No niiiiin. Nyt sai aikaan edes pikkiriikkisen paremmat kuvat, kun kännykällä, vaikkakaan ei ole edes amatööripokkaajan tasoa. Jotain kuitenkin. Ja tässä myös hieman listausta(kertauksenkin vuoksi) mitä on modattu ja mitä ehkä hieman pienesti poikkeavaa tästä yksilöstä löytyy(tai siis lähinnä ei löydy).
Elikkäs viimeisen talven aikana on modattu seuraavaa:
- CCW Classic 8,5 & 10 x 18" ET52, keskiöt maalattu, custom made keskitysrenkaat
- Continental CSC 5 225/40 & 255/35
- täyskaarista leikattiin etuosat pois, ettei tule pää kipeäksi ja samalla maalattiin sävyyn vanteiden kanssa.
- vilkut vaihtuivat oransseihin perinteitä kunnioittaen
- takavalot vaihdettiin tuoreisiin, kun vanhat olivat jätettä
- ratti vaihtui Momosta Nardiin ja sitä kautta takaisin Momoon, mutta tällä kertaa mokkaiseen ja oikealla kaiverruksella
- runttukello pyöräytettiin punaraja klo 12 kohti
- kammottava hinauskoukku vaihdettiin lenksuun, joka kylläkin repii puskurin irti jos siitä nykii
- etuvalojen lasit vaihdettiin uusiin
- ovien avauslenksut teetettiin samaan väriteemaan vanteiden, kaarien ja vielä kaapissa olevien vöiden kanssa ja oven kahvat vaihdettiin orig. RS-mallisiksi(päätysuojat puuttuu)
- poljin pinnat vaihdettiin mustiin alumiinisiin
- alusta päivitetty Bilstein PSS10, korkeus & jäykkyyssäädettävä
- näiden lisäksi ollaan peruskorjailtu ja huollettu sieltä sun täältä
- mittarin kehykset ovat menossa myös uusiksi, koska tuo krumeluuri ei sovi tuohon yleisilmeeseen lainkaan
- takatan 4-pistevyöt odottaa kaapissa poikittaispalkkia, johon saa ne kiinni
- G-pipe, eli viimeinen äänenvaimentaja korvattu väliputkella
Aiemmin modattua(joku vanhoista omistajista):
- Cup-peilit
- ilmanottoaukot sumareiden tilalla(eivät vie oikeasti ilmaa jarruille tässä tapauksessa)
- Recaro Polet
- RS kytkin ja vauhtipyörä
Pari asiaa, jotka tästä tekevät hieman harvinaisemman yksilön, vaikkakin itsessään perus Carrera 2 onkin. Eli tuo kattoluukuttomuus on lähinnä se, mikä tämän erottaa todella monesta muusta autosta. Tehtaalta tilattaessa kattoluukku on aina ollut näissä koreissa vakiovaruste, joka on täytynyt ruksittaa optiona pois. Myös puuttuva takalasin pyyhin menee samaan sarjaan, joskin helppo toteuttaa myös jälkikäteen.
Väri ja vetotapa yhdistelmääkään ei nyt ihan heti joka päivä tule vastaan, edes montaa kappaletta ei ole tällä hetkellä myynnissä ulkomaillakaan.
Itselle auto on ollut pitkäaikainen haave ja tavoite on, että tätä ei tästä perheestä tulla hävittämään. Korkeintaan vasta, jos seuraavan 40 vuoden aikana tulee säännös joka kieltää tällaisella autolla ajamisen.
Pieniä jatkoideoita pyörii myös päässä, liittyen lähinnä sisustaan. Niistä sitten vähän tuonnempana kun lähtevät käytäntöön.
Kiitokset menevät suurelta osin Porvoon Autoklinikalle, 9xx-partsin Antille, Urranille ja jopa Korson suutarille :)
Nyt auto on kuitenkin noita mittarin rinkuloita ja vöiden kiinnitystä vailla valmiina tältä kesältä, eli palaamma asiaan parempien kuvien osalta mahdollisesti tänä vuonna, mutta muuten ensi keväänä :)
Kuvasatoa:
