Audi 2.5tdi koneen tyyppiviat?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 2.5tdi koneen tyyppiviat?
Onko jotain erityistä huomioitavaa tollasta ostaessa ? nokka-akseleista olen kuullut jotain juttua ja tiptroniccia joku on haukkunut. eli mikä tyyppivika noissa nokissa on? miten voi todeta et on ok ? entä miten tiptroniccia voi kokeilla onko ok? vm. 97-00 olis sopivan ikänen...
Tiptronicit on ok kunhan muistaa että nekin voi hajota (usein myös hajoaakin). Ei noikaan mitään sveitsiläisiä kelloja ole, mutta itse ainakaan en sekaantuisi vanhaan v6 tdi automaattiin ellei auto sitten ole A) lähes ilmainen tai B) nokat, aski uusittu. Lisäksi vaihtoehto C) asennoidun jo ostaessa että ylläpito voi olla kallista, eikä 4ke menoerä pilaa päivääni. Turhan usein nuo vaan pakkaa olemaan niitä, joihin vaihdettu ölpät silloin kun pitääkin eikä juuri muuta. Askikaan ei kauheasti itsestään varoittele ennen kuin sitten laukeaa. Ja jos askilla ajeltu se 150k ilman öljynvaihtoja, niin siinä alkaa olemaan jo aikalailla myöhäistä alkaa vaihtelemaan siihen ölppiä tiheesti ja rukoilemaan että jos se sattuisi kestämään. Askin korjaaminen liikkeessa on kallista, toki miksei jos uskoa itseensä ja aikaa on niin voihan noita itsekin ropailla.
Hehe, ei noita nokkia kuitenkaan ihan 50-100kkm välillä kuitenkaan ole mennyt.
Ensimmäiset nokat tahtoo vaihtoa tossa 150-250kkm välissä, jos ensinkään.
Paljon niitä on mennyt ja paljon on semmoisiakin missä on jo yli 300k mittarissa.
Nokat vaihtoon ja kovaa ajoa ja hyvää oilia 10kkm välein, niin ajaa varmasti pitkälle.
Syöttöpumppukin hajoaa melkoisen lailla siinä samassa paikkeilla ku nokat.
Joku jännä siin on, että pumpun aivot ylikuumenee. Toisissa aiemmin toisissa
ei ollenkaan, yksilöitä yksilöitä.
Se on vaan vagineissa, et kun ostaa isomman lohkon koneen niin saa varautua
siihen, et _kaikki_ on kalliimpaa. Sama oliko tärpätti vai polttoöljykone.
Itse en kyl ole katunut ollenkaan moisen ostoa, vaikka toiset näillä foorumeilla
pelkoa lietsookin moisista.
Ensimmäiset nokat tahtoo vaihtoa tossa 150-250kkm välissä, jos ensinkään.
Paljon niitä on mennyt ja paljon on semmoisiakin missä on jo yli 300k mittarissa.
Nokat vaihtoon ja kovaa ajoa ja hyvää oilia 10kkm välein, niin ajaa varmasti pitkälle.
Syöttöpumppukin hajoaa melkoisen lailla siinä samassa paikkeilla ku nokat.
Joku jännä siin on, että pumpun aivot ylikuumenee. Toisissa aiemmin toisissa
ei ollenkaan, yksilöitä yksilöitä.
Se on vaan vagineissa, et kun ostaa isomman lohkon koneen niin saa varautua
siihen, et _kaikki_ on kalliimpaa. Sama oliko tärpätti vai polttoöljykone.
Itse en kyl ole katunut ollenkaan moisen ostoa, vaikka toiset näillä foorumeilla
pelkoa lietsookin moisista.
Viimeksi muokannut diffas, 4.10.2008 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”