Mikä v*tuttaa eniten liikenteessä?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Klonksvaagen
-

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.3.2009 11:05

Olen täydellinen kuski ;)

Et pärjää minulle =D

p0wer
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.3.2009 11:18

Tullu tuossa hetken aikaa ajeltua tampereen "uutta" ohitustietä ja olen huomannu nämä ihmiset jotka eivät osaa millään ajaa tasaista nopeutta.

Kun itse liityn Teiskontieltä väylälle, kelaan mittariin 110-115 jo ennen liittymistä muun liikenteen joukkoon, jos ei satu väistettäviä autoja kohdalle. Usein töihin mennessä ei ole ketään ohitustiellä, kun siihen on liittymässä. Saman tien vakkari päälle ja otan pois Porin rampissa, kun käännyn kohti Linnavuorta.

Viimeksi tänä aamuna joku mies ajeli Picassolla tai vastaavalla ja perä läheni, joten tietenkin vaihdan kaistaa ja "lipuuttelen" kaikessa rauhassa ohi, kun ei takaa tule ketään. Kerkiän rinnalle, niin alkaa todella loiva alamäki ja ei muuta kuin alkaa Picasso menemään kovempaa ohi. Annoin mennä, minnekkäs minulla hätä. Saman tien alamäki loppuu ja taas rinnalle ja taas karkaa ja taas rinnalle. Ajan siis koko ajan vasenta kaistaa ja säätimellä. Tätä jatkui niin kauan kun tultiin tilanteeseen, jossa minä olin vasemmalla kaistalla ja oikealla tuli täysperä vastaan, Picasso jättäytyi silloin taakse.

Ei tässä tilanteessa varsinaisesti mikään vituta, mutta ihmetyttää, että eikö tajuta vilkaista omaa mittaria, kun ohittava hummaa koko ajan rinnalla. Iltapäivällä on enemmän liikennettä ja sillon useasti pakko mennä perus ripeästi ohi, että ei jää tulpaksi vasemmalle kaistalle.

Push and glide kato. Se on sitä taloudellisuutta! :D

Flame
-

ViestiKirjoittaja Flame » 20.3.2009 20:55

Mutta kun aloin miettimään,niin kyllä noi provosoivat kuskit joskus huvittaa.
Esim motarilla vasenta kaistaa ajaessa jonossa joku fiksu tunkee silti sen keulansa oman auton perään kiinni.Ajaa puolittain kaistalla jotta varmasti näen hänet sivupeilistä ja ohi pitäisi päästä..mutta miten annat tilaa jos itsellä edessä jonoa??

temee
-

ViestiKirjoittaja temee » 7.4.2009 1:36

Henkilökohtaisia kestosuosikkeja:

Vilkun käytön osaamattomuus. (Niin bussikuskeilla pysäkiltä lähtiessä kuin tavan autoilijalla liikenneympyrässä)
Kiihdytyskaistan idean ymmärtämättömyys.
Puhelimen käyttö ajon aikana, useimmat ihmiset kun ei pysty keskittymään molempiin samanaikaisesti.

marcou
-

ViestiKirjoittaja marcou » 7.4.2009 7:07

Viimeaikoina on alkanut vituttaa linkit jotka käyttävät etuajo-oikeuttaan aika törkeällä tavalla. Jos siellä pysäkillä on ihmisiä jotka ovat nousemassa kyytiin, olettaisin että silloin voi ajaa linkin ohi. Usein linkit yrittävät hyökätä eteen kun olen jo melkein rinnalla, ja viimeisen kyytiin nousijan reppukaan ei ole vielä linkin sisäpuolella, vilkkuakaan linkki ei ole näyttänyt. Tämä on sitä joukkoliikennettä parhaimmillaan, pari kertaa olen linkkiä joutunut käyttämään viimeisen puolen vuoden aikana, ja hyvä että itse olen sisälle ehtinyt kun kuski on jo lähtenyt liikkeelle. Siinä sitten kuski toisella kädellä ohjaa ja toisella antaa vaihtorahoja. Jos noin tiukalla aikataululla pitää ajaa, niin voisihan sitä lähtöpäässä polttaa yhden tupakan vähemmän.

Toinen nuo vilkkua näyttämättömät kanssa-autoilijat, pitkään kun odottaa risteyksessä ja pari autoilijaa ei näytä vilkkua vaikka ovat samaan risteykseen kääntymässä, alkaa se vituttaa odottaa vielä ne muut 20autoa, kun tuossa välissä olisi päässyt jo kääntymään..

Heke26
-

ViestiKirjoittaja Heke26 » 7.4.2009 17:34

Tuossa linja-auto jutussa on kyllä perää... Yks päivä ajoin kuorma-autolla keskustassa ja ohitin bussin, no olin päässyt jo vähän bussin ohi kun tämä päättää lähteä liikkeelle. sitten siinä 10m päässä vaihtuu vielä valot punaiseksi niin bussikuskin on pakko tunkea sieltä kunnes tajusi että hänen tarvitsee kääntyä vasemmalle... Siinä vaiheessa vasta jättäytyi taakse...

Toinen on kun kuorma-autolla ajoin ramppia pitkin motarille... No siitä sitten katellaan se yksi ainut väli johon kuorma-autolla voisi tunkea, niin tietenkin takana ajava henkilöauto tunkee sitten siihen..

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 8.4.2009 0:51

juo joukkoliikenteen ajotapa on kyllä törkeää, mutta olkaa törkeitä takaisin :) Isäpappa selitti että oli paukauttanut linja-auton eteen niin, että linja-auto oli joutunut oikein kunnolla jarruttamaan, mutta hei, mitäs tuli vasemmalta ;D

taggis
-

ViestiKirjoittaja taggis » 8.4.2009 7:44

No tuo nyt on vielä idioottimaisempaa ja ärsyttävämpää. Syyttömiä ne matkustajat on siihen bussikuskin tyhmyyteen.

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.4.2009 8:52

Ei muuten ketuta tällä hetkellä liikenteessä mikään. Noin 50km rentouttavaa ajoa 50hp tölkillä tänä aamuna takana. Kyllä nuo on vain makeita pelejä. Mikä parasta, voi morottaa vastaantuleville tölkki kuskeille ja saa iloisen morotuksen takas =) siinä on sitä harrastuksen parasta antia, yhteenkuuluvuutta.

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 8.4.2009 12:06

ja me muut ollaan syyllisiä, kun kiilaavat meidän eteen pysäkiltä?

taggis
-

ViestiKirjoittaja taggis » 8.4.2009 18:44

No menkää vaikka tinttaamaan niitä kuskeja jos ahdistaa, niin ei turhaan tarvi vetää ulkopuolisia mukaan soppaan. Siellä voi äkkiä olla lastenrattaat katollaan ja veteraanipapan lonkka palasina kun bussi joutuu vetämään liinat kiinni, ihan vain siksi että joku tahallaan aiheuttaa äkkijarrutuksia, etenkin kun ne bussit yleensä lähtee liikkeelle ennenkuin porukka on ehtinyt asettaa persettään penkkiin. Ja kun raastupaan mennään niin ne seuraamukset ei todellakaan mene bussikuskin piikkiin.

Warmaster
-

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.4.2009 18:45

ai ei vai? kyllä sen bussikuskin kuuluisi odottaa että kaikki istuvat ennenkuin auto lähtee liikkeelle.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 8.4.2009 19:00

^ *reps* niin tilausajossa:
kyllä sen bussikuskin kuuluisi odottaa että kaikki istuvat ennenkuin auto lähtee liikkeelle
, mitä kaupunkiliikenne (lähiliikenne) ei todellakaan ole. Mistäs ajattelit seisomapaikkojen tulevan? :D

[E:] Sen verran naurattaa, että pakko lisätä tähän vielä että "mikä v*tuttaa eniten liikenteessä": no, nuo i******t, jotka ei tajua tyytyä bussikyytiin :D

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.4.2009 19:35

Niin tuota siis itse kyllä ymmärsin homman niin, että nj^:n isäpappa oli ajanut siinä risteyksessä sen kolmion takaa tulevan bussin eteen, kuten liikennesääntöjen mukaan kuuluukin. Joten jos bussi joutuu tekemään äkkijarrutuksen sen takia, että kädetön kuski meinaa ajaa kolmion takaa jonkun kylkeen ja joku matkustaja siellä itseään loukkaa, niin ei muuten tasan varmasti mene kenenkään muun kun sen bussikuskin piikkiin murtuneet lonkat.
Bussin edessä jarruttelu nyt on jo järjen köyhyyttä, mutta sitä ei käsittääkseni ole tässä tapauksessa tapahtunut.
Itselläkin on noista busseista mukavia kokemuksia, kuten jostain tuolta aiemminlta sivuilta voi lukeakin...

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 8.4.2009 19:47

^ei tuolla puhuta kolmioista mitään, vaan sanotaan "mitäs tuli vasemmalta".

Presterin
-

ViestiKirjoittaja Presterin » 8.4.2009 20:27

Kyllä mäkin sen niin ymmärsin, että tuo isäpappa ajoi ihan etuajo-oikeudella sen bussin eteen, niin ajaisin kyllä minäkin. Vituttaa myös 15v pikkumuijat skoottereilla, siinä vasta vaarallinen yhdistelmä. Ei mahdu yhden käden sormiin tilanteet joissa on joutunut vetämään kaikenlaisia ajosuorituksia, kun ne jauhopäät ei tajua muuta liikennettä tai ymmärrä liikennesääntöjä.

Ike
-

ViestiKirjoittaja Ike » 8.4.2009 20:35

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.4.2009 20:49

^ei tuolla puhuta kolmioista mitään, vaan sanotaan "mitäs tuli vasemmalta".

No eipä kyllä sanotakaan. Vaan joka tapauksessa sen käsityksen siitä saa että bussi tuli suunnasta josta sillä oli väistämisvelvollisuus. Ja kirjoitukseni pointtihan oli se että, ei sen bussin edessä ole äkkijarrutuksia tehty.
Ei se ehkä itselle terveellistä ole pitää kiinni oikeuksistaan viimeiseen asti (kuten tuossa junarata hommassakaan :D ), mutta kyllä se mahdollinen onnettomuus tuossa tilanteessa on bussikuskin vika. Ja turha siinä on ketään muuta syyttää jos matkustajat lentelee äkkijarrutuksessa.
Vituttaa myös 15v pikkumuijat skoottereilla, siinä vasta vaarallinen yhdistelmä. Ei mahdu yhden käden sormiin tilanteet joissa on joutunut vetämään kaikenlaisia ajosuorituksia, kun ne jauhopäät ei tajua muuta liikennettä tai ymmärrä liikennesääntöjä.

Joo, noiltakin näkee aikamoisia suorituksia välillä.
Ja toinen mikä on niin kultalusikka perseessä mopoautoilla suhailevat seurapiiri kakarat.
Katselin eilen pelonsekaisin tuntein kun eräs mopoauto sorvasi kehä III:lla rampilta liikenteen sekaan kahden täysperävaunun väliin. Ei vaan tainnut se paskakottero oikein kiihtyä liikennevirran vauhtiin. Siinä muuten takimmaisella rekkakuskilla oli ihan riittävästi puuhasteltavaa, jottei teinipariskunta päässyt hengestään...

Heke26
-

ViestiKirjoittaja Heke26 » 8.4.2009 21:27

Ja toinen mikä on niin kultalusikka perseessä mopoautoilla suhailevat seurapiiri kakarat.

Eniten mikä säikytti mua, oli mopoautojen paino rajoitus... Olikohan se 200kg? Aika lasikuitu pulkka on kun itse diisseli painaa varmaan jo 100kg... Eikä niistä kyllä koidu muuta kuin harmia liikenteelle... Sama homma kyllä mopoillakin... Mutta mielummin päristelisin katto pään päällä kun ajaisi mankilla vesisateessa...

LuC1F3R
-

ViestiKirjoittaja LuC1F3R » 10.4.2009 11:00

Noniin, nyt kyllä alko nakertaa sen verran, että pitää vissiinkin ihan foorumille asti avautua.
Ensinäkin - en tajua ollenkaan miksi kaupunkialueella, ne prkl. pyöräilijät pitää laittaa ajamaan sinne autotielle eikä kävelytielle. Tietenkin jos on joku isompi paikka kyseessä, niin löytyy niitä "pyöräilykatuja /-kaistoja" vai mikä h*lvetti niitten nimi oli ja siellä ne vetelee. Mutta muuten - autotielle. Eikös se ihan maalaisjärjellä ja perus matikalla tule ilmi että:
Auto + Pyöräilijä > Pyöräilijä + Jalankulkia
Elikkä kyllä siitä varmaa pahempaa jälkeä tulee jos nuo ekat ottavat yhteen kun jos tallustaja + munamankeli kolaroi.
Varsinkin vielä kun ei nämä kukkahattu-tädit oikein ymmärrä, että ei se viime hetkessä nostettu käsi, anna tarpeeksi aikaa autoilialle reagoida siihen että mummi päätti nyt kesken risteyksen kääntyä vasemmalle.

Toinen asia joka kaipaa rankkaa avautumista on kyllä Kotkan alueen bussit. Ei varmaankaan kovinkaanmoni ole käynnyt Kotkassa, noh mutta selitämpäs silti:
Ajan normaalilla tiellä jossa yksi kaista per suunta, 40km/h alue. Näen että Ilon Talon edessä olevalla pysäkillä on reilu kourallinen liisoja joten ehdin pysäkillä olevan bussin ohi, ennenkun tämä Knightrider sieltä starttaa. Laitan vilkun päälle vasemmalle ja lähen ohittamaan bussia - auto n. keskellä tietä, eikä ollut vastaantulevaa liikennettä. Tietenkin siinä kohdassa ku minä olen _bussin kyljen kohdalla_ niin että koko auto on bussin mitan sisälläl, niin tämä sankari täräyttää kyllä vilkun päälle, mutta samantien lähtee myös siihen kaistalle. Ei oo mukava fiilis katsoa siihen viereen, kun sellanen möhkäle lähestyy uhkaavaa vauhtia. Loppupelissä jouduin väistämään kadun vasemmalla puolella olevalle parkkipaikalle ( torikahvilan parkki ).

Nyt kun on hetki aikaa ni heitetää nyt sitten vielä parit esimerkit lisää, elikkäs:
Maantien ritarit - jotka lähtevät kiihdyttämään samaan aikaan, kun itse koittaa niitä ohittaa. Oli sitten kiire tai he ajoivat muutenvaan 85km/h 100km/h-alueella, niin olisi kiva päästä ohi. Mutta ei - aina sielä on jokin KOFF-lippis teini ajamassa toyotaansa, tai vaari joka vaan periaatteen vuoksi ei päästä "tätä anarkista nuorisoa" ohi.
Perässä roikkujat - jotka eivät ymmärrä että jos vastaan ei tule ketään ja kokoaika saavuttaa edellä olevaa kohdetta, niin voi sen ohittaa ihan rauhassa. Tämä ikäväkyllä koskee niin rekkoja, kun muitakin. En siis nyt väitä että "rekkakuskit ovat saatanan kätyreitä", vaan että meinaa tulla jännä-kakka housuu, kun ajelee sillä 100km/h tiellä vesisateessa ja taustapeilistä näkyy vain scanian merkki koko ikkunan leveydeltä.

-LuC1F3R

timetime
-

ViestiKirjoittaja timetime » 10.4.2009 12:57

Toinen asia joka kaipaa rankkaa avautumista on kyllä Kotkan alueen bussit.

Vähän aikaa Kotkassa asuneena, tuon allekirjoitan täysin. Voi luoja mitä kiilailua, muutaman kerran oli lähellä, kun bussi yritti survoa yllättäen ilman vilkkua kylkeen. Vilkku meni päälle yleensä näön vuoksi, kun oli jo puoliksi ajokaistalla. Seuraavissa valoissa sitten bussikuski heristää minulle moralisoivasti viereisellä kaistalla etusormeaan, menis vaan itseensä.

Että terveisiä. Nämä tilanteet kun säännönmukaisesti toistuivat kerta toisensa jälkeen, niin tahallista kiusantekoahan tuo oli. En ole muualla noin kusipäisiä kuskeja tavannutkaan.

tuom01
-

ViestiKirjoittaja tuom01 » 13.4.2009 14:24

Sai taas eilen hikoilla moposkoottereiden takia, tai lähinnä niiden nopeusrajoituksien. Mielestäni tämän tällä hetkellä olevan 45km/h voisi hyvinkin nostaa 60km/h. Sai taas eilen jurrutella ylämäessä parikymppiä perässä kun ei mopopoika/tyttö päässyt kovempaa. Sitten minun edessä oleva penarimies veti aika uhkarohkean ohituksen kun taisi hermot mennä.. Onneksi ei ketään sattunut. Kyllähän ne sujuvasti nykyisillä vauhdeilla pääsee kaupungeissa, mutta juuri tämmöiset ylämäet tiputtaa vauhdin kahteenkymppiin. Puhumattakaan 2-päällä ajelusta.

Mielipiteitä? :)

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 13.4.2009 22:09

Onneksi skootterilla pitää tai ainakin pitäisi ajaa pientareella, jolloin ohitus onnistuu melkein paikassa kuin paikassa.

Tasa-arvoiset risteykset, miten voi olla niin vaikeaa tajuta että oikealta tulevalla on etuajo-oikeus? Automaattisesti tunnutaan olettavan, että T-risteyksessä on kolmio. Kun ei vaan ole, ei.

Kyse on taas Pirkkalan Bauhausin ja Citymarketin välisestä risteyksestä, jossa ei vaan osata ajaa. Oikealta tulevat pysähtelevät suotta puurouttaen risteyksen ja vasemmalta tulevat meinaavat ajaa päälle. Katsokaa hyvät ihmiset risteyksissä onko siellä kolmio vai ei.

Miksei noita kolmioita muuten voisi merkata takapuolelta jotenkin? Maalaisivat vaikka keltaisiksi. Osassa risteyksiä kolmioita saa hakemalla hakea puskien seasta...

Hannu^
-

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 16.4.2009 23:28

Onneksi skootterilla pitää tai ainakin pitäisi ajaa pientareella, jolloin ohitus onnistuu melkein paikassa kuin paikassa.

Toteutuisipa tuo edes yhdessä kymmenestä tapauksessa tuolla liikenteessä... Ihmettelen suuresti miten mopoilla kyydittäminen sallittiin pitkälti ennen, kuin mopo-kortin suorittamiseen lisätään ajokoe ja ajotunteja! Sai katsella jo silloin, kun pöhölöt ajelivat yksistään, että miten nuo selviävät edes päivän liikenteessä vammoitta ja välillä se yksistään ajaessa pystyssä pysyminenkin vaikutti vaikealta niin sitten siihen lisätään toinen heiluva härvääjä...

NJo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 17.4.2009 3:11

LuC1F3R kirjoitti:Toinen asia joka kaipaa rankkaa avautumista on kyllä Kotkan alueen bussit.

Vaikka olen reilun neljä vuotta kyseisessä kaupungissa autoillut, en muista kertaakaan linja-auton aiheuttaneen yllätyksiä. Ehkä johtuu siitä että olen yrittänyt ottaa bussit huomioon liikenteessä, tai sitten kyse on vain hyvästä tuurista.

Tänään taas sain aihetta valittaa: jos ajatte maantiellä satasen nopeusrajoituksella jonossa 80 km/h, niin pitäkää edes turvaväliä, jotta muut voivat ohittaa. Torvet soi ja nyrkit viuhuu kuitenkin jos sinne letkan keskelle yrittää asiallisesti ohittamalla.

bonedust
-

ViestiKirjoittaja bonedust » 17.4.2009 7:26

Tapahtui Tampereella

Toissapäivänä kävin Kalevan Nesteellä itsepalvelu-hallissa pesemässä auton...

Pistin auton parkkiin muiden paskaisten viereen, pikainen polettien haku ja jäin odottelemaan omaa vuoroa. Juttelin parin pesuun menevän kanssa ja varsin vaivatta sain selville, että kolme autoa on ennen minua.

Hetken odottelun jälkeen halliin pyyhkäisee sisälle uusi Fiat suoraan kadulta. Ensin ajaa sille paikalle, missä ei ole pesuria ja sen jälkeen sammuttaa autonsa keskelle hallia ja jää odottelemaan. Hetken ihmettelyn jälkeen yksi jonottajista lähtee kattomaan mikä on miehen meininki. Tulee takaisin ja sano, että ei aukase ovea eikä ikkunaa.

Paikka vapautuu ja Fiat änkää siihen samalla kun toinen yrittää vielä päästä pois. Tässä vaiheessa rupesi jo hieman hermo kiristymään ja sovittiin, että minä menen käymään paremmalla onnella. Esitin kohteliaasti, että tuolla pihalla on 4 auton jono ja kaikki on velvollisia odottamaan omaa vuoroa. Äijjä rupeaa selittämään, että "ei nähnyt oven edessä jonoa, eikä seinässä ollut mitään kylttiä missä lukee Jono" ! Sanoin homman aina toimineen niin, että paskasissa autoissa istuvilta kannattaa käydä kysymässä onko halliin jonoa. "En minä voi tietää, onko tänne tulossa ketään, kun ei ollut ketään jonossa. Tulijoiden pitäisi olla tässä oven edessä valmiina kun paikka vapautuu. En minä voi tietää, että ne on tulossa pesemään"

Eihän sieltä kukaan mahdu kunnolla pois jos kaikki kyttää jonossa siinä oven ulkopuolella. Ja minusta on ollut hyvä, kun saa valita pesun jälkeen vapaan ruudun siitä pihan reunalta auton kuivausta varten ja päästää seuraavan touhuamaan.

Sitten vedettiin viisas kortti esiin: "Miksei tuossakaan pesupisteellä ole ketään, vaikka se on vapaana, heti lyhenisi jono?" No ei kai nyt rikkinäiselle paikalle kukaan mene, kun siinä on sen takia se roskis siirretty eteen! Voi vittu, että rupes oikeesti vituttamaan

Sanoin vielä, että eikö voinut avata ikkunaa tai ovea, kun yksi pesuuntulijoista seisoi ihan auton vieressä, katsoi kuskia auton sisällä ja yritti huomauttaa jonosta pihalla. "Minä luulin, että se on yksi niistä autojenihailijoista. Ne tulee vaan kattelemaan autoa."
Kovin moni ei minusta tule vapaaehtoisesti pesuhalliin seisomaan nenä kiinni toisen auton ikkunassa ja kattelemaan perus Fiatia, kun muut pesee vieressä painepesureilla autojaan.

Saman tason keskustelua jatkui hetken aikaa ja tässä vaiheessa olin jo niin ärsyyntyny, että annoin tulla ihan reilusti päin naamaa. Toinen vaan hiplaa viiksiään ja sanoo pesevänsä auton hyvin ripeästi.
Tottakai kaikki pesee ripeästi, kellään ole vara jäädä hiplaamaan niillä hinnoilla!

Tulin siihen tulokseen, että pitäköön tunkkinsa ja läksin pois ilmottaen "kohteliaasti" mielipiteeni kyseisestä toiminnasta. Muutaman minuutin kiehuttuani siinä pihalla, äijjä tulee ulos hallista ja lähtee ostamaan poletteja ja se kestää sitten ainakin 10 minuuttia.

Olen mielestä melko kohtelias ihminen varsinkin tuntemattomille, mutta raja se on minunkin hermoissa. Pahoittelen pitkää avautumista, mutta helpotti kummasti:)

Volkkarimiäs-84
-

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 17.4.2009 16:37

^Yritä ymmärtää; ko. ihminen ajoi kuitenkin viiatilla...=)

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 17.4.2009 20:50

Tänään taas sain aihetta valittaa: jos ajatte maantiellä satasen nopeusrajoituksella jonossa 80 km/h, niin pitäkää edes turvaväliä, jotta muut voivat ohittaa. Torvet soi ja nyrkit viuhuu kuitenkin jos sinne letkan keskelle yrittää asiallisesti ohittamalla

Tämä sinällään aiheellista jos ja kun sitä jonoa on nyt se muutaman auton. Kolmella autolla tehdään jo aika hyvä tien tuke kun joutuu ottamaan ohituspaikan missä ehtii kaikista ohitse + loppunopeus karkaa kärälukemille. Tässä talvella kun oli muutaman päivän ns. liukasta tuolla kantateillä niin ei voinut kuin hämmästellä sitä logiikkaa millä on turvallista ajaa noin 65-70 kmh nopeudella kirjaimellisesti nenä perseessä. Monesti tuli vastaa juuri "jono" jota katsoin että kas, kaksi autoa tulee vastaan..oho niitä olikin neljä (kaksi siellä välissä)....

Sikäli mikäli taas jonoa on silmän kantamattomiin, nämä jonossa höntäilijät vituttaa yli kaiken. Ohitellaan ihan missä sattuu, jono pumppaa ja sitten tämä peelo seisoo 100 km jälkeen liikennevaloissa 7-8 autoo edempänä, kannattiko?

taggis
-

ViestiKirjoittaja taggis » 17.4.2009 23:25

Niin tuota siis itse kyllä ymmärsin homman niin, että nj^:n isäpappa oli ajanut siinä risteyksessä sen kolmion takaa tulevan bussin eteen, kuten liikennesääntöjen mukaan kuuluukin.

Jaajuu, saattaa olla noin. Mä käsitin niin että oli ärsyynnytty siitä että bussi oli yrittänyt tunkea risteyksessä vasemmalta ensin ja myöhemmin bussin edellä ajaessa täräytetty liinat kiinni jotta bussi joutuu tekemään äkkijarrutuksen.

hildebad
-

ViestiKirjoittaja hildebad » 18.4.2009 15:32

Kyllä täällä pk-seudullakin saa varoa noiden bussien kanssa. Välillä näkee, kun bussi kehällä lähtee poikittain 2-3 kaistan yli suoraan pysäkiltä. Tulee nimittäin jarruille käyttöä. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eihän bussilla ole etuajo-oikeutta, kun rajoitus on yli 50?

JUMA
-

ViestiKirjoittaja JUMA » 18.4.2009 15:44

^ei 50 vaan 60

hildebad
-

ViestiKirjoittaja hildebad » 19.4.2009 16:29

Oolrait, mutta kehällä kuitenkin on siinä kohtaa 70- lätkä, mitä mun havainnot koski.

Fallingdown
-

ViestiKirjoittaja Fallingdown » 19.4.2009 16:33

Ei bussit pääse Hesassa ikinä lähtemään pysäkiltä jos ne ei väkisin tunge.

KariM
-

ViestiKirjoittaja KariM » 19.4.2009 18:44

Tottakai kaikki pesee ripeästi, kellään ole vara jäädä hiplaamaan niillä hinnoilla!

Kiireestä viis, kun mukana on omat sankot, pesusienet ja kuivausrätit. Mallisuorituksia

bonedust
-

ViestiKirjoittaja bonedust » 20.4.2009 6:39

Kiireestä viis, kun mukana on omat sankot, pesusienet ja kuivausrätit. Mallisuorituksia

Näinhän se menee...

Sen vielä unohdin mainita tuosta omasta kokemuksesta, että seinän ohjeissa lukee selvästi: "Kun olet pessyt auton, poistu paikalta välittömästi" tai jotain vastaavaa. Kuinka ollakkaan tämä "ripeä" pesijä myös kuivasi ja hiplasi autoaan varsin tunteella siellä sisällä myös pesun jälkeen ja toiset sai odottaa vuoroaan

Leskinen
-

ViestiKirjoittaja Leskinen » 20.4.2009 12:29

Siis teitä oli odottamassa neljä kaveria ja yks suhaa suoraan pesulle teidän kaikkien ohi ja annoitte sitten olla?

Ei helvetti, neljä miestä piisaa hyvin fibatin neljän pyöränkaaren kohdalle, auto kantoon ja pihalle. Vitut minä olisin tuollaista etuilemaan päästänyt..

bonedust
-

ViestiKirjoittaja bonedust » 20.4.2009 12:42

Siis teitä oli odottamassa neljä kaveria ja yks suhaa suoraan pesulle teidän kaikkien ohi ja annoitte sitten olla?

Kun olin 15 minuuttia sen kanssa sanallisesti tapellu, tulin siihen tulokseen että antaa olla jos ei aikuisen ihmisen henkinen ymmärrys riitä.

Homma aina venyy vaan pidemmälle ja aikaa kuluu, kun jatkaa vääntöä...

Ja näillä naruilla ei todellakaan nostella mitään fiiattia;)

Jorrma
-

ViestiKirjoittaja Jorrma » 20.4.2009 14:50

Naurettavaa kun ei porukalla saada jotain järkiinsä, olisit hakenut sitten henkilökuntaa paikalle.

Peke
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 20.4.2009 16:34

Kyllä ainakin Helsingin pesupaikoissa saa kuivata ihan rauhassa oman autonsa tai vaikka vahata, jos ajasta maksaa....Mut toi etuilu on nyt sit ihan eri asia, ite en ainakaan päästäs etuilee.

Anspa
-

ViestiKirjoittaja Anspa » 21.4.2009 10:33

Kuljettajat, jotka eivät tunnu huomaavan, että nopeusrajoitus nousee esim 60 -> 100.. Eli sitten ne ajelevat kilometrin verran vähintäänki sitä 60-70km/h.. Pistää hieman vituttamaan, jos on paikka jossa ei pysty ohittamaan..

Kosse
-

ViestiKirjoittaja Kosse » 30.4.2009 22:22

Tähän asti ei ole tarvinnut lisätä v''''''ksen kohteita, mutta nyt olen huomannut uuden ilmiön.
Kun käännytään esim. oikealle, pitää kaartaa hieman vasemman kautta ja näi tukkia mahdollisuus mennä ohi hiljentämättä/jarruttamatta. Käännöksen jälkeen koukataan vielä hieman vastaantulijan kaistan puolelta. Onko evoluutiossa sattunut jotain? Kyllä kädellisen pitäisi pystyä pyörittämään rattia jopa useita kierroksia, eli niin paljon kuin auto sallii, eikä vain n. puolokasta.

Eihän em. asia paljon matkantekoa hidasta, mutta kun siihen lisätään kaikki muu, mistä täällä ollaan keskusteltu, se vaikuttaa. Saati sitten maanantiaamuna työmatkalla sitä kyrp..
harmistuksen määrää. Sarvet kasvaa päähän. Kohta ei uskalla enää lapsia kuljettaa kyydissä. Oppiivaat vielä rumia sanoja.

Saisivat opetella ajamaan ihmisiksi.Niin prkl!

Nimim: Itse täydellisyys.

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 22.6.2009 21:56

KuvaKuvaKuvaKuva

Eikö sen pidäki mennä juuri noin?

Pitkti
-

ViestiKirjoittaja Pitkti » 22.6.2009 22:46

^Jos se tuommonen kaikkein eniten liikenteessä ketuttaa niin aika vähällä olet päässyt o_O

Matti_H
-

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.6.2009 0:33

^^

Mitäs helkkaria?

Jos tiellä on muutama kourallinen puutavarasta tippunutta moskaa niin tie on ajokelvoton ja silloin kasvaa sarvet päähän?

Luultavasti kun tuosta yks auto ajaa niin ei oo tuota moskaakaan enää tiellä.

Naulaiset laudanpätkäthän ne vasta ..ttumaisia ovatkin. Niitäkin löytyy välillä, mutta olen aina pysähtynyt ja heittänyt ohjan pohjalle

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 23.6.2009 0:37

Tietty, tukkikuskin olisi pitänyt lakaista tie ja maalata varmuuden vuoksi uudet tiemerkinnätkin ko kohtaan?

- Ei, ei ainakaan mun silmään osu mitään outoa. Enkä näe mitään sellaistakaan, että TLL mukaan autoilijan pitäisi tuohon pysähtyä. Pieni kasa roskaa ei ainakaan minusta sellainen asia ole.. Eri asia sitten, jos siinä olisi motti halkoja.

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.6.2009 7:37

Hieman on erikoinen lastauspaikka. Tukkii koko kaistan ja vastaantulevia onkin 2 kaistan verran. Sitä luulen Jaakon tässä kritisoivan, tuskin tuota pientä moskaa tiellä.

Vento89
-

ViestiKirjoittaja Vento89 » 23.6.2009 10:42

Nyt on sitten pakko avautua näistä Vammalaisten liikennetaidoista. Erityisesti pyöräilijät ja jalankulkijat.
Täälläpäin on suorastaan sääntö että lähdetään ylittämään tietä katsomatta sivuille, pahimpia ovat vanhat mummot jotka ilmeisesti yrittävät päättää päivänsä joka kerta auton alle. Yhtään ei katsota, lähdetään vaan köpöttelemään vaikka heillä varmasti viimeiseksi on kiire päästä tien yli.
Pyöräilijöissä päähän ottaa ne jotka väkisin yrittävät siellä autojen seassa polkea vaikka jalkkäytävä on vieressä. Tiedän kyllä itse varsin hyvin että lain mukaan ei saisi pyörällä jalkakäytävällä ajaa ellei siihen jollakin liikennemerkillä anneta lupaa tai muuten (kovin tarkkaan en lakia tunne) ja täällä keskustassa on kielletty pyöräily siinä jalkakäytävällä mutta kun siellä muutkin ajaa pyörällä niin miksei sitten kaikki. Poliisi siitä ei ainakaan tule sakkoa kirjoittamaan..Ärsyttää ajaa siitä keskustan läpi kun pitää varoa jotain polkupyörää samassa kohdass mikä kuuluu autoille.

Vilkun käytössä yleisesti olen sitä mieltä että pitäisi ainakin vanhemmille ihmisille järjestää kursseja joissa opetellaan vilkun käyttöä ympyrässä. Ja tälläiset kurssit pakollisiksi kaikille vanhoille ihmisille!

Ja te jotka viette parkkipaikoilla kahden auton paikan niin suosittelen järjen käyttöä. Varsinkin niinä päivinä kun kaupoissa käy paljon ihmisiä niin sitä hakee itselleen paikkaa joka nurkasta ja sitten huomaa jossain vapaan kohdan mutta kun on kohdalla niin siinä onkin joku taidokkaasti esitellyt tärkeyttään kun tarvitsee autolleen kaksi parkkiruutua! Varsinkin mustalaisilla tämä on selvästi tapana, ne kun tuntuvat kuvittelevan olevansa euroopan omistajia!

Kaikki jotka ovat Vammalassa ajelleet liikennevalojen asentamisen jälkeen ovat varmasti huomanneet kuinka TYPERÄSTI ne on suunniteltu. Kun tulee keskustan suunnalta ja kääntyy valoista S-marketin pihaan, ei voi kääntyä sinne koska ei ole nuolivaloja vaan pitää odottaa yhtä kauan kuin ne jotka jatkavat valoista suoraan eteenpäin. Ja kun tulee keskustaan päin ja yrittää jälleen kääntyä S-marketin pihaan, valoissa on yksi vhreä nuolivalo S-marketille kääntyviä varten mutta olen nähnyt sen syttyvän ainoastaan pari kertaa eli sitä ei yleensä selvästikään edes käytetä. Joten aina olen kääntynyt kun on tavallinen vihreä palanut eikä vastaan ole enää tullut autoja.

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 23.6.2009 10:45

Sen verran toi homma vituttaa, ku se on melkeen joka päivästä. Tuntuu olevan toi pikku kasa joku kuorman täydennyspaikka, kun jatkuvasti on auto ottamassa kyytiin paria kourallista tavaraa.

Kuvissa ei näy peltotien pätkää, jossa kuormauksen pitäisi asetusten ja määräysten mukaan tapahtua. Myöskään tie ei ole tuosta kohtaa kolmea kaistaa leveä, vaan tälläpuolen on bussipysäkki.
Näkyväisyys ei myöskään ole kuorma-auton tulosuunnasta kovinkaan hyjä. Ja arvatkaapa oliko kolmiota varoittamassa vähintään 150m päässä?

Kuormauksen tapahduttua ja auton poistuttua paikalta jäljelle jäävä kasa ei itteni tällä kertaa haitannu. Ja tällä kertaa ei ollu parin metrin mittasta, käsivartta vahvaa parrun pätkää, eikä puolta kuutiota jääkameja tiellä.

Mutta tolllanenkin kasa liukasta kaarnaa voisi vituttaa sitä motoristia joka vetää lipat, ku tie kallistuu voimakkaasti oikeelle, kaartaen kuitenkin samalla vasemmalle.

http://alk.tiehallinto.fi/thohje/ptkohje.pdf

Äksjiiärrä
-

ViestiKirjoittaja Äksjiiärrä » 23.6.2009 11:48

Mutta tolllanenkin kasa liukasta kaarnaa voisi vituttaa sitä motoristia joka vetää lipat, ku tie kallistuu voimakkaasti oikeelle, kaartaen kuitenkin samalla vasemmalle.

No ei siitä tullut kun parin sadan lasku, kaksi vuotta sitten sateella lippasin liikennevaloihin jarruttaessa just tommosen kaarnan palasen päältä. Onneks ei ollu enää paljon vauhtia ja jalka jäi pyörän alle niin pyörälle ei käyny pahemmin.

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 23.6.2009 13:05

Pyöräilijöissä päähän ottaa ne jotka väkisin yrittävät siellä autojen seassa polkea vaikka jalkkäytävä on vieressä. Tiedän kyllä itse varsin hyvin että lain mukaan ei saisi pyörällä jalkakäytävällä ajaa ellei siihen jollakin liikennemerkillä anneta lupaa tai muuten (kovin tarkkaan en lakia tunne) ja täällä keskustassa on kielletty pyöräily siinä jalkakäytävällä mutta kun siellä muutkin ajaa pyörällä niin miksei sitten kaikki. Poliisi siitä ei ainakaan tule sakkoa kirjoittamaan..Ärsyttää ajaa siitä keskustan läpi kun pitää varoa jotain polkupyörää samassa kohdass mikä kuuluu autoille.

Päivän komiikkasuoritus (tai sitten tyyppiesimerkki miten syö miestä kun akka pihtaa):

- vittu että vituttaa nuo liikennesääntöjä (kerrankin) noudattavat pyöräilijät
- tai vittu, en minä tiijä noudattaako ne. En minä tunne liikennesääntöjä
- ja vittu, miksi kaikki ei aja liikennesääntöjen vastasesti, kun kuitenkin jotkut ajaa, vittu että vituttaa.
- Vittu, mitä ne tulee noilla saatanan munamankeleilla sotkemaan kunnon autoilijoiden päivää, että mua vituttaa...

Asiasta: tuommosia jalkakäytävällä puikkelehtijoita sais pistää surutta katuun (minun mielestä). Erinomaisen rentoa kävellä ihan vaan vaikkapa näyteikkunaostoksilla lapsosten kanssa kun tuommosen munapäät vetää munat vaahdossa ohi oikeelta ja vasemmalta. Polkimen kampi lapsosten ohimoa viistäen. Jos on kiire niin mennään sitten siellä missä saa ajaa ja jos muuten vaan fiilistellään niin talutetaan sitten pyörää, edes ne pahimmat sumat. Lähes poikkeuksetta kun itse tulee piipahdettua kylillä munamankelilla niin hyppään lähempänä keskusta fillarilta ja talutan kojatsua jalkakäytävällä. Siinä sitten nämä "tekniset T-paidat" kattoo ihan taakseen että minkälainen naama sillä "idiootilla" on joka taluttaa pyörää _jalankulkijoille_ tarkoitetulla kulkuväylällä.

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 23.6.2009 14:14

Täälläpäin on suorastaan sääntö että lähdetään ylittämään tietä katsomatta sivuille, pahimpia ovat vanhat mummot jotka ilmeisesti yrittävät päättää päivänsä joka kerta auton alle. Yhtään ei katsota, lähdetään vaan köpöttelemään vaikka heillä varmasti viimeiseksi on kiire päästä tien yli.

Naulan kantaan! Ja kun nämä vähänkin uudemmat autot on tehty vain näiden itsetuhoisten kamikatsemummojen suojelemiseksi.. Ei ole mukavaa kun autosta menee lokari vituiksi, lasi paskaksi, konepelti naarmuille ja puskuri reijille.. tulee äkkiä kallis paukku, puhumattakaan paperisodasta ja muusta paskasta kun poliisit eivät osaa tehdä noin yksinkertaisen asian esitutkintaa kunnolla :) Tutkivat väärästä risteyksestä, uhoavat viedä korttisi pois ja syyttävät pahimmassa tapauksessa rattijuopumuksesta vaikka nollat taulussa ja mitään syytä huumeistakaan ei ollut syyttää..

Nimim. Suoralla tiellä vasemmalta alletulleen kamikatsefillarimummon yli kolanneena koko paskan kärsinyt vain että todettiin syyttömäksi :( En päässyt silloin edes armeijaan kuljetuspuolle, perkele!

Matti_H
-

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.6.2009 15:39

Ihan tositapaus, olisikohan kymmenen vuotta sitten, silloin olin yheksän vanha nassikka.

Justiin pääsin koulusta ja kaverin luo oltiin menossa, kun nähtiin erään mummon menevän tien yli, ei kattonu mihinkään suuntaan ja samassa kolahti.

Kuva
Ton tapanen chevy vani siihen törmäsi. Mummohan otti ilmalentoo ja pakusta vain umpio paskaks. Mummo kuoli ja kuljettajaa syytettiin liikenteen vaarantamisesta ja kuoleman tuottamuksesta. En tiedä mitä poliiseilla sitten liikkuu lain sekottamassa aivokopassa, mutta olisi siihen mummoon kuka tahansa törmännyt, ensilumen aikaan sattui tämä kyseinen turma ja silloinhan se meinaa olla vähän luikasta.

Taisi pikkunen tuppukylä oppia kerta laakista, että pitää kattoa oikealle, vasemmalle ja vielä kerran oikealle ja peiliin ennen treffejä.

rehto
-

ViestiKirjoittaja rehto » 23.6.2009 18:01

Siinä sitten nämä "tekniset T-paidat" kattoo ihan taakseen että minkälainen naama sillä "idiootilla" on joka taluttaa pyörää _jalankulkijoille_ tarkoitetulla kulkuväylällä.

:-)

Asian vierestä voin sanoa että aina vituttaa muut tielläliikkujat: kävellen vituttaa autoilijat ja rullaluistimilla liikkuessa sekä autoilijat että kävelijät ja tietysti autolla liikkuessa autoilijat ja kävelijät. Ja olen melko varma että mäkin vitutan muita varsinkin rullaluistimilla liikkuessani. Niillähän on täysin laillista vetästä kunnon adrenaliinipaukut pujottelemalla jalkakäytävää pitkin pyöräilyvauhtia ja koettaa arvata että mihin suuntaan se edessä oleva jalankulkija taas sinkoilee. Tulikin mieleeni että pitää ostaa joku tekninen asuste rullaluisteluun :-)

FA
-

ViestiKirjoittaja FA » 23.6.2009 23:16

Sen verran toi homma vituttaa, ku se on melkeen joka päivästä. Tuntuu olevan toi pikku kasa joku kuorman täydennyspaikka, kun jatkuvasti on auto ottamassa kyytiin paria kourallista tavaraa

Toiset tekee töitä.. Ja toiset heiluu kameran kanssa.. Se perinteinen.

Kuvissa ei näy peltotien pätkää, jossa kuormauksen pitäisi asetusten ja määräysten mukaan tapahtua. Myöskään tie ei ole tuosta kohtaa kolmea kaistaa leveä, vaan tälläpuolen on bussipysäkki.
Näkyväisyys ei myöskään ole kuorma-auton tulosuunnasta kovinkaan hyjä. Ja arvatkaapa oliko kolmiota varoittamassa vähintään 150m päässä?

pöllivehkeissä on majakat katolla (yleensä) Ja se riittää jos ne ovat päällä.

Näytäppä lakipykälä / asetus / määräys jonka mukaan kuorma pitäisi kerätä peltotieltä tms?

Ja jos oikeasti niin hirveästi v*tuttaa ja ärsyttää, niin soita poliisit tuumimaan asiaa puolestasi.

.

Iso-Jaska
-

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 24.6.2009 12:43

Kuinka monelle foorumin lukijan työnkuvaan kuuluu liikenteen vaarantaminen ja mahdollisen vaaran aiheuttaminen laiminlyöntien takia?

Ja kamera sattuu tänä päivänä olevan aika monesti mukana. Tämänkin tapauksen kuvasin vain siksi, koska mitään turvallisuutta kuormauksen ajan ylläpitävää toimintoa ei kuski tehnyt.

pöllivehkeissä on majakat katolla (yleensä) Ja se riittää jos ne ovat päällä.

Kerrohan kuinka ne näkyy taaksepäin, mäen harjanteen tai mutkan taakse?

Näytäppä lakipykälä / asetus / määräys jonka mukaan kuorma pitäisi kerätä peltotieltä tms?

Esim. voidaan soveltaa kohtaa: Tieliikennelaki 2 Luku, 27§, 6 mom.

27 §
Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot

Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.

Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:

6) mäenharjalla tai näkyvyydeltään rajoitetussa kaarteessa ja niiden läheisyydessä;

Lisäksi "Puutavaran kuljetus yleisillä teillä" sanoo seuraavaa

Muilla vähäliikenteisillä alempiluokkaisilla teillä lyhytaikainen varastointi on
sallittua tielaitoksen luvalla. Luvan antamisen ehdot ovat seuraavat:
- Puut varastoidaan tiealueen ulkopuolelle vieri- ja suoja-alueelle.
- Puut varastoidaan kohtisuoraan tien suuntaan nähden.
- Varasto sijoitetaan, jos se on mahdollista, tien levitysten kohdalle siten,
että kuormattava ajoneuvo voidaan pysäköidä varsinaisen ajoradan ulkopuolelle.

- Tieltä kuormattaessa varasto sijoitetaan paikkaan, jossa ajoneuvon pysäköinti
kuormauksen ajaksi on sallittua ja näkemäolosuhteet tiellä ovat
riittävän hyvät.
- Varastoa ei sijoiteta linja-autopysäkin kohdalle.
- Varastoa ei sijoiteta työturvallisuussyistä sähkö- tai telejohtojen alle.
- Varastoija on vastuussa liikenneturvallisuutta vaarantavista toimista.
- Varastoija siivoaa tie- ja vierialueen sovittuna aikana.

Ja kuten tälläkin lanssilla monet autoilijat ovat toimineen ja peruuttaneet yhdistelmänsä peltotielle (lakiterminä maatalousliittymä) ja kuormanneet sieltä käsin häiritsemättä ja vaarantamatta muuta liikennettä.

Ja jos oikeasti niin hirveästi v*tuttaa ja ärsyttää, niin soita poliisit tuumimaan asiaa puolestasi.

On kyllä käynyt mielessä, mutta niidenki tuleminen tänä päivänä on sen verran hidasta, jotta puut on todennäkösemmin nopeampaa jatkojalosteina.

Vento89
-

ViestiKirjoittaja Vento89 » 24.6.2009 21:55

Lainaus:
"Päivän komiikkasuoritus (tai sitten tyyppiesimerkki miten syö miestä kun akka pihtaa):"

Terveisiä vaan Anterolle että taitaa omas pihdata aika pahasti ku pitää tollasia laukoo...

Slantsix
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.6.2009 22:37

Nyt puolvuotta melkein joka viikonloppu Ruovesi-Lpr-Ruovesi väliä ajaneena eniten jurppii ihmiset jotka ei jätä turvaväliä.

Jos joku haluaa ajaa lujaa niin senkuns, sama juttu jos köröttelee 85km/h satasen alueella, ei edes rekat, karavaanarit (joita laskin tänään 64kpl Tre-Orivesi välillä xD) häiritse, tai joku ajaa leveäkaistatiellä keskiviivalla, tai mersu/volvo/audi kuskin on pakko päästä rupusesta farkku golffista ohi, niin ei haittaa...

Mutta prkle kun ollaan kuin sillit purkissa 3-5m autojen välillä matkaa. Välilä kun lähtee ohittamaan ja katsoo että tuolla on sopiva rako, niin prkle siinä raossa on vielä yks auto.

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 25.6.2009 8:26

Mutta prkle kun ollaan kuin sillit purkissa 3-5m autojen välillä matkaa. Välilä kun lähtee ohittamaan ja katsoo että tuolla on sopiva rako, niin prkle siinä raossa on vielä yks auto.

Tämä on tuollainen "päivän trendi" kaikilla kantateillä missä vähintään kolme "minä ajan aina rajoituksen mukaan", "turvallisen" autoilun lähettilästä sattuu samaan aikaan liikkeelle. Talvella tämä vasta onkin kaikkein ällistyttävintä. Saavutat jonon ns. liukkaalla ajokelillä, niin jono mataa sitä 70-75 (kun se on turvallista) samalla mennään nenä-perseessä tyylillä (väliä 10-20 metriä!!). Sitten kun tuommosta alkaa ohittamaan niin ei sitä aina pysty rykäsemään aina kerralla 5-6 autosta ohi, joten teet sinne jonoon tilaa. Siinä sitten torvet soi ja valot välkkää, ihan turhaan. Ei vaikuta mulle mitään. Pitäisitte sen välin niin kaikilla olisi helpompaa. Paras muuten männä talvelta kun menin tuommoseen jonoon ja tuli sitten 2-3 kilometriä liikennettä etten päässyt jatkamaan ohittelua mutta tein eteen sen turvavälin. Eikös sen takana olleen kuulajumin sitten ollut pakko kiilata siihen kun jonossa tuli sen verran aukkoa että juuri ja juuri pääsi kulmia hipoen siihen minun eteen. Piti ilmeisesti näyttää että minäkin osaan. Kuitenkin jäi sinne paikalleen kun hetkeä myöhemmin jätin ko. "turvakulkueen".

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 25.6.2009 8:34

Välkyttelijä-torvensoittajalle olen vain iloisesti heilauttanut kättä. Sekin nostaa kys. juntin verenpainetta iloisesti :D

Mikko83
-

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 25.6.2009 11:24

^ lähetä lentosuukko nii sillä vituttaa vielä enemmän.

:D

Matti_H
-

ViestiKirjoittaja Matti_H » 25.6.2009 12:56

^

Tuota pitää joskus testata :D

HelaKammo
-

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 25.6.2009 23:02

Tuusulan väylä, sinne ei pääse sujuvasti koskaan ja mistään, aina joku tuntuu tahallaan estävän tille pääsyn. Oli kyse kehä 1,3 tai Tikkurilan liittymä, tai vaikka Korso-Sipoo. Aina samaa, johon ei oikeastaan muilla väylillä törmää. Johtuukohan ilmiö siitä, että sinne päin ei kulje oikeastaan mikään julkinen, joten kaikki liikenteeseen kykenemättömät pässit puskee rinnalla lyhyillä liittymäkaistoilla(varsinkin lentoasema-Tikkurilan)? Tilanne kehä-1 liittymässä on vielä tuplasti hauskempi, kun toinen kaista loppuu liittymän mutkassa, toiset ei anna tilaa ja toiset taas vetää ns. viimeiseen asti.

ps. kommenttini ei ole Tuusulalaisia vastaan, vaikka joku sen siten voisi lukea, vaan yleinen PKS-alueen tilanne kyseisellä väylällä...

temee
-

ViestiKirjoittaja temee » 27.6.2009 4:32

^ Kuin myös Kehä I --> Lahden moottoritie pohjoiseen. Aina kun on enemmän ku kaks autoa siinä liittymässä tulossa Kehältä molemmista suunnista, niin menee puuroksi se tielle pääsy, olisko hirveen vaikeeta yrittää katella jo sieltä pitkältä itelleen sopiva väli :)

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 29.6.2009 1:05

Vituttaa nuo prätkän perseessä 2m päässä roikkujat, kun selkeästi en voi aja lujempaa edellä olevan jonon takia. Tänäänkin taas pari 350km lenkillä... Päästin ohi ajaen sivuun ja hiljentäen jolloin ei ainakaan ohittaja saa mitää kiksejä :D

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 29.6.2009 1:39

Voin kuvitella:)

Liikenteessä muutenkin ENNAKOINTI tuntuu olevan tuntematon varsin monelle. Ainakin itse pyrin ajelemaan ennakoiden liikenteessä.. miettiä asioita ainakin vähän pidemmälle kuin next 2m.

Enriquez
-

ViestiKirjoittaja Enriquez » 29.6.2009 10:13

Itseä v*tuttaa skootterit ja muut mopot jotka on aina laitettu vieraspaikoille yms...

Tompero
-

ViestiKirjoittaja Tompero » 29.6.2009 10:33

^ Joita yleensä on 1 per parkkiruutu, vaikka niitä sais survottua helposti yhteen ruutuun kaikkien neljän kaveruksen päristimet.

Rynnäkköpäärynä
-

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 29.6.2009 20:46

Juu ennakoinnilla säästää hermojansa, jarrupaloja ja polttoainetta.

Moni ei taida miettiä, että sikaparkkeeraamalla keltaviivoitetulle alueelle firman paku kahvin tms moikkauskäynnin ajaksi voi olla huonoa mainosta firmalle.

HelaKammo
-

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.6.2009 23:15

Tähän pitää myös pakulla aika tavalla ajavana sanoa, että osa motoristeista ei tajua miten paljon kuolleita kulmia jää, ja joihin se mopo mahtuu piiloon. Perässä ajaessakin keskilinja on huono, ja sivuissa on usein aina joku kohta, jonne mahtuu "piiloon". Autot näkyvät koko ajan aina jostain, mutta se kapea pyörä on siellä jossain, ja sieltä vielä kun lähdetään kylkeä ja perää hipoen ohi, niin tulee välistä yllätyksiä.

redi
-

ViestiKirjoittaja redi » 30.6.2009 13:48

Itsellä on mielessä käynyt että pitäis jotku sälekaihtimet asentaa takalasiin ja ajaa yölläkin aurinkolipat alhaalla ja -lasit päässä kun alkaa noita jälkiasennusxenonvaloja olee niin paljon liikenteessä. Vielä kun keksis miten peilit saisi ykköskopassa himmentymään / kääntymään nopeasti :P

Hitaalla autolla huomaa myös erittäin hyvin sen että tilaa ei anneta (pk seutu). Vaihtoehtona kun ei ole edes sitä että ottaa tarpeeksia vauhtia että pääsee toivomaansa paikkaan. Välillä onneksi pääsee ilmaisemaan mielipiteitään antamalla savumerkkejä :)

Opinions
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 30.6.2009 14:08

Hitaalla autolla huomaa myös erittäin hyvin sen että tilaa ei anneta (pk seutu).

Tätä en kyllä allekirjoita tsadissa, vilkkupäälle ja tilaa on yleensä tullu. Tule turkuun kokeilemaan, javittumuneteenetkyllätule:)

Mr.RedEye
-

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 1.7.2009 17:08

Aijaiaijai kun oli pakko tulla tänne kommentoimaan.Sen verran on hetkittäistä verenpaineen nousua havaittavissa..

Tänään aiheena ohittaminen ja kiihdytyskaistan käyttö.

Nämä molemmat aiheet huonosti toteutettuna aiheuttivat tänään vaaratilanteen moottoritiellä.
Itse ajelin siinä sisulla hämeenlinnan keskustan kohdalla motaria etelään päin noin 85 km/h vauhtia.(autohan ei kulje kun 87 ja en tykkää ajaa rajottimeen,koska aina pitää olla vähän pelivaraa).Kello lähenteli 16.00 kun olin keskustan eteläisimmän rampin kohdalla,omalla kaistallani.

Oli bout ruuhka-aika,ja takanani tuli autoja,osa ohittikin minut.Rampilta tuli kiihdytyskaistalle musta diiseli farkkuaudi,vanha paska jossa oli semmoset saatanan lediluuk valot.Audi ei tuntunut millään kiihtyvän vaan pysyi rinnalla,ja samalla hetkellä minua alkoi joku ohittamaan.
Audilta meinaa kaista loppua,itse en oikein voi jarruttaa enkä pahemmin kiihdyttääkkään.Enkä vaihtaa kaistaa koska joku tampio ohittaa mua cruise päällä uudehkolla sinisellä opelilla polttoainetaloudellisesti..Mitä jää vaihtoehdoks näillä kriittisimmille sekunneille?toivoa että joku ratkoo tilanteen,koska itse en voinut.Audikuski ratkoi,ja jarrutti ja jäi taakseni.Onneksi,sillä seuraava pykälä olis ollut jommankumman murjoutuminen kaiteeseen.

Ja nyt siihen vuodatukseen.

Ai RistusVittu Itessään.

Koittakaan nyt hyvät ihmiset ajatella asioita järkevästi.Kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten,turvalliseen nopeuteen jolla liittyä tielle.Ohituskaistalla ohitetaan,ja mielellään turvallisesti,eikä cruisella 1km tunnissa kovemmalla vauhdilla pahimpaan ruuhkaan rampin kohdalla.Joskus kannattaa ehkä ottaa se pieni sakkoriski ja ajaa hieman ylinopeutta,vaikka vajaa kymppi.Sekin riittää.Ja samaten,polttoainettakaan ei ihan turvallisuuden nimissä noin paljon kannata säästää.

Tottakai mua vituttaa,koska minä olen se joka olisi tässäkin tapauksessa saanut sen kuolemantuottamissyytteen,jos jotain olis tapahtunu.Vaikka vika ei minun välttämäti oliskaan ollut.

Ristus soikoon ei se vaan saatana sais olla noin vaikeeta.

Kasetti
-

ViestiKirjoittaja Kasetti » 2.7.2009 1:43

Mulla alkoi hieman hirvittämään yksi eläkeläisrouva 1.7. JKL-Oulu-välin pisimmällä suoralla.

Olin ainoa vastaantulija pohjoiseen menevällä kaistalla, kun tämä seniorikansalainen päättää lähteä ohittamaan karavaanareita suoraan kohti uudenkarhean auton keulaa. Siinä oli isoille jarrukiekoille käyttöä, kun 103km/h nopeudesta testasin samalla ABS:n toimivuuden kuivalla asvaltilla. Jäi noin metri etukulmien väliin kohdatessa, kun mummon sininen Xsara ehti tunkemaan karavaanareiden väliin. Ilme oli sanoinkuvailemattoman hölmistynyt mummolla kohtaushetkellä. Ja kyllä - väistin niin laitaan kuin mahduin. Onneksi selvisin. Kipeää olisi tehnyt.

^
Kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten,turvalliseen nopeuteen jolla liittyä tielle.Ohituskaistalla ohitetaan,ja mielellään turvallisesti

Ja hidastuskaista (tai positumisrampin alkuosa) on sitä varten, ettei tarvi siinä motarilla lyödä jarruja kiinni että mahtuu se pieni pirssi sinne ramppiin..

-VariAntti-
-

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 2.7.2009 7:10

^^ Aamen. Itse en ainakaan enään jaksa stressata noitten kiihdytyskaistalla nukkujien kanssa kun Scanialla olen liikenteessä. Jokaisessa henk.autossa on tehtaalta lähtiessa jarru ja kaasu. Jos ei niitä osaa käyttää niin oma häpeä. Ei kai siitä syytettä saa jos toinen ei kolmion takaa tullessa osaa kiihdyttää tarpeeksi ja ajaa kaiteeseen tjsp...

Vaikkei sitä itsekkään hääppönen kuski varmasti ole niin kyllä tuntuu että kun tuo kesälomaliikenne on taas tuonut sellaisia sankareita tien päälle, että oksat pois ja pala runkoo. Aivan järjettömissä paikoissa ohituksia ja toisaalta taas 70km/h ajavia eläkeläisiä / karavaanareita. Eikö lomallakin voisi pitää järjen mukana, ei kaahaisi hulluna kun kerta lomalla on joten kiire ei pitäisi olla, muttei taas köröttelis 10km/h rajotuksen allekkaan, koska ei kaikki sielä tien päällä ole lomalla. Se vain tuo lisää vaaratilanteita kun niitä köröttelijöitä ohitellaan...

Judge
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja Judge » 14.7.2009 12:21

Yhdistelmäajoneuvonkuljettajan silmin havaittua.

Jos joku/jotkut vastaantulian valoista häikäsee, niin zoomi vaan tien oikeaan reunaan että pysyy tiellä.

Takana roikkujat: Jos tykkää muuten vaan hiillostaa niin siinähän vaan. Ei paljoo tunnu 25 metrin päässä ohjaamossa jos 1300 kilon rautakasa sinne perään pussaa. Toki ohitusta aikoville pyrin aina ajamaan tien oikeaa reunaa pitkin että näkevät eteen. Harvoin uskaltaa antaa vilkulla "lupaa" lähteä.

Suolauksesta. Oikeastaan pakollista että pääsee talvella etenemään/pysähtymään. Oli renkaat uudet tai vanhat niin helposti jää kiinni vaikka suoralle jäiselle pihalle.

Motareilla kiihdytysrampeilta liittyviä varten en rupea himmailemaan, paitsi ehkä yhdistelmille pyrin tilaa antamaan tapauksesta riippuen.

Turvaväliin änkeville ei oikein meinaa antaa luonne periksi. Tekisi mieli jäädä siihen puolen metrin päähän roikkumaan mihin he itsekki tuikkaavat, mutta itsehän olen ammattini valinnut. Eli ei muutakun uusi turvaväli ja homma taas uusiksi :)

PK-seudalla ajaminen ruuhka aikaan huomattavasti mukavempaa kuin tampereella ajaminen ylipääntäänsä. Etelässä annan mielelläni tilaa vilkkua näyttävälle, koska saan sitä itsekin tarvittaessa! Koittakaa tampereella :)

zero
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja zero » 14.7.2009 16:52

Judge puhui asiaa Mansen liikenteestä. Täällä ei tilaa anneta eikä joustavuutta juuri liikenteessä ole. Jos laitat vilkun päälle ilmoittaaksesi kaistan vaihdosta, niin kyllä kiirehtii toinen sulkemaan siinä olleen välin, jos vain mahdollista. Ja jos tila on pieni ruuhkassa, niin monessa kaupungissa kun laittaa vilkun päälle hetkeksi ja pysyy vauhdissa (eikä ala jarruttelemaan ja katselemaan olan yli et voiskohan, pystyisinköhän..), niin siihen jätetään hieman enemmän tilaa.
Tamperelainen ajokulttuuri on melko takapajuista, minäitsemeneneikämuitasaaolla.

nuno
-

ViestiKirjoittaja nuno » 14.7.2009 19:29

Tuossa kerran tampereella ajelleena.
Liikenteensekottaja vähän tukossa ja ollaan siinä edellisessä risteyksessä missä on se saarioinenko? Ajan eteenpäin kun valot vaihtuu ja sitten ei mahdukkaan kun on siellä edessä vielä enemmän autoja. Sitte valot vaihtuu risteävältä tieltä ei pääse kukaan kun suoraan tulijat tukkivat risteyksen. Minä myös.

En vaan tajua mitä vaikuttaa soittaa torvea jos se liikenne ei vaan suju?
Ei se suju sen paremmin.
En minä hihoja polttanut mutta ihmetyttää.

RSOCUstin
-

ViestiKirjoittaja RSOCUstin » 14.7.2009 19:43

2 kyrpää liikeneessä. Honda Accord ja Benari kuskit. Valotkin vois laittaa päälle kun ajelee. Aina pimeenä tullaan vastaan ja takaa puskuriin kiinni ja sitten ohi.

Rajotusten mukaan vois ajaa eikä just 2-5kmh alle rajotuksen, koskee kaikkia auto merkkejä. Ja motarilla vois vaihtaa oikeelle kaistalle, ei siellä vasemmalla kaistalla tartte ajaa Helsingistä Tampereelle alinopeudella.

Rekoille ja perävaunuille ohituskielto motarilla, ei tartte tukkia molempia kaistoja 5km matkalta kun yrittää samaa nopeutta ohi toisesta

Peilejäkin voisi lukea että näkis et takana on jonoa. Ja motarilla vois vaihtaa oikeelle kaistalle, ei siellä vasemmalla kaistalla tartte ajaa Helsingistä Tampereelle alinopeudella.

En minäkään täydellinen kuljettaja ole, mut huomaa kaikenlaista kun paljo ajaa. Joku voi ajaa vielä enemmänkin ja voi olla eri mieltä.

Tulipahan taas mieleen kun vkoloppuna ajelin 1300km ja ens vkoloppuna jälleen :)

Turvallista matkaa kaikille!!!

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 15.7.2009 0:06

Ajan eteenpäin kun valot vaihtuu ja sitten ei mahdukkaan kun on siellä edessä vielä enemmän autoja. Sitte valot vaihtuu risteävältä tieltä ei pääse kukaan kun suoraan tulijat tukkivat risteyksen. Minä myös.

En vaan tajua mitä vaikuttaa soittaa torvea jos se liikenne ei vaan suju?
Ei se suju sen paremmin.
En minä hihoja polttanut mutta ihmetyttää.

Siis tunget (tungette, ne muutkin siinä "jonossa") vaan meneen kun palaa vihreät. Sen enempää miettimättä pääsettekö varmasti risteyksen läpi?

Tuolloinhan ns. äänimerkin käyttö on varsin oikeaoppista. Eikös sen avulla olekin juuri tarkoitus kertoa että "hei jurpo, sä et nyt vaan osaa. Mietippä pikkusen ens kerralla"

Right? ;)

pipo_esa
-

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 15.7.2009 0:18

Anteron sopii tulla kokeilee että miten ajaminen sujuu tuossa risteyksessä, joko odotat sen 15 min kalevasta päin tullessa kun yliopistorunkkarit oikealta tulevasta liittymästä täyttää koko risteyksen tai sitten menet sinne risteykseen jonottamaan.

Ja tuo on siis ihan joka päiväistä siinä neljän korvilla, kuvastaa kyllä tamperelaisten autoilijoiden nerokasta tapaa ratkaista liikenneongelmat.

Eivät ole sitten saaneet valojen rytmitystä muutettua niin että jommasta kummasta tulevat autot mahtuisivat näiden valojen ja seuraavien välillä oleville kaistoille. Homma on ollut ihan samanlaista siitä lähtien kun muuttivat viinikan kadun kalevasta päin yksisuuntaiseksi

Slantsix
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 15.7.2009 0:26

Tampereella on ihan yleistä se, että porukka tunkee risteykseen vanhoilla vihreillä ja jää sinne tukkeeksi. Ja jos et ite tunge sinne kanssa kun omat vihreet syttyy, niin siinähän odotat maailman tappiin saakka.

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.7.2009 7:53

Tuosta rekkojen keskinäisestä ohittelusta moottoriteillä. Miksei se ohitettava voi keventää hieman, kun tietää että toinen kulkisi enemmän? Ranskassa käydessäni paikalliset kuskit toimi noin ja kun ohittavan perävaunu oli ohitettavan ohi antoi tämä jälkimmäinen pitkillä valomerkin, että nyt voit palata kaistalle. Se jos mikä oli sujuvaa.
Tuo ei tietysti voi mitenkään toimia suomessa. Hevosen päältä autonrattiin on niin vähän aikaa...

Judge
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja Judge » 15.7.2009 11:24

Kyllä sitä suomessakin aina silloin tällöin väläytellään ohittavalle. Tuo motarilla ohittelu voi muuten näyttää turhalta toiminnalta, mutta kun ajetaan eripainoisilla lasteilla niin mieluummin menee kevyempänä ohi kun rupeaa nykimään toisen perässä. Eli ei se ajan säästö siinä ole se tärkein pointti. On vaan mukavempi antaa cruisen tehdä työ, kun pomppia vuorotellen mäissä jarrulla ja kaasulla...
Harvemmin olen huomannut että joku olisi vartavasten hidastanut kun lähden itse ohittamaan.

-VariAntti-
-

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 15.7.2009 11:36

Itse yleensä ajan kuorman kanssa 82-84km/h (navin mukaan) enkä silloin ala hidastelemaan motarilla kun toinen yhdistelmä/rekka lähtee ohi. Kulkee ne kuitenkin sen 87-90km/h, joten eipä siinä kauaa mene kun ohi pääsevät. Tietysti jos alamäessä lähtee kevyellä kuormalla raskaan ohitse niin senhän nyt tietää mitenkä siinä käy... Ja ompa niitäkin nähnyt että kun itse ajaa heikolla hetkellä sitä 88-89 minkä vehkeet kulkee niin joku puolikkaan vetäjä pyyhkäsee että heilahtaa vielä ohi. Ja ainakin noissa 4-sarjan Scanioissahan rajoittimen saa ohitettua ku nyppää 1 tai 10 sulakkeen pois. Voi tosin kuulemma särkeä moottorinohjauksenkin etten suositte kenellekkään.

Itseäni eniten vituttaa ne joilla vauhti seilaa koko ajan. Esim. henkilöauto ajaa mutkaisella tiellä 70km/h ja sitten kun tulee suoran pätkää tai alamäkeä että vois ohitte yrittää niin ajetaankin yhtäkkiä 85-90 vähintään...

Tuomas
admin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 15.7.2009 12:01

Itseäni eniten vituttaa ne joilla vauhti seilaa koko ajan. Esim. henkilöauto ajaa mutkaisella tiellä 70km/h ja sitten kun tulee suoran pätkää tai alamäkeä että vois ohitte yrittää niin ajetaankin yhtäkkiä 85-90 vähintään...

Itse ajan vaan henkilöautoa mutta tuo ärsyttää minuakin. Noiden perässä ei voi cruisella ajella hetkeäkään joten ainoa tapa on kiskasta voimalla ohi siinä suoralla ja toivoa ettei osu tutkaan ohituksen aikana.

-VariAntti-
-

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 15.7.2009 12:09

Juu kuvittelis sitä että vähän vanhemmallakin lullalla uskaltaa niihin mutkiin ajaa sen minkä yhdistelmälläkin mutta ei se vaan niin tunnu menevän. Sitten on tietysti niitä taivastelijoita ja p-paikan tai huussin etsijöitä jotka vaan peileihin katsomatta lyövät jarrut kiinni kun näkyy jotain jännää/hienoo tai muuten vaan mukavaa. Ensin vauhti nolliin, sitten vilkku päälle, sitten huomataankin että eipä ollukkaan paskan häävi ja jatketaan matkaa...
Toki maisemia saa ihailla muttei sillä autolla kannata yhtäkkiä kävelyvauhtia ajaa jossain komialla sillalla 80km/h alueella. (esimerkki elävästä elämästä Ruoveden Kautunvuolteelta.)

fabio
-

ViestiKirjoittaja fabio » 27.7.2009 17:18

Eilen tultiin Joensuusta Saloon ja kaikenlaisia kuskeja nähtiin. Satasen alueella ajetaan juuri ja juuri kaheksaakymppiä?? hirvee jono takana ja ketään ei pääse ohi kun autoja tulee kokoajan vastaan. Eräs portterikuski vissiin kyllästyi takana ajamiseen ja painoi ohi vaikka autoja tuli vastaan :) siinä sitten katottiin kun kiviä lensi pientareelta konepellille kun autot väisteli toisiaan. Ja toinen hauska juttu oli kun mulla oli vauhtia 120 ja juuri kun ohituskaista oli loppumassa niin joku pösökuski vetää helvetisti vielä ohi ja alkaa jarruttaa yhtäkkiä sataseen ???. Pakko oli vaan päästä ohi.

Mikko L.
-

ViestiKirjoittaja Mikko L. » 27.7.2009 19:19

Juuri nyt eniten vituttaa liikenteessä eräs oletettavasti turkulainen autoliikkeen (well, Opel nyt kuitenkin...heh-heh) työntekijä, joka nk. edustussedanillaan voi näemmä suhautella moottoritienopuksissa aivan kenen eteen vain haluaa, juuri silloin kun haluaa, päätään kääntämättä ja saadessaan "pienen opetuksen" (todellakin tavoistani poiketen) alkaa erittäin mielellään huitomaan käsimerkkejä kuin pieni lapsi. Jos kyseessä oli ajatuskatko, niin pahoittelen omaa liikennekäyttäytymistäni, mutta sinne peileihin kyllä p**kele pitää katsoa, vaikka luulisikin ajavansa muita reippaammin (tai vaihtoehtoisesti laittaa suuntamerkki niin varhain päälle, että kaikki varmasti havaitsevat aikomuksen kaistanvaihdosta, jolloin ei sitten juuri enää yllätä, vaikka "mummot" tekisikin).

Eipä ole ennen tuollainenkaan tuossa määrin vituttanut, mutta näemmä ikä ja kyseisen kaverin oma reaktio nostivat hien pintaan... Noh, road rage kunniaan.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 27.7.2009 19:52

Tuossa taas viimeaikoine vähän enempi ajelleena, pitää kummastella sitä tapaa, kun monet ajelee 80 alueella melkein 100:sta, ja sitten kun tulee 100 merkki, jatketaan samalla nopeudella, eli nysvätään alinopeutta.... Kummallinen tapa mun mielestä.

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 27.7.2009 22:30

Taitaa olla tältä kesältä ohi, mutta eniten vituttaa ulkopaikkakuntalaiset porin liikenteessä.. Nykyään kun täällä on kesäsin RMJ:tä, Porin Jazzia ja vielä tänä kesänä oli sokerina pohjalla tuo Sonisphere, niin ulkopaikkakuntalaisia riitti. Toin porin monet yksisuuntaiset sun muut ihme asiat ovat joillekkin vaan hieman liian monimutkasia, ja ajaminen oli lähinnä kesän aikana lähempänä tuskaa kuin nautinnollista.. Tänä vuonna en nähnyt kuin yhden ajavan yksisuuntaista väärään suuntaan, mutta enpäs ollut juhannuksena paikkakunnalla, silloin ne pahimmat apinat tuolla liikenteessä härvää :)

Adenoid
-

ViestiKirjoittaja Adenoid » 27.7.2009 23:23

2 kyrpää liikeneessä. Honda Accord ja Benari kuskit.

Mua taas lähinnä vituttaa perheautoilla ajavat, elämäänsä kyllästyneet kaljupäät, jotka provosoituvat pk-seudun (tai muussakin) liikenteessä kun näkevät ökykalliin urheiluauto-juppileluni, melkein 13 vuotta vanhan pikkulohkoisen BMW Z3:n. Silloin on nimittäin aivan saatanan turha yrittää saada tilaa kaistaa vaihtaessa, oli liikennetilanne tasan mikä tahansa. "Eeee-eeehehehe....ei varmasti, tuollaista mulkkua ei minun primeraoctaviasaapin eteen tule! Painankin tästä sitten kaasua!"
Varmistus:
Tätä en kyllä allekirjoita tsadissa, vilkkupäälle ja tilaa on yleensä tullu.

Jaa, täytynee joskus kokeilla ihan tolla vaimon Volkkarilla, jos vaikka tulisikin tilaa! :D

Jotkut tekee kuulemma töitä kameran kanssa. Tsik tsik!
:D

Warmaster
-

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.7.2009 7:59

sietääkin olla antamatta ;)
mutta en vieläkään ymmärrä että kun se bmw hommaa niin pitääkö se mulkku status kääntää päälle samantien? vai meneekö se päälle?
luullaan kun se kutonen möyrii että sitä voimaa on kuin paskaa..
ei vaan sietokyky riitä bemaristeille tai volvoille.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 28.7.2009 11:14

Ainakin wanha pornon sininen Lötkö tuntuu usein provosoivan volvokuskeja liikenteessä.

Mustalla ajaessa sai olla ihan rauhassa.

Adenoid
-

ViestiKirjoittaja Adenoid » 2.8.2009 20:08

I'll rest my case:
Mua taas lähinnä vituttaa perheautoilla ajavat, elämäänsä kyllästyneet kaljupäät, jotka provosoituvat pk-seudun (tai muussakin) liikenteessä kun näkevät ökykalliin urheiluauto-juppileluni, melkein 13 vuotta vanhan pikkulohkoisen BMW Z3:n.

sietääkin olla antamatta ;)
mutta en vieläkään ymmärrä että kun se bmw hommaa niin pitääkö se mulkku status kääntää päälle samantien? vai meneekö se päälle?
luullaan kun se kutonen möyrii että sitä voimaa on kuin paskaa..
ei vaan sietokyky riitä bemaristeille tai volvoille.

Ja taas tänään, Tuusulan motaria pohjoiseen, Tammiston liittymän kohdalla. Oikealla kaistalla menee rekka, jonka perässä söpön appelsiinijäätelön värinen, 90-luvun facelift-mallinen Nissan Micra, jonka takakontti rutussa (varmaan joku muukin oli vittuuntunut tähän kuljettajaan). Näillä siis nopeutta 91km/h. Ajamme rouvan kanssa Z3:lla sopivalla nopeudella niin, että väliä jää Micraan hieman, ja laitan vilkun ajoissa oikealle poistuakseni rampista. Micra ei tee elettäkään, ei siis varmaankaan ole poistumassa siitä rampista. Tai niinhän sitä luulisi.

Muutaman sekunnin kuluttua, melkein liittymä puolivälissä, Micra tekee koukkausliikkeen oikealle, ja laittaa vilkun päälle kun oikean puolen pyörät ovat ylittäneet kaistaviivat. Hipaisen jarrua, antaen Micralle tilaa tulla kaistalle eteeni. Turvaväliä on kohtuullisesti, huolimatta siitä ettei se ramppi nyt ole kovin pitkä. Vaan Micra ei tule - väistää vasemmalle, ja pomppaa sieltä uudelleen eteen. BMW:n ja Micran välissä on ehkä sellainen 10 metriä väliä. Kohtuuttoman lyhyt matka motarille, mutta ei siis minun valitsemani turvaväli.

Vaan kas: kaveri, juuri tälläinen luhtapaitainen, vyölaukkuinen ja 89-kiloisella emännällä varustettu juntti päättää kiittää tilan antamisesta keskisormella - varmaan joku helsinkiläisten erikoinen tapa. Vilautan pitkiä - reilusti että kaveri huomaa - vastakiitokseksi, niin sama sankari jatkaa sentterin näyttämistä koko rampin kaarteen ajan.

Tiedoksi sinulle jos luet, tai jos joku tuttusi lukee, niin kertoo terveisiä: seuraavalla kerran seuraan sinua samalle puolelle sitä kauppakeskusta, mihin olimme molemmat matkalla, ja väännän sen saatanan keskisormen kämmenselän puolelle. Katsotaan sitten, että haluatko vielä että annan tilaa rampissa sillä pikkukoneisella Z3:llani, vai et. Ja sitten: sulta on palanut kuskin puolen etuvalo, korjaa se.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 2.8.2009 21:52

seuraavalla kerran seuraan sinua samalle puolelle sitä kauppakeskusta, mihin olimme molemmat matkalla, ja väännän sen saatanan keskisormen kämmenselän puolelle.

Mä fantasioin tästä kans!

TurboJ
-

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.8.2009 23:05

Tiedoksi sinulle jos luet, tai jos joku tuttusi lukee, niin kertoo terveisiä: seuraavalla kerran seuraan sinua samalle puolelle sitä kauppakeskusta, mihin olimme molemmat matkalla, ja väännän sen saatanan keskisormen kämmenselän puolelle. Katsotaan sitten, että haluatko vielä että annan tilaa rampissa sillä pikkukoneisella Z3:llani, vai et. Ja sitten: sulta on palanut kuskin puolen etuvalo, korjaa se.

Aivan loistavasti sanottu, ja asenteesta vielä iso plussa.
Hitto että se ottaa päähän kun näitä osuu kohdalle. Joskus ihan oikeasti meinaa mennä maltti kun nämä tietyn ikäiset volvokuskit (tarkoituksella pienellä kirjaimella) yrittävät tehdä tappotöitään tuolla liikenteessä. Kerran todella vaarallisesti kiilatuksi jouduttuaan eräs tuttu lähti kyseisen mulkun perään, ja otti kiinni. Antoi kiinni saatuaan oikein elokuvatyyliin opetuksen mokomalle. Saattaa olla, että pappa ei enää kiilaa muita.

Enriquez
-

ViestiKirjoittaja Enriquez » 3.8.2009 12:20

Tuli tuossa ajettua Helsingistä Kalajoelle ja matkalla eniten törttöilivät Ford Mondeot sekä nämä teinien suomimat CoupeBemarit. Muutaman kerran oli hengenlähtökin lähellä kun lähdetään ohittamaan rekkaletkaa vaikka vastaan tulee autoja, kun mennään ohi yritetään viedä toisen sivupeili mukana ja kiilataan suoraan eteen ja aletaan ajamaan alle nopeusrajoituksen..

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.8.2009 12:35

Viikonloppuliikenteessä olin tuolla isompikoneisella ja isompikorisella perhekuljettimella. Anteeksi pyyntö sille Toyota Corolla Verso kuskille, jonka sitten loppupeleissä pääsin ohittamaan aivan keulaa viistäen, sen jälkeen kun olit ensin 100n alueella ajanut 80:iä ja ylämäkeen alkavan ohituskaistan kohdalla päätit ajaa 115km/h. Ei tuo oma raketti kyennyt samaan kiihtyvyyteen. ja kun olin aivan varma, että sinä ohituskaistan loputtua jatkat kuitenkin köröttelyä, päätin että ohi menen vaikka puskurin sinulta vieden. Iloisesti tunnuit kiittävän pitkien välkyttelyllä ohitustani. Toivottavasti en pilannut viikonloppuasi.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 3.8.2009 12:40

Tää on kyllä käsittämätöntä, että ohituskaistalla nopeus nousee ikäänkuin pakolla, ja muuten sitten nysvätään. - Sama homma, kuin ruuhkassa jengille tulee pakkomielle aina käyttää ohituskaistaa vaikkei siitä olisikaan mitään hyötyä..

Jak3
-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.8.2009 13:04

Rovaniemellä nelostietä keskustasta pohjoiseen, siitä suunnilleen kauppakeskuksen alta alkaa 100-alue ja tie siis kaksikaistainen, rajotusta piisaa aina napapiirille asti mutta kaksikaistainen loppuu jossain kilsan jälkeen. Niin on tasan varmaa että 2-kaistasen alueella pöllytetään väh. 110 ja sitten himmataan siihen 80-90km/h jota vedetäänki aina vikajärvelle asti (jota pidemmälle en nelostietä yleensä jatka). Tuolle 26km pätkälle on parhaillaan tainu mahtua joku 10-15 ohitusta, mutta aina sitä ajaessa vähintään yks tai kaks. Melkeen aina tyydyttävä ajelemaan sitä 10-20 alle rajotuksen.

Vikajärveltä ylöspäin taas on tosi lepposa ajella, tie on loistavassa kunnossa (verrattuna etelämmäs) ja pitkiä suoria piisaa niin ei tarvi yleensä maleksijoita kauaa katella vaikka 1,6 dieselillä ajais.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”