Olen täydellinen kuski ;)
Et pärjää minulle =D
Valvoja: ffp jäsenet
Tullu tuossa hetken aikaa ajeltua tampereen "uutta" ohitustietä ja olen huomannu nämä ihmiset jotka eivät osaa millään ajaa tasaista nopeutta.
Kun itse liityn Teiskontieltä väylälle, kelaan mittariin 110-115 jo ennen liittymistä muun liikenteen joukkoon, jos ei satu väistettäviä autoja kohdalle. Usein töihin mennessä ei ole ketään ohitustiellä, kun siihen on liittymässä. Saman tien vakkari päälle ja otan pois Porin rampissa, kun käännyn kohti Linnavuorta.
Viimeksi tänä aamuna joku mies ajeli Picassolla tai vastaavalla ja perä läheni, joten tietenkin vaihdan kaistaa ja "lipuuttelen" kaikessa rauhassa ohi, kun ei takaa tule ketään. Kerkiän rinnalle, niin alkaa todella loiva alamäki ja ei muuta kuin alkaa Picasso menemään kovempaa ohi. Annoin mennä, minnekkäs minulla hätä. Saman tien alamäki loppuu ja taas rinnalle ja taas karkaa ja taas rinnalle. Ajan siis koko ajan vasenta kaistaa ja säätimellä. Tätä jatkui niin kauan kun tultiin tilanteeseen, jossa minä olin vasemmalla kaistalla ja oikealla tuli täysperä vastaan, Picasso jättäytyi silloin taakse.
Ei tässä tilanteessa varsinaisesti mikään vituta, mutta ihmetyttää, että eikö tajuta vilkaista omaa mittaria, kun ohittava hummaa koko ajan rinnalla. Iltapäivällä on enemmän liikennettä ja sillon useasti pakko mennä perus ripeästi ohi, että ei jää tulpaksi vasemmalle kaistalle.
, mitä kaupunkiliikenne (lähiliikenne) ei todellakaan ole. Mistäs ajattelit seisomapaikkojen tulevan? :Dkyllä sen bussikuskin kuuluisi odottaa että kaikki istuvat ennenkuin auto lähtee liikkeelle
^ei tuolla puhuta kolmioista mitään, vaan sanotaan "mitäs tuli vasemmalta".
Vituttaa myös 15v pikkumuijat skoottereilla, siinä vasta vaarallinen yhdistelmä. Ei mahdu yhden käden sormiin tilanteet joissa on joutunut vetämään kaikenlaisia ajosuorituksia, kun ne jauhopäät ei tajua muuta liikennettä tai ymmärrä liikennesääntöjä.
Ja toinen mikä on niin kultalusikka perseessä mopoautoilla suhailevat seurapiiri kakarat.
Toinen asia joka kaipaa rankkaa avautumista on kyllä Kotkan alueen bussit.
Onneksi skootterilla pitää tai ainakin pitäisi ajaa pientareella, jolloin ohitus onnistuu melkein paikassa kuin paikassa.
LuC1F3R kirjoitti:Toinen asia joka kaipaa rankkaa avautumista on kyllä Kotkan alueen bussit.
Tänään taas sain aihetta valittaa: jos ajatte maantiellä satasen nopeusrajoituksella jonossa 80 km/h, niin pitäkää edes turvaväliä, jotta muut voivat ohittaa. Torvet soi ja nyrkit viuhuu kuitenkin jos sinne letkan keskelle yrittää asiallisesti ohittamalla
Niin tuota siis itse kyllä ymmärsin homman niin, että nj^:n isäpappa oli ajanut siinä risteyksessä sen kolmion takaa tulevan bussin eteen, kuten liikennesääntöjen mukaan kuuluukin.
Tottakai kaikki pesee ripeästi, kellään ole vara jäädä hiplaamaan niillä hinnoilla!
Kiireestä viis, kun mukana on omat sankot, pesusienet ja kuivausrätit. Mallisuorituksia
Siis teitä oli odottamassa neljä kaveria ja yks suhaa suoraan pesulle teidän kaikkien ohi ja annoitte sitten olla?
Mutta tolllanenkin kasa liukasta kaarnaa voisi vituttaa sitä motoristia joka vetää lipat, ku tie kallistuu voimakkaasti oikeelle, kaartaen kuitenkin samalla vasemmalle.
Pyöräilijöissä päähän ottaa ne jotka väkisin yrittävät siellä autojen seassa polkea vaikka jalkkäytävä on vieressä. Tiedän kyllä itse varsin hyvin että lain mukaan ei saisi pyörällä jalkakäytävällä ajaa ellei siihen jollakin liikennemerkillä anneta lupaa tai muuten (kovin tarkkaan en lakia tunne) ja täällä keskustassa on kielletty pyöräily siinä jalkakäytävällä mutta kun siellä muutkin ajaa pyörällä niin miksei sitten kaikki. Poliisi siitä ei ainakaan tule sakkoa kirjoittamaan..Ärsyttää ajaa siitä keskustan läpi kun pitää varoa jotain polkupyörää samassa kohdass mikä kuuluu autoille.
Täälläpäin on suorastaan sääntö että lähdetään ylittämään tietä katsomatta sivuille, pahimpia ovat vanhat mummot jotka ilmeisesti yrittävät päättää päivänsä joka kerta auton alle. Yhtään ei katsota, lähdetään vaan köpöttelemään vaikka heillä varmasti viimeiseksi on kiire päästä tien yli.
Siinä sitten nämä "tekniset T-paidat" kattoo ihan taakseen että minkälainen naama sillä "idiootilla" on joka taluttaa pyörää _jalankulkijoille_ tarkoitetulla kulkuväylällä.
Sen verran toi homma vituttaa, ku se on melkeen joka päivästä. Tuntuu olevan toi pikku kasa joku kuorman täydennyspaikka, kun jatkuvasti on auto ottamassa kyytiin paria kourallista tavaraa
Kuvissa ei näy peltotien pätkää, jossa kuormauksen pitäisi asetusten ja määräysten mukaan tapahtua. Myöskään tie ei ole tuosta kohtaa kolmea kaistaa leveä, vaan tälläpuolen on bussipysäkki.
Näkyväisyys ei myöskään ole kuorma-auton tulosuunnasta kovinkaan hyjä. Ja arvatkaapa oliko kolmiota varoittamassa vähintään 150m päässä?
Toiset tekee töitä.. Ja toiset heiluu kameran kanssa.. Se perinteinen.
pöllivehkeissä on majakat katolla (yleensä) Ja se riittää jos ne ovat päällä.
Näytäppä lakipykälä / asetus / määräys jonka mukaan kuorma pitäisi kerätä peltotieltä tms?
27 §
Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot
Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.
Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:
6) mäenharjalla tai näkyvyydeltään rajoitetussa kaarteessa ja niiden läheisyydessä;
Muilla vähäliikenteisillä alempiluokkaisilla teillä lyhytaikainen varastointi on
sallittua tielaitoksen luvalla. Luvan antamisen ehdot ovat seuraavat:
- Puut varastoidaan tiealueen ulkopuolelle vieri- ja suoja-alueelle.
- Puut varastoidaan kohtisuoraan tien suuntaan nähden.
- Varasto sijoitetaan, jos se on mahdollista, tien levitysten kohdalle siten,
että kuormattava ajoneuvo voidaan pysäköidä varsinaisen ajoradan ulkopuolelle.
- Tieltä kuormattaessa varasto sijoitetaan paikkaan, jossa ajoneuvon pysäköinti
kuormauksen ajaksi on sallittua ja näkemäolosuhteet tiellä ovat
riittävän hyvät.
- Varastoa ei sijoiteta linja-autopysäkin kohdalle.
- Varastoa ei sijoiteta työturvallisuussyistä sähkö- tai telejohtojen alle.
- Varastoija on vastuussa liikenneturvallisuutta vaarantavista toimista.
- Varastoija siivoaa tie- ja vierialueen sovittuna aikana.
Ja jos oikeasti niin hirveästi v*tuttaa ja ärsyttää, niin soita poliisit tuumimaan asiaa puolestasi.
Mutta prkle kun ollaan kuin sillit purkissa 3-5m autojen välillä matkaa. Välilä kun lähtee ohittamaan ja katsoo että tuolla on sopiva rako, niin prkle siinä raossa on vielä yks auto.
Kiihdytyskaista on kiihdyttämistä varten,turvalliseen nopeuteen jolla liittyä tielle.Ohituskaistalla ohitetaan,ja mielellään turvallisesti
Ajan eteenpäin kun valot vaihtuu ja sitten ei mahdukkaan kun on siellä edessä vielä enemmän autoja. Sitte valot vaihtuu risteävältä tieltä ei pääse kukaan kun suoraan tulijat tukkivat risteyksen. Minä myös.
En vaan tajua mitä vaikuttaa soittaa torvea jos se liikenne ei vaan suju?
Ei se suju sen paremmin.
En minä hihoja polttanut mutta ihmetyttää.
Itseäni eniten vituttaa ne joilla vauhti seilaa koko ajan. Esim. henkilöauto ajaa mutkaisella tiellä 70km/h ja sitten kun tulee suoran pätkää tai alamäkeä että vois ohitte yrittää niin ajetaankin yhtäkkiä 85-90 vähintään...
2 kyrpää liikeneessä. Honda Accord ja Benari kuskit.
Tätä en kyllä allekirjoita tsadissa, vilkkupäälle ja tilaa on yleensä tullu.
Toiset tekee töitä.. Ja toiset heiluu kameran kanssa.. Se perinteinen.
Mua taas lähinnä vituttaa perheautoilla ajavat, elämäänsä kyllästyneet kaljupäät, jotka provosoituvat pk-seudun (tai muussakin) liikenteessä kun näkevät ökykalliin urheiluauto-juppileluni, melkein 13 vuotta vanhan pikkulohkoisen BMW Z3:n.
sietääkin olla antamatta ;)
mutta en vieläkään ymmärrä että kun se bmw hommaa niin pitääkö se mulkku status kääntää päälle samantien? vai meneekö se päälle?
luullaan kun se kutonen möyrii että sitä voimaa on kuin paskaa..
ei vaan sietokyky riitä bemaristeille tai volvoille.
Tiedoksi sinulle jos luet, tai jos joku tuttusi lukee, niin kertoo terveisiä: seuraavalla kerran seuraan sinua samalle puolelle sitä kauppakeskusta, mihin olimme molemmat matkalla, ja väännän sen saatanan keskisormen kämmenselän puolelle. Katsotaan sitten, että haluatko vielä että annan tilaa rampissa sillä pikkukoneisella Z3:llani, vai et. Ja sitten: sulta on palanut kuskin puolen etuvalo, korjaa se.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa