Audi 2.5tdi koneen tyyppiviat?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

Audi 2.5tdi koneen tyyppiviat?

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 4.10.2008 9:22

Onko jotain erityistä huomioitavaa tollasta ostaessa ? nokka-akseleista olen kuullut jotain juttua ja tiptroniccia joku on haukkunut. eli mikä tyyppivika noissa nokissa on? miten voi todeta et on ok ? entä miten tiptroniccia voi kokeilla onko ok? vm. 97-00 olis sopivan ikänen...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.10.2008 9:47

Nokka-akselit kuluvat, 50-100 tkm välein on jouduttu niitä vaihtamaan.
Uudemmissa, 180 hv koneissa (esim A6) vikaa on korjattu vahvemmilla nokilla.
Ei kannata yrittää "kokeilla" vikaa sen paremmin, jos ei ole muutama tkm sitten nokkia vaihdettu niin kävelee vain rohkeasti pois.

Schimmi
-
Viestit: 28
Liittynyt: 1.4.2006 17:47

ViestiKirjoittaja Schimmi » 4.10.2008 12:40

Meillä meni nokka-akselit vaihtoon 250tkm jälkeen, nyt taas meno maittaa :)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.10.2008 12:49

Voihan joskus käydä tuurikin. Audi-korjaajan mukaan usein menee kuitenkin alle 100 tkm.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 4.10.2008 14:32

Niin00 eteen päin kannataa ostaa sit on paremmat koneet...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.10.2008 16:55

Tiptronicit on ok kunhan muistaa että nekin voi hajota (usein myös hajoaakin). Ei noikaan mitään sveitsiläisiä kelloja ole, mutta itse ainakaan en sekaantuisi vanhaan v6 tdi automaattiin ellei auto sitten ole A) lähes ilmainen tai B) nokat, aski uusittu. Lisäksi vaihtoehto C) asennoidun jo ostaessa että ylläpito voi olla kallista, eikä 4ke menoerä pilaa päivääni. Turhan usein nuo vaan pakkaa olemaan niitä, joihin vaihdettu ölpät silloin kun pitääkin eikä juuri muuta. Askikaan ei kauheasti itsestään varoittele ennen kuin sitten laukeaa. Ja jos askilla ajeltu se 150k ilman öljynvaihtoja, niin siinä alkaa olemaan jo aikalailla myöhäistä alkaa vaihtelemaan siihen ölppiä tiheesti ja rukoilemaan että jos se sattuisi kestämään. Askin korjaaminen liikkeessa on kallista, toki miksei jos uskoa itseensä ja aikaa on niin voihan noita itsekin ropailla.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 4.10.2008 17:44

Nokkien kunnosta saa jonkunlaisen kuvan kun kattoo taskulampun kanssa öljyntäyttökorkin aukosta sisään.. yks nokka näkyy suoraan siitä. Tahtoo vaan jostain syystä olla se parhaimmassa kunnossa oleva nokka minkä siitä näkee.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.10.2008 17:48

Ja eikös noissa ollut jotain ongelmia myös syöttöpumppujen kanssa?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.10.2008 18:08

Itse mitä syöttöpumpuista kuullut, niin hajonneet siellä 200-300k tuntumassa.. joten lie ihan normaalia kulumista.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2008 18:22

Hehe, ei noita nokkia kuitenkaan ihan 50-100kkm välillä kuitenkaan ole mennyt.
Ensimmäiset nokat tahtoo vaihtoa tossa 150-250kkm välissä, jos ensinkään.
Paljon niitä on mennyt ja paljon on semmoisiakin missä on jo yli 300k mittarissa.
Nokat vaihtoon ja kovaa ajoa ja hyvää oilia 10kkm välein, niin ajaa varmasti pitkälle.

Syöttöpumppukin hajoaa melkoisen lailla siinä samassa paikkeilla ku nokat.
Joku jännä siin on, että pumpun aivot ylikuumenee. Toisissa aiemmin toisissa
ei ollenkaan, yksilöitä yksilöitä.

Se on vaan vagineissa, et kun ostaa isomman lohkon koneen niin saa varautua
siihen, et _kaikki_ on kalliimpaa. Sama oliko tärpätti vai polttoöljykone.

Itse en kyl ole katunut ollenkaan moisen ostoa, vaikka toiset näillä foorumeilla
pelkoa lietsookin moisista.
Viimeksi muokannut diffas, 4.10.2008 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 4.10.2008 18:29

Uudemmissa, 180 hv koneissa (esim A6) vikaa on korjattu vahvemmilla nokilla.
Juu unohdin laittaa tonne et A6 just etsin..

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2008 18:33

Ja jos haluaa vähän rauhallisemmin yönsä nukkua niin voidaan sääntönä
pitää että tuota mainittua nokkavikaa löytyy ennen 2003 vuoden moottoreista.
Sillä ei ole väliä onko kyseessä mikä automalli.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 4.10.2008 19:20

Itse en kyl ole katunut ollenkaan moisen ostoa, vaikka toiset näillä foorumeilla
pelkoa lietsookin moisista.


Pitää vaan kannustaa olemaan realisti:) Liian usein lukee siitäkin kun maailma on kaatumaisillaan niihin tukivarsien vaihtoon tms.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2008 19:39

Joo tai jakopäähihan vaihtoihin.
Kyl pitää olla sen verran jengaa, et voi yllättäviä tonnin parin remppoja tehdä.

(vihje: osta manuaali, säästät selvää rahaa) ;D

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 4.10.2008 21:22

Toi pumppu on muuten sitten tosi tarkka että polttonestesuodatinta vaihdettaessa tulee ilmattua järjestelmä kunnolla ennenkuin käynnistelee. Ottaa itteensä jos sinne joutuu ilmaa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa