En tiennyt mihin tämän kysymyksen laittaisin joten iskin sen tänne.
Elikkä siis minulla on hieno mattamusta mazda pickup mihinkä on edellinen omistaja iskenyt turbon kiinni muttei ole katsastanut sitä kun myi sen minulle. Kysymys kuuluukin; miten se auto muutoskatsastetaan turbon kanssa? Vuosimalli on 1987, rekisteriotteessa lukee 00.00.1987. Riittääkö pelkkä tehomittaus vai tarvitaanko jotain ylimääräisiä papereita? Entä joutuuko autoa jotenkin muokkaamaan jotta se vastaisi mallisarjansa tehokkainta?
En ole ennen autoa katsastanut enkä todellakaan tiedä mitään muutoskatsastuksesta joten kyselen nyt vähän neuvoa teiltä viisaammilta. Kiitoksia etukäteen.
Mazda 2200 pickup turbo
Valvoja: ffp jäsenet
Sun pitää selvittää tarkka käyttöönottopäivä. Jos se on ennen heinäkuuta '87, riittää tehomittaus ja että jarrut yms. vastaa vähintäään saman tehoista (tai mallisarjan tehokkainta, jos tehot enemmän kuin siinä mallisarjan tehokkaimmassa).
Taii jos mallistosta löytyy turbomalli, muutat sen vastaamaan täysin sitä, ei tarvita edes tehomittausta.
Taii jos mallistosta löytyy turbomalli, muutat sen vastaamaan täysin sitä, ei tarvita edes tehomittausta.
Vain mallisarjan tehokkainta saa virittää ilman, että jarruja pitää päivittää. Jos joku nuhaisempi malli on viritetty, pitää aina laittaa tehokkaamman mallin jarrut... siis jos niissä on eri jarrut.
Kysy Trafilta käyttöönottopäivästä. Eikö siellä rekisteriotteen lisätiedoissakaan ole siis mainintaa?
Vakion tehot: Katso vaikka nettiautosta vastaavia vakioita myynnissä, niistä ehkä irtoais vakion tehot. Tai kai nyt jostain muualtakin netistä.
Kysy Trafilta käyttöönottopäivästä. Eikö siellä rekisteriotteen lisätiedoissakaan ole siis mainintaa?
Vakion tehot: Katso vaikka nettiautosta vastaavia vakioita myynnissä, niistä ehkä irtoais vakion tehot. Tai kai nyt jostain muualtakin netistä.
Ei sun turbosta tarvi mitään tietää. Sen kun käyt mittaamassa tehot jossain dynossa. Tai oikeastaan, ihan ekana selvität sen mallisarjan tehokkaimman ja sitten käyt mittauttamassa sellaiset tehot, ettei vaan tuu liikaa :)
Ja sit selvität millaiset jarrut on siinä sun auton tehoja vastaavassa pelissä ja katot tartteeko jotain vaihtaa. Volkkarilla tää hoituu helposti kun varaosaohjelmasta vertailee tai merkkiliikkeestä kyselee vähän osien varaosakoodeja, Mazdasta en tiedä. Kai esim. Motonetin varaosahaullakin jo alkuun pääsee. Jos tarjoaa eri osia omaan malliisi ja mallisarjan tehokkaimpaan, niin osien vaihtoa tiedossa.
Ja sit selvität millaiset jarrut on siinä sun auton tehoja vastaavassa pelissä ja katot tartteeko jotain vaihtaa. Volkkarilla tää hoituu helposti kun varaosaohjelmasta vertailee tai merkkiliikkeestä kyselee vähän osien varaosakoodeja, Mazdasta en tiedä. Kai esim. Motonetin varaosahaullakin jo alkuun pääsee. Jos tarjoaa eri osia omaan malliisi ja mallisarjan tehokkaimpaan, niin osien vaihtoa tiedossa.
Potkua autoon on lisää tullut mutten muuta osaa sanoa. Mutta ei sen tehot todellakaan mazda b2600 tehoja vastaa. Se on tuon sarjan tehokkain, n. 120 heppanen. Ensi viikolla aion käydä tehomittauksessa, sittenhän se selviää. Kiitoksia paljon vastauksista, anteeksi jos olen kysynyt tyhmiä tai en ole tajunnut olennaista.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa