.:R32 & Lupo gti
Valvoja: ffp jäsenet
.:R32 & Lupo gti
Tuollainen kapistus tuli "heräteostoksena" taloon syksyllä 2011. Sen kummempia ei ole vielä tehty, muuta kuin repullinen kuluvia osia vaihdeltu ja kaikenlaista pientä ulkokuoren ehostusta.
_DSC0618 copy by L Myyry, on Flickr
Autohan on siis VW Golf R32 vuosimallia 2003, eli niitä ensimmäisiä ärriä. Väri ainut oikea dbp. Varusteina perusjuttujen lisäksi kokonahkajakkarat, volkkarin mfd navi, xenon ajovalot yms.
Syksyllä kun oli hieman ylimääräistä, hommasin kesäksi vanteet, 18 tuuman bbs lm 8.5¨ ja 9.5¨ leveinä kiillotettuna. Talven aikana ne puunattiin edustuskuntoon, vaikka hyvässä kunnossa olivatkin. Kitkat laitoin alkuperäisille vanteille talvipyöriksi.
_DSC0643 copy by L Myyry, on Flickr
Jotakin oli autolle tehty edellisten omistajien toimesta, kuten etupuskurin kilven paikka poistettu, Boran valaistut puhallin suulakkeet sisällä ja ainakin kattoa lukuun ottamatta tuore maalipinta.
Subbarinkin on joku ihan ite takakonttiin laittanut. Asennukset ovat aika järkyttävät, mutta ei siitä sen enempää.
Itse laitellut mm. seuraavaa:
- Lyhyt VW Sharan oem antenni.
- Golf vi/ Scirocco oem led rekisterikilven valot.
- Audi R8 öljykorkki. Nollasta sataan paaaljon nopeammin tuolla.
- Passat R36 siniset ”puolan hatut”.
- Sisälle valkoiset ledit joka paikkaan (aurinkolipassa ollet siniset ledit ei oikein natsannut).
- Pohjoismaiden kartat naviin.
Tulevaisuuden suunnitelmia:
- Maalipinnan myllytystä (holoja ympäriinsä ja katto naarmuja täynnä).
- Alusta. Ei ihan ensimmäisenä tehtävälistalla, mutta ulkonäön puolesta voisi tiputtaa pari senttiä. Ilma-alustakin kävi mielessä, mutta ei taida tähän löytyä tuv hyväksyttyjä pusseja mistään.
- Katon teippaus mustaksi, ehkä.
- Flapper mod.
- Kulkupuolta pitäisi piristää, melko laiska on menemään. Pitäisi melkein käydä penkittämässä, kun tuntuu, että ei ole ihan kaikki hevoset tallessa.
- Pari kuukautta työn alla ollut ”mak grille” –maski. Siitäkin sitten myöhemmin lisää.
Ja ja ja… Tekemistä kyllä löytyy, kun vain jaksaisi jostain aloittaa.
Kuvat on käsivaralla pimeässä räpsitty, niin ei mitään priimaa. Jos tässä jokupäivä saisi aikaiseksi pestä auton, ja käydä jalustan kanssa ottamassa kunnon kuvia nykykunnosta.
_DSC0618 copy by L Myyry, on Flickr
Autohan on siis VW Golf R32 vuosimallia 2003, eli niitä ensimmäisiä ärriä. Väri ainut oikea dbp. Varusteina perusjuttujen lisäksi kokonahkajakkarat, volkkarin mfd navi, xenon ajovalot yms.
Syksyllä kun oli hieman ylimääräistä, hommasin kesäksi vanteet, 18 tuuman bbs lm 8.5¨ ja 9.5¨ leveinä kiillotettuna. Talven aikana ne puunattiin edustuskuntoon, vaikka hyvässä kunnossa olivatkin. Kitkat laitoin alkuperäisille vanteille talvipyöriksi.
_DSC0643 copy by L Myyry, on Flickr
Jotakin oli autolle tehty edellisten omistajien toimesta, kuten etupuskurin kilven paikka poistettu, Boran valaistut puhallin suulakkeet sisällä ja ainakin kattoa lukuun ottamatta tuore maalipinta.
Subbarinkin on joku ihan ite takakonttiin laittanut. Asennukset ovat aika järkyttävät, mutta ei siitä sen enempää.
Itse laitellut mm. seuraavaa:
- Lyhyt VW Sharan oem antenni.
- Golf vi/ Scirocco oem led rekisterikilven valot.
- Audi R8 öljykorkki. Nollasta sataan paaaljon nopeammin tuolla.
- Passat R36 siniset ”puolan hatut”.
- Sisälle valkoiset ledit joka paikkaan (aurinkolipassa ollet siniset ledit ei oikein natsannut).
- Pohjoismaiden kartat naviin.
Tulevaisuuden suunnitelmia:
- Maalipinnan myllytystä (holoja ympäriinsä ja katto naarmuja täynnä).
- Alusta. Ei ihan ensimmäisenä tehtävälistalla, mutta ulkonäön puolesta voisi tiputtaa pari senttiä. Ilma-alustakin kävi mielessä, mutta ei taida tähän löytyä tuv hyväksyttyjä pusseja mistään.
- Katon teippaus mustaksi, ehkä.
- Flapper mod.
- Kulkupuolta pitäisi piristää, melko laiska on menemään. Pitäisi melkein käydä penkittämässä, kun tuntuu, että ei ole ihan kaikki hevoset tallessa.
- Pari kuukautta työn alla ollut ”mak grille” –maski. Siitäkin sitten myöhemmin lisää.
Ja ja ja… Tekemistä kyllä löytyy, kun vain jaksaisi jostain aloittaa.
Kuvat on käsivaralla pimeässä räpsitty, niin ei mitään priimaa. Jos tässä jokupäivä saisi aikaiseksi pestä auton, ja käydä jalustan kanssa ottamassa kunnon kuvia nykykunnosta.
Viimeksi muokannut myyrä, 21.5.2013 17:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jostain muistan lukeneeni että nakuanturit vois selittää tuota laiskuutta jonka kyllä itsekin autossa jollain tavalla havaitsin. Ei sinällään yllättänyt että auto ei mikään raketti kentälläkään ollut mutta seisovan mailin 213,6 km/h oli pieni pettymys.
Kannattaa siis lukea jostain / kysyä onko tuossa anturi jutussa mitään perää jos sillä saisi ne "puuttuvat 50" heppaa takasin.
Kannattaa siis lukea jostain / kysyä onko tuossa anturi jutussa mitään perää jos sillä saisi ne "puuttuvat 50" heppaa takasin.
Youtubesta kahtelin vanhaa 90 luvun ajotestiä golf 3 vr6 (vissiin etuveto), ja saivat itse testaamalla 0-60mph 6.7sec, varttimaili tais olla 15.5 tai 15sec ja 90mph.
Corrado vr6 samalta testaajalta 6.4sec ja 15sec 96mph
IV r32 6.1sec ja 14.5 97mph
Nuo siis mph
Omaan silmään noi R32 oem alut näyttää kyllä yksinkertasesti parhailta tossa R32 verrattuna muihin vanteisiin
Corrado vr6 samalta testaajalta 6.4sec ja 15sec 96mph
IV r32 6.1sec ja 14.5 97mph
Nuo siis mph
Omaan silmään noi R32 oem alut näyttää kyllä yksinkertasesti parhailta tossa R32 verrattuna muihin vanteisiin
Kuvia tulee sisältä ja ulkoa sitten armottoman puunauksen jälkeen.
Kummallinen tellinki on kai puhelimelle, tässä kun on oem handsfree tsydeemit. Saisi puhelun tiedot mittariston näyttöön jne. Keskikonsolissa on joku mötikkä siihen liittyen.
Tellinkin saisi irti, mutta sitten jäisi kaksi reikää tuohon hanskalokeron paneeliin.
Saiskohan nuo nakuanturit vcds:llä tsekattua mitenkään? Aika vähän löytyy tietoa, eikä viitsisi ihan suinpäin alkaa vaihtelemaan.
Saattaa tosin olla, että on vain tottunut tuohon, niin tuntuu laiskemmalta. Muutenkin taitaa tuo voimansiirto hukata sen 40 heposta vähintään.
Kummallinen tellinki on kai puhelimelle, tässä kun on oem handsfree tsydeemit. Saisi puhelun tiedot mittariston näyttöön jne. Keskikonsolissa on joku mötikkä siihen liittyen.
Tellinkin saisi irti, mutta sitten jäisi kaksi reikää tuohon hanskalokeron paneeliin.
Saiskohan nuo nakuanturit vcds:llä tsekattua mitenkään? Aika vähän löytyy tietoa, eikä viitsisi ihan suinpäin alkaa vaihtelemaan.
Saattaa tosin olla, että on vain tottunut tuohon, niin tuntuu laiskemmalta. Muutenkin taitaa tuo voimansiirto hukata sen 40 heposta vähintään.
Siel on ainakin pari sensoria jotka löystyy ja aiheuttaa tehottomuutta. Muistaaksen laatikon päädyn puolella. melkein venakopassa.
Löytypä aihekkin...
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 5c41ef165a
Loctiteä vaan alle ja kirraus...Sensorit on identtisiä.
Tuossa on nakutunnistimet, en ole kuullu että niissä olisi ollut jotain ongelmia. Ainoat kamppikset mitä näillä on ollut on alavesiletkun vaihto USA malliin BJS koneelle, sielä on extra jäähdytin, sama mitä dsg (BFH) käyttää euroopassakin. Lisäksi joihinkin alkupään R on ollut puolan vaihtokamppis viime syksynä Briteissä, ainoastaan mikäli on tietty VIN ja havaitaan ongelma.
Alkumallin koneissa on muuten sitten eroa myös nokkaketjun laahaimen kanssa. Austraaliassa on ollut ongelmia ohjaustehostimen letkujen kanssa. Liian lämmintä ja ovat sanoneet poks ja tietysti se perinteinen ongelma flektien kanssa. Alkupään koneissa oli muuten ongelmia softankin kanssa, sielä oli jossain kohdin kuollut alue, siitäkin on kamppis ollut. Luonnollisesti vw täälä ei noista oikein tiedä mitään kun ovat sen verran harvinaisia...
Mikäli haluat pikkasen enemmän jerkkua suosittelisin dsg maf ja mafputkea ja dsg ilmanputsaria torvineen. Ovat oikealla mapilla repineet aika hyviäkin tuloksia. Mikäli vaparina haluat pitää ja nostaa tehoa niin tuo edellinen modi+katit+nokat. Niillä saat parhaimmat tulokset. Ei kannata muihin mennä.
Ilmoja ei löydy TUVitettynä näihin, ainakaan pari kuukautta sitten kun tarkistelin.
Löytypä aihekkin...
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 5c41ef165a
Loctiteä vaan alle ja kirraus...Sensorit on identtisiä.
Tuossa on nakutunnistimet, en ole kuullu että niissä olisi ollut jotain ongelmia. Ainoat kamppikset mitä näillä on ollut on alavesiletkun vaihto USA malliin BJS koneelle, sielä on extra jäähdytin, sama mitä dsg (BFH) käyttää euroopassakin. Lisäksi joihinkin alkupään R on ollut puolan vaihtokamppis viime syksynä Briteissä, ainoastaan mikäli on tietty VIN ja havaitaan ongelma.
Alkumallin koneissa on muuten sitten eroa myös nokkaketjun laahaimen kanssa. Austraaliassa on ollut ongelmia ohjaustehostimen letkujen kanssa. Liian lämmintä ja ovat sanoneet poks ja tietysti se perinteinen ongelma flektien kanssa. Alkupään koneissa oli muuten ongelmia softankin kanssa, sielä oli jossain kohdin kuollut alue, siitäkin on kamppis ollut. Luonnollisesti vw täälä ei noista oikein tiedä mitään kun ovat sen verran harvinaisia...
Mikäli haluat pikkasen enemmän jerkkua suosittelisin dsg maf ja mafputkea ja dsg ilmanputsaria torvineen. Ovat oikealla mapilla repineet aika hyviäkin tuloksia. Mikäli vaparina haluat pitää ja nostaa tehoa niin tuo edellinen modi+katit+nokat. Niillä saat parhaimmat tulokset. Ei kannata muihin mennä.
Ilmoja ei löydy TUVitettynä näihin, ainakaan pari kuukautta sitten kun tarkistelin.
MTBE: Kaikki nuo jutut on ollut jo tiedossa, kiitos kumminkin. Ainakin tämä kesä mennään näillä eväillä, kyllä tuolla nytkin kortista pääsee.
Kävin nappaamassa pari ruutua kakkaisesta autosta tämänhetkisessä olemuksessaan. Valonpesimien lätkät hävisi talvella molemmat. Kumma juttu, kun en niitä kertaakaan käyttänyt. Uudet lätkät tuli jo kauan sitten, mutta en ole ehtinyt maalaamaan.
Alustaa voisi alkaa laittamaan seuraavaksi. Jotain hämärää, missään ei ole väljää, mutta silti pomppii, vetelee ja paukkuu kuin viimeistä päivää.
Kävin nappaamassa pari ruutua kakkaisesta autosta tämänhetkisessä olemuksessaan. Valonpesimien lätkät hävisi talvella molemmat. Kumma juttu, kun en niitä kertaakaan käyttänyt. Uudet lätkät tuli jo kauan sitten, mutta en ole ehtinyt maalaamaan.
Alustaa voisi alkaa laittamaan seuraavaksi. Jotain hämärää, missään ei ole väljää, mutta silti pomppii, vetelee ja paukkuu kuin viimeistä päivää.
Viimeksi muokannut myyrä, 16.7.2012 15:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Seuraa askartelu aiheista yksinpuhelua. ”Elikkäs” tuli tässä talven ja kevään aikana rakenneltua golffiin maskia. Idean sain eräs ilta vwvortexia selaillessa. Ohjeet löytyvät jo jenkkifoorumeilta, mutta ei kai se pahaa tee laittaa niitä tännekin. Painotan, että tämä ei missään nimessä ole minun keksimä modi, vaan kaikki kunnia alkuperäisille maskin kehittäjille.
”Mak grille” topic: http://www.r32oc.com/interior-exterior/ ... pido2.html
”Stripethree grille” topic: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2430048
Kokosin tähän materiaalit, tarvikkeet ja työkalut, mitä vähintään tarvitaan.
- Golf iv maskin etuosa, tausta ja maskin merkki. Romikselta tms. mistä nyt vain sattuu halvalla löytämään. Irtonaisella merkin taustalla varustettu maski toimii paremmin, selviää vähemmällä liimauksella.
- Golf iv r32 puskurin keskimmäinen ritilä, marmorilta osanumero 1J0853677F B41
- Epoksia, itse käytin Bisonin muovihitsaus liimaa.
- Muovipakkelia.
- Pohjamaalit.
- Mattamusta pintamaali.
- Rautasahan terä.
- Katkoteräveitsi, tms. teräase.
- Hiomapaperia eri karkeuksia.
- Sakset.
- Maalarinteippiä ja tussi.
Jos käytössä on joku dremel tyyppinen työkalu, niin helpottaa kummasti. Mutta ilmankin pärjää. Lisäksi tarvitaan kylmät hermot ja rutosti aikaa.
Aluksi maskin taustasta nirhataan kaikki ylimääräiset ulokkeet pois. Eli ne tapit, joilla maski on kiinni taustassaan. Itse jätin vielä nuo poikittain ja pystyssä olevat tangot tukemaan rakennetta. Mak:in alkuperäisessä ohjeessa myös em. tangot on poistettu, mutta mielestäni tulee liian heiveröinen ilman niitä. Rautasahan terällä saa enimmät pois, viimeistely sitten kunnon terävällä veitsellä.
Seuraavaksi sahataan maskin merkin kehyksestä siivekkeet pois ja hiotaan tasaiseksi. Siivekkeistä etsitään sopivan vahvuinen ja muotoinen kohta, josta leikataan täytepalat merkin kehykseen. Mitään ei taaskaan heitetä hukkaan. Teipin avulla saa kolon muodon jäljiteltyä, sitten vaan rautasahalla ja hiomapaperilla oikean muotoista palaa välillä sovittaen. Tässä vaiheessa olisi se Dremel ollut paikallaan.
Liimailin palat paikalleen Bisonin muovihitsiliimalla, tuli todella kestävän oloinen liitos. Perinteinen muovihitsauskin varmasti onnistuu. Epoksi toiminee myös yhtä hyvin?
Liimausten kuivuttua pinnat siistitään sekä karhennetaan ja hierotaan ohuita kerroksia muovipakkelia pintaan välillä hioen, niin monta kertaa, että tulos tyydyttää. Armottoman hiontasession jälkeen pohjamaalia pintaan taas niin monta kerrosta, että tulee hyvä. Tarvittaessa näytetään hiomapaperia.
Sanomattakin selvää että seuraavaksi suihkitaan pintamaalit. Itse maalasin tämän merkin kehyksen erikseen, muusta maskista irrallaan, huomattavasti helpompi niin.
R32 puskurin keskiverkosta leikataan sopivat palat. Verkko tulee maskiin ylösalaisin siihen nähden, miten se puskurissa olisi. Verkon kiinniketappeja ei kannata leikata pois, niillä verkon saa liitettyä maskin taustaan tukevasti kiinni.
Verkon leikkauskohdat siistitään, verkko liimataan taustaan kiinni, vielä pari kerrosta mattamustaa, niin alkaa olla valmista.
_DSC0658 copy by L Myyry, on Flickr
Vaihdan vielä merkin kromiseen, kunhan jostain sellaisen käsiini saan. Merkiin taustaankin voisi vielä sutia jonkun muotivärin, kattoo nyt.
Manelle iso kiitos tuosta merkin taustasta, melko arvokas olisi ollut marmorilta hakea.
”Mak grille” topic: http://www.r32oc.com/interior-exterior/ ... pido2.html
”Stripethree grille” topic: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2430048
Kokosin tähän materiaalit, tarvikkeet ja työkalut, mitä vähintään tarvitaan.
- Golf iv maskin etuosa, tausta ja maskin merkki. Romikselta tms. mistä nyt vain sattuu halvalla löytämään. Irtonaisella merkin taustalla varustettu maski toimii paremmin, selviää vähemmällä liimauksella.
- Golf iv r32 puskurin keskimmäinen ritilä, marmorilta osanumero 1J0853677F B41
- Epoksia, itse käytin Bisonin muovihitsaus liimaa.
- Muovipakkelia.
- Pohjamaalit.
- Mattamusta pintamaali.
- Rautasahan terä.
- Katkoteräveitsi, tms. teräase.
- Hiomapaperia eri karkeuksia.
- Sakset.
- Maalarinteippiä ja tussi.
Jos käytössä on joku dremel tyyppinen työkalu, niin helpottaa kummasti. Mutta ilmankin pärjää. Lisäksi tarvitaan kylmät hermot ja rutosti aikaa.
Aluksi maskin taustasta nirhataan kaikki ylimääräiset ulokkeet pois. Eli ne tapit, joilla maski on kiinni taustassaan. Itse jätin vielä nuo poikittain ja pystyssä olevat tangot tukemaan rakennetta. Mak:in alkuperäisessä ohjeessa myös em. tangot on poistettu, mutta mielestäni tulee liian heiveröinen ilman niitä. Rautasahan terällä saa enimmät pois, viimeistely sitten kunnon terävällä veitsellä.
Seuraavaksi sahataan maskin merkin kehyksestä siivekkeet pois ja hiotaan tasaiseksi. Siivekkeistä etsitään sopivan vahvuinen ja muotoinen kohta, josta leikataan täytepalat merkin kehykseen. Mitään ei taaskaan heitetä hukkaan. Teipin avulla saa kolon muodon jäljiteltyä, sitten vaan rautasahalla ja hiomapaperilla oikean muotoista palaa välillä sovittaen. Tässä vaiheessa olisi se Dremel ollut paikallaan.
Liimailin palat paikalleen Bisonin muovihitsiliimalla, tuli todella kestävän oloinen liitos. Perinteinen muovihitsauskin varmasti onnistuu. Epoksi toiminee myös yhtä hyvin?
Liimausten kuivuttua pinnat siistitään sekä karhennetaan ja hierotaan ohuita kerroksia muovipakkelia pintaan välillä hioen, niin monta kertaa, että tulos tyydyttää. Armottoman hiontasession jälkeen pohjamaalia pintaan taas niin monta kerrosta, että tulee hyvä. Tarvittaessa näytetään hiomapaperia.
Sanomattakin selvää että seuraavaksi suihkitaan pintamaalit. Itse maalasin tämän merkin kehyksen erikseen, muusta maskista irrallaan, huomattavasti helpompi niin.
R32 puskurin keskiverkosta leikataan sopivat palat. Verkko tulee maskiin ylösalaisin siihen nähden, miten se puskurissa olisi. Verkon kiinniketappeja ei kannata leikata pois, niillä verkon saa liitettyä maskin taustaan tukevasti kiinni.
Verkon leikkauskohdat siistitään, verkko liimataan taustaan kiinni, vielä pari kerrosta mattamustaa, niin alkaa olla valmista.
_DSC0658 copy by L Myyry, on Flickr
Vaihdan vielä merkin kromiseen, kunhan jostain sellaisen käsiini saan. Merkiin taustaankin voisi vielä sutia jonkun muotivärin, kattoo nyt.
Manelle iso kiitos tuosta merkin taustasta, melko arvokas olisi ollut marmorilta hakea.
Viimeksi muokannut myyrä, 12.12.2012 13:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei pahan näköinen maski, pitääpä harkita josko itsekin tekisi samanlaisen. :) Jos urakkaa haluatte muoviosien kanssa niin suosittelen kokeilemaan R32-puskurin sivuritilöiden rei'ittämistä, tähän malliin:
http://i5.aijaa.com/b/00329/10241836.jpg
http://i1.aijaa.com/b/00475/10241837.jpg
Askarteluveitsellä kun nuo molemmat availee niin ei ihan kakstuntinen riitä... :D
http://i5.aijaa.com/b/00329/10241836.jpg
http://i1.aijaa.com/b/00475/10241837.jpg
Askarteluveitsellä kun nuo molemmat availee niin ei ihan kakstuntinen riitä... :D
Jaaha, flapper mod olikin tehty jo. Laitoin flapperin kokeeksi toimimaan, enkä kyllä huomaa mitään eroa äänessä. Ei maksa vaivaa laittaa tuota katkaisijan taakse.
Pitäisi lomalla laitella yläpään laakerit ja kumit uusiin ja takavakaajan koiranluut jos vaikka saisi kolinat loppumaan.
Sitten toisioilmapumppu pitää jotain meteliä. Onkohan katsastusinssillä jotain sitä vastaan, jos nappaan sen kokonaan irti?
Pitäisi lomalla laitella yläpään laakerit ja kumit uusiin ja takavakaajan koiranluut jos vaikka saisi kolinat loppumaan.
Sitten toisioilmapumppu pitää jotain meteliä. Onkohan katsastusinssillä jotain sitä vastaan, jos nappaan sen kokonaan irti?
Tuli loman alkajaisiksi putsattua kaasuläppä, oli kertynyt kiitettävästi töhnää.
Pesurin läpät löysi tiensä paikalleen ja penkit sai käsittelyn Zainon nahanhoitoaineella. Kiva nahan tuoksu taas sisätiloissa. Vielä kun tulisi Slamitilta alustan rojut...
Pelkääjän puolen kylkeen oli ilmestynyt lommo, se pitäisi oikoa suoraksi. Kenelläkään vinkkiä missä tuon operaation saisi Joensuussa teetettyä järkevään hintaan?
Pesurin läpät löysi tiensä paikalleen ja penkit sai käsittelyn Zainon nahanhoitoaineella. Kiva nahan tuoksu taas sisätiloissa. Vielä kun tulisi Slamitilta alustan rojut...
Pelkääjän puolen kylkeen oli ilmestynyt lommo, se pitäisi oikoa suoraksi. Kenelläkään vinkkiä missä tuon operaation saisi Joensuussa teetettyä järkevään hintaan?
Viimeksi muokannut myyrä, 16.7.2012 15:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tyylikäs ja kliini koloffi! Mitenkäs, ootko saanu ajella rauhassa ilman kilpeä?
Kiitoksia. Kilpi on kyllä ajossa ihan paikallaan. Tarranauhalla kiinni, niin saa tarvittaessa kuvista pois. Pikkukaupungissa kun tulee poliisit vastaan sen viitisen kertaa päivässä, niin eihän siitä mitään tulisi ajella ilman kilpeä.
Hirveesti ei ole tämä edistynyt. Alustaa pitäisi saada keväällä alle ja luukku pitää maalauttaa uudestaan.
Kävi syksyllä huoltomiehelle pieni äksidentti, kun vaihtoi etupyöränlaakeria ja murroksen suojakumia. Oli tikapuut kaatunut takaluukkua vasten jättäen jälkeensä naarmun ja pitkän vekin.
Homma saatiin sovittua ja luukku oikaistiin ja maalattiin, mutta sävy ei maalarilla sattunut mitenkään erityisen lähelle alkuperäistä. Joten uusisiksi meni sekin.
Auringon näyttäytyessä pilven takaa tuli kevään lähestyminen väkisinkin mieleen, ja lemmarien purku ja kiilloitus alkoi. Yksi pieni kanttarijälki pitää poistaa hiomalla, muuten mennään ihan menzerna-sisal-rättilaikka-mothers -kombolla eteenpäin ja toivotaan että kiilto pysyy ensisyksyyn ilman suurempaa työtä.
Jotain väärän jaon vannettakin oli saapunut työn alle...
Kävi syksyllä huoltomiehelle pieni äksidentti, kun vaihtoi etupyöränlaakeria ja murroksen suojakumia. Oli tikapuut kaatunut takaluukkua vasten jättäen jälkeensä naarmun ja pitkän vekin.
Homma saatiin sovittua ja luukku oikaistiin ja maalattiin, mutta sävy ei maalarilla sattunut mitenkään erityisen lähelle alkuperäistä. Joten uusisiksi meni sekin.
Auringon näyttäytyessä pilven takaa tuli kevään lähestyminen väkisinkin mieleen, ja lemmarien purku ja kiilloitus alkoi. Yksi pieni kanttarijälki pitää poistaa hiomalla, muuten mennään ihan menzerna-sisal-rättilaikka-mothers -kombolla eteenpäin ja toivotaan että kiilto pysyy ensisyksyyn ilman suurempaa työtä.
Jotain väärän jaon vannettakin oli saapunut työn alle...
Ongelmaa. Ajelin hetken ja sammutin auton paikallisen huoltoaseman pihaan. Ei herännyt ensimmäisellä yrittämällä käymään. Toisella lähti, mutta tyhjäkäynti normaalia korkeampi ja epätasainen. Kaasua painaessa röpötti kunnolla, aivan kuin ei olisi käynyt kaikilla. Mitään valoja ei syttynyt mittaristoon.
Irrotin kaapelit akun navoista ja "nollasin ecun" ja lähti käymään normaalisti. Sammutin, käynnistin, ja taas sama homma.
Tällaista koodia pukkaa:
Maffin liittimen käytin irti, joten siitä johtunee siihen liittyvät koodit. Lämpötila-anturi ei ole vuottakaan vanha, ei kai sekään ole vielä voinut hajota. Puolatkin uudet, eikä niihin viittaavia vikakoodeja löytynyt.
Mitähän tuo "01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent" meinaa?
Nyt kun nollasin vikakoodit, niin ainakin vielä lähti käymään normaalisti. Hetken käytin, eikä vikakoodit tulleet takaisin. Ollaan taas jännän äärellä.
Irrotin kaapelit akun navoista ja "nollasin ecun" ja lähti käymään normaalisti. Sammutin, käynnistin, ja taas sama homma.
Tällaista koodia pukkaa:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 022 906 032 CN
Component: MOTRONIC ME7.1.1G 0005
Coding: 0000132
Shop #: WSC 31414
3 Faults Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 008 - Implausible Signal
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 P
Component: ESP ALLRAD MK60 0101
Coding: 0023049
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 11000
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 846 F
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
Coding: 21110
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3D018044 VWZ7Z0B6472670
No fault code found.
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 31414
No fault code found.
Address 22 -------------------------------------------------------
Controller: 02D 900 554 C
Component: HALDEX LSC ECC 0010
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 7J Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 3B0 035 186 D
Component: Radio BNO 0304
Coding: 01407
Shop #: WSC 31414
1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
36-00 - Open Circuit
End -------------------------------------------------------
Maffin liittimen käytin irti, joten siitä johtunee siihen liittyvät koodit. Lämpötila-anturi ei ole vuottakaan vanha, ei kai sekään ole vielä voinut hajota. Puolatkin uudet, eikä niihin viittaavia vikakoodeja löytynyt.
Mitähän tuo "01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent" meinaa?
Nyt kun nollasin vikakoodit, niin ainakin vielä lähti käymään normaalisti. Hetken käytin, eikä vikakoodit tulleet takaisin. Ollaan taas jännän äärellä.
En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa. Tänään rupesin ruuvaamaan tukivarsia irti. Pyöränpultit sain ehjänä irti, mutta sitten jo pallonivelen kohdalla alkoi vastustamaan. Pieni kääntö avaimella ja naps, pultti poikki. Sama kohtalo jokaisen pallonivelen pultin kohdalla.
Taas sitä taattua volkkarin insinöörien suunnittelua, kun nuo pultit on kiinteänä pallonivelessä ja koko osa menee vaihtoon. Muissa malleissahan tuo on toteutettu irtopulteilla ja mutterilevyllä.
Uutta palloniveltä ei tietenkään ollut, joten sinne se jäi pukkien varaan. Aamulla laakkoselle kyselemään, että millonka sais. Hyllyssä ei varmasti ole, jos ei audi puolelta löydy (quattro tt vissiin sama osa).
Jos jotain positiivista haluaa asiasta etsiä, niin onneksi eivät katkenneet liikenteessä. Oli nimittäin niin pehmeässä kunnossa ne pultit.
Alkaa usko mennä tähän touhuun, kun ei ole ihan ensimmäinen kerta, kun vastustaa.
Taas sitä taattua volkkarin insinöörien suunnittelua, kun nuo pultit on kiinteänä pallonivelessä ja koko osa menee vaihtoon. Muissa malleissahan tuo on toteutettu irtopulteilla ja mutterilevyllä.
Uutta palloniveltä ei tietenkään ollut, joten sinne se jäi pukkien varaan. Aamulla laakkoselle kyselemään, että millonka sais. Hyllyssä ei varmasti ole, jos ei audi puolelta löydy (quattro tt vissiin sama osa).
Jos jotain positiivista haluaa asiasta etsiä, niin onneksi eivät katkenneet liikenteessä. Oli nimittäin niin pehmeässä kunnossa ne pultit.
Alkaa usko mennä tähän touhuun, kun ei ole ihan ensimmäinen kerta, kun vastustaa.
Se mitään toimi... Nyt kun sai alustan kasaan, niin taas herjaa lämpötila-anturia. Ei lähde käymään jos ei nollaa koodeja.
Kai se on vain hattu korassa käytävä uusi ja vaihdettava.
Oli muuten alatukivarren takimmaiset puslat niin revenneet kuin olla ja voi. Ei ihme jos vähän kolahteli. Nyt siellä onkin kaikki viittä vaille vit*n uutta. Takatukivarret on vielä matkalla jenkeistä. Tepolta tuli haldex öljyt ja suodatin, ilmansuodattimet, polttoainesuodatin yms. mitkä pitäisi vielä vaihtaa. Ja tulpat pitää vielä etsiä jostain.
Btw. pallonivelet Laakkoselta 98€/kpl kahden päivän toimitusajalla. Elämä on.
Kai se on vain hattu korassa käytävä uusi ja vaihdettava.
Oli muuten alatukivarren takimmaiset puslat niin revenneet kuin olla ja voi. Ei ihme jos vähän kolahteli. Nyt siellä onkin kaikki viittä vaille vit*n uutta. Takatukivarret on vielä matkalla jenkeistä. Tepolta tuli haldex öljyt ja suodatin, ilmansuodattimet, polttoainesuodatin yms. mitkä pitäisi vielä vaihtaa. Ja tulpat pitää vielä etsiä jostain.
Btw. pallonivelet Laakkoselta 98€/kpl kahden päivän toimitusajalla. Elämä on.
^ Halpa on suhteellinen käsite. Nuo pallonivelet kun maksaa saksasta sen 50€, niin joku vetää välistä reilumman siivun. En tosin jaksa enää välittää muutamasta kympistä, on tämä sellainen pohjaton kaivo.
Enivei, vaihtelin lämpötila-anturin (taas) ja nyt pelittää. Vuosihuolto suoritettu, kaikki öljyt on vaihdettu paitsi peräöljyjä en viitsinyt vielä vaihtaa. Pitää perehtyä siihen enemmän ja kattoa jaksaako niihin koskea itse. Yms pientä remonttia...
UPSin poika polkaisi tänään tukivarret perille, alkaisi olla kaikki tarvittava koossa. Vielä kun löytäisi paikan, missä turata nuo ajan kanssa paikalleen, niin saisi golfin tonttiin.
Enivei, vaihtelin lämpötila-anturin (taas) ja nyt pelittää. Vuosihuolto suoritettu, kaikki öljyt on vaihdettu paitsi peräöljyjä en viitsinyt vielä vaihtaa. Pitää perehtyä siihen enemmän ja kattoa jaksaako niihin koskea itse. Yms pientä remonttia...
UPSin poika polkaisi tänään tukivarret perille, alkaisi olla kaikki tarvittava koossa. Vielä kun löytäisi paikan, missä turata nuo ajan kanssa paikalleen, niin saisi golfin tonttiin.
Mitäs ole tykännyt Paulin tukivarsista? Otin itse samat, mutta ilman puslia, mulle riitti puslasekoilu lopullisesti. Maukas Lupo!
Oliko vika lämpösensorissa?
Tukivarsista paha sanoa muuta kuin että laadukkaan oloiset. Golffi nääs vielä talvipyörät alla. Itsekin arvoin puslien kanssa, mutta päädyin noihin puslallisiin. Toivottavasti kestää.
Juu, sensori oli viallinen. Nyt kurlaa ja paukkuu entiseen malliin.
Alkuviikosta laitoin golffiin pientä remonttia, mm. uusi dogbone mount löysi tiensä paikalleen. Samalla ruuvasin alustan ja takatukivarret alle. Meinasi mennä sormi suuhun noiden ylempien takatukivarsien kanssa, niiden kiinnityspultit kun ei mahdu tulemaan ulos ilman apurungon pulttien irroitusta.
Piti vielä MTBE:ltä varmistaa, ettei sieltä tule mitään niskaan, kun ne irroittaa. Kiitos sinne nopeasta avusta, ei irronnut mitään ylimääräistä!
Etupäässä on nyt coileissa vielä pari senttiä säätövaraa alaspäin ja rengas on aika hyvin kaaren tasalla. Takapäässä vielä säätöpalat paikallaan, pitänee ne vielä ottaa pois, kun jäi aika korkeaksi. Muutenkin pitää vielä hienosäätää korkeutta ja säätää pyöränkulmat kohdalleen.
Kovin alas ei noilla 225/40 kumeilla pääse, mutta näillä mennään.
Muutamia perunalla otettuja kuvia:
Tolpat irti edestä.
Romut irti takaa.
Kynät edessä paikallaan.
Vanhat vs. uudet tukivarret.
Romut takana paikallaan.
Piti vielä MTBE:ltä varmistaa, ettei sieltä tule mitään niskaan, kun ne irroittaa. Kiitos sinne nopeasta avusta, ei irronnut mitään ylimääräistä!
Etupäässä on nyt coileissa vielä pari senttiä säätövaraa alaspäin ja rengas on aika hyvin kaaren tasalla. Takapäässä vielä säätöpalat paikallaan, pitänee ne vielä ottaa pois, kun jäi aika korkeaksi. Muutenkin pitää vielä hienosäätää korkeutta ja säätää pyöränkulmat kohdalleen.
Kovin alas ei noilla 225/40 kumeilla pääse, mutta näillä mennään.
Muutamia perunalla otettuja kuvia:
Tolpat irti edestä.
Romut irti takaa.
Kynät edessä paikallaan.
Vanhat vs. uudet tukivarret.
Romut takana paikallaan.
Älä sitten ihmettele jos takapää rupee kolisemaan ja narisemaan. Noilla fk vietereilla kun on ollut sellainen tapa.
Tää on volkkari. Kolinat ja narinat on ihan normaalia arkipäivää.
Onkohan ihan normaalia että mulla on takana kummallakin puolella säädöt tapissa, mutta pelkääjän puoli on toista senttiä korkeammalla? Taitaa itseasiassa Lupossakin olla sama homma.
Edit. Pienen sisäänajon jälkeen edessä navasta kaareen 320mm,
takana kuskin puoli 320mm ja pelkääjän puoli 330mm.
Eipä ollut vakaaja takana osunut vetariin, joku muu siellä piti ääntä. Edessä sen sijaan on vetarissa jälkeä.
Takaa otin säätöpalat pois ja edestä laskin niin paljon kuin pystyi. Tässä tulos:
R32 summer 2013
Takaa otin säätöpalat pois ja edestä laskin niin paljon kuin pystyi. Tässä tulos:
R32 summer 2013
Päivitykset jäänyt vähemmälle muiden kiireiden johdosta. Lupolla tuli suurin osa kesän ajoista ajeltua ja golffin mittariin kertyi tänä vuonna vain n. 5tkm.
Lupon vein talvisäilytykseen motivaation kadottua loppukesästä ja golffilla tuli ajeltua kesäkorossa näihin päiviin asti. Viimeisimpien lumisteiden jälkeen oli pakko nostaa muutama sentti ylöspäin, kun ei tuota pohjapanssaria vieläkään ole.
Golffista päätti taannoin hajota haldexin esipainepumppu. Tilasin Saksasta uuden pumpun ja samalla "vähän" muutakin hilpettä.
Ensikesän vannebudjetti menikin sitten siinä, ei tule Ameriikasta mittatilaus takovannetta. Pitänee kuitenkin jotain keksiä lemmareitten tilalle. Leveämpää tekisi mieli.
Golffin pajoituksen lomassa sain sen verran aikaan, että tein Lupon mittaristo -modin loppuun. Samalla kun kolvi oli lämpimänä, tein w8 kattovalolle adapterin. Jos vaikka joku päivä saisin asennettua sen paikalleen.
Voisi golffiinkin tehdä saman tempun mittaristolle. Mutta menee varmaan ensikesään sekin homma.
Viimeksi muokannut myyrä, 15.6.2015 17:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Päivitellään tännekkin.
Lupoa on viime aikoina yritetty kovasti saada kesäkuntoon. Vanteet alkaa olla kasassa pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Kiitos Dopille pulteista!
Vanteet siis BBS RM 012 2"-2.5" lipeillä. Viime syksynä puhallettu ja pulverimaalattu, kasattu kultaisilla pulteilla, keskelle tulee vielä kiillotetut billet flat capit.
Muutamaa tuhottua kierretappia ja helicoilia myöhemmin, tältä ne näyttää:
Ozitkin tullee vielä alla pyörimään, mutta huomattavasti leveämpinä ja muutenkin kovin erinäköisinä. ;)
Etupuskurista tuli kaverin kanssa siloiteltua rekisterikilven syvennys pois, ihan hyvä tuli ensikertalaiselta. Sisustan osia teippailtu yms. pientä, mutta näistä lisää kunhan on valmis tuote käsissä.
Penkkejäkin olen koko talven ajan metsästänyt, mutta huonolla menestyksellä, joten alkuperäisillä mennään. Yksistä punaisella nahalla verhoilluista mk4 recaroista käytiin kauppaa mutta sinne ne jäi britteihin vielä toistaiseksi.
Golffi vähän vastustaa aina välillä. Ikkuna putosi eräs ilta oven sisään (alkoi satamaan vettä, kuinkas muuten) ja ajelin pari päivää lasi ylös teipattuna. Laakkoselta piti käydä korjaussatsi kun alkoi hävettämään teippipatentti.
Laatikkokin pitäisi vaihteeksi pudottaa, jos kesällä jaksaisi. Jos vaikka vähän jämympää kytkintä sinne samalla niin voi alkaa puhallin juttujakin miettimään tosissaan. Ehkä. Katotaan.
Yksi fiilistelykuva viimekesältä, kun ei muutakaan ole.
Wookie noisemaker by L Myyry, on Flickr
Lupoa on viime aikoina yritetty kovasti saada kesäkuntoon. Vanteet alkaa olla kasassa pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Kiitos Dopille pulteista!
Vanteet siis BBS RM 012 2"-2.5" lipeillä. Viime syksynä puhallettu ja pulverimaalattu, kasattu kultaisilla pulteilla, keskelle tulee vielä kiillotetut billet flat capit.
Muutamaa tuhottua kierretappia ja helicoilia myöhemmin, tältä ne näyttää:
Ozitkin tullee vielä alla pyörimään, mutta huomattavasti leveämpinä ja muutenkin kovin erinäköisinä. ;)
Etupuskurista tuli kaverin kanssa siloiteltua rekisterikilven syvennys pois, ihan hyvä tuli ensikertalaiselta. Sisustan osia teippailtu yms. pientä, mutta näistä lisää kunhan on valmis tuote käsissä.
Penkkejäkin olen koko talven ajan metsästänyt, mutta huonolla menestyksellä, joten alkuperäisillä mennään. Yksistä punaisella nahalla verhoilluista mk4 recaroista käytiin kauppaa mutta sinne ne jäi britteihin vielä toistaiseksi.
Golffi vähän vastustaa aina välillä. Ikkuna putosi eräs ilta oven sisään (alkoi satamaan vettä, kuinkas muuten) ja ajelin pari päivää lasi ylös teipattuna. Laakkoselta piti käydä korjaussatsi kun alkoi hävettämään teippipatentti.
Laatikkokin pitäisi vaihteeksi pudottaa, jos kesällä jaksaisi. Jos vaikka vähän jämympää kytkintä sinne samalla niin voi alkaa puhallin juttujakin miettimään tosissaan. Ehkä. Katotaan.
Yksi fiilistelykuva viimekesältä, kun ei muutakaan ole.
Wookie noisemaker by L Myyry, on Flickr
Lupo alkaa olla aika pitkälti kasassa. Takaa otin jousen ympäriltä kaiken ylimääräisen pois, niin sai viimekesän etukenon kuriin. Camberia piti vähän väsätä, että mahtuu rengas olemaan raapimatta. Edessä olisi vielä varaa laskea, mutta rengastusta pitäisi sitten muuttaa kapeampaan päin.
Siloiteltu puskuri paikallaan, kilvet vaihtui finnittömiin ja reiättömiin, ledit polttimoina yms. pientä.
Sisustan paneelit teippailtu 3m Scotchprint brushed steel -sävyllä. Mittaristoon tein vielä inverted display -modin. Paaaljon parempi noin.
Oem Gamma radion näytönkin muokkasin mätsäämään mittariston uutta lookkia, ledien kolvailua ja polarisaatio kalvoa junou...
Sunset Lupo by L Myyry, on Flickr
Does My Bum Look Big In This? by L Myyry, on Flickr
Gamma Radio by L Myyry, on Flickr
Inverted displays by L Myyry, on Flickr
Siloiteltu puskuri paikallaan, kilvet vaihtui finnittömiin ja reiättömiin, ledit polttimoina yms. pientä.
Sisustan paneelit teippailtu 3m Scotchprint brushed steel -sävyllä. Mittaristoon tein vielä inverted display -modin. Paaaljon parempi noin.
Oem Gamma radion näytönkin muokkasin mätsäämään mittariston uutta lookkia, ledien kolvailua ja polarisaatio kalvoa junou...
Sunset Lupo by L Myyry, on Flickr
Does My Bum Look Big In This? by L Myyry, on Flickr
Gamma Radio by L Myyry, on Flickr
Inverted displays by L Myyry, on Flickr
Viikolla pyyhkäisin nuo Ozit vihdoin ja viimein kiiltoon. Ei ihan täydelliset tullut, koska valuvanteet, mutta välttää tälläkertaa.
Taustat ja puolien välit maalailin hopealla kun ihan hullun hommaa niitä alkaa kiillottamaan.
Lipat vedetty pelkällä viimeistelysetillä, kun ne oli ihan hyvässä kunnossa.
Näillä mennään:
https://flic.kr/p/nU3mAQ
Hiottu:
https://flic.kr/p/nS5KWN
Sisalin jälkeen:
https://flic.kr/p/nS5Lfy
Viimeistely:
https://flic.kr/p/nTZC9Y
Kasattuna uusilla rosteripulteilla. Strategiset mitat nyt edessä 8x15 ja takana 9x15.
Pitää vielä Mothersin Billettiä laittaa perään kunhan nyt saa kumit päälle.
Taustat ja puolien välit maalailin hopealla kun ihan hullun hommaa niitä alkaa kiillottamaan.
Lipat vedetty pelkällä viimeistelysetillä, kun ne oli ihan hyvässä kunnossa.
Näillä mennään:
https://flic.kr/p/nU3mAQ
Hiottu:
https://flic.kr/p/nS5KWN
Sisalin jälkeen:
https://flic.kr/p/nS5Lfy
Viimeistely:
https://flic.kr/p/nTZC9Y
Kasattuna uusilla rosteripulteilla. Strategiset mitat nyt edessä 8x15 ja takana 9x15.
Pitää vielä Mothersin Billettiä laittaa perään kunhan nyt saa kumit päälle.
Lupossa Ozit alla. Hyvin uppoaa ysi lupon takakaariin. Kumit mallia veny piti saada Nangang 185-45.
Edessä sopivasti suurempi ET kuin bebseissä että sai laskettua löysät pois etutolpista.
Tällaisella habituksella tuli sitten pyörähdettyä Kuopiossa Kaliksessa. Vanteen keskilätkät sopivasti edellisenä iltana spraylla maalattu, meinasi hieman kiirus tulla.
Gti front angle by L Myyry, on Flickr
Sepä tuli sitten laitettua nettiautoon, jos joku haluaa jatkaa harrastusta tästä. Tulin siihen tulokseen, että hommataan sellainen halpa käyttöauto tilalle, mitä ei tarvitse pitää kuin kipeetä p*llua ja harrastetaan tästä lähtien tuota golffia.
R32 ajoon biffiin mennessä. Hehheh. Tai sitten kesällä 2015.
Edessä sopivasti suurempi ET kuin bebseissä että sai laskettua löysät pois etutolpista.
Tällaisella habituksella tuli sitten pyörähdettyä Kuopiossa Kaliksessa. Vanteen keskilätkät sopivasti edellisenä iltana spraylla maalattu, meinasi hieman kiirus tulla.
Gti front angle by L Myyry, on Flickr
Sepä tuli sitten laitettua nettiautoon, jos joku haluaa jatkaa harrastusta tästä. Tulin siihen tulokseen, että hommataan sellainen halpa käyttöauto tilalle, mitä ei tarvitse pitää kuin kipeetä p*llua ja harrastetaan tästä lähtien tuota golffia.
R32 ajoon biffiin mennessä. Hehheh. Tai sitten kesällä 2015.
Ebaysta löytyi huokeaan hintaan kuskin puolen pikkupeili Lupoon. Apparin puolen peilin teippasin mustaksi siihen asti kun jaksan tuon uuden peilin maalata korin väriin.
Katto tuli myös teippailtua mattamustalla ja ajovalot kalvotin tylsyyden iskiessä. Katto saa pysyä tuollaisenaan niin kauan kuin kestää hyvänä, kalvot saa lähdön ihan heti. Ei oikein silmä totu noihin.
Kaivelin myös vähän kiiltoa esiin. Pintaan jäi tälläkertaa Bouncer's Fortify hybridi, lasipinnat Nanolexin Urban Glass pinnoitteella ja muoveihin Aerospace 303 protectant. Renkaat AG:n Tyre dressing, putkenpäät sisältä teräsvillalla puhtaaksi ja lopuksi kiilotus Autosolilla.
Back With BBS by L Myyry, on Flickr
Lupo Gti by L Myyry, on Flickr
Niin joo, ja palasin taas vähäksi aikaa Bbs kantaan. Vaihtelu virkistää.
Katto tuli myös teippailtua mattamustalla ja ajovalot kalvotin tylsyyden iskiessä. Katto saa pysyä tuollaisenaan niin kauan kuin kestää hyvänä, kalvot saa lähdön ihan heti. Ei oikein silmä totu noihin.
Kaivelin myös vähän kiiltoa esiin. Pintaan jäi tälläkertaa Bouncer's Fortify hybridi, lasipinnat Nanolexin Urban Glass pinnoitteella ja muoveihin Aerospace 303 protectant. Renkaat AG:n Tyre dressing, putkenpäät sisältä teräsvillalla puhtaaksi ja lopuksi kiilotus Autosolilla.
Back With BBS by L Myyry, on Flickr
Lupo Gti by L Myyry, on Flickr
Niin joo, ja palasin taas vähäksi aikaa Bbs kantaan. Vaihtelu virkistää.
Siisti. molemmat vanteet toimii mutta OZit on härskimmät.
Kiitos! Ozit tulee varmasti vielä pyörimään alla. Vanteita vaihdellaan aina välillä, kun on vielä mitä vaihtaa.
Krhm bebsit nettivaraosassa krhm
Sori, oletin lukematta aikasempia juttuja että oot ostanu bebsit ja kattelin värimaailmasta että aika lähelle vanteita, jotka on erään joensuulaisen Arosan alla. Ei sen kummempaa :)
Niin arvelinkin. Arosan alla RS:ät, mulla RM:ät. Nusnus.
No harm done.
Tämmöttist. Eipä juurikaan uutta. Itseäni häirinnyt etu- ja taka-akselien välinen camber ero korjattu kääntämällä eteen lisää negatiivista ja takana on nyt pari astetta suoremmassa. Kuvista poiketen takana on nykyisin 5mm lätyt.
Jenkkiparkkimoduulit tinattu kiinni. Oem ukkelit ei tykkää, mutta olkoon nyt vähän aikaa kiinni.
Polttoainepumppu vaihdettu DW65V mallinimeä kantavaan kapistukseen. Kestää sitten ajella viinalla ja tuottokin ns. riittävä...
Nopea tilannepäivitys. Lupossa ollut ilmat alla nyt pari viikkoa. Pari tonnia suhailtu ympäri Suomea ja kaikki toimii, lukuunottamatta paria vuotoa kovissa linjoissa, sekä muutamaa mystistä vuotoa joita en ole onnistunut paikantamaan.
Apparin puoli jäi luonnollisesti korkeaksi, mutta eiköhän se tässä kesän mittaan maihin saada. Takapäässä kaaret istuu kumin päälle säkit tyhjänä, mutta en tiedä jaksanko noita Ozeja sen kummemmin enää alkaa hieromaan.
Exipeistä 3/4 oli solmussa, niin ne on nyt oiottavana.
CDLC BigMeet2015:
R:n osalta kesän ajot olikin sitten tässä. Pitkäänpä tuo taas kestikin.
Apparin puoli jäi luonnollisesti korkeaksi, mutta eiköhän se tässä kesän mittaan maihin saada. Takapäässä kaaret istuu kumin päälle säkit tyhjänä, mutta en tiedä jaksanko noita Ozeja sen kummemmin enää alkaa hieromaan.
Exipeistä 3/4 oli solmussa, niin ne on nyt oiottavana.
CDLC BigMeet2015:
R:n osalta kesän ajot olikin sitten tässä. Pitkäänpä tuo taas kestikin.
Mikäs siinä, FK:n pumput päästi nesteet pihalle, jokakesäinen murroksen vaihto, mystiset lambda vikakoodit. Ja nyt kun kerran ruvettiin purkamaan, niin puretaan sitten vähän reilummin. Pe iltana pudottelin apurungon, että mahtuu edes jotain tekemään. "Samalla" sitten pari muuta juttua, joista ei vielä sen enempää.
Lupoon tuli OEM Gamma V:n tilalle laitettua (koiranleukojen sormella osoittelun ja naureskelun johdosta) uusi soitin. Kriteereinä oli alle satasen budjetilla simppeli ulkonäkö, ok äänenlaatu ja bluetooth streamaus mahdollisuus. Tollanen Blaupunkt Sydney sitten tuli.
Painemittareille tein 5mm muovilevystä, edellisen väliaikaisen tilalle, uuden telineen soittimen alle ja maalailin kiiltävän mustaksi.
Mittareiden taustavalot vaihtelin Ledeiksi, kun löytyi sellainen t10 polttimo minkä tuonne sai mahtumaan.
Vielä pitäisi yhtä sun toista puuhastella tämänkin parissa mm. nahkasisusta hakusessa ja pitäis kai tää madaltaakin joskus.
Painemittareille tein 5mm muovilevystä, edellisen väliaikaisen tilalle, uuden telineen soittimen alle ja maalailin kiiltävän mustaksi.
Mittareiden taustavalot vaihtelin Ledeiksi, kun löytyi sellainen t10 polttimo minkä tuonne sai mahtumaan.
Vielä pitäisi yhtä sun toista puuhastella tämänkin parissa mm. nahkasisusta hakusessa ja pitäis kai tää madaltaakin joskus.
Ensi kesän hommia. Loppui motivaatio niiden kiillotukseen, niin eipä niitä vielä alle saanut. Olis ne nyt ainakin suorat.
Kovasti väitti suoristaja guru, että ei olisi nuo vanteet ollut ikinä käytössä, vaan sekunda- ja sitä kautta joku esittelysarja. Vaikea tietysti uskoa parikymmentä vuotta vanhoista vanteista, mutta tiedä sitten...
Kovasti väitti suoristaja guru, että ei olisi nuo vanteet ollut ikinä käytössä, vaan sekunda- ja sitä kautta joku esittelysarja. Vaikea tietysti uskoa parikymmentä vuotta vanhoista vanteista, mutta tiedä sitten...
R taas "ajossa". Mystistä ongelmaa, kun tyhjäkäynti kiekat nousi 900-1000 kieppeille. Vaikkaan että alipainepuolella vuotoa jossain, kun oli imusatsi irti... Ei vikakoodeja, maffilla ei vaikutusta.
Ja sitten pieni varoituksen sana kanssavirittelijöille. Älkää laittako kevyttä 1-massa vauhtipyörää tällaiseen vehkeeseen. Laatikko antaa sellaiset sävelet että oksat pois. Kiertäähän se nyt mutta korva ei välttämättä totu ihan heti.
Ja sitten pieni varoituksen sana kanssavirittelijöille. Älkää laittako kevyttä 1-massa vauhtipyörää tällaiseen vehkeeseen. Laatikko antaa sellaiset sävelet että oksat pois. Kiertäähän se nyt mutta korva ei välttämättä totu ihan heti.
Jos laitoit sen " kevyimmän" sinne niin ei tule paikat kestämään. Keveys tuo muutakin kuin tuon pelkän äänen tullessaan:(.
http://www.dualmassflywheel24.com/1387/ ... 02-06-2005
Tuolta löytyy hyviä settejä, sekin voipi vaikuttaa asiaam jos ei ole pyörä ihan tasapainossa.
Aussi poikien stooreihin kannattaa kanssa tutustua.
Vaihdoitko tiivisteen;). Kaasuläpän vieressä menevät letkut tarkastukseen.
http://www.dualmassflywheel24.com/1387/ ... 02-06-2005
Tuolta löytyy hyviä settejä, sekin voipi vaikuttaa asiaam jos ei ole pyörä ihan tasapainossa.
Aussi poikien stooreihin kannattaa kanssa tutustua.
Vaihdoitko tiivisteen;). Kaasuläpän vieressä menevät letkut tarkastukseen.
Ton näköinen setti mulla on 7,5kg pyörällä. Muistaakseni. Mutta ei kevyin mahdollinen vp siis.
Askikin saattaa olla elämänsä ehtoopuolella, mutta ajetaan sen minkä kestää. Kaikki pykälät menee kuitenkin ihan sulavasti pesään. Mankasta volyymiä kovemmalle.
Imusarjaan ja kaasuläpälle tuli uusi tiiviste, ei pitäisi sieltä vuotaa. Letkut pitää tarkastaa uudemman kerran. Vähän liikaa noita vaihtoehtoja mistä alkaisi vikaa etsimään, mutta ei kai se auta.
Askikin saattaa olla elämänsä ehtoopuolella, mutta ajetaan sen minkä kestää. Kaikki pykälät menee kuitenkin ihan sulavasti pesään. Mankasta volyymiä kovemmalle.
Imusarjaan ja kaasuläpälle tuli uusi tiiviste, ei pitäisi sieltä vuotaa. Letkut pitää tarkastaa uudemman kerran. Vähän liikaa noita vaihtoehtoja mistä alkaisi vikaa etsimään, mutta ei kai se auta.
Ja sitten on näitä "älä laita kaksoismassaa, ne hajoaa". Mitä kaikki kuitenkin oikeasti takoittaa, on "älä osta VW:tä, ne hajoaa".
Heitti vihdoin ja viimein koodin. Nopeusanturi g68. Vaikuttaakohan tuo tyhjäkäynnin heittelyyn jotenkin? Nollasin koodit ja sen jälkeen kiekat 680-700 koko ajan, mitä vagcomilla vähän aikaa seurasin.
Heitti vihdoin ja viimein koodin. Nopeusanturi g68. Vaikuttaakohan tuo tyhjäkäynnin heittelyyn jotenkin? Nollasin koodit ja sen jälkeen kiekat 680-700 koko ajan, mitä vagcomilla vähän aikaa seurasin.
Niin, kaksoismassa hajoaa 150-200tkm päästä ja korjaantuu vaihtamalla uuden vauhtipyörän. Laatikko on pikkuisen kalliimpi vaihtaa. :D
Kova vauhtis kyllä antaa semmosta iskua laatikolle, etten yhtään ihmettelisi vaikka saisikin hampaat ja laakerit kipeetä. Mulla oli 2.0TDI:ssä puoli vuotta kiinteä vauhtipyörä ja kyllä se pois piti vaihtaa, kun niin älytön oli laatikon ääntäminen.
Bensassa ei ehkä ihan niin rajusti resonoi aski, mutta kuitenkin... Ei se hakkaaminen hyvääkään aivan varmasti tee. Toki jollain shockproof öljyillä tuota rataskosketusta voisi vähän pehmentää, mutta pelaako synkrot enää kunnolla? Tuntuu nää VW:iden askit & synkrot olevan aika kranttuja öljyjen suhteen.
Kova vauhtis kyllä antaa semmosta iskua laatikolle, etten yhtään ihmettelisi vaikka saisikin hampaat ja laakerit kipeetä. Mulla oli 2.0TDI:ssä puoli vuotta kiinteä vauhtipyörä ja kyllä se pois piti vaihtaa, kun niin älytön oli laatikon ääntäminen.
Bensassa ei ehkä ihan niin rajusti resonoi aski, mutta kuitenkin... Ei se hakkaaminen hyvääkään aivan varmasti tee. Toki jollain shockproof öljyillä tuota rataskosketusta voisi vähän pehmentää, mutta pelaako synkrot enää kunnolla? Tuntuu nää VW:iden askit & synkrot olevan aika kranttuja öljyjen suhteen.
Näinhän se meenepi juu, kaikki saapi hajalle huonolla pidolla:(. Tuon lootan saapi kestää n.600nm lukuja, kun alkaa ottamaan painetta 3.5rpm kohdalla vasta.
Jokainen harrastus kustantaa jotain, saman määrän kolikoita saapi menemään helposti jopa kuppilassa.
Näähän on harraste kohteena todella mukavia vessoja, huomattavasti vähemmän vikoja kun muutamissa muissa vag konsernin huussissa.
Jokainen harrastus kustantaa jotain, saman määrän kolikoita saapi menemään helposti jopa kuppilassa.
Näähän on harraste kohteena todella mukavia vessoja, huomattavasti vähemmän vikoja kun muutamissa muissa vag konsernin huussissa.
Kaasuläpän vieressä menevät letkut tarkastukseen.
DingDingDing! We have a winner. Sieltä se vuoto sitten viimein löytyi. Ihme kyllä että ei antanut mitään koodia.
Laitetaas tännekin.
https://www.youtube.com/watch?v=PgOTxcd__cI
Kytkinakselissa tollanen sivuttaisvälys. Sisään-ulos välystä ei yhtään. Onko tuo sitten on vielä hyväksyttävän rajoissa, vai otetaanko aski auki ja uudet hilppeet sisään? Vai kenties kokonaan uutta askia?
1000km on tuolla setupilla nyt ajeltu ja äänet ei ole kyllä pahentunut, jos ei myöskään hirveästi vaimentunut. Mulla on DLI:n umpijäykät moottorin kannakkeet tuossa, niin nekään ei varmaan helpota tuota voimakasta resonointia.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija