenä vaikka oliskin ens kaudella WRC-auton ratissa
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... orokkeelle
hienoa nähdä kun Latvala on vihdoin saanu autoonsa luoton, mieleisekseen ja pystyy näyttään nopeuden. pystyy haastamaan pätkillä Ogierin eli pisteet siitä.
Hirvosen tilanne näyttää koko ajan vain pahemmalta. kämmejä sattunu liikaa tälle kaudelle
hienoa nähdä kun Latvala on vihdoin saanu autoonsa luoton, mieleisekseen ja pystyy näyttään nopeuden. pystyy haastamaan pätkillä Ogierin eli pisteet siitä.
Hirvosen tilanne näyttää koko ajan vain pahemmalta. kämmejä sattunu liikaa tälle kaudelle
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutiset.s ... ala-toinen
nyt jätettiin harrastelu-meno pois ja alettiin ajamaan? :) aika julma ero viis ja puoli minuuttia
nyt jätettiin harrastelu-meno pois ja alettiin ajamaan? :) aika julma ero viis ja puoli minuuttia
Aika vakuuttavaa menoa kyllä VW:llä ja erityisesti Ogierilla. Toki Latvalakin tyrkkäs ihan mallikkaasti.
Tosin iso ero johtuu myös muiden ongelmista, mutta ei se suoritusta sinänsä huononna.
Hirvosellakin on vauhti pitkästä aikaa vähän parempaa, mutta nuo tekniset ongelma vesitti vähän menoa.
Muutin tuon otsikon nyt koskemaan koko MM-sarjaa. Vastaa paremmin keskustelua, kun tuo VW nyt on jo ollut mukana tovin.
Tosin iso ero johtuu myös muiden ongelmista, mutta ei se suoritusta sinänsä huononna.
Hirvosellakin on vauhti pitkästä aikaa vähän parempaa, mutta nuo tekniset ongelma vesitti vähän menoa.
Muutin tuon otsikon nyt koskemaan koko MM-sarjaa. Vastaa paremmin keskustelua, kun tuo VW nyt on jo ollut mukana tovin.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Korimalli pettymys mutta uutinen on paras mitä Rallin WRC - sarjalle voi toivoa.
Vaviskaa VW, Citroën ja Ford.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117506
Vaviskaa VW, Citroën ja Ford.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117506
Luulin että variksesta ei saa enää rumempaa edes pokemontuunauksella, mutta näköjään saa :D jotenkin ihan leluauton näköinen. En usko että ihan samallaista tulokas kautta ajaavat kun vw. Kuitenki vw motorsportilla niin paljon testiä ja kilpailuja autolla alla ennen ekaa kautta. Toki on toyotalla 2vuotta aikaa :) tuleekohan yariksesta jokin pirtsakka "luokittelumalli" myyntiin.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Naurettavaa pelleilyä tuo että WRC sarjalla mainostetaan autonvalmistajan kaikkein säälittävimpiä mummon kauppakasseja fiestaa, pooloa ja varista ja vielä naurettavampaa on se että joku hölmöläinen menee ostamaan wrc-edition perhe-hernepyssyjä, millä ei ole yhtään mitään tekemistä WRC kilpurin kanssa.
Kyllä se pitäisi oikeasti olla niin, että se komein korimalli pitäisi olla edustamassa automerkkiä rallin WRC sarjassa.
Toyotan GT86 taisi olla Suomessakin rallitesteissä viime vuonna.Kyse oli Toyotan tehtaanjohtajan omistamasta ralliautoksi rakennetusta neliveto GT86:sta. On kyllä komea.
http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1353299760
http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1336548488
Kyllä se pitäisi oikeasti olla niin, että se komein korimalli pitäisi olla edustamassa automerkkiä rallin WRC sarjassa.
Toyotan GT86 taisi olla Suomessakin rallitesteissä viime vuonna.Kyse oli Toyotan tehtaanjohtajan omistamasta ralliautoksi rakennetusta neliveto GT86:sta. On kyllä komea.
http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1353299760
http://www.ft86club.com/forums/attachme ... 1336548488
Kai se on lama niin ei oo ostajia muille ku kauppakasseille wrc-spoilerilla. Jos siellä ois gt86 ja muut sporttimallit niin nehän maksas wrceditioni-malleina kuluttajille ihan liikaa. Vielä parempi jos sais hybridimallina yariksen joka näyttäs nopealta.
Vaikkakin nuo oikeat rallivehkeet on kyllä melko härskejä laitoksia kaikin puolin.
Vaikkakin nuo oikeat rallivehkeet on kyllä melko härskejä laitoksia kaikin puolin.
Toyotan GT86 taisi olla Suomessakin rallitesteissä viime vuonna.Kyse oli Toyotan tehtaanjohtajan omistamasta ralliautoksi rakennetusta neliveto GT86:sta. On kyllä komea.
No ei se varsinaisesti missään testeissä ollut. Mäkisen Tommin firma rakensi GT86:sta ralliversion ihan kokeilumielessä, kun Mäkinen sitä ehdotti Toyota pamppu Toyodalle.
Istuttivat Subarun R4:sen tekniikan siihen Toyotaan Mäkisen pajalla ja sillä sitten kyyditti Akio Toyodaa Ouninpohjalla vähän matkaa VIP-teltalle nolla-autojen välissä.
Eli ei varsinaisesti mikään Toyotan projekti, vaan ihan täällä Suomessa vähän kieli poskessa rakennettu puhdas prototyyppi, mitä ei koskaan ole ollut tarkoituskaan luokitella.
Taitaa olla nykyään jossain Toyodan autotallissa pölyyntymässä.
Tuo Toyotan ralliin mukaan tuleminenhan ei varsinasesti ollut enää mikään uutinen. Uutista siinä oli oikeastaan vain tuo ajankohta minkä nyt virallisesti ilmoittivat. Onhan tuo ollut jo pitkään tiedossa, että WRC projekti siellä on menossa ja paluun tulevat tekemään MM-sarjaan, vaikka eivät sitä olleet virallisesti ilmoittaneetkaan.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
"No ei se varsinaisesti missään testeissä ollut. Mäkisen Tommin firma rakensi GT86:sta ralliversion ihan kokeilumielessä, kun Mäkinen sitä ehdotti Toyota pamppu Toyodalle. "
Eihän tuo varsinaisesti ollut enää mikään uutinen. Oli tosiaan jo mainittu siinä alkuperäisen uutisen linkissä, että mistä on oikeasti kyse.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/115232
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa