Ensimmäinen auto hakusessa

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

turkkanen
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2012 16:00

Ensimmäinen auto hakusessa

ViestiKirjoittaja turkkanen » 9.1.2012 16:10

Hello vaan kaikki!!!

Elikkäs kuten jo otsikko kertoo niin ihka ensimmäinen auto olisi hakusessa.
Vaatimuksena;

-hinta max 10.000€
-diesel
-automaatti
-farmari
-ilmastointi (mieluiten automaatti)

Plussaa jos löytyy nahkasisustaa, kattoluukkua, voimaa (lastulla tai ilman), sadetunnistinta ym. tilpehööriä

Jotain olen jo katsellut, mutta niistä ei tässä sen enempää. Kokemusta kun ei mistään ole niin aika vaikea on lähteä mitään vertaamaan mihinkään.

Jagii
-
Viestit: 215
Liittynyt: 16.12.2011 7:04

ViestiKirjoittaja Jagii » 9.1.2012 16:57

Täältä ääni passat 3b/bg variantille!

Itse rapiat viisi vuotta passatin omistaneena en voi kuin suositella kyseistä autoa. Mitään vikaa tai ongelmia ei ole ollut koko mainittuna aikana. Toki on sitä saanut joitakin poikkeuksia lukuunottamatta saanu lukea netistä kun jotkut volkkarin haukkuu maasta taivaaseen. Liekö sitten ollut käyttäjässä vikaa vai saanut jonkun maanantaimallin käsiinsä :) Kävin nyt muutama viikko sitten hakemassa uuden passatin pihaan ja edellinen siirtyi nyt aluksi ainakin tutun käyttöön. Vaihdon syy ei suinkaan ollut se että autossa jotain ongelmia olisi ollut vaan ihan kilsojen takia vaihdoin kun oli bensakone ja kilsoja tuli jo mittariin 340tkm. Nyt omistuksissa siis 2003 mallinen 2.0 96kw koneella oleva passat millä rullattu 155tkm. Ja tilaakin noissa passateissa tuntuu olevan ihan riittävästi, jos enempi tilaa kaipaa niin pitää jo kait pakuun siirtyä ;) Ja mitä tulee tuohon tehopuoleen niin lastullahan moni on lisäponeja hankkinut. Tietysti en tiedä onko sulla ajatuksissa jotain tyyliin +300hv? :D

Noh, mutta siis eiköhän mun kanta tullu selväksi, vw passat 3B/BG tdi variantti :)

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.1.2012 17:15

En ole kyllä ennen tavannut tapausta jossa joku haluaisi ensimmäiseks autoks auton, joka on diesel, automaatti ja farmari :D

Sano nyt jotain omia mielipiteitä minkälaisen auton haluat? vag, jaappaanialainen..?

turkkanen
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2012 16:00

ViestiKirjoittaja turkkanen » 9.1.2012 17:35

No mikäs vika hakukriteereissä? Farmari, koska minulla on kaksi koiraa. Automaatti, koska tulee paljon maantieajoa työn takia ja samasta syystä se diesel. Ei todellakaan kiinnosta mikään 3-korinen golffi, mitä tuntuu olevan joka ikisellä juuri kortin saaneella. Eikä kyllä edes työnkään takia sellainen käy.

Sano nyt jotain omia mielipiteitä minkälaisen auton haluat? vag, jaappaanialainen..?

Siinähän ne ensimmäisessä postauksessa jo tuli. Ei merkitystä merkillä. Tosin japseista ei taida paljoa löytyä vaihtoehtoja. Audi, VW, Mersu, BMW, Volvo tms. Kuten sanottu, kun ei ole kokemuksia mistään niin täältä vähän kaipailen ehdotuksia ja samalla jos vähän kerrottaisiin, että millaisia vikoja ym. autoissa ollut.

Täältä ääni passat 3b/bg variantille

Mikä/mitä on 3b/bg?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.1.2012 17:46

Passat 3B(G) http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... .932005.29

Ei mitään vikaa, yleensä vaan mitä olen katellut niin kaikki hommaa ekaks autoks parilla tonnilla v12 bemarin tai jaappaani coupen.

Jagii
-
Viestit: 215
Liittynyt: 16.12.2011 7:04

ViestiKirjoittaja Jagii » 9.1.2012 17:49

3b/bg on siis passatin malleja. 3b korinen passat siis on vuosimallia 1997-2001 ja 3bg taas 2001-2005 mallia.

Monipiste
-
Viestit: 42
Liittynyt: 3.7.2004 17:49

ViestiKirjoittaja Monipiste » 9.1.2012 19:48

http://www.nettiauto.com/4443341

-Ei ole joka teinillä.
-Diesel, ilmastointi ja se tomaatti.
-Koirat mahtuu komeesti takapenkille.
-Pomo lopettaa morjestamisen työpaikan pihassa.. kuten myös varmaan naapuritkin ja muut heippa tutut.
-Työpaikan kahvilassa kauhistellaan kuinka paljon ainetta se sun romusi vie, ennen kuin lyöt faktat pöytään, mistä seuraakin jonkinlainen huutoitkuraivarikohtaus työtovereiden keskuudessa "EI VOI VIEDÄ NIIN VÄHÄN MUNKIN AUTO VIÄ NIIN PALJON PRKL!!"

No farmarihan tuo nyt ei ole.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 9.1.2012 19:57

Passat 1.9tdi nelikkona, ei sitten harmita liukkailla käsijarrua vedellessä :P

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 9.1.2012 20:25

http://www.nettiauto.com/bmw/530/4463162

siinähän ne kaikki kriteerit täyttyy. Sadetunnistin ja navi/tv näyttäis kuvien perusteella puuttuvan, mutta lähestulkoon kaikki muut siinä sitten onkin. Jos niitä vielä lisäksi kaipaat niin tervetuloa täältä autoa hakemaan :)

Samanlaiseen varustetasoon et pääse tuossa hintaluokassa Volsuilla.
Volkkaristit ei herneitä

edit.
siinä toinen. Ei kyl mitään kokemuksia remsuista

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4380856

Jorrma
-
Viestit: 151
Liittynyt: 6.7.2004 23:25

ViestiKirjoittaja Jorrma » 9.1.2012 20:42

Kysymys, mix automaatti jos maantieajoa? Eix sitä sen verran jaksa vaivata keppiä että saa maantienopeuden mittariin? Automaatin ymmärtää kun kylillä pyörii enemmän.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.1.2012 20:45

Mä mietin ihan samaa. Mutta tosiaan, itse lähtisin etsiskelemään jotain http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4489927 tälläistä highline varusteltua passattia.

Tai vaikka http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=162152

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 9.1.2012 21:14

Itse olin lähes vastaavassa tilanteessa joku aika sitten, eli piti saada auto jossa on tilaa eikä diesel maksanut samaa mitä bensa..
Itselleni tuli Passat 3BG 1,9TDi 4motion Highline, koska sellainen tupsahti tarjolle..
Tosin olin liian hätäinen auton hankintani suhteen, koska hetki sen jälkeen tarjolle olisi tullut Mersu 320 cdi, jossa olisi ollut (lähes) kaikki varusteet (sadetunnistin taisi puuttua), eikä tilakaan olisi ollut pienempi. Ja tunnetusti noillahan ajaa aika suuria kilometrilukemia. (Isälläni on vastaavassa lähes 700 tkm mittarissa, ja lisää tulee koko ajan)
Tuollainen mersu olisi ollut paljon pienempi polttoaineen kulutukseltaan kuin tuo Passat, mutta aina ei voi voittaa. (Isälläni ei ole kevyin kaasujalka, mutta vie helposti vähemmän kuin Passat)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 9.1.2012 21:18

tuo topcattin linkkaama passatti ei oo highlineä nähnykään :)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 9.1.2012 22:11

tuo topcattin linkkaama passatti ei oo highlineä nähnykään :)


Eikö nuo kaikki ole myydessä highlinea ;)
Tuohon aloitusviestiin, komppaan myös tuota 3b/ 3bg pasuunaa, automaattina kannattaa tarkistaa huoltohistoriasta tomaatin öljynvaihdot onko tehty vai ei ja lukemani ja kuvitelmani mukaan on helpompi pysyttäytyä noissa 1,9- 2,0 tdi koneisissa, kun on kuulemma (essonpaarissa kuulin) niissä v6 koneisissa (joissain vuosikerroissa) nokka- akseli vikaa, vikaa, vikaa...
Automaatin osalta, jos ei öljynvaihtoja ole tehty, tuurilla (ei se keskisen vesan kauppa) kestää, tai sitten ei.
Sittenhän tuohon 3b/ 3bg:n kuuluu ne normi 95-> A4 diudin perussynnit, eli etutukivarret ja "vesivahingot".
H**vatan hyvä ja halpa auto ajaa, jopa sellaisena pensaveekuusnelivetomotionina, kuin joskus omistin.
ps. nuita liki tasan parilitraasia taitaa vähempi olla, kun puski päälle jo 3c- korinen, enkä tiedä onko 3bg 2.0tdi automaattia edes olemassa.

turkkanen
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2012 16:00

ViestiKirjoittaja turkkanen » 9.1.2012 23:28

kuvitelmani mukaan on helpompi pysyttäytyä noissa 1,9- 2,0 tdi koneisissa, kun on kuulemma (essonpaarissa kuulin) niissä v6 koneisissa (joissain vuosikerroissa) nokka- akseli vikaa, vikaa, vikaa...
Automaatin osalta, jos ei öljynvaihtoja ole tehty, tuurilla (ei se keskisen vesan kauppa) kestää, tai sitten ei.
Sittenhän tuohon 3b/ 3bg:n kuuluu ne normi 95-> A4 diudin perussynnit, eli etutukivarret ja "vesivahingot"

Nonnii! Johan oli "myyntipuheet". Toivottavasti et työksesi myy autoja (??) :D

Eli siis nuo 3b / 3bg passatit voi unohtaa. Tuollainen mb vaikuttaisi ihan fiksulle tai ainakin sitä osattiin paremmin täällä markkinoida.

Kysymys, mix automaatti jos maantieajoa? Eix sitä sen verran jaksa vaivata keppiä että saa maantienopeuden mittariin? Automaatin ymmärtää kun kylillä pyörii enemmän.

Jaksaahan sitä, mutta kun on aikanaan kaaduttu "komeasti" moottoripyörällä niin toi automaatti on huomattavasti helpompi ajaa ja vähemmän alkaa koskea tuohon "kytkin jalkaan"

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 10.1.2012 0:15

Samanikäisiä ja saman verran rullattuja passatteja ajaneena ei voi kun suositella C5 korista Audi A6:sta. Vaikka pitäisi olla periaatteessa sama auto ku passatti mutta joku siinä kyydissä on vaan parempaa. Ei se ihan pelkkää imagoa ole se hintaero.

http://www.nettiauto.com/audi/a6/4004455

Näitähän näkyy olevan kaupan todella hyvin. Onhan näissä omat tyyppivikansa sitten, mutta missäpä käytetyssä ei ois.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 10.1.2012 1:04

Melkoinen murheenkryyni vaan taitaapi olla toi 2,5 litranen kutonen. Toisin kuin eräällä toisella aiemmin mainitulla saksalaismerkillä. Jopa opel ja parin vuoden päästä toyotakin alkaa käyttämään sen diesel-moottoreita.

Ei herneitä vieläkään...

edit
tuolla sitä oikein "ylistetään". Jokainen vetäköön sitten omat johtopäätökset on hyvä vai huono tekniikka

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117149

Jagii
-
Viestit: 215
Liittynyt: 16.12.2011 7:04

ViestiKirjoittaja Jagii » 10.1.2012 7:12

Pakko vähän kommata tohon yhteen kommenttiin vielä että en mä ainakaan oo joutunu koskaan vaihtaan passattiini vielä mitään tukivarsia ja ollut sentään madallettu auto eli luulis kovemmille joutuvan. Ja mitä tulee tohon vesivahinkohommaan niin aika usein kyseessä on se akkukaukalossa sijaitseva poistoaukko mikä menee tukkoon roskista 3b mallissa helpommin, 3bg mallissa on sitten jo sellinen kaukalon suojmuovi joka estää hiukan roskien sinne pääsemistä. Mutta 3bg tarkistan hyvin väliajoin siittä huolimatta että siellä ei oo roskia. Ton aukon kun muistaa pitää puhtaana niin voisin väittää että aika monta vesivahinkoa ois jääny pois :)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 10.1.2012 7:29

Mitä helevettiä? Miksei kukaan ole mainostanut Suabbia? Sehän on tän foorumin ehdoton kestosuosikki? Vai loppuko saapikasmiehiltä usko kun joltakulta särky se suppo ja virmakin meni nurin :)

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 10.1.2012 9:09

En oo viittinyt mainita, kun joku kuitenkin vetäisi herneen nenuun kertoessani että Saabissa on paras hinta/laatusuhde. ;)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 10.1.2012 9:49

Tuollainen mb vaikuttaisi ihan fiksulle tai ainakin sitä osattiin paremmin täällä markkinoida.

Kannattaa käydä lukemassa tuolta mersuvoorumeilta, ennen kuin...

Kymppitonnilla saa kymppitonnin auton ja jos itse olisin valintatilanteessa, vaaka kallistuisi helposti tuonne passatin puolelle.
Audilla tahtoo vanhempanakin olla Audin hinta.

Nuita kirjoittamiani vesivahinko / automaattivaivoja ei kohdalleni sattunut ('02 passat, v6 tiptronic 4motion). Ja tuohon hakemaasi diesel- automaattiyhdistelmään suosittelen sitä nelivetoa.

turkkanen
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2012 16:00

ViestiKirjoittaja turkkanen » 10.1.2012 17:38

Hieman edistystä tuli tänään, kun jouti käydä paria autoa koeajamassa. Toinen oli tuollainen bmw farmari ja toinen joku passat. Äkkiseltään on pakko kyllä myöntää, että on niillä vaan eroa kuin yöllä ja päivällä. Jos näistä kahdesta pitäisi valita niin vaaka kallistuisi ehdottomasti tuohon farkku bemariin. Hieman on toki takakontti pienempi kuin passatissa (tai sitten ei) liekö johtuu paljon kaltevammasta takalasista (?) tai mistä lie, mutta olihan se kuitenkin ihan eri planeetalta. Aika erikoinen muutenkin koko takaluukku, josta tuntui aukeavan pelkkä ikkuna tai sitten koko luukku. Luukku vieläpä sähköllä auki ja samasta napista meni kiinni. Kaikki muutenkin toimi sähköllä, penkkejä ja rattia myöten. Jopa niskatuetkin. Ei vaan volkkarissa ollut sellaista. Myyjä oli kovasti sitä mieltä, että mistään passatista et löydä samanlaisia varusteita. Tiedä sitten.
Noh, kiirehän tässä ei ole mihinkään, joten jatketaan katselua. Kuinkas audi-rintamalla? Onko samoja "herkkuja" kuinka saatavilla? Kuinkas nyt sitten tuo 2,5 litrainen V6? Onko se todellakin niin huono mitä väittävät?

Jagii
-
Viestit: 215
Liittynyt: 16.12.2011 7:04

ViestiKirjoittaja Jagii » 10.1.2012 18:28

Mitä enemmän niitä "herkkuja" siihen autoonsa haluaa sitä enemmän saa myös korjattavaa, mutta tää vain mun mielipide :) Jos nyt esimerkkinä pitäs kertoo edellisestä autokaupastani niin mulla oli kiikarissa volvo v70 2.4 170hv -03 aj. 180tkm sekä toisena vaihtoehtona oli nykyisin siis omistuksissa oleva passattini 2.0 96kw 155tkm ajetulla koneella ja 03 mallia. Näistä volvo oli huomattavasti enemmän varusteltu mm. Tehdasnavia, nahkasisustaa ymymym. Hintaeroa näillä autoilla ei keskenään ollut laisinkaan. Kaikista volvon herkuista huolimatta päädyin passattiin! Ja osasyy oli ihan siinä että volvoissa on kuulemani mukaan vähän tyyriimmät huollot/varaosat. Eli omalla kohdallani kun autoa lähden vaihtamaan niin seuraan myös auton huoltojen ja osien hintoja. En suinkaan siis ryntäile parhaan varustelutason perässä autoa ostamaan :) Mutta mutta siis tämä taas mun mielipide asiaan!

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 10.1.2012 20:02

Itse kun olin uutta käytettyä autoa hankkimassa, katsoin läpi MB:n E-sarjan, BMW:n 5-sarjan ja 3BG passatin farmariversiot läpi. MB olisi pitänyt ottaa W211 korina, kun edellisellä tuntuu olevan hieman mätäongelmia. Mutta W211 farmarina ja nelivetona, niin hinta pompsahti. Kaverini on BMW:llä huoltoneuvojana ja hänen kanssa hetken keskustelu E61 mallin "ominaisuuksista", siihen loppui bemarin katselut. Sitten päätettiinkin ostaa näistä vaihtoehdoista se halvin ja alkeellisin, eli Passat 3BG. Sitten pystyikin hieman korottamaan rimaa ja katsomaan varustetason kohdilleen. Highline 96kw, 4-motion, musta vähän päälle satku ajettu. on kaiken maailman sähköpenkkiä, xenonia, navia, nahka/alcantara verhoilua, sadetutkaa, tehdastummia laseja, irrotettavaa koukkua eberiä ym. Ainoa homma on se, että VAG ei ole ikinä osannut tehdä automaatti askia, eikä osaa vieläkään.
Laiskahan tämä oli, mutta kyllä se nyt kirmaa jo eri malliin. 3BG tahtoo muuten automaattina syödä enemmän evästä kun turbiinilukko menee päälle vasta vähän päälle yheksässäkympissä. Kasikympin nopuedessa siis luistaa hieman, noin litran verran.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 10.1.2012 23:32

hetken keskustelu E61 mallin "ominaisuuksista", siihen loppui bemarin katselut.

No eipä tuolla kymppitonnilla vielä mitään E61:ä ostella. Enkä kyl oikein muutenkaan ymmärrä tuota ajatusmaailmaa. Jos siis yksi malli koko mallistosta on paska ja siihen riittää yhden ihmisen mielipide niin älä turkkanen missään nimessä laita rahojasi volkkariin. Ehdottomasti suosittelen sitä E39 koppaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 11.1.2012 11:19

^Budjetti oli kylläkin enemmän kun 10k€. Nyt sitten jäi rahaa muuhunkin. Eipä BMW tarjonnut tuossa kokoluokassa kuin 5-sarjan farmaria, ja tuo E61 olisi ollut muuten ihan järkevä, mutta varsinkin diesel versioiden vikalista oli hieman liian pitkä, tuli ihan VAG 2,5 tdi mieleen. E39 on muuten ihan ok, mutta suuri kulutus ja vakuutusmaksut ovat miinuksia.

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 11.1.2012 19:41

Johan tuossa ensimmäisessä postauksessa lukee;

Vaatimuksena;
-hinta max 10.000€

E39 on muuten ihan ok, mutta suuri kulutus ja vakuutusmaksut ovat miinuksia.

Määrittele "suuri kulutus". Oman 530dA:n kulutus kesäkelissä cruise ja ilmastointi päällä maantiekulutus 6,1 litraa riippumatta oliko vauhtia satku vai "vähän" enempi. Kaupungissa kun nätisti malttoi ajella niin kulutus oli jotain 8,4 litraa. Talvikulutuksesta ei voi sanoa yhtikäs mitään, koska auto raksuttaa tyhjäkäyntiä sen verran, että hoppista heijaa. Oma vielä lastutettu, tiedä sitten vaikuttaako kulutukseen ylös- vai alaspäin. Vakuutusmaksut (paljon lie sitten bonuksia) on vuodessa vajaa 800€. Kyseessä siis täyskasko.
Jotenkin tuntuu tällä foorumilla olevan tuo bimmeri jonkun sortin kirosana, jota ei pidä tuoda julki. Korkeintaan jos sitä olet mollaamassa niin sitten sen voi mainita. Yleensä vaan ne kenen mielestä se on ihan p***a ei ole koskaan kyseistä merkkiä omistanut. Tuo on itselläni jo viides ja tuskin jää viimeiseksi. Ei sillä, ettäkö ei volsujakin olisi ollut, mutta niistä ei ole ollut läheskään niin hyviä kokemuksia

turkkanen
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2012 16:00

ViestiKirjoittaja turkkanen » 12.1.2012 18:49

Jotenkin tuntuu tällä foorumilla olevan tuo bimmeri jonkun sortin kirosana, jota ei pidä tuoda julki.

Heh! Tuon olen tässä itse myös huomannut, mitä olen tätä foorumia selaillut. Sen on pakko kait sitten olla kateutta (?) tai asioista tietämättömyyttä. Ei sillä, että itsekään mistään mitään tietäisi, mutta jotenkin näin sivusta seuranneena on sellainen kuva jäänyt.
Noh! Eipä sitten varmaan itsekään enään tarvitse tänne mitään kirjoitella. Kiire ei pitänyt olla, mutta sen verran ohittamaton ostostarjous tuli, että nyt se auto piti sitten ostaa. Ei tullut volkkaria eikä tullut audia. Jäi jotenkin paha maku suuhun näistä 2,5 litraisen "kehuista" mitä tältä foorumilta on luettavissa. Eikä tullut sitä mersuakaan. Jotenkin ei vaan sen korimallit käynyt omaan silmään. Siinä se nyt pihassa siesoo E39-korinen bemari, siis se tämän foorumin kirosana. Autosta ei sen enempää täällä, koska ketään se tuskin kiinnostaa. Ainoa ehkä on tuo vw_golf.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 12.1.2012 19:57

Kyllä mua ainakin kiinnostaa.... ;)

Onnea uudelle autolle ja paljon turvallisia kilometrejä.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 13.1.2012 12:45

Ei niissä bemareissa varmaan muuta vikaa ole kun se stereotypinen käyttäjäkunta.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 13.1.2012 13:10

^Eipä ne sen pahempia liikenteessä ole kuin tdi-miehet. ;)

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 13.1.2012 18:42

Kestävä peruspannu ja ryhdikäs yleisilme :)
http://www.nettiauto.com/audi/a4/4284584

-JK-
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.10.2011 23:24

ViestiKirjoittaja -JK- » 13.1.2012 18:56

Auto siis löyty jo, ainakin ton topicin alottajan edellisen postin perusteella.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 16.1.2012 10:01

Kyllähän auto aina kiinnostaa, koska tuokin oli yksi miettimisistäni vaihtoehdoista.
Hintapolitiikka ja tulevat käyttökustannukset vain jotenkin pelotti, vaikka en edullisimpana autona Passatiakaan pidä niiden puolesta.
Minkäslaisia varusteita tuossa nyt sitten on, kun monenlaista vehjettä liikkuu jos tuo noin 10 000 euroa on sellainen hankintahinta.
Hieman käyttökokemuksia ja mielipidettä korin tiloista voisit jakaa, kun en bemarisivuille viitsisi sitä varten mennä. Itselläni mukana kulkee sakemanni ja vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 17.1.2012 20:15

Kaverin piti tulla männäviikolla tutkimaan E39:n webaston sielunelämää minun talliini, mutta tulo peruuntui kun bimmei oli pukannut öljynsä pihalle. En ole nyt kysellyt onko vika selvinnyt. Ihan ihteänikin kylmäsi kun tuosta kuulin, tosin toivotaan että kyse on jostain huohotusputken jäätymisestä tms. muuten voi olla kallis keikka. (Auto kasikoneella...)
Bemarit on mahtavia autoja, mut köyhällä on realiteetit ja niihin ei mene tuore BMW. Veljelle valkattiin E61 525 Bemari muuttoautoksi ja se menee vähemmällä bensalla matka-ajossa kuin mitä hänen aikaisempi A6 2.5 V6 tdi tippi hori dieseliä...

Emännän 3B syncro tdi on ollut pikkuvioistaan huolimatta mukava tuttavuus, paljon autoa 7000 eurolla. Neliveto, ilmastointi ja polttoainelämmitn on löydyttävä seuraavastakin autosta. Passatissa nämä ominaisuudet yhdistyvät n. 5 litran kulutukseen matkapainotteisessa ajossa.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 18.1.2012 21:51

^ OT:
Tekisi mieleni melkein lyödä pääni pantiksi, ettei 3B syncro kulje matkaakaan 5 alkavalla kulutuslukemalla/100 km, 6 voisi olla nippanappa mutta 7l/100km olisi jo lähellä totuutta
OT

Hattarii
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 22.1.2012 19:01

ViestiKirjoittaja Hattarii » 22.1.2012 19:07

Itsellänikin on ensimmäisen auton ostaminen edessä ja siksi kysynkin apua.

Olen katsellut nyt VW:n Passat ja Bora -autoja. Autot ovat vuosimallia 98-->

Kumpi olisi parempi? Ja kummassa on enemmän tyyppivikoja?
Passatissa on ainakin paremmat tilat.


Ja mikä olisi "sopivasti" ajettu auto? Onko yli 250 000km liikaa.

Budjettina on 5000-6000 euroa.

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 22.1.2012 21:27

^Osta toi mun passatti? Hinta osuu just tohon sun haitariin...

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 22.1.2012 21:43

Kuvia sisältä ja tarkennusta tekniikanosalta.
Kiitos.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 22.1.2012 21:48

tossa 5-6ke hintaluokassa katselisin myös a4 audeja. Samat viat ja ominaisuudet kun mitä passateissa, mutta saattaa samaan rahaan saada pikkuisen enemmän varusteita ja imo paremman ajettavuuden..

osoners
-
Viestit: 87
Liittynyt: 30.3.2011 13:58

ViestiKirjoittaja osoners » 22.1.2012 21:50

204. ^^Oliko tuo viesti minulle tarkoitettu?

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 13.2.2012 18:59

Noniin hyvä että löyty valmis aihe, kun itsellä ihan sama homma mietinnän alla. Ensimmäinen auto siis.
Pidemmän aikaa oon kuolannut noita Golf mk2 Gti:tä. Nettiautossa seurannu hintoja yms. Nyt kuitenkin vähän houkuttais myös mk3 VR6. Olisko mielipiteitä kumpi näistä nyt olis "Järkevämpi" ekaks autoks? Vakuutusmaksuissa tai muissa maksuissa kauheeta eroo? Hyviä ja huonoja puolia molemmista ois hyvä tietää. Kovasti kiinnostas toi mk2 gti tosiaan, ei niitä vaan hirveesti tunnu olevan myynnissä, ja suuri osa aika romuja.. Pitkään säästäny rahaa niin ei huvittais hukkaan heittää.
Maksimi hinta ois siinä 2-3 tuhatta euroa.

Saa muuten tarjota noita kyseisiä autoja jos on myynnissä.

E: Ja sen verran vielä että autoa tullaan toden näköisesti vähän madaltamaan, jotain hyvää vannetta tms. Ja taitoa korjata ja huoltaa itse löytyy kyllä. MK2 on vaan niin nätti oikeilla vanteilla ja tontissa.
Viimeksi muokannut HärskiH, 13.2.2012 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 13.2.2012 19:06

Säästä viel tovi ja osta multa A4. 3800€ ja olet audin onnellinen omistaja. ;)

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 13.2.2012 19:14

1.6 Audi onkin täydellinen vastine kakkis gti:lle tai vr6 kolmoskopalle...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.2.2012 20:21

Hyvä kakkis ainakin lienee järkevämpi kuin peruskuntoinen/huono VR6.
Muistaa vain ette hötkyile, vanhojen katiskojen kanssa touhutessa kun on joskus vähän työlästä löytää hyvä yksilö.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 13.2.2012 20:30

Vähän samanlaisen kuvan oon saanut. Lähes vuoden oon seuraillu kakkiskauppoja nettiautossa, mut nyt vasta ihan lähikuukausina "tositarkoituksella" oon alkanu ettiin sellasta jonka vois ihan oikeasti ostaa. Tuntuu että viimekeväänä ja kesänä oli kaikkia herkkuja myynnissä, mutta nyt ei mitään :D varmaan vuodenaika vaikuttaa. Kortti lähestyy.

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 13.2.2012 20:53

t.t.j kirjoitti:1.6 Audi onkin täydellinen vastine kakkis gti:lle tai vr6 kolmoskopalle...

Ei gti ja vr6 golffit sen kummempia ole. Lisäksi ruoste alkaa viedä useimmista korin mennessään. Muuten kyllä voisin suositella kolmos golffia.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.2.2012 20:59

Mitä helevettiä? Miksei kukaan ole mainostanut Suabbia? Sehän on tän foorumin ehdoton kestosuosikki? Vai loppuko saapikasmiehiltä usko kun joltakulta särky se suppo ja virmakin meni nurin :)
No kun huomasin topicin vasta nyt ;) Tosin kyllähän täällä muitakin Saabisteja pyörii...

Tuossa hieman tarjontaa ilmastoiduista Diesel-farkuista automaatilla:
Linkki nettiautoon <12ke
Manuaalilaatikolla vaihtoehtoja on sitten jo enemmän.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 14.2.2012 7:46

Ei gti ja vr6 golffit sen kummempia ole. Lisäksi ruoste alkaa viedä useimmista korin mennessään. Muuten kyllä voisin suositella kolmos golffia.


Kyllä mä epäilisin että ne vähän audia räyhäkkäämpiä pelejä ovat.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 14.2.2012 8:42

Vaikka nuo 2,0Gti:t ja VR6:set ovat varmasti kivalta vaikuttavia ensiautoja, niin tuskin ihan paras vaihtoehto siihen tarkoitukseen.
Söhäistään kepillä volkkaristien pesään ja ehdotetaan ensiautoksi IV Golfia tai Nissan Almeraa.. Ja kun ne on läpikäyty ja laitettu omanmaun mukaiseksi ja harjoiteltu kaikki pienet poppiasennukset ja räpellykset, niin sitten vasta harkitsee kakkosta tai kolmosta.
Kyllähän kolmonen on ihan jees auto ja siisti peli, mutta tuskin ihan ensiautoksi sopiva. Tai ainakaan sen kokemuksen perusteella, jonka omasta mk3 gti:stä sain (oli golf 2,0 gti 20 jahre edition).
Tuollaista hyväkuntoista mk2 gti:tä tai mk3 tuskin ihan tuolla rahasummalla löytyy, kun pitää kuitenkin muistaa se muutama satanen jättää ihan siihen perusmaksuihin, mahdollisista vanteista ja alustasta mainitsemattakaan.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 14.2.2012 9:46

Komppaan kyllä 2.5TDI A6:sta. Mahtava vekotin ajella eikä kulutakkaan ihan älyttömästi. Talvella nelikko mukava lisä. Voimaakin on ihan mukavasti vakiona ja lastulla aina enemmän. Tyyppiviatkaan ei häiritse kun vaan on hyvin pidetty auto.

P.S Voin myydä tuon omani pois :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.2.2012 10:50

Jos pitäs valita kakkis 16v tai golf 3 vr6, kallistuisin 16v puolelle, Tekniikka on yksinkertaisempi, halvempi ja kevyt koppa liikahtaa mukavasti. g3 vaatii jo sit läppärin yms että sitä voi korjailla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.2.2012 11:13

jotenki omistaneenaan kakkiksen ja kolmosen ja katsellessa yleisestikkin myynnissä olevia yksilöitä niin jotenki tuntuu että ne kakkikset on koriltaan parempia. :)

mitä eikö ne 3b passatin tukivarret olekkaan heikkoja? :O villi huhu kertoo kohtuullisen luotettavalta taholta että alkuperäisiä tukivarsia on tullu 19 kehitysversiota 3b:n elinkaaren aikana :) nyt vissiin alkanu orggikset kestämään

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 14.2.2012 11:33

Niin ja kyllä se 16V kakkis parempi on kun vr6 kolmonen. Molemmissa tekemistä, mutta yleensä mk2 paremmassa kunnossa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.2.2012 13:10

Kyllä mun mielestä eka auto olis hyvä olla sellainen, jolla opetellaan ajamaan. Sit sen jälkeen vasta ne hengenvaaralliset pommit, joita opetellaan korjaamaan.

Itse ainakin ajaisin ennemmin puuhun Mk4 Golfilla, kuin Mk2 Golfilla. Ei sillä, että kaikki ajelisi pitkin kankaita. Itsekään en ajellut silloin juniorina. Mutta kuitenkin, ymmärsitte varmaan pointtini. Että ennemmin se 5ke autoon, kuin 2ke autoon ja 3ke sen korjaamiseen ja "tuunaamiseen".

eramika
-
Viestit: 69
Liittynyt: 7.9.2011 9:24

ViestiKirjoittaja eramika » 14.2.2012 13:21

Hienoa jos jollakin on varaa ostaa ekeksi autoksi heti 10 tonnin kiesi.
Jotku vaan syntyy kultalusikka suussa.
Hyvä ensiauto vois olla 3 golffi tai vento.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 14.2.2012 13:37

Eipä halvimmat neloskopatkaan enää montaa tonnia maksa. Eri asia sitten on, kannattaako semmosta mopoa ostaa (tehokkaammat versiot maksavat painonsa verran kultaa). Itse suosittelisin harkitsemaan 90-luvun lopun 9-3 Saabia turbokoneella. Tekniikka kestää, 250 heppaa saatavissa halvalla, ajo- ja talviominaisuudet hyvät sekä turvallisuus kohdillaan.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.2.2012 13:45

250 hv. kaksivetoisessa ensiautossa, saakin olla mielellään turvallisuus kohdallaan. Kun olin itse 18-kesäinen, oli varmaankin hyvä, ettei silloin ollut kovin tehokkaita autoja alla. Kun sitä ajotaitoa ja kokemusta ei kerta kaikkiaan ole, on parempi kartuttaa niitä sellaisella autolla, jolla näitä ei voie ulosmitata.

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 14.2.2012 13:59

Kyllä mun mielestä eka auto olis hyvä olla sellainen, jolla opetellaan ajamaan. Sit sen jälkeen vasta ne hengenvaaralliset pommit, joita opetellaan korjaamaan.

Itse ainakin ajaisin ennemmin puuhun Mk4 Golfilla, kuin Mk2 Golfilla. Ei sillä, että kaikki ajelisi pitkin kankaita. Itsekään en ajellut silloin juniorina. Mutta kuitenkin, ymmärsitte varmaan pointtini. Että ennemmin se 5ke autoon, kuin 2ke autoon ja 3ke sen korjaamiseen ja "tuunaamiseen".


Täysin samaa mieltä. Ei ne turvavarusteet siellä turhaan ole, vaikket niillä rispektiä saakkaan kaveriporukassa niinkuin vanteilla, madalluksella tai jumalattomalla turbolla. :)

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 14.2.2012 14:24

250 hv. kaksivetoisessa ensiautossa, saakin olla mielellään turvallisuus kohdallaan. Kun olin itse 18-kesäinen, oli varmaankin hyvä, ettei silloin ollut kovin tehokkaita autoja alla. Kun sitä ajotaitoa ja kokemusta ei kerta kaikkiaan ole, on parempi kartuttaa niitä sellaisella autolla, jolla näitä ei voie ulosmitata.


Kyllä sillä tehottomalla mopollakin saa oman ja muiden turvallisuuden vaarannettua. Mun mielestä riittävä teho on tärkeä turvallisuus- ja mukavuustekijä, polttoainetaloudellisuutta unohtamatta. Ja voihan sitä ensialkuun ajella vakiopelillä ja aloittaa stagetuksen vasta kokemuksen kartuttua. ;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.2.2012 15:23

Juu, kyllähän hengestään pääsee vaikka mopedilla, jos haluaa. Se on vain taivahan tosi, että tehokkaan auton voimavarat tulee joskus kokeiltua kuitenkin ja kun vauhtia on tarpeeksi, on ihan sama, millaiset turvavarusteet autossa on, kun kosahtaa.

t.t.j
-
Viestit: 144
Liittynyt: 15.9.2008 18:53

ViestiKirjoittaja t.t.j » 14.2.2012 15:38

Kyllä itse ainakin ajelin alle 100 heppaisellakin joskus ylinopeutta ja varmasti olisin hengestäni päässyt, jos olisi päässyt lipsahtamaan. Enemmän se on asenteessa kiinni kuin auton tehoista.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 14.2.2012 15:43

Kaikki on niin suhteellista. Sai 1.3 ruiskukakkiksellakin muistaakseni 160 mittariin motarilla. Pitkälti se on kiinni siitä mitä korvien välistä löytyy.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 14.2.2012 17:11

Usien vaan se on niin, että jostain pitää tinkiä. Mieluummin itse ostelen / ajelen vanhoilla autoilla, jotka on kohtuullisen hyvässä kondiksessa/ylläpito onnistuu itseltäkin, saati ostaisin 2000 luvun tienoon ajokkeja, joihin palaa varsin helpolla se toimintatonni tai toinenkin.

Ja mun mielestä, kyllä sitä varovaisemmin ajelee just kortin saaneena, kuin nyt, kun kortti on ollut taskussa 12vuotta.

HärskiH
-
Viestit: 26
Liittynyt: 1.8.2011 18:39

ViestiKirjoittaja HärskiH » 14.2.2012 17:25

Kiitoksia vastauksista. Jotain muutakin kun ilmaa on korvien välissä mielestäni että toivotaa nyt että "turvattomammallakin" autolla pysytään tiellä tai ainakin hengissä. Kakkoskorisen puolelle kallistun entistä enemmän kyllä!

Reaper
-
Viestit: 578
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 14.2.2012 17:43

Itsellä oli vuosituhannen vaihteessa ekana autona -91 Micra 1.2. Huiput oli 140 km/h jonka sai kelattua nelosella pienen huudattamisen jälkeen. Sillä tuli ajettu pitkin penkkoja "muutaman kerran". Nykyisin oma ajaminen kyllä rauhoittunut aika paljon. Tuo Micra vaan oli/on hengenvaarallinen auto kolari tilanteessa. Ekaksi autoksi mieluummin iso ja laiska kuin pieni ja nuhainen auto.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 15.2.2012 9:45

#Mainos#

Saappaasta puheenollen: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4577631

:)

golpero
-
Viestit: 828
Liittynyt: 19.11.2009 0:45

ViestiKirjoittaja golpero » 16.2.2012 11:06

Kyllähän auto aina kiinnostaa, koska tuokin oli yksi miettimisistäni vaihtoehdoista.
Hintapolitiikka ja tulevat käyttökustannukset vain jotenkin pelotti, vaikka en edullisimpana autona Passatiakaan pidä niiden puolesta.
Minkäslaisia varusteita tuossa nyt sitten on, kun monenlaista vehjettä liikkuu jos tuo noin 10 000 euroa on sellainen hankintahinta.
Hieman käyttökokemuksia ja mielipidettä korin tiloista voisit jakaa, kun en bemarisivuille viitsisi sitä varten mennä. Itselläni mukana kulkee sakemanni ja vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii.

Missä lienee topicin aloittaja, mutta minä voin kertoa jotain omasta.
Omalla oli ostaessa hintaa 9.900€, joten sopinee paremmin kuin hyvin tohon 10k€ hintahaarukkaan. Itsellä siis 99-loppuvuoden 530 diesel M-sport, automaatilla (mallia steptronic). Karalan lastulla. Teholukemat pitäisi olla 240hv/600Nm. Alla jotain listaa varusteista;
- automaatti-ilmastointi
- cruise
- navi
- televisio
- puhelin
- nahkasisusta
- kattoluukku
- ilmajouset
- xenonvalot (alkuperäiset)
- sadetunnistin
- parkkitutka
- sun muuta mitä nyt ei äkkiseltään mieleen tule. Ainoa puute on sähkösäätöiset penkit, mutta mitä olen muutamaa sellaista koitellut niin tuossa mekaanisesti säädettävässä on paljon enempi pituus- ja korkeussäätöä, joten eipä haittaa yhtään sen sähkön puuttuminen.

Käyttökokemukset on tähän asti pelkästään positiivisia. Kilometrejä on itsellä tuohon tullut reilu 40.000 ja ainoa sinä aikana uusittu osa on laturi (300€), joka särkyi juuri sopivasti joulupyhinä. Leimalla käytin, jossa alkoi itku jostain taemman alatukivarren pallonivelestä. Hintaa tuolla alumiini-käikäleellä siis tukivarrella ja pallonivelellä 115€. Siinäpä ne kustannukset sitten olikin noihin kilometreihin. Toki pakolliset muut kulut mukaan.

Korin tilat. No niin. Verraten joskus aiemmin olleeseen V70 Volvoon takakontti on lyhyempi johtuen selvästi enemmän kallistetusta takalasista, mutta tuollainen sakemannin kokoinen koiruus nyt itsellä mahtuu ihan loistavasti siellä kulkemaan. Takajalkatilat on vähän kehnot auton kokoon nähden, mutta sekin on vain takana istujien ongelma. Itsehän en siellä kuitenkaan istu :D Niinkuin sanoit, että mukana kulkee "vaihtelevasti väkeä sen mitä sopii" niin tuohonkin sopii juuri sen verran.
Itse voin ainakin henk.kohtaisesti suositella tuollaista. Ainoa miinus ehkä tuossa on tuo lastu ja sen tuoma vääntö, joka tappaa tuon vaihdelaatikon jos meinaa kumia poltella, mutta kun sekin ikä on jo ohi niin ei ongelmaa. Voimaa riittää ihan tarpeeksi tuohon koriin ja vertailun vuoksi kävin viime kesänä kokeilemassa saman korimallin vinkkeli kasia, jossa siis 4 litrainen (?) kone. Perstuntumalla se tuo diesel oli kuitenkin hätäisempi, johtuiko sitten sen kasin puuttuvasta turbosta vai mistä lie. Tosin eipä siinä tehoakaan ole kuin se 250 ja vääntöäkin vähempi kuin tuossa. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, varusteita on paljon ikään nähden, käyttökokemukset on positiivisia ja korin tilat on hyvät :)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa