Maalipinnan käsittely.

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

Maalipinnan käsittely.

ViestiKirjoittaja T-Power » 7.11.2008 10:01

Mitä liikettä suosittelette Turku-Rauma akselilla, johon kannattaa auto viedä ns. maalipinnan käsittelyyn? Vaikka Passatissa melkeinpä uuden veroinen maalipinta onkin, niin ajattelin silti sellaisen teettää, jotta se pysyy jatkossakin sellaisena.

Oma ajatus olisi, että Jewelultra Diamondbrite olisi hyvä vaihtoehto. Mitä olette maksaneen tuollaisesta, tai mitä muuta käsittelyä suosittelisitte?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.11.2008 10:23

Mites semmoinen Zaino-käsittely?
http://www.carwaxzaino.fi/

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.11.2008 10:59

Nuo maalipintojen käsittelyhommat on ihan höpöhöpöhommaa eli oikotietä autuuteen ei ole olemassa.

Jos maalipinnan haluaa säilyvän hyvänä:

- käsinpesu ns. 2 ämpärin tekniikalla pesukinttaalla = pesukinnas huuhdellaan eri ämpärissä kuin missä pesuvesi on. Näin lika jää toiseen ämpäriin ja varsinainen pesuvesi ja kinnas säilyy puhtaampana. Näin maalipinta ei naarmunnu.

- vahaus kestovahalla esim. collinite 415 tai presta best wax kunnon pohjat tehden. P..kat pois maalipinnasta pesun jälkeen claybarilla, myllytys jos on tarpeen. Vahakerros tai useampi oman maun mukaan pintaan.

varmoja keinoja maalipinnan pilaamiseen:

- fairypesu harjalla
- harjallisessa pikapesussa käyttäminen pahimman loskakelin jälkeen jolloin kaikki muutkin jonottavat pesuun = likaiset harjat
- vahaamatta jättäminen

Zaino on ihan ok jos tykkää läträtä. halvemmallakin saa vähintään yhtä hyvän tuloksen.

Jos passatista hyvän haluat:

- esipesuaine wurth pineline tai joku muu liuotin joka vie vanhat vahat mennessään
- huuhtelu
- pesu 2 ämpärin tekniikalla
- claybar käsittely
- pesu (jotta saa quick detailerin jämät pois pinnasta)
- jos pahasti naarmuinen niin myllytys
- jos ok pinta niin esim. Autoglymin SRP koneella pintaan. SRP:ssä on paljon fillereitä jotka naamioi naarmut. Koneella levitettynä ei pölise, tartu litoihin ja ennenkaikkea nuo fillerit toimii niinkuin pitää
- sitten kestävä vaha päällimmäiseksi.

Collinite 415:lle luvataan kestoksi vuosi ja presta best waxille 6-12kk

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 7.11.2008 11:09

Niin, saattaahan se humpuukia olla, mutta tuossa on jotain koitettu kertoa sen tarpeellisuudesta. Tiijä sitten, että meneekö rahat kankkulan kaivoon??

http://www.finikor.fi/brilliant.pbs

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.11.2008 12:59

Vastahan noista oli juttua tekniikan maailmassa ja kovin pitkäaikaista iloa käsittelyistä ei ollut. Sitäpaitsi tuo käsittely lähtee pinnasta jo pelkällä claybarilla.

Säännöllinen vahaus on halvempi ja tehokkaampi keino pitää maalipinta hyvänä

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 18.11.2008 10:15

Doddih, löytyhän se ammattimies, joka saa maalipinnan kiiltämään. :) Toimenpiteenä kiilloitus ja kovavahaus. Siksi kiilloitus, koska usein vain "huuhtelen" auton kuraisina aikoina, enkä kuivaa sitä lainkaan, joten maalipinnalle oli tarttunut "kalkkiläiskiä"

Kuva1
Kuva2
Kuva3

pena2
-
Viestit: 124
Liittynyt: 19.12.2005 18:25

ViestiKirjoittaja pena2 » 18.11.2008 11:09

Missä käytit ja minkä hintainen tuo toimenpide oli?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 18.11.2008 11:34

Operaation teki ->

Moottoriajoneuvofixaus Murto Kaj Puh. 044 - 554 49 09
Halikontie 21
23600 KALANTI

Tarvittavat pesuaineet ja jatkokäsittelyaineet löytyy ammattitaidolla samaiselta herralta, joka on Varsinais-Suomen edustaja. Asiakkaita tulee autojenfiksaukseen pitkienkin taipaleiden takaa. Suosittelen!! Koko homma maskoi 250 euroa. Hintaan kuului myös pesusieni, jatkokäsittelypesuaine + mikrokuituliina.

Pesuaineet + tarvikkeet

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.11.2008 11:45

Musta väri juuri kiillotettuna on kyllä uskomattoman siisti. Hyvää jälkeä

Pro:n ja Mothersin tuoteet on kyllä hyviä mitä tuolla myydään.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 19.11.2008 1:01

Hui ku kallista...Tais Maikki kehua aiemmin Best Waxia, itse sitä käytin vajaan vuoden verran enkä enää sillä kyl vahaa. Helppo, mutta ei kestä pitkään=AutoGlym. :)
Motherssista olen kuullut vain vähän, mutta positiivisia kommentteja ne on olleet. Tällä hetkellä luotan Meguiarsiin. http://www.meguiars.fi/

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 19.11.2008 7:27

Peke: Best wax on kyllä kestänyt passatissa ihan hyvin. Viime toukokuussa vahasin Passatin ja vielä kiilsi ja vesi helmeili hyvin kun toissa sunnuntaina tein syysvahauksen. 6kk ei ole ihan huono kesto minun mielestä. Glymin kesto nyt on ihan ok markettituotteeksi. Punainenhan ei pelkästään kestä mitään mutta kultaisen kanssa kestoikä on ollut n.4-5kk kun on antanut kultaisen kuivua ihan rauhassa yön yli.

Itseasiassa isäukon autosta vahasin puolet katosta best waxilla ja puolet megun nxt 2.0:lla joten kohtapuoleen näkee miten on keston laita

Mothersin tuotteista ei ole kokemusta kuin claybar-setistä (claybar 80g, detaileri 473ml ja 110ml carnauba cleaner wax) joka on hyvä. Itseasiassa tykkään enemmän tuosta Mothersin detailerista kuin Meguiarsin quik detailerista.

Setin mukana tullutta carnauba cleaner waxia kokeilin anopin autoon. Käsin hinkattuna ei mitään vaikutusta haalistuneeseen punaiseen väriin. Myllytettyyn peruspunaiseen maaliin tuo sitten tekikin kunnon "wet lookin". Kestoa myös odotan jännityksellä.

Meguiarsin tuotteita minullakin kaikki on vahoja lukuunottamatta. Käytetään nyt vanhat pois ennenkuin ostan nxt 2.0 :)

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 19.11.2008 7:40

No itsellä on ollut jo 5:ssä autossa Permashine käsittely. Kyllä yli 3v jälkeenkin ammattipesijä luuli autoa juuri vahatuksi, vaikkei autoon ollut vahaa laitettu kertaakaan sitten sen käsittelyn jälkeen ennen auton luovutusta - niin auto oli ennen luovutusta varastoituna autoliikkeen pihalla lähes vuoden, joten maalipinta oli jo 4v tuossa vaiheessa.
Niin ja tuohan oli se tuote jonka TM testasi huonoksi kiillon suhteen noista käsittelyistä - silti ammattilainenkin on usein ihmetellyt auton kiiltoa ja helppoa pestävyyttä eli suolap*ska suorastaan putoaa pois pinnoilta.
Eli kun maksoin tuosta pakuun 500€ ja käsittelyn luvataan kestävän 5v, niin ei tuolle hintaa tule kuin 100€/v ja jos vahaisi auton vain kaksi kertaa per vuosi niin 'hintaa' jäisi enää 50€/kerta - ei tuo nyt niin kallista ole. Henkilöautoon tuo on tietenkin halvempi kun pinta-alaa niissä on huomattavasti vähemmän ja jos otti käsittelyn suoraan tekijältä, eikä autoliikkeen kautta niin hinta putosi hieman vielä tuosta.
TM piti tuota Permashineä muuten vaikea hoitoisena - sitä en tiedä mikä siinä heidän mielestään niin vaikeata on, kun riittää ihan tavallinen harjaton konepesu palauttamaan sen kiillon. Joskus on tullut näytettyä liuotinta maalipinnalle niin kiiltäähän se sen jälkeen vielä paremmin mutta ei tuo sitä näytä vaativan joka pesussa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 19.11.2008 8:58

Oma Passatti tosiaan kiilloitettiin peilikirkkaaksi ja päälle vedettiin kahteen kertaan
tätä kiinteää vahaa. Ei kuulemma tarvi vahata kahteen vuoteen, pesu sienellä + shampoolla riittää. Auton maalipinta on aivan sairaan hyvässä kunnossa, ei ollut näin "täyteläinen" ja tasainen edes uutena.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 19.11.2008 9:25

Allekirjoitan myös mla:n kertomukset, tosin Prestan Ultra-Shield-käsittelyllä. Kiillosta en osaa sanoa kun en erikseen mittaria omista ja silmäänhän ei voi luottaa - placebo-ilmiö kai näissäkin vaikuttaa.

Jettaan tein uutena heti käsittelyn ja nyt on takana 50tkm. Vaha toimii edelleen: suolan aiheuttama karheus kyljissä lähtee peruspesulla pois. Muutenkin maalipinta on pysynyt virheettömänä vaikkakin auto pestään vähintään kerran viikossa - ja välillä koneessakin.

Henkilöautoon käsittely maksoi muistaakseni 130 € ja käsittelyn pitäisi kestää kaksi vuotta. Ajattelin tosin käydä uusimassa käsittelyn tammikuussa, eli vuosi ja n. 60tkm riittää kyllä meikäläiselle. Näillä hinnoilla ja kestävyydellä en rupea kyllä itse Autoglymien ja Best Waxien kanssa pelaamaan vähintään puolivuosittain.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.11.2008 5:42

Missä päin Suomea se Maikki vaikuttaa, jos Best Wax & AutoGlym muka kestää noin pitkään? Helsingissä ei kestä varmaan kuukauttakaan. Ja kuinka usein autoas peset?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.11.2008 7:14

Oulun seudulla ja kyllä täälläkin osataan suolaa levittää huolella.

Glymin kestoa on koeteltu aikaisemmin Tampereen seudulla jossa nyt ei ihan yhtä surkeat "talvi"kelit ole kuin pääkaupunkiseudulla. Tosin täällä Glymi tuntui kestävän talven paremmin mitä Tampereen seudulla.

Auton pesen kesällä viikon-puolentoista välein. Talvella pesetän fixarilla kerran kuussa.

Summasummarum: talvikestoon varmasti vaikuttaa se että täällä on välillä ihan oikea talvi ja olosuhteet maalipinnalle huomattavasti helpommat kun suolaloskap..ka ei lennä jatkuvasti ja auto pysyy puhtaana.

Pesutyylilläkään ei ole ollut hirveästi vaikutusta kestoon: Aikaisemmin pesin normaalityyliin vettä päälle, ämpäriin halvinta autoshampoota jasienellä hinkkaus. Sitten erehdyin detailingworldin sivuille ja tämä pesu/vahaus/myllytyshulluus alkoi. Nykyään auto tosin naarmuuntuu huomattavasti vähemmän :)

Katsotaan nyt talven mittaan miten Best Wax vs NXT 2.0 käy. Pohjat on molemmile vahoille on samat, tosin Presta olisi saanut kuivua pidempään kuin 1/2h.

T-power: Tuo Mothersin vaha on varmastikin hyvää ja kestävää mutta 2 vuoden kestoon pääsisi vain jos autolla ajetaan muutama päivä kesässä ja olisi muun ajan lämpimässä tallissa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 20.11.2008 10:28

T-power: Tuo Mothersin vaha on varmastikin hyvää ja kestävää mutta 2 vuoden kestoon pääsisi vain jos autolla ajetaan muutama päivä kesässä ja olisi muun ajan lämpimässä tallissa.


Autoon minulle tulee n. 10 000 km vuodessa ja pyörään 7- 8000 tkm, siinäpä ne minun ajot sitten onkin. Kahta vuotta käsittelyn ei periaatteessa tarvikkaan kestää, sillä ensi syksynä vahaus uusitaan samaisessa kioskissa.

Väliajat kartetaan konepesuja, joten kovavahausta tuetaan sille annetulla pesuaineella sieni / painepesuri / ämpärilinjalla kotipihalla. :) Autoa säilytetään kylmässä tallissa, joten lumiharjarulianssiakin on maksimaalisen vähän.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.11.2008 11:15

Vielä kun siirryt 2 ämpärin tekniikkaan ja pesusienen tilalta pesukinnas niin välttää vielä paremmin naarmuttamasta maalipintaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 20.11.2008 11:38

Pesukinnasta voisi tietty kokeilla joskus. Sienen huuhtelen AINA juoksevan veden alla. Eli yhden kyljen kun pesen, niin olen huuhdellut sientä kuusi kertaa, se korvattakoon kaksoisämpäritekniikan.

Noin laskien, osa kerrallaan pesten, niin olen huuhdellut sientä autonpesun aikana erikseen juoksevan veden alla 15 kertaa. Tuon on pakko riittää jopa minulle. :P

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.11.2008 15:43

Mä pesen ihan yhdellä ämpärillä kerrallaan, ja huuhtelen sientä varmaan monta kymmentä kertaa pesun aikana. Ei tule naarmuja. Yleensä tulee vanteet pestyä yhdellä "vedellä" ja sit itse autoon vaihtuu uusi.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 20.11.2008 18:52

Tuolla jotain juttua pesukintaan ja sienen eroista
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... php?t=4637

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 21.11.2008 10:15

Näytti olevan muitakin hyviä ohjeita, pitääpä silmäillä enemmän tuota forumia.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 22.11.2008 18:33

Aihetta sivuten. Ihmettelin kun tuolla detailing world foorumilla puhutaan koko ajan snow foaming pesusta. Onnistuuko tuo jollain normaali pesuaineella vai millä? Tuossa vielä video selventämään

http://www.youtube.com/watch?v=d7dbG5_UglY

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 22.11.2008 18:50

Mikä tuossa on nyt ideana?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 22.11.2008 18:57

Jos tuo nyt tarkoittaa sitä, että vaahto pintaan -> odotus ja painepesurilla puhtaaksi ilman hankausta, niin "heti kauppaan ja mulle" tyyppinen ratkaisu, kiitos.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 22.11.2008 20:42

Juu antavat isot pojat tuon vaahdon olla noin 5min jonka jälkeen vetävät painepesurilla. Käyttävät tuota itseasiassa vain esipesuna mutta normi kuluttajalle varmaan tekee ihan tarpeeksi puhdasta jälkeä vahauksien välissä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 23.11.2008 7:58

Tuo vaahto on varmasti ihan hyvä kesällä mutta jotenkin en usko sen tehoon talvella suolaloskamössöön joka on jämähtynyt auton kylkiin hyvin kiinni.

Pineline on aikas hyvä esipesuaine ja mäntyöljypohjaisena jopa ympäristöystävällinen. Sopivan vahvuinen seos irrottaa lian mutta vahat säilyy pinnassa. Tarpeeksi vahva seos taas vie vahatkin mennessään :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.11.2008 8:34

Pineline on kyllä hyvää pesuainetta, laimeana esipesuun ja raakana saa sitten vahat/rasva yms. pois. Neljän litran pöntössä ostettuna se on myös halpaa. ( n.12€ 4 litraa raakana)

cboman
-
Viestit: 49
Liittynyt: 26.7.2006 1:40

ViestiKirjoittaja cboman » 24.11.2008 1:40

Minkäs tyyppisistä puljuista tuota Wurthin Pinelineä kannattais lähtee metsästämään? Tuskinpa ihan perusPrismaMarketista? =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.11.2008 2:01

Niitähän on montaa sörssöä ja yhtä löytyy motonetistä.

Tiedä sitten onko sitä haluttua sorttia...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 24.11.2008 7:03

Pineline tehopesu on se mitä etsitte ja löytyy joka melkein joka marketista ja halpiskaupasta.

www.pineline.fi löytyy kaikki tuotteet
Viimeksi muokannut Maikki, 24.11.2008 7:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.11.2008 7:04

King Kongista löytyy ja autotarvikeliikkeistä. WÜRTHIN liikkeistäkin tietty. Itse en kovin helposti PineLineä käytä vahattuun pintaan ku hyvästä pinnasta lähtee erinomaisesti VerryBerrylläkin.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.11.2008 13:37

VerryBerry on kyllä ykköstavaraa. Lika lähtee tosiaan hyvin ja se on tosi "liukkaan" tuntuista, selviää varmaan vähemmillä naarmuillakin. Vielä kun suihkuttelee auroraa kuivauksen yhteydessä, niin varmasti tuoksuu kädet kirsikalle loppupäivän ;)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.11.2008 14:18

Mikä tämä VerryBerry on ?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 24.11.2008 14:25

verryberry on autoshampoo ja todella hyvä sellainen.

Tosin täällä Oulussa tuo maksaa 32€/2 litraa joten on vähän hintavampaa kuin joku Korrek

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 24.11.2008 14:27

Tämä on myös erittäin hyvä aine, vaikka jokakerta laitettavaksi pesun yhteydessä. Todella helppo ja nopea laittaa. Suihkutus, jonka jälkeen pelkkä pyyhintä ilman hankausta. Tulee tosi kiiltävä ja liukas pinta, eikä paska tartu.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 24.11.2008 16:07

Samoin toimii TurtleWax Ice, pesun jälkeen märälle maalipinnalle ja kuivaus.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.11.2008 17:42

Joo, noitahan on jo joka valmistajalla. AutoGlymi on tullu testattua, eikä tartte toista kertaa kokeilla.
VerryBerryä en sanois kalliiks, mulla kestää ainakin pirun pitkään toi yks pullo, on todella riittoisaa.
VB http://www.signalpack.com/reg/shp/presc ... 3?idCat=20
Tätäovat kehuneet

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 24.11.2008 17:50

VerryBerryä ostin kun sattui silmään ihan muuta etsiessä. Paljon puhuttu ja kehuttu eikä suotta. Kyllä tuolla parikymmentä kertaa auton pesee vähintään.

Tuoksuukin niin ihqlle :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 24.11.2008 20:19

Peke: sama lantraussuhde verry berryssä on kuin Meguiarsin tuotteissa 1:128 eli 0.5dl ämpärilliseen. Meguiarsin NXT shampoossa on minun mielestä parempi hinta/laatu-suhde kuin verry berryssä (ja se ei siinäkään huono). Verry berry on jonkinverran parempi kuin NXT mutta maksaa melkein tuplat.

Meguiarsin hyperwashilla onkin sitten ylivoimainen hinta/laatu-suhde kun sekoitussuhde on 1:400. Tuota ei valitettavasti vain ole suomen maahantuontiohjelmassa joten joutuu tilaamaan netistä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 24.11.2008 22:39

Meguiarsilta ei olekaan tullut kokeiltua pesuaineista ku joku Gold Wax vai mikä se nyt oli...VB on ollut paras testatuista.

o skool
-
Viestit: 106
Liittynyt: 2.6.2007 22:30

ViestiKirjoittaja o skool » 4.12.2008 20:21

gold waxi on ainakin cartecin nestemäinen vaha,itse olen käyttänyt vahana prestan paint sealeria,eikös se sillä nimellä kulje,ei muista vaikka työkseen sitä purkkia käsissä pyöritteleekin..semnen tuli tässä mieleen kun tätä mielenkiinnolla lueskelin että itse kyllä en claybaria käytä muuten ellen kiillota autoa,se naarmuttaa varmasti ja esipesut ja muut toimet teen ammattitaidolla.eli kunnon esipesu,claybar,kiillotus,hyvä vaha.vai mitäs maikki sanot?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.12.2008 21:16

o skool: sinähän se ammattilainen meistä kahdesta olet, minä vain omaksi huvikseni/harrastuksena hinkkaan autoja ;)

Minä ainakin olen claybarin jälkeen pessyt auton uudestaan. Claybariahan kannattaa muutenkin käyttää mahdollisimman harvoin 1-2 kertaa vuodessa.

Näinhän se on että auto kuin auto näyttää ihan eriltä kun maalipinta on putsattu epäpuhtauksista ja tarvittaessa kiillotettu tai myllytetty ennen vahausta verrattuna siihen että pestään pikaisesti halvimmalla shampoolla ja vahataan jollakin pikavahalla

Peke varmaan tarkoittaa meguiarsin gold class pesuainetta. Verry berry on minunkin mielestä paras pesuaine millä olen autoa pessyt mutta helkatin kallista.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.12.2008 1:13

Just tota tarkotin ja itse en pidä VB:tä kalliina ku se purkki kestää niin pirun pitkään. Tuo Paint Sealant on kelpo aine, sitä ku ei vaan kaikki saa. ;) Nyt viikonloppuna jos hakis putelin... :)

o skool
-
Viestit: 106
Liittynyt: 2.6.2007 22:30

ViestiKirjoittaja o skool » 5.12.2008 21:11

kelpo ainetta tosiaan ja voihan sitä suhteilla jostain saada vink vink...ite kiilotin huolella käyttikseni tossa huhtikuun lopussa ja päälle sealantti kahteen kertaan ja kun käyttiksestä kysymys olen pessyt metodilla: pineline paskaseen pintaan,huuhtelu painepesurilla,uusi pineline ja sienestys,ja sitten huuhtelu.ei mitään kahen ämpärin hienosteluja ym.tämä noin 2-3kertaa viikossa kun työmatka eestaas 130km niin paskastuu, nyt alkaa oleen aika vetää uudelleen,eli mielestäni hyvä kesto.ja hintakaan ei tosiaan ole käsitellylle mielestäni paha,150e sis.kiilotuksen ja sealant käsittelyn.ja kiirehtiminen sen teossa ei kuulu paheisiini.

mattigr
-
Viestit: 744
Liittynyt: 4.8.2003 17:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja mattigr » 6.12.2008 15:47

Itse pesen auton 1-2 kertaa viikossa jollain miedolla shampolla esim autoglym, ja vahaan yleensä 1kk välein, no myönnetään onhan se aika usein. Auto pysyy tuolla tavoin ihan ok kuntosena maalipinnan osalta, käytän tosin jotain halppis aineita autoglym tai vastaavia.

Green
-
Viestit: 99
Liittynyt: 6.12.2008 19:06

ViestiKirjoittaja Green » 6.12.2008 19:30

Autot jotka ovat eniten ajossa pestään meillä yleensä vähintään kerran viikossa ja tietty useamminkin jos tarve vaatii... Vahaus vähintään kerran kuussa.

Aina parempanahan se pinta pysyy kun usein pesee/vahaa, ei pinty pska ym. niin kiinni :)

turku
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2008 10:06

ViestiKirjoittaja turku » 13.12.2008 10:29

Maikki kirjoitti:- harjallisessa pikapesussa käyttäminen pahimman loskakelin jälkeen jolloin kaikki muutkin jonottavat pesuun = likaiset harjat


Näin 2000 kertaa nykyisenkin volkkarin koneessa pesseenä voisin väittää että harjat eivät naarmuta autoa... mutta voin olla väärässä. Harjat on yhtä "likaiset" kelissä kuin kelissä.

Harjapesussa kuluu vettä n.400-500litraa tuon kahden onnettoman ämpärin sijasta :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 13.12.2008 13:38

Taas pestiin auto tällä pesuaineella ja tuli todella hyvä, kiiltävä pinta. Apuna painepesuri, ämpäri ja sieni. Kokeilin tuota pesukinnasta, sen saa heittää takavasemmalle saman tien. Aivan saatanan kömpelö vekotin, aivan sama, kun ahtaisi itsensä sukset jalassa ahtaaseeen hissiin.

^ Minkä värinen auto edellisellä kirjoittajalla on?

turku
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2008 10:06

ViestiKirjoittaja turku » 13.12.2008 13:43

Värillä ei ole väliä, mutta on mustaa ja valkoista :)

Edit: ihmisillä on jäänyt 80-90-luvuilta sellainen kuva näistä nylonharjakoneista, että ne naarmuttivat autoa... ja niinhän ne tekivätkin. Nykyisillä kemikaaleilla ja materiaaleilla maalipinta ei naarmunnu, ennemminkin kuluu jossain vaiheessa puhki. :)
Viimeksi muokannut turku, 13.12.2008 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 13.12.2008 13:54

Ok, olen nähnyt muutamia konepestyjä mustia autoja, ja sinne ei voi mennä edes haalarit päällä, niin järkyttävässä kunnossa maalipinta on. :)

turku
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2008 10:06

ViestiKirjoittaja turku » 13.12.2008 14:11

Mutta ikävä tosiasia on se että kaikki maahantuodut autot pestään harjakoneella, näiden autojen maalit/lakat ei ole ehtineet edes kovettumaan kunnolla :)

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 13.12.2008 15:13

Auts! Sekin vielä.... :)

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 13.12.2008 19:23

Tässä vaiheessa esimerkki mitä yksi ainut (ensimmäinen ja viimeinen) harjapesu tekee mustalle autolle: http://juusoa.1g.fi/kuvat/temp/

Itse kielsin pesemästä autoa silloin kun sen tilasin ja ei oltu pesty, sain kaikkine kuljetuspölyineen.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 13.12.2008 20:30

Tostahan saattaisi herkempi mies vetää herneet onteloon.

turku
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.12.2008 10:06

ViestiKirjoittaja turku » 13.12.2008 21:51

Mistä koneesta tuollaiset on tulleet, onko molemmat kyljet samannäköisiä ja mitä sanoi vakuutustarkastaja? :)

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 13.12.2008 21:59

Tilailin tuollaisen pesukintaan kun sitä niin paljon on kehuttu: Meguiars Lambs Wool Car Bodywork Detailing Wash Mitt. Oudolta tuntui alkuunsa, vähän niinkuin ylikokoinen pilkkihansikas kädessä... Mutta kun vauhtiin pääsi niin alkoi syntyä tulosta.

Tuolla on helppo pestä kun sitä ei tarvitse puristaa kädessä, vrt. harja tai sieni. Eikä myöskään lipeä kätösestä soralle. Takapuolella on sellainen verkko, non-adhesive tms, jolla saa hinkattua pinttymiä pois. Tämä toimi hyvin, 2 viikkoa pesemättä ollut auto puhdistui suolapaskasta melko hyvin. Tallin valossa löytyi joitain perjantaipaikkoja (pesin siis pimeällä, katuvalon "loisteessa"), mutta nekin olisivat varmaan lähteneet lisähankauksella.

Pesuaineena on halpis Orange, toimii ihan suht hyvin. Esipesuaineena Winter Wash 1:10 suhteella suihkupulloon sekoitettuna.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 13.12.2008 23:00

Itsekin sain viimeviikolla meguiarsin paketin joka sisälsi pesukintaan ja NXT Generation™ Tech Wax 2.0 pullon, eikä voi muuta kuin kehua.

Hanskalla tosi kätevä pestä ja tuo vaha,Wau tähän mennessä parasta vahaa mitä oon käyttänyt, katsotaan vielä miten kiilto pysyy. Pitää hakea vielä saman valmistajan pesuaine.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 14.12.2008 6:37

Maikki, aivopesu alkaa selvästi purra ;)

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 14.12.2008 10:33

=) näin on

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.12.2008 12:00

Ja vielä kun pahalle antaa pikkusormen se vie koko käden ;)

Meinasin prestalla pärjäillä enskesänkin mutta kaveri lähti työreissulle britteihin niin tuo tullessaan meguiarsin gold class vahan ja pesuaineen yht. 16.99£.

Päästänpähän testaamaan gold class vs NXT 2.0 :)

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 14.12.2008 12:54

Joku tuolla ylempänä kirjoitti, että maahantuoja/myyjäliike pesee uudet autot AINA harjapesussa, ei muuten pese jos sen kieltää etukäteen. Mitsu ei harjapesussa käyny ja maalipinta tutkittiin pirun tarkkaan heti auton tullessa liikkeen pihaan. Ja ei nykymaalien tartte kovettua mitään viikkoja, vahatkin vedetään heti luovutuken yhteydessä, jos asiakas näin haluaa.

juusoa
-
Viestit: 117
Liittynyt: 19.3.2006 20:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja juusoa » 14.12.2008 13:07

Tostahan saattaisi herkempi mies vetää herneet onteloon.

Kyllähän siinä herkkä hetki vierähti kun seuraavana aamuna katselin autoa parkkipaikalla, en nyt ihan kyyneltä tirauttaunu mutta lähellä se oli.

Mistä koneesta tuollaiset on tulleet, onko molemmat kyljet samannäköisiä ja mitä sanoi vakuutustarkastaja? :)

Vain toinen kylki on tuon näköinen. Vakuutustarkastajan mielestä lähtee myllyttämällä pois, kunhan vaan ehtisi viemään em.käsittelyyn. Päätös tuli noiden kuvien perusteella ja homma hoitui n.1vkossa vahinkoilmoituksen jättämisestä maksusitoumuksen saapumiseen.

Kone mikä jäljet aiheutti on Savonlinnan seudulla ja huoltoaseman omistajanmukaan melkein uusi.

Vielä hieman offtopickina pieni dialogi huoltoaseman kassalla kun jätin vahinkoilmoitusta:
Minä: Onkos tälläisiä vahinkoja tapahtunut useesti?
Kassa: Ei miun muistin mukaan ollenkaan..
Minä: Tuleekos autopesurivahinko päätökset miten nopsasti?
Kassa: Nopeesti nää on joka kerta tullu.
Minä: Jaah..

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 16.12.2008 12:31

Kellekään sattunut vastaavaa? Auto puhdistettu huolella ja vahattu heti perään. Heti vahauksen jälkeen auto ajoon sellaseen suolapaskaräntä-keliin ja auton pesu parin viikon päästä. Auto ei lähde puhtaaksi! Koko auto täynnä sellaisia tummia "varjoja" / juovia, ikinä en ole nähnyt vastaavaa. Ja kokeiltiin eri pesuaineita, vahalla tuntus ainakin lähtevän. Voiko syynä olla, ettei vaha olis kuivunut tms. ja ku heti lähdettiin ajoon sellaseen paskakeliin että...jotenkin sit reagoi ja vahaus tais olla aika turhaa. Veljen autossa vielä pahempaa, pinta meni kaupan päälle karheaksi, sekin lähti vain vahalla. Ja autot vahattiin eri purkeista.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 16.12.2008 12:48

Mielestäni tuo suolakeli on vaan sellainen, että ihan sama millä on vahattu niin karheeksi vetää... Samaa sanoi fixari kun syytä tiedustelin. Minullakin tulee (keltaiseen) Leoniin sellaisia tummia tahroja karhean pinnan lisäksi. Lähtevät kyllä pesukintaan "takapuolella" hinkatessa suht hyvin. Mutta vahaa se vaatii jos hyvän haluaa, Korrekin vahapesua olen käyttänyt varsinaisen pesun jälkeen. Tuosta jää kohtuullinen vahapinta ja puhdistaa hyvin, huuhdellaan pois eli ei anneta kuivua.

Pitäisikin taas pestä auto, valoa tarttisi hommata lisää. Naapurit pitää hulluna kun hinkkaa autoa pimeässä ja vesisateessa rivitalon pihalla...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 16.12.2008 16:31

^ Ei kyllä ole mulla ikinä mennyt maalipinta karheaksi, jos ja kun on ollut vahattu pinta. Eikä mennyt siis nytkään, mutta sellasia outoja tummia haaleita laikkuja ilmesty. Ei kait ne oo muuttanu jotenkin sitä suolavesilitkua, mitä ne teille levittää?

Matti V
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.3.2004 9:30

ViestiKirjoittaja Matti V » 17.12.2008 8:12

Noita varjoja/juovia ihmettelin itsekin viimeksi, kun pesin autoa. Normaalisti on auto lähtenyt puhtaaksi ympäri vuoden ihan kevyesti pesukintaalla pyyhkäisemällä, mutta viime pesussa en edes raskinnut hangata niin lujaa, että oli puhdistunut. Päädyin lopulta ruiskuttamaan kyljet ja takaluukun Nox-waxilla. Sillä kyllä lähti lika (ja vaha). Voisikohan syynä olla se, että nykyisin käyttämäni vaha sisältää luonnonvahaa.

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 17.12.2008 11:59

Pari kolme vuotta sitten ihmeteltiin kun auton kyljet muuttuu karheiksi, siinä missä aikaisemmin samoilla vahoilla oli päästy talven yli kevyesti. Muistaakseni Destia (vai mikäseoli) myönsi, että suolaan on lisätty jotain uutta myrkkyä (pintajännityksen vähentäjää?) mikä aiheutti tuon ilmiön. Nyt sitten tulisi mieleen, että suoloja on päivitetty taas...

Aikaisemminkin on ollut niitä ruskeita pisteitä, mitä on saanut hangata pirun kovaa pois. Mutta ei ole auton puunaajan elämä Suomessa liian helppoa, ainakaan...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 17.12.2008 12:50

Eikös destia 2-3 vuotta sitten käyttäny ruokaöljyä suolan sitomiseen tiehen ja viime vuonna aloittivat kokeilut xylitolilla?

Noitten kokeilujen jälkeenhän suola on pysyny autossa kiinni kuin tauti mutta ihan yhtä huonosti tiessä kuin aikaisemminkin :)

Lantrattu pineline painepumppupullolla pintaan, muutaman minuutin kuluttua huuhtelu niin enin lika lähtee pois ( ainaskin tarpeeksi jytyllä seoksella). Sitten pesu shampoolla.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 18.12.2008 7:33

Mites olette tuota Meguiars:n NXT 2.0 vahaa käyttäneet? Annetaanko kuivua pintaan miten kauan?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 18.12.2008 10:04

Anna kuivua ihan rauhassa vähintään 20min niin että muuttuu valkoiseksi.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 18.12.2008 16:37

Mä levitin sen sillä omalla "tyynyllä" pienillä pyörivillä liikkeillä koko autoon ja annoin olla n. 1h - 1.5H ja sit 100% puuvilla pyyhkeellä pyyhin.

Käytän pyyhettä siksi kun se ei mene tukkoon ja mielestäni pinnasta tulee paljon parempi, ja siksi että kauniimpi osapuoli saa raivarin =)

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 18.12.2008 16:45

juraven kirjoitti:Kone mikä jäljet aiheutti on Savonlinnan seudulla ja huoltoaseman omistajanmukaan melkein uusi.

Millä huoltiksella tämä tapahtu? En sitten lähde omalla ajokilla kokeilemaan samaa.. :)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 19.12.2008 6:55

Vahan poispyyhkimiseen/kiillotukseen mikrokuituliina on aivan ehdoton. Bilteman mikrokuituliinat toimii ihan hyvin tuossa hommassa ja maksaa 1.99€/2 kpl.

Mikrokuituliinoja kannattaa olla 3-4 kpl tuota hommaa varten ja kauniimman osapuolen voi tehdä onnelliseksi laittamalla ne pesuun muun pyykin sekaan :)

Meguiarsin vahanlevityssieni kestää myös konepesun.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 20.12.2008 8:50

Ok, annetaan kuivua ja sitten tarjoillaan mikroa :)

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 20.12.2008 9:59

Ok! Kokeillaan tuota mikrokuitua, pesuhanskan ja vahasienen pesin koneessa ja hyvät tuli.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.12.2008 17:06

Täällä käytössä Megun vahanlevityssieni ja vahan poistoon liina. Myös AutoGlymin liina on erinomainen. Ja noitahan voi käyttää pirun pitkään ku pesee aina käytön jälkeen koneessa. Pesuhanskaa pitäs vielä kokeilla...

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 28.12.2008 14:00

Tossa huomasin että lokareiden ympärille ja takaluukkuun on ilmestynyt ns. näppyjä.
Ovat kovia ettei irtoa harjalla pestessä mutta kun esim. kynnellä raaputtelee irti niin tahmaa sormet, eli olisiko em. "näpyt" tien pinnasta irronnutta pikeä? Millä aineella lähtis helpoiten vai pitäiskö vaan raaputella pois..?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 28.12.2008 20:10

ClayBarilla lähtee lapsellisen helposti. http://www.meguiars.fi/tuotteet/maalipinnan_valmistelu/

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 28.12.2008 21:30

Tilasin kokeilumielessä tuota NXT Generation™ Car Wash
Autoshampoota ja Ultimate Quik Detaileria. Varmaan hyvää tököttiä...?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.12.2008 1:43

Quik Detaileria olen käyttänyt vain saven kanssa, voin sanoa että toimii.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.12.2008 11:45

Pikitahrat saa pois helposti joko claybarilla tai jollakin pienpoistoaineella esim. Autoglym intensive tar remover. Kumpikin vie vahat mukanaan.

Ultimate quik detaileria ei suositella claybarin kanssa käytettäväksi mutta viimeisen kiillon antajana kuulemma hyvä.

Jos huomenna pääsisi kokeilemaan Meguiarsin Gold Class pesuainetta. Passatin pinnassa on aikas hyvä suolakerros.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 29.12.2008 12:38

Ja pelkkä Quick Detailer on taas ohjeistettu oikeastaan pelkästään claybarin "liukasteeks".

Daatta
-
Viestit: 181
Liittynyt: 10.4.2004 14:16

ViestiKirjoittaja Daatta » 29.12.2008 21:09

Itse olen poistanut noita pikitahroja Korrekin Vahapesulla. Kaadetaan suoraan sieneen, sillä lähtee piki ja muukin epämääräinen töhnä. Clay bar on toki hyvä, mutta vähän overkill nopeassa talvipesussa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 30.12.2008 18:01

Mulla vaan ei nuo pikitahrat ole lähteny ku claybarilla tai paint cleanerilla(jotenkin). Ei edes liuottimella lähe...

Lepis
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 9:31

ViestiKirjoittaja Lepis » 30.12.2008 21:48

Mä ostin ja kokeilin tuota Daattan kehumaa Korrekin Vahapesua ja ei se ainakaan mun autosta pikitahroja ja muita epämääräisiä töhniä poistanut. Sen huomasin että nyt kun kerran sillä autonkyljet "käsittelin" joutuu nyt joka pesussa sitä käyttämään kun mustat likaviirut yms. ei enää lähde peruspesulla pois, niin kuin ne ennen tuota vahapesun käyttämistä lähti. Auto oli vahattu Korrekin TFX:llä ja hyvin lähti auto puhtaaksi Big Orangella ennen tuota vahapesun käyttämistä. Joten edessä Pineline pesu ja uusi kerros TFX:sää kylkiin ja vahapesu pullo joutaa eläkkeelle... Mitä sekotussuhdetta olette muuten käyttänyt tuon Pinelinen kanssa?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 31.12.2008 5:45

Toi korrekin vahapesuhan on melko äkäistä tavaraa, liuotinpohjainen kun on. Eli käy juuri niin kuin Lepikselle, oikeat vahat lähtee alta varmasti. Esipesussa vahattuun pintaan joku 10-20% liuos ja vahanpoistoon sitten vähän vahvempi.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 31.12.2008 6:20

itse oon käyttänyt pinelineä esipesussa talvella seossuhteella 1dl pineline / 1.4l vettä ( 1.5l painepumppupullo)

Kesällä tyylin luraus pinelineä ja loput vettä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.12.2008 9:00

Pinelinellä ei pitäisi lähteä vahat. Näin sanoi Wurthin myyntiedustaja kun työkaveri sitä kyseli siltä.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 2.1.2009 1:09

Kyl ne vaan lähtee ku on tarpeeks tuju sekoitus.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.1.2009 6:43

Meguiarsin vahanlevityssieni kestää myös konepesun.
Kokeilin tuota sientä puhdistaa vaikka millä liuottimilla, mutta tuntui, että se oli imenyt ainetta sisäänsä ihan loputtomasti. Viimein keräsin rohkeuteni ja laitoin sienen kiillotusliinan kanssa koneeseen muun pyykin sekaan. Puhdasta tuli eikä muu pyykkikään tuntunut ottaneen itseensä.

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 3.1.2009 3:37

Pinelinellä ei pitäisi lähteä vahat. Näin sanoi Wurthin myyntiedustaja kun työkaveri sitä kyseli siltä.


Herra edustaja on vissiin vetänyt hatusta taas. Kokemukseni mukaan yleensä lähtee vahat kun pinelinellä läträä.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 5.1.2009 15:02

Mitäs Meguairsin tuotetteita suosittelisitte täydelliselle pesulle alusta loppuun, eli ekaksi maalipinnan täydellinen puhdistus, vahat jne, kiillotus yms ja sitten millaista pesuainetta sen jälkeen käyttää? Hyvät ohjeet aloittijalle tarpeen, tuli vain kauhee hinku hankata auto kunnolla kun luki noita juttuja =)

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 5.1.2009 15:51

Ensiksi kunnon pesu vaikka pinelinellä. Sitten vedät auton läpi claybarilla. Vahoiksi vaikka 1-2-3 Deep Crystal setti. Tuosta setistä voi halutessaan nro.3 korvata vaikka Prestan Best Waxilla tai Collinitella. Pesuaineeksi Verry Berry tai muu vastaava vahashampoo, katso vain ettei sisällä liuottimia!

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 5.1.2009 16:47

Pineline? =) Löytyykös Meguairsilta vahapohjaisia shampoota? Olis vaan kätevä ku sais koko setin ostettua samasta paikasta ettei tarvis monesta paikkaa tarvikkeita haalia!

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 5.1.2009 16:58

Pinelineä löydät jostain paikallisesta marketista mikä myy Würthin tuotteita.

Itse käytän pinelineä (1-2 : 10) liuottimena esihuuhtelun yhteydessä. Tämän jälkeen Korrekin autoshampoolla pesen näkyvän lian pois ja tämän jälkeen varmaan pitäisi tehdä claybar hinkkaus ja tämän jälkeen vahanlevitys/kiillotus koneella järjestelmällisesti koko auto kauttaaltaan Meguiarssin vahoilla. (Tähän asti olen käyttänyt vain AutoGlymin punaista ja kultaista ja tyytyväinen olen. Meikäläisen leveysasteilla on tilaustavaraa Meguiarssit niin eipä oo tullu (vielä) käytettyä. :])

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 5.1.2009 18:34

Löytyykös Meguairsilta vahapohjaisia shampoota?


Selailehan läpi tuo harmaatuonnin nettikauppa, siellä on kolmeakin erilaista. Pesuvälineitäkin löytyy ihan hyvä valikoima. Toinen hyvä paikka on http://www.autonhoito.com/shop/. Myyvät mm.Mothersin tuotteita jotka ovat nekin laadukkaita.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 5.1.2009 18:58

Onkos joku kokeillut tuota NXT Generation® Glass Cleaneria, meinaan onko ihan toimiva tuote vai kannattaako jättää ostamatta...kuullu vähän kaikenlaista juttua noista lasinpesuaineista, hyvää ja huonoa? Ajattelin pesuaineeksi hankkia tuollaisen NXT Generation® Car Wash Auto Shampoon, varmaan toimiva aine?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 5.1.2009 19:02

Deep crystal, nxt tai gold class pesuaine ei sisällä vahaa. Kaikki nuo megun pesuaineet on hyviä.

Antto: höpötihöö nuo mitään tilaustavaraa ole. Oulussa väriforum myy megua. Jos et aio myllyttää maalipintaa niin punainen glymi koneella vedettynä on todella hyvä pohjavaha ja siihen päälle nxt 2.0 tai gold class

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 5.1.2009 20:37

Voiko muuten ton täysvahauksen tehdä ihan käsin, vai tarviiko koneen kanssa vetästä?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa