Kokemuksia 01-03 Passateista?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

aakasi
-
Viestit: 158
Liittynyt: 12.11.2007 10:21
Viesti:

Kokemuksia 01-03 Passateista?

ViestiKirjoittaja aakasi » 2.9.2010 7:53

Ollaan vaimolle katseltu tuollasita 2001-2003 Passattia, joko 1.8T koneella tai 2.0 koneella.
Usealta eri taholta olen kuitenkin kuullut että tuon kyseisen mallin Passatissa on jonkin verran ongelmia etupään tukivarsien kanssa. Etupään puslat kuullema ovat vaihtokunnossa jopa 50 tkm välein?! Ja kaikkien uusiminen maksaa kuullema kultaa ja hunajaa...(jopa yli 1000 euroa?) Lisäksi olen kuullut että 1.8T koneessa on jonkinlainen huohotus ongelma joka tukkii öljysihdin ja voi siten aiheuttaa mottorivaurion?

Millaisia käyttäjäkokemuksia löytyy foorumilaisilta ko. autosta? Kaikenlainen tieto on hyödyksi.

P.S. Matkustamme perjantaina Tukholmaan katsomaan paria farkku Passattia vm 01 ja 02....

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.9.2010 7:58

No, mulla on 03 loppuvuoden passatti nelikkona 2,5 tdi koneella, eli painoa on se reilu 1800kg, eikä kertaakaan vielä vaihdettu etupäästä mitään, kilsoja 196tkm

Slamitilta vahvistettu etupään tukivarsisetti alle 400€

aakasi
-
Viestit: 158
Liittynyt: 12.11.2007 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja aakasi » 2.9.2010 8:34

Okei! Eli ainakin sinun kohdalla tuo tukivarsijuttu ei ole toteutunut, hyvä tietää! Lisäksi ei tuo Slammit:in setti kuullosta pahan hintaiselta...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 2.9.2010 9:15

jopa 50 tkm


taitaa huonoiksi puoliksi laskea tässä kohtaa myös sen että tankkaamaankin joutuu 400-700km välein.
En siis näe että on niinkään iso ongelma kunnollisilla tukivarsilla. sarjojen hinnat liikkuu siinä ~300-500..

AP_Variant
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26.3.2010 7:14

VW Passat Variant 3BG 2001 2.0

ViestiKirjoittaja AP_Variant » 3.9.2010 9:25

Omalla Variantilla -01 on rullattu nyt 161tkm, tukivarsien kanssa ei ole ollut ongelmia. Kerran vaihdettu raidetangonpää suojakumin vaurion vuoksi, tällöinkin itse nivel oli ehjä.

Moottorina on 2.0 5v manuaaliaskilla, toiminut hyvin ja talvellakaan ei ole ollut tekniikan kanssa ongelmia. Moottorissa olen käyttänyt öljynvaihtovälinä 1v/15tkm 5W40 öljyllä (ei longlife) ja öljyn kulutus on ollut hyvin maltillista. Kulkupuoli on ollut riittävä, moottori vääntää alakierroksilla hyvin. Tilojen ja ajettavuuden puolesta erittäin onnistunut auto lapsiperheelle.

aakasi
-
Viestit: 158
Liittynyt: 12.11.2007 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja aakasi » 3.9.2010 12:40

Juuri tuollaista halusinkin kuulla =)

Huomenna ollaan Tukholmassa katomassa -01 1.8T Farkkua joka on ajettu 180 000 km jakopää just uusittu ym jotain pientä...
Jospa siitä saataisiin vaimolle auto...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 3.9.2010 13:12

Täällä oli 3BG '01 2.8 v6 tiptronic 185tkm- 210tkm etupää alkuperäinen.
Huohotinpuolella en usko (vaikka ei tietty ole uskon asia) että muuta ongelmaa on kuin talvella pätkäajossa jäätyminen.

Timotei_
-
Viestit: 291
Liittynyt: 19.5.2009 23:15

ViestiKirjoittaja Timotei_ » 4.9.2010 13:49

En tiedä hyödyttääkö tämä edes enää mitenkään, mutta vertailun vuoksi ajattelin heittää semmosen että täälä vaihdettiin tukivarsipaketti ja vetonivelet nyt +300tkm mittarissa olevaan toki viimesiin 3b koppaan(mutta 2.5 v6 tdi), mutta tiettävästi ei ainakaan suomen puolella ole koskaan ennemmin niille tehty mitään. Saksan päästä ei tietoa siitä ja tullessaan suomen kamaralle ollut n.200tkm ajettu, ja siitä on jos jokunen vuosi. :)
motonetistä tais osat olla jotain 400-500e paikkaa ja ne vaihdettiin ite, joskin vaati välillä aika ronskia otteita ottaa vanhat juurtuneet irti...:D

upi384
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.1.2008 20:50

ViestiKirjoittaja upi384 » 4.9.2010 22:03

Nämä tukivarsi ongelmat loppupään 3bg passattien kohdalla on täyttä fuulaa!

Sitten, kun 200-300tkm ajon jälkeen jotain mahdollisesti joutuu uusimaan, niin pyytää varaosa puljusta lemförder tai trw merkkisiä osia, niin taas kestää pitkään.

Itse uusin ensimmäisen tukivarren -04 passattiin, kun mittarissa n.280tkm.

Noissa lemfördereissä on vain vingun jälki sillä kohtaa, missä pitäisi olla vw/audi logo,
eli alkuperäis laatua, mutta maksaa vähemmän, kuin marmorilta haettuna.
Enemmän ne silti maksaa, mitä delphit yms. huonolaatuisemmat tarvikeosat.

Mulderi
-
Viestit: 126
Liittynyt: 23.9.2003 21:49

ViestiKirjoittaja Mulderi » 14.9.2010 15:12

Meillä meni ekat tukivarret noin 270tkm kohalla, 3bg siis, jarrut kuluvaa tavaraa, yks ahtoputki menny, loput muita kuluvia osia. Ajettu noin 120tkm meiän aikana, auto -03 variant 1,9tdi 4 mot.

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 15.9.2010 13:18

Kyllä nuo etupään tukivarret ja muut nii ihan hyvissä hinnoissa. Porukoitten 1.9 tdi vm. 02 joutuu uusimaan parit osat nii kyllähän tuo lähemmäs 600e tulee kustantaa että ihan hyvän hintaset on palikat.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.9.2010 14:04

Tukivarsisarjojen hinnat 250-700e, loppuhinta on kiinni siitä että kuka mitäkin tykkää laittaa tai laitattaa. Ja jos se 600e sisälsi työt ni eikai se mikään maailmanlopun sijoitus ole kun niillä mennään taas se seuraavat 100tkm tai 200tkm...
'98 1.8T ja '00 1.9TDI variantit mulla on ollu eikä mitää ongelmia etupään nivelissä eikä oikeestaa muutenkaan. Justii hankin '03 1.8T variantin vaimolle, saas nähä minkälainen tuuri sen kanssa on...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.9.2010 10:48

Itse toin viimevuoden elokuussa Ruotsista -01 1.8T Variantin. Kilometrejä oli muistaakseni n. 145tkm. Kaikki kuitit uudesta asti tallella (ekalta omistajalta ostin) ja mitään suurempaa kuten tukivarsia ei oltu vaihdeltu. Perus huoltoja lähinnä tehty.
Nyt kilometrejä päälle 160tkm eikä edelleenkään kummempaa. Kytkin alkaa ottaa melko ylhäältä kiinni joten odotettavissa ehkä kytkinremppaa jossakin vaiheessa. Melkein koko aika jonka auto on mulla ollut, se on ollut lastutettu (n. 190hv)

Hintaosviittaa sen verran että tuo maksoi silloin 50.000kr / 5000€ + tuonti/tullaus/vero/rekisteröinti n. 2.700€. Olennaisina varusteina vakkari, Climatronic, 16" kesät+alut sekä 15" hyvät nastat pelleillä.
Toin tuon maahan ja tullasin torstaina, verotuspäätös oli tehty perjantaina ja lasku oli laatikossa maanantaina :)

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 16.9.2010 19:39

no 600 + työt. Ja eipä ollu ees kaikki varret oikeita oli pitänä käydä hakee vielä lisää. Jos sillä nyt taas ajelee...


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa