type-r vs corolla t-sport

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 1.12.2004 22:34

Pian iskeydyt varmasti tähän itkeäksesi kuinka BMW M5 ei liiku 100-200km/h


YAK:ille.En ala itkemään.Sillä tiedän,että M5:ssa riittää voimaa jokavaihteella jokapaikassa.Ja muuten tiedän senkin,että sun nuhapumpussa sitä voimaa ei ole riittävästi.Taitaa itku päästä siellä ilmoille tehottomuuden merkeissä. ;-)

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 1.12.2004 22:51

Löytyiskö noista TypeR:stä ja T-Sportista noita vastaavia teho- & vääntökäyriä joltain tai jostain netistä? Ite en nyt jaksa alkaa etsiä. Sit ois vielä kiva tiettä paljonko niissä on kierroksia esim. kolmosella siinä 60km/h:ssa :) Leonissa n. 2000rpm (mittarinopeus), eli on kaiketi paras vaihde tuohon 60-120 kiihdytykseen.



Nopeus/vaihde/kierrokset:honda civic type r

60/3/3600
60/4/3000
60/5/2200
60/6/2000

80/4/3600
80/5/3000
80/6/2500

TurboUno
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.2.2004 12:31

ViestiKirjoittaja TurboUno » 1.12.2004 23:00

Karvajorma missäs ne 200hv turbounojen alle 14 sekunnin ajat on kun sitä viäntöä sitten riittää niin että on vetaritkin kierteellä kun kytkintä nostaa?
Itse pääsin etuvedolla noin 400 hevosen turvin 13,6 aikaan, joten pidän tuota alle 14 sekunnin aikaa noin 200hv autolta varsin kovana suorituksena.


Tästä tulee mieleen omakohtainen kokemus, kun itsellä on turbo uno ja joskus tästä mitattiin kampiakselilta 205hv...edellis kesänä tuli pari kertaa käytyä vartilla ja ajat oli jotain 15,5s ja toinen taisi sateella olla 15,7(RH:n kanssa vierekkäin;), tällöin paras loppunopeus oli 157,14km/h

Nyt tuli käytyä kokeilemassa kesällä uudella moottorilla(tehot jotain ?) niin aika oli 14,0s, mutta loppunopeus 181,4km/h...eli aika ei juuri sävähdyttänyt, mutta loppunopeus oli suhteessa aika lailla suurempi. Lähdöt eivät olleet varmasti parhaat mahdolliset, mutta sentään liikkeelle pääsi. Näin ollen nostan hattua kyllä kuskille joka vie 200hv katumalli etuvedon maaliin alle 14s.

p.s. Hatun nosto RH:lle jo tuosta 13,6 ajasta noinkin raskaalla autolla...
Saapa nähdä miten ensi kesänä käy jos nyt taas uuden moottorin saa niputettua ajoissa...

Yak
-
Viestit: 148
Liittynyt: 15.2.2004 17:12

ViestiKirjoittaja Yak » 2.12.2004 1:08

Eikös TopGearissa aina mainosteta, että VTECcejä on tehty kohta 1,5 miljoonaa kappaletta, eikä yhtään viallista?-) Noh, ehkei pidä ihan paikkaansa ettei yhtään viallista, mutta en ole kyllä kuullut hirveästi S2000:n moottoririkoistakaan ja niissä tuo moottori kiertää tosiaan pitkälle.

Jarski66, oletkohan nyt eksynyt jostain gti.fi:n forumilta? En vain millään pysty ottamaan tuollaisia teini/neitimäisiä kommentteja tosissaan kun edes pilkkusäännöt ja kirjoitusasu eivät anna kuin pikkulapsen kuvan. Ei pahalla, mutta en hae autostani suurta tehoa, tuskin silloin hankkisin tehoisekseen ylihintaisen auton. Eikä sinullakaan ole siinä teho/vääntökeskustelussa paljoakaan sanottavaa, joten kannattaa katsoa mitä puuta haukkuu.

nokian neule
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 8:17

ViestiKirjoittaja nokian neule » 2.12.2004 7:08

Koska kukaan, ei edes Altnaakka, ollut koskaan tästä palstasta kuullut, laitan linkin: http://forum.dynamiitti.com/viewforum.p ... f5ce9e3ae0

Sitten kun kyllästyttää lukea Typeryksestä, voikin siirtyä Opel-palstalle: http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... rt=135&146

Sitten saa taas jatkaa.

JH
-
Viestit: 71
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja JH » 2.12.2004 8:49

Eikös TopGearissa aina mainosteta, että VTECcejä on tehty kohta 1,5 miljoonaa kappaletta, eikä yhtään viallista?-) Noh, ehkei pidä ihan paikkaansa ettei yhtään viallista, mutta en ole kyllä kuullut hirveästi S2000:n moottoririkoistakaan ja niissä tuo moottori kiertää tosiaan pitkälle.

Tietääkseni typerän koneita on tässä pikku maassa vaihdettu useampia. Niin luulisi että maailmallakin niitä olisi hajonnut vai onko se tämä ilmasto mikä rikkoo ne.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 2.12.2004 10:15

Ei moderni dieseli kuitenkaan hirveesti type-r:stä jää, tässä pari videoa kiihdytys 100-160kmh nelosvaihteilla. Eka type-r ja toinen PD 130 Golf + virisofta. Tehoeroa civicin hyväksi ehkä n 30hp.

http://zebustype-r.de/video/Zebu100-160_4Gang.wmv

http://wnet.suomi.net/kotisivu/jpitkara/100_to_160.AVI

Tripleks--
-
Viestit: 30
Liittynyt: 27.8.2003 21:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tripleks-- » 2.12.2004 11:59

nätistihän toi diisselikin puksutti eteenpäin.kuten myös type-r.
itse type-r:rrää ajaneena voin sanoa että auto on (mielestäni) napakka silloin kun menemisen halua on, eli annetaan autolle monoa. kaupungissa rauhallisessa ajossa (eli valoista lähtö ja kiihdytys 3500rpm:n kohalle ja vaihto) ei auto säväyttänyt. oma entinen a3 1.8t + lastu pörräili rivakammin myös tolla kiihdytyksellä. sama tilanne oli kun tuli skabattua type-r:n kanssa moottoritiellä, rinnakkain mentiin vaihteet 1-2 ja kolmosella sitten alkoi a3sen ahdin määräämään tahdin. ja ihan sama tilanne on edelleen kun vaihdoin s6:seen, vaikkakin hintaluokka on aivan eri. type-r on kyllä mukava auto ajaa lujaa, mutta jos kaipaa autoa jolla on VAIVATONTA kulkea ripeästi, niin ei tällöin type-r ole se oikea vaihtoehto..

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 2.12.2004 12:12

mitäs modernia on 130hv 8v 1.9diiselissä?

tripeleks mihin sä vertaat ärrää? rahamiehet on erikseen mutta kyllä jos samassa hintaluokasta etsii niin mikä on vaivattomampi ripeäpi kulkine?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.12.2004 12:34

jos samassa hintaluokasta etsii niin mikä on vaivattomampi ripeäpi kulkine?

Nää on ehkä hiukan huonoja verrokkeja kun ovat paljon tehottomampia (enkä haluaisi lähteä vertailemaan lastutettuja vakioon), mutta kyllä tuolla viiden tonnin hintaerolla (TypeR 30t€) noita jo hiukan vaikka virittääkin :)

Seat Ibiza 1.820vt FR 110kw (24.4t€)
Seat Ibiza TDI130 FR 96kW (24.9t€)
Skoda Fabia 1.9TDI RS 96kW (24.2t€)

Ja sit lähes samaa hintaluokkaa, hiukan halvempi, mutta myös hiukan tehottomampi:

Seat Leon 1.8 20vT FR 132kW (28.2t€)

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 2.12.2004 12:47

mitäs modernia on 130hv 8v 1.9diiselissä?


Jos nyt haluat tarttua tuohon moderni sanaan niin voit ajatella sanan yleistykseksi uudempiin diisseleihin. Jos ei sekään sovi niin tiputa se sana pois lauseesta ja lue uudelleen.

Ajoin viime viikonloppuna ärrää ihan ostomielessä. Ajon jälkeen kyllä autokuume katosi, ei toi ylävireinen moottori sovi mulle. Jos haluaa vaihtaa normaalista ajosta sporttisempaan niin joutuu pakosta kepittämään pari pykälää pienempää. Tätä tarvetta ei esim TDIssä ole. Vaihteisto Hondassa toimi kyllä todella hienosti, täsmällinen ja pienet liikkeet vrt Golffin soppakauha.

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 2.12.2004 13:00

HONDA
Hondakuski on erilainen;sanottiin jo tv-mainoksessakin. Pitää yllättävän hyvin paikkansa. Japanilaista designia ja yksilöllisyyttä, joka on tuttua kaikille, jotka ovat nähneet yhdenkin japanilaisen auton joskus elämänsä aikana. Yhtä omaperäinen ja yllättävä muotoilultaan kuin rautakanki.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 2.12.2004 13:57

Heikki J:
Ei viritetty nyt tähän pliis=)

4000€ ärrään ja tehoa on n. 230hv /235Nm Ja kulkee varamsti kovempaa suoraa viivaa ja radalla kuin Seat Leon Cupra.
Ja hinta eroa on vieläkin 10 000€ jolla ostaa... varmasti keksisit käyttöä tolle summalle?=)
Onko tämmöinen reilua? ei mielestäni mutta varmasti honda miehet niin ajattelevat ihan samalla lailla kuin VAG 1.4turboja trimmailevat miehet.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.12.2004 14:22

No Cupra R nyt onkin Suomessa reilusti ylihinnoiteltu, sen myönnän kyllä heti. Ja kuten sanoin, olishan se reilua toki vertailla ihan vakiovehkeitä, mutta perhana kun tää VAG myy noita alivireisinä ;)

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 2.12.2004 14:44


En vain millään pysty ottamaan tuollaisia teini/neitimäisiä kommentteja tosissaan kun edes pilkkusäännöt ja kirjoitusasu eivät anna kuin pikkulapsen kuvan. Ei pahalla, mutta en hae autostani suurta tehoa, tuskin silloin hankkisin tehoisekseen ylihintaisen auton. Eikä sinullakaan ole siinä teho/vääntökeskustelussa paljoakaan sanottavaa, joten kannattaa katsoa mitä puuta haukkuu.



Parempi taitaa olla,ettet otakkaan näitä kirjoituksia tosissasi,paha mieli sinulle niistä vain tuleekin.No suuria tehoja tuosta nallipyssystä ei kanna tosiaan hakeakkaan,niitä kun siellä ei kuitenkaan ole.

Saman verran taitaa minulla olla sanottavaa tehokeskusteluun kuin sinulla.Aika heppoisin perustein sinäkin siihen osallistut,ja vailla mitään omaa kokemusta tehoista.Tuo sinun auto taitaa olla muijasi valitsema,sen verran neitimäinen se on.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.12.2004 14:59

Pojat pojat, nyt lopetetaan sitten heti alkuunsa tollanen! Ei millään viittis lukita tätäkin keskustelua.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 2.12.2004 15:00

Hyvä tytöt, tuo kina menee ihan kivasti käsikirjoituksen mukaan. Seuraavaksi kuuluu vastata "Mun isi lyö kovemmin ku sun isi". Ei hyvää päivää...

Jacce1971
-
Viestit: 123
Liittynyt: 13.8.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Jacce1971 » 2.12.2004 15:26

Jotku tykkää tasaisesta vääntökäyrästä, toiset turbopotkusta.....

Tuo vääntö vs. teho vertailu ei ole kovin yksiselitteistä, eikä edes kovin järkevää jos sitä tehdään pelkästään paperilla... kuten monet täällä ilmeisesti tekevät.
Käytännössä vääntö ja teho voi tuntua täysin erilaiselta kuin tekniset tiedot antavat ymmärtää.

Ja uskokaa tai älkää: joitakin moottoreita on jopa ilo kierrättää.
Kierroskone "pyytää" koko ajan kaasua. Kone reagoi heti, kiertää herkästi ja ääni vain paranee mitä enemmän kierroksia lataa tauluun.
Jotku toiset, uudetkin, koneet taas tuntuu repeävän liitoksistaan, kun neula lähestyy 5000rpm.

Ja jos Hondan laatu / ideologia / ulkonäkö / logon muoto / roiskeläppien väri / jne. ei vakuuta, niin kannattaa muistaa että Mersu, BMW, Ferrari jne luottaa aika lailla vapaastihengittäviin koneisiin silloinkin, kun tehoa haetaan. Ja vaikuttaa siltä että Audikin harkitsee asiaa.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 2.12.2004 15:43

Quote tuolta Type-R foorumista:
Kukaan ei ole vielä jäänyt kylmäksi Type-R:n V-Tec potkusta sen koettuaan.

Kai se sitten potkasee. Aika hauska kun ennen oli turboautot, joista löyty tuo potku, nysse on vapari.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 2.12.2004 15:53

Kuten jo yhdessä topikissa sanoin Audi tulee tekemään vapareita! uudet RS4 ja RS6 tulevat olemaan vapareita... Tunnetusti turboja tehneet Nissan Z-sarjan kanssa ja Toyota Supran kanssa ovat jo tai tulevat olemaan vapareita!

Vielä kun joku tehdas kehtaa sanoa oikean syyn miksi vältää epäsporttisia traktorinmoottoreita sportti malleissa.

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 2.12.2004 16:13

Turbomoottoria on aika vaikea jättää pois,ainakin ihan tavallisista perheautoista luokkaa 2.0-2.3 litraisia.Ne on tehtaan jäljiltäkin 200-300hv:sia,ilman mitään lastu,sun muita virityksiä.

Lisäksi ne on keveitä ja taloudellisia.Jotta saadaan vapareista samoja tehoja ulos pitää monesti koneen olla kokoa 3.0

Isot moottorit painaa paljon ja kuluttaa bensaa paljon.Lisäksi vakuutusmaksut ym muut kulut on isommat noissa autoissa.

Mielestäni on järkevämpää,jos auto kuluttaa 8-9 lirtaa sadalla ja on tehokas,tai sitten 12-13 litraa samoilla tehoilla.Joku tietenkin maksaa mureasta äänestä.

Se on kyllä totta,että isoissa moottoreissa,luokkaa Porsche tai Ferrari on vähemmän turboja,mutta tämänkin foorumin lukijoista monellakaan,tuskin kenelläkään on Ferraria.Joten vertailu tuolla linjalle on aika huono.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.12.2004 16:35

Tosta kulutuksesta, niin tuulilasin testissä, missä oli STI, EVO 8, RX-8, 350Z, niin pienin kulutus oli suurin koneisella 3,5l nissanilla...

edit. niin ja turboauto on nyt alla ja tulee olemaan seuraavakin, mut kyllä vaparillakin saadaan nykyään aikaan järkevä kulutus suhteutettuna tehoihin...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.12.2004 17:08

Kyllä ne niitä turboja käyttäis formuloissakin jos säännöt sallisi, ja käyttävät rallissakin (säännöt pakottaa?). Ohan se varmaan turhaa verrata kilpa-autoihin, mutta kun tässä niin kilpaa kiihdyttelemisestä on ollut puhe... :)

Yak
-
Viestit: 148
Liittynyt: 15.2.2004 17:12

ViestiKirjoittaja Yak » 2.12.2004 18:43

Jarski66, sä oot aika ihana. Anna pusu. Mutta jos todellakin lähdet keskusteluun sen perusteella montako heppaa koneessasi on, köh eikun paljonko vääntöä, niin mikset aja dieselillä? Siinä saat varmasti hienoja lukemia piikkinä, vaikka et mihinkään liikkuisi. Ja miksi ihmeessä kuvittelet että se on keskusteluun osallistuville tärkeintä? Kuvitteletko olevasi jotenkin yläpuolella muita keskustelussa, kun heillä saattaa olla vaikka vain 1,4 litrainen vuoden -87 malli? Voidaanhan tässä alkaa vaikka inttämään, että miksi ajat vanhalla romulla? Miten ihmeessä kuvittelet sen argumentteja muuttavan? Sattuu?

Migu, kyllä siinä tulee aika suuri hyppäys tossa vääntökäyrässä n. 6500rpm:n kohdalla, näkee hyvin S2000 dynokäyristäkin. Eli varmasti jonkinlainen "potkaisu" tuntuu, sen verran jyrkkä se muutos on.

HeikkiJ, ei tässä kukaan väitäkään etteikö ahtamalla saisi lisää tehoa verrattuna vapariin, sehän on luonnollista. Mutta samalla katoaa se kaasuun vastaavuus, ja iloinen kierroskoneen luonne, jota voisi pitää tälläisessä 'katusportissa' haluttavana ominaisuutena. Näin ainakin BMW on aina uskonut, eikä M-sarjaa ole koskaan taidettu tylsäksi sanoa ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.12.2004 18:52

Kuka nyt jonkun 9000rpm 2l vaparin haluaa, kun enemmän tehoja&vääntöjä saa 6-8l koneella. Teillä on vaan liian pienet vehkeet... :D

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 2.12.2004 18:54

Jarski66, sä oot aika ihana. Anna pusu. Mutta jos todellakin lähdet keskusteluun sen perusteella montako heppaa koneessasi on, köh eikun paljonko vääntöä, niin mikset aja dieselillä?


Ihan ensimmäiseksi pitää korjata/valaista muutama asia,jos joillakin on epäselvää.Minusta et saa sellaista kaveria,sillä minä pidän vain naisista.

En tarvi dieseliä,hienoja laitteita kylläkin ovat.Tehot ja väännöt omaan tarpeeseen saan käyttöön myös bensakoneesta.

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 2.12.2004 20:27

Vittu te ootte loppu koko sakki!Jannut tappelee jostain aivan turhasta täällä päivätolkulla!

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 2.12.2004 20:47

No johonkin se luppoaika ilmeisesti on tuhlattava.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 2.12.2004 20:49

Huoh pojat/äijät! Ei näin. Meillä oli yläasteella samanlainen meininki, "Soot varmaan homo"-tyyliin.

Ja kaikki jonkun stanan väännön takia? :D
Vois pikkuhiljaa palata aiheeseen.

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 2.12.2004 21:12

jatkakaa vaikka tätä keskustelua osoitteessa www.suomi24.fi =P ni alkaa olla oikee taso. kits.

Thorgen
-
Viestit: 206
Liittynyt: 5.4.2004 7:57

ViestiKirjoittaja Thorgen » 2.12.2004 21:45

Hieman tuo uuden Golfin hintataso häiritsee. Ei ymmärrä mikä siinä sen 40 000 e arvoista on. Laitetaan hieman muutamia kilpailijoita samasta hintaluokasta (+-2000e):

VOLVO S40 T5 Momentum Geartronic, 162 kW
SEAT Leon V6 TS 4, 150 kW
SUBARU Impreza 2.0 WRX (EC), 165 kW

Jos hauskan auton haluaisin, ottaisin ehdottomasti Imprezan. Jos taas mukavuutta, mutta "riittävän reservin" niin tuo S40 T5 olisi silloin valinta. Golf V GTI on kyllä paha väliinputoaja. Aivan varmasti Type-R:ää parempi auto, mutta ei silti 10 000 e parempi.

Jacce1971
-
Viestit: 123
Liittynyt: 13.8.2003 12:32

ViestiKirjoittaja Jacce1971 » 2.12.2004 23:03

Sitä paitsi uusi Golf on ihan japsin näköinen, eli persoonattomampi. Laatuvaikutelmakin on mielestäni heikompi (muovisempi, halvempi) kuin edellisessä Golfissa.

juha.
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 21.1.2004 12:13

ViestiKirjoittaja juha. » 2.12.2004 23:19

noh, GTIhän on legenda, automaailman ikoni, jotenka volkkari myykin tota tuotemerkkiä kovalla hinnalla, vaikkakin auto onkin ominaisuuksiltaan parempi kuin t5 (arvaus) ja leon (aivan varmasti). Kuitenkin järkevän autonostajan pää kääntyy muihin autoihin, koska hintakilpailussa GTI jää taakse. Mutta jotkut ihmiset ostavat GTItä sen takia et se on GTI ja on varmasti "GTImäisempi" kuin muut GTI:t sitten g2 16veen. imago ja brandi myy ja niillä koitetaan tehdä rahaa.

Yak
-
Viestit: 148
Liittynyt: 15.2.2004 17:12

ViestiKirjoittaja Yak » 2.12.2004 23:46

Thorgen, samaa hintatasoa voi ihmetellä jokaisessa 2,0T koneessa, ainakin Suomessa. Samalla hinnalla kun saa esim. A3:ssa jo 3,2:n. Toisaalta ei toi S40 T5:kaan sen parempi tuossa hintavertailussa ole, on vieläpä useimpien testien mukaan aika paljon tehottomampi.

Mutta joka tapauksessa, toi 2,0T on joko liian kallis valmistaa, tai sitten Suomessa on päädytty aivan outoon hinnoitteluun, koska se on aivan liian kallis siihen mitä sillä saa.

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 2.12.2004 23:47

Kyllä on ollut varsinaista kädenvääntöä. Eikö tuollaiset ns. mielipide väännöt voisi hoitaa pm:a. Tämän topicin alkuperäinen kysymys on varmaan monella unohtunut. Olisi ehkä parempi laittaa tämä topicci lukkoon ennenkuin tämä vielä pahenee.

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 3.12.2004 3:24

No johan tässä ruvetaan olemaan taas asialinjoilla... myrskyn jälkeen on poutasää, kuten Kari Tapiokin tapaa sanoa :DD

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 3.12.2004 7:50

Tossa turbo T-Sport, niin kaikki voi olla tyytyväisiä...=)

http://www.nettiauto.com/191871

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 3.12.2004 8:43

Aika persoonattoman näköinen, ei erotu massasta muuten kuin liimaamalla takalisto täyteen tyyppimerkkejä.
Vähän hjuumoria vielä:)

TOYOTA: No siksi mulla on toyota, kun se on niin kiva auto ajaa -moni riisikupilla matkaansa taittava toteaa. Todellisuudessa ei uskalleta ostaa mitään muuta, kun naapuri voi huomata auton vaihdon ja sitten pitää kimppakyytien sijaan mennäkin omalla autolla bingoon. Syntyvätkö toyota-kuskit lakki päässä vai laitetaanko se vasta ajokortin saamisen yhteydessä liiman kanssa päähän kiinni? Ensin lippis, sitten Fredriksson, sitten karvalakki ja onneksi useimmiten tuossa vaiheessa nimismies jo ottaakin kortin parempaan talteen. :)

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 3.12.2004 9:01

Jos joku vaparia himoitsee niin sitten tosta uutta kauppakassia kehiin...

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=181189

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 3.12.2004 10:05

Arvo nousee 5-10% vuodessa...hehheh! Toihan on parempi sijoitus kun mikään rahasto. Halvat huollot jne....:)

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 3.12.2004 10:09

^ Haha! En edes huomannut lukea noita tekstejä aikaisemmin kun piti vaan äkkiä repiä tuolta joku Fiatti ;)

On muuten lysyyn istutut penkitkin, eikä kilometrejä kuin 51tkm. Onkohan tuo seissyt parkkipaikalla ja omistaja aina kerran päivässä mennyt kabiiniin istumaan pariksi tunniksi kun ei ole ollut varaa startata ja lähteä kruisailemaan? :D Tuollaiseen Testarossaan on varmasti myös halvat varaosat... tarvikkeita vaan Biltemasta niin hyvin pelittää.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 3.12.2004 10:19

Ja paikallaan ollessaan leikkinyt jyrkkiä mutkia ja kovaa vauhtia liukumalla puolelta toiselle...

Huomaa että on yksityinen myyjä sillä autokauppa voisi olla HIEMAN vaikeuksissa ton arvon nousun lupauksen kanssa=)

Thorgen
-
Viestit: 206
Liittynyt: 5.4.2004 7:57

ViestiKirjoittaja Thorgen » 3.12.2004 10:21

Mutta joka tapauksessa, toi 2,0T on joko liian kallis valmistaa, tai sitten Suomessa on päädytty aivan outoon hinnoitteluun, koska se on aivan liian kallis siihen mitä sillä saa.

Niin siis piti sanomani että mikä siitä täällä Suomessa nyt niin kalliin tekee. Ruotsissa hintaeroa ei juuri ole:
1,4 FSI Trendline 90 2005 6,2 153.900:-
1,6 Trendline 102 2005 7,2 160.300:-
1,6 FSI Trendline 115 2005 6,4 170.000:-
2,0 FSI Comfortline 150 2005 7,2 198.900:-
TDI 105 Trendline 105 2005 5,0 184.400:-
TDI 140 Trendline 140 2005 5,4 203.800:-
GTI 200 2005 8,0 242.900:-

Sportline-varustelu tuo vielä 13.400 hintaa ei-GTI-malleille, joten hintaero Ruotsissa on aika mitätön minusta. Tosin Ruotsissahan maahantuoja on Volkswagenin omistama yhtiö.

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 3.12.2004 10:35

Ja Suomessa tuo volsuja firma nimeltä Kesko. Tarpeeks kun plussakorttii höylää, niin voi seteillä ostaa uuden Golffin :)

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 3.12.2004 10:40

Pakko heittää vielä:) Katsokaa Ferrarin ( lue Massey Fergusson ) ratin asentoo:)
Erehdyttävästi muistuttaa Sarviksen lasten pulkkaa väärin päin :):)

moppe
-
Viestit: 2406
Liittynyt: 2.8.2004 18:02

ViestiKirjoittaja moppe » 3.12.2004 11:31

Vai että Kesko... no perkeles. Ei auta kuin mennä ostamaan Pirkka-mehua KituMarketista, jos vaikka lähettäisivät plussasetelin sijasta uuden GTI:n.

Tuo Ferrari näyttää nyt tarkemmin katsottuna muutenkin hiukan pulkalta... taattua 80-luvun modernia muotoilua. Joutuuko noita pedaalejakin polkemaan siten että vääntää jalkansa sijoiltaan. Penkki nimittäin näyttää ainakin kuvassa olevan paljon enemmän vasemmalla kun taas polkimien vasemmalla puolella on tuo pömpeli. Ikinä en ole Ferrariin istahtanut, tiedä vaikka olisi mukavan tuntuinenkin ;)

En kyllä yhtään epäile, ettei tuossa pelissä olisi mureita ääniä. Tuon kun vielä tuplaturbottaisi niin vot! ;)

E: Luin ilmoituksesta ensin että "uudet talvirenkaat", ei helvetti, parasta mennä takaisin nukkumaan :pp

seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 3.12.2004 13:31

Edellisessä Tuulilasin Turbo lehdessä koeajettiin tollanen siis Ferrari Testarossa eikä vaikuttanut miltään ihanneautolta! ja huollot on ihan törkeän kalliita olkiko se nyt 4000e mut en nyt muista kuinka monen tuhannen välein se tehdään!
ja sit se viäl kulutti öljyä enemmän kuin joku 80-luvun corolla!

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 3.12.2004 13:41

Juu,tuo sarvis sekä 348-355 ja Mondial on kyl karseimman näköiset Ferrarit kautta aikojen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.12.2004 13:51

Parempi taitaa olla,ettet otakkaan näitä kirjoituksia tosissasi,paha mieli sinulle niistä vain tuleekin.No suuria tehoja tuosta nallipyssystä ei kanna tosiaan hakeakkaan,niitä kun siellä ei kuitenkaan ole.

Saman verran taitaa minulla olla sanottavaa tehokeskusteluun kuin sinulla.Aika heppoisin perustein sinäkin siihen osallistut,ja vailla mitään omaa kokemusta tehoista.Tuo sinun auto taitaa olla muijasi valitsema,sen verran neitimäinen se on.


Hohoo, oikeesti kuinka aikuiset ihmiset voi edes heittää tollasta!?!? Toivottavasti tuo 66 tuossa jarski66 nimimerkissä ei meinaa henkilön syntymä vuotta. Eihän tuon ikäinen ihminen yksinkertaisesti voi kirjottaa tollasta... ;) Eihän...?

RiSa2
-
Viestit: 135
Liittynyt: 24.11.2004 10:36

ViestiKirjoittaja RiSa2 » 3.12.2004 14:33

Ja just kun me päästiin "asiaan", niin eikös eemeli karannu remmistä...:)
Oikeasti tuo henk.koht. arvostelu saisi jäädä pois kokonaan, vaikka kaikilla onkin vapaasti omat mielipiteensä ja ilman niitä, sekä mielipide eroja ei olisi mitään keskustelua. Parempi siis olisi, jos asioista oltaisiin eri mieltä, mutta henkilökohtaiset arvostelut jätettäisiin topicin ulkopuolelle:)

Jerez
-
Viestit: 164
Liittynyt: 20.9.2003 16:42

ViestiKirjoittaja Jerez » 3.12.2004 15:05

Niin mutta jos toinen noin kommentoi niin kai niitä hänenkin sanomisiaan voi kommentoida? Vaikka turhaa se onkin..

Jarski66
-
Viestit: 56
Liittynyt: 2.10.2004 1:34

ViestiKirjoittaja Jarski66 » 3.12.2004 16:12

Hohoo, oikeesti kuinka aikuiset ihmiset voi edes heittää tollasta!?!? Toivottavasti tuo 66 tuossa jarski66 nimimerkissä ei meinaa henkilön syntymä vuotta. Eihän tuon ikäinen ihminen yksinkertaisesti voi kirjottaa tollasta... ;) Eihän...?


Numerot nimessä ei merkkaa mitään syntymävuosia,helpottiko?Totuus ei ole mikään ikäkysymys.

Thorgen
-
Viestit: 206
Liittynyt: 5.4.2004 7:57

ViestiKirjoittaja Thorgen » 3.12.2004 16:32

Turvat tukkoon jos ei ole mitään rakentavaa sanomista. Hyökätkää asiaa, ei kirjoittajaa kohtaan.

Golf V GTI:hin on jo myytävänä lastupäivityksiä:
http://www.chip-tuning.com/chiptuning/d ... amm_id=350

40 hummaa lisää potkimaan ja moottorin vääntö- ja tehokäyrien muotokin pysyy identtisinä. Kyllä tuohon 40 ke hintaan pitäisi se 220-230 hevosta saada ja neliveto siirtämään ne tiehen. Sitten voitaisiin puhua jo siitä alkuperäisen GTI-hengen ylösnousemuksesta.

Karvajorma
-
Viestit: 36
Liittynyt: 17.11.2003 17:04

ViestiKirjoittaja Karvajorma » 7.12.2005 20:55

Anteeksi jos nostan tämän ylös, mutta pakko vastata tähän RH:n minulle esittämään kysymykseen:

Karvajorma missäs ne 200hv turbounojen alle 14 sekunnin ajat on kun sitä viäntöä sitten riittää niin että on vetaritkin kierteellä kun kytkintä nostaa?
Itse pääsin etuvedolla noin 400 hevosen turvin 13,6 aikaan, joten pidän tuota alle 14 sekunnin aikaa noin 200hv autolta varsin kovana suorituksena.


FHRA: 68 Fiat Uno 1.5 l Saku Jaurino Tampere 13.713 179.41

Ja vielä 5-ovinen perheauto! :)

Video:
http://slayers.gotdns.org/~jaurimo/imag ... 082005.avi

Odu
-
Viestit: 68
Liittynyt: 7.8.2005 12:35

ViestiKirjoittaja Odu » 7.12.2005 21:18

Mä haluun lisätä tähän keskusteluun viel prätkät. Ne kiihtyy hyvin.


</offtopic> ;)

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 7.12.2005 22:22

Off:näppärästi menee fiude ja vielä kun sais pitoja enempi alussa ni ois aika reilusti parempi kun tuo ..on meinaa loppunopeus sen verta kova kun vertaa samoihin aikoihin vartin meneviin typeriin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 8.12.2005 4:54

Itsellä on nyt tuollaisesta ts tdi leonista kokemusta n.20tkm ja pari pientä kisaa. Auto on vakio tosin siitä penkitettiin n.175hv/400nm. Ensinnäkin kaverilla tuollainen accordin typeR jossa siis 212hv ja pitäis mennä 0-100km/h niin 7.2sek. Itse kun lähen perässä kiihdyttämään niin saavutan accordia tuonne 3:lle asti jolloin pääsen takaa vierelle sitten, kun vauhti kasvaa niin ihan samassa. Eli ei häviä accordille yhtään. Tosin accordissa on mittarissa n.220tkm ja yksi kytkin/moottori remontti takana. Myös tuo accordi kuski on ajanut tuota leonia ja jopa kehui sen ajettavuutta/kiihtyvyyttä.

Myös tuollaista t-sport corollaa vastaan olen kisannut pari kertaa. 1:lla jäin lähössä vähän 2:lla kiinni ja 3:lla ohi. Sitten jarrutettiinkin jo. 4:lla olisi voinut corolla tulla ohi tiedä sitten? Aika huvittavaa on, että toisella kaverilla on tuollainen t-sport yaris joka mielestäni liikkuu paremmin, kuin tuo corolla siis 0-100km/h asti vasta 3:lla alan saavuttamaan ja muilla vaihteilla pääsen sitten selvemmin ohi.

En nyt tiedä onko tuo typeR civikki niin kauhean nopea myös itse en ole päässyt kokeilemaan paljonko sille jäisin, mutta kaverin kanssa oltiin liikkeellä t-sport yaris ja 206 gti pösö niin tuli tuollainen civikki rinnalle, jossa ainakin putki vaihdettu. Oli siinä lyhellä ohituskaistalla. Siitä sitten kaverit kiihdytti niin civikki jopa hävisi eli joutui ottamaan taakse oltiin, että mitä hittoa, kun ei se lähössäkään yhtään jääny. Tuli sitten varmaan reilusti yli toistasataa 50km/h alueella liikenteenjakajien toiselta puolelta meidän ohi, kun tuo ohituskaista loppui. Tervettä!

Eli mun mielestä ei voi verrata mitään noita tehtaan arvoja. Ei noi hevoset ja vääntö kerro kaikkea vaan noi välitykset ja miten laajalti teho/vääntö on käytössä.

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 8.12.2005 7:51

100km/h kun lähtee ohittamaan jotain, on aina iskettävä kolmonen pesään,se muuten mihinkään mene.


Mulla tuo ainakin tulee ihan luonnostaan :)

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 8.12.2005 8:08

En nyt tiedä onko tuo typeR civikki niin kauhean nopea myös itse en ole päässyt kokeilemaan paljonko sille jäisin, mutta kaverin kanssa oltiin liikkeellä t-sport yaris ja 206 gti pösö niin tuli tuollainen civikki rinnalle, jossa ainakin putki vaihdettu. Oli siinä lyhellä ohituskaistalla. Siitä sitten kaverit kiihdytti niin civikki jopa hävisi eli joutui ottamaan taakse oltiin, että mitä hittoa, kun ei se lähössäkään yhtään jääny. Tuli sitten varmaan reilusti yli toistasataa 50km/h alueella liikenteenjakajien toiselta puolelta meidän ohi, kun tuo ohituskaista loppui. Tervettä!


ei tuo kerro välttämättä muuta kuin että kuski ei ole viitsinyt/tajunnut vaihtaa tarpeeksi pientä sisään ja sitten harmittanut niin hirveästi että pitänyt päästä näyttään..

itse olen kisannut pösön 150hv turbo-vessalla pariin otteeseen kun sellaisen omistin ja yllättävän hyvin tuolla pysyi vakionakin civicin ja celica t-sportin peesissä, sekään ei välttämättä johtunut muusta kuin että kuski ei viitsinyt huudattaa konetta palkeet levällään. Ei niissäkään alle 6000 rpm ole sen enempää tehoa.

eikä noita "tosielämässä" tehtyjä kisailuja tien päällä voi pitään minään suorituskyvyn mittarina ellei ole kaveri vastassa jonka tunnet ja tiedät että tämäkin ottaa autostaan kaiken irti, tyhmää ylipäänsä muutenkin, enkä väitä ettenkö olisi harrastanut.. ;)

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 8.12.2005 14:30

pitää varmaan tulla vw openiin ens keväänä ;D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.12.2005 15:06

Ei jeesus :D
Onpas saanut taas nauraa kun lueskellu tätä :)

Se on kuulkaa pojat niin: Tulokset ratkaisee, Selitykset katkaisee!

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 8.12.2005 16:07

No niin sanonpa minäkin mielipiteeni tähän aiheeseen...

Eli Type-r on loistava peli esim.ralliautona jne... mutta siviilikäytössä ei todellakaan mikään "mukava" peli, mutta asiahan on eri jos ei mukavaa autoa haekkaan...;)

Niin ja kuka nyt tojotan ostais:)

Smistik
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja Smistik » 8.12.2005 16:42

Audi RS4

Displacement cu in (cc): 254 (4163)
Power bhp (kW) at RPM: 420(323) / 7800
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 317(430) / 5500
Redline at RPM: 8250

En jaksas kierrättää tuonne asti...


BMW M6

Displacement cu in (cc): 305 (4999)
Power bhp (kW) at RPM: 507(378) / 7750
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 383(520) / 6100
Redline at RPM: 8250

Enkä tuonnekaan...

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 8.12.2005 17:04

Näin mainitakseni, että bilsportin testissä type-rä meni varttimailin 14.91 sekuntia ja 200hv skoda octavia rs muutamia kymmenyksia hitaammin..

M.H.
-
Viestit: 289
Liittynyt: 20.11.2003 0:41

ViestiKirjoittaja M.H. » 8.12.2005 17:05

^^Voi olla, että RS4:n vääntö- & tehokäyrä näyttää vähän erilaiselta kuin typerän?

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 8.12.2005 18:35

^^^ ja skoda ehkä "hivenen" painavampi. moraalinen voitto skodalle.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 8.12.2005 18:41

hassua miten kilpailuhenkisiä noi typerä kuskit joskus on. kiihytät vaan liikennevaloissa vähän kovemmin viereltä että pääsis toisen eteen ja kääntyvien kaistalle. ja tämä lähtee heti kisoille.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 8.12.2005 18:43

hitaasta se saattaa normaalikiihdytyskin tuntua kisalta.

AudiGT200
-
Viestit: 642
Liittynyt: 6.1.2004 19:35

ViestiKirjoittaja AudiGT200 » 8.12.2005 19:49

hassua miten kilpailuhenkisiä noi typerä kuskit joskus on. kiihytät vaan liikennevaloissa vähän kovemmin viereltä että pääsis toisen eteen ja kääntyvien kaistalle. ja tämä lähtee heti kisoille.

Miksi sinun pitää päästä edelle sinne kääntyvien kaistalle? Eikö voi vain laittaa vilkua ja odottaa jos tulisi tilaa? No offence :D

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 8.12.2005 20:49

Minä taas ihmettelen miten paljon palautetta yksi auto voi aiheuttaa. Noista GTi luokan autoista valittaessa on hyvä katsoa mikä noista on itselleen se sopivin vehje. Enkä nyt tarkoita sitä merkkiä keulalla. Jos onnistuu katsomaan niitä muitakin autoja ilman ennakkoasetelmia niin varmaan löytää sopivan nehkeen ominaisuuksiltaan. Noi kun eroaa kumminkin jonkunverran toisistaan.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 8.12.2005 20:54

Miksi muuten TypeR:n valmistus lopetettiin?Jäi meinaan historia aika lyhyeksi jos näin on.Vai tehdäänkö niitä vielä?

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 8.12.2005 20:56

Varmaankin siitä syystä, että uusi malli civicistä on tulossa, ja tietääkseni siitä on myös tulossa typerä. Voin muistaa väärin, mutta se taisi pohjautua coupe malliin. Noita kolmiovisia ei taida saada enää lainkaan. Ja noita typeriähän on tehty paljon pidempään mitä täällä on myyty.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 8.12.2005 21:48

Poloparka. Siis paikaltaan lähdettiin liikennevaloista. Tuskin kuitenkaan lähti millään 2:lla. Oltiin ihan varma, että menee ohi. Eli tilanne oli, että civikki ohituskaistalla ja yaris toisella kaistalla ja pösö sen perässä. No siitä sitten kaveri halus kokeilla paljonko jää niin civikki joutus ottamaan molempien taakse. Paikaltaan siis lähettiin. Eikä edes näyttänyt siltä, että olisi päässyt ohi ja äänien ja käyttäytymisen perusteella meni täysillä. Myös civikistä näyteltiin käsimerkkejä, kun oltiin siinä valoissa.

markuz
-
Viestit: 303
Liittynyt: 25.3.2004 16:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja markuz » 8.12.2005 22:08

Toi Typeärrä nyt vaan on ihan erillainen peli... Kun muut hakkaa 7000 kiekkojen kohdalla rajotinta vasten niin toi typerähän vasta aloittaa kulkunsa silloin...

J_lOl_L
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.12.2005 22:34

ViestiKirjoittaja J_lOl_L » 8.12.2005 22:44

ääh.. totuus nyt vaan on että tän foorumin autoista typerä jättää 99% niin siksi tämä poraaminen.

ja btw 201 Honda Civic type-R,,2000cc,,, Tomi Myohanen,Helsinki, 13.798, 161.70 (http://www.fhra.fi/fin/index.php?page_id=67)
Viimeksi muokannut J_lOl_L, 8.12.2005 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J_lOl_L
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 8.12.2005 22:34

ViestiKirjoittaja J_lOl_L » 8.12.2005 23:31

off: koville ottaa näköjään.. :D

Kansleri
-
Viestit: 80
Liittynyt: 8.9.2003 13:58

ViestiKirjoittaja Kansleri » 9.12.2005 1:30

Itse turbomyllystä kierroskone-vapariin siirtyneenä voin todeta, että Esson Baarissa näitä on turha arpoa. Se on niin kiinni siitä että kuinka hyvin sen autonsa kuski tuntee ja kuinka nätisti se istuu käteen.
Itsellä on ainakin Ässän jäljiltä pitänyt vähän opetella vaihteiden käyttöä, kun tuon wankelin menohalut on vähän ylärekisterissä.

Se Civic todellakin liikahtaa yllättävänkin hyvin jos kuski osaa sitä ärräänsä kepittää., mutta sitä todellakin pitää osata kepittää. Corollassa ilmeisesti sama homma, mutta vähemmän vääntöä ja enemmän painoa, niin ei oikein etene. T-sporttia en ole ajanut niin en uskalla mennä vannomaan miten se käyttäytyy.

En kyllä tiedä mikä tämän jutun pointti nyt sitten oli, ilmeisesti unettomuus vain pisti kirjoittamaan hassuja.

Kaipa tässä yrittää sanoa, että samankaltaisissa autoissa se ei ole pelkästään auto taikka kuski joka ratkaisee, mutta se parhaiten toimiva yhdistelmä.

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 9.12.2005 5:12

ääh.. totuus nyt vaan on että tän foorumin autoista typerä jättää 99% niin siksi tämä poraaminen.

ja btw 201 Honda Civic type-R,,2000cc,,, Tomi Myohanen,Helsinki, 13.798, 161.70 (http://www.fhra.fi/fin/index.php?page_id=67)


Ja tämä jättää vielä typerää hiukkasen varttimaililla, mites se typerän mainos menikään, tämä auto ei jalopuujäljitelmiä kumartele tms. no, tätä se kuitenkin kumartaa "42 Fairmont Futura,,393 CID,,, Ville Sievers,Tampere, 11.052, 201.86," jalopuujäljitelmät kojelaudaussa, sohvapenkki ja ajo-ominaisuuksiakin löytyy, fox-alustaiset on kohtalaisen hyviä ajaa.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 9.12.2005 8:52

Eräs kaveri kertoi miten oli joutunut näyttämään eräälle toiselle kaverilleen joka oli kummastellut miten se typerän saa oikeen liikahtamaan numerojen mukaan kun ei itse saanut sitä kulkemaan. Niin kappas anto kaveri vähän jengaa ja jo rupes sekkari näyttään oikeita lukemia. Noh, tää on taas tätä essonpaari jutustelua, ite en oo typerää kokeillu.

Ja jos sieltä valoista näytellään käsimerkkejä ja auto pitää meteliä (pitänee jo yli 4000 rpm mekkalaa vaikka todella alkaa kulkemaan vasta 6000 rpm jälkeen kun vtec tulee kehiin) niin ei se vielä kerro että kuski osaa sitä autoa ajaa, kyllä monet nuoret voi saada typerän vaikka ekaks autoks jos vaan pappa betalar..

edit: tuli tässä mieleen että on topic kyllä luistanut pahasti sivuraitelleen, mutta näköjään se on hauska hämmentää jos vaikka sais jonkun muuttamaan mielipidettään (herätkää jo)..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 9.12.2005 10:22

tuosta tulikin mieleen eräs henkeen ja vereen asti typerän mies joka kertoili viime kesänä meille tietämättömille ihan irl millainen vtec on:

typerä:"siinä 5000rpm kohalla kun se vtec tulee kehiin niin sit mennään"
Minä: "jaa, mites se vtec sitten toimii?"
typerä: "5000:ssa lähtee toinen nokka-akseli pyörimään, semmoinen se on"
minä ja muut: "jaa jaa" (kaikki meinasi kuolla nauruun)

No eihän me herranjumala pärjätä ruohonleikkureille missä pyörii vaan yksi nokka-akseli ennen 5000rpm ja toinen lähtee sen jälkeen. siinähän säästää pyörittämis energiaa :D
Luultavasti se toinen akseli oli vielä se pakopuolen ;)

Ei vittu! sanon suoraan että eikö se ole parempi mennä kokeilemaan niitä autoja eikä jauhaa paskaa jossain nettifoorumissa!

Kyllä minullakin honda on, ruohonleikkuri mutta en jauha siitä että lähteekö sillä nurtsi paremmin kuin naapurin stigalla. jos haluun tietää haen sen lainaan.

Typerä liikkuu vakioksi hyvin jos nyt sitä haette mutta ei se mikään jumala ole tien päällä vaikka kiertääkin kuin kumisaapas.
Kyllä sitä on jätetty ja kyllä se on jättänyt. Vittuako sitten?
Kyllähän kaikki täälläkin pätevät mister know-it-allit väittelee turhasta mutta eikö se ole helpompi kun ottaa vaikka pappa-betalar typerän tai sen t-sportti tojotan ja käy kokeilee kumpi on nopeampi.
On taas niin turhan päivästä jauhamistä täälläkin että voisitte osa mennä suoraan jonnekin suomi24 tai dynamiittiaperseeseen.comiin PISTE

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.12.2005 10:42

^Aamen.

kojaak
-
Viestit: 242
Liittynyt: 14.11.2004 18:27

ViestiKirjoittaja kojaak » 9.12.2005 11:45

Itsellä on dynopäiviltä käppyrä (videolla) tuosta typerästä ja mielestäni se on ihan kunnioitettava 2l vaparille, hondaa en ole koskaan ajanut mutta kyllä kone minulta rispektit saa. Tuon perusteella kuitenkin uskaltaisin väittää jotain koneen luonteesta tietäväni toisin kuin monet jotka täällä vaahtoo että eihän se kone väännä mitään pelkkien piikkiarvojen perusteella jotka kuka tahansa saa autotalli.com:sta tms..

IMO keskustelu alkaa mennä siinä vaiheessa hakoteille kun suu vahdossa väitetään yhtä sun toista ilman mitään perusteluita. Alkuperäinen keskusteluhan alkoi corolla vs honda ja täällä porukka tappelee jostain turbokoneista ym. topic lukkoon voisi tehdä poikaa tällekin "keskustelulle".

PS. itse ajelen alitehoisella traktorilla, siinäkin on puolensa, riippuu miltä kantilta katsoo :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 9.12.2005 13:10

Tämä keskustelu jatkukoon radalla, kellojen kanssa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa