Tällainen Vw Golf GTI 2.0 16v -94 haettiin Joensuusta ennen joulua. Tarkemmassa tutkinnassa kotona huomasin moottorin ja vaihteiston vuotavan tai vuotaneen öljyä ja oli mahdoton sanoa missä vuotokohta tarkalleen siaitsi. Moottorin putsaus hommaa ja öljynlauhduttimen tiivisteitten vaihtoa varten otin keulan irti.Vaihdoin kaikki tiivisteet kampiakselin ja kannentiivisteitä lukuunottamatta. Putsausta vaati myös imusarja ja kaasuläppä. Ja kun oli aloitettu purkamaan niin uusin termostaatin, tulpat,öljyt ja kaikki suodattimet.Vaihdelaatikkoon stefat ja öljyiksi RedLine MT-90.
Alustaan puhkiruostuneiden iskareiden vaihdon yhteydessä:
-Jom:in coil-over alustasarja
-Prothanen ja Powerflexin puslia
-Raidetangonpäät ja pallonivelet
Valaistukseen vaihtui:
-Ajovaloiksi Hella IV-look mustana + Ollon xenonit
-Tummaoptiikka sumuvalot
-Tummat etuvilkut
-Takavaloiksi tummat alkuperäiset
Sisusta on recaroilla joka pesetettiin ja otsonoitiin madcar:silla. Kylkiin ja merkittömään Jom:in maskiin uudet GTI:n merkit. Maskin ja takalippan maalautin korinväriin. Maskin rivat suhuuttelin itse semi gloss blackillä. Golffi rupeaa miellyttämään omaa silmää, kun saa laitettua vielä tummat sivuvilkut ja soittimet.
Vw Golf 3 GTI 2.0 16v (Myyty!)
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Golf 3 GTI 2.0 16v (Myyty!)
Viimeksi muokannut slone, 11.4.2011 11:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tänään sain jotain musiikkiakin autossa kuulumaan. Tämän hetkinen kokoonpano koostuu LG:n soittimesta, joka vielä vaihtuu johonkin parempaan. Kajareina edessa 3-tie SPL dynamicsin S-6.3 erillissarja . Takana DLS Classic Series K6 erillissarja, molemmat asennettu alkuperäisille paikoilleen. Edessä tosin tila keskiäänien kassa ei riittänyt ilman lämmitys kanavien modifiointia ja diskantit tulivat koetaulun päälle kulmiin. Erillissarjoille Kenwoodin 4-kanavainen vahvari ja subi hommat hoideltiin siitä missä aita on matalin, eli Autostudion pack bp15.
Sain otettua tänään myös paremman kuvan Golfista.
Ja sitten siitä etulipasta, ihan hyvin korahtelee tiehen jo tälläkin lipalla. Toki kokeilin tätä vr6:kin lippaa mutta näillä teillä ja tällä tienhoidolla mitä täälläpäin harjotetaan( lue: on nimittäin niitä syviä uria), niin voin unohtaa lipan hyvillä mielin odottamaan kesää. Onko kellään tietoa minkälainen lippa ollut alunperin näissä 16v. GTI:ssä???
Sain otettua tänään myös paremman kuvan Golfista.
Ja sitten siitä etulipasta, ihan hyvin korahtelee tiehen jo tälläkin lipalla. Toki kokeilin tätä vr6:kin lippaa mutta näillä teillä ja tällä tienhoidolla mitä täälläpäin harjotetaan( lue: on nimittäin niitä syviä uria), niin voin unohtaa lipan hyvillä mielin odottamaan kesää. Onko kellään tietoa minkälainen lippa ollut alunperin näissä 16v. GTI:ssä???
Viimeksi muokannut slone, 15.3.2010 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuh, muistan kun itse sen sieltä saksasta kotio ajelin, vuosi taisi tosin olla 04.
Hihnanvaihto tuli tehtyä kreivin aikaan, kiristin ja hihna näytti kotona tältä: KLIK ja KLIK. Samoin moottorin tukikumi oli sökönä jo ostaessa joten se tuli vaihdettua.
Auto oli silloin tämän näkönen: EESTÄ ja TAKKOO
Hihnanvaihto tuli tehtyä kreivin aikaan, kiristin ja hihna näytti kotona tältä: KLIK ja KLIK. Samoin moottorin tukikumi oli sökönä jo ostaessa joten se tuli vaihdettua.
Auto oli silloin tämän näkönen: EESTÄ ja TAKKOO
Laitetaas tännekkin muistaessa tilanne päivitystä. Ikkunoista poistin kalvot jotka lähtivät liimoineen yllättävänkin helposti.
Ajovalot ,sivu vilkut ja takavalojen ylä osat (vilkut) peittelin Lamin-x kalvolla, jonka sävy on tint. Kalvo oli todella paksua ikkunaan laitettaviin kalvoihin verrattuna. Asennus helppoa, koska paksuudesta johtuen lämmittää saa uskomattoman paljon ja asennuksessa ei ole pakko kayttää "Fairivettä", joten loputtomalta tuntuvasta liippauksestakin säästyy.
http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... GP0002.jpg
Ajovalot ,sivu vilkut ja takavalojen ylä osat (vilkut) peittelin Lamin-x kalvolla, jonka sävy on tint. Kalvo oli todella paksua ikkunaan laitettaviin kalvoihin verrattuna. Asennus helppoa, koska paksuudesta johtuen lämmittää saa uskomattoman paljon ja asennuksessa ei ole pakko kayttää "Fairivettä", joten loputtomalta tuntuvasta liippauksestakin säästyy.
http://i1028.photobucket.com/albums/y34 ... GP0002.jpg
Viimeksi muokannut slone, 8.3.2010 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kesävanteita etsiessäni löytyi työkaverilta 15´ Tecnot vm-91, joten ajttelin että näitä ei joka golffin alla olisi. Vanteet olivat kiveniskemät ja lakkaakaan ei olut enää kuin paikka paikoin jäljellä, myös keski kupit jotka peittävät keskiön pultteineen olivat kadonneet. kuva
Vanteet ensin lasikuulapuhallettiin ja myös samalla keskiön peitelevyn kiinnikkeet poistettiin. Seuraavaksi väänsin 8mm kierteet feikki kehäpulteille jotka alunperin olivat alumiiniä ja liimalla kiinnitetty. Vanteet pulveri maalattiin puolikiiltävän mustaksi ja uudet feikki pultit ovat rosteria jotka hinkkasin kiiltäviksi. Kuva valmiista tuotoksesta.
Jälleen kerran voi todeta, että intoa oli enemmänkuin järkeä. Vanteita alle sovittaessani huomasin pulttijaon olevan jotain aivan muuta kun sopiva, eipä tullut tarkistettua kun luotin myyjän mittaukseen. Siispä adapterit oli hommattava ja samalla sai siirrettyä vannetta lähemmäksi kaarta. Et vanteissa oli 35, muutoksen jälkeen edessä 15 ja takana 5. Kumeiksi pyöräytettiin Toyon T1R koossa 195/45/15. Kuva vanteet alla. Valitettavasti oli vain kännykkä kuvia, mutta jospa pokkarikin sotkeentuisi mukaan jossain vaiheessa.
Vanteet ensin lasikuulapuhallettiin ja myös samalla keskiön peitelevyn kiinnikkeet poistettiin. Seuraavaksi väänsin 8mm kierteet feikki kehäpulteille jotka alunperin olivat alumiiniä ja liimalla kiinnitetty. Vanteet pulveri maalattiin puolikiiltävän mustaksi ja uudet feikki pultit ovat rosteria jotka hinkkasin kiiltäviksi. Kuva valmiista tuotoksesta.
Jälleen kerran voi todeta, että intoa oli enemmänkuin järkeä. Vanteita alle sovittaessani huomasin pulttijaon olevan jotain aivan muuta kun sopiva, eipä tullut tarkistettua kun luotin myyjän mittaukseen. Siispä adapterit oli hommattava ja samalla sai siirrettyä vannetta lähemmäksi kaarta. Et vanteissa oli 35, muutoksen jälkeen edessä 15 ja takana 5. Kumeiksi pyöräytettiin Toyon T1R koossa 195/45/15. Kuva vanteet alla. Valitettavasti oli vain kännykkä kuvia, mutta jospa pokkarikin sotkeentuisi mukaan jossain vaiheessa.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa