3BG & TTS
Valvoja: ffp jäsenet
3BG & TTS
Näiden lofootin vihreitten projektien lisäksi pihasta löytyy pari käyttöautoa, Volkkareita niinikään.
Passat 3BG, vuosimallia 2001
Auto tuotatettu itselle Saksasta 2008, jolloin mittarissa oli 114tkm. Yksi aikaisempi omistaja. Nyt mittarissa noin 308tkm.
Speksit:
- 1.9TDI AVF-koneella (96kw), jonka jatkona 6 vaihteinen manuaali.
- Karalan ohjelma
- 4motion
- Highline varustelu, mm nahkapenkit..
- Eberi
- alusta KV1
- vanteet Dotz Las Vegas
- musa puolesta vastaa Pioneerin AVH-2400BT, jonka jatkona JL Audion XD400/4 vahvistin ja Hertz:n HSK165.4 erkkasarja sekä EBX300.5 12" subi.
Golf IV, vuosimallia 1998
Tuotu niinikään Saksasta (2007). Omistuksessani tän vuoden alusta. Ollut jo useampi omistaja suomessakin. Nyt mittarissa 228tkm.
Speksejä:
- 1.8T GTI
- Garrett GT2871R
- Siemens630H
- Walbro GSS342 in tank 255 LPH
- 450X300x76 välijäähy
- 3" Milltekin putkisto + 3" downpipe
- avarampi imupuoli
- yms
- Harisen ohjelma
- R32 korisarja
- R32:n sisähilpettä: kynnyslistaa, mattoa, vaihdekeppi, polkimet, yms
Tiedän, korkeita ovat. Vuodessa noilla rullataan yhteensä noin 70tkm, välillä huonojakin teitä, joten vähän on huomioitu sitäkin.
Passat 3BG, vuosimallia 2001
Auto tuotatettu itselle Saksasta 2008, jolloin mittarissa oli 114tkm. Yksi aikaisempi omistaja. Nyt mittarissa noin 308tkm.
Speksit:
- 1.9TDI AVF-koneella (96kw), jonka jatkona 6 vaihteinen manuaali.
- Karalan ohjelma
- 4motion
- Highline varustelu, mm nahkapenkit..
- Eberi
- alusta KV1
- vanteet Dotz Las Vegas
- musa puolesta vastaa Pioneerin AVH-2400BT, jonka jatkona JL Audion XD400/4 vahvistin ja Hertz:n HSK165.4 erkkasarja sekä EBX300.5 12" subi.
Golf IV, vuosimallia 1998
Tuotu niinikään Saksasta (2007). Omistuksessani tän vuoden alusta. Ollut jo useampi omistaja suomessakin. Nyt mittarissa 228tkm.
Speksejä:
- 1.8T GTI
- Garrett GT2871R
- Siemens630H
- Walbro GSS342 in tank 255 LPH
- 450X300x76 välijäähy
- 3" Milltekin putkisto + 3" downpipe
- avarampi imupuoli
- yms
- Harisen ohjelma
- R32 korisarja
- R32:n sisähilpettä: kynnyslistaa, mattoa, vaihdekeppi, polkimet, yms
Tiedän, korkeita ovat. Vuodessa noilla rullataan yhteensä noin 70tkm, välillä huonojakin teitä, joten vähän on huomioitu sitäkin.
Viimeksi muokannut tomppa9, 13.6.2015 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nätti golpero on kyllä. Mitkä on vanteiden speksit?
Edessä 8x18 takana tuumaa leveämpi. ET-lukuja en valitettavasti muista, mutta silleen sopivat, että ei tarvinnut mitään lättyjä laittaa väliin.
Todella kliini paketti! Parempia kuvia vain vaatisi osakseen...
Kiitos. Kuvat on tarkoituksella huonoja ettei huono maalipinta paljastuisi :) No ei, pitäis koettaa saada parempia, myönnetään. Mutta ei se maalipintakaan kaksinen ole. Sellanen normaali 250 tuhatta kilsaa ja 16 vuotta nähneen auton.
Päivitys käyttö-/harrasteautoihin:
Audi TTS, vuosimallia 2009
Saksan tuonti, kuten edellisetkin. Mittarissa 76tkm.
Joitain speksejä:
- Unitronicin ohjelma, isompi cooleri, bensapumppu...
- Miltekin 3" downpipe + 3" suorarööri + jotku takapöntöt
- Performance kytkin
- RS:n etujarrut
- H&R:n jouset + Audin oma Magnetic ride
- 6v manuaali
- Iso navi
- Oranssi väri :)
- Kaksiväri kokonahka sisusta
Pari päivää nyt ajeltu ja olen kyllä ihan hel#¥tin tyytyväinen. Kerrankin ihan oikeaa sporttiauton tuntua ja menohaluja on ihan mukavasti. Audin laatu miellyttää kuten tehdyt muutoksetkin. Ainoina pieninä miinuksina turhan äänekäs putkisto moottoritienopeuksilla ja rengasmelu maantienopeuksilla ylipäätään (yllätys). Pitänee tehdä molemmille jotain. Hiljaisempaa rengasta, äänieristystä ja putkistoon välivaimenninta kenties..
EDIT: Golfi oisi näin ollen myynnissä, yllätys :) Tarkemmin myyntipalstan ja nettihautomon puolella.
Audi TTS, vuosimallia 2009
Saksan tuonti, kuten edellisetkin. Mittarissa 76tkm.
Joitain speksejä:
- Unitronicin ohjelma, isompi cooleri, bensapumppu...
- Miltekin 3" downpipe + 3" suorarööri + jotku takapöntöt
- Performance kytkin
- RS:n etujarrut
- H&R:n jouset + Audin oma Magnetic ride
- 6v manuaali
- Iso navi
- Oranssi väri :)
- Kaksiväri kokonahka sisusta
Pari päivää nyt ajeltu ja olen kyllä ihan hel#¥tin tyytyväinen. Kerrankin ihan oikeaa sporttiauton tuntua ja menohaluja on ihan mukavasti. Audin laatu miellyttää kuten tehdyt muutoksetkin. Ainoina pieninä miinuksina turhan äänekäs putkisto moottoritienopeuksilla ja rengasmelu maantienopeuksilla ylipäätään (yllätys). Pitänee tehdä molemmille jotain. Hiljaisempaa rengasta, äänieristystä ja putkistoon välivaimenninta kenties..
EDIT: Golfi oisi näin ollen myynnissä, yllätys :) Tarkemmin myyntipalstan ja nettihautomon puolella.
Oranssi väri niin ulkokuoressa kuin sisustassakin oli se "the juttu" kun autoa valitsin. Jakaa varmaan mielipiteitä, mut niin pitääkin! :) Ja mulle riittää että itse tykkään ;) Toi oranssi väri on luonnossa jopa kuvia härskemmän näköinen, eikä auto jää ainakaan sen puolesta löytymättä isollakaan parkkipaikalla.
Vanteiden osalta nyt ainakin tuleva suvi ajellaan noilla eikä madallustakaan ole toistaiseksi lisää luvassa. Ens hätään keskitytään tuohon äänieristyspuoleen ja jotain lämmitintäkin pitää ens talven varalle miettiä. Ja jos tuon nyt Suomi-kilpiin ihan ensimmäiseksi saisi..
Vanteiden osalta nyt ainakin tuleva suvi ajellaan noilla eikä madallustakaan ole toistaiseksi lisää luvassa. Ens hätään keskitytään tuohon äänieristyspuoleen ja jotain lämmitintäkin pitää ens talven varalle miettiä. Ja jos tuon nyt Suomi-kilpiin ihan ensimmäiseksi saisi..
Muutama tuhat kilometriä on Audilla nyt takana päin. Aiemmin mainitsemiini meluhaittoihin on osittain lääkettä löydetty jo hiljaisempien renkaiden muodossa. Nyt alla Dunlopin Sport Maxx. Edelleen on tarkoitus vaimentaa auton takaosaa, mutta sitä ennen auto käy ensi viikolla ruostesuojauksessa. Sen sijaan pakoputkiston murina ei enää korvaan käykään :) eli saa olla tuollainen mikäli ei leimamies ole erimieltä.
Kruisailun lisäksi on pientä sipistelyä tullut tehtyä. Keula oli saanut Saksassa autoliikkeen pihassa pienen pusun, jonka seurauksena maski oli halki:
Vaurio oli kuitenkin sen verran pieni ja uusi maski suolaisen hintainen, että päädyin liimailemaan tuota vanhaa:
Vielä paremman tuosta olisi saanut kun olisi malttanut liimauksen ja maalauksen väliin vetää hiukan muovipakkelia.. Menköön nyt noin. Samalla sain ylimääräiset reiät aiempien kilpien jäljiltä piiloon.
Siitä alkoikin ärsyttämään takapuskurissa olevat reiät entisten Saksankilpien jäljiltä. Niitä kun ei saa millään piiloon lyhyemmällä Suomikilvellä. Lopulta löytyi jotain yleispeitetulppia joihin maalit niskaan ja avot! Aivan hyvä noin:
Ja vielä muutama yleiskuva:
Kruisailun lisäksi on pientä sipistelyä tullut tehtyä. Keula oli saanut Saksassa autoliikkeen pihassa pienen pusun, jonka seurauksena maski oli halki:
Vaurio oli kuitenkin sen verran pieni ja uusi maski suolaisen hintainen, että päädyin liimailemaan tuota vanhaa:
Vielä paremman tuosta olisi saanut kun olisi malttanut liimauksen ja maalauksen väliin vetää hiukan muovipakkelia.. Menköön nyt noin. Samalla sain ylimääräiset reiät aiempien kilpien jäljiltä piiloon.
Siitä alkoikin ärsyttämään takapuskurissa olevat reiät entisten Saksankilpien jäljiltä. Niitä kun ei saa millään piiloon lyhyemmällä Suomikilvellä. Lopulta löytyi jotain yleispeitetulppia joihin maalit niskaan ja avot! Aivan hyvä noin:
Ja vielä muutama yleiskuva:
Kiitos palautteesta. Ja kiva jos muillekin kelpaa. Vanteista itsekin olisin valinnut tuohon nuo nykyiset grafiitin harmaana. Täysin mustat ei oikein iske..
Tänään hain auton Finikorin ruostesuojauksesta. Siitä nyt ei toinna kuvia laittaa. Samalla ulkopintaan vedettiin kestopinnoite, josta tuli muutama kännykkäräpsy otettua:
Renkaat ovat olleet muuten hyvät, mutta joku vika niissä vissiin on kun puolet pinnasta alkaa olla kulutettu!
Tänään hain auton Finikorin ruostesuojauksesta. Siitä nyt ei toinna kuvia laittaa. Samalla ulkopintaan vedettiin kestopinnoite, josta tuli muutama kännykkäräpsy otettua:
Renkaat ovat olleet muuten hyvät, mutta joku vika niissä vissiin on kun puolet pinnasta alkaa olla kulutettu!
Vihdoin sain Audin kilpien väliin. Vähän oli pyörittelyä noiden kilpien kanssa, kun ei konttorilla ollut valmiina finnittömiä kilpiä ja eivätkä kuuleman pystyneet tilaamaankaan niitä suoraan. Piti siis ottaa ensin finnilliset ja samaan syssyyn tilata samoilla tunnuksilla finnittömät ja reiättömät kilvet, jotka saapui sitten muutama viikko myöhemmin. Ja molemmat kilvet sain maksaa tietysti, prkl! Kostoksi ajelin tuon pari viikkoa fin-kilvet takajalkatilassa :)
Viimeinkin sain äänieristyksen tehtyä Audiin. Eristin ainoastaan peräpään (takakontin ja takapenkin pohjat ja sivut). Eristeenä käytin pohjalle vaimennusmattoa ja päälle rouhepuristeista vaahtomuovimattoa. Kuvista näkee hyvin että ei kovin kummoiset eristeet ollut ennestään:
Lopputulos oli ihan ok. Rengasmelu pieneni, resonoinnit hävisi ja edelleen kuulee jos tallan painaa pohjaan:) Toistaiseksi saa olla näin. Putkistoon en siis ole lisävaimenninta laittamassa..
Lopputulos oli ihan ok. Rengasmelu pieneni, resonoinnit hävisi ja edelleen kuulee jos tallan painaa pohjaan:) Toistaiseksi saa olla näin. Putkistoon en siis ole lisävaimenninta laittamassa..
A8 & TTS
Päivitetäänpäs tätäkin kun edellisestä kerrasta näyttää olevan vuosia. Kuvat ovat hävinneet ja osa kalustostakin vaihtunut.
Uskollinen palvelija 3BG Passat tuli loppu kesästä tiensä päähän. Rapiat 647tkm jäi loppulukemaksi mittariin. Motti avaamaton, turbo ja laatikko alkuperäiset jne. Eräs elokuinen iltapäivä hyytyi vain motarin varteen, eikä suostunut enää käynnistymään. Vikaa en yrityksistä huolimatta paikan päällä onnistunut paikallistamaan. Vielä ei siihen luovutettu vaan auto hinattiin korjaamolle tarkempaa tutkimista varten. Syy ja karu sellainen paljastui nopeasti. Jakohihnasta puuttui hampaat noin 15 cm matkalta. Jotain oli siis mennyt koneessa hetkellisesti solmuun. Ihmekös tuo kun kone ei enää käynnistynyt vaikka pyöri startilla normaalisti. Pajalla tuumattiin yksissä tuumin, ettei näin paljon ajettua konetta kannata enää alkaa korjaamaan vaan ainut ”järkevä” vaihtoehto olisi koko koneen vaihto vähemmän rullattuun. Laskeskelin ja pähkäilin muutaman viikon ajan mitä tehdä ja lopulta tulin siihen tulokseen ettei autoa enää elvytetä liikenteeseen vaan seuraava ja viimeinen matka on Kuusankoski. Vaikka luopumispäätös reilun 10 vuoden ajan perheen ykköskulkineena palvelleesta Passatista ei ollut helppo, oli se ainut järkevä. Laskeskelin että moottorin vaihdon lisäksi autoon olisi täytynyt tehdä remonttia lähes parin tonnin edestä. Lisäksi auto oli juuri jäämässä ”ylimääräiseksi käyttikseksi”. Passatin osalta täytyy loppuun kuitenkin todeta, ettei itselläni ole toistaiseksi ollut yhtä hyvää ja luotettavaa autoa.
Mitäs sitten tulikaan tilalle. Kai alitajunnan aavistuksia tai jotain, mutta uuden käyttiksen hankinta oli jo loppusuoralla kun Passatti yllättäen lopetti toimintansa. Uusi auto oli nimittäin rantautumassa Hangon satamaan seuraavana aamuna. Tai ehkäpä Passatti aavistikin tämän ja totesi jääneensä kakkoseksi;) Niin tai näin, tälläinen sieltä rantautui:
Audi A8 D4
- vm 2012
- 3.0TDI
- mittarissa 126tkm
- vanteina Audin alkuperäiset koossa 21”(kesä) ja 20”(talvi)
- varusteista mainittakoon säädettävä ilma-alusta, koko ruskeat nahkapenkit (edessä ilmastoinnilla, hieronnalla ja sähkösäädöillä), parkkitutkat ja -kamerat eteen ja taakse, kattoluukku, mukautuva vakkari, imuovet, sähkötoimiset aurinkoverhot taka- ja takasivulaseissa. Lisäksi keula on päivitetty S8-malliin.
Alunperin hakusessa oli Lang-malli, mutta omaan silmään ja kukkaroon sopivaa ei vaan Saksanmaaltakaan tuntunut parin viikon etsinnällä löytyvän. Nyt on takana jo reilut 20tkm ja hyvin on pärjännyt tällä normi mallilla. Kulkee kuin juna, on erittäin hiljainen ja kulutuskin on ollut yllättävän maltillinen. Vajaa kahdeksan litraa satasella seka-ajossa, josta suurin osa on moottoritietä.
TTS on edelleen perheen toisena käyttiksenä. Ympärivuoden. Tälle ei vuosien saatossa ole tarvinnut suurempia perushuoltojen lisäksi tehdä. Mitä nyt molemmat ikkunan vaijerit vaihdettu ja Haldex kertaalleen korjattu. Mittarissa nyt rapiat 150tkm.
Uskollinen palvelija 3BG Passat tuli loppu kesästä tiensä päähän. Rapiat 647tkm jäi loppulukemaksi mittariin. Motti avaamaton, turbo ja laatikko alkuperäiset jne. Eräs elokuinen iltapäivä hyytyi vain motarin varteen, eikä suostunut enää käynnistymään. Vikaa en yrityksistä huolimatta paikan päällä onnistunut paikallistamaan. Vielä ei siihen luovutettu vaan auto hinattiin korjaamolle tarkempaa tutkimista varten. Syy ja karu sellainen paljastui nopeasti. Jakohihnasta puuttui hampaat noin 15 cm matkalta. Jotain oli siis mennyt koneessa hetkellisesti solmuun. Ihmekös tuo kun kone ei enää käynnistynyt vaikka pyöri startilla normaalisti. Pajalla tuumattiin yksissä tuumin, ettei näin paljon ajettua konetta kannata enää alkaa korjaamaan vaan ainut ”järkevä” vaihtoehto olisi koko koneen vaihto vähemmän rullattuun. Laskeskelin ja pähkäilin muutaman viikon ajan mitä tehdä ja lopulta tulin siihen tulokseen ettei autoa enää elvytetä liikenteeseen vaan seuraava ja viimeinen matka on Kuusankoski. Vaikka luopumispäätös reilun 10 vuoden ajan perheen ykköskulkineena palvelleesta Passatista ei ollut helppo, oli se ainut järkevä. Laskeskelin että moottorin vaihdon lisäksi autoon olisi täytynyt tehdä remonttia lähes parin tonnin edestä. Lisäksi auto oli juuri jäämässä ”ylimääräiseksi käyttikseksi”. Passatin osalta täytyy loppuun kuitenkin todeta, ettei itselläni ole toistaiseksi ollut yhtä hyvää ja luotettavaa autoa.
Mitäs sitten tulikaan tilalle. Kai alitajunnan aavistuksia tai jotain, mutta uuden käyttiksen hankinta oli jo loppusuoralla kun Passatti yllättäen lopetti toimintansa. Uusi auto oli nimittäin rantautumassa Hangon satamaan seuraavana aamuna. Tai ehkäpä Passatti aavistikin tämän ja totesi jääneensä kakkoseksi;) Niin tai näin, tälläinen sieltä rantautui:
Audi A8 D4
- vm 2012
- 3.0TDI
- mittarissa 126tkm
- vanteina Audin alkuperäiset koossa 21”(kesä) ja 20”(talvi)
- varusteista mainittakoon säädettävä ilma-alusta, koko ruskeat nahkapenkit (edessä ilmastoinnilla, hieronnalla ja sähkösäädöillä), parkkitutkat ja -kamerat eteen ja taakse, kattoluukku, mukautuva vakkari, imuovet, sähkötoimiset aurinkoverhot taka- ja takasivulaseissa. Lisäksi keula on päivitetty S8-malliin.
Alunperin hakusessa oli Lang-malli, mutta omaan silmään ja kukkaroon sopivaa ei vaan Saksanmaaltakaan tuntunut parin viikon etsinnällä löytyvän. Nyt on takana jo reilut 20tkm ja hyvin on pärjännyt tällä normi mallilla. Kulkee kuin juna, on erittäin hiljainen ja kulutuskin on ollut yllättävän maltillinen. Vajaa kahdeksan litraa satasella seka-ajossa, josta suurin osa on moottoritietä.
TTS on edelleen perheen toisena käyttiksenä. Ympärivuoden. Tälle ei vuosien saatossa ole tarvinnut suurempia perushuoltojen lisäksi tehdä. Mitä nyt molemmat ikkunan vaijerit vaihdettu ja Haldex kertaalleen korjattu. Mittarissa nyt rapiat 150tkm.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa