Tuli tuossa mieleen kun huomasin että omassa syncro pasuunassa on tuplaputkisto, että mikä sen hyöty on, verrattuna esim yhteen putkeen..? Tai että jos niitä putkia menis kaksi vierekkäin koko matkan.. tai no sillä ei varmaan ole muuta kun kosmeettista vaikutusta että ne eroaa takana molemmille puolille autoa.
En noihin putkistoihin ole perehtynyt, mutta olen huomannu puhuttavan että "tuplaputket katilta asti", mitä ne muut vaihtoehdot on, ja onko niillä jotain hyöty/haitta vaikutuksia? Onko turbolla tai sillä merkitystä millä auto kulkee?
Voi olla ihan turhakin aihe mutta kaikenmoinen löpinä putkistoista kiinnostaa..=)
Tuplaputkisto
Valvoja: ffp jäsenet
Jotkut sanoo että 2 x pientä kattia lämpiäisi paremmin kuin yksi iso. Tosin noissa syncroissa se taka-akselin kohta on vain yhdellä mehupillillä.
Edit näyttäs uudemmassa passatissa olevan kahdella putkella, kun III Golf on typerästi
yhdellä pikkuputkella
Edit näyttäs uudemmassa passatissa olevan kahdella putkella, kun III Golf on typerästi
yhdellä pikkuputkella
Viimeksi muokannut Slantsix, 19.12.2009 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3B nelivetoisissa on tuplaputkisto syystä että putkisto kulkee taka-akseliston alapuolelta eikä päältä kuten yleensä. Tuolla on todennäköisesti haettu maavaraa kun 2.8V6:en sinkkuputki pitäisi olla melko paksu joka sitten vaimentimineen roikkuisi liian alhaalla. Varmaan kustannussyistä sama putki on sitten kaikissa nelikoissa, ehkä W8 lukuunottamatta.
Tuplaputkistosta sinällään ei liene varsinaista hyötyä ainakaan neloskoneissa, kuutoset ja kasit saattavat olla asia erikseen.
Tuplaputkistosta sinällään ei liene varsinaista hyötyä ainakaan neloskoneissa, kuutoset ja kasit saattavat olla asia erikseen.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
On. Oma veikkaus on, että kun kardaanin takia nelikon keskivaimennin on vain sellainen pieni "kiikari", niin 2 takavaimentimella kompensoidaan sitä jotenkin?
En ole kyllä etuvedon ja nelikon takapohjia vertaillut, että onko etuvedossa isompi takavaimennin? Nelikossahan nuo takavaimentimet ova varapyöräkotelon mukaan muotoiltu muistaakseni hieman banaaniksi.
En ole kyllä etuvedon ja nelikon takapohjia vertaillut, että onko etuvedossa isompi takavaimennin? Nelikossahan nuo takavaimentimet ova varapyöräkotelon mukaan muotoiltu muistaakseni hieman banaaniksi.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa