CC, DCC ja ajoneuvon madallus
Valvoja: ffp jäsenet
CC, DCC ja ajoneuvon madallus
Tuli hommattua Volkkarin mersukopio, jossa on tuollainen DCC alusta, eli jäykkyyssäädettävät iskarit.
Kun autoa nyt pitäisi sitten madaltaa, niin minkälaisia kokemuksia näistä on DCC:n kanssa. Vaihtoehtoja lienee 4 erilaista:
1. Coil Överit DCC:llä
KW taitaa olla ainoa valmistaja, jolta löytyy Coil Over settiä jossa tulisi mukana tuo säätömahdollisuus. Onko tuollaisista kokemusta. Äkkiä googletettuna Englannin ihmemaassa väittävät, että tuossa saa kolme alustaa kahden hinnalla.
Comfort -> KW Street Comfort
Normal -> KW Var 1
Sport -> KW Competition
Tuohon on vähän vaikea uskoa. Ja vaikka näin olisikin, niin kahden litran diiselissä kun ei tarvita kuin tuota Comfort setuppia. No tämä kuitenkin on kiinnostava vaihtoehto. Tosin sarjan hinnalla taitaa saada jo vaihtoehto nelosenkin.
2. Coil Överit ilman DCC:tä
KW:lta ainakin joskus sai mokkuloita joilla saadaan vikavalot sammuksiin, jos ei iskareissa ole älyä. Onko olemassa jotain muuta vaihtoehtoa?
Mitä mukavuuspainotteista sarjaa voisitte suositella CC 4-motioniin.
3. Laadukkaat madallusjouset
Toiminee ihan hyvin säädettävien iskareiden kanssa? Vakioiskareiden säädöllähän on yllättävän suuri vaikutus auton korin heilahteluun
4. Ilmajousitus
Hmm...
Kun autoa nyt pitäisi sitten madaltaa, niin minkälaisia kokemuksia näistä on DCC:n kanssa. Vaihtoehtoja lienee 4 erilaista:
1. Coil Överit DCC:llä
KW taitaa olla ainoa valmistaja, jolta löytyy Coil Over settiä jossa tulisi mukana tuo säätömahdollisuus. Onko tuollaisista kokemusta. Äkkiä googletettuna Englannin ihmemaassa väittävät, että tuossa saa kolme alustaa kahden hinnalla.
Comfort -> KW Street Comfort
Normal -> KW Var 1
Sport -> KW Competition
Tuohon on vähän vaikea uskoa. Ja vaikka näin olisikin, niin kahden litran diiselissä kun ei tarvita kuin tuota Comfort setuppia. No tämä kuitenkin on kiinnostava vaihtoehto. Tosin sarjan hinnalla taitaa saada jo vaihtoehto nelosenkin.
2. Coil Överit ilman DCC:tä
KW:lta ainakin joskus sai mokkuloita joilla saadaan vikavalot sammuksiin, jos ei iskareissa ole älyä. Onko olemassa jotain muuta vaihtoehtoa?
Mitä mukavuuspainotteista sarjaa voisitte suositella CC 4-motioniin.
3. Laadukkaat madallusjouset
Toiminee ihan hyvin säädettävien iskareiden kanssa? Vakioiskareiden säädöllähän on yllättävän suuri vaikutus auton korin heilahteluun
4. Ilmajousitus
Hmm...
Viimeksi muokannut rolle, 21.1.2013 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole kokemusta, mutta itse sulkisin vaihtoehdon 2. kokonaan pois. Madaltavia jousia voinee käyttää, jos madallus ei ole kovin rankka. En uskaltaisi kuormittaa iskareita välttämättä kovin paljoa vakiota enempää. Vaihtoehdot siis oikeastaan 1. tai 4. joista nelonen toki kuulostaa paremmalta jos hintaluokka on sama.
KW:n alusta toki ainakin hyvä ajaa jos pitävät minkä lupaavat.
KW:n alusta toki ainakin hyvä ajaa jos pitävät minkä lupaavat.
Mulla oli A4:ssä Audin Drive Select ja sen kaverina tuo KW:n "cancellation kit", eli ne mokkulat jotka tuli alkuperäisiin iskareihin meneviin piuhiin. kyseiseen autoon ei tuota säädön säilyttävää settiä saanut ainakaan silloin, tosin en pitänyt muutenkaan tuota säädettävyyttä kovin tärkeänä, se nyt vaan tuli "kaupan päälle". tuon kanssa oli sitten HR:n coiloverit.
Tuosta KW:n yhteensopivasta / säädettävästä alustasta ei ole siis mitään kokemusta, mutta luulisi senkin olevan ihan toimiva systeemi. Ilmeisesti kuitenkin aika hintava, joten itse valitsisin kyllä tuon vaihtoehto kakkosen, se kitti maksanee pari sataa ja KW:n tai HR:n coiloverit saa tonnilla. Molemmista kokemusta ja hyviä ovat olleet. jos madallus ei ole luokkaa pohja maassa, niin Variante 1 on omasta mielestä ollut ihan riittävä, aikoinaan oli V2 mutta tehtaan jäykkyydellä mentiin aina.
Tuosta KW:n yhteensopivasta / säädettävästä alustasta ei ole siis mitään kokemusta, mutta luulisi senkin olevan ihan toimiva systeemi. Ilmeisesti kuitenkin aika hintava, joten itse valitsisin kyllä tuon vaihtoehto kakkosen, se kitti maksanee pari sataa ja KW:n tai HR:n coiloverit saa tonnilla. Molemmista kokemusta ja hyviä ovat olleet. jos madallus ei ole luokkaa pohja maassa, niin Variante 1 on omasta mielestä ollut ihan riittävä, aikoinaan oli V2 mutta tehtaan jäykkyydellä mentiin aina.
Teknisenä ratkaisunahan VAG konsernin kaikki säätöiskarit (ei ilmajouset) ovat samoja. (DCC, Drive Select, PDCC jne, yms), joten eliminointi onnistuu samoilla KW:n mokkuloilla.
Jossain sporttisessa pelissä tuollainen KW plug & play DDC kitti voisi olla asiallinen. Kadulla Comfortilla ja radalla / mutkatiellä mökille sportilla, mikäli säädöillä on yhtä suuri vaikutus kuin vakiona. Mutta 103 kW dieselissä reilu 2000 euron sijoitus coil over alustaan vähän arveluttaa. Tosin esim jos ottaa KW comfortin ja nuo vikavalon eliminointimokkulat, niin taitaa siitäkin reilu 1500 tulla.
Olisi kiva kuulla kokemuksia plug & play kitistä...
Jossain sporttisessa pelissä tuollainen KW plug & play DDC kitti voisi olla asiallinen. Kadulla Comfortilla ja radalla / mutkatiellä mökille sportilla, mikäli säädöillä on yhtä suuri vaikutus kuin vakiona. Mutta 103 kW dieselissä reilu 2000 euron sijoitus coil over alustaan vähän arveluttaa. Tosin esim jos ottaa KW comfortin ja nuo vikavalon eliminointimokkulat, niin taitaa siitäkin reilu 1500 tulla.
Olisi kiva kuulla kokemuksia plug & play kitistä...
Kyllä tämä taitaa kääntyä ihan klassisten madallusjousien puolelle. Tuo DCC nappi on yllättävän käyttökelponen, ja KW:n plug&play sarja on hieman arvokkaan oloinen tuollaiseen käyttökulkineeseen.
Onko kellään kokemusta Eibachin tai H&R:n jousista CC Passattiin. Madaltuuko tuon luvatun noin 30 - 40 mm ja onko stanssi balanssissa?
Onko kellään kokemusta Eibachin tai H&R:n jousista CC Passattiin. Madaltuuko tuon luvatun noin 30 - 40 mm ja onko stanssi balanssissa?
Täytyypä jatkaa yksinpuhelua. Tuossa autossa on H&R:n - 40 mm jouset vakio DCC iskareiden kanssa. Vähän siinä ja siinä onko vielä korkean näköinen.
http://www.passatworld.com/forums/52-eu ... 8-tsi.html
http://www.passatworld.com/forums/52-eu ... 8-tsi.html
Jokos auto on tontissa vai tyydyitkö pelkkien jousien vaihtoon?? Kiinnostaisi tietää kokemuksia tästä vaihto-operaatiosta, kun tuli juuri ostettua DCC-alustalla liikehtivä CC ja se renkaan ja kaaren väli on kyllä aivan liian iso.
Pähkäilyssä lähinnä mukavuus ja ajon helppous joka paikkaan tuolla madallusjousilla vs. näyttävyys säädettävällä alustalla niin, että ei nakit mahdu renkaan ja loksun väliin.
Pähkäilyssä lähinnä mukavuus ja ajon helppous joka paikkaan tuolla madallusjousilla vs. näyttävyys säädettävällä alustalla niin, että ei nakit mahdu renkaan ja loksun väliin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa