Suden ex Vw:t ja Audi A4
Valvoja: ffp jäsenet
Suden ex Vw:t ja Audi A4
Tervehdys kaikille!
Olen suurimmalle osalle teistä varsin tuntematon persoona, vaikkakin olen foorumia jo aktiviisesti useamman vuoden seurannut, mutta nyt vasta ajattelin itsekkin tänne jotain kirjoitella.
Kyseessä on siis vuosimallia 2007 oleva Jetta, väkivahvalla 1.6:lla moottorilla. Ostaessa autolla oli ajettu rapiat 140000, tällä hetkellä taitaa olla noin 143000.
Auto on Comfortline varustelulla, eli löytyy kaikki tarvittavat mm. Climatronic, vakkari etc. Ollut minua ennen yhdellä omistajalla. Kaikki huollot tehty paikallisella Laakkosella, joka oli yksi tärkeimmistä valintakriteereistä. Laitetaan tähän väliin yksi kuva ostokunnosta:
Ensimmäisenä muutoksena oston jälkeen olivat "pakko ostos" ledikilvenvalot. Tätä ennen olin kuitenkin jo ennättänyt haalia osia varastoon, mm. R32 vanteet, GT:n ratti & GTI:n poljinsarja sekä lepuutustuki ja kesävanteet (3SDM 0,01). Pari ensimmäistä kuukautta ajelin vanhoilla nastoilla, ja kun talvi näytti pysyvältä, vaihdoin uudet nastat ja vanteet alle.
Tällä hetkellä auto näyttää tältä:
Sisustaan on tulossa vielä muutoksia, joista lisää alempana:
Öljykorkki oli pakko vaihtaa R8:n korkkiin, jotta vähän tulisi tehoja lisää =D
Sitten tähän to do-listaan:
- Sisusta:
- R- Line clipsi rattiin *Check
- S- Line vaihdekepin nuppi & pussi *Check
- RCD 510 *Check
- GTI ratti *Check
- GTI polkimet & lepuutustuki *Check
- VW pullonavaaja *Check
- LED valot sisustaan *Check
- Ulkonäkö:
- BBS LM 18x 8,5' & 9,5" *Check
- BC Racing alusta *Check
- Takapuskurin maalaus *Check
- USA maski *Check
Allekirjoittanut kiittää ja kuittaa! :)
Olen suurimmalle osalle teistä varsin tuntematon persoona, vaikkakin olen foorumia jo aktiviisesti useamman vuoden seurannut, mutta nyt vasta ajattelin itsekkin tänne jotain kirjoitella.
Kyseessä on siis vuosimallia 2007 oleva Jetta, väkivahvalla 1.6:lla moottorilla. Ostaessa autolla oli ajettu rapiat 140000, tällä hetkellä taitaa olla noin 143000.
Auto on Comfortline varustelulla, eli löytyy kaikki tarvittavat mm. Climatronic, vakkari etc. Ollut minua ennen yhdellä omistajalla. Kaikki huollot tehty paikallisella Laakkosella, joka oli yksi tärkeimmistä valintakriteereistä. Laitetaan tähän väliin yksi kuva ostokunnosta:
Ensimmäisenä muutoksena oston jälkeen olivat "pakko ostos" ledikilvenvalot. Tätä ennen olin kuitenkin jo ennättänyt haalia osia varastoon, mm. R32 vanteet, GT:n ratti & GTI:n poljinsarja sekä lepuutustuki ja kesävanteet (3SDM 0,01). Pari ensimmäistä kuukautta ajelin vanhoilla nastoilla, ja kun talvi näytti pysyvältä, vaihdoin uudet nastat ja vanteet alle.
Tällä hetkellä auto näyttää tältä:
Sisustaan on tulossa vielä muutoksia, joista lisää alempana:
Öljykorkki oli pakko vaihtaa R8:n korkkiin, jotta vähän tulisi tehoja lisää =D
Sitten tähän to do-listaan:
- Sisusta:
- R- Line clipsi rattiin *Check
- S- Line vaihdekepin nuppi & pussi *Check
- RCD 510 *Check
- GTI ratti *Check
- GTI polkimet & lepuutustuki *Check
- VW pullonavaaja *Check
- LED valot sisustaan *Check
- Ulkonäkö:
- BBS LM 18x 8,5' & 9,5" *Check
- BC Racing alusta *Check
- Takapuskurin maalaus *Check
- USA maski *Check
Allekirjoittanut kiittää ja kuittaa! :)
Viimeksi muokannut Sudee, 2.1.2016 12:41. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Joensuussahan tämä kampe pyörii, ja Voimatiellä erityisesti, kun olen siellä töissä. Autohan näyttää aivan hirveältä maasturilta, mutta sekin onneksi muuttuu parin viikon kuluttua jahka Mamasan lähettää alusta.
Nykyinen öljykorkki omaan silmää passeli, joten ei tarvetta vaihtaa.
Votexin etulippa etsinnässä, muut saavat jäädä kauppaan. Takahelma varsinkin omasta mielestä järkyttävä.
Päivitän lisää kunhan saan alustan käsiini. :)
Nykyinen öljykorkki omaan silmää passeli, joten ei tarvetta vaihtaa.
Votexin etulippa etsinnässä, muut saavat jäädä kauppaan. Takahelma varsinkin omasta mielestä järkyttävä.
Päivitän lisää kunhan saan alustan käsiini. :)
Peräpäästä voi tulla vähän möhkön näköinen korinvärisellä helmalla...
Itsekin tuota Votexin settiä himoitsen, mutta on "vähän" suolasen hintaset osat. Tällä hetkellä vain kopio-etulippa paikallaan. Vähän huonoja tuntuu olevan nuo kopiot istuvuudeltaan (mm. yksikään kiinnike ei käynyt paikalleen, osa jopa väärällä kohtaa), pitää tuota omaakin vähän vielä keväällä muokata paremmin istuvaksi.
Kyllähän tällaisessa Jetassa potentiaalia on, se on jo täällä Suomessakin nähty. :)
Itsekin tuota Votexin settiä himoitsen, mutta on "vähän" suolasen hintaset osat. Tällä hetkellä vain kopio-etulippa paikallaan. Vähän huonoja tuntuu olevan nuo kopiot istuvuudeltaan (mm. yksikään kiinnike ei käynyt paikalleen, osa jopa väärällä kohtaa), pitää tuota omaakin vähän vielä keväällä muokata paremmin istuvaksi.
Kyllähän tällaisessa Jetassa potentiaalia on, se on jo täällä Suomessakin nähty. :)
Vaikka sen maalaisi tai teippaisi tai tekisi mitä vain, näyttää se hirveältä omaan silmään. =D Yksi sellainen ainakin pyörii Joensuussa, eikä vakuuta ollenkaan.
BR:n hommasin, kun taaksekin löytyy jo camberin säätöpalat. Mites sulla, ootko muutoskatsastanut? Lähinnä kiinnostaa se oliko mitään ongelmia muutoskatsastaisen kanssa.
Itse olen juuri tuota kopiota miettinyt, mutta sen huonon istuvuuden takia en sitä ostanut vaan päädyin tuohon Cupran lippaan, kun ei ole niin yleinen Jetoissa.
Tänään saapui Slamitin tilaus, soitin tuli eilen ja huomenna tulee vielä yksi paketti niin laitan tuonnenpana päivitystä niin saa kaikki kerralla kuviin. :)
BR:n hommasin, kun taaksekin löytyy jo camberin säätöpalat. Mites sulla, ootko muutoskatsastanut? Lähinnä kiinnostaa se oliko mitään ongelmia muutoskatsastaisen kanssa.
Itse olen juuri tuota kopiota miettinyt, mutta sen huonon istuvuuden takia en sitä ostanut vaan päädyin tuohon Cupran lippaan, kun ei ole niin yleinen Jetoissa.
Tänään saapui Slamitin tilaus, soitin tuli eilen ja huomenna tulee vielä yksi paketti niin laitan tuonnenpana päivitystä niin saa kaikki kerralla kuviin. :)
Moro,
edellisen päivityksen jälkeen on yhtä sun toista tuusattu, joten kerrataanpas hieman. Noin kuukausi takaperin laitoin Jenkkilään tilauksen tarroista, ja viikko sitten maanantaina tipahtivat laatikosta:
Tätä ennen olin kuitenkin tilannut rattiin klipsin, S-line nupin ja pussin sekä soittimen. Kaksi ensimmäistä osaa löysivät paikkansa Jetastani, jälkimmäisin löysi Markun Jetasta. Itselleni hommasin navillisen soittimen, kiinalaisella laadulla. Soitin vaihtuu VW:n oem soittimeen kunhan saan selvitettyä, että miten saan RCA:t kytkettyä. Samalla kun vaihdoin soittimen, laitoin ledit sisällä ja muokkasin nupin kunnolla. Laitetaan tähän väliin pieni kuvakollaasi.
Myös taannoin ostettu Cupran lippa:
Sekä varmasti mielipiteitä jakava asia, bra:
Suojaapahan enimmät nastat, kun tuulilasi jo menee vaihtoon kiitos volvonistin. =D
Postipate pudotti eilen tällaisen luukusta:
Myöhemmin viikolla tulossa alustan päivityksestä juttua. :)
Kiitokset tuosta muutoskatsastuksesta, tietääpähän ettei itsellänikään pitäisi olla mitään ongelmia.
edellisen päivityksen jälkeen on yhtä sun toista tuusattu, joten kerrataanpas hieman. Noin kuukausi takaperin laitoin Jenkkilään tilauksen tarroista, ja viikko sitten maanantaina tipahtivat laatikosta:
Tätä ennen olin kuitenkin tilannut rattiin klipsin, S-line nupin ja pussin sekä soittimen. Kaksi ensimmäistä osaa löysivät paikkansa Jetastani, jälkimmäisin löysi Markun Jetasta. Itselleni hommasin navillisen soittimen, kiinalaisella laadulla. Soitin vaihtuu VW:n oem soittimeen kunhan saan selvitettyä, että miten saan RCA:t kytkettyä. Samalla kun vaihdoin soittimen, laitoin ledit sisällä ja muokkasin nupin kunnolla. Laitetaan tähän väliin pieni kuvakollaasi.
Myös taannoin ostettu Cupran lippa:
Sekä varmasti mielipiteitä jakava asia, bra:
Suojaapahan enimmät nastat, kun tuulilasi jo menee vaihtoon kiitos volvonistin. =D
Postipate pudotti eilen tällaisen luukusta:
Myöhemmin viikolla tulossa alustan päivityksestä juttua. :)
Kiitokset tuosta muutoskatsastuksesta, tietääpähän ettei itsellänikään pitäisi olla mitään ongelmia.
No niin, jatketaas siitä mihin viimeksi jäätiin.
Tiistaina asennettiin työkaverin kanssa BC alle. Eihän tuo nyt asentajan kanssa paha homma ollut, mutta paljon isompi homma verrattuna vaikkapa tuohon Boraan. Muuta suurempaa autoon ei ole tapahtunut, paitsi brittien takavalon vaihdoin viime viikolla. Suunnitelmia on, mutta toteutus vaatii vielä vähän suunnittelua. =D Ensi viikolla mahdollisesti vanteet alle mikäli nuo kivet tuolta kaduilta häviäisivät.
Kyllä, tarrat lähtevät samalla kun fiksaan auton. Projechteciltä tilailtu rekkalastillinen hoitoaineita, että saadaa taas kiiltoa pirssiin. Muutaman viikon sisällä auto myös lähdössä maalarille, mutta tästä lisää myöhemmin.[/img]
Tiistaina asennettiin työkaverin kanssa BC alle. Eihän tuo nyt asentajan kanssa paha homma ollut, mutta paljon isompi homma verrattuna vaikkapa tuohon Boraan. Muuta suurempaa autoon ei ole tapahtunut, paitsi brittien takavalon vaihdoin viime viikolla. Suunnitelmia on, mutta toteutus vaatii vielä vähän suunnittelua. =D Ensi viikolla mahdollisesti vanteet alle mikäli nuo kivet tuolta kaduilta häviäisivät.
Kyllä, tarrat lähtevät samalla kun fiksaan auton. Projechteciltä tilailtu rekkalastillinen hoitoaineita, että saadaa taas kiiltoa pirssiin. Muutaman viikon sisällä auto myös lähdössä maalarille, mutta tästä lisää myöhemmin.[/img]
Pitkään aikaan ei ole tullut laitettua mitään kunnollista päivitystä, joten tehdäänpäs vaihteeksi sellainen.
Maaliskuun puolessa välissä tosiaan vaihtui tuo BC Racingin BR. Asennushan ei nyt paha homma ollut, mutta muutama harmaa hius aiheutui kuitenkin. Samalla vaihtuivat sarjan mukana tulleet lyhyemmät koiranluut.
Aiemmin huomasin, että vasen takajarrukilpi oli alkanut ruostua, joten se vaihtui sitten seuraavalla viikolla. Samalla viikolla tuli myös Jetta muutoskatsastettua tuolle alustalla niin saa rauhassa rullailla kylänraittia.
Pari viikkoa näiden hommien jälkeen vaihdoin alle kesärenkaat. Autoa tiputin melko rajusti, mutta säätövaraa jäi kuitenkin vielä (kiitos lyhyempien tolppien) omaan makuun tarpeeksi. Takaa ehkä saattaa loppua säätövara kesken, mutta niin moni juttu on vielä auki etten uskalla sen enempää puhua tässä vaiheessa. Tämän jälkeen tuli vain ratti vaihdettua ja teetätettyä ilmastoinnin huolto.
+ miljoona pienempää lastausnaarmua
Seuraavaksi oli takapuskurin maalauksen aika ja tuulilasin vaihdoin aika. Näiden jälkeen auto paikalliselle Vianorille kumien paikkaukseen ja kulmien säätöön. Vianorin miehet olivat sitä mieltä, että kumit ovat liian kapeat, kun fuskaavat ilmaa tuolta välistä, joten leveämpää rengasta tilaukseen, mutta Vianorin tuntien ei ne sitten saapuneetkaan tällä viikolla. Toivon mukaan ensi viikolla saapuvat niin saan rauhassa ajella eikä tarvitse aina olla noista rengaspaineista huolehtimassa. Eteen tuleville leepuillekkin olivat ottaneet liian pitkät pulltit, no jospa ensi kerralla sitten oikeat..
Laitetaan loppuun vielä muutama kuva hieman pölyisestä autosta:
Taakse kaipaisin ehkä tuota camberia hiukan enemmän, mutta pitää tutkailla.
Kyllä se eteen sitä spaceria kaipaa =D
Autoon on vielä suunniteilla kaikenlaista pientä näpräämistä, mm. sumuvalot, maski sekä sisälle muutama pieni pisteosa. Osa osista on jo hankittu, nyt vain odotellaan milloin saapuvat.
Kiitokset kehuista, ne lämmittävät aina mieltä! :)
Vanteiden spekseistä oli jo yv:llä puhetta, mutta ovat 8,5x18 (ET45) & 9,5x18 (ET42).
Palaillaan!
Maaliskuun puolessa välissä tosiaan vaihtui tuo BC Racingin BR. Asennushan ei nyt paha homma ollut, mutta muutama harmaa hius aiheutui kuitenkin. Samalla vaihtuivat sarjan mukana tulleet lyhyemmät koiranluut.
Aiemmin huomasin, että vasen takajarrukilpi oli alkanut ruostua, joten se vaihtui sitten seuraavalla viikolla. Samalla viikolla tuli myös Jetta muutoskatsastettua tuolle alustalla niin saa rauhassa rullailla kylänraittia.
Pari viikkoa näiden hommien jälkeen vaihdoin alle kesärenkaat. Autoa tiputin melko rajusti, mutta säätövaraa jäi kuitenkin vielä (kiitos lyhyempien tolppien) omaan makuun tarpeeksi. Takaa ehkä saattaa loppua säätövara kesken, mutta niin moni juttu on vielä auki etten uskalla sen enempää puhua tässä vaiheessa. Tämän jälkeen tuli vain ratti vaihdettua ja teetätettyä ilmastoinnin huolto.
+ miljoona pienempää lastausnaarmua
Seuraavaksi oli takapuskurin maalauksen aika ja tuulilasin vaihdoin aika. Näiden jälkeen auto paikalliselle Vianorille kumien paikkaukseen ja kulmien säätöön. Vianorin miehet olivat sitä mieltä, että kumit ovat liian kapeat, kun fuskaavat ilmaa tuolta välistä, joten leveämpää rengasta tilaukseen, mutta Vianorin tuntien ei ne sitten saapuneetkaan tällä viikolla. Toivon mukaan ensi viikolla saapuvat niin saan rauhassa ajella eikä tarvitse aina olla noista rengaspaineista huolehtimassa. Eteen tuleville leepuillekkin olivat ottaneet liian pitkät pulltit, no jospa ensi kerralla sitten oikeat..
Laitetaan loppuun vielä muutama kuva hieman pölyisestä autosta:
Taakse kaipaisin ehkä tuota camberia hiukan enemmän, mutta pitää tutkailla.
Kyllä se eteen sitä spaceria kaipaa =D
Autoon on vielä suunniteilla kaikenlaista pientä näpräämistä, mm. sumuvalot, maski sekä sisälle muutama pieni pisteosa. Osa osista on jo hankittu, nyt vain odotellaan milloin saapuvat.
Kiitokset kehuista, ne lämmittävät aina mieltä! :)
Vanteiden spekseistä oli jo yv:llä puhetta, mutta ovat 8,5x18 (ET45) & 9,5x18 (ET42).
Palaillaan!
En mä tiedä mikä siinä renkaassa oli, mutta nyt pysyvät ilmat sisässä eikä tarvitse madaltaa niin paljoa, että tuollaiset "överi" kumit näyttäisivät hyvältä.
Myyrä, hyvin mahdollista. Siellä tulee pyörittyä kohtuullisen paljon. Kiitokset!
Markku, muistelen että edessä taitaa olla noin 280, takaata en ole mitannut, mutta pitää mitata seuraavan kerran kunhan autolla käyn.
Ihmeempiä ei autolle tapahtunut, mutta jotain on kuitenkin saatu aikaiseksi. Vanhat takarenkaat vaihtuivat eteen ja taakse tuli uudet. Samalla eteen tulivat 10mm lätyt, mutta vaatisivat ehkä 15mm tuon camberien säädön vuoksi. Autoa myös tiputettu sentin (?) verran. Sisälokasuojat muokattu myös raapimattomiksi ja kaikki moskat poistettu välistä.
Eilen illalla kävin autoa hieman kuvailmessa, ja tässä muutama ruutu siltä reissulta:
Myyrä, hyvin mahdollista. Siellä tulee pyörittyä kohtuullisen paljon. Kiitokset!
Markku, muistelen että edessä taitaa olla noin 280, takaata en ole mitannut, mutta pitää mitata seuraavan kerran kunhan autolla käyn.
Ihmeempiä ei autolle tapahtunut, mutta jotain on kuitenkin saatu aikaiseksi. Vanhat takarenkaat vaihtuivat eteen ja taakse tuli uudet. Samalla eteen tulivat 10mm lätyt, mutta vaatisivat ehkä 15mm tuon camberien säädön vuoksi. Autoa myös tiputettu sentin (?) verran. Sisälokasuojat muokattu myös raapimattomiksi ja kaikki moskat poistettu välistä.
Eilen illalla kävin autoa hieman kuvailmessa, ja tässä muutama ruutu siltä reissulta:
Nahkapenkit pyörivät aina toisinaan mielessä, mutta vaatisivat niin paljon työtä. Vaihda ensin penkit, ja tämän jälkeen sisutan muovit mustiksi, verhoilut mustiksi, katto mustaksi ja mitähän vielä, että taitaa tähän autoon jäädä tekemättä. =D Mielessä pyörii tällä hetkellä aika paljon ideoita, katsotaan miten tulevat jatkojalostumaan. :)
Itse autolle ei ole juurikaan mitään tapahtunut, nyt vain ajeltu. Pikku hiljaa pitäisi alkaa haalia osia, mutta katsellaan mitä tilataan ja mitä ei.
Itse autolle ei ole juurikaan mitään tapahtunut, nyt vain ajeltu. Pikku hiljaa pitäisi alkaa haalia osia, mutta katsellaan mitä tilataan ja mitä ei.
Onhan siellä sisällä nytkin harmaata ja mustaa sekaisin, eli ei se välttämättä vaadi muiden osien vaihtoa mustaksi jos penkit on mustat. Jos tuntuu liikaa riitelevän niin maalaa keskiosat harmaalla.
Tuossa olis edullisesti antrasiitin värinen http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Jett ... 27da9cac55
Tuossa olis edullisesti antrasiitin värinen http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Jett ... 27da9cac55
Kiitokset molemmille. Soitin ajaa asiansa, itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Radion kuuluvuudessa on välillä ongelmia, mutta siihenkin on jo tottunut. Liekköhän tuo ominaisuus vai mikä.. Yksityiseltä ostettu, voin tarvittaessa luopua, kun olen ajatellut jatkaa tuota oem- linjaa sisälläkin. Mites se meni, saiko RCD 510 bluetoothia?
Kaikki muut tarrat lähtevät, paitsi tuulilasissa oleva tarra, muut ovat jo nähty.
Tilailin tuossa viikonloppuna pari pientä pisteosaa tähän ja huomenna tilaan hoitoaineita. Palataan ensi viikolla! :)
Kaikki muut tarrat lähtevät, paitsi tuulilasissa oleva tarra, muut ovat jo nähty.
Tilailin tuossa viikonloppuna pari pientä pisteosaa tähän ja huomenna tilaan hoitoaineita. Palataan ensi viikolla! :)
Moro!
Tuo viime viikko taisi olla aika pitkä käsite, pahoitteluni siitä. Eipä tässä kummempia olla aikaiseksi saatu. Parit pisteosat tosiaan tilasin, mutta eivät ikinä saapuneet. Pitää koittaa vielä saada hommattua ne jotenkin. Kaliksessa käytiin kavereiden kanssa. Viikko meni omaa autoa puunaillessa, eikä siitä nyt kummoinen silti tullut. Osa varmasti huomasivat oikean takaoven rutut, ne ovat jo hoidossa. Auto tällä hetkellä Laakkosella korjauksessa. Laittelen lisää kuvia kunhan saan taas auton ajoon.
Tuo viime viikko taisi olla aika pitkä käsite, pahoitteluni siitä. Eipä tässä kummempia olla aikaiseksi saatu. Parit pisteosat tosiaan tilasin, mutta eivät ikinä saapuneet. Pitää koittaa vielä saada hommattua ne jotenkin. Kaliksessa käytiin kavereiden kanssa. Viikko meni omaa autoa puunaillessa, eikä siitä nyt kummoinen silti tullut. Osa varmasti huomasivat oikean takaoven rutut, ne ovat jo hoidossa. Auto tällä hetkellä Laakkosella korjauksessa. Laittelen lisää kuvia kunhan saan taas auton ajoon.
No niin, hommia saatu taas eteenpäin. Viime viikolla pojat suihki ovipeltiin maalia, huonoin tuloksin. Ovipelti näytti varjossa hyvältä, mutta vähänkin valoisammassa oli se hieman eri värinen. Viikon ihmettelivät, että mitä tehdään, lopulta päädyttiin tähän:
Nyt sitten sävytellään kylkeä, saapahan jäljet pois mitä tullut vuosien varrella.
Viimeksi puhuin osista, jotka eivät tulleet. Nyt on näitäkin hommia saatu eteenpäin. Maski tilattu uudelleen ja peilinkopista pyydetty rahat PayPalin kautta takaisin, kun en niitä koskaan saanut.
Jahka saan auton takaisin olisi tarkoitus tutustua oikealta edestä kuuluvaan kolahdukseen, joka kuuluu monttuun ajaessa. Mamasanin mukaan tämän aiheuttaisi löysällä oleva pultti tolpassa. Tietäisi vain missä..
Jatketaan harjoituksia! :)
Nyt sitten sävytellään kylkeä, saapahan jäljet pois mitä tullut vuosien varrella.
Viimeksi puhuin osista, jotka eivät tulleet. Nyt on näitäkin hommia saatu eteenpäin. Maski tilattu uudelleen ja peilinkopista pyydetty rahat PayPalin kautta takaisin, kun en niitä koskaan saanut.
Jahka saan auton takaisin olisi tarkoitus tutustua oikealta edestä kuuluvaan kolahdukseen, joka kuuluu monttuun ajaessa. Mamasanin mukaan tämän aiheuttaisi löysällä oleva pultti tolpassa. Tietäisi vain missä..
Jatketaan harjoituksia! :)
Muistelen että joku oli joskus vaihtanut vastaavassa tilanteessa nelikkomallin vetarin tuon originaalin vetarin tilalle ja saanut sillä hieman lisää pelivaraa oikealle puolelle. En kylläkään tiedä, mistä konsernin tuotteesta se ohuempi vetari oli napattu. Kohdeautona siinä tapauksessa oli -08 RS Octavia, joka on alustaltaan suunnilleen sama kuin tuo Jetta...
Tervehdys!
Tarkoitus oli ennen BIF:ä päivittellä, mutta annoin olla, jotta ihmisillä olisi jotain odotettavaa. Sen pidemmittä puheitta tässä olisi kuva uudella maskilla:
Peräpäätä tiputan, kunhan kotona saadaan remontti tehtyä. Talven suunnitelmat ovat myöskin selvillä. Tarkoitus olisi sisusta vaihtaa kokonaisuudessaan. Kattoverhous, pilarit & hattuhylly tulevat mustiksi, muovit olisi tarkoitus myöskin hommata tummat, kun muistaakseni täysin mustia ei saa. Penkeiksi valikuituvat varmaankin GTI:n tai Sportlinen, ehkä jopa GTI:n kangaspenkit saattavat tulla. Suunnitelmat kuitenkin tarkentuvat vielä.
Viime viikolla tuli myös vaihdettua soitin tuon kiinalaisen tilalle. Soittimeksi valikoitui RCD 510. Alkuperäiset xenonit, radioantenni adapteri, AUX-johto ja xenonien johtosarjan tilasin myös sekä mustan paisuntasäiliön korkin ostin työpaikalta.
Palataan myöhemmin viikolla kunhan paketteja alkaa tipahtelemaan. :)
Tarkoitus oli ennen BIF:ä päivittellä, mutta annoin olla, jotta ihmisillä olisi jotain odotettavaa. Sen pidemmittä puheitta tässä olisi kuva uudella maskilla:
Peräpäätä tiputan, kunhan kotona saadaan remontti tehtyä. Talven suunnitelmat ovat myöskin selvillä. Tarkoitus olisi sisusta vaihtaa kokonaisuudessaan. Kattoverhous, pilarit & hattuhylly tulevat mustiksi, muovit olisi tarkoitus myöskin hommata tummat, kun muistaakseni täysin mustia ei saa. Penkeiksi valikuituvat varmaankin GTI:n tai Sportlinen, ehkä jopa GTI:n kangaspenkit saattavat tulla. Suunnitelmat kuitenkin tarkentuvat vielä.
Viime viikolla tuli myös vaihdettua soitin tuon kiinalaisen tilalle. Soittimeksi valikoitui RCD 510. Alkuperäiset xenonit, radioantenni adapteri, AUX-johto ja xenonien johtosarjan tilasin myös sekä mustan paisuntasäiliön korkin ostin työpaikalta.
Palataan myöhemmin viikolla kunhan paketteja alkaa tipahtelemaan. :)
Jep, USA- mallin maski, eli ei ole kilventaustaa.
Kiinamallin soitinta en suosittele kenellekkään. Ensinnäkin hidas ja erittäin epämukava käyttää, koska kosketus saattaa mennä yläreunaan, vaikka alhaalta painat. Kaikki toiminnotkaan eivät toimi kovin kauaa (itseltäni hajosi usbi 10 min käytön jälkeen), cd:llä huono äänenlaatu eikä nyt muutenkaan kovinkaan hyvä. Jos mahdollista, osta ihan mikä muu soitin tahansa, mutta kierrä nuo kaukaa.
Kiinamallin soitinta en suosittele kenellekkään. Ensinnäkin hidas ja erittäin epämukava käyttää, koska kosketus saattaa mennä yläreunaan, vaikka alhaalta painat. Kaikki toiminnotkaan eivät toimi kovin kauaa (itseltäni hajosi usbi 10 min käytön jälkeen), cd:llä huono äänenlaatu eikä nyt muutenkaan kovinkaan hyvä. Jos mahdollista, osta ihan mikä muu soitin tahansa, mutta kierrä nuo kaukaa.
Komee kuva! ;)
Itsekin tuota tummaa kattoverhousta mietin joskus, mutta on oikeasti aivan ja älytön homma. Ovien tiivisteetkin menisi vaihtoon/maalaukseen, huh. Vai oliko vitosessa enää niitä sisustan värisiä kangasosia tiivisteissä? Voin sekoittaa neloseenkin tämän...
Ja toiseksi, tykkään vaaleasta katosta ja avaruuden tunteesta. :D TT:ssä oli vähän olo kuin sillipurkissa, kun oli a) todella ahdas kabiini b) vielä kaupan päälle tumma kattoverhoilu.
Perkule, koitin äijää bongailla lauantaina BIFfissä, muttei sattunut koskaan auton luona olemaan ketään kun sinne suuntaan kurkin. Perjantaina en oikein tajunnut, että se olet sinä, kun kuvasin autoja siinä teidän mökin vieressä naama nurmikossa. :D Just siirtelit autoa, kun lähdin paikan päältä. Vasta tunti-kaksi myöhemmin tajusin, että hitto mähän oon ostanut tuolta kaverilta RCD-510:n! :D
Edit: googletin, GLI:ssä on ollut antrasiitin väristä kattoverhoilua... Mutta voi olla osien saatavuus vähän heikohko, kun on jenkkimalli?
Itsekin tuota tummaa kattoverhousta mietin joskus, mutta on oikeasti aivan ja älytön homma. Ovien tiivisteetkin menisi vaihtoon/maalaukseen, huh. Vai oliko vitosessa enää niitä sisustan värisiä kangasosia tiivisteissä? Voin sekoittaa neloseenkin tämän...
Ja toiseksi, tykkään vaaleasta katosta ja avaruuden tunteesta. :D TT:ssä oli vähän olo kuin sillipurkissa, kun oli a) todella ahdas kabiini b) vielä kaupan päälle tumma kattoverhoilu.
Perkule, koitin äijää bongailla lauantaina BIFfissä, muttei sattunut koskaan auton luona olemaan ketään kun sinne suuntaan kurkin. Perjantaina en oikein tajunnut, että se olet sinä, kun kuvasin autoja siinä teidän mökin vieressä naama nurmikossa. :D Just siirtelit autoa, kun lähdin paikan päältä. Vasta tunti-kaksi myöhemmin tajusin, että hitto mähän oon ostanut tuolta kaverilta RCD-510:n! :D
Edit: googletin, GLI:ssä on ollut antrasiitin väristä kattoverhoilua... Mutta voi olla osien saatavuus vähän heikohko, kun on jenkkimalli?
Ei minun muistikuvan mukaan ole enää vitosessa. Tuokin on vielä mietinnässä, mutta todennäköisesti se pitää askerralla talven aikana.
Ai se olit sinä. :D Oisin varmaan tullu jo silloin juttelemaan, jos ei ois ollu kiire ruokakauppaan. Tämän jälkeen etinkin sua "muutaman" kerran viikonloppuna, kun olisi ollut mukavaa vaihtaa pari sanaa.
GLI on jenkkimalli, katellu samaa. GTI:ss on ollu tummaa kattoverhoilua, mutta se ei tässä asiassa auto juurikaan. :/
Jettaan saapuivat tänään uudet vanteet. Paria muuta pakettia odottelen vielä, josko ne kohta saapuisivat. :)
Palataan piakkoin!
Ai se olit sinä. :D Oisin varmaan tullu jo silloin juttelemaan, jos ei ois ollu kiire ruokakauppaan. Tämän jälkeen etinkin sua "muutaman" kerran viikonloppuna, kun olisi ollut mukavaa vaihtaa pari sanaa.
GLI on jenkkimalli, katellu samaa. GTI:ss on ollu tummaa kattoverhoilua, mutta se ei tässä asiassa auto juurikaan. :/
Jettaan saapuivat tänään uudet vanteet. Paria muuta pakettia odottelen vielä, josko ne kohta saapuisivat. :)
Palataan piakkoin!
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Kilvelle tulossa teline niin, että tulee maskin alle kiinni. Tulee siis samalle paikaille kuin alun perin, mutta tällä tavoin ei tule reikiä.
Vanteista paljastettakoon sen verran, että kaksiosaista ns. "laatuvannetta". :)
Xenonit lähtevät myyjän mukaan huomenna tai torstaina Suomeen.. Toivotaan, että tulevat.
Vanteista paljastettakoon sen verran, että kaksiosaista ns. "laatuvannetta". :)
Xenonit lähtevät myyjän mukaan huomenna tai torstaina Suomeen.. Toivotaan, että tulevat.
Juu, kojetaulu, ovet ja muut tummat muovit on sitä "melkein mustaa", eli antrasiittia. Huomattavasti tummempaa kuin esim. isossa osassa mk5 Golfeissa.
Tuossa tuollainen verrokkikuva, listat, ratti, valokatkaisin, mittariston kehys ja soittimen näytön kehys ym. on mustat: https://dl.dropboxusercontent.com/s/qm0 ... C_3598.jpg
Eli melko lähelle mustaahan nuo on. Ei alkuperäisillä hopeisilla listoilla edes tajunnut aluksi, ettei esim. kojetaulu ole musta. Enkä kyllä tajunnut että Golfissa on vaaleampi kojis ennenkuin istuin emännän porukoiden autoon, siinä on todella selkeästi vaaleampi kojetaulu. Ja se on ihan eri tuntuista materiaaliakin. Ja se ei siis ole vaalealla sisustalla, lisättäköön vielä tämä tähän...
Tuossa tuollainen verrokkikuva, listat, ratti, valokatkaisin, mittariston kehys ja soittimen näytön kehys ym. on mustat: https://dl.dropboxusercontent.com/s/qm0 ... C_3598.jpg
Eli melko lähelle mustaahan nuo on. Ei alkuperäisillä hopeisilla listoilla edes tajunnut aluksi, ettei esim. kojetaulu ole musta. Enkä kyllä tajunnut että Golfissa on vaaleampi kojis ennenkuin istuin emännän porukoiden autoon, siinä on todella selkeästi vaaleampi kojetaulu. Ja se on ihan eri tuntuista materiaaliakin. Ja se ei siis ole vaalealla sisustalla, lisättäköön vielä tämä tähän...
Edellisestä päivityksestä alkaa olemaan jo pari kuukautta, joten eiköhän päivitellä hieman.
Heinäkuussa tui hommattua tuo RCD 510:n. Työpaikalla tarkistin ohjainlaitteen, jonka piti olla oikeanlainen, mutta kolmisen viikkoa myöhemmin paljastui vääränlaiseksi. =D Samalla kun ohjainlaite päivitettiin, vaihtui kuskinoven johtosarja, josta mainittiin maaliskuussa, kun käytin huollossa. Antenniadapterinkin luonnollisesti asensin, jotta radion antennijohtoihin ei tarvitse patentoida mitään. Muutama viikko tämä jälkeen asensin AUX:n, josta jopa älysin kuvan ottaa.
Heinäkuun lopussa puhuin myös teille, että ostin alkuperäiset xenonit. Nooh, niiden saanti ei ollutkaan niin yksinkertaista kuin luulin, mutta viimein yli kahden kuukauden odottelun jälkeen ne saapuivat. Muuten täydellinen sarja, mutta luonnollisesti polttimot puuttuvat, mutta niitähän saa. Vasemmassa umpiossa on epämääräinen naarmu, jonka hion samalla kun kiillotan umpiot. Tarkoitus olisi myös laittaa kalvot suojaamaan umpioita.
Elokuun alussa ostin nuo Lemmarit. Muutos teki kieltämättä hyvää, vaikka aivan täysin 100 % tyytyväinen en olekaan, mutta onneksi kaiken saa korjattua. Syyskuun alussa vaihdatin myös kumit noille vanteille. Eteen tuli 205/35 18 ja taakse 215/35 18. Renkaat eivät ole Gängängit vaan edessä ovat Syronit ja takana LingLongit. Näillä rengasmelukin on paljon pienempi kuin Gängbängeillä. Laitetaan muutama kuva tähän väliin.
Talvenkin suunnitelmat alkavat olemaan valmiina. Kaaria olisi tarkoitus muokata, jotta ensi kesänä ei raapisi kaariin, kuten nyt takana tekee silloin tällöin. Keulan maalautan kiveniskuista pois, etupuskuri vaihtuu ja riippuen puskurista, saattaa myös maski vaihtua. Xenonit vaihdan mahdollisimman nopeasti, kunhan vain vakuutusyhtiöstä tulisi korvauspäätös. Vanteet kunnostan esittelykuntoon sekä paljon pikku juttuja, jotka ovat kyteneet jo päässä tovin. Sisustaa himoitsin pitkään, mutta opiskelujen johdosta, en raaski aivan kaikkea tehdä.
Eipä tässä kummempia tällä kertaa. Lupaan ettei seuraavaan päivitykseen mene näin kauaa!
Heinäkuussa tui hommattua tuo RCD 510:n. Työpaikalla tarkistin ohjainlaitteen, jonka piti olla oikeanlainen, mutta kolmisen viikkoa myöhemmin paljastui vääränlaiseksi. =D Samalla kun ohjainlaite päivitettiin, vaihtui kuskinoven johtosarja, josta mainittiin maaliskuussa, kun käytin huollossa. Antenniadapterinkin luonnollisesti asensin, jotta radion antennijohtoihin ei tarvitse patentoida mitään. Muutama viikko tämä jälkeen asensin AUX:n, josta jopa älysin kuvan ottaa.
Heinäkuun lopussa puhuin myös teille, että ostin alkuperäiset xenonit. Nooh, niiden saanti ei ollutkaan niin yksinkertaista kuin luulin, mutta viimein yli kahden kuukauden odottelun jälkeen ne saapuivat. Muuten täydellinen sarja, mutta luonnollisesti polttimot puuttuvat, mutta niitähän saa. Vasemmassa umpiossa on epämääräinen naarmu, jonka hion samalla kun kiillotan umpiot. Tarkoitus olisi myös laittaa kalvot suojaamaan umpioita.
Elokuun alussa ostin nuo Lemmarit. Muutos teki kieltämättä hyvää, vaikka aivan täysin 100 % tyytyväinen en olekaan, mutta onneksi kaiken saa korjattua. Syyskuun alussa vaihdatin myös kumit noille vanteille. Eteen tuli 205/35 18 ja taakse 215/35 18. Renkaat eivät ole Gängängit vaan edessä ovat Syronit ja takana LingLongit. Näillä rengasmelukin on paljon pienempi kuin Gängbängeillä. Laitetaan muutama kuva tähän väliin.
Talvenkin suunnitelmat alkavat olemaan valmiina. Kaaria olisi tarkoitus muokata, jotta ensi kesänä ei raapisi kaariin, kuten nyt takana tekee silloin tällöin. Keulan maalautan kiveniskuista pois, etupuskuri vaihtuu ja riippuen puskurista, saattaa myös maski vaihtua. Xenonit vaihdan mahdollisimman nopeasti, kunhan vain vakuutusyhtiöstä tulisi korvauspäätös. Vanteet kunnostan esittelykuntoon sekä paljon pikku juttuja, jotka ovat kyteneet jo päässä tovin. Sisustaa himoitsin pitkään, mutta opiskelujen johdosta, en raaski aivan kaikkea tehdä.
Eipä tässä kummempia tällä kertaa. Lupaan ettei seuraavaan päivitykseen mene näin kauaa!
Kilpi on vähän missä sattuu. Yleensä kojelaudalla eikä sheriffit ole mitään sanoneet.
Ihmeempiä juttuja ei ole tapahtunut. Välikelin nastat vaihdoin eilen ja aiemmin tällä viikolla hommasin "uudet" talvivanteet. Kuvia laittelen kunhan pääsen koneen äärelle seuraavan kerran.
Xenonit olisi myynnissä, 700 saa kaksi sarjaa umpioita. Toisessa kaikki tarvittavat ja toiset ovat tyhjät. Nuo 17" talvivanteet uusilla Hakka8:lla saa myös ostaa pois! :)
Ihmeempiä juttuja ei ole tapahtunut. Välikelin nastat vaihdoin eilen ja aiemmin tällä viikolla hommasin "uudet" talvivanteet. Kuvia laittelen kunhan pääsen koneen äärelle seuraavan kerran.
Xenonit olisi myynnissä, 700 saa kaksi sarjaa umpioita. Toisessa kaikki tarvittavat ja toiset ovat tyhjät. Nuo 17" talvivanteet uusilla Hakka8:lla saa myös ostaa pois! :)
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17.10.2011 13:57
Joo o, mistähän sitä aloittas kertomaan? Hmm, no alotetaan siitä että talvella iski motivaatiomonttu eikä talven aikana autolle tapahtunut mitään järkevää. Oikeastaan ajettiin vain hyvin vähän, suurimman osan ajasta taisi tallissa/katoksessa seisoa kun talvipulkalla päästelin menemään. Suurin hankinta oli varmaan talvivanteet, jotka olivat 3SDM 0.05, 8,5" edessä ja takana 9,5". Näillä oli alunperin tarkoitus rullailla vain talvi, mutta rullailinkin elokuuhun asti, kun BBS:t odottelivat motivaatiota.. :D Noooh sain ne kuitenkin lopulta alle ja hyvä niin! Laitetaas pari kuvaa tähän väliin.
Talviluukki oli hyvin pitkälti tällainen, bra oli välillä ja välillä ei mutta muuten noin. (Kyllä, kilpi ei ollut paikallaan noin kuuteen kuukauteen)
Sitten vaihdettiin kesärenkaat noille SDM:lle ja laitettiin Pirelli GTI:n feikkilippa keulille.
Huhtikuussa tuli ajatus auton myymisestä ja sain aikeiseksi laitettua toukokuussa auton myyntiin. Kesäkuussa kuitenkin kohtalo puuttui peliin ja ilmastoinnin kompressori hajosi. Kättä taskuun ja 1300€ köyhempänä päätin, että antaapas olla myynnin vielä.
Tämän jälkeen mietin pitkään, että mitähän sitä tekisi. Ensimmäisenä varasin Lustigille tummennusajan ja seuraavana askartelin BBS:t kuntoon:
Tämän jälkeen heitin ne alle ja nautin työni kukkasista:
Talven suunnitelmat ovat selvät ja näistä kuulette lisää myöhemmin. Talveksi sain kunnon hallipaikan että pystyy jotain jopa tekemäänkin. Muutoksia tulee vähän kaikkialle, mutta sisustan taidan jättää tuollaiseksi, korkeintaan vaihdan käsijarru- ja vaihdepussukat nahkaisiin, mutta muuten saa olla noin. Ulkopuolelle olisi tarkoitus askarrella kevyt keulakonversio, mutta tästäkin lisää kunhan osia alkaa tippumaan.
Talviluukki oli hyvin pitkälti tällainen, bra oli välillä ja välillä ei mutta muuten noin. (Kyllä, kilpi ei ollut paikallaan noin kuuteen kuukauteen)
Sitten vaihdettiin kesärenkaat noille SDM:lle ja laitettiin Pirelli GTI:n feikkilippa keulille.
Huhtikuussa tuli ajatus auton myymisestä ja sain aikeiseksi laitettua toukokuussa auton myyntiin. Kesäkuussa kuitenkin kohtalo puuttui peliin ja ilmastoinnin kompressori hajosi. Kättä taskuun ja 1300€ köyhempänä päätin, että antaapas olla myynnin vielä.
Tämän jälkeen mietin pitkään, että mitähän sitä tekisi. Ensimmäisenä varasin Lustigille tummennusajan ja seuraavana askartelin BBS:t kuntoon:
Tämän jälkeen heitin ne alle ja nautin työni kukkasista:
Talven suunnitelmat ovat selvät ja näistä kuulette lisää myöhemmin. Talveksi sain kunnon hallipaikan että pystyy jotain jopa tekemäänkin. Muutoksia tulee vähän kaikkialle, mutta sisustan taidan jättää tuollaiseksi, korkeintaan vaihdan käsijarru- ja vaihdepussukat nahkaisiin, mutta muuten saa olla noin. Ulkopuolelle olisi tarkoitus askarrella kevyt keulakonversio, mutta tästäkin lisää kunhan osia alkaa tippumaan.
Tervehdys kaikille!
Jetta ja Passatti myyty eteenpäin loppusyksystä. Tilalle tuli hommattua pitkä aikainen unelma, B7 Audi 1.8TQ S-Line. Kuvia saatte kunhan tulee otettua. :D Kaikki kuvat myös hävisivät kuvasivustoni päivityksen yhteydessä, joten laitan pienen kuvapläjäyksen molemmista autoista.
Jetan ostokunto:
2014 kesä:
2014 loppukausi:
2015 wintermode:
2015 kesä:
2015 loppukausi:
Myyntikunto:
Passatin ostokunto, tammikuu 2015:
Erinäisten ongelmien jälkeen kasassa, kesä 2015:
Loppukausi:
Ja kyllä, vanteet ovat tombbiksen entiset, jotka myin -13 hänelle. :D Palvelevat nyt Audin talvivanteiden roolia. Audista tulossa lisää juttua piakkoin! :)
Jos joku tarvitsee R32:n etupuskuria, täältä löytyy!
Jetta ja Passatti myyty eteenpäin loppusyksystä. Tilalle tuli hommattua pitkä aikainen unelma, B7 Audi 1.8TQ S-Line. Kuvia saatte kunhan tulee otettua. :D Kaikki kuvat myös hävisivät kuvasivustoni päivityksen yhteydessä, joten laitan pienen kuvapläjäyksen molemmista autoista.
Jetan ostokunto:
2014 kesä:
2014 loppukausi:
2015 wintermode:
2015 kesä:
2015 loppukausi:
Myyntikunto:
Passatin ostokunto, tammikuu 2015:
Erinäisten ongelmien jälkeen kasassa, kesä 2015:
Loppukausi:
Ja kyllä, vanteet ovat tombbiksen entiset, jotka myin -13 hänelle. :D Palvelevat nyt Audin talvivanteiden roolia. Audista tulossa lisää juttua piakkoin! :)
Jos joku tarvitsee R32:n etupuskuria, täältä löytyy!
Uusi vuosi ja uudet kujeet, vai miten se meni?
Noin kuukausi takaperin tuli tosiaan Jetta myytyä eteenpäin. Syy myyntiin oli pitkällinen autokuume ja pieni kyllästyminen autoon, vaikka osia seuraavaa muutosta varten olinkin jo ennättänyt haalimaan. Tilalle tuli hommattua -07 A4:n 1.8tq. Auto omaa S-line paketin ulkoa ja osittain sisältä, tarkemmalta malliltaan Sport Edition.
Autolla ajettu rapiat 107000, joten varsin vähän on ikäisekseen tietä nähnyt. Suurempia muutoksia ei ole tullut vielä tehtyä. Tällä hetkellä muutoksia autossa:
- Audi TT taustapeili
- Audi R8 öljykorkki
- Audi RS4 koneen sivumuovi
- VW musta paisuntasäiliön korkki
- Audi Q5 kilvenvalot
- Sisätilan valot led
- Finnittömät kilvet
- Mustaksi dipattu pissapojan korkki
Alusta olisi tarkoitus hommata keväällä ja vanteet tottakai. Onhan näitä suunnitelmia, vaikka kuinka paljon mutta katsotaan se järjestys myöhemmin.. =D Tässä kuitenkin vielä pari testikuvaa mahdollisesti ensi kesää varten.. ;)
Noin kuukausi takaperin tuli tosiaan Jetta myytyä eteenpäin. Syy myyntiin oli pitkällinen autokuume ja pieni kyllästyminen autoon, vaikka osia seuraavaa muutosta varten olinkin jo ennättänyt haalimaan. Tilalle tuli hommattua -07 A4:n 1.8tq. Auto omaa S-line paketin ulkoa ja osittain sisältä, tarkemmalta malliltaan Sport Edition.
Autolla ajettu rapiat 107000, joten varsin vähän on ikäisekseen tietä nähnyt. Suurempia muutoksia ei ole tullut vielä tehtyä. Tällä hetkellä muutoksia autossa:
- Audi TT taustapeili
- Audi R8 öljykorkki
- Audi RS4 koneen sivumuovi
- VW musta paisuntasäiliön korkki
- Audi Q5 kilvenvalot
- Sisätilan valot led
- Finnittömät kilvet
- Mustaksi dipattu pissapojan korkki
Alusta olisi tarkoitus hommata keväällä ja vanteet tottakai. Onhan näitä suunnitelmia, vaikka kuinka paljon mutta katsotaan se järjestys myöhemmin.. =D Tässä kuitenkin vielä pari testikuvaa mahdollisesti ensi kesää varten.. ;)
Sepä se. Väri ei ole se parhain, mutta monta huonompaakin on olemassa.
Jos auto ei olisi ollut S-line, en sitä edes olisi ostanut. Ukkipuskurit ovat omasta mielestäni yksinkertaisesti aivan kamalat. =D
Eilen laitettu Flatit alle, istuvuutta pitää vielä hieman hieroa ennen kuin tänne laitan kuvia. 108000 huollossa käytin menneellä viikolla ja jääradalla käytiin poikien kanssa leikkimässä sunnuntaina. Siinäpä varmaan suurimmat jutut tältä erää. :)
Jos auto ei olisi ollut S-line, en sitä edes olisi ostanut. Ukkipuskurit ovat omasta mielestäni yksinkertaisesti aivan kamalat. =D
Eilen laitettu Flatit alle, istuvuutta pitää vielä hieman hieroa ennen kuin tänne laitan kuvia. 108000 huollossa käytin menneellä viikolla ja jääradalla käytiin poikien kanssa leikkimässä sunnuntaina. Siinäpä varmaan suurimmat jutut tältä erää. :)
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Huomenta!
Jatketaanpas tarinointia auton parissa. Ulkonäöllisesti auto ei juurikaan ole muuttunut viime kuvista vain ja ainoastaan hankintoja on tullut suoritettua. Tilasin kolmisen viikkoa sitten BC Racingin BR customin aka lyhyemmillä jousilla ja tolpilla. Tämä saapui maanantaina matkahuoltoon. Samalla reissulla kävin noutamassa viikkoa aiemmin tilatun ratin.
Nyt vain pitäisi selvittää sitten oikeanlainen airbagin liitin.. =D
Samoihin aikoihin alustan kanssa tilasin Black Editionin maskin ja RS4:n poljinsarjan. Nämäkin rantautuivat samoihin aikoihin. Polkimet itse asiassa kerkesinkin jo asentelemaan:
Mitä olisi auto ilman vanteita? Noh, tähän ostin niin heräteostoksena kuin olla ja voi, RH:n Porsche Cupit, 9 & 10x18. Edessä ET 30 ja takana 37. Varsin passelisti istuuvat omaan silmään:
Etunen:
Takanen:
Naamaosat maalataan ja kasataan varmaan kultaisilla piikkipulteilla, Osaako kukaan sanoa mistä löytyisi Porsche tarrat noihin keskikuppeihin? Porsche keskikupit käyvät myös, tuntuuvat vain hieman harvassa olevan. Kannut olisin maalauttanut, mutta eipä täällä saa missään soodapuhallettua..
Auto näyttää tällä hetkellä tältä pienoisen lediepisodin jälkeen, josta lisää myöhemmin:
Jatketaanpas tarinointia auton parissa. Ulkonäöllisesti auto ei juurikaan ole muuttunut viime kuvista vain ja ainoastaan hankintoja on tullut suoritettua. Tilasin kolmisen viikkoa sitten BC Racingin BR customin aka lyhyemmillä jousilla ja tolpilla. Tämä saapui maanantaina matkahuoltoon. Samalla reissulla kävin noutamassa viikkoa aiemmin tilatun ratin.
Nyt vain pitäisi selvittää sitten oikeanlainen airbagin liitin.. =D
Samoihin aikoihin alustan kanssa tilasin Black Editionin maskin ja RS4:n poljinsarjan. Nämäkin rantautuivat samoihin aikoihin. Polkimet itse asiassa kerkesinkin jo asentelemaan:
Mitä olisi auto ilman vanteita? Noh, tähän ostin niin heräteostoksena kuin olla ja voi, RH:n Porsche Cupit, 9 & 10x18. Edessä ET 30 ja takana 37. Varsin passelisti istuuvat omaan silmään:
Etunen:
Takanen:
Naamaosat maalataan ja kasataan varmaan kultaisilla piikkipulteilla, Osaako kukaan sanoa mistä löytyisi Porsche tarrat noihin keskikuppeihin? Porsche keskikupit käyvät myös, tuntuuvat vain hieman harvassa olevan. Kannut olisin maalauttanut, mutta eipä täällä saa missään soodapuhallettua..
Auto näyttää tällä hetkellä tältä pienoisen lediepisodin jälkeen, josta lisää myöhemmin:
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Kannut olisin maalauttanut, mutta eipä täällä saa missään soodapuhallettua..
Ootkos kysynyt Polvijärveltä Pohjois-Karjalan Soodapuhallusta?
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
^^
Ovat lopettaneet toimintansa ja myyneet laitteensa pois..
Ovat lopettaneet toimintansa ja myyneet laitteensa pois..
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Jakuyhtiöt eli jaku.fi puhals kaverin vanteet soodalla. Kysäseppä niiltä :)
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
keskiöt tältä ehken?? http://www.9xx-parts.com/store/index.php
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Auto saatu tosiaan pari viikkoa sitten läjään. Viime viikolla sain vanteet lasikuulapuhallukseen Jaku- yhtiölle, kiitokset vinkistä! :) Kannut tulevat mattamustalla ja naamaosat maalaataan ruiskulla, väri selviää teille myöhemmin. Komeus kasataan kiiltävillä tai antrasiitin värisillä RH:n keskilätkillä ja kiiltävillä pulteilla.
Umpiot ottivat "hieman" itseensä. Syynä oli drl:n ledien vastukset, jotka tavallaan sulivat. Muita vahinkoja ei onneksi tullut, joten pienellä nypräyksellä selvittiin.. Tai no, umpiot piti uusia eli lasit uusista vanhoihin ja täts it. Tässä vertailukuva:
Tämän jälkeen kalvot umpioihin ja keula kasaan. Lauantaina näytti tältä:
Samalla kaveri teippaili diffuusorin, vaihtuu tosin sametin mustaan kesemmällä. Ei tuo kiiltävä välttämättä ole parhaimman näköinen..
Viime viikon tiistaina sitten työkaverin kanssa laitettiin alusta alle. Alustana toimii tuttu ja turvallinen BC Racing BR, lyhyemmillä tolpilla ja jousilla.
Eipä tässä, perus amisrassilta näyttää, mutta jospa se piakkoin muuttuisi parempaan suuntaan. :)
Umpiot ottivat "hieman" itseensä. Syynä oli drl:n ledien vastukset, jotka tavallaan sulivat. Muita vahinkoja ei onneksi tullut, joten pienellä nypräyksellä selvittiin.. Tai no, umpiot piti uusia eli lasit uusista vanhoihin ja täts it. Tässä vertailukuva:
Tämän jälkeen kalvot umpioihin ja keula kasaan. Lauantaina näytti tältä:
Samalla kaveri teippaili diffuusorin, vaihtuu tosin sametin mustaan kesemmällä. Ei tuo kiiltävä välttämättä ole parhaimman näköinen..
Viime viikon tiistaina sitten työkaverin kanssa laitettiin alusta alle. Alustana toimii tuttu ja turvallinen BC Racing BR, lyhyemmillä tolpilla ja jousilla.
Eipä tässä, perus amisrassilta näyttää, mutta jospa se piakkoin muuttuisi parempaan suuntaan. :)
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Minäkin haluan punaisen auton!
Tai no olis kiva eka löytää jonkinlainen auto. Saksasta olisi tarkoitus käydä noutamassa jokin kulkine, mutta erittäin heikosti löytyy punaisen värisiä :(
Tai no olis kiva eka löytää jonkinlainen auto. Saksasta olisi tarkoitus käydä noutamassa jokin kulkine, mutta erittäin heikosti löytyy punaisen värisiä :(
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Kirjoitellaanpas pikkaisen juttua, kun jotain konkreettista on tapahtunut.
Tosiaan maaliskuussa vein RH:t maalattavaksi ja samalla tilasin sumujen saarelta pultit, mutterit ja keskikupit. Tämän jälkeen keskiöt päätyivät työpaikan hellään huomaan, mutta eihän se sitten putkeen mennyt. =D Eräänä iltana selailin Facebookkia, ja kappas, löysin uudet vanteet. Tämän jälkeen pari viestiä myyjälle, pullot kauppaan, puolet omaisuudesta pantattavaksi ja rahat Puolaan. Rahoilla sain seuraavanlaista vastinetta:
Kyseessä siis BBS LM 082 & 083, 9 & 10x18. 8)
Väliajaksi piti keksiä vanteet, joten orkkis 17" vanteet alle, joille punottiin 205/40 kumit. =D
Samassa yhteydessä vanteiden kanssa tilasin renkaat; 205/40 & 235/35. Kaikki meni putkeen, kunnes toukokuun ekalla viikolla tuli ilmoitus, että 235/35 Falkenia ei saa. Parin puhelun jälkeen ko. kokoa oli tulossa neljä kappaletta kohti Joensuuta, koska täyttä varmuutta saatavuudesta ei ollut. Seuraavalla viikolla saapuivat kumit, ja ne punottiin vanteille. Alustan säätöihin en kauheasti koskenut, joten takana raapi koko ajan kaareen.. Seuraavalla viikolla vaihdoin BC:n 120mm/20kg suorat jouset ja raapiminen loppui.
Viime viikolla fiksasin auton täydellisesti ulkopuolelta. Irrottelin ritilät, ovien alalistat ja diffuusorin, jotta alhaaltakin saa kaikki paskat pois. Pohjan ja sisälokarien pesu pitää suorittaa piakkoin. Vahaksi valikoitui tällä kertaa Dodo Juicen Supernatural Hybrid.
Pari pikku juttua pitää hoitaa vielä ennen heinäkuun alkua, jolloin auton pitäisi olla ns. valmis tälle kaudelle. Hommaa olisi mm. kiveniskuteipin laitto laajemmalle alueelle, lasit kiilloittaa, peilin lasit vaihtaa ja teipata nuo ikkunalistat sekä diffuusori. Tasaisen kilventaustan tilasin eilen työpaikalta sekä magneettaja Ebaysta. Vielä olisi paljon tehtävää, että auton ilkeäisi julkisesti esitellä, mutta pikku hiljaa eteenpäin.
Tosiaan maaliskuussa vein RH:t maalattavaksi ja samalla tilasin sumujen saarelta pultit, mutterit ja keskikupit. Tämän jälkeen keskiöt päätyivät työpaikan hellään huomaan, mutta eihän se sitten putkeen mennyt. =D Eräänä iltana selailin Facebookkia, ja kappas, löysin uudet vanteet. Tämän jälkeen pari viestiä myyjälle, pullot kauppaan, puolet omaisuudesta pantattavaksi ja rahat Puolaan. Rahoilla sain seuraavanlaista vastinetta:
Kyseessä siis BBS LM 082 & 083, 9 & 10x18. 8)
Väliajaksi piti keksiä vanteet, joten orkkis 17" vanteet alle, joille punottiin 205/40 kumit. =D
Samassa yhteydessä vanteiden kanssa tilasin renkaat; 205/40 & 235/35. Kaikki meni putkeen, kunnes toukokuun ekalla viikolla tuli ilmoitus, että 235/35 Falkenia ei saa. Parin puhelun jälkeen ko. kokoa oli tulossa neljä kappaletta kohti Joensuuta, koska täyttä varmuutta saatavuudesta ei ollut. Seuraavalla viikolla saapuivat kumit, ja ne punottiin vanteille. Alustan säätöihin en kauheasti koskenut, joten takana raapi koko ajan kaareen.. Seuraavalla viikolla vaihdoin BC:n 120mm/20kg suorat jouset ja raapiminen loppui.
Viime viikolla fiksasin auton täydellisesti ulkopuolelta. Irrottelin ritilät, ovien alalistat ja diffuusorin, jotta alhaaltakin saa kaikki paskat pois. Pohjan ja sisälokarien pesu pitää suorittaa piakkoin. Vahaksi valikoitui tällä kertaa Dodo Juicen Supernatural Hybrid.
Pari pikku juttua pitää hoitaa vielä ennen heinäkuun alkua, jolloin auton pitäisi olla ns. valmis tälle kaudelle. Hommaa olisi mm. kiveniskuteipin laitto laajemmalle alueelle, lasit kiilloittaa, peilin lasit vaihtaa ja teipata nuo ikkunalistat sekä diffuusori. Tasaisen kilventaustan tilasin eilen työpaikalta sekä magneettaja Ebaysta. Vielä olisi paljon tehtävää, että auton ilkeäisi julkisesti esitellä, mutta pikku hiljaa eteenpäin.
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
näyttääpä muuten oikein hyvälle. Thumbs!
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Oikeinkin hyvältä näyttää!
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Kiitokset kehuista! :)
Sumujen saarelta tilatut pultit, mutterit ja keskikupit suvaitsivat saapua "muutaman" mutkan kautta minulle. Keskikupit lähtivät jo uudelle omistajalle, mutta pultit ja mutterit jäivät minulle, koska en tykkää noista LM:en mustista pulteista, joten vaihdan kromiset tilalle joko nyt tai kunnostuksen yhteydessä:
Viime viikon tiistaina tehtiin kulmat, toisin sanoen kaveri teki =D
Maanantaina saapui myös maskin täytepala, ja voi että se muutti keulaa paljon paremmaksi! Ensi viikolla tummenneellaan laseja, joten siitä lisää ensi viikolla.
Maskin saa joku halukas ostaa, ilman usa taustaa. ;)
Sumujen saarelta tilatut pultit, mutterit ja keskikupit suvaitsivat saapua "muutaman" mutkan kautta minulle. Keskikupit lähtivät jo uudelle omistajalle, mutta pultit ja mutterit jäivät minulle, koska en tykkää noista LM:en mustista pulteista, joten vaihdan kromiset tilalle joko nyt tai kunnostuksen yhteydessä:
Viime viikon tiistaina tehtiin kulmat, toisin sanoen kaveri teki =D
Maanantaina saapui myös maskin täytepala, ja voi että se muutti keulaa paljon paremmaksi! Ensi viikolla tummenneellaan laseja, joten siitä lisää ensi viikolla.
Maskin saa joku halukas ostaa, ilman usa taustaa. ;)
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Kyllähän tämä alkaa hyvältä näyttämään (peukku)
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
^
Kiitos!
Tummennukset tuli tosiaan laitatettua Lustigilla samalla kombolla kuin Jetassa eli takaset 35% ja etuset 50%. Tuulilasiin tulee kalvo kunhan vaihdatan tuulilasin, todennäköisesti ensi keväänä.
Seuraavana operaationa oli mustien S-line merkkien vaihto. Tovin metsästin näitä eBaystä ja kun löytyivät, tilasin samantien.
Merkkien tilauksen jälkeen tein työkaverin kanssa huollon. Kaikki öljyt ja suodattimet vaihtuivat sekä lisäksi takajarrupalat, tulpat ja pyyhkijänsulat.
Huollon yhteydessä vaihtui myös uusi musta maski ilman Defan pistoketta.. =D
Aikaisemmin kesäkuussa tuli myös A5:n putkenpäät vaihdettua työkaverin kanssa.
Lisäksi ostin välikelin vanteiksi Avukset, joiden kunnostuksesta lisää myöhemmin.
Jatketaan harjoituksia, mutta lievä työtapaturma hidastaa harrastamista, joten seuraavat hommat vähän viivästyvät.
Kiitos!
Tummennukset tuli tosiaan laitatettua Lustigilla samalla kombolla kuin Jetassa eli takaset 35% ja etuset 50%. Tuulilasiin tulee kalvo kunhan vaihdatan tuulilasin, todennäköisesti ensi keväänä.
Seuraavana operaationa oli mustien S-line merkkien vaihto. Tovin metsästin näitä eBaystä ja kun löytyivät, tilasin samantien.
Merkkien tilauksen jälkeen tein työkaverin kanssa huollon. Kaikki öljyt ja suodattimet vaihtuivat sekä lisäksi takajarrupalat, tulpat ja pyyhkijänsulat.
Huollon yhteydessä vaihtui myös uusi musta maski ilman Defan pistoketta.. =D
Aikaisemmin kesäkuussa tuli myös A5:n putkenpäät vaihdettua työkaverin kanssa.
Lisäksi ostin välikelin vanteiksi Avukset, joiden kunnostuksesta lisää myöhemmin.
Jatketaan harjoituksia, mutta lievä työtapaturma hidastaa harrastamista, joten seuraavat hommat vähän viivästyvät.
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Olikos tässä viikonloppuna jotain erilaista vanteistusta? Rekkari oli ainakin hyvin lähellä samaa..
Vai kuikuilinko cabrioletin ratin takaa aivan väärin?
Silmää miellyttävä pirssi sulla...jälleen.
Vai kuikuilinko cabrioletin ratin takaa aivan väärin?
Silmää miellyttävä pirssi sulla...jälleen.
Re: Suden ex Vw:t ja Audi A4
Kyllä nyt valitettavasti sotket Tommin B7:aan, jossa 3SDM:t alla. Et ole eka, joka luulee tätä autoa siksi, vaikka eroja loppupeleissä on aika paljon. =D Kiitokset! :)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa