Koitti vuoden 2011 maaliskuun loppu ja itselle piti löytää jokin dieselkäyttöinen kulkupeli, tietenkin konsernin tuotteista kun perheessä on vauvasta asti suosittu vain ja ainoastaan volkkareita ja nimenomaan dieseleinä. Pitkään ja hartaasti nettiautoa selailtuani silmiini osui otsikon kulkupeli, ja eihän se auttanut kuin lähteä katsomaan miltä kyseinen peli sitten livenä näyttää!
Golffi on siis tuotu Suomeen helmikuussa 2011 Luxemburgista ja säilytetty liikkeen tiloissa kevääseen asti, joten yksilö onkin varsin hyväpeltinen ikäänäsä nähden. Moottorina toimii 1.9 litrainen pumppusuutindiesel tarjoten täydet 74 kw. Matkaa tällä oli taitettu ostettaessa 174 tuhatta ja tällähetkellä mittarissa seisoo rapiat 190.
Golf on siis varustelultaan Keski-Euroopan markkinoille suunnattu Ocean-varusteluinen (Onko montaa Suomessa?), joka pitää sisällään ilmeisesti kokopunaiset takavalot ja sporttisemmat istuimet, alumiiniset kynnyslistat ja kangasmatot. Varsin karvalakkihan tämä muuten on kun ei löydy vakkaria saatikka ajotietokonetta, jälkimäistä en kaipaa mutta vakkari tähän on tulossa piakkoin =)
Minulle tullessani auto oli täysin vakiokuntoinen. Tähänastisia muutoksia ovat olleet lohkolämmittimen asennuttaminen jotta ympärivuotisen käyttöpelin kriteerit täyttyisivät, h&r:rrän -35 pudottavat jouset ja audin 18 tuumaset a8 replica vanteet 225/40 kokoisilla kumeilla, lisäksi muutamat tarrat on tullut lisäiltyä sekä rekisterkilven- ja sisustan valot vaihdettua ledeihin.
Tarkoituksena siis pitää tämä käyttöpelinä, mutta pientä jatkojalostusta tähän tullaan tekemään vielä, ainakin hifien ja matkustusmukavuuden osalta.
Tulossa vielä mm:
Ulkokuoren ehostusta (Puskurien alaosat korinväriin, linssiumpiolliset etuvalot + xenonit), säädettävä alusta jossain vaiheessa että saa stänssin kohilleen.
Hifipuolelle olisi luvassa auton vaimennus vibroplastilla sisältäen kaikki ovet + kontti, jonka jälkeen rainbow sax - erillissarjat löytävät tiensä oviin vahvistimen kautta, subbaripuolelle ei ainakaan näillänäkymin ole tulossa mitään, mutta ken tietää, soitin on jo päivitetty pioneerin DEH-2300UB malliin.
Sisustaan jotkut sirommat poljinpinnat, uusi vaihdekepin pussi kun entinen on melkein puhki kulunut ja se vakkarin asennus.
Tekniikkaa ehostellaan itse tehdyllä putkistolla, lastutuksella ja ehkäpä välijäähdyttimen päivittämisellä hieman suurempaan kunhan inspiraatiota tähän löytyy, myös egr olisi tarkoitus tulpata ja puhdistaa imusarja, tosin onkohan näillä kilometreillä vielä ajankohtaista?
Kuvia ei vielä ole montaa kun täällä maalla auto tuppaa likaantumaan nopeasti niin en kehannu paskasta autoa ihastella, mutta niitä tulee lähipäivinä lisää =)

