Valvoja: ffp jäsenet
kaikkitietävät kaverit kertoivat että tuossa koneessa voi tulla vastaan kallis nokkaremontti. Tais olla säätökoneiston hajoaminen josta puhuivat?
Miten yleinen ongelma tuo on ja kuinka helposti vian/ensioireet huomaa käytännössä?
Lainaus:
VR6 vai V6?
Oletin itse ainakin että puhuu tuosta aidosta V6:sta eikä V(R)6:sta.
Juu eiköhän tässä ketjussa puhuttu V6:sta eikä VR6:sta
Vielä kun tietäs kumman laittaa, vanhemman mallin vaiko faceliftin? Passat on ihan uus tuttavuus niin ei tiedä mitään tyyppivioista.
Susihan tuo moottori on jos puhutaan polttoainetaloudesta. Ei kukaan järkevä ihminen maksa tuollaisia bensakuluja, kun jopa 1,5 x tehokkaammilla moottoreilla päästään 1/2 kulutukseen kuin 2.8 V6 30v-koneella.
Kyllä se vinosilmäinen keltainen mies iso meren takana suunnitteli ja valmisti jo 90-luvun alussa 1,5 x tehokkaamman autonmoottorin 1/2 kulutuksella kuin 2.8 V6 30v.
"2.8 V6 30v - moottorin vääntö houkuttelee ajamaan matallilla kierroksilla. Pidempää ajoa alle 1800 kierroksen ei voi suositella koska se aiheuttaa moottorin karstoittumista, käyntihäiröitä ja suutinten tukkeutumiseen"
Oliko tuo omakohtainen kokemus tuommoisesta 2.8 V6 30v:stä ?
Lainaus:
Oliko tuo omakohtainen kokemus tuommoisesta 2.8 V6 30v:stä ?
Tuo on itseasiassa allekirjoittaneen kirjoittama lause. Mistä lie Kraft-mies sen kaivanut. (Johonkin useista VAG-boardeista, tai sitten sfnettiin aikoinaan kirjoitettu - mutta omaksi tunnistan.)
Omassa nimittäin meni suuttimet tukkeeseen aikanaan. Merkkihuolto epäili ajotapaa. Tosin näin yli viiden vuoden jälkeen tapahtumasta voisi itse enemmänkin taipua siihen että sinne oli saksassa tankattu jotain "mielenkiintoista", esim. suuresti rikkipitoista bensaa...
Tämä "fakta" siis empiirinen, yhden auton otannalla... :D
V-moottori on moottori, jossa sylinterit ovat rinnakkain kahdessa rivissä muodostaen V-asetelman. Rakenteessa on kaksi sylinteririviä, yksi tai kaksi nokka-akselia riviä kohden sekä yksi kampiakseli.
Menee off-topic mutta mainittakoon että tuossa on pihassa edelleen päivittäisessä ajossa oleva keltaisen miehen rakentama 660 000 huolettomia kilometrejä ajettu 6-Turbo, vm1990 ja edelleen ensimmäisellä omistajalla. Kyllä se vaan menee niin että puolueettomissa autotesteissä on osoitettu että joillakin osa-alueilla japanilainen autoteollisuus on kokonaisuudessaan onnistunut kilpailjoita paremmin.
Voisin tässä yhtydessä esittää retorisen kysymyksen. Moniko 2,8 V6 30v Passat on edelleen ensimmäisellä omistajalla? Ja paljonko on kilometrejä kertynyt mittariin? Tosiaan yllättävän vähän ajettuja on ikäisekseen nuo 2,8 V6 30v Passatit jotka ovat esim nettiautossa myytävänä. Kun vertaa muilla moottorivaihtoehdoilla oleviin samanikäisiin Passatteihin, niin kyllä ero on valtava kun vertaa keskimääräisiä ajettuja kilometrejä.
Mikä tähän voisi olla syynä? Onko niin että vaikka auto kestäisi niin sitten polttoainetaloudesta johtuen ei perse kestä ajaa 2,8 V6 30v Passatilla.
Harvan ihmisen jolla on rahaa ostaa yli 60 000e maksava auto uutena, tarvitsee ajaa samalla autolla 660 000km ?
Kerroppas Kraftverk sitten mistä löytyyautosta 1,5x tehokkaampi ja puolella kulutuksella oleva moottori? Eli 2.8 30v vääntökäyrä noin 5l/100km keskikulutuksella?
niin kyllä ero on valtava kun vertaa keskimääräisiä ajettuja kilometrejä.
Kuka persaukinen ostaa 2.8 litrasella koneella olevan Passatin? Mulla on kaikki autot vienyt täsmälleen saman verran polttoainetta, niin 850cc Mini kuin viritetty S2 Audi, eli just tasan tarkkaan kaiken mitä tankkiin tankataan. Kerroppas Kraftverk sitten mistä löytyyautosta 1,5x tehokkaampi ja puolella kulutuksella oleva moottori? Eli 2.8 30v vääntökäyrä noin 5l/100km keskikulutuksella? Ei kaikki halua ajaa Micralla säästäen maailmaa ja pieniä pennosiaan. Syy miksi tuollaisen autot vaihtaa ripeemmin ensimmäistä omistajaa, on että ostajat eivät ole siitä persaukisimmasta päästä, ja haluavat herkästi aina uudempaa autoa alle.
Ai nyt puhuttiin VW:n valmistamista moottoreista? Missään ei kyllä tarkennettu että puhutaan vain VW:stä, kuitenkin tuolla ylempänä otettiin jo nousevan auringon moottorisahat mukaan vertailuun.
Kaikin puolin varsin mainoi kulkine hintaluokassaan. Perille pääsee huonommassakin kelissä, kaupungissa tosin vähän janoinen ~12l / 100km maantiellä pääsee 8-9l kulutukseen riippuen ajotavasta. Öljyä toki toikin syö perus VW tapaan.
Mutta fakta on että vähissä on nelivetoiset ~200 heppaiset Passatin kokoiset farkut joilla pääsee alle 8 sekuntia nollasta sataan ja joiden hinta on 5-8 tonnia, iästä ja kilsoista riippuen (esimerkkejä otetaan vastaan, vois tämän vaihtaa halvempaan ja vähemmän kuluttavaan
Onko tuo 2,8V6 30v loppupelissä sittenkään niin kovin väkevä peli, jos tuossa 40 vuotta vanhassa, edelleen ajokunnossa olevassa kuplavolkkarin koneessa on parempi teho/paino-suhde.
pitäisi päästä huomattavasti korkeampaan litratehoon kuin 2,8V6 30v koneella
niin nelivetoa ei voi perustella edes Suomen talvella
Eikä 2,8V6 30v Passattia voi pitää oikein tarkoituksenmukaisena vetoautona, esim asuntovaunun, vene- tai autotrailerin vetoon.
oikeasti rikkailla 2,8V6 30v Passatin omistajilla
Moro,
yritin haulla hakea aihetta mutta tulos täysin nolla...
Onko bensa 6.sessa samanlaisia murheenkryynejä kuin TDI;ssä?
Uskaltaako ostaa 200tkm ajettua jos työkalut pysyy kourissa? Meneekö kannet jne...
-sami
japanilaisissa autossa ei välttämättä ole niin surkeita puolia kun vw autoissa yleisesti on
vw ei ole koskaan pärjännyt kilpailijoitaan paremmin nelivetotekniikassa
Vaihdoin 1999 Passatin 2.8 V6 mottiin venakopan tiivisteet ja öljyä vuotaa edelleen kannen takaa pakosarjoille? Pitäisikö niitä tiivisteitä liimailla kovasti tietyistä kohdin vai onko siellä toisen kannen perässä vielä joku tulppa tms. joka vuotaa?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa