OskuA:n 3BG Cleanline (Penkki verhoiltu, KYSYMYS)
Valvoja: ffp jäsenet
Lämmöllä sen pitäis oieta. Saunassa ei ainakaan kiristynyt. Pitää koittaa lämpöpuhaltimella varovasti, yks kikka on kanssa laittaa pyyhe vesiastiaan ja mikroon 5mi , sitten ryöyn päälle ja kuumailmapuhaltimella puhaltaa kuumaa sen jo ennestään höyryävän pyyheen läpi. Pitää joku päivä koitella kun saa kaikki ensin pestyä :D
Takapenkin purkua ja pesua, tää on kaikista penkeistä pahin.
Työkaluja, purkukuvia ja pesemistä. Puhtaimmassa kuvassa pesty Würthin Pinelinella, tämän jälkeen pyykinpesupulverin imeytys. Penkinlämppärit lähti mäkeen ne oli aivan karmeassa kunnossa. Katsoo jos joskus hankkisi uudet.
Kyllä se siitä irtoaa :-)

Työkaluja, purkukuvia ja pesemistä. Puhtaimmassa kuvassa pesty Würthin Pinelinella, tämän jälkeen pyykinpesupulverin imeytys. Penkinlämppärit lähti mäkeen ne oli aivan karmeassa kunnossa. Katsoo jos joskus hankkisi uudet.



Kyllä se siitä irtoaa :-)

Järkyttävässä kunnosa oli penkit kyl aluks =D Ite oisin pistänyt kaatopaikalle kun ei ois usko riittäny kunnostamiseen, mut jos intoa riittää niin etköhän sä noista viellä hyvät saa! Oisko tää jo vähän projektipuolen kamaa ;) Näin Wurthiläisenä pitää sanoa että ei ainakaan aineisiin pitäis homman kaatua =D
Viimeksi muokannut Madduli, 3.5.2013 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heh. Kyllähän tuota kylppäriä tulee tuon kälkeen siivottua, muuten kuuluu "mä just hei sen siivosin, oikeesti" tyylistä juttua :-D
Motonetistä kahtoo nyt jos löytyis, kiitos vinkistä!
Toi Pineline on kyllä hyvää kamaa mutta viruttuvuus huono, kuten jaikilla bioliuottimilla, vaahtoa riittää vielä kolmen-neljän pesukerran jälkeen. Kylppärinkin vedin puhdistusaineella operaation jälkeen :D
Harva tarvii takapenkkejä, ja hajottamoilta varmaan aika harva etsii kokonaisia sisustoja. Eikä niitä Superbeja niin kauheasti ole, ja tuskin tietää että sopii mm. Passattiin.
Motonetistä kahtoo nyt jos löytyis, kiitos vinkistä!
Toi Pineline on kyllä hyvää kamaa mutta viruttuvuus huono, kuten jaikilla bioliuottimilla, vaahtoa riittää vielä kolmen-neljän pesukerran jälkeen. Kylppärinkin vedin puhdistusaineella operaation jälkeen :D
Harva tarvii takapenkkejä, ja hajottamoilta varmaan aika harva etsii kokonaisia sisustoja. Eikä niitä Superbeja niin kauheasti ole, ja tuskin tietää että sopii mm. Passattiin.
Starbiten homeenpoistajaa ostettu, ainehan on käytännössä puhdasta klooria, joka siis tekee homeelle hallaa. Istuinosan tosiaan tänään pesin, painelin "irtovedet" pois ja ollut saunassa @ 80'c tuntikaupalla, ilmastointi päällä, kosteus 10-20% paikkeilla. Kestää vielä kuivua varmaan viikko vaikka jokapäivä pitäis saunassa....
Pyyheellä vaan painella vähän väliä ja antaa maata lauteilla. Tietääpähän ainakin että mikä seuraava sähkölaskun tasausta nosti. Viikonlopun aikana tilailen noi nahkamaalitkin. Sivun 2 lopussa värivaihtoehtoja, nyt kurkuista syljet pois ja ääntä kehiin, mitä mieltä väreistä?
Pyyheellä vaan painella vähän väliä ja antaa maata lauteilla. Tietääpähän ainakin että mikä seuraava sähkölaskun tasausta nosti. Viikonlopun aikana tilailen noi nahkamaalitkin. Sivun 2 lopussa värivaihtoehtoja, nyt kurkuista syljet pois ja ääntä kehiin, mitä mieltä väreistä?
Jop toi nahan värjäys pitäisi olla hullunkin osaama homma :D
Aivan sairasta kamaa toi Stairbriten homeenpoistaja!
Verratkaas siihen mitä se oli purettaessa. Eli kombinaatio: Pineline - pyykinpesupulveri - Stairbrite - Chemigal Guys Odor Eliminator
Laitoin vielä täksi päiväksi vaikuttaa ton homeenpoistajan. Melko klooripitoista, parveke haisee uimahallilta. Täytyy antaa monta päivää kuivua, painaa istuin vieläkin varmaan jotakn 15-20kg. Ensviikonloppuna olis tarkoitus maalata penkit jos kaikki menee nappiin.
Aivan sairasta kamaa toi Stairbriten homeenpoistaja!


Verratkaas siihen mitä se oli purettaessa. Eli kombinaatio: Pineline - pyykinpesupulveri - Stairbrite - Chemigal Guys Odor Eliminator
Laitoin vielä täksi päiväksi vaikuttaa ton homeenpoistajan. Melko klooripitoista, parveke haisee uimahallilta. Täytyy antaa monta päivää kuivua, painaa istuin vieläkin varmaan jotakn 15-20kg. Ensviikonloppuna olis tarkoitus maalata penkit jos kaikki menee nappiin.
Kuskin penkki oli sisällä jossa bägi ehjä, en viitsi nimetä ko. paiklaa julkisesti :D
Sairas kun homeenpoistopesun jälkeen vetää nahka kuivaksi. Pitänee hieroa nahkaan jotain balsamia. Kun se nahka kuivuu niin vetää korpukai kaikki rasva poistui. Sen verran kovia aineita. Mutta takapenkki ja nyt homeeton ja puhdas vaahtokumin haju jäljellä :D tilaan Creme CR12.
Sairas kun homeenpoistopesun jälkeen vetää nahka kuivaksi. Pitänee hieroa nahkaan jotain balsamia. Kun se nahka kuivuu niin vetää korpukai kaikki rasva poistui. Sen verran kovia aineita. Mutta takapenkki ja nyt homeeton ja puhdas vaahtokumin haju jäljellä :D tilaan Creme CR12.
Vielä painaa takapenkin istuinosa 13,1kg. Ennen saunaan laittoi tänään 14.2kg, eli n. litra vettä haihtuu neljässä tunnissa, mitä sauna maksaa 4h... Huoh. Onko kukaan sedan 3B(G) omistaja niin ystävällinen että kokeilisi penkin painon kuivana? Ei viitti ennen nahkaa pingottaa päälle kun vyllit on 100% kuiva.
Airbag löydetty myös ja huomenna lähtee Khrelixille penkki tikattavaksi. 20€ pyysi hintaa irtopäällisen ompelusta, ei paha. Postit yhteensä tietty toiset pari kypää. Nyt kulunut penkkien kunnostukseen n. 250€ (maalit, nahkakorjaussarja, nahkabalsamia, homeenpoistajaa, CG Odor Eliminatoria). Sain kuskinpenkin sähköt pelaamaan mutta muistin kaikkia 8 johtoa en osaa yhdistellä. Pitänee tilata Kufatecilta johto, 130€. Kohtuu hinnalla näiden penkkien kanssa pääsen, työtunteja kuluu kyllä rutkasti..
Kolme päivää pitää ottaa iisisti kun tuli olkapäähän kiertäjäkalvosimen tulehdus. Panacodia, buranaa ja yks kortisonipiikki. Perhana kun se särki ennen kun sai lääkettä ja piikin... F&@*
Airbag löydetty myös ja huomenna lähtee Khrelixille penkki tikattavaksi. 20€ pyysi hintaa irtopäällisen ompelusta, ei paha. Postit yhteensä tietty toiset pari kypää. Nyt kulunut penkkien kunnostukseen n. 250€ (maalit, nahkakorjaussarja, nahkabalsamia, homeenpoistajaa, CG Odor Eliminatoria). Sain kuskinpenkin sähköt pelaamaan mutta muistin kaikkia 8 johtoa en osaa yhdistellä. Pitänee tilata Kufatecilta johto, 130€. Kohtuu hinnalla näiden penkkien kanssa pääsen, työtunteja kuluu kyllä rutkasti..
Kolme päivää pitää ottaa iisisti kun tuli olkapäähän kiertäjäkalvosimen tulehdus. Panacodia, buranaa ja yks kortisonipiikki. Perhana kun se särki ennen kun sai lääkettä ja piikin... F&@*
Noihin ryppyihin liittyen niin ite poistin aikoinaan yhdestä mersusta lasten istuimen painaumat nahkapenkeistä kuumailma puhaltimella, varovasti lämmitteli ja varuiks mulla oli märkärätti millä sitten välillä kostutteli että ei korkkaa pinta. Siitä ainakin sai kaikki ventit pois ja ei ne enään takaskaan tullut.
Noniin, kaikista penkeistä homeet pesty pois, nahoista myös. Mutta lämmityselementit hajalla.. Ja taakse tosiaan haluan ne lämppärit. Pelkääjän penkin istuinosan nahka myös aivan hapertunut. Joten pitänee alkaa etsimään uusia.
Takapenkit myynnissä, sopii suoraan sedani Passattiin. Huomattavasti enemmän tukea. Nahoissa vähän korjailtavaa ja väriä päälle, mutta muuten hyvät, ja home tosiaan saatu kokonaan pois. Ja tosiaan ILMAN lämppäreitä. Toinen selkänojista jo kasattu, n. 1h homma per selkänoja, istuinosassa saa pari tuntia vierähtämään.
YV:llä saa tarjota. Halvalla lähtee!!
Takapenkit myynnissä, sopii suoraan sedani Passattiin. Huomattavasti enemmän tukea. Nahoissa vähän korjailtavaa ja väriä päälle, mutta muuten hyvät, ja home tosiaan saatu kokonaan pois. Ja tosiaan ILMAN lämppäreitä. Toinen selkänojista jo kasattu, n. 1h homma per selkänoja, istuinosassa saa pari tuntia vierähtämään.
YV:llä saa tarjota. Halvalla lähtee!!
Löysin uuden Superbin sisustan, haen sen pois. Kiinnostus lopahti, suurin/haastavin työ on nyt tehty, mutta vielä on puurtamista jäljellä. Koko vanha sisusta pois 190€, etupenkit sis. pelkääjän uusi bägi ja takapenkit. Ei pitäis olla kallis, siirrät vaikka Passatin penkkiosat tähän päälle ja saat sähkösäädöt.
Joo kävin tänään katsomassa uusia penkkejä, ne olivat Superb II;sta, dääm. 25.5 mennessä (katsastus) sellaset jostain. Saksassa noita jonkinverran on, onneksi sieltä löytyy jos ei muualta :D
Jos en saa ennen katsastusta nii sit vaan hakee vikalista airbagista niin saa ajoaikaa ja kerkii hankkii penkit :D
Jos en saa ennen katsastusta nii sit vaan hakee vikalista airbagista niin saa ajoaikaa ja kerkii hankkii penkit :D
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Itse ymmärrän luovutuksen syyn kun näin nuo superbin penkkien nahat ja ne kirjaimellisesti mureni käsiin osittain. Pelastus olis löytynyt useiden satojen verhoilulla.
Mustien myynti oli järkevää tai ei, mutta toisaalta kyllä ymmärrän hyvin kiinnostuksen noihin superbin penkkeihinkin. Aikaa se vaan on niin kauan kun ei rahallisesti ala suurempaa tappiota tekemään vaikka turha työ usein vähän nakertaakin ja näissä sitä oli aika paljon.
Mustien myynti oli järkevää tai ei, mutta toisaalta kyllä ymmärrän hyvin kiinnostuksen noihin superbin penkkeihinkin. Aikaa se vaan on niin kauan kun ei rahallisesti ala suurempaa tappiota tekemään vaikka turha työ usein vähän nakertaakin ja näissä sitä oli aika paljon.
50e meni homeen poistoaineisiin ja 30h aikaa niiden poistoon. Järkevintä olis ollut pitää mustat nahat siihen saakka kun saan asennusvalmiit penkit aikaiseksi. Nyt on Ruotsista kaupat auki yhden kaiffarin kanssa. Saas nähdä mihin päätyy, kyl mä Superbin penkit pian löydän. Lähetin just 40 suomalaiseen purkaamoon viestiä, Ruotsalaisiin n. 10 :D
Seuraava on sit 1.8T jenkkituonti 4Motion pienillä kilsoilla, APR+ virisatsilla (kuola valuu huulen pielestä), huomiovalot listoissa, kattoluukku ja kaikki muutkin herkut, kilvitettynä tulleineen veroineen päivineen 10-14k€. Sellanen sitten, W8 Recaroilla, joko loppuu haaveilu :D
Tääkin ensin kuntoon, mutta 1.8T koneen ajattelin kyllä tähän swapata sitten kun on varaa pitää kahta autoa (tämä bensaksi, toinen diesel), nyt meidän talous opiskelee!
Tääkin ensin kuntoon, mutta 1.8T koneen ajattelin kyllä tähän swapata sitten kun on varaa pitää kahta autoa (tämä bensaksi, toinen diesel), nyt meidän talous opiskelee!
Vedän aiemmat kehuni takaisin kun lukasin tämän uudestaan ja huomasin että sullahan oli jo varsin asialliset mustat nahkapenkit tässä.. Ja nyt vielä luovutat näiden raiskattujen penkkien suhteen tuon työmäärän jälkeen, ei näin.
Tämä menee nyt väkisin vähän jälkiviisasteluksi, mutta en myöskään ihan ymmärtänyt tätä penkkishow:ta. tämän raportoinnin perusteella siis luovuttiin hienosta ja ilmeisen hyväkuntoisesta sisustasta, jotta tilalle saadaan muutamilla ylimääräisillä herkuilla varustetut kaatopaikkakuntoiset sohvat. Työn ja yrityksen määrä on toki kunnioitettavaa, mutta silti..
Ajattelin saada niistä penkeistä vielä käyttökelpoiset, mutta oli vikalyönti, turhaa rahanmenoa ja aikaa sairaasti. Etsin 100% ehjän sisustan tilalle. Sähkösäädöt on kyllä ehdottomat. Penkkijumpasta alan saamaan tarpeeksi, etsin tosiaan nyt penkit missä selviää maalauksella.
Jollekin olis kelvannut ilman sähköjä, mutta nyt hetken niistä nauttineena en vois sähköistä luopua :D Ja se istuinosan kallistuksen säätö tosi pätevä juttu mitä ei Passatin ainakaan manuaalipenkeistä löydy.
Eiköhän sisusta pian kaikkien kommeltusten jälkeen ole paketissa :D
PS. kaikki paitsi kuskin penkki olisi pitänyt verhoilla uudelleen, nahka hapertunut, kustannukset tonniin. Mun mielestä parempi luovuttaa ja ostaa suoraan hyväkuntoiset kun jatkaa mudassa rämpimistä ja nousta ylpeänä maan pinnalle. Järki parempi ottaa käyttöön myöhään kun ei milloinkaan :-)
Jollekin olis kelvannut ilman sähköjä, mutta nyt hetken niistä nauttineena en vois sähköistä luopua :D Ja se istuinosan kallistuksen säätö tosi pätevä juttu mitä ei Passatin ainakaan manuaalipenkeistä löydy.
Eiköhän sisusta pian kaikkien kommeltusten jälkeen ole paketissa :D
PS. kaikki paitsi kuskin penkki olisi pitänyt verhoilla uudelleen, nahka hapertunut, kustannukset tonniin. Mun mielestä parempi luovuttaa ja ostaa suoraan hyväkuntoiset kun jatkaa mudassa rämpimistä ja nousta ylpeänä maan pinnalle. Järki parempi ottaa käyttöön myöhään kun ei milloinkaan :-)
Jees jees. Nyt löydetty sellaset jakkarat joilla pärjää siihen saakka kunnes löytyy HYVÄKUNTOISET Superb 1:en penkit ja saa katsastettua, hätäilin kyllä viimeksi niiden mustien kanssa ja myin heti pois, luotto oli niin kova saada niistä beigeistä penkeistä vielä jakkarat alle, mutta toisin kävi.. Eli perus highlinen nahka/alcantara penkit. Hiukan oli suttuset ja pari paikkaa piti karsia kasaan, alcantarat pesty pesurilla, nahka pesty kissasaippualla ja käsitelty hoitoaineella. Toisessa kuvassa (parvekkeelta) nahkaan on juuri laitettu hoitoaine.
On kyllä tummalla sisustalla sikana parempi mitä sillä harmaalla, en tarkoita penkkejä, ne tulee cremellä/beigellä sitten jossain välissä mutta noin muuten, kojelaudat, lattia yms.


On kyllä tummalla sisustalla sikana parempi mitä sillä harmaalla, en tarkoita penkkejä, ne tulee cremellä/beigellä sitten jossain välissä mutta noin muuten, kojelaudat, lattia yms.
"bad spot" kuvailua. Täytyis kaikki tässä touko-kesäkuussa korjailla.
Takakulma jo hetken ollut pohjamaaleissa.
Talvella maalauttamani takaluukku, maalari jätti lakkaamatta "piilopaikan". Hiekkapuhallusta ja koko luukkuun uutta maalia päälle. Samalla varmaan poistan VW merkin paikan.
Viime syksynä oli puskuri irti ja yksi muija peruutti pois parkkiruudusta Audi A4 B6 ja hiero koko kyljen tuohon mun takakulmaan, mulle tuli vaan pieni jälki, mutta akan auton kyljessä oli auton mittanen "lommoviiva" :D Ruostespotteja myös näkyvissä.
Kaikki alahelmat maalattava myös, hiukan arka paikka. Maalaan taipuvan osan mustalla dipillä.
Konepeltiin myös väriä päälle, kiveniskemää etuosassa.
Uusi peilinkuori hankittava, 50'c uunituksessa maalauksen jälkeen vähän jotkut jännitteet raukes. Toiselle peilille ei mosita käynyt.
Noiden jälkeen vielä kunnon myllytys, ja pinnoite päälle niin autosta ei löydy mitään moitetta :)
Takakulma jo hetken ollut pohjamaaleissa.

Talvella maalauttamani takaluukku, maalari jätti lakkaamatta "piilopaikan". Hiekkapuhallusta ja koko luukkuun uutta maalia päälle. Samalla varmaan poistan VW merkin paikan.

Viime syksynä oli puskuri irti ja yksi muija peruutti pois parkkiruudusta Audi A4 B6 ja hiero koko kyljen tuohon mun takakulmaan, mulle tuli vaan pieni jälki, mutta akan auton kyljessä oli auton mittanen "lommoviiva" :D Ruostespotteja myös näkyvissä.

Kaikki alahelmat maalattava myös, hiukan arka paikka. Maalaan taipuvan osan mustalla dipillä.

Konepeltiin myös väriä päälle, kiveniskemää etuosassa.

Uusi peilinkuori hankittava, 50'c uunituksessa maalauksen jälkeen vähän jotkut jännitteet raukes. Toiselle peilille ei mosita käynyt.

Noiden jälkeen vielä kunnon myllytys, ja pinnoite päälle niin autosta ei löydy mitään moitetta :)
Sopisko jos verhoilisi vaaleat osat mustalla alcantaralla? Onko liian raskas? Sitten sen lisäksi jossain välissä beiget istuimet..
Konehuone pestynä.
Kävin tänään koeajolla lastutetulla 62kw T5:lla, lähti paljon paremmin kun tää 8-| Eli taitaa pikkasen olla tukossa, täytyykoittaa tänään mr. Musclea jos sade hellittää. Imusarjankin voisi puhdistella ties kuinka tukossa se on (nähnyt kauhukuvia kun reikää 10mm jäljellä..).

Konehuone pestynä.

Kävin tänään koeajolla lastutetulla 62kw T5:lla, lähti paljon paremmin kun tää 8-| Eli taitaa pikkasen olla tukossa, täytyykoittaa tänään mr. Musclea jos sade hellittää. Imusarjankin voisi puhdistella ties kuinka tukossa se on (nähnyt kauhukuvia kun reikää 10mm jäljellä..).
Viimeksi muokannut OskuA, 14.5.2013 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tekis mieli kyllä, mutta sitten kulutus lisääntyy, käyttövoimavero kasvaa (no ei paljoa), joutuu putkistoakin vaihtelemaan(?) ja luovun raudan lujasta 1.9TDI koneesta. Ja pärjäilen sillä 160hp mitä AVF:stä saa ohjelmoimalla :) Varsinkin kun vertaa siihen mitä on tottunut, ehkä 80-90hp jäljellä nyt :D
vai oisko se AWX parempi vaihtoehto sun 228mm kytkimen kaveriks?
etsi jostain vcds ja logita MAF-arvot, tai sitten ostat suoraan uuden maffin. Putsatakin sitä voi, mutta tilanne voi sitten myös pahentuakin.
ja kyllä sen turbon vaihtaa aikalaillakin paljon helpommalla kuin koko koneen. Noi yleisimmät viriturbot on bolt-on, ja sun koneen suuttimet varmaan riittää johonkin 200 kaakkiin asti?
etsi jostain vcds ja logita MAF-arvot, tai sitten ostat suoraan uuden maffin. Putsatakin sitä voi, mutta tilanne voi sitten myös pahentuakin.
ja kyllä sen turbon vaihtaa aikalaillakin paljon helpommalla kuin koko koneen. Noi yleisimmät viriturbot on bolt-on, ja sun koneen suuttimet varmaan riittää johonkin 200 kaakkiin asti?
No AWX olisi toinen mahdollisuus kyllä myös. Tai toisaalta mulla on kyllä rauta hyvässä kunnossa jos tekisikin näin:
- BOLT-ON viriahdin
- Imusarjan putsaus
- Mahdollisesti uudet suuttimet, mahtaako vakiot riittää yli 160-170hp, en usko
- Ohjelmointi, jossa samssa EGR ja MAF poistetaan järjestelmästä
- Uusi kytkin kiinteällä vauhtiksella
Onko noissa 1.9TDI pumpparikoneissa itse raudassa mitään joka merkittävästi kuluisi tuossa kilometrimäärässä, vai onko tukkeutuminen se suurin ongelma?
- BOLT-ON viriahdin
- Imusarjan putsaus
- Mahdollisesti uudet suuttimet, mahtaako vakiot riittää yli 160-170hp, en usko
- Ohjelmointi, jossa samssa EGR ja MAF poistetaan järjestelmästä
- Uusi kytkin kiinteällä vauhtiksella
Onko noissa 1.9TDI pumpparikoneissa itse raudassa mitään joka merkittävästi kuluisi tuossa kilometrimäärässä, vai onko tukkeutuminen se suurin ongelma?
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Taidan aloitella viikonloppuna imusarjan puhdistuksella, EGR tukkimisella jättämällä pikkureiän vaan keskellä, ahtoputkijärjestelmän puhdistuksella ja turbon puhdistuksella mr. Musclen kanssa. Uskon että käytös voi noilla jo muuttua melkoisesti. Paljonko nokissa kuuluisi olla nostoa? Vois nekin samassa rytäkässä mitata..
Pakopesän pistin täyteen mr. Musclea, annoin vaikuttaa ~20min ja lähdin pikatielle ajamaan. Kunnon polkaisuja eikä mustaa voimayskää putkessa tullut. Imusarja myöskään ei ollut tukkoinen, pikkukarstaa, ei merkittävästä. Tanko liikkuu n. 2cm. EGR tulpattu, ei anna vikavaloa.
Ei muuttunut miksikään. Olisko voinut Portteri tuntua räväkämmältä kun ohjelmoitu vääntöä aikaisemmaksi, mulla kun taas vääntää koko alueen läpi tasaisesti.
Vikakoodeja ei anna mitkään anturitkaan. Kone tuntuu kaikinpuolin hyväkuntoiselta, ei savuta, turbokaan ilmeisesti ei kovin nokinen ollut kun mitään ei lähtenyt eikä voimaa tullut lisää. Onko tää 74kw AVB vaan niin laiska, yksinkertaisesti? Pitäis päästä koittaa samanlaista ja pian on kiihdytyskisat niin ottaa virallista 0-100 aikaa viiraakoo tehtaan ilmoittamasta.
Ei muuttunut miksikään. Olisko voinut Portteri tuntua räväkämmältä kun ohjelmoitu vääntöä aikaisemmaksi, mulla kun taas vääntää koko alueen läpi tasaisesti.
Vikakoodeja ei anna mitkään anturitkaan. Kone tuntuu kaikinpuolin hyväkuntoiselta, ei savuta, turbokaan ilmeisesti ei kovin nokinen ollut kun mitään ei lähtenyt eikä voimaa tullut lisää. Onko tää 74kw AVB vaan niin laiska, yksinkertaisesti? Pitäis päästä koittaa samanlaista ja pian on kiihdytyskisat niin ottaa virallista 0-100 aikaa viiraakoo tehtaan ilmoittamasta.
Joo Porttereissa on kyllä tiuhemmat välit. Luulen kyllä että huijasin itseäni lahjakkaasti. Lyhyemmät välit ja ohjelmoinnin tuom lisävääntö alakierroksilö viilasivat linssiin. No nyt on ainakin puhdisteltu puhdas ahdin ja EGR tulpattu. Noilla mennään toistaiseksi. Kaikki tuntuu olevan elämänsä kunnossa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Tossa kun 'tykittelin' kotia päin niin vedättelin vähän eri vaihteilla. Jos ajattelee että 30hv on eroa papereissa niin saattais se tuon verran ollakkin. Ei tuo AVF:kään mikään pyssy ole (tai oli 55kW venton jälkeen :D). Jostain 2krpm-> on vähän enempi vetoja mitä sulla tuntu. On vaan vähän eri istua hantin paikalla kuin itse ajaa. :D
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Tuo ukko oli kyllä pirun tarkka. Odottelin peukaloita pyöritellen että mitähän se sieltä löytää kun noin innoissaan syynää, pian se tulee "mee ottaa vaikka kahvia mä kirjailen näitä alustan tietoja koneelle" kysyin et oliko vikoja "eihän siitä mitään löytyny, tuu vuoden päästä uudestaan". Olin et jes! Näytti siltä että sen on pakko löytää edes jotain. Loppupeleissä ihan mukiinmenevä kaveri, tarkka vaan työstään, mikä on kyllä hyvä mun mielestä, vaikka joskus saattais harmittaakin "liika tarkkuus".
Noi Recarot on kyllä paljon tyylikkäämmän näköiset kuin nuo "karvalakkimallin" sporttipenkit. Vaikka ero ei ole suuri, on se silti aivan älytön. Penkin malli on todella paljon järkevämmän näköinen, ainakin omaan silmään.
Tietty kokonahkaisena nuo olisivat parhaimmillaan. En nyt mitenkään yllytä verhoilemaan keskiosia, mutta ei se mitään jos et uskalla... ;)
Tietty kokonahkaisena nuo olisivat parhaimmillaan. En nyt mitenkään yllytä verhoilemaan keskiosia, mutta ei se mitään jos et uskalla... ;)
Nahat saisin 800e päälle. Alcantaran vaihto aineineen 120€. Laitan eka varmaan alcantaran uuden tohon kuskin istuimeen ja jossain välissä nahkaa päälle. Raksalta tuut hommista ja vahingossakin meet istuu purusilla housuilla tohon niin menee tunti ennen kun saat tikut ja purut pois. + kuluttaa alcantaraa tolkuttomasti.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Jultsu, ostin koko Recaro sisustan. Virosta 800€ alcantarojen vaihto nahoiksi. Täytyy pyytää virolaisen työkaverin soittaa niin voi vielä satkulla tippua kun Suomipojjaan lisä lähtee. Autoverhoilu.fi, Tallinnassa, paikkaan vaikea saada yhteyttä usein. Suomessa sain tarjouksia 1000-1400€ välillä. Viron pojalla hyvää jälkeä. Suomen hinnat liioteltuja. Kyllä noista muutaman oravannahan sai maksaa. Etupenkit maalaan uudestaan, takapenkit on aivan kuin uudet, hyvä jos ikinä edes istuttu. Sitten nahat vielä niin saa penkkiruljanssi loppua, vihdoin.
Askelmittari, sä voit ehkä arvatakin itse hifiharrastajana mitä voisi olla tulossa, saa arvailla :D Ei ole tulossa CD vaihtajaa :) (asia vasta suunniteluvaiheessa). Mahdollinen toteutus kesä-syksy akselilla.

Askelmittari, sä voit ehkä arvatakin itse hifiharrastajana mitä voisi olla tulossa, saa arvailla :D Ei ole tulossa CD vaihtajaa :) (asia vasta suunniteluvaiheessa). Mahdollinen toteutus kesä-syksy akselilla.


-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Perus toimiva paketti vaan ja takakaiuttimet katkaisijan taakse niin saa viiveet kohdalleen :) Suotta sinne montaa sarjaa laittaa. navi ja bluetooth hf soittimeen ehkä peruutuskamerakin vaikka noista pikkupeileistäkin kyllä näkee ja jos oikein karkaa vanttuista niin digiviritintä ja takapenkille lisänäyttö(suunnitteilla omaankin keskikonsolin perään ;)). Menikö paljon metsään? :D Subillel joku kompakti kotelo ettei syö kuljetustilaa. Joko sivulle tai punnita varapyörän tarpeellisuutta ja toteuttaa sinne.
Oon funtsinu laittavani iPad minin tuohon keskikonsoliin, äänet siitä kulkis kyynärnojan alla olevan soittimen kautta kaiuttimille, sais tarkan näytön, jossa internet, navi, musat, netflix yms. Oviin kunnon ääneneristykset, myös peräkonttiin ja kattoon. Oviin Focalin K2 powerit + sopiva vahvari. Pitäis aika dynaamisesti soida noilla. Diskantit orkkisten paikalla.
Ainoa robleema vaan saako tuon minin mahtumaan tuohon siirtämättä katkaisijota. Pitänee funtsia, suunnitella ja taas funtsia ja mittailla :D
Ainoa robleema vaan saako tuon minin mahtumaan tuohon siirtämättä katkaisijota. Pitänee funtsia, suunnitella ja taas funtsia ja mittailla :D
Sopii sit paremmin kun kaikki autosta kunnossa, TO DO-lista tälle kesälle..
- Takakulman maalaus
- Oikea takaoven highline lista uusi
- Rieger alahelma Cupra R lipalla TAI Votex
- Katon mustaksi teippaus
- Ikkunoiden tummennus 50% kalvolla
- Ovien alalistojen maalaus
- 10mm keskittävät spacerit ja edestä 15mm alemmas takaa 10mm
Sit saa ulkokuori olla kunnossa ei jaksa enää vääntää :D Sisätilatkin kohtuu kunnossa pitäis vaan hakea netzetoptik vai mikä olikaan 2-DIN kehikko, nahkojen maalaus, alcantaran vaihto ja automaatti-ilmastointi :) Peräkontti tosin on vielä koskematon :D Kai sinne vois alkaa vääntää nahkaa ja pähkinäpuuta..
Vähän väsyttää vaan noh pian alkaa kesäloma :)
Ja väristä sen verran että violetin lisäksi vihreää ja turkoosia. Auringossa kyl ihan makee.
- Takakulman maalaus
- Oikea takaoven highline lista uusi
- Rieger alahelma Cupra R lipalla TAI Votex
- Katon mustaksi teippaus
- Ikkunoiden tummennus 50% kalvolla
- Ovien alalistojen maalaus
- 10mm keskittävät spacerit ja edestä 15mm alemmas takaa 10mm
Sit saa ulkokuori olla kunnossa ei jaksa enää vääntää :D Sisätilatkin kohtuu kunnossa pitäis vaan hakea netzetoptik vai mikä olikaan 2-DIN kehikko, nahkojen maalaus, alcantaran vaihto ja automaatti-ilmastointi :) Peräkontti tosin on vielä koskematon :D Kai sinne vois alkaa vääntää nahkaa ja pähkinäpuuta..
Vähän väsyttää vaan noh pian alkaa kesäloma :)
Ja väristä sen verran että violetin lisäksi vihreää ja turkoosia. Auringossa kyl ihan makee.
Tänään myllyttelin auton ja vahailin, 4h meni aikaa mutta nyt on komja. Pitäis kyllä oikeen pinnottaa maalipinta mutta se saa mennä syssymmälle.
Ei vaan kiilto näy oikeen iPhonella otetuissa kuvissa. Järkkäriäkään ei ole kun annoin sen veljenpojalle, se on aina halunnu alkaa harrastaa valokuvausta, no nyt se kyllä sit kuvaileekin, eli meni oikeaan osoitteeseen. Tarkoitus olis ostaa piakkoin kunnon runko ja tiivi.
Löysin Riegerin etuhelman käytettynä 70€, ei mun mielestä kauheen paha hinta, ei nyt halpakaan, rahteja ennakon kanssa MH:lla äkkiä sen 30€. Se etuhelma ja oven alalistat olisi tarkoitus maalailla keskiviikkona ja torstaina maalata toi takakulma. Askelmittarikin saa juhannukseen mennessä mitä luultavimmin mulle keskittävät 10mm lätyt valmiiks, SUURI KIITOS SINNE SUUNTAAN! Aivan mahtava homma. W8 ovipahvit ja kojelauta (vanhassa joku typerä pikaliimannut jotain kännykkätelineitä tms) myös mahdollisesti tulossa piakkoin.
Tarvis vaihtaa taaksekin mustat vyöt ja hattuhyllylle antaa purkullinen vinyl spraytä. Kuka antais poweria et jaksais kaikki ennen juhannusta??

Ei vaan kiilto näy oikeen iPhonella otetuissa kuvissa. Järkkäriäkään ei ole kun annoin sen veljenpojalle, se on aina halunnu alkaa harrastaa valokuvausta, no nyt se kyllä sit kuvaileekin, eli meni oikeaan osoitteeseen. Tarkoitus olis ostaa piakkoin kunnon runko ja tiivi.
Löysin Riegerin etuhelman käytettynä 70€, ei mun mielestä kauheen paha hinta, ei nyt halpakaan, rahteja ennakon kanssa MH:lla äkkiä sen 30€. Se etuhelma ja oven alalistat olisi tarkoitus maalailla keskiviikkona ja torstaina maalata toi takakulma. Askelmittarikin saa juhannukseen mennessä mitä luultavimmin mulle keskittävät 10mm lätyt valmiiks, SUURI KIITOS SINNE SUUNTAAN! Aivan mahtava homma. W8 ovipahvit ja kojelauta (vanhassa joku typerä pikaliimannut jotain kännykkätelineitä tms) myös mahdollisesti tulossa piakkoin.
Tarvis vaihtaa taaksekin mustat vyöt ja hattuhyllylle antaa purkullinen vinyl spraytä. Kuka antais poweria et jaksais kaikki ennen juhannusta??
Täytyis sopia sellanen Porilaisten Volkkariharrastajien miitti :) Vois alkaa painaa sitä läpi, kyl niitä täältä löytyy. Sais heräteltyä porukkaa henkiin.
BTW. Kannattaa kattoo tää, piristää maanantai-iltaa..
http://www.youtube.com/watch?v=qNnrCKi4-js
PORIN VAG ihmiset -> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180626
BTW. Kannattaa kattoo tää, piristää maanantai-iltaa..
http://www.youtube.com/watch?v=qNnrCKi4-js
PORIN VAG ihmiset -> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180626
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
No se saadaan varmasti sumplittua kohdilleen.
Laitetaas Askelmittari eloa tähän topicciin jos muutkin alkais heräilemään: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180626
Edit: Sheivaanko pois takakontista merkin vai laitanko uuden?
Laitetaas Askelmittari eloa tähän topicciin jos muutkin alkais heräilemään: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=180626
Edit: Sheivaanko pois takakontista merkin vai laitanko uuden?
Pitää vaan kontti maalata uudelleen kun talvella sen maalannut firabelimaalari ei vedänyt lakkaa tonne valoalueelle mistä ne lähtee aina ruostumaan. Onneks on itellä taas paikka maalata niin ei tarvi maalautella.. 120€ maaleineen kontinmaalaus, kun tein itse kaikki pohjatyöt, turhaan meni se raha. Mutta sellasta se on.
Pyöränpultit 45mm, vanhat 28mm, josta vain 8mm kierrettä navassa, nyt sitten 17mm pidemmät, 10mm spaceriin 7mm syvemmälle napaan. 45€ kustansi pultit, Kankaanpään TH-kumi, kiitoksia sinne!
Pyöränpultit 45mm, vanhat 28mm, josta vain 8mm kierrettä navassa, nyt sitten 17mm pidemmät, 10mm spaceriin 7mm syvemmälle napaan. 45€ kustansi pultit, Kankaanpään TH-kumi, kiitoksia sinne!
Tuli ostettua Superb 1:n kojelauta ja ovipahvit :0 Etummaiset ovipahvit sopii suoraan, takapahvit itse rakennettava yhdistelmen hiukan molempia. Takaovien kyynärnojassa on lokerot 8) W8 pahveista niihin sitten ne kromit vielä. Mistaa nahkamaalia päälle samalla kun maalailen penkitkin. Tuohon Superbin keskikonsoliin sopii vaan climatronic joten kaipa sekin pitää piakkoin asentaa. En kyl hetkeen jaksa alkaa sitä tekemään, siihen saakka saa olla ilman tuota "jalopuu" kuorta. Ehdotuksia sisätilojen trimmeihin: a) Jalopuu b) hiilikuitu (nähty) c) hiottu ruskehtava tumma alumiini?
Taas lisävaivaa, mutta tää on harrastus :) saan Superbin kojalaudalla tuosta keskikonsolista siromman. Sitä en vielä tiedä pidänkö Superbin puhaltimen auulakkeet vai laitanko Passatin..
Kommentit ja vinkit aina tervetulleita :)
Taas lisävaivaa, mutta tää on harrastus :) saan Superbin kojalaudalla tuosta keskikonsolista siromman. Sitä en vielä tiedä pidänkö Superbin puhaltimen auulakkeet vai laitanko Passatin..



Kommentit ja vinkit aina tervetulleita :)
Tuli haettua W8 valokytkin tänään, Askelmittari toi Poriin tullessaan mukanaan 10mm sinne iso kiitos! Noh laitoin spacerit kiinni ja menin istumaan autoon siirtääkeseni sitä hiukan pesua varten. No auto ei liikkunu mihinkään... Etupään pultit liian pitkät, katsoin kyllä että siellä on tyhjää mutta vähän nirhaa pultin reuna sinne sisään kiinni. Pulteista 7mm poikki ja takasin kiinni, working. Takana pitkät ei ottanut mihinkään kiinni?? (Toivottavasti ei koskaan otakkaan :D). Ensviikolla alan vetämään sumareillekin johtoja niin saa ne wörkkimään.
Kuvia lisää kun auto on pesty, spacereilla ja takakulma maalattuna. Ei noi 10mm hirveästi tuonut jlos mutta sen verran että nyt on stance kohdallaan.


Kuvia lisää kun auto on pesty, spacereilla ja takakulma maalattuna. Ei noi 10mm hirveästi tuonut jlos mutta sen verran että nyt on stance kohdallaan.
Kai nyt sentään maksoit sen lipan etukäteen jo? ;)
Hyvältä näyttää kyllä passatti, vaikka puurot (stance) ja vellit (fitment) menikin vähän sekaisin (niinkuin toisella foorumilla jo huutelin :D) ja vanteiden väritys ei istu ihan teemaan. :) Mutta tietty makuasioita. "Cleanline" ja kameliväri ei vaan oikein istu samaan lauseeseen mun mielestä. ;D
Hyvältä näyttää kyllä passatti, vaikka puurot (stance) ja vellit (fitment) menikin vähän sekaisin (niinkuin toisella foorumilla jo huutelin :D) ja vanteiden väritys ei istu ihan teemaan. :) Mutta tietty makuasioita. "Cleanline" ja kameliväri ei vaan oikein istu samaan lauseeseen mun mielestä. ;D
Merkki on jäänyt noin kun pistin sen siihen huumorilla siksi aika kunnes vaihtaisin uuden merkin :D Pitäis luukku maalata ensin kun ruostetta valojen reunuksilla.
Joo eihän vanteet oikeen sovi kliiniin luukkiin, mutta omasta mielestä väri on pirun hieno. Tuohon sopisi kyllä paremmin joku ruskehtava gun metal. No kattoo jos vaikka Rial Daytona Racet ostais tai ehkä aidot LM:t sais ne värjätä sitten gun metallilla. Samoilla linjoilla kyllä olen värin kanssa että sais olla vähän hillitympi. No kai noi kameleontit kelpaa kollekin sit kohtuu hinnalla kun niistä luopuu :D
En maksanut lippaa etukäteen kun kaverilla ei ollut foorumilla viestejä eikä kommunikointia, josta olisi saanut osviittaa luotettavuudesta.
Joo eihän vanteet oikeen sovi kliiniin luukkiin, mutta omasta mielestä väri on pirun hieno. Tuohon sopisi kyllä paremmin joku ruskehtava gun metal. No kattoo jos vaikka Rial Daytona Racet ostais tai ehkä aidot LM:t sais ne värjätä sitten gun metallilla. Samoilla linjoilla kyllä olen värin kanssa että sais olla vähän hillitympi. No kai noi kameleontit kelpaa kollekin sit kohtuu hinnalla kun niistä luopuu :D
En maksanut lippaa etukäteen kun kaverilla ei ollut foorumilla viestejä eikä kommunikointia, josta olisi saanut osviittaa luotettavuudesta.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 32 vierailijaa