Goodride SV308, uusissa renkaissa 4mm kulutuspintaa keskellä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Goodride SV308, uusissa renkaissa 4mm kulutuspintaa keskellä
205/45 ZR16 87W XL vannesuojalla (MFS) BSW
Goodride - Aasialainen rengasvalmistaja, edulliset laaturenkaat
reunoilla pintaa 7mm, keskellä 4mm.
mitä helvettiä uudessa renkaassa (o_O)
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
en taida uskoa valmistusvirheeseen, taitaa olla vain ominaisuus.
googlen kuvahaulla löyty sama rengas ja kovin näyttää siltä että samassa veneessä on tuokin kumi
sekä http://p.alejka.pl/i2/p_new/07/30/goodr ... -3_0_b.jpg
muutkin huomanneet: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... m-new.html
googlen kuvahaulla löyty sama rengas ja kovin näyttää siltä että samassa veneessä on tuokin kumi
sekä http://p.alejka.pl/i2/p_new/07/30/goodr ... -3_0_b.jpg
muutkin huomanneet: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... m-new.html
-
- -
- Viestit: 158
- Liittynyt: 24.4.2013 17:21
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
olen selvitellyt asiaa maahantuojan kanssa sekä poliisinkin.
maahantuojan mukaan keskellä olevat urat ovat ns. kontrolliuria eikä pääuria. täten niistä ei mitattaisi kulutuspintaan esim. ratsiassa.
oululaisen ylikomisaarion mukaan homma taas menisi näin:
"Lain mukaan kulutuspintaa tulee olla vähintään 1,6 mm renkaan 3/4 osan leveydeltä ja juurikin ns. renkaan keskellä. Kaikki urat ovat ns. tärkeitä veden poistamisen kannalta ja näin ollen keskelle tulee aika pian täysin sileä kohta ja se on pahin mm. vesiliirron kannalta."
maahantuojan mukaan keskellä olevat urat ovat ns. kontrolliuria eikä pääuria. täten niistä ei mitattaisi kulutuspintaan esim. ratsiassa.
oululaisen ylikomisaarion mukaan homma taas menisi näin:
"Lain mukaan kulutuspintaa tulee olla vähintään 1,6 mm renkaan 3/4 osan leveydeltä ja juurikin ns. renkaan keskellä. Kaikki urat ovat ns. tärkeitä veden poistamisen kannalta ja näin ollen keskelle tulee aika pian täysin sileä kohta ja se on pahin mm. vesiliirron kannalta."
Ja miten se laissa lukee:
"Lain mukaan kesärenkaiden kulutuspinnan pääurien syvyyden on oltava vähintään 1,6 mm. Pääurilla tarkoitetaan leveitä uria kulutuspinnan keskialueella noin 3/4 leveydellä kulutuspinnasta."
Tuosta saisi mielenkiintoisen väännön aikaiseksi, mikä on pääuraa, mutta eiköhän tuo todella olisi laitoin kun keskiosa on kulunut alle tuon 1,6mm keskiosavaatimuksen perusteella.
Renkaat palautukseen... ei pitäisi tulla ongelmia, ja jos tulee, väittäisin ostajan olevan vahvoilla kuluttajansuojan puitteissa.
"Lain mukaan kesärenkaiden kulutuspinnan pääurien syvyyden on oltava vähintään 1,6 mm. Pääurilla tarkoitetaan leveitä uria kulutuspinnan keskialueella noin 3/4 leveydellä kulutuspinnasta."
Tuosta saisi mielenkiintoisen väännön aikaiseksi, mikä on pääuraa, mutta eiköhän tuo todella olisi laitoin kun keskiosa on kulunut alle tuon 1,6mm keskiosavaatimuksen perusteella.
Renkaat palautukseen... ei pitäisi tulla ongelmia, ja jos tulee, väittäisin ostajan olevan vahvoilla kuluttajansuojan puitteissa.
Aika paljon matalammalle näyttää keskiurat.
Kuten tässäkin: http://www.reifensuche.com/ai/i1238_goo ... 08_1EL.jpg
Ettei olisi ominaisuus? Katsokaahan tuota laidemmalla olevaa pitkittäistä uraa. Siitä lähtee nuo viistot urat kohti keskustaa. Pitkittäisurasta viistoon uraan on "kynnys", eli pitkittäinen ura on syvempi kuin tämä viisto ura. Viisto ura ja keskimmäinen pitkittäisura on kuitenkin samalla syvyydellä, eli tämä keskimmäinen pitkittäinen ura ei ole viistoa uraa syvempi = keskimmäinen pitkittäisura ei ole yhtä syvä kuin laitimmainen pitkittäisura.
Väittäisin näillä argumenteilla ominaisuudeksi tuota keskimmäisten urien matalampaa syvyyttä.
Edit: Joo, näinhän se maahantuojakin oli sanonut. :D
Onhan tuossa ihan laillisesti kulutuspintaa uutena. Ja kerrotun mukaan tuote täyttää valmistajan laatuvaatimukset. Ei kovin vahvat perusteet tuotteen palautukselle.
Aihetta sivuten: joku vuosi sitten ostin paikallisesta rengaskaupasta kesäautoon pari halpaa rengasta. Ennen allelaittoa mittasin kulutuspinnaksi 7mm kauttaaltaan. Lähinnä huvitti, että ei se edullisuus tässäkään ilmaiseksi tullut.
Kun ostaa halpaa, ei voi odottaa saavansa priimaa.
Aihetta sivuten: joku vuosi sitten ostin paikallisesta rengaskaupasta kesäautoon pari halpaa rengasta. Ennen allelaittoa mittasin kulutuspinnaksi 7mm kauttaaltaan. Lähinnä huvitti, että ei se edullisuus tässäkään ilmaiseksi tullut.
Kun ostaa halpaa, ei voi odottaa saavansa priimaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Täsmälleen samat renkaat oli autossa alla ostettaessa ja ne vaihdoin tuossa jokunen viikko sitten pois dunloppeihin ja juurikin oli samannäköset mitä tuossa condin kuvassa,eli keskellä hento haamu ja muuten 4,5mm pintaa reunoilla.Oletin,että ois ajettu korkeilla paineilla,mutta ei ilmeisesti näin asia ole.
Edessä oli 205/45/17 8,5" vanteella ja takana 215/45/17 10" vanteella ja oli rungoltaan melko jäykät,mutta neliskanttiset kumit,eli ihan kauhea vetelemään ja helvetinmoinen mekaaninen melu nykysiin verrattuna ja polttoainekkin kelpasi ihan eri malliin.
Tuossa vielä kuva ja etualan rattaat ollu edessä ja pyöriteltynä parhaat puolet esille =) 40€ noistakin vielä joku maksoi,vaikka takana nippanappa 2mm pintaa..
Edessä oli 205/45/17 8,5" vanteella ja takana 215/45/17 10" vanteella ja oli rungoltaan melko jäykät,mutta neliskanttiset kumit,eli ihan kauhea vetelemään ja helvetinmoinen mekaaninen melu nykysiin verrattuna ja polttoainekkin kelpasi ihan eri malliin.
Tuossa vielä kuva ja etualan rattaat ollu edessä ja pyöriteltynä parhaat puolet esille =) 40€ noistakin vielä joku maksoi,vaikka takana nippanappa 2mm pintaa..
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Ei ole ehkä tämän topikin aihe, mutta Loputon Viha viittasi tuohon "korkeilla paineilla" ajamiseen...
Minä olen ymmärtänyt ja saanut vahvistusta rengasasentajiltakin, että nimenomaa matalat paineet nykyrenkailla söisivät ne keskeltä ennemmin kuin korkeammat paineet. Renkaat eivät siis nouse "pullolle" keskeltä enää kuten ennenvanhaan on tehnyt. Autokoulun oppikirjatkin vielä viime vuosituhannella varoittelivat "väärinpäin" paineiden aiheuttamasta kulumasta kumeille.
Pelastaako korkeammat paineet sitten tämmöistä keskeltä ohuemmin uritettua rengasta? Tuskin... Voiko se pilata taas jos ajaa liian matalilla paineilla - todennäköisemmin vielä nopeammin.
Mitenhän tämän topikin kumin pito 4mm pintaisena (keskiurat poistuneet käytöstä) esimerkiksi radalla käyttäytyy? Toki seoksella ja rungolla on oma tekonsa, mutta kuviohan alkaa olemaan jo aika tasainen pitävää rata-alustaa vasten. Sattuisuko jollain olemaan kokemusta aiheesta?
Minä olen ymmärtänyt ja saanut vahvistusta rengasasentajiltakin, että nimenomaa matalat paineet nykyrenkailla söisivät ne keskeltä ennemmin kuin korkeammat paineet. Renkaat eivät siis nouse "pullolle" keskeltä enää kuten ennenvanhaan on tehnyt. Autokoulun oppikirjatkin vielä viime vuosituhannella varoittelivat "väärinpäin" paineiden aiheuttamasta kulumasta kumeille.
Pelastaako korkeammat paineet sitten tämmöistä keskeltä ohuemmin uritettua rengasta? Tuskin... Voiko se pilata taas jos ajaa liian matalilla paineilla - todennäköisemmin vielä nopeammin.
Mitenhän tämän topikin kumin pito 4mm pintaisena (keskiurat poistuneet käytöstä) esimerkiksi radalla käyttäytyy? Toki seoksella ja rungolla on oma tekonsa, mutta kuviohan alkaa olemaan jo aika tasainen pitävää rata-alustaa vasten. Sattuisuko jollain olemaan kokemusta aiheesta?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
rengasonlinesta tulee aina sama copy/paste vastaus mitä tahansa kysynkin :)
mutta käyttöehtoja mitä selasin niin renkaat pitäisi omalla kustannuksella toimitella nahkahousuille, ja en saa selvää saanko vannetyöt asennuksesta takasin ja tuleehan renkaiden poistostakin vanteilta lisäkuluja.
poliisi oikaisi lausuntoaan ja hänen mukaankin ei kontrolliurista mitata pintaa vaan pääurista.
joten vaikka keskellä olisikin kaljua, ei se aiheuttaisi ongelmia ainakaan ratsiassa? ainakin teoriassa olisi asia näin...
näin ollen se on varmaan nuoltava vain haavat ja toivoa kuivia kelejä :)
mutta käyttöehtoja mitä selasin niin renkaat pitäisi omalla kustannuksella toimitella nahkahousuille, ja en saa selvää saanko vannetyöt asennuksesta takasin ja tuleehan renkaiden poistostakin vanteilta lisäkuluja.
poliisi oikaisi lausuntoaan ja hänen mukaankin ei kontrolliurista mitata pintaa vaan pääurista.
joten vaikka keskellä olisikin kaljua, ei se aiheuttaisi ongelmia ainakaan ratsiassa? ainakin teoriassa olisi asia näin...
näin ollen se on varmaan nuoltava vain haavat ja toivoa kuivia kelejä :)
Ainakin oman kokemuksen pohjalta niitä kuivia kelejä kannattaa toivoa, vaikka kuinka on pintaa noilla renkailla. Ovat nimittäin aika lipokkaat märällä :) Tästä on nyt noin kaksi vuotta aikaa kun viimeksi tilasin noita 17" sarjan. Ja väittäisin, ettei silloin tuo kuvion ero ollut ainakaan noin suuri mitä se sun renkaissa nyt on. Tai sitten on todellakin jäänyt jotain oleellista huomaamatta itseltä ja kaverilta joka ne vanteille pyöritteli.. Pitää katella kovoilta jos löytyisi jotain kuvia noista omista renkaista.
E: tässä pirun huono kuva noista renkaista, mutta kyllähän se niin taitaa olla et samanlaiset nämäkin oli..
E: tässä pirun huono kuva noista renkaista, mutta kyllähän se niin taitaa olla et samanlaiset nämäkin oli..
Ei ole ehkä tämän topikin aihe, mutta Loputon Viha viittasi tuohon "korkeilla paineilla" ajamiseen...
Minä olen ymmärtänyt ja saanut vahvistusta rengasasentajiltakin, että nimenomaa matalat paineet nykyrenkailla söisivät ne keskeltä ennemmin kuin korkeammat paineet. Renkaat eivät siis nouse "pullolle" keskeltä enää kuten ennenvanhaan on tehnyt. Autokoulun oppikirjatkin vielä viime vuosituhannella varoittelivat "väärinpäin" paineiden aiheuttamasta kulumasta kumeille.
Pelastaako korkeammat paineet sitten tämmöistä keskeltä ohuemmin uritettua rengasta? Tuskin... Voiko se pilata taas jos ajaa liian matalilla paineilla - todennäköisemmin vielä nopeammin.
aamen. itse ajan aina reiluilla paineilla ja tasaisesti nuo renkaat on kulunu. tosiaan vanhaa tietoa tuo ylipaineiden kuluttaminen keskeltä. joskus tullu mitattua asiakkaiden renkaita jotka on reilummin kulunu keskeltä niin aina siellä on ollu liian pienet paineet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa